نمایندگی ایران در سازمان ملل هر نوع ادعا برای مرتبط کردن عملیات ۷ اکتبر به تهران را رد کرد

  4030721159 ۱ نظر، ۱ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل ادعاها و فضاسازی ها مبنی بر مرتبط کردن عملیات هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (طوفان الاقصی) از سوی گروههای مقاومت فلسطینی به رهبری حماس را به ایران رد کرد و فاقد اعتبار دانست.

به گزارش ایرنا، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل روز شنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالات نیویورک تایمز و وال‌ استریت ژورنال درباره دسترسی رژیم اسرائیل به اسنادی درخصوص اطلاع ایران از عملیات ۷ اکتبر، گفت: «در شرایطی که مسئولین حماس مستقر در دوحه اعلام کرده‌اند که آن‌ها هم اطلاعی از این عملیات نداشته‌اند و طراحی، تصمیم و مدیریت عملیات مزبور، صرفاً بر عهده شاخه نظامی حماس مستقر در غزه بوده است، هر نوع ادعایی که این عملیات را به ایران و یا حزب‌الله چه به‌صورت جزئی یا کلی مرتبط نمایند، فاقد اعتبار بوده و سندسازی تلقی می‌گردد.»

به گزارش ایرنا،گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

عملیات طوفان الاقصی که پس از سالها جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین صورت گرفت. رژیم اسرائیل برای تلافی ناکامی و شکست خود در این عملیات، نه تنها بمباران غزه را همچنان در دستور کار خود قرار داده و از قبول هرگونه آتش بس سر باز می زند، بلکه در پی گسترش و تشدید تنش در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) است.

حملات رژیم اشغالگر اسرائیل،تاکنون بر اساس اعلام  وزارت بهداشت غزه به شهادت ۴۲ هزار و ۱۷۵ نفر و مجروح شدن ۹۸ هزار و ۳۳۶ نفر منجر شده است.