نام «مهندس محمدعلی مفرح» بر تارک شعبه مرکزی بانک صادرات ایران

  4030722121

​شعبه مستقل مرکزی بانک صادرات ایران به نام بنیانگذار این بانک، مهندس محمدعلی مفرح نام‌گذاری شد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، همزمان با 22 مهرماه، سالروز وفات بنیانگذار این بانک، شعبه مستقل مرکزی کد 3046 بانک صادرات ایران طی مراسمی با حضور مدیران ارشد بانک، بازنشستگان، برخی مشتریان و کارکنان بانک به نام مهندس محمدعلی مفرح نام‌گذاری شد.

محسن سیفی: همه ما سرباز بانک صادرات ایران هستیم

محسن سیفی در این مراسم با بیان اینکه بانک صادرات ایران را همه با نام مهندس مفرح می‌شناسند، بر عمل به مسئولیت سنگین تمامی همکاران بانک برای حفظ و ارتقای جایگاه بانک در اقتصاد کشور تاکید کرد و گفت: وظیفه داریم به نحو شایسته از تمامی کسانی که برای این بانک زحمت کشیده‌اند، قدردانی کنیم و یکی از بهترین شعب بانک که همواره در کنار آثار ارزشمند مهندس مفرح است به نام او نام‌گذاری کنیم.

مدیرعامل بانک صادرات ایران افزود: نام مهندس مفرح تا زمانی که بانک صادرات ایران ماندگار است، ساری و جاری بوده و در کنار این ماندگاری، مسئولیت همه ما سنگین‌تر است. وظیفه ما حمایت و صیانت از بانک صادرات ایران است و همه ما سرباز این بانک هستیم.

بانک صادرات ایران صاحب موزه می‌شود

او با ارائه گزارشی از روند افزایش سرمایه، جذب منابع و بهبود شاخص‌های عملکردی بانک در 14 ماه گذشته، بر تلاش برای صیانت از بانک توأم با تکریم همکاران و خدمت به مردم و مشتریان تأکید کرد و از تهیه تاریخ شفاهی و همچنین ایجاد موزه بانک در آینده نزدیک خبر داد.

سیفی هدف و راهبرد بانک را دستیابی به جایگاه سوم در نظام بانکی عنوان کرد و افزود: تمامی همکاران در هر جایگاه و مقامی باید کمک کنند تا این مسیر با سرعت بیشتری پیش رود.

 

سه ویژگی مدیریتی مفرح

در این مراسم همچنین یاسر مرادی، عضو هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران با برشمردن برخی از ویژگی‌های مدیریتی مهندس مفرح، سه ویژگی مهم میهن دوستی و ملی‌گرایی، احترام به ارزش‌ها و بزرگان مذهبی و تعصب و خوش‌فکر بودن را از مهمترین ویژگی‌های بنیان‌گذار بانک صادرات ایران عنوان کرد و ساده‌زیستی و اهمیت ویژه دادن به واحدهای صف را از جمله الگوهای مدیریتی و رفتاری مفرح برای مدیران بانک دانست.

در ابتدای این مراسم قربانعلی شیاسی، همکار پیشکسوت بانک صادرات ایران نیز به ذکر خاطراتی از دوران همکاری نزدیک با مهندس محمد علی مفرح پرداخت.

 

از تاسيس دبيرستان بانکداری تا قرارگرفتن در بین 100 بانک برتر دنیا

گفتنی است، محمدعلى مفرح در نهم آبان سال ١٢٩4 در محله سرچشمه به دنيا آمد و پس از پايان تحصيلات، ضمن استخدام در وزارت اقتصاد، به گروه مؤسسان اولين بانك خصوصى كشور يعنى «بانك بازرگانى» پیوست و طى مدت كوتاهى پس از نمايش توانمندى‌هاى خود به سمت بازرس ويژه اين بانك ارتقاى سمت یافت.

او در ادامه پیشنهاد طرح اولیه «بانک صادرات و معادن» را داد که بعدها نام آن به «بانک صادرات ایران» تغییر یافت.

وی در طول 23 سال مدیریت خود در این بانک، موفق شد تا اقدامات ارزشمندی در راستای توسعه دانش بانکداری در کشور انجام داده و بر این اساس دبیرستان بانکداری را تأسیس کرد که بسیاری از فارغ‌التحصیلان آن نیز به استخدام بانک صادرات درآمدند.

زنده‌یاد مهندس مفرح همچنین موفق شد تا با اقدامات توسعه‌بخش و سیاست‌گذاری‌های هدفمندی نظیر گسترش شعب خارجی همسو با شعب داخلی، بانک صادرات ایران را در میان یکصد بانک برتر جهان قرار دهد.