نظر ۶۰.۸ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی:   رئیس جمهور شدن ترامپ یا هریس سودی برای منافع ملی کشور ما ندارد

  4030722132 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

 بیش از 60 درصد مردم در آخرین نظرسنجی مرکز افکارسنجی ملت اعلام کرده اند که از نظر آنان رئیس جمهور شدن ترامپ یا هریس برای منافع ملی ما فرق نمی کند.

به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تحلیل‌های متفاوتی از اثرگذاری آن بر اقتصاد ایران از سوی رسانه‌های مختلف خارجی و گاهی داخلی منتشر می‌شود. 

 

با اینکه بیشتر رسانه‌های داخلی معتقدند که حضور دونالد ترامپ یا کاملاً هریس در کاخ سفید، تغییری در روند تحریم‌ها و در اثر آن، فضای اقتصادی کشور ایجاد نمی‌کند، برخی رسانه‌های خارجی، اینطور تحلیل می‌کنند که پیروزی ترامپ در انتخابات، کشور ما را با تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی بیشتر مواجه می‌کند.

با این حال و براساس آخرین نظرسنجی مؤسسه افکارسنجی ملت که در شهریور ۱۴۰۳ درباره مسائل روز کشور انجام‌شده، نظر عموم مردم این است که فرقی نمی‌کند چه کسی برای ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شود. 

 

در این نظرسنجی پرسیده شده که «در چند ماه آینده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار می‌شود. به نظر شما انتخاب کدام نامزد به نفع منافع کشورمان است؟» پاسخ مردم به این شرح است که ۶۰.۸ درصد مردم گفته‌اند که برای منافع ایران فرقی نمی‌کند کدام نامزد رئیس‌جمهور شود، ۲۲.۵ درصد گفته‌اند که انتخاب کاملاً هریس به نفع منافع کشورمان است و ۹.۲ درصد نیز ترامپ را انتخاب کرده‌اند.