حمله پهپادی معنادار حزب‌الله لبنان به "پایگاه بنیامینا"

  4030723139 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رژیم اشغالگر قدس به تازگی با یک شوک بزگ و معنادار از سوی مقاومت اسلامی لبنان رو به رو شده است. در این راستا، حزب الله لبنان بایک حمله پهپادی دقیق و مرگبار، پادگان "بنیامینا" در حیفای اشغالی که محل استقرار نیروهای تیپ گولانی ارتش رژیم صهیوستی است را هدف قرار داده است. 

عملیاتی که در قالب آن دست کم 4 صهیونیست به هلاکت رسیده و ده ها تن دیگر نیز زخمی شده‌اند. البته که برخی از رسانه ها و منابع اسرائیلی و غربی، شمار کشته شدگان این حمله را بیش از 15 نفر ارزیابی می کنند و تاکید دارند تعداد محروحان این رویداد که وضعیت وخیمی دارند نیز بالاست. با این همه، این عملیات حزب الله لبنان، شوک های قابل توجهی را به رژیم صهیونیستی وارد کرده و انعکاس رسانه ای و تحلیلی بزرگی هم پیدا کرده است. 

از این رو، حزب الله لبنان در بیانیه ای تاکید کرده که این هنوز آغاز کار است و تداوم رویه های ماجراجویانه اشغالگران اسرائیلی، تبعات به مراتب گسترده تری را نیز برای آن ها به دنبال خواهد داشت. با این حال، عملیات دقیق حزب الله لبنان لبنان علیه پادگان بنیامینا حامل 2 نکته راهبردی است. 

اول اینکه این عملیات تا حد زیادی وحشت را به ساکنان اراضی اشغالی تحمیل کرده است. بنیامین نتانیاهو و افراطیون متحد وی در قدرت در مدت اخیر سعی داشته اند با انجام حملات وحشیانه علیه لبنان و غزه و دیگر بخش های منطقه، نوعی امنیت را برای اسرائیل ایجاد کنند با این حال، اکنون شاهدیم که حزب الله لبنان با یک حمله محدود و مشخص قادر به گرفتن تلفات قابل توجه از اسرائیل است. 

این مساله در نوع خود به یک رسوایی بزرگ برای صهیونیست ها نزد افکار عمومی داخلیشان تبدیل شده و بدون تردید سطح فشارها علیه مقام های اسرائیلی را افزایش خواهد داد. در عین حال، نکته قبال تامل این است که حمله حزب الله لبنان در شرایطی صورت گرفته که حتی یک آژیر هشدار حمله هوایی نیز صادر نشده و همین مساله به افزایش تلفات آن در میان صهیونیست ها کمک کرده است. 

به بیان ساده تر، رادارها و سامانه های پدافندی اسرائیلی اساسا نتوانسته اند این حمله را شناسایی و رهگیری کنند. موضوعی که آن هم پیام های معناداری را برای ساکنان اراضی اشغالی به همراه دارد و این نکته را پیش چشم آن ها قرار می دهد که هر لحظه امکان دارد در خطر باشند و دیگر نمی توانند صرفا به آژیرهای هشدار اطمینان داشته باشند. البته باید توجه داشته باشیم که حزب الله لبنان اشراف اطلاعاتی قابل توجهی را در مورد حضور نیروهای اسرائیلی نیز داشته و دقیقا زمانی به آن ها حمله کرده که در سالن غذاخوردی پادگان بنیامینا حضور داشته اند. 

در کنار این مساله باید توجه داشت که اسرائیل هنوز نمی داند حزب الله لبنان با استفاده از چه پهپادی به بنیامینا حمله کرده است. به هر حال، انجام یکچنین حمله دقیقی باید با یک پهپاد پیشرفته صورت گرفته باشد. این مساله نیز وحشت قابل توجهی را در دل صهیونیستها در مورد تحولات آتی ایجاد کرده است.  

نکته دوم اینکه حمله شجاعانه و دقیق حزب الله لبنان به مقر نیروهای تیپ گولانی ارتش اسرائیل در بنیامینا تا حد زیادی روحیه رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان در نبرد با دشمن اسرائیلی را هم بالا برده و البته که این پیام صریح را به دشمن صهیونیست رسانده که حزب الله پس از انجام ترورهای اسرائیل علیه رهبران و فرماندهان این جنبش و البته بمباران های سنگین علیه لبنان، توانسته به خوبی و در فاصله زمانی محدودی خودش را ترمیم کند و اکنون ضربات کوبنده ای را به اشغالگران اسرائیلی تحمیل می کند. 

این موضوع در نوع خود رسواکننده دروغ های بزرگ صهیونیست ها علیه حزب الله لبنان است که در روزهای اخیر اوج گرفته بود و در قالب آن ها صهیونیست ها مدام سعی داشته اند اینگونه القا کنند که دیگر کار حزب الله تمام است و لبنان بایدخود را آماده فضای پسا‌حزب‌الله کند. در حقیقت، باز هم تحلیل های صهیونیست ها و متحدان غربی آن ها در مورد مقاومت اسلامی لبنان اشتباه از کار درآمد و به نظر می رسد که روزهای سختی برای آن ها در ادامه راه در پیش باشد.