صنعت جلبک در بیان رييس دانشگاه آزاد

  4030725133

رئیس دانشگاه آزاد گفت: صنعت تولید و بهره برداری از جلبک و فرآورده های آن صنعتی بسیار جوان است که می تواند اشتغال گسترده ای را برای جوانان و به خصوص دانشجویان فراهم آورد.

به گزارش ایرنا ، محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح شبکه ملی زیست فناوری جلبک در واحد دانشگاه آزاد صفادشت ملارد اظهار داشت: باید ببینیم جوانانمان چگونه می توانند از راه فعالیت در حوزه محصولات دریایی ثروتمند شوند.

آیین راه اندازی و افتتاح شبکه ملی زیست فناوری در حوزه جلبک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفادشت با حضور محمد نبی شهیکی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات کشور، محمد مهدی طهرانچی رئیس کل دانشگاه آزاد اسلامی، امین اسدی فرماندار ملارد، دستگردی بخشدار صفادشت و جمعی از مسئولان استانی و محلی برگزار شد .

محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: باید این واقعیت را قبول کنیم در کشوری زندگی می کنیم که غنی و دریای آن چشمه ثروت است و به همین دلیل باید کاری کنیم و افقی را ایجاد کنیم تا جوانان (دانشجوی) ما بتوانند از راه استفاده از منابع موجود در دریا ثروتمند شوند.

طهراچی افزود: دانشگاه به تنهایی نمی تواند مسائل جامعه را حل کند و نیاز به یک شبکه داردو یکی از شبکه هایی که می تواند دارای اجزای مختلف بوده و با ایجاد اجزای پیوسته گامی برای رفع اشتغال جوانان بردارد درحال حاظر دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفادشت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص مفهوم"سرای نوآوری"، آن را اتصال به تجارت برای ایجاد کسب و کار تشریح کرد و افزود: باید برای دانشجویانی که در حوزه تولید محصولات جلبکی فعالیت دارند شبکه توزیع و پخش پیش بینی شود در غیر این صورت توانایی در اختیار گرفتن بازار از دست خواهد رفت.

طهرانچی گفت: یکی از مشخصات سامانه خوب بهره مندی از انسجام و درهم تنیدگی مناسب است و دانشگاه آزاد واحد صفادشت قابلیت برخورداری از این ویژگی و تبدیل شدن به پارک فناوری تخصصی موضوعی و فضای گسترده را داراست.

وی در ادامه عنوان کرد: صنعت تولید و بهره برداری از جلبک و فرآورده های آن صنعتی بسیار جوان است که می تواند اشتعال گسترده ای را برای جوانان و به خصوص دانشجویان فراهم آورد.

طهرانچی تصریح کرد: حوزه جلبک حوزه بسیار گسترده ای دارد و دانشجویان می توانند با گذراندن دوره و بهره مندی از تسهیلات ۱۵۰میلیون تومانی پس از یکسال به بازدهی و سود برسند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت دانشجویان رشته های زینتی و گیاهی و صنایع غذایی در کنار همکاری شیلات می تواند بازاری ۹۰ درصدی را درکنار ۱۰ درصد بازار موجود برای دانشجویان مهیا کند.

طهرانچی همکاری دانشگاه، شیلات و دیگر دستگاه های مرتبط را راهکاری مطمئن برای انجام تولیدات ارزان قیمت در حوزه جلبک و فرآورده های آن برشمرد و افزود با همکاری چنین دستگاه هایی می توان تولیدات با قیمت پایین حتی نسبت به تولیدات کشور چین را راهی بازار کرد و باید گفت در این راه مسیر طولانی اما راحت و دانش بنیان است.

راه اندازی شبکه ملی زیست فناوری در حوزه جلبک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفادشت

در راستای اجرای سند تحول دانشگاه آزاد به منظور اشتغالزایی برای دانشجویان، شبکه ملی زیست فناوری در حوزه جلبک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفادشت راه اندازی شد.

براساس سند تحول در دانشگاه آزاد اسلامی، این دانشگاه مأموریت یافته تا از بیوتکنولوژی جلبک و فرآورده‌های آن که کاربردهای متعددی دارد اشتغالزایی مناسبی را برای دانشجویان فراهم آورد.

بنابراین موضوع سرای نوآوری جلبک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفادشت اینگونه است که علاوه بر آموزش در رشته‌های مختلف مربوط به جلبک، دانشجویان مهارت‌های لازم را از واحدهای سراسر کشور در این رشته می‌بینند تا اشتغال پایدار در تولید جلبک و فرآورده‌های آن مهیا شود.

براساس این گزارش،آموزش‌ به‌صورت آنلاین و تئوری است و علاوه بر آن دانشجویان یک‌هفته به‌صورت عملی مهارت‌های لازم را در سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی صفادشت می‌بینند و سپس با سرمایه‌گذاری اندک می‌توانند درآمد ماهانه‌ای را از تولید جلبک برای خود فراهم می‌کنند.

شهر صفا دشت در شهرستان ملارد در غرب استان تهران قرار دارد.