لاوروف: به ایروان و باکو پیشنهاد شد از ۳+۳ برای دستیابی به صلح استفاده کنند

  4030727037

وزیر امور خارجه روسیه گفت در نشست پلتفرم ۳+۳ به باکو و ایروان پیشنهاد شده که از ظرفیت‌های این پلتفرم برای حل‌وفصل مناقشه خود و دستیابی به صلح استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (جمعه) گفت شرکت‌کنندگان در پلتفرم همکاری منطقه‌ای ۳+۳ قفقاز جنوبی به ارمنستان و جمهوری آذربایجان پیشنهاد کرده‌اند از این پلتفرم برای تکمیل توافق صلح استفاده کنند.

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه ایران، روسیه و ترکیه به همتایان خود در ایروان و باکو پیشنهاد داده‌اند که از پلتفرم ۳+۳ برای تکمیل کار بر روی معاهده صلح استفاده کنند، به ظرفیت‌ها و زمینه‌سازی‌هایی که از طریق چارچوب سه‌جانبه روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان ایجاد شده بود، اشاره کرد.

او همچنین در ادامه اظهارات خود پس از نشست فرمت ۳+۳ گفت روسیه تا حد نیاز ارتباط خود را با گرجستان حفظ می‌کند و امکان بحث درباره مسائلی در زمینه‌های تجارت و گردشگری وجود دارد.

لاوروف گفت: «ما با تفلیس تماس‌هایی داریم. سفارت سوئیس هم حافظ منافع ما در آنجاست. دیپلمات‌های ما در آنجا فعالیت می‌کنند و در صورت لزوم، امکان بحث مستقیم با مقامات گرجستانی را درباره مسائل جاری خواهند داشت، مسائلی که عمدتاً به تجارت، گردشگری و ارتباطات مردمی مربوط می‌شود.»