کشف ۶۰ تن نمک تقلبی در قطب نمک ایران !

  4030728107 ۰ نظر، ۲ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: ۶۰ تن نمک تقلبی در یک واحد تولیدی نمک خوراکی شناسایی و کشف شد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا حافظی روز شنبه به رسانه‌ها افزود: با تلاش کارشناسان واحد نظارت بر مواد غذایی شهرستان گرمسار یک کارخانه بسته‌بندی نمک غیرمجاز و تقلبی شناسایی شد.

وی بیان کرد: این کارخانه اقدام به بسته‌بندی نمک غیرخوراکی و صنعتی در بسته‌بندی نمک طعام با نام و پروانه ساخت جعلی و برای فریب کارشناسان و بازرسان معاونت و جلوگیری از کشف محل کارخانه، از نشانی تقلبی روی بسته خود استفاده می‌کرد.

وی با اشاره به این نکته که از این کارخانه حدود بیش از ۶۰ تن نمک تقلبی جمع‌آوری و ضبط شد، گفت: پس از کشف کارخانه و توقیف نمک‌های تقلبی و برای جلوگیری از ادامه تخلف با هماهنگی با تعزیرات حکومتی گرمسار، واحد متخلف پلمب و بی‌درنگ پرونده قضایی برای این واحد تشکیل و برای اخذ دستور نهایی و طی مراحل قانونی به مراجع مربوطه ارجاع شد.

این مسوول تاکید کرد که در سراسر استان مانند گذشته با دقت و جدیت و به صورت مستمر نظارت‌های کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی سمنان ادامه خواهد داشت و با هرگونه تخلفی در چرخه تولید و عرضه محصولات سلامت‌محور که تهدیدی علیه سلامت جامعه محسوب شود، به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی سمنان تاکید کرد: خط مشی این معاونت تلاش برای حفظ سلامت جامعه و کمک به بهبود سطح کیفی مواد مصرفی سلامت‌محور است و کارشناسان و مدیران این مجموعه در این راه از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نخواهند کرد.

پیشتر نیز از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیش از ۱۰ هزار قلم کالای آرایشی، بهداشتی و مکمل ورزشی غیرمجاز از یک واحد صنفی متخلف ضبط و منهدم شد.