واکنش وزارت خارجه روسیه به حمله رژیم صهیونیستی علیه ایران

  4030805096 ۰ نظر، ۳ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزارت خارجه روسیه به تجاوز بامداد امروز(شنبه) رژیم صهیونیستی علیه ایران واکنش نشان داد.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی علیه ایران، «تنش بین ایران و اسرائیل را تهدیدی جدی برای ثبات و امنیت منطقه» توصیف کرد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: مسکو ضمن درخواست از تمام طرفین درگیر برای خویشتن‌داری و توقف خشونت، به منظور همکاری با تمام طرفین جهت کاهش سطح درگیری، ابراز آمادگی می‌کند.

در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: ضرورت دارد تا تحریک ایران نسبت به اقدام تلافی‌جویانه متوقف شود؛ شرایطی که باعث خارج شدن تنش‌ها از کنترل خواهد شد.

ارتش رژیم صهیونیستی ساعاتی پیش اعلام کرد که «حمله به اهدافی در ایران تمام به پایان رسید» و از ایران خواست که از تشدید تنش‌ها خودداری کند. هم‌زمان ارتش رژیم صهیونیستی نیز رسماً اعلام کرد که «حمله علیه اهدافی در ایران به پایان رسیده است.»

ارتش رژیم صهیونیستی در حالی مدعی شده که «اهدافی در ایران را با موفقیت هدف قرار داده» که قرارگاه پدافند هوایی ایران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط نظامی» وارد شده است.

متن قرارگاه پدافند هوایی کشور به شرح ذیل است:

«به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند، باوجود هشدارهای قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا، نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد این حادثه در دست بررسی است.

در این راستا ضمن دعوت از مردم به حفظ همبستگی و آرامش درخواست می‌شود اخبار مربوط به این حوادث را از طریق رسانه ملی دنبال نمایند و به شایعات رسانه‌های دشمن توجه ننمایند.»