بایدن: امیدوارم تبادل حملات تمام شود  

  4030805144

رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به اقدام تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی به ایران مدعی شد: «به‌نظر می‌رسد اسرائیل به هدفی جز اهداف نظامی حمله نکرده است. امیدوارم تبادل حملات تمام شود.»

به گزارش ایسنا، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در واکنش به اقدام تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی به ایران در بامداد شنبه، مدعی شد: «به‌نظر می‌رسد که اسرائیل در حمله تلافی‌جویانه خود علیه ایران فقط به اهداف نظامی حمله کرده است.»

طبق گزارش روزنامه چاپ فلسطین اشغالی «تایمز اسرائیل» او شامگاه شنبه به خبرنگاران گفت: امیدوارم اقدام امروز پایانی بر تبادل حملات باشد!»

بایدن درحالی اقدام تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی را «حمله‌ای تلافی‌جویانه» می‌خواند که این اقدام براساس قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل، تجاوزی آشکار به تمامیت ارضی ایران است.

ایران در ۱ اکتبر (۱۰ مهر) به اقدامات متجاوزانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در منطقه، از جمله ترور و به شهادت رساندن شهید «اسماعیل هنیه» رئیس پیشین دفتر سیاسی حماس در تهران در ۱۰ مرداد، که نقض حاکمیت ملی ایران بود، طی عملیات «وعده صادق ۲» پاسخ داد. ایران تاکید کرده که این پاسخ نظامی مشروع در چارچوب بند ۵۱ منشور سازمان ملل و برای دفاع از منافع ملی انجام شده است.

پیش از عملیات وعده صادق ۲، ایران در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق در ماه آوریل و به شهادت رساندن سردارانی همچون سرتیپ پاسدار «محمدرضا زاهدی» و سرتیپ پاسدار «محمدهادی حاجی رحیمی»  از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران و افسران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از افسران همراه، عملیات وعده صادق یک را رقم زد.

در پی عملیات وعده صادق ۲، رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن مدعی خواست رژیم اشغالگر برای «تلافی» عملیات مشروع ایران شدند. این ادعا درحالی است که چرخه تنش‌ها، پس از جنگ غزه، با حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق آغاز شد و رژیم صهیونیستی، عامل اصلی چرخه تشدید تنش‌های کنونی است.

در همین راستا قرارگاه پدافند هوایی ایران، بامداد امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با وجود هشدارهای قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی در اقدامی تنش‌زا، نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد این حادثه در دست بررسی است.»

در پی این حمله، ۴ نفر از رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیدند.

در واکنش به اقدام رژیم صهیونیستی، در ساعات اخیر کشورهای بسیاری از جمله اندونزی، مالدیو،سوئیس، روسیه، بحرین، قطر، عربستان سعودی، ترکیه، عراق، سوریه، لبنان و کشورهای متعدد دیگر اقدام تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی علیه تمامیت ارضی ایران را محکوم کردند.

ابراز امیدواری بایدن پیرامون پایان یافتن تبادل حملات درحالی است که پیشتر مقامات ایران هشدار داده بودند که هرگونه اقدام متجاوزانه دیگری از سوی رژیم صهیونیستی و متحدان آن در پاسخ به عملیات «وعده صادق۲» با پاسخ جدی و مشروع ایران برای دفاع از امنیت ملی این کشور مواجه خواهد شد.