ایران: اتحادیه اروپا منافع خود را بر قوانین بین‌المللی ترجیح می‌دهد

  4030805159 ۰ نظر، ۱ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سفارت ایران در بروکسل در واکنش به بیانیه انفعالی اتحادیه اروپا در پی تجاوز رژیم صهیونیستی علیه ایران تصریح کرد که این اتحادیه منافع خود را بر قوانین بین‌المللی ترجیح می‌دهد.

به گزارش ایرنا، سفارت جمهوری اسلامی ایران با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: موضع اتحادیه اروپا به طرز چشمگیری در محکوم کردن حمله رژیم اسرائیل به ایران در نقض حاکمیت ایران ناتوان ماند.

این پیامی می‌افزاید: این موضع نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن، منافع کوته‌نظرانه خود را بر قوانین بین‌المللی و به اصطلاح نظام مبتنی بر قانون ترجیح می‌دهند.

اتحادیه اروپا پیشتر با صدور بیانیه‌ای، بدون محکوم کردن اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران، خواستار حداکثر خویشتنداری دو طرف برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها شد.

نبیلا مسرلی در این بیانیه‌ که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد، ادعا کرد:‌حمله تلافی جویانه اسرائیل به ایران، همانطور که توسط ارتش اسرائیل تائید شد، در بحبوحه تنش‌های شدید و فزاینده منطقه‌ای رخ داد.

وی با بیان اینکه «چرخه خطرناک حملات و اقدامات تلافی جویانه، باعث گسترش بیشتر درگیری‌های منطقه‌ای می‌شود»، مدعی شد: اتحادیه اروپا ضمن اذعان به حق اسرائیل برای دفاع از خود، از همه طرف‌ها می‌خواهد که حداکثر خویشتنداری را برای جلوگیری از تشدید تنش‌های غیرقابل کنترل، که به نفع هیچ‌کس نیست، اعمال کنند.

سایر دولت‌های اروپایی نیز با اتخاذ مواضع مشابهی، بدون محکوم کردن رژیم صهیونیستی، خواستار خویشتنداری ایران شده‌اند.

روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی کشور ساعات اولیه بامداد امروز شنبه پنجم آبان ۱۴۰۳ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سامانه یکپارچه پدافند هوایی، هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را رهگیری و مقابله موفق کرد.