عراقچی: محکومیت جهانی اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، قابل توجه بود

  4030806014 ۰ نظر، ۳ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به پیام کشورهای مختلف در محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران گفت: میزان محکومیت جهانی این عملیات تجاوزکارانه بسیار قابل توجه بود.

به گزارش ایسنا، «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه و در گفت‌وگویی در مورد واکنش کشورهای مختلف به تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران گفت: ما از روز گذشته تاکنون به طور مرتب پیام‌ها و بیانیه کشورهای مختلف را دریافت کرده‌ایم، میزان محکومیتی که از سوی کشورهای مختلف چه در منطقه و فرامنطقه در این ارتباط صورت گرفته قابل توجه است. 

وی افزود: کشورهای مختلف از شرق آسیا تا منطقه خودمان و برخی از کشورهای اروپایی این اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

اقدامات دیپلماتیک ایران برای پیگیری تجاوزگری رژیم صهیونیستی

عراقچی در مورد پیگیری‌های ایران از لحاظ دیپلماتیک در مورد تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک ایران گفت: من دیشب نامه‌ای را خدمت دبیرکل سازمان ملل نوشتم و این تعرض و تهاجم علیه خاک ایران را ثبت کردیم و درخواست برگزاری جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل را ارائه کردیم، گرچه با وجود آمریکا و برخی دیگر از کشورها امیدی نیست که نتیجه‌ای از شورای امنیت در جهت کاهش تنش و جلوگیری از تجاوزات رژیم صهیونسیتی حاصل شود ولی ما به هر حال کار خود را انجام دادیم و امیدواریم این جلسه به زودی برگزار شود. 

وزیر خارجه ایران افزود: برگزاری این جلسه فرصت خوبی است که ما و دیگر کشورهایی که دغدغه امنیت منطقه را داریم، آنجا صحبت کنیم و نگرانی‌های خود را اعلام کنیم‌.

وی ادامه داد: تماس‌های دیگری نیز با دیگر سازمان‌های بین‌المللی داشته‌ایم و ما وظیفه خود را در ثبت این تهاجم و پیگیری آن از لحاظ بین‌المللی انجام خواهیم داد.