دستگیری ۳۰۰۰ متهم اقتصادی در ۷ ماه !

  4030806070 ۰ نظر، ۱ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: در کل جرایم اقتصادی یعنی ۱۲ عنوان مجرمانه در ۷ ماهه امسال بالغ بر ۳۰۰۰ متهم دستگیر شده‌اند که ۴۳ همت نیز ارزش کشفیات آن است.

به گزارش  خبرگزاری فارس، دومین همایش ملی امنیت اقتصادی امروز در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا وسیما برگزار شد.

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران به عملکرد پلیس امنیت اقتصادی اشاره و اظهار داشت: امنیت بسترساز فعالیت تمام بخش‌هاست و اقتصاد هم پیشران پویایی در جامعه است.

سردار رحیمی تصريح کرد: پلیس امنیت اقتصادی در تلاش است با هماهنگی و ایجاد هم‌افزایی با فعالان اقتصادی و ایجاد امنیت یک فضای مطلوبی را درست کند و به فعالان اقتصادی می‌گوییم که با خیال راحت اشتغال و رونق و جهش تولید با مشارکت مردم ایجاد کنند.

وی گفت: هدف اصلی ما فعالیت سالم اقتصادی است و یکی از مهم‌ترین موارد مالیات است که در ۷ ماهه امسال ۲۰۲ پرونده فرار مالیاتی به ارزش ۳/۵ همت تشکیل شده و ۳۰۶ متهم دستگیر شده‌اند.

سردار رحیمی تصريح کرد: در حوزه کل جرایم اقتصادی یعنی در ۱۲ عنوان مجرمانه اقتصادی در 7 ماهه امسال بالغ بر ۳۰۰۰ متهم دستگیر شده که ۴۳ همت ارزش کل کشفیات بوده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی با بیان اینکه ۶۱ پرونده پولشویی تشکیل شده است تصریح کرد: ۱۰۰ نفر متهم در این زمینه دستگیر و ارزش پرونده ۱۵ همت برآورد شده است؛ همچنین در حوزه اخذ تسهیلات غیرمجاز بانکی ۸۱ پرونده به ارزش ۵ همت تشکیل و ۱۲۳ متهم بازداشت شدند.سردار رحیمی در ادامه به اخلال در نظام اقتصادی اشاره و بیان داشت: ۶۷۳ پرونده به ارزش ۱۵ همت تشکیل و ۹۸۴ متهم دستگیر شده اند.وی ادامه داد: ۹۸۰ پرونده زمین خواری با ارزش۱۵ همت تشکیل و ۱۰۷۰ متهم شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا به یکی از پرونده های مهم پلیس امنیت اقتصادی اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از پرونده های ویژه این پلیس کشف و شناسایی شبکه پولشویی و فرار مالیاتی با شگرد تاسیس شرکت کاغذی به نام افراد کم‌بضاعت بوده است که تاکنون ۵۰ متهم دستگیر شده اند؛ گردش مالی این پرونده بالغ بر ۸۰ همت تخمین زده شده است.