وقتی سلبریتی‌زدایی تلویزیون برای «رامبد جوان» خوشایند نیست!

  4030807119 ۰ نظر، ۱ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رامبد جوان گفت: تیم جدید که هنوز هم مشغول به کار هستند، فعلاً میلشان به این است که اصولاً از ساختار تلویزیون سلبریتی‌زدایی کنند یعنی نگاهشان این است که بدون سلبریتی‌ها هم می توان برنامه‌های بسیار جذاب و موفقی ساخت.

به گزارش مهر، رامبد جوان کارگردان برنامه «کارناوال» که قرار است آن را در شبکه نمایش خانگی بسازد به محمدحسین امیدی مجری «استودیو هشت» درباره جزییات این برنامه گفت: محمد شریفی که پیش از این در ساخت «اسکار» با مهران مدیری کار کرده، تهیه کننده این برنامه است.

وی ادامه داد: این برنامه یک تیم مفصل برای اتاق فکر دارد. ۱۶ هنرمند به برنامه دعوت شده اند و از آنها خواسته شده که با دغدغه ها و موضوعات و توانمندی های خود تیم بچینند، تمرین کنند و آماده شوند تا به استیج برنامه «کارناوال» بیایند و با ارائه پرفورمنس خود رقابت کنند.

این بازیگر، کارگردان و برنامه ساز توضیح داد: ۵۰۰ تماشاگر در استودیو هستند که به این شرکت کننده ها رای می دهند. این برنامه شباهتی با تلنت شوها و برنامه های استعدادیابی در ارائه کار دارد. اما تفاوتش این است که این بار گروه های شرکت کننده حرفه ای هستند و داوری به معنای کارشناس وجود ندارد بلکه ۵۰۰ تماشاگر هستند که به این گروه ها رای می دهند.

وی اضافه کرد: در هر قسمت ۲ گروه رقابت می کنند که علاوه بر اجرای خود، کنفرانس و گفتگویی هم با تماشاگران دارند یعنی مثل کنفرانس های فستیوال ها با تماشاگران گفتگو می کنند و یک بار دیگر از آنها رای می گیرند. این بخش هم بسیار اهمیت دارد که می تواند امتیاز را بالا یا پایین ببرد.

جوان در ادامه درباره اینکه چرا در چند سال اخیر جز فیلم «زودپز» برنامه ای نداشته است؟ بیان کرد: در سی و چند سال کار کردنم، هیچ‌گاه چنین وضعیتی نداشته‌ام که هیچ برنامه‌ای برای کار کردن نداشته باشم و هیچ فکری هم در سر نداشته باشم. اما «زودپز» اتفاق افتاد و من با علاقه این پروژه را پذیرفتم. این‌قدر فضا ملتهب و تلخ شده بود که من به عنوان تولیدکننده و برنامه‌ریز به این فکر می‌کردم که چه چیزی تولید کنم که حال مخاطب را خوب کند و او را سرگرم کند. این هم یادمان نرود، این واژه «سرگرم‌سازی» بسیار مهم است؛ تخصص ما در سرگرم کردن است و معنایش این نیست که حواسمان به چیز دیگری نباشد، چون بشر نمی‌تواند ذهنش را از همه واقعیت‌های زندگی دور کند.

مجری و کارگردان «خندوانه» درباره دلیل ادامه پیدا نکردن «خندوانه» و اینکه تمایلی از سوی صداوسیما بوده است یا خیر؟ عنوان کرد: سازمان تمایل داشته است و ظاهر (پیگیری ها) نشان می‌دهد که تمایل وجود داشته است، ولی باطنش را نمی‌دانم. با این حال، تیم مدیریتی که این چند وقت اخیر کار می‌کنند، بعید می‌دانم خیلی تمایل داشته باشند که با ما کار کنند.

وی در پایان گفت: تیم جدید که هنوز هم مشغول به کار هستند، فعلاً میلشان به این است که اصولاً از ساختار تلویزیون سلبریتی‌زدایی کنند یعنی نگاهشان این است که بدون سلبریتی‌ها هم می توان برنامه‌های بسیار جذاب و موفقی ساخت.