از تشکیل پرونده قضایی برای مخدوشی پلاک تا جریمه ۷۰۰ هزار تومانی

  4030828030

رئیس پلیس راهور پایتخت گفت: موتورسوارانی که پوشش پلاک داشته باشند علاوه بر اعمال قانون و انتقال به پارکینگ برای آنها پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

به گزارش مهر، سردار سید ابوالفضل موسوی پور رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال‌های اخیر برخوردهای گوناگونی با رفتارهای پرخطر موتورسواران انجام شده است، این برخوردها شامل جمع‌آوری با کفی، توقیف‌های ۶ ماهه، طرح موتوریار و … بوده است.

وی افزود: در بحث توقیف موتورسواران بحث هزینه پارکینگ، دیون دولتی، نگهداری موتورسیکلت‌ها بوده است که البته این مساله منجر به رسوب ۶۸ هزار موتور رسوبی در پارکینگ‌ها شده است.

موسوی پور بیان کرد: در تمام این سال‌ها تلاش کردیم استفاده از کلاه ایمنی برای موتور سواران را نهادینه کنیم و طی ۱۱ ماه گذشته ۲۰ درصد استفاده از کلاه ایمنی با ۴۲ درصد رسیده است که البته باز آمار مطلوبی نیست.

توقیف ۷۰ هزار موتورسیکلت در ۷ ماه

وی گفت: در ۷ ماهه امسال ۷۰ هزار موتورسیکلت در محل توقیف شده است و بعد یک الی ۲ ساعت تحویل راکب شده است، همچنین در همین مدت ۱۳ هزار موتورسیکلت را به پارکینگ منتقل کردیم و ۱۱۵ هزار موتورسیکلت رفع پوشش پلاک شده است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: یک میلیون و ۳۵۰ هزار موتورسیکلت اعمال قانون شده است و ۸۸ پیاده رو در ۸۸ محل با انجام اعمال هندسی مانع ورود موتورسواران به پیاده روها شده است و همچنین ۶ هزار کلاه ایمنی رایگان تحویل موتورسواران شده است.

توزیع رایگان ۲۲ هزار کلاه ایمنی

وی ادامه داد: با شهرداری تهران در حال رایزنی هستیم تا با همکاری شهرداران ۲۲ منطقه تهران، ۲۲ هزار کلاه ایمنی را در روز ۲۲ بهمن بین شهروندان به صورت رایگان توزیع کنیم.

موسوی پور به موتورسوارانی که پلاکشان را بپوشانند هشدار داد و گفت: از روز شنبه ۲۶ آبان ماه تعداد ۵۰ کفی در ۵۰ نقطه شهر تهران مستقر کردیم و موتورسیکلت سوارانی که پوشش پلاک داشته باشند و یا پلاکشان مخدوش باشد هم ۷۰۰ هزار تومان اعمال قانون می‌شوند و هم با کفی به پارکینگ منتقل و برای آنها پرونده قضائی تشکیل می‌شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: تصادفات فوتی موتورسیکلت سواران از ابتدای سال تا کنون ۱۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

سردار موسوی‌پور در ادامه گفت: دوربین‌های نظارتی فعلی هوشمند نیستند و نیاز به تغییر جهت و کنترل دستی توسط کاربر دارند، که این امر در عمل امکان‌پذیر نیست، چراکه نمی‌توان برای هر دوربین یک اپراتور اختصاص داد. اما با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، این مشکلات برطرف می‌شود. نیازی نیست همه دوربین‌ها به طور دائم رصد شوند؛ هوش مصنوعی می‌تواند به ما کمک کند تا تنها بر مناطقی که ترافیک یا تصادف رخ داده تمرکز کنیم و به موقع واکنش نشان دهیم. امیدواریم تا سال آینده بتوانیم از این فناوری در دوربین‌های ترافیکی استفاده کنیم.

مشکل قطعی برق در تقاطع و بزرگراه‌ها

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به قطعی برق در تقاطع و بزرگراه‌ها پرداخت گفت: با قطعی برق مخالفیم ۸۰۳ تقاطع هوشمند داریم که یک مأمور مستقر است اما وقتی برق قطع می‌شود باید ۴ نفر مستقر کنیم.

قطعی برق منجر به افزایش تصادفات می‌شود

وی ادامه داد: در پیک ترافیک مشکلات جدی و بی نظمی ایجاد می‌کند و تاریکی منجر به افزایش تصادفات منجر به جرح و فوت می‌شود؛ ۳۰ تقاطع مهم را اعلام کرده ایم و راهکار به شهرداری هم دادیم اما اتفاقی نیفتاده است.