• شناسایی ۱۸۴ مبتلا به تب دنگی/ اسامی شهرهای آلوده به پشه آئدس

    شناسایی ۱۸۴ مبتلا به تب دنگی/ اسامی شهرهای آلوده به پشه آئدس

    مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت آخرین آمار تب دنگی در کشور و اسامی شهرهایی که پشه آئدس در آن‌ها صید شده را اعلام کرد.

  • توصیه هایی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری تب دانگی

    توصیه هایی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری تب دانگی

    با توجه به گزارش‌هایی از حضور پشه آئدس مهاجم، ناقل بیماری‌های خطرناک، در برخی نقاط کشور، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اقدامات پیشگیرانه‌ گسترده‌ای را در سطح استان خوزستان آغاز کرده است.

  • توصیه‌های طب سنتی برای پیاده‌روی اربعین

    توصیه‌های طب سنتی برای پیاده‌روی اربعین

    سرپرست معاونت توسعه سلامت دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به نزدیکی ایام پیاده‌روی اربعین و مقارن شدن آن با گرمای تابستان، بر ضرورت رعایت توصیه‌های طب ایرانی برای حفظ سلامتی و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها، تاکید کرد.

  • ثبت ۹ مورد ابتلای محلی به تب دانگی در هرمزگان

    ثبت ۹ مورد ابتلای محلی به تب دانگی در هرمزگان

    رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه «تب دانگ» مهم‌ترین موضوع حوزه سلامت در این روزها به حساب می‌آید، درباره آخرین وضعیت بیماری در استان‌ها توضیح داد.

  • ۱۲۸ کشور درگیر تب دانگی / حدود ۸۰ درصد مبتلایان، بی‌علامت

    ۱۲۸ کشور درگیر تب دانگی / حدود ۸۰ درصد مبتلایان، بی‌علامت

    رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از ابتلای ۴۰۰ میلیون نفر در سال به تب دانگی خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۲۸ کشور درگیر این بیماری شده‌اند که نسبت به سال ۱۹۶۰ با درگیری ۱۰ کشور، آمار چشمگیری است.

  • تب استخوان شکن از علائم «تب دانگی» / صید پشه آئدس در ۴ استان کشور

    تب استخوان شکن از علائم «تب دانگی» / صید پشه آئدس در ۴ استان کشور

    کارشناس اداره کنترل بیماری‌های منتقله توسط ناقلین وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت کنترل پشه آئدس به منظور مقابله با بیماری «تب دانگی»، درعین حال تب استخوان‌شکن را از علایم مهم این بیماری برشمرد و فعالیت نظام مراقبت حشره‌شناسی کشور برای صید این پشه را تشریح کرد.