• سم کشنده حلزون دریایی می‌تواند ناجی بیماران دیابتی شود

    سم کشنده حلزون دریایی می‌تواند ناجی بیماران دیابتی شود

    در اعماق وسیع و مرموز اقیانوس، جایی که برخی از مرگبارترین موجودات سیاره زمین زندگی می‌کنند، دانشمندان گزینه غیرمنتظره‌ای را برای مبارزه با دیابت و اختلالات هورمونی کشف کرده‌اند. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که یک حلزون دریایی سمی که به داشتن نیش کشنده‌اش شناخته می‌شود، راز قدرتمندی در خود دارد و آن سمی است که می‌تواند روش درمان بیماری‌های خاص را متحول کند.

  • مسابقات قهرمانی حلزون ها برگزار شد!

    مسابقات قهرمانی حلزون ها برگزار شد!

    مسابقات قهرمانی حلزون‌ها از دهه ۱۹۶۰ آغاز شده و هر سال برگزار می‌شود. در مسابقات قهرمانی حلزون‌ها که امسال در بریتانیا برگزار شد، ۱۵۰ حلزون شرکت کردند. حلزون‌ها باید اندازه مناسبی داشته باشند یعنی نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ باشند. آنها قبل از شروع مسابقه باید به‌اندازه کافی سبزیجات بخورند تا توان حرکت داشته باشند.

  • انقلاب در کاشت حلزون شنوایی؛ هزینه ۲۰۰ میلیونی که رایگان شد

    انقلاب در کاشت حلزون شنوایی؛ هزینه ۲۰۰ میلیونی که رایگان شد

    بر اساس اعلام مسوولان وزارت بهداشت در یک بازه زمانی حدود دو هفته ای، تمامی صف انتظار کاشت حلزون در ۱۶ مرکز کشور تقسیم بندی شد، پروتزها تامین و به مراکز ارسال گردید و اینگونه بود که صف کاشت حلزون به صفر رسید.

  • حذف صف انتظار کاشت حلزون شنوایی / کاشت رایگان برای حدود ۲۰۰۰ کودک تاکنون

    حذف صف انتظار کاشت حلزون شنوایی / کاشت رایگان برای حدود ۲۰۰۰ کودک تاکنون

    معاون درمان وزارت بهداشت با اعلام صفر شدن صف انتظار کاشت حلزون شنوایی و ریشه‌کنی کم شنوایی عمیق کودکان نیازمند کاشت حلزون شنوایی، از کاشت رایگان حدود ۲۰۰۰ حلزون شنوایی در کودکان ناشنوا برای نخستین بار در کشور خبر داد.