• سیاست های کلی و حرکت به سمت توسعه پایدار

    سیاست های کلی و حرکت به سمت توسعه پایدار

    در نشست علمی-تخصصی مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری مطرح شد: اولویت‌بندی در نظام موضوعات کشور از اصول مهم برنامه‌ریزی است.

  • در توسعه فناوری، به افرادی نیاز داریم که آینده کشور را می بینند

    در توسعه فناوری، به افرادی نیاز داریم که آینده کشور را می بینند

    در نشست علمی تخصصی مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری مطرح شد: سابقه فعالیت جدی در حوزه فناوری و نوآوری در کشور به دو دهه اخیر بازمی‌گردد. امروزه ادبیات حوزه دانش‌بنیان‌های فناور و نوآور از سطح کسب‌وکارها وارد مباحث کلان اقتصادی شده است. باید دقت داشته باشیم که از فناوری¬های مطرح جهانی عقب نیفتیم.

  • نشست بین‌المللی بررسی راه کارهای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور برگزار می‌شود

    نشست بین‌المللی بررسی راه کارهای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور برگزار می‌شود

    یک‌صد و هفتاد و پنجمین نشست علمی-تخصصی مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری تحت عنوان " بررسی راه کارهای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور با تمرکز بر همکاری‌های تجاری ایران و روسیه " برگزار می‌شود.

  • عوامل مؤثر بر ناترازی انرژی کشور مشخص شد

    عوامل مؤثر بر ناترازی انرژی کشور مشخص شد

    در نشست علمی تخصصی مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری مطرح شد: ایران در مرحله گذار انرژی قرار دارد. هر دو وزارتخانه انرژی ما در حوزه تصدی‌گری درگیر هستند و رگلاتوری را کنار گذاشته‌اند.

  • حکمرانی نظام اداری یک بستر مهم در توسعه و پیشرفت کشور است

    حکمرانی نظام اداری یک بستر مهم در توسعه و پیشرفت کشور است

    در نشست علمی تخصصی مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری مطرح شد: نظام اداری به عنوان یکی از بسترهای اصلی پیشرفت و توسعه کشور است. پیشینه نظام اداری در ایران بسیار طولانی است و به عهد ایران باستان برمی‌گردد.

  • تعاونی‌ها مسیر شکل‌گیری مشارکت مردم در تولید هستند

    تعاونی‌ها مسیر شکل‌گیری مشارکت مردم در تولید هستند

    در نشست علمی-تخصصی مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری مطرح شد: جهش تولید در اقتصاد باید دارای ثبات و پایداری باشد. ایده بدون سرمایه و سرمایه بدون ایده باعث رشد اقتصادی نخواهد شد. امروزه در مباحث اقتصادی کشور توجه به تعاونی ها بیش از همه به چشم می‌خورد.