نظر منتشر شده
۲۲۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 132647
ایران هواپیمای جاسوسی آمریکایی را سرنگون کرد+ بازتاب جهانی خبر
بخش خبری الف
هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکایی از نوع "RQ۱۷۰" توسط نیروهای مسلح ایران ساقط و با اندک خسارتی در اختیار ایران قرار گرفت.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۳۵
به گزارش فارس یک مقام آگاه نظامی با اعلام این خبر گفت:‌ با کنترل مناسب فضای کشور و تسلط اطلاعاتی نیروهای مسلح، واحدهای جنگ الکترونیکی و پدافند هوایی موفق شدند با اقدامات عملیاتی خود یک فروند هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته جاسوسی آمریکایی از نوع "RQ۱۷۰" را که به طور محدود به مناطق مرزی شرق کشور تجاوز کرده بود، کشف و از کنترل متجاوزین خارج ساخته و آن را با اندک خسارتی سرنگون کرده و در اختیار بگیرند.

این مقام نظامی تاکید کرد: نظر به وقوع تجاوز آشکار مرزی، اقدامات عملیاتی و الکترونیکی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بر علیه پرنده‌های متجاوز، به مرزهای کشور محدود نخواهد ماند.

انتشار این خبر در شبکه‌های تلویزیونی و خبرگزاری‌های جهان بازتاب گسترده‌ای داشت.

خبرگزاری رویترز با بازتاب این خبر نوشت که یک مقام نظامی ایران اعلام کرده سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در پاسخ به نقض حریم هوایی کشور صورت گرفته و تنها محدود به مرز‌های ایران نخواهد بود.

رویترز افزود ایران پیش از این یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا را در نزدیکی تاسیسات هسته‌ای فردو سرنگون کرده بود.

خبرگزاری آلمان نیز با اعلام خبر سرنگونی هواپیمای جاسوسی آمریکا از نوع "RQ۱۷۰" در شرق کشور، گزارش داد بر اساس گزارش منابع دولتی، این هواپیما حریم هوایی ایران را نقض کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از خبرگزاری فارس نوشت که نیرو‌های مسلح ایران توانستند یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکا را ساقط کنند.
این گزارش افزود: این هواپیما اکنون در اختیار نیرو‌های مسلح ایران است.

شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی نیز ساقط‌شدن هواپیمای بدون سرنشین آمریکا توسط نیرو‌های ایرانی را بازتاب داد و افزود: واحد‌های جنگ الکترونیک و پدافند هوایی ایران موفق شدند پس از کنترل هواپیما، آن را به زمین بنشانند.

شبکه بی‌بی‌سی فارسی نیز با اعلام این خبر به نقل از فارس اعلام کرد این هواپیما "با اندک خسارتی" در اختیار ایران قرار گرفته است.
 
United States
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۱۹:۱۴:۴۰
قابل توجه کسانی که به توانایی های بجه های این مملکت اعتماد ندارن! (549379) (moderator22)
 
حسن
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۲۰:۱۱:۰۷
دوست عزیز کسی شک نداره که توانایی ایرانی زیاد هست بلکه اعتراض به استفاده نا ثواب از مغز ایرانیها توسط افرادی همچ.ن جریان انحرافی و جریانات پشت این جریان است که ایران را با دنیا دشمن میکنند (549454) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۱۱:۰۹:۴۹
دنیا عبارت از قلدران نیست. مردم دنیا اگر ازاد باشند آمریکا ی این گونه را انتخاب نمی کنند. مصر را و تونس را و... را دیدید. (549859) (moderator4)
 
morteza
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۱۸:۳۵:۴۳
اول سلام
بچهه ها هرچی هم از این مملکت و حکومت بدمون بیاد ولی جلوی این امریکا و اسرائیل تا آخرش هتیم به خاطر خاک این مملکت به خاط ناموسمون چون ما مثل اروپا و آمریکا و عراب بی غیرت نیستیم

در مورد این هواپیما هم به اون اندازه که ما خوشحالیم امریکا 1000 برابر ناراحته چون هواپیماش دسته ما افتاده یعنی این که ایران میتونه به این عمر برسه که این هواپیما های جدید و پیشرفته از چه نوعی درست شده و این نوع هواپیما هارو تولید کنه (550136) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۵ ۰۱:۱۳:۲۰
منم با تو موافقم (550384) (moderator7)
 
عادل
۱۳۹۰-۰۹-۱۶ ۱۱:۲۴:۲۱
همين مملكت و حكومته كه تونستن توش هواپيماي جاسوسي پيشرفته ي آمريكايي رو بزنن ... (551329) (moderator22)
 
کاکتوس
۱۳۹۰-۰۹-۱۶ ۱۱:۳۰:۴۴
جناب مرتضی حرفات کاملا ضد و نقیض است احتمالا جو گیر شده ای (551350) (moderator22)
 
تیغ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۶ ۱۲:۵۰:۱۷
آره. احتمالش هست! (551468) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۰۹:۰۹:۳۳
البته از ديدگاه علم احتمال اين اتفاق زماني خيلي خاص محسوب ميشه كه بدونيم پرواز هواپيماهاي مورد نظر به ندرت انجام ميشه و در يكي از اين پروازها مورد اصابت قرار گرفته اما اگه تعداد اين پروازها توي خاك ايران خيلي زياد باشه و مثلا پس از هزاران پرواز يكي از اونها هدف قرار گرفته باشه خيلي مهم نيست چون يه هر حال احتمال هدف قرار گرفتن اين هواپيماها قطعا صفر نيست. اما به هر حال "هنر نزد ايراانيان است و بس..."، دست مريزاد... (549794) (moderator4)
 
مهگانه
Latvia
۱۳۹۰-۰۹-۱۵ ۰۱:۲۸:۱۸
باز هم می گویم این هواپیمای فوق پیشرفته سرنگون نشده بلکه هدایتش از دست تیم زمینی آمریکایی که امکانات ماهواره ای و چی و چی دارند گرفته شده توسط بچه های ما و تقریباً سالم به زمین نشانده شده (550393) (moderator7)
 
مجتبی
United States
۱۳۹۰-۰۹-۱۸ ۰۱:۰۶:۳۲
منم با شما موافقم پس نتیجه میگیریم هم تیم اطلاعاتی مون هم بچه های پدافند هوایی و جنگ الکترونیک مون توانمند تر از دشمن بودند.
دست همشونو میبوسم... (553521) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۱۲:۴۷:۴۳
من فکر میکنم عمدآ گذاشتن به دست ما بیفته . هم برای جاسوسی بیشتر هم برای نشون دادن تجهیزاتشون. اینطور هواپیماها هم برنامه خودکار برای منفجر شدن دارن هم از طریق کنترل از راه دور. که دست کسی نیفبن . اگه اقتاد فقط عمدی میتونه باشه . پس خوشحال نباشید . تازه اگه این خبر درست باشه . (549929) (moderator4)
 
United States
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۱۵:۵۹:۳۸
اگه با جنگ الکترونیک به دست ما افتاده کنترل سیستم از دست صاحبش در میاد عالی بود کارشون (550049) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۲۲:۳۲:۴۵
ما الکترونیک و جنگ یا اونو چه مستفیم چه غیر مستقیم از اونا یاد گرفتیم . مطمئنآ همه چیزو فقط برای خودشون نگه داشتن که به موقع ازش استفاده کنن . ما و کشورای دیگه فقط بعضی چیزارو. میدونیم .یادمون نره که اون امریکاست نه عراق . اگه به پشتوانه چین یا روسیه دل خوش کردیم اونا در حال حاضر فقط به ظاهر با اون دشمن هستن . در واقعیت با اون همدستن و همکاری تنگا تنگ دارن . اگه به چیزای دیگه کار نداشته باشیم از اونجایی که به خاطر بازار چین خیلی از ایرانی اونجا سفر کردن و اینو دیدن آیا کسی این سئوال براش مطرح نشده که چرا اونا شهر شانگهای رو مثل نیویورک ساختن و به اونم میگن نیویورک دوم؟ خود چین به کمک امریکا تونسته مردمشو کنترل کنه چون با جمعیت زیادی که دارن اگه مهاجرت کنن مشکل زیادی برای کشورهای دیگه بوجود میاد . حتی اینترنت اونا بستست و با خارج از چین نمیتونن ارتباط داشته باشن مگر در جاهای خاص برای معامله . وهمه اینا به کمک امریکا . در مورد روسیه هم که نیاز به گفتن نیست .به اسم دوستی با ایران و نشان دادن فقط فکر کردن به منافع خودشون ولی پشت پرده بدلیل همکاری با امریکا و کشورهای اروپایی.سیاست ایران بلوف خورده و اینو زمان ثابت میکنه. (550287) (moderator22)
 
اوس معمار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۷ ۱۳:۰۴:۱۱
اینو من مطمئنم که اگه آمریکا 1درصد احتمال پیروزی در مقابل ایران رو داشته باشه حتما میاد
نکنه فکر کردین آدمای خیلی خوبی هستن که به ایران حمله نمیکنن... براتون متاسفم
اگه اون آدمایی که بخاطر شرف و ناموس رفتن جنگ هم مثل تو ترسو بودن الان هیچی نداشتیم
در ضمن دوست عزیز.ما 8 سال با کل دنیا جنگیدیم از 17 کشور اسیر گرفتیم (552814) (moderator22)
 
مجتبي ابتدامدار
۱۳۹۰-۰۹-۱۷ ۲۱:۴۷:۳۷
آقا يا خانم محترم
دوره اين حرفا گذشته اظهارنظر شما چقدر شبيه اون آدم بي... كه ميگفت ايراني نهايتا بايد آفتابه و لگن مسي بسازه( زمان ملي شدن صنعت نفت)
به هر حال چون شخصا احساس ميكنم شما دچار يك اشتباه در اظهار نظرتون شدين از شما درخواست ميكنم از مردم كشورمون عذر خواهي كنيد آن هم نه بخاطر اظهار نظرتون ، فقط بخاطر مقايسه ما با چين يا هر ملت ديگر
در ضمن از شما ميخوام با يك كارشناس خبره الكترونيك قبل از اظهارنظر و پيچيدن نسخه براي ملت ايران مشاوره كنيد
نهايتا مراتب تشكر شخصي خودم را از فرزندان اين آب و خاك كه با كمترين امكانات و بدون ادعا در محاصره ي اظهار نظرهاي سطحي و خداي ناكرده دشمن شاد كنه اشخاصي مثل شما در حال خدمت هستند را اعلام ميدارم
ارادتمند
مجتبي ابتدامدار (553336) (moderator19)
 
Hungary
۱۳۹۰-۰۹-۱۹ ۱۷:۴۵:۴۱
کمی تاریخ بخوان تا بفهمی انها هم ریاضیات هندسه معماری و متالورژی شیمی ... از ما یاد گرفتند اما بعد جلو زدن و با بی رحمی مانع از پیشرفت کشورهای دیگر شدند انوقت که شاه عباس کلت ساخت بلژیک را به یکی از اوامر خود داد تا به بازر اصفها ببرد و بعد از ساعتی با نمونه ایرانی ان برگشت بطوری که فروشنده اسلحه نمیتوانست تفاوت اصل و کپی را تشخیص دهد و همینطور شاید نمیدانی اولین مواد منفجره در چین حدود سه هزار سال پیش بطور عادی استفاده میشده است و اروپا فقط 700 سال است که تاریخ ساخت و استفاده از انرا دارد بله از انها گرفتیم و حالا اگر تحریم نباشد از انها بهترش را میسازیم با تحریم کمی سختتر میشود (554775) (moderator19)
 
فرنام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۵ ۰۰:۱۷:۴۲
بابا تو دیگه کی هستی ؟ عزیز کی امریکا را پیش چشمت اینقدر گنده کرده است ؟ (550356) (moderator22)
 
خلیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۵ ۱۶:۱۲:۱۶
برای تو وامثال تو واقعاً متاسفم اینگونه خودباختگی ها با عث جری شدن دشمنان ما میشه یه ذره خودتونو باور کنید (550690) (moderator22)
 
عمید.ع
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۶ ۱۱:۱۰:۱۸
واقعا نظر جدید و عجیب و بدون غرضی!!!! بود.
بابا کل دنیا سرتیتر اخبارسون این موضوع بود حالا شما رو اصل موضوع شک میکنی...
دست بردار از این میکده ی سربه سری
یا علی (551311) (moderator22)
 
آبدارچي سياسي
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۱۴:۲۵:۲۷
اين فوق العاده است . بدست آوردن اين تكنولوژي پيروزي خوبي براي ايران هست .
كاش مي شد اينطور محصول سالها زحمات اونها رو بدست بياريم .
همون طور كه اونها محصولات اين كشور رو سالهاي سال به يغما برده اند. (549983) (moderator4)
 
حسام الدين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۷ ۰۹:۱۳:۲۱
شما كه آخر علم و فناوري هستيد

خواهشاً از روي هواپيماهاي تجاري "كپ" بزنيد كه اينقدر سيستم هوايي ما تلفات نده!!!

چي؟!! نميشه؟!!!

خوب از روي قطعاتش "كپ" بزنيد كه اينقدر نگيد تحريميم و قطعه نميدن!!!

چي؟!! نمي‌تويند؟!!!


بابا لااقل از روي واگن‌هاي چيني "كپ" بزنيد كه اينقدر توي مترو مشكل نداشته باشيم!!!

چي؟!!!

اينم نميتونيد!!!

اي واي بر اين صنعت "كپ" ما!!!

الف خان، چند 100تا نظر موافق با خودت چاپ كردي، دلت بياد يه نظر مخالف هم منتشر كن!!! (552537) (moderator22)
 
احمد
۱۳۹۰-۰۹-۱۸ ۱۸:۲۴:۰۸
جناب حسام الدین عجله نکن اولویت با صنایع نظامی است که از خودمون در مقابل آمریکا دفاع بکنیم هواپیمای جنگی اش رو ساختیم در رزمایشهای سپاه و ارتش هم امتحان پس دادند هواپیمای مسافر بری هم تو نوبت است آنرا هم به کوری چشم دشمنان خواهیم ساخت (553877) (moderator19)
 
عمو
United Kingdom
۱۳۹۰-۰۹-۱۹ ۱۸:۰۹:۳۸
اگه صنعت ما هم توش آدمای مخلص و پاکباخته مثل حسن مقدم و امثال او داشت خیلی زودتر این کارو میکردیم عمو جان.
دقیقا یه بخشی از مشکل به آدمایی مثل تو برمیگرده که درباره حرف زدن ...مرزی قائل نیستن و به مدیرای ناتوان ما ابزار توجیه ناتوانی رو با کمترین هزینه تقدیم میکنن (554797) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۰۹-۱۹ ۱۳:۱۹:۴۸
چرا نگذاشتند خبرنگاران از آن عکس بگیرند؟!مشکوکه.شاید ماکت باشه. (554519) (moderator19)
 
ایرانی
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۱۹:۱۹:۲۱
بنده خدا اونا هنوز ابزار اصلی رو نشون ندادن (549385) (moderator22)
 
حامد
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۱۹:۳۸:۱۹
نکنه به شما نشون دادن؟!! (549406) (moderator22)
 
ایرانی
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۲۰:۵۸:۱۹
نه ولی من یک محقق هستم و از تخصص اونها اطلاع دارم عزیز دلم . ما باید سعی کنیم تلاش کنیم که متاسفانه فعلا مصرف کننده هستیم (549494) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۲۱:۴۶:۲۲
شما گفتین و ما هم باورمان شد ... (549534) (moderator4)
 
آبدارچي سياسي
۱۳۹۰-۰۹-۱۶ ۰۸:۱۳:۵۰
پنتاگون تأييد كرده !
شما باور نكن (551079) (moderator22)
 
خودم
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۲۳:۴۰:۳۵
بابا محقق...بابا اوباما... (549622) (moderator4)
 
آصف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۰۱:۱۱:۱۷
عزیزم 32 سال پیش مصرف کننده بودیم. نه حالا که تو تحریمیم. (549704) (moderator4)
 
ایرانی
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۱۷:۲۱:۱۹
شما که الان مصرف کننده نیستی می تونی تو همین خونه ای که زندگی می کنی ببینی چند تا از کالاهات برند ایرانی هست؟ (550091) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۶ ۱۲:۰۷:۵۸
جناب محقق کردم توی کاسه برات بیا تحقیقت را شروع کن

زمان جنگ با عراق ؟ایران با تمام این کشورها مبارزه میکرد نه با عراق وقتی جنگنده میراژ سقوط کرد خلبان مصری سرنشینش بود ایرانیها فقط باتفنگ مبارزه کردن توی جبهه بیشتر خدمه تانکها خارجی بودن نه عراقی (551406) (moderator22)
 
مژگان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۷ ۰۹:۰۶:۴۲
الف خان
واقعا برات متاسفم كه نظرات اينچنين بي ادبانه رو منتشر ميكني!!!

اون موقع نظرات منطقي و مودبانه‌اي رو كه با افكار و توهمات شما منطبق نيست رو به راحتي حذف مي‌كنيد!!!

تا وقتي امثال شماها در هر زمينه‌اي انحصار چيزي رو به دست دارند، حال و روزمون بهتر از اين نخواهد شد!!! (552532) (moderator22)
 
محمدرضا
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۰۰:۵۸:۵۸
بر فرض هم نشون بدن شما ناراحت میشی ؟؟ (549695) (moderator4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۲۰:۱۱:۰۰
... نه شما باید می گفتین که ای وااای چرا این کارهای خشونت بار رو با کشور با فرهنگ و متمدن آمریکا صورت دادین. (549453) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۲۰:۴۳:۰۱
تولید 2007 هست پسرم. جدیده جدید (549483) (moderator22)
 
ایرانی
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۲۱:۰۴:۴۳
خب الان 2011 هستیما اونا که دست رو دست نمی زارن (549497) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۲۱:۱۲:۳۹
پ ن پ ! ما میذاریم؟ (549508) (moderator22)
 
حمید
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۲۱:۳۸:۵۵
دمت گرم تا صبح جواب باحالی بود
ایول (549528) (moderator4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۰۰:۳۶:۵۴
آقا یا خانم مطمئنی ایرانی هستی؟ (549685) (moderator4)
 
۱۳۹۰-۰۹-۱۶ ۰۱:۰۴:۱۲
هواپیما مگه تاکسی برگشتیه که سال به سال عوض بشه؟
هنوز بوئینگ های 30 سال پیش تو امریکا کار میکنه بعدش یه هواپیمایی که 4 سال پیش عملیاتی شده میشه هواپیمای کهنه؟ (550935) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۲۰:۴۳:۵۸
آقای وزیر خارجه به شورای امنیت شکایت کن (549485) (moderator22)
 
zenon
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۰۱:۲۵:۲۳
دیدم نظرم رو نمایش ندادید مجبور شدم بعضی از جملات را حذف کنم تا قابل انتشار شود.

من یه تحقیق کوچک در باره این هواپیما انجام دادم :
توجه داشته باشید که این هواپیمای بدون سرنشین سری RQ بوده :
RQ = غیر مصلح
MQ = مصلح
یعنی این هواپیما فقط برای جاسوسی وارد خاک ایران شده و در کل اکثرا از این هواپیما برای پرواز در طول مرزها استفاده میشود و به شدد رادار گریز هستند که مشخصه اصلی RQ۱۷۰ همین رادار گریزی اونه.
فرض بر اینکه این هواپیما به صورت اتفاقی در اثر نقص فنی در خاک ایران سقوط نکرده باشه اگه واقعا نیروهای ما توانسته باشند این هواپیما رو به دام بیندازن واقعا کار بزرگی انجام دادن و آمریکا باید بیشتر حواصش رو جمع کنه. (549709) (moderator4)
 
۱۳۹۰-۰۹-۱۵ ۰۱:۲۰:۲۹
برادر محقق مسلح درست است نه مصلح حواس درست است نه حواص (550387) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۰۸:۳۵:۵۸
ماهم همینجور (549781) (moderator4)
 
سهیل بشردوست
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۱۳:۵۸:۱۶
ابزار اصلی رو نشون می دادن که اینطور با خفت از عراق بیرونشون نکنن! (549960) (moderator4)
 
Sweden
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۱۹:۲۰:۵۹
آفرین (549390) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۲۰:۱۹:۲۶
من نمیدانم واقعا هفتاد و چهار مخالف این (آفرین) در کمتر از 3 دقیقه چه طور روی این یک کلمه تمرکز کرده اند تا مخالفت خود را اعلام کنند. بدیهی است که امکان جعل نظرات موافق و مخالف از لحاظ نرم افزاری وجود دارد و اگر من به عنوان برنامه نویس بیکار باشم خیلی راحت می توانم برنامه ای بنویسم که به تعداد دلخواه مخالف و موافق اضافه کند. الف که حالا مشغول ارتقای نرم افزاری است حداقل یک برنامۀ تحلیلی از آیپی‌های موافق و مخالف و تمرکز زمانی درخواست آنها تدارک ببیند که واقعا معلوم شود این مخالفت ها و موافقتها چقدر ارزش دارد. هر چند منطق بر تعداد غلبه دارد. (549465) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۰۹:۱۳:۴۹
الان صبح تاوعاست و من فقط 19 تا مخالف ميبينم. احتماا ايراد نرم افزاريه. من هم اين آفرين رو تائيد ميكنم.... (549797) (moderator4)
 
United States
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۲۰:۴۶:۴۶
قابل توجه متصدیان الف :

با چند باری که به این صفحه مراجعه کردم متوجه شدم که یک فرد با مراجعه مکرر وبدون هیچ کار دیگه میتونه چند بار در مورد یک اظهار تظر رای مثبت یا منفی بده ، واجبه که حتما رفع نقص کنید.

باتشکر (550212) (moderator22)
 
fered
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۱۹:۲۳:۰۷
جالب است اگر سالم بدستشان افتاده یعنی روی باند نشسته که یا ایرانیان توانسته اند کنترول انرا در دست بگیرند که ایوالله دارد یا هواپیما دچار نقص فنی شده و بصورت اتوماتیک خودش در محل مناسب نشسته که طراحی ان ایوالله دارد در هر صورت موجودی است فوق سری و از تکنولوژی بالائی برخوردار (549393) (moderator22)
 
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۱۲:۱۰:۵۱
و نظر سوم اینکه شاید تعمدی در کار بوده و خود آمریکایها بصورت یک طعمه آن را نشانده اند (549909) (moderator4)
 
نادر
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۲۲:۱۶:۲۸
قابل توجه برادران عزيز ارتشي !مواظب باشيد يه وقت ردياب يا شنود و يا دستگاه جي پي اس روش كار نذاشته باشند و خودشون خواسته باشند اين پهباد به دست شما بيفته من قصد كم ارزش جلوه دادن اين عمليات شما را ندارم ولي با اين توصيفي كه از سطح امنيتي و سري و اختفا اين پهباد شنيد ه ام اين احتمال رو ميدم كه خواسته باشند با انتقال اين پهباد به يكي از مراكز نظامي ،دشمن اطلاعاتي رو در مورد اون مركز به دست بياورد (550272) (moderator22)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۱۹:۲۴:۳۳
خدا میدونه چندتا فرستادن که یکیشونو زدیم ! (549394) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۲۰:۲۷:۵۴
واقعا عذر میخوایم از حضور شما ، که "شاید" بیشتر هم باشد ، ولی نزدیم ... همیشه غر بزنید، و همیشه به خودی تو سری بزنید، تا کامروا باشید. (549473) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۱۹:۳۱:۰۸
امیدوارم مثل قبلی که رئیس کمیسیون امنیت ملی جمهور اسلامی ایران اعلام کرد، خبر جهانی شد و بعد از چند روز روابط عمومی سپاه تکذیب کرد نباشه (549398) (moderator22)
 
عبدالرحمن
United States
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۱۹:۳۶:۳۰
خیلی خوبه..
مخصوصاً اگر آسیب زیادی ندیده باشه..

بر و بچه ها روی تکنولوژیه ساختش مطالعه می کنند

;)

این هواپیما، یه موتور داره و طول بالش به حدود 20 متر می رسه. این هواپیما از اواخر سال 2007 توسط اسکادران سی ام ریکوناسیناس از نوادا در ایالات متحده به افغانستان اورده شد. البته از این هواپیما در کرۀ جنوبی هم استفاده شده که در مجموع موارد استفادش زیرنظر گرفتن برنامه های موشکی بالستایک کرۀ شمالی و پاکستان هست. از این هواپیما برای زیر نظر گرفتن شهر ابوتاباد، محل اقامت اسامه بن لادن، هم استفاده شده. اوباما با استفاده از دوربین همین هواپیما، عملیات کشته شدن اسامه بن لادن رو بطور زنده می دیده. این هواپیما همچنین در زمان حمله به بن لادن، ماموریت داشته تا فرکانس های رادیویی ارتش پاکستان رو زیر نظر داشته باشه. مسئولین پاکستانی به گزارش لوس آنجلس تایمز، در مورد استفاده از این هواپیما در آسمان کشورشون هشدار داده اند چراکه معتقدند این هواپیما کاربرد جاسوسی داره.



عبدالرحمن (549403) (moderator22)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۱۹:۴۰:۱۴
آمریکا بداند که ایران نه افغانستان است و نه پاکستان و نه عراق
برای درگیری با نیروهای شیطان بزرگ جوانان ایرانی لحظه شماری میکنند (549408) (moderator22)
 
بهزاد
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۲۱:۱۸:۱۷
شما شاید ، اما من نه . لطفا از خودت مایه بذار برادر و نه از دیگران . ضمنا توصیه می کنم انرژی تو جای دیگه تخلیه کنی ( مثلا بری کوه ) تا بعد بتونی عاقلانه تر فکر کنی. (549512) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۵ ۰۱:۴۵:۱۷
فکر کنم این بابا عرب زبانه چون فقط اونا هستن که دست رو دست میزارن و هر بلایی که داره سرشون میادو تماشا می کنن (550401) (moderator7)
 
ابو بهزاد!!؟؟
۱۳۹۰-۰۹-۱۷ ۱۷:۴۶:۱۹
درست حدس زده اید اینا برای رد گم کردن خودشون با اسامی فارسی نظر میدهند (553123) (moderator19)
 
لوطی
۱۳۹۰-۰۹-۱۶ ۱۱:۵۵:۲۷
جناب بهزاد شما به خودت نگیر منظور محمد اقا شما نبودید ایشون گفتند جوانان ایرانی (551384) (moderator22)
 
سربازولایت
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۲۰:۰۰:۲۴
آفرین بردلاورمردان نیروهای مسلح.آمریکاراتعدادی ازکشورهای عربی بی وجودبزرگ کرده اندوالاهیچ عددی نیست.به امیدخبرهای خوش دیگر.التماس دعا (549431) (moderator22)
 
دانشجوی مملکت
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۲۱:۰۲:۰۶
من دانشجوی هوافضام
گرفتن این هواپیما کار بزرگی بود
اما این به این معنا نیست که بتوان با باقی سلاح ها مقابله کرد هیچ وقت دشمن رو دست کم نگیرید مضاف بر این این اولین بار نیست که هواپیما های بدون سرنشین آمریکا در دام ایران می افتد. قبلا بارها اتفاق افتده. اگر ایران بتواند به دانش مهار موشک های امریکایی(کروز-بالستیک) و همچنین آشکار سازی و مهار هواپیماهای بلند پرواز برسد امریکا واقعا هیچ غلطی نمی تواند بکند (549496) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۰۰:۱۴:۲۸
یک مهندس ساده صرب یک کیت الکترونیکی با لوازم ارزان قیمت ساخت و روی یک رادار روسی خارج رده نصب کرد با ان دو هواپیمای رادار گریز امریکا را زدند بعداز شکست صربستان در کوزوو گروه امریکایی مهمترین کارشان پیدا کردن ان مهندس و انتقال وی با تمام خانواده اش از صربستان به امریکا بود بنابراین واقعا علم در نهایت پیشرفتش انقدر ها دست نیافتنی برای ایرانیان نیست فقط همت میخواهد (549668) (moderator4)
 
حمید
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۰۸:۰۹:۲۶
موشک نصر-۱ نمونه ای از موشکهای کروز هستش (549766) (moderator4)
 
hamid
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۰۸:۱۶:۳۳
موشک بالستیک هم اولین بار در جنگ جهانی دوم مورد استفاده ی آلمان بود (549769) (moderator4)
 
Netherlands
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۱۲:۲۴:۱۶
علاوه بر موارد فوق، اصلی ترین سلاح، سلاح ایمان است که مردم ما بخوبی اثربخشی اونرو در جنگ تحمیلی نشان دادند. (549915) (moderator4)
 
محمدرضا
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۰۱:۰۵:۰۲
ابروی هرچی مخالفه بردید به خدا اخه همین کارارو میکنیدکه برای نظرات مخالفتون ارزش قایل نیستنددیگه چون با ابتدایی ترین مسایل این مملکت مشکل دارید (549698) (moderator4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۲۰:۰۰:۵۰
خدا به خیر کنه (549432) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۲۰:۰۴:۳۰
اجازه بدین جزئیات قابل بحثی ارائه بشه بعد اظهار نظر کنیم (549435) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۲۰:۰۶:۵۲
به دو جمله آخر توجه کردین؟ آیا معنیش تجاوز به خاک سایر کشورها نیست؟ (549443) (moderator22)
 
Latvia
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۲۰:۱۳:۰۵
نه یک دفاع منطقی درباره تجاوز به خاک کشور هست .. (549457) (moderator22)
 
روزبه
United States
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۲۰:۴۶:۳۳
امریکا از اونطرف دنیا از یه قاره ی دیگه میاد به صغیر و کبیر تجاوز میکنه . حالا ما حرف از دفاع از خودمون حتی خارج از مرزها می زنیم میشه تجاوز؟
تجاز به کی ؟!
کشورهای همسایه !
سال های ساله که کشورهای همسایه ما داره بهشون تجاوز میشه !!
کشورهای عرب منطقه که طبق روال اجدادشون هیچ نقش مثبتی برای دنیا ندارند.
پاکستان که فکر میکنه دنیا یعنی انتهای مرزهای کشورشه
افغانستان که اصلا حرفش نیست ، یعنی تا صد سال آینده هم امیدی به اون نیست .
ترکیه هم که عید زنهای ..... هر روز می پره بغل یکی و اصلا نمیشه رو سیساست اونها حساب وا کرد . همسایه های شمالی ما هم که بود و نبودشون تو دنیا بی تاثیره ..
هر کشوری اینهمه همسایه عتیق داشت تابحال صد بار سرنگون شده بود .
ایول به بچه های خودمون . مطمئن باش اگه دروغ بود اینا بروز نمی دادن . چون امریکا با اون رسانه هاش مجالمون نمیداد. (549487) (moderator22)
 
Netherlands
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۱۲:۲۷:۰۵
بابا یه ذره حس اعتماد به نفس داشته باشید تورو بخدا!! خود باختگی تا چه حد؟ از اون سر دنیا اومده هواپیمای جاسوسی تو کشور فرستاده و رسما هم اعلام کرده که ایران رو باید با بمب اتمی سرنگون کرد و دانشمنداش رو ترور کرد!!! هنوز هم میگید این یعنی تجاوز ایران به یک کشور دیگه؟ وقتی که همین آمریکا خدایی نکرده حمله کنه و زن و بچه و برادر و خانواده ما رو بکشه من میخوام بدونم این دوست عزیز هم باز هم میگن این تجاوز به یک کشور دیگه است؟؟؟ (549917) (moderator4)
 
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۲۳:۰۰:۳۴
تا جایی که من میدونم اونا دانشمندای همه دنیا رو جذب میکنن نه ترور . ترور یه دانشمند وقتی میتونه پیش بیاد که ترس از اطلاعات بردن باشه نه آوردنش . اینو که دیگه یه بچه هم میدونه برادر من .من تو این نظرات دیدم میگن یکیشون بلیط انگلیس داشته . اگه اینطوره که جواب مشخصه . بهتره خودمونو خسته نکنیم . (550304) (moderator22)
 
دوست
United States
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۲۰:۳۶:۳۳
ببخشید! اول منظورت رو متوجه نشدم مثبت دادم!
اما عرضی داشتم:
1. ما بخوایم به کجا تجاوز کنیم ؛ این ملت پاکستان و افغان خودشون از دست اینا ذله شدن اونوقت جنابعالی . . . !؟
2.واقعا شما فکر کردی با این نظری که میدی نقشت چیه؟ وکیل مدافع ملل؟ معارض نفوذی؟ معاند وطنی؟ (549479) (moderator22)
 
مسعود
Netherlands
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۱۰:۴۱:۲۲
این نظرای منفی واسه چیه؟یعنی یع عده شک دارن هنوز که آمریکا با این کارش به خاک ما تجاوز کرده؟ (549842) (moderator4)
 
مهگانه
Latvia
۱۳۹۰-۰۹-۱۶ ۰۱:۱۴:۱۳
کلاً رژیمهای مرتجع عربی مثل آل سعود و آل ثانی و آل خلیفه و آل زهر مار بدستور ارباب سرمایه گذاری وسیعی روی جنگ سایبری با ما کرده اند این نظرات منفی هم مختص به سایت الف نیست در تمام سایتهای ایرانی که فضای اظهار نظر برای خواننده می گذارند کارشناسان اینها ( حالا نمی دانم با آن لباسهای بومی سفیدشان یا با لباس امروزی نشسته اند پای رایانه ها و زبان فارسی هم خوب یاد گرفته اند و خلاصه برای اعصاب خردکردن ایرانیها و سردرگم کردنشان نظرات را منفی می کنند ناراحت نباشید اینها ایرانی نیستند باور کنید ایرانی هر اندازه هم از مخالفان سرسخت بوده باشد پای منافع ملی و در برابر بیگانگان می ایستد نمونه اش تیمسار ... که زمان شاه مأمور خرید نیروی هوائی بود و کلی هم کمیسیون گیرش آمده بود و بعد از انقلاب فراری شد و خارج رفت جنگ که شروع شد وقتی دید ایران لنگ مهمات و بعضی قطعات مانده از همان پولها مقادیر زیادی مهمات و قطعات مورد نیاز تهیه کرد و از راه های مطمئن به کشور رساند . (550943) (moderator22)
 
حسین
Hungary
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۲۰:۲۲:۳۹
درود خدا برکسانی که هنوزهم خون ایرانی بودنشان می چوشد و برای وطن عزیز تلاش میکند . خدا یارو یاروتان باشد . شما از یاران حسین (علیه االسلام ) هستید و نام و یاد او نگهدارتان باد . انشالله (549468) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۲۰:۲۴:۱۳
چرا از طریق دیپلماسی به امریکا تذکر داده نمی شود نکنه جرات نداریم؟ (549472) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۲۲:۰۸:۰۰
گوربابای دیپلماسی غربی...

حالا به خاطر گل روی شما، فردا به این سرکار خانم سفیر سوئیس هست در ایران، به ایشون تذکر داده می شه که دیگه هواپیمای جاسوسی نفرستن و اینکه واقعاً کار بدیه.. انشاء الله خیال شما هم راحت بشه. (549549) (moderator4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۱۱:۱۶:۲۵
زبان انسانیت را نمی فهمد! (549864) (moderator4)
 
Netherlands
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۱۲:۲۸:۰۳
نه که آمریکا این روش های دیپلماسی رو هم خیلی قبول داره؟ موقعی که میخواست به عراق حمله کنه شورای امنیت چند تا قطعنامه برای محکومیتش تصویب کرد؟ شما هم دلت خوشه عزیز (549919) (moderator4)
 
پژمان
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۲۰:۳۰:۵۲
اینن نوع هواپیما از کدگذاری aes است استفاده می کند و decrypt ان چیزی حدود 180 میلیارد سال طول می کشد من فکر می کنم احتمالا نیروهای ایرانی با الوده کردن هواپیما به یک ویروس یا هک سرور های فرماندهی استفاده کرده اند و اگر واقعا این ماجرا درست باشد باید ایران را جزو 10 قدرت اول جهان در electronic war بدانیم. (549476) (moderator22)
 
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۲۱:۲۳:۱۸
رمزگشایی نکردن. احتمالا سیگنال ها رو جم کردن تا ارتباطش با مرکز کنترل قطع بشه. (549516) (moderator4)
 
محمدمهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۲۳:۴۲:۳۳
ماشاالله ...بابا تو خودت اینکاره ما نمیدونستیم. (549625) (moderator4)
 
مهدی
United States
۱۳۹۰-۰۹-۱۶ ۰۲:۱۱:۵۷
بله حرف شما درست ! اما برای نشوندن این هواپیما کارای ساده تری هم وجود داره ! مثلا اون رو توو نقطه کور ببری ...یعنی نذاری هیچ امواجی دریافت کنه .
یا به قول یه استادی پالسهای الکترومغناطیس بفرستی .که اخلالگر در سیستم دریافتش شه.
چون همه این پهپادها با ماهواره کنترل میشن .
در هر حال که این هواپیما در دست ماست! (550999) (moderator22)
 
احمد
United States
۱۳۹۰-۰۹-۲۵ ۰۱:۲۸:۳۷
فکر نکنم توی هوا هیچ نقطه کوری وجود داشته باشه که از دید ماهواره ها پنهان باشه (561245) (alef-11)
 
دوست
United States
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۲۰:۴۴:۳۵
ببین چی شده که این خبر رو بسرعت در فایل مذکور این پرنده در ویکی قرار دادن!؟ (549486) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۰۰:۳۱:۴۰
دقیقاً! منم رفتم اطلاعاتی راجع بهش پیدا کنم که دیدم همین مطلب رو زده و کلی از سرعت بروز شدن ویکی کف کردم!!! (549682) (moderator4)
 
ایوب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۲۰:۴۶:۴۸
امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
ناسا را ایرانی ها می چرخانند نه امریکایی ها (549488) (moderator22)
 
ایرانی
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۲۱:۰۷:۴۲
کاش ایرانیا تو کشور خودمون از این کارا می کردن نه اونجا (549499) (moderator22)
 
م
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۲۱:۱۱:۳۴
متاسفانه ایرانی هایی که بیشتر خودشونو متعلق به آمریکا می دونن نه ایران.
اما یدالله فوق ایدیهم (549505) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۱۱:۱۶:۱۸
اصلا و ابدا این طور نیست!
آقا یا خانوم م !
اگر اینجا هم مثل امریکا به بچه های ما که تو ناسا کار می کنن بها بدن هیچ وقت اونا کشورشون رو ترک نمی کردن!
در ضمن اگه خودشونو امریکایی می دونستن هیچ وقت جار نمی زدن ایرانی هستن و اجتماعات ایرانی ترتیب نمی دادن!
چه راحت گناه می شورین شما ها! (549863) (moderator4)
 
من
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۲۱:۲۴:۲۳
معلومه که باید بها بدن. ولی البته تو یه مملکت آباد موندن هم چندان هنری نیست. چرا ما خودمون سعی نکنیم با وجود مشکلات مملکتمونو آباد کنیم؟ (550238) (moderator22)
 
Canada
۱۳۹۰-۰۹-۱۵ ۰۰:۰۰:۲۷
متاسفانه عده کمی از انان بدعت شکنی کردند و خارج شدند که قابل ملا حظه نیستند ولی بسیاری از انان با صلابت و افتخار ایرانی بودنشان را محفوظ و مدافع استقلال وطن ماندند که درود فراوان به وطن پرستان باد و ذلت ابدی بر وطنفروشان. (550348) (moderator22)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۱۱:۳۵:۵۱
باید علت را یافت واقعا چرا؟ آیا مقصر بیشتر خودمان هستیم یا دشمن . (549880) (moderator4)
 
matin
United States
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۱۲:۴۹:۵۹
دوست عزیز این کار را سازمان هموا فضای سپاه انجام داده چون تقسیمات نظامی هواپیماها دست ارتش هست موشک ها دست سپاه واسه همون سپاه اینکار را انجام میده دوم اگه بخوان واسه ارتش ثبت کنند چون ارتش ماموریتهای خارج از کشور داره دردسرساز میشه واسه همون بشتر به نام سپاه انجام میشه چون کلا تحریم هست فرقی به حالش نمی کنه (549930) (moderator4)
 
مهدی
United States
۱۳۹۰-۰۹-۱۶ ۰۲:۱۷:۴۸
عزیزم همشونم این طوری نیستن !
اگه توو ایران جای پیشرفت داشتن میموندن .
یکی مثل آقای فیروز نادری (رئیس research ناسا )میگفت :
من از طرف صدا و سیما ایران بورسیه شدم که برم آمریکا درس بخونم (قبل انقلاب ) بعد اینکه درسم تموم شد برگشتم ایران (بعد انقلاب ) و به علت تعهد کاریم رفتم به مملکتم خدمت کنم . اونا گفتن که به شما نیازی نداریم !!!!!!!
وقتی اینجوریه همه میرن آمریکا و اروپا واسه پیشرفتشون .
اول یکم فکر کنید بعدش یه کامنت بذارید و متاسف بشید ! (551010) (moderator22)
 
سلام
۱۳۹۰-۰۹-۱۷ ۱۱:۴۰:۵۴
خب راست گفتن! تو ایران چی کارش کنن. همون جا بمونه که بهتره. از اون ور هم میتونه کمک کنه (552687) (moderator22)
 
رفیق
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۲۱:۱۰:۴۴
چرا نامی از دلاوران ارتش برده نمیشود؟ چرا نامشان همیشه در بس نام نیروهای مسلح مخفی می شود؟‌ و چرا بقیه ارگان ها اینگونه نمیشوند؟ (549504) (moderator22)
 
علی
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۲۱:۴۱:۱۳
من هم موافقم خدمتم را در ارتش گذراندم و با روحیه ارتشیان جان بر کف آشنا هستم ارتش ملت ایران اگر آن را سرنگون هم کرده باشد باعث غرور است مگر چند تا کشور می توانند چنین تواناییهایی داشته باشند ؟ این خبر به ما احساس آرامش بیشتری می دهد . (549530) (moderator4)
 
طاها تهرانی
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۲۱:۴۶:۱۰
یاد شهید سرلشگر خلبان علیرضا یاسینی عباس دوران شیرودی کشوری یاد باد کجایید که ببینید سربازان شما چه حالی به ملت ایران دادند. (549532) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۲۳:۵۸:۵۶
تفرقه ننداز اعجنبی
از بچه 2 ساله هم بپرسی میگه پدافند هوایی زیر نظر ارتشه (549654) (moderator4)
 
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۰۰:۱۶:۰۰
تفرقه نینداز رفیق همه نیروهای مسلح دلاوران و رزمندگان این سرزمین هستند همه انها سمبل همان ارش کمانگیر را برای ما و بجه های ایران زمین دارند مهم دسته و گروه و نام ایشان نیست به همه انها افتخار میکنیم (549669) (moderator4)
 
محسن
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۰۰:۴۶:۲۶
زنده باد ارتش جمهوری اسلامی (549689) (moderator4)
 
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۰۰:۴۸:۵۳
برای اینکه همه میدونن قرارگاه خاتم مال کدام ارگان نظامی هست (549691) (moderator4)
 
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۰۲:۰۱:۰۲
اسامی افراد جزو اطلاعات طبقه بندی شده است، و تا وقتی اجازه از داخل داده نشه، اعلام نمیشه. (549723) (moderator4)
 
غلامحسین
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۰۸:۲۷:۲۹
چون همشون اعضای یک بدن هستند.:فضول: (549777) (moderator4)
 
Netherlands
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۱۲:۲۹:۲۷
رفیق عزیز. مهم نیت و اخلاص این عزیزان چه در ارتش چه در سپاه است. (549920) (moderator4)
 
علی بوستانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۶ ۰۷:۵۶:۲۲
این حرفها بوی گند تفرقه میدهد دست بردارید. ارتش و سپاه برادرانه دارند کار میکنند . بگذارید طعم شیرین موفقیتها بکام ملت بنشیند (551066) (moderator22)
 
طاها تهرانی
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۲۱:۳۰:۴۹
مرگ بر آمریکا
یاد شهیدان نیروی هوایی خلبان عباس دوران و یاسینی ها که همچین سربازانی تربیت کردند برای دفاع از مرز و بوم کشور گرامی باد.
شادی روحشان صلوات (549523) (moderator4)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۲۱:۵۲:۱۳
اين جنگ و گریزها و خط و نشان کشيدن ها آخر و عاقبتی نداره . ما ملتی هستيم با چند هزار سال تاريخ . عجيبه که به تجارب حاصل از تاريخ خود توجه نداريم . حملات یونانيان ، اعراب ، مغولها و روسها به ايران همه يک پیام تاریخی به ما می دهند . " با تدبير باشيم! "

چو جنگ آوری با کسی بر ستيز که از وی گريزت بود یا گزير (سعدی) (549539) (moderator4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۸ ۲۳:۰۹:۲۷
اسم علی انتخاب کردی ،مرام مولا را هم داشته باش .کی وکجا دیدی از مبارزه با دشمنی _هرچنذ قوی _ابا داشته باشد. (554106) (moderator19)
 
مومن
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۲۱:۵۹:۱۱
ان كنتم تعلمون (549543) (moderator4)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۲۲:۴۰:۰۰
فکر ایرانی +اعتقاد اسلامی = بی نهایت (549567) (moderator4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۲۳:۰۶:۳۱
31 شهريور 91بدون شك شاهد پروار دهها هواپيماي نمونه سازي شده همين RQ170بدون سرنشين در رژه نيروهاي مسلح باشيد (549579) (moderator4)
 
محمد
United States
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۲۳:۰۸:۵۴
بابا دمشون گرم (549583) (moderator4)
 
وحيد
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۲۳:۲۲:۵۷
من 15 كيلومتري مرز pakestan شرق كشور زندگي ميكنم خودم هم شاهد بودم چند شب قبل درست ساعت 19.45 يه چيزي در هوا منفجر شد خيلي دور بود فكر كرديم حتما مانوري داره برگزار ميشه بعد متوجه شديم مانور نيست تازه امروز فهميديم ايران چه كار بزرگي انجام داده توي اين منطقه ايران چطور اينو رديابي كرده و منفجرش كرده به نظر من و خيلي ها از دوستان يك شاهكار است. (549603) (moderator4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۸ ۲۳:۱۱:۴۵
وحید جان منفجرش نکردن در ضمن چرا پاکستان را لاتین نوشتی؟ (554109) (moderator19)
 
محمد سالاری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۳ ۲۳:۲۶:۰۸
سلام.من واقعا تحسین میکنم.ایران باید قدرت باشه.معتقدم کشورم باید توانمندترین کشور باشه.چرا که تجاوز دشمنانی مثل انگلیس و آمریکا بخاطر منافع مالی و نفتی رو بتونه قدرتمندانه جواب بده تا مثل عراق و مصر و لیبی و...... نشیم و کشورمون در امان باشه. (549608) (moderator4)
 
Canada
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۰۰:۰۷:۵۷
دستوراتی که به این هواپیما داده میشود یا اطلاعاتی که مخابره میکند کد شده است و اینکه با جنگ الکترونیک سرنگون شده بلوف است وحکایت از بی اطلاعی گوینده دارد و اهل فن انرا باور ندارند.احتمال نقص فنی و فرود از نوع گلایدر (سر خوردن) بیشتر است.مقایسه کنید کد های تکنولوژی مخابرات موبایل برای دست اندر کاران ما راز سر به مهری نیست ولی دستگاهای شنود را باید از نوکیا -زیمنس واخیرا از چین بخریم.یک مقایسه دیگر دسترسی به رمز عبور پست الکتونیک افراد که یک کد ساده است نیز عملا برای فرد و سرویس دهندگان قابل دسترسی است. (549661) (moderator4)
 
United States
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۲۳:۱۴:۱۰
مثل اینکه هک شدن پروتکل های امنیتی مثل ssl رو یادتون رفته؟؟
اون زمان هم از این حرف ها زیاد می زدند تا اون طرفی ها تایید کردن... (550312) (moderator22)
 
علی بوستانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۶ ۰۸:۰۶:۰۶
البته من قبول دارم که رمز گشائی کدها کار ساده ای نیست ولی برادر عزیز اینهمه مرعوب قدرت علمی غرب نباشید و خودتان را باور کنید. شما ملت برگزیده هستید وباید اینرا باور کنید (551071) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۰۰:۱۱:۳۰
ایرانیان درسته کشورمون مشکلاته زیادی داره ولی ما باید خودمون حلش کنیم ما یکی هستیم وقتی بریم خارج کشورمون میگیم ایرانی هستیم ما بیش از8 برابر آمریکا ریشه داریم ما کورش داریم ما ایرانی هستیم تا آخرین قطره خون از میهنمون دفاع میکنیم ما افقانستان پاکستان و.......نیستیم (549665) (moderator4)
 
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۰۰:۱۶:۴۲
مرگ بر آمریکا،آفرین. (549670) (moderator4)
 
رحيم
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۰۰:۲۵:۵۷
امريكا بداند كه ما اجازه هيچ گونه ماجراجويي به امريكا و سگ نگهبانش اسراييل نميدهيم.امكانات دفاعي ايران خيلي از ارتش امريكا و اسراييل بالاتر است. (549676) (moderator4)
 
iman
۱۳۹۰-۰۹-۱۵ ۰۸:۲۱:۳۶
در قدرت ایمان و تواناییهای نیروهای مسلح شاکی‌ نیست،ولی‌ فک کنم شوخی‌ میکنی‌ میگی‌ که امکانات ما از آمریکا بیشتر نه؟؟ (550471) (moderator22)
 
saeed
United States
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۰۰:۳۵:۳۹
متشکریم بچه ها (549684) (moderator4)
 
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۰۱:۱۶:۵۹
یه سؤال برا من پیش اومده.اگه کسی میدونه لطفاً جواب بده
با توجه به سیستم های پیشرفته ماهواره ای که بطور زنده حتی تا دم در خونه های ما رو هم میتونن نشون بدن چه لزومی به استفاده از این هواپیما برا کارای جاسوسی هست؟ (549706) (moderator4)
 
ciavash
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۱۸:۰۴:۴۹
با توجه به شکل rq170 که شبیه بمب افکن b2 هست به نظرم آمریکا میخواد سیستمهای راداری ایران رو تست کنه که اگه ضعیفه حمله کنه وگرنه جاسوسی با ماهواره آسونتره (550120) (moderator22)
 
مرسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۶ ۰۲:۲۴:۳۳
سیاوش تو برگرد برو تو همون شاهنامه، اونجا مثمر ثمر تری!

مرسی! (551016) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۰۹-۱۵ ۰۲:۳۸:۴۴
چندتا علت داره. اولا که ماهوارهای جاسوسی تعدادشون محدود هست ولی تقاضا برای اونها زیاد و خوب با توجه به خرج کمتر و امکان تولید بیشتر و استفاده راحتر این هواپیماها با صرفه هستند. دوم اینکه ماهواره مدت زمانی مشخص در مدار هست ولی این هواپیماها میتونن روزها در منطقه عملیاتی دور بزنن. سوم اینکه ماهواره از بالا عکس باکیفیت ولی فیلم با کیفیت نه چندان خوب تهیه میکنه ولی این هواپیماها علاوه بر عکس، فیلم با کیفیت بالا رو با زاویه و بصورت زنده به مرکز فرماندهی مخابره میکنه. دلایل البته کم نیستن ولی دیگه حوصله تایپ ندارم :) (550421) (moderator7)
 
United States
۱۳۹۰-۰۹-۱۸ ۱۴:۰۶:۵۷
چند تا علت داره
1این پرنده ها به سنسور هایی مجهز اند که از هوا نمونه برداری می کنه مثلا از دود کارخانه ها و...
2ماهواره ها در زمان مشخصی از روی یک نقطه عبور می کنند و24 ساعته نمی تونند یه نقطه رو کنترل کنند (حتی با در نظر گرفتن تعدد اونها)و اگر کسی بخواد کاری بکنه اون زمان انجام نمی ده
3این پرنده ها برای سیستم های استراق سمع و... استفاده می شوند
4این پرنده تصویر 3بعدی می ساخته برای همین در عملیات ابات آباد هم آمریکا با این پرنده رصد می کرده نه ماهواره
و.... (553734) (moderator19)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۰۱:۳۴:۱۹
افرین و احسنت خسته نباشید/ ما همه رزمنده ایم هم در عرصه جنگ نرم هم در عرصه نظامی /افسران جوان امام خامنه ای (549714) (moderator4)
 
کاظمی
Australia
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۰۲:۴۸:۳۱
اگه این خبر واقعیت داشته باشه واقعا دست مریزاد داره. حیف اینهمه استعداد و شجاعت که تو این مملکت هرز میشه (549731) (moderator4)
 
آبدارچي سياسي
۱۳۹۰-۰۹-۱۶ ۰۸:۲۳:۰۸
اسعداد زماني هرز مي ره كه ازش استفاده نشه نه الان كه يه هواپيماي جاسوسي به دست متخصصان داخلي سرنگون مي شه (551086) (moderator22)
 
مریم
Germany
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۰۳:۱۴:۲۷
چرا نمی گویند که این اتفاق کی افتاده؟ (549734) (moderator4)
 
محمد رضا
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۰۵:۱۹:۵۶
نتیجه گیری در مورد این جریان (هواپیما) به این راحتی ها نیست .

تصور کنید که این هواپیما فرستاده شده تا قدرت ما سنجیده شود و شاید این یک نمونه ی ضعیف آن باشد .

شاید هم آن قدر قوی باد که ما گمان کنیم که آن هواپیما هک شده است ، ولی در ل این طور نباشد . شاید خاموش شده باشد ولی با همین حالت اقدام به جاسوسی و فرستادن اطلاعات باشد . حالا هم فکر کنید که او در یک پایگاه هوایی ما مستقر باشد .
هنوز هیچ چیز مشخص نیست .

شاد هم این طور نباشد . (549752) (moderator4)
 
آبدارچي سياسي
۱۳۹۰-۰۹-۱۶ ۰۸:۲۳:۵۱
من كمي خبر دارم . فقط يه بالش شكسته (551087) (moderator22)
 
مرتضی اشرفی
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۰۸:۱۹:۵۵
یه مثل ترکی میگه: « وران عمی سینه دمز » یعنی کسی که بزنه به عموش نمیگه. وقتی چنین تکنولوژی پیشرفته به دست می افته چرا باید جار زد و لو داد؟ (549773) (moderator4)
 
رامین
United States
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۰۹:۴۴:۰۷
دست مریزاد...کاش عکس خود هواپیمای غنیمتی و پلاک آن را هم نشان بدهند تا خیال همه راحت شود(چون نمونه عکس هواپیما در اینترنت موجود است اشکال نظامی یا اطلاعاتی ندارد) ضمنا اگر (فقط اگر) این هواپیما خودش سقوط کرده یا خودش در بیابانها فرود اضطراری کرده حالا پیداش کردند لطفا صادقانه بگویند چون اگر آمریکاییها خلاف آن را (مثلا با توجه به اینکه احتمالا در حال فیلم برداری بوده است) ثابت کنند زشت می شود! (549808) (moderator4)
 
دیپلمات
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۰۹:۴۸:۲۳
صرف نظر از اهمیت اقدام دفاعی مرزداران شجاع ما و سرافکندگی یانکی ها در برابر توانائی فنی جوانان ایران زمین ، حال که منبع خبر این حادثه مهم هم رسمی است ، چرا وزارت امورخارجه در اعلام شکایت به سازمان ملل متحد تعلل می کند تا حد اقل سابقه ای در آنجا ثبت شود و روزی احتمالاً در دعواهای سیاسی و حقوقی مورد استفاده ما قرار گیرد.کشورها حتی هر اقدام تحریک آمیز علیه امنیتشان را به دبیرکل گزارش می دهند. (549811) (moderator4)
 
محمد حسین نژاد از طبس گلشن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۰۹:۵۳:۱۱
ما که تحریمیم واینگونه هواپیما ی پیشرفته به ما نمیدهند پس خداوند این را برای ما فرستاد که اولا" اقتدار ایران را به جهان نشان داد که ایران چقدر مقتدر است که این هواپیما را با اندک خسارت در اختیار گرفت ( پاکستانیها با این هواپیماها خیلی آسیب دیده اند که آرزو داشتند در این چند سال یکی شو بزنند ) دوما" این هواپیما بلا فاصله در اختیار جهاد خودکفایی ودانشمندان جوان ما قرار خواهد گرفت و بلافاصله ساخت وتکنولوژی آن را رمز گشایی خواهند کرد وبا کیفیت بهتر وتکنولوژی جدیدتر خواهند ساخت که این اشتباه آمریکایها برای آنها گران تمام شد ضمنا" وزارت امورخارجه کشورمان از این تجاوز میتواند به مراجع ذیصلاح بین المللی شکایت کند وادعای خسارت نماید و امتیاز بگیرد امیدوارم که تبلیغات رسانه ایی در سطح وسیعی انجام گیرد (549814) (moderator4)
 
آ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۱۰:۱۴:۴۶
اميوارم حواسمون باشه مانند اونهايي كه شهرشون با حيله داخل شدن سربازها به داخل مجسمه اهدايي تصرف شد نباشيم ممكن اين يه نقشه باشه كه اي هواپيما رو يه جاهايي ببريم كه نبايد ببريم و اونا ميخوان ببريم (549825) (moderator4)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۱۰:۱۵:۰۳
هنر نزد ایرانیان است و بس ندارند شیر ژیان را به کس

چو ایران نباشد تن من مباد برین بوم وبر زنده یک تن مباد (549827) (moderator4)
 
Latvia
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۱۱:۰۰:۵۸
سلام بر دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران سلام بر سلحشوران ایران زمین سلام بر نیرو های سپاه پاسداران . به کوری چشم دشمنان این مرزوبوم ما باید ابر قدرت دنیا بشیم تا در سایه آن دانشمندان این مرز و بوم قله های علم و دانش را فتح کنند . ان شاءالله (549851) (moderator4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۱۱:۱۵:۱۰
نقل است که ابن سینا گفته است از گاو می ترسم چون شاخ دارد و عقل ندارد. ما باید حواسمان جمع باشد که اگر امریکا به شاخش اندیشید با توکل بر خدا آن را بشکنیم. (549861) (moderator4)
 
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۱۲:۰۰:۲۴
تولید هر یک از این هواپیماها را توی ویکی زده 6 میلیون دلار آب میخوره! (549897) (moderator4)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۱۲:۵۰:۲۷
اونای که ایه یس می خونند دین ندارند مکتب ما در عاشورا ترسیم شده است ماخداداریم امریکا کیست هیج غلطی نمی بکند (549931) (moderator4)
 
محمود مشایخی دوم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۱۳:۱۰:۴۸
درپاسخ به اون کسی که می گوید هنوز ابزار اصلی را نشون ندادند باید بگویم بیچاره وطن فروش میمون باز پست آن ولی نعمتانت درهشت سال جنگ تحمیلی هرچه را داشتند نشون دادند ولی خدا وآقا امام زمان وایمان بچه هایی که ناخن چیده یکی از آنهاشرف داشت به میلیونها نفر بثان تونگهدار این مملکت بودند. (549939) (moderator4)
 
امین
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۱۳:۴۹:۲۲
البته ناگفته نماند
1- اگر کنترل هواپیما به دست دلاوران ایرانی صحیح باشد یک پیروزی بزرگ هست
2-اما نباید فراموش نمود که بعضی مواقع خود دشمن تاکتیک ها ی جنگی دارد که می خواهد طرف مقابل را از راهبرد اصلی دور نماید و به نوعی ذهنیت طرف مقابل رو به سمت بی راهه بکشاند که در جنگ جهانی دوم آمریکایها و انگلیس ها از این کار ها زیاد انجام دادند
3- نباید احساساتی شویم و اطلاعاتی در این مورد و سقوط آن به بیرون درز می دادیم این کار اشتباه محض است چرا که راه را بر خود می بندیم و از لحاظ تاکتیک جنگی کاری اشتباه است
این نظرات بنده بوده و احتمال اشتباه در آن هست (549953) (moderator4)
 
صبور
Australia
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۱۳:۵۳:۵۴
یاد آن روزگاران بخیر که در چنین مواقعی میگفتیم : " و ما رمیت اذ رمیت و لکن الله رمی" . بهر حال دستشان درد نکند. (549956) (moderator4)
 
سعید .نیشابور
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۱۴:۰۲:۵۰
ای دوستان اگر کمی درسیره کلامی امام خمینی(ره)تفکر کنیم به کلام شیوا وشجاعانه {آمریکا هیچ غلطی می تواند بکند}میرسیم وبه این پیام امام اعتقاد پیدا خواهیم کرد...این امت بی کس وکار نیست وصاحب مقتدری دارد (549964) (moderator4)
 
وحيد
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۱۴:۰۴:۲۷
سلام
خداييش به هر طريقي كه بوده كار با ارزشي بئده حالا فرض مثال كه اشتباهي اين باز شاهي اومده باشه روي شونه ايران در هر صورت بارزشه اميدوارم كه بتونيم به فن اوريش دست پيدا كنيم با احترام به نظرات عزيزان موضع جالب بوده و ناتو خودش هم تاييد كرده همه فقط براي نام ايران تلاش كنيم موفق باشيد. (549965) (moderator4)
 
یه ایرانی
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۱۴:۵۰:۳۷
چون می دونم، از کشورهای دیگه هم به سایت الف مراجعه می کنند و این پست ها رو می خونند، خطاب به کشورهایی که ایران رو تهدید کردند یه چیزی می گم:

سی سال پیش، صدام حسین، روی کاغذ به این نتیجه رسید که می تونه یک هفته ای بیاد میدون آزاد سوک سوک کنه. اون آدم محاسباتش روی کاغذ 100% درست بود، اما فقط تعدادی کماندوی نیروی دریایی ارتش و نیروهای بسیجی، چندین هفته زمین کوبش کردند و بعد با شکل گیری منسجم سپاه، هشت سال به غلط کردن افتاد.

حالا، کشورهایی هستند که ایران رو تهدید به حملۀ نظامی می کنند. نکتۀ جالبش اینه که حتی روی کاغذ هم شماها برنده نیستید. همه می دونیم که دوران جنگ های زمینی و پیاده نظام گذشته، الان یه هواپیمای جاسوسی ایالات متحده در خاک های ایران به سرنگون شده، این یعنی اینکه شماها حتی روی کاغذ هم برنده نیستید.

ایرانی ها از شما باهوش ترند.

ایرانی ها از تمام ملت ها باهوش ترند.

این رو خودتون هم خیلی خیلی خوب می دونید. پس دست از تهدید ایران بردارید. تسلیم انقلاب اسلامی بشید. سر خم کنید. همۀ ما اینجا در ایران می دونیم که شما دچار چه شرایط وخیم اقتصادی، سیاسی و اجتماعی هستید. ما در ایران همه چیز شما رو می دونیم، اما شما از ایران هیچی نمی دونید. (550000) (moderator4)
 
هادی
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۱۵:۴۴:۱۶
بابا هرچی باشه الان هواپیما دست ماست...هرچند هم سقوط کرده باشه بخاطر جذابیت و محبتی هست که خاک ایران اون هواپیما رو بخودش کشونده.....
ولی من میگم بچه های خودمون ساقطش کردن و بس... یاشا ایرانم یاشاااااااااااااااااااا (550039) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۱۵:۴۶:۲۲
یه نفر با شنیدن این خبر نگفت الله اکبر


بابا بگید الله اکبر


الله اکبر (550040) (moderator22)
 
عابر پیاده
Latvia
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۱۶:۰۵:۵۸
بعید نیست خداوند توانای قهار حکوماتهای مستکبران جهانخوار را نیز بزودی سرنگون کند اگر آنان به طغیان وستم وچپاول خود علیه مستضعفان جهان اصرار ورزند وبنام سیاست وبرای کسب منافع حرام از جيب مظلومان به تجاوزهای خود ادامه دهند . (550053) (moderator22)
 
ساسي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۱۷:۵۱:۴۹
ولي اون هواپيما بااون سرعتي كه ميرفت من اگه بااصلحه شكاري بابام اونجابودم ميزدمش اون به نظرمن افتخارنداشت درضمن اوناهم ميگم ازكنترل خارج شده بودپي هيچي ديگه خواهشانشون بديد (550110) (moderator22)
 
airhead
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۱۷:۵۴:۰۸
دمه برو بچه های پدافندی گرم... (550113) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۱۸:۰۳:۴۲
امیدوارم این اول راه باشه. ایران باید از لاک دفاعی بیاد بیرون. باید آمریکایی ها رو کشت هر جور که شده. باید عملیات ها رو توی عمق اسراییل گسترش داد. فقط این جوری می شه اونو رو به عقب نشینی وا داشت. والا حرفهای قشنگ زدن باعث خنده اونا می شه. چرا ما نباید بمب اتم داشته باشیم یکی برای من روشن کنه؟ (550119) (moderator22)
 
عبدالرحمن
۱۳۹۰-۰۹-۱۵ ۰۲:۵۶:۴۹
دوست عزیزم ،
نوشتۀ شما چند تا نکته داره
نوشتید امیدوارید که این اول راه باشه.- سوال من اینه که اول کدوم راه؟
نوشتید که ایران باید از لاک دفاعی بیاد بیرون. - دوست من، ایران هیچ وقت یه کشور تهاجمی نبوده. ایرانی وحشی نیست. قوم مغول نیست. نازی نیست. در برابر صدام، ما هشت سال دفاع کردیم نه حمله. ما دفاع کردیم. ایران و ایرانی در تاریخ چند هزارسالۀ خودش، مثل وایکینگ ها به جایی حمله نکرده. اون کسانی که تاریخ نشون می ده اجدادشون، مهاجم بودند، الان دارند ایران و ایرانی رو تهدید می کنند و اگر مرتکب اشتباه بشن و یک گلوله به طرف ایران شلیک کنند، باز هم ایرانی از خاک و ناموسش دفاع می کنه.
نوشتید باید آمریکایی ها رو کشت، هر جور که شده. - این حرف شماست. حرف اکثریت ایرانی نیست. چرا باید آمریکایی ها رو کشت؟ مگه آمریکایی مسلمان نداریم؟ آمریکایی مسیحی نداریم؟ آمریکایی یهودی نداریم؟ مگه آمریکایی با اخلاق نداریم. پس اینها که قیام وال استریت رو دارن هدایت می کنند، کجایی هستند؟ مگه همشون هم جنس باز هستند؟
نوشتید باید علمیات ها رو توی عمق اسراییل ادامه داد. - شما از کدوم عملیات ها حرف می زنید؟ اسرائیل نه و رژیم اشغال گر قدس. نمی شه که وقتی آمریکا و فرانسه حمله می کنند، ما صهونیست ها رو هدف بگیریم. چه ربطی داره! انشاء الله اگر یه گلولۀ پلاستیکی از سمت اسرائیل به طرف ایران شلیک بشه، قدس هم آزاد می شه. شما نگران نباش.
نوشتید، فقط اینجوری می شه اونا رو به عقب نشینی واداشت. - البته جملاتی که شما نوشتید، دیگه جایی برای عقب براشون نمی ذاره، چون کلاً شما طرح نابودیشون رو ارائه دادید و نیست و نابودشون کردید.
نوشتید، حرفهای قشنگ زدن باعث خندۀ اونا می شه. - من یه چیزی رو به شما قول صد در صد می دم. در حال حاضر، این ما، ایرانی ها، هستیم که داریم به اونها می خندیم. اونها هستند که هر روز یه لطیفه تحویل ما می دن. ما در چهرۀ اونها چیزی جز اضطراب و نگرانی از عظمت جمهوری اسلامی نمی بینیم.
نوشتید چرا ما نباید بمب اتم داشته باشیم. - چون ما لازم نداریم. چون ما دوست داریم لکۀ ننگ استفاده از بمب اتم و کشتن مردم بیگناه تا ابد روی پیشانیه ایالات متحده آمریکا باقی بمونه. برای اینکه نمی خواهیم نام و خاطرۀ هیروشیما رو کمرنگ کنیم. مثلاً بمب اتم داشته باشیم که چی کار کنیم؟ یه جنایت دیگه مثل هیروشیما رو تکرار کنیم. نه. هرگز. این ننگ تا دنیا، دنیاست، فقط برای ارتش آمریکاست.

موفق باشی
عبدالرحمن (550423) (moderator7)
 
عامی
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۱۸:۴۱:۳۱
فعلا 1-0 به نفع ایران.انشاءالله به لطف خدا ،دعای امام زمان و اتحاد همگانی ،متجاوزین مایوس خواهند شد. (550142) (moderator22)
 
مرسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۶ ۰۲:۲۹:۵۲
واقعا عامی هستی!
ماجرا از 7 و 8 گذشته تو هنوز توی 1 و 0 موندی
یه فکری بکن، اینجوری بهت زن نمیدنا!

مرسی! (551023) (moderator22)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۲۰:۲۹:۴۵
الف چرانشون نمي دي سوال منو؟راجع به اينكه چرامابايدازاسرائيل متنفرباشيم نشون بده هموطناجواب بدن ديگه (550202) (moderator22)
 
علی بوستانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۶ ۱۶:۳۸:۲۵
با سلام
برادر گرامی اگر تا حالا متوجه نشدی که چرا باید از سهیونیست متنفرباشی این مشکل بزرگیه که بایستی فوراً آنرا حل کنی. فکر کنم این مشکل از کم کاری غده تیروئید شماست جداً بایستی فکر چاره باشیداین مشکل میتواند ضایعات مغزی جدی بدنبال داشته باشه که نتایج آن جبران ناپذیر است اینطور که بنظر میرسد آثار این عوارض در حال آشکار شدن است. (551837) (moderator22)
 
حسين
United States
۱۳۹۰-۰۹-۲۰ ۱۱:۲۶:۵۵
در جواب محمد آقا كه پرسيده چرا بايد از اسرائيل متنفر باشيم بايد بگم كه اگر يك مقدار مطالعه كني متوجه ميشي كه اسرائيل سرباز جان بر كف شيطان بوده و دشمن سر سخت اسلام و چون اسلام واقعي در ايران جلوه كرده در نتيجه دشمن هميشگي ايران و تا سرحد مرگ براي نابودي اسلام و ايران تلاش مي كنند
به اميد ظهور آقا امام زمان ( عج ) (555501) (moderator19)
 
سمیه
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۲۲:۲۳:۲۴
باید هزاران شکر کرد که این شکارچیان شیطان بزرگ در جای جای مرزها هستن
و باعث میشوند ما اسوده تحت لوای انها ارام بگیریم (550277) (moderator22)
 
کیمیا
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۲۲:۲۵:۲۷
تا وقتی که ما این سربازان بزرگ مرد راداریم
تا وقتی که سایه ولایت مطلقه برسرمان هست نگران هیچ چیزی نستیم (550279) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۲۳:۲۷:۱۱
ایران باید انرا یعنی لاشه نه چندان لاشه را به جهان نشان دهد چون مقامات ارتشی امریکا در شبکههای مختلف افتادن هواپیما را در یک هفته پیش تائید میکنند ولی اینکه ایران انرا زده و اینکه حتی در دست ایران است را دروغ ایران میگویند و هم چنین اینکه ایران تا کنون دوبار چنین ادعائی را کرده و بعد خود ایران انرا تکذیب کرده بهر حال اگر این داستان نیست و واقعیت است ایران باید انرا ثابت کند چون دارند بد جوری ایران را دروغگو و این اتفاق را انکار میکنند و درمورد ایران سیاه نمائی میکنند چه اشکالی دارد ایران انرا به نمایش بگذارد (550326) (moderator22)
 
حسین
۱۳۹۰-۰۹-۱۴ ۲۳:۲۸:۰۸
سلام
اول از همه یه خسته نباشید به سربازان ایران...
دوم اینکه واقعا برای بعضی از شما متاسفم که این همه توانمندی رو ندید میگیرید... فکر کنم که یاد گرفتید که فقط ساز مخالف بزنید... یعنی شما به اندازه دشمنان ایران هم معرفت نداری...
اون آمریکایی ها و اسرائیلی های ملعون به توانایی های ایران اعتراف کردن اون وقت شما ..........
امیدوارم همه ما عاقبت به خیر بشیم (550328) (moderator22)
 
افشین
۱۳۹۰-۰۹-۱۵ ۰۰:۴۳:۳۸
انشاالله عکس این هواپیما بعد از یه صافکاری و نقاشی اونم بدون رنگ به معرض نمایش دوستان قرار میگیره. (550370) (moderator7)
 
alla
Germany
۱۳۹۰-۰۹-۱۵ ۰۰:۵۰:۰۸
ایران توانایی بیشتری دارد که به وقتش اشکار میشود.و این پاسخ قاطع مهری بر دهان یابه گویان است ایرانی این است. (550374) (moderator22)
 
سام
United States
۱۳۹۰-۰۹-۱۵ ۰۲:۳۱:۲۷
با سلام
هرگز دشمن را دست کم نگیرید و ایمان به خدا را فراموش نکنید.
اگر آمریکا به جائی رسیده بخاطر داشتن متفکرانی چون ایرانی به ان مقام رسیده ( به تعداد نوابغ ایرانی در تمامی موسسات امریکائی توجه فرمائید) حال اگر قرار باشد امریکا با ایرانی بجنگد باید خود را برای مقابله با 70 میلیون نابغه اماده کند !!!

پندافند ما افتخار آفریدو خداوند یارشان باد، به امید اینکه روزی بتوانیم موشکهای کنترلی دشمن را به نقطه (D-1) شلیک هدایت کنیم و دشمن را با سلاح خود از پا درآوریم.

تازه ما هنوز بازی با امواج رادیوئی را بومی نکردیم ( به امید پیشرفتهای چشمگیر در این زمینه) ، مطمئن باشید خون شهدای ما نمیگذارد ما شکست بخوریم و هنوز فهمیده ها بسیارند هرچند که خاموشند !!!!


اگر هم دین نداشته باشیم، حد اقل آزاده خواهیم بود و زیر یوغ گاوچرانهای آمریکائی نخواهیم رفت. (550418) (moderator7)
 
۱۳۹۰-۰۹-۱۵ ۰۳:۱۵:۵۹
ببینید سیاست غربیها را انداختن هواپیما بدون سرنشین را به اختلال ایران در امنیت افغانستان و کمک به طالبان ربط داده اند و خواستار اعتراض جهانی شده اند عجب اینها بلدند شست پا را به شقیقه ربط بدهند و از اب کره بگیرند (550434) (moderator7)
 
۱۳۹۰-۰۹-۱۵ ۰۳:۵۸:۲۹
توهین متخصصین شرکت لاکهید به مهندسین ایرانی >
ایرانیان حتی اگر نقشه های ساخت هواپیما را داشته باشند توانایی ساخت نمونه مشابه با مهندسی معکوس را ندارند مگر اینکه هواپیما را به روسیه انتقال دهند (550450) (moderator22)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۵ ۱۶:۰۵:۰۴
با سلام خدمت دوستان.به هر حال این کار میتونه مبین توانمندیهای ایرانمون باشه وحس اعتماد بنفس مردم را بالا ببره و جای تشکر داره. (550680) (moderator22)
 
محمد
United States
۱۳۹۰-۰۹-۱۶ ۰۲:۰۳:۳۹
من این سوال رو از شما می پرسم:
آیا این اولین باره که هواپیماهای جاسوسی از مرز هوایی ایران رد میشن ؟
مسلما نه !
چنین هواپیمایی که در فاصله 50000پایی از سطح زمین حرکت میکنه با اون سرعت بالاش رد یابی اون کار واقع سختیه .
پس اگه ایران می تونسته این جور هواپیماها رو بنشونه که باید کل آشیونه آمریکا خالی میشد.
من دو تا احتمال میدم : 1-آمریکا خودش این کارو کرده !
2- یا احتمالا ایران به این تکنولوژی دست پیدا کرده .
لطفا هم با خوندن این نظر جو گیر نشین که : تو مخالف پیشرفت ایرانی !
باید تمام احتمالاتو در نظر گرفت .
یه لحظه غفلت باعث پشیمونی میشه. (550986) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۰۹-۱۶ ۰۲:۱۱:۳۳
انها که نسبت به این خبر مشکوک هستند چرا از طرفی که این هواپیما را از دست داده نمیخواهندکه بیشتر راجع به از دست دادن مهمترین و سری ترین سلاح به زعم خودشان توضیحی بدهند (550998) (moderator22)
 
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۶ ۰۲:۲۵:۰۶
خودباوري چيزيه كه شما اونو درك نكرديد ايراني باشيد و سربلند (551017) (moderator22)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۶ ۰۸:۰۸:۰۹
سلام
درود بر آی تی بازان سپاه و من برای برخی از شما که اینقدر خودتونو کوچک می بینید متاسفم. همه آمریکا و اسرائیل و غرب جمع شدن و نتونستن از پس یه ایرانی بر بیان و دستور به ترورش دادن منظورم سردار کاظم سلیمانیه که من از دوستان خواهش میکنم یه بار تو اینترنت یه سرچی در مورد این شخصیت بزنن و حال کنن و به خودشون ببالن. (551073) (moderator22)
 
بسیجی
۱۳۹۰-۰۹-۱۶ ۰۸:۱۲:۴۹
ما اماده دفاع هستیم (551078) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۶ ۱۲:۰۴:۰۲
من تازه ADSLگرفتم فکر نمیکردم درباره ی همچین موضوعی این قدر نظر وجود داشته باشه ... ولی اگر نظرات رو یه نگاه اجمالی بندازید می بینید که همه از این کار ارزشمند احساس غرور میکنند و همه نظر مشترک دارند که آمریکا دشمنه... در کل هرکدوم از این نظرات دقیقا نشان دهنده ی نظرات جوانان جامعه هستند... که اگر این جور باشد خیلی عالیه.. (551399) (moderator22)
 
محسن زارع کازرون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۶ ۱۵:۲۱:۳۲
جهان در حال دگرگونی به نفع مستضعفان است و این را به وضوح شاهدیم.از خواب خرگوشی بیرون بیاییم و در ایام الخالیه حق را بگوییم که ما نیز به زودی جزیی از تاریخ خواهیم شد.امام حیسن (ع) و امام زمان (عج) روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء با ما هستند.نترسیم که بزرگترین گناهان است. (551728) (moderator22)
 
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۶ ۱۵:۳۹:۱۰
همه چیز رو سیاسی نبینید جهان در حال دگرگونی و تغییر وزن به نفع ما می باشد.
این وعده الهی است که حق با مسلمانان واقعی است. (551748) (moderator22)
 
رضا
Germany
۱۳۹۰-۰۹-۱۶ ۱۵:۳۴:۲۸
سلام

RQ170 هواپیمایی فوق پیشرفته است. یعنی اسباب بازی نیست. یعنی وقع طراحی اون به فکر این جور مواقع یعنی سقوط در خاک دشمن هم بودن. پس به احتمال زیاد همین الآن دقیقاً میدونن کجاست مگر اینکه ما تونسته باشیم زیرسیستم های ارسال سیگنال ردیابی اون رو از کار انداخته باشیم یا خودش از کار افتاده باشه.
برای کشف این هواپیما ما باید مجهز به سامانه راداری باشیم که بتونه هواپیماهای مدل استیلتث رو کشف کنه وگرنه تا نتونیم ردیابیش کنیم که نمیشه بش نفوذ کرد و کنترلش کرد. آیا چنین راداری رو داریم؟ از همه اینها گذشته من برام سوال شده که چرا از اولین خبری که یک مقام ایرانی در مورد این اتفاق داده دیگه هیچ خبری از طرف ایران نشده؟
در ضمن مهندسی معکوس قطعات و مدارهای این چنینی، مثل مهندسی معکوس لودر و کامیون نیست بلکه واقعا کار سخت و پیچیده ای هست. البته چند سال پیش رسانه ها اعلام کردن ما به توان تولید اسکنرهای سه بعدی رسیدیم که راه رو برای مهندسی معکوس هموارتز میکنه.
در هرصورت این هواپیما چه خودش سقوط کرده باشه چه ما نشونده باشیمش ، باز هم فرصتی طلایی در عرصه نظامی و سیاسی هست (551743) (moderator22)
 
Hungary
۱۳۹۰-۰۹-۱۶ ۱۶:۴۷:۲۲
من خسته نمیشوم از نوشتن این مطلب حتی اگر شما هم انرا در سایت نگذارید
بدترترین کار این است اگر نیروهای مسلح جو گیر شوند یک فیلم عکس منتشر و یا حتی یک خط مطلب اضافی راجب این پیروزی بنویسند انها با دستگاه های الکترونیکی که در هواپیما جا سازی کرده اند همین الان اطلاعاتی از هواپیما دریافت میکنند تا جایی یکی از فرمانده های سی ای ای گفته بود ما سه راه حل در پیش راه داشتیم که یکی ان تلاش برای باز پس گیری کنترل هواپیما دومی بمباران هواپیما قبل از رسیدن نیروهای ایرانی و سومی حتی حمله به نیروهای ایرانی و گرفتن هواپیما و نیروهایی که در حال انتقال هوا پیما به محل دیگر بودن وقتی از اولی و دومی مایوس شدیم سومی را هم در نظر گرفتیم اما بعدها بدلایل دیگر از انجام اینکار منصرف شدیم این نشاندهنده اوج نگرانی انها از این مورد هست حالا هم با یک موج شدی تبلیغاتی سعی دارند که عکسی از هوا پیما دریافت کنند که متاسفانه اگاهانه یا نا اگاهنه درسایت شما هم رد پای این فشارها برای گذاشتن عکس این هواپیما در کامنتها دیده میشود (551851) (moderator22)
 
گنجی
United States
۱۳۹۰-۰۹-۱۷ ۲۳:۰۵:۰۰
آخه چقدر شما ها خود باخته اید

تا کی مرعوب آمریکا بودن

امشب با افتخار صلابت ارتش و سپاه را همه دنیا به چشم خود دیدند

و ستون پنجم بی مایه آمریکا بر خود خواهند لرزید از قدرت پوشالی اربابشان

و مهم اینکه ارتش و سپاه با هم همکاری کرده اند (553438) (moderator19)
 
amer
۱۳۹۰-۰۹-۱۶ ۱۸:۴۰:۳۴
سلام به هم وطنانم خسته نباشید دلیر مردان ایران آرزوی موفقیت در تمام عرصه ها رابرای شمادارم وعده پیروزی انقلاب اسلامی ایران نزدیک است امید است در راه ولایت سر بلند باشید. (551998) (moderator22)
 
حسین‏ ‏
۱۳۹۰-۰۹-۱۶ ۱۸:۵۰:۰۸
دست‏ ‏بچه‏ ‏های‏ ‏سپاه‏ ‏درد‏ ‏نکنه‏ ‏.‏ ‏خوب‏ ‏پوز‏ ‏شیطان‏ ‏بزرگ‏ ‏رو‏ ‏به‏ ‏خاک‏ ‏ما‏ ‏لوند‏ ‏ (552006) (moderator22)
 
متین
Germany
۱۳۹۰-۰۹-۱۶ ۲۱:۳۷:۰۶
با سلام و درود به همه ایرانی های با غیرت
همه اونایی که دست اندر کار این موفقیت بودن ایوووووول دارن....................
توانایی هک کردن سیستم الکترونیکی این هواپیماها اراده پولادین میخواد و مرد میدون و عشق به آب و خاک وطن توکل.
بازم دمتون گرم............من که کییییف کردم......
از من کمترین این حرف رو قبول کنید....
تورو هرچی قبول دارین واسه مملکتمون ارزش قائل باشید.اگه شماها خرابش کنید از بقیه چه توقعی هست.......
کشورتون رو باور کنید.
بزرگترین نظریه پردازان سیاسی، آینده دنیا رو به 7 تا ثقل و 3تا قطب تقسیم میکنن.
که ایران تو هر دوتاش هست..... این یعنی اینکه ما حرف واسه گفتن داریم............
زنده باد ایران و ایرانی......
یا حق (552161) (moderator22)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۶ ۲۲:۲۰:۲۹
ما ایرانی ها به قدرت خود ایمان داریم چون ما می توانیم... (552222) (moderator22)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۹-۱۶ ۲۳:۲۴:۲۶
آقای وزیر خارجه به شورای امنیت شکایت کن (552276) (moderator22)
 
javadseven
۱۳۹۰-۰۹-۱۷ ۰۰:۵۹:۲۰
اگه ایمانمون به خدا محکم باشه قویترین ارتش دنیا هم حریفمون نمیشه،اینو تاریخ ثابت کرده پس الکی گول تجهیزاته اونورو نخورین آمریکا هیچ وقت هیچ غلطی نمیتونه بکنه (552377) (moderator22)
 
طوفانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۷ ۱۲:۱۱:۴۳
متاسفانه عده ای یان حرکت بچه های ایران رو نادیده میگیرن لازمه خدمتشون عرض کنم بچه ها ایران در زمان جنگ با عراق نمیتونست حتی سیم خاردار تولید کنه بلکه اونم وارد می کرد..... درود به جوانان با غیرت ایرانی (552749) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۰۹-۱۷ ۱۲:۱۸:۱۵
چرا هیچ عکس یا فیلمی از این هواپیما در دسترس نیست؟!!! (552757) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۰۹-۱۷ ۱۲:۵۴:۴۰
چند وقت پیش سریالی به نام ncis یا پلیس ارتش آمریکا دیدم که توی یکی از قسمتهاش چند نفر مخالف سیاستهای آمریکا ، کنترل یکی از همین هواپیماها رو بدست گرفتن که البته به موشک مجهز بود و کنترل کننده هاش تصویر آدمهایی که آونو برداشتند تا لحظه از کار افتادنشو دریافت کردند.به نظر عملیات پیچیده ای بود.اگه حوصلشو داشتین اون قسمت رو ببینین بد نیست.یه چیزایی دستگیرتون میشه. (552801) (moderator22)
 
سام
United States
۱۳۹۰-۰۹-۱۷ ۱۴:۱۲:۱۳
با سلام به همه هموطنان عزیز
اشتباهی که آمریکا مرتکب شده و هنوز نیاموخته این است که کشوری مثل ایران که زیر یوغ استکبار بوده و حق رشد و سربلندی را نداشته ( در حالیکه سر ریز از نوابغ بوده) ، با تحریم کردن، بیشترین خدمت را به این کشور کرده و باعث شده که ایرانی به خود اجازه دهد که در تمام صنایع و علوم نیاز بیشتری به ساخت خود داشته باشد و بسازد!!!
اگر ایران از این نوابغ و منابع خدا دادی بهره مند نبود ، شاید محاسبات آمریکائیها درست از آب در می آمد.

اکنون که سری ترین هواپیمای جاسوسی آنها را طبق گفته خودشون در اختیار داریم، هیچ نیازی نیست که اطلاع رسانی کنیم.
بگذارید خود این خودداری هم دشمن را دچار اشتباه کند (:

حال روی سخنم با عزیزانی است که از آمریکا در این مواقع به گونه ای طرفداری میکنند:

اگر شما 50 سال خود را در آمریکا بسر برده باشید هنگامی که همسایه یا همکار شما از شما می پرسد از کجا آمدید ( حتی اگر متولد آنجا باشید) در جواب خواهید گفت که من ایرانی هستم. حواستون باشه هرچی به ایران بد بگوئید، در واقع دارید به ریشه خودتون تبر می زنید.
اگر در امور داخلی و طرز مدیریت آن اختلاف نظر داریم ، هیچ ربطی به گنده کردن دشمن و ظعیف کردن خود نداریم.
شما رو به خدا سوگند می دهم که از ایران جز خوبی تعریف نکنید، منفی گفتن را دشمنان دارند روز و شب به گونه های مختلف به خورد ملتهای جهان می دهند دیگر نیازی نیست که شما کمکشان کنید.
اگر هم ظعفی را متوجه شدید، در واقع مسئولیتی به عهده شما خواهد بود که آنرا برطرف کنید.
پس بیائیم ایران عزیزمان را با عشق و ایمان بسازیم تا بیشتر افتخار کنیم و برای نسلهای بعدی مورد احترام قرار گیریم!!! (552898) (moderator22)
 
saeed
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۷ ۱۵:۱۲:۵۶
اين كه كشور تنوسته اين هواپيما رو حالا به هر شكلي بدست بياره خوب و خوشحال كننده است . بايد به بعضي از دوستان ياد اور بشم كه با داشتن يك نمونه از يك كالا حتما ميتوان ان را كپي بر داري كرداشتباه است . فقط مساله تكنولژي ساخت نيست خيلي موارد ديگه هم وجود داره . از جمله تكنولژي ساخت سخت افزار هاي ان . موتور . بدنه . را دار . خيلي هاي ديگه . بزرگ ترين مساله كه ميشه نام برد شكستن قفل هاي امنيتي نرم افزار ها ي اين هواپيما است . اين رو هم بگم شايد بدرد بوره . من يك جايي خوندم كه نرم افزار اين گونه هواپيما ها پس از قطع شدن ارتباط هواپيما با مركز كنترول پس از مدت زمان مشخصي به طور اتوماتيك پاك ميشه و املا اين هواپيما رو بي استفاده ميكنه وفقط ميشه از سخت افزار اون استفاده كرد مگر اينكه بتوان يك نرم افزار جديد طراحي كرد .در كل استفاده از يك تكنولژي كه توسط يك كشور ديگه بدست امده زياد مطمئن نيست .
دانشمندان سپاه وارتش با تكنولژي بومي خودمون قادر هستند كه بدون كپي برداري . هواپيماهاي بدون سرنشين بسازند . كه فكر كنم چند نمونه ساخته باشند كه در اختيار حزب الله لبنان م باشه (552995) (moderator22)
 
محمد كشاورز كلوانق
۱۳۹۰-۰۹-۱۷ ۱۵:۲۱:۲۵
ضمن عرض خسته نباشين به همه اونايي كه تونستن با اين كار مشت محكمي تو دهن اوباما بزنن كاش اوباما اين مطلبو مي خوند : تازه كجاشو ديدي اين اولشه حالا حالاها باهات كار داريم واي به روزت اگه سالارو مجهز كنيم (553003) (moderator22)
 
محمد حسین نژاد از طبس گلشن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۷ ۱۹:۰۱:۵۹
چرا نمی گویید که این هواپیما بعداز گرفتار شدن در دام جنگ الکترونیکی و پدافند ایران در شهرستان طبس در روستای تپه تاغ سقوط کرده آخه این دومین باری است که آمریکایها در کویر طبس نقره داغ میشوند هنوز آتش گرفتن هواپیماهای آمریکایی در 5اردیبهشت 58 درکویر طبس از یادمان نرفته است (553182) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۷ ۲۰:۲۱:۲۵
باسلام کار بزرگ فرزندان ایران اسلامی قابل تقدیر است اما نباید از خدعه دشمن غافل شد و با اولین دستاودرد مغرور شد--غرور باعث غفلت و....است .درثانی هوا÷یما جاسوسی است وجاسوس-یکی دو تا نمی شود خدا میداند چند فروند از این مدل هم اکنون در حال گشت زنی میباشند (553274) (moderator19)
 
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۷ ۲۰:۲۳:۱۰
با سلام عزیزان
در خصوص تسخیر یک هواپیمای جاسوسی آمریکایی محض یاد آوری خدمتتان عرض مینمایم در حالی که تازه انقلاب اسلامی ایران پیروز شد دشمنان قسم خورده اسلام و این مرز و بوم ناگهان از زمین و زمان به ایران حمله کردند و هر کاری که توانستند انجام دادند " تلاش برای کودتا " " تلاش برای جنگ داخلی " " جنگ مسلحانه " " انواع بمب گذاریها " " کشتن بسیاری از مسئولین و مقامات بلند پایه ایرانی " " ترور و کشتن هموطنان عزیزمان " "ایجاد رعب و وحشت "" ایجاد مراکز نظامی ضد انقلاب در خارج و داخل ایران "" حمله نظامی آمریکا در طبس " تحمیل هشت سال جنگ تحمیلی"" استفاده دشمنان از هر سلاحی که لازم داشتند ""بمبهای ممنوعه شیمیایی ، بمبهای نپال ، خمسه خمسه ، استفاده از هواپیماهای میراژ فرانسه ، آواکسهای آمریکایی حمله به هواپیمای مسافربری ایران ، توقیف کشتی های ایرانی ، تحریمهای وسیع جهانی ،تسخیر سفارتخانه های ایران ، تبلیغات صدها کشور جهان علیه ایران ، حمله به سکوهای نفتی ایران ، حمله به مراکز مهم ایران ، انواع حمله ویروسی و سایبری به ایران ، بلوکه نمودن دارایی ها و پولهای ایرانی ، حمله وسیع فرهنگی جهت ترویج فساد جوانان ایرانی ، دهها قطعنامه رسمی علیه ایران، بارها تهدید حمله نظامی غربی ها به ایران ،متوقف کردن ساخت نیروگاه هسته ای ایران و در نهایت محاصره همه جانبه اقتصادی ایران تا کنون. آیا هیچ کشوری در دنیا امکان تحمل این همه فشار را دارد
=کمی فکر کنید =
حالاشما عراق کشورهمسایه ما را نگاه کنید که دارای یکی از چند کشور دارای ذخایربالای نفت و گاز جهان است و از کشورهایی بوده که در سالهای قبل از قویترین ارتش زرهی منطقه و بر عکس ایران دارای آزادی محض بوده و هیچکدام از مشکلات ما را نداشته تازه کشورهای عربی بالای هشتاد میلیارد دلار در سالهای جنگ به او کمک کردند نگاه نمایید ببینید سرزمین سوخته ای بیش نیست .
=کمی فکر کنید =
حال بروید سر وضعیت مبادلات ما با کشورهای منطقه در سالهای اخیر را بررسی نماییم ( عربها و سایر کشورهای همسایه چی دارند ) آنها از آب ، میوه ، خشکبار ، انواع گوشت ، نفت ، گاز ووو.... ما را یا میخرند یا قاچاق میکنند در سالهای اخیر کمک به عراق بعد از جنگ ، کمک به افغانستان ، کمک به سوریه ، لبنان ، پاکستان ، ترکیه ووو... تا به گرفتاران سونامی در ژاپن و قحطی زدگان در سومالی ووو...
=نتیجه نهایی =
ایران در زمان شاه معدوم ژاندارم منطقه بود .حال که جای خود دارد
ای ایرانی های با غیرت ، ای ایرانی های با عزت ، ای ایرانی های با محبت هیچوقت خودتان را دست کم نگیرید ایرانی اینقدر فهمیده است که تسلیم اسلام عزیز شد و هیچگاه مغلوب عرب نشد و ارزش اسلام را فهمید و انشاء الله با نوکری ائمه اطهار رفیع ترین قله های علم و دانش و پیشرفت را خواهدپیمود انشاء الله . (553275) (moderator19)
 
نعیم
۱۳۹۰-۰۹-۱۷ ۲۱:۵۴:۰۶
به نظر من دیگه وقت اون رسیده که رومی روم باشیم و اقتدار خودمون رو ثابت کنیم. بحث این هواپیما نیست باید باور داشت که ما فراتر از اینها هم هستیم و واقعا هم هستیم . زنده باد سربازان خامنه ای (553344) (moderator19)
 
SaEeD CrAzY
۱۳۹۰-۰۹-۱۷ ۲۳:۲۹:۴۷
سلام اول اینکه خوشهالم ک این اتفاق افتاد و احساس غرور میکنم.
دوم از این بترسیم ک این شاید یه تله باشه ک ما تونستیم بگیریمش نا سلامتی امرکیا ابر قدرته واسه خودش به این راحتیا نباید دم به تله میداد. نمیدونم شاید فیلما روم تاثیر گذاشته جوگیر شدم .
یا علی... (553458) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۱۸ ۰۹:۱۶:۵۲
اين كار قابل تحسينه خداكنه حداقل استفاده درستي ازش بشه (553610) (moderator19)
 
ابوذر
۱۳۹۰-۰۹-۱۸ ۱۱:۵۴:۱۸
اهدافشان اینه که توان ایران را بسنجد و محک زنند ولی بد جوری غلاف کردن و تمام اطلاعات و امکانا ت شون دو دستی تقدیم نیرو های ایرانی کردند و خیلی هم مثل سگ پشیمانند . (553666) (moderator19)
 
kamran
United States
۱۳۹۰-۰۹-۱۸ ۱۵:۴۱:۰۹
سلام

اگر یک حمله سایبری بود ، یا روی هوا نابود میشد یا سالم روی زمین مینشست . (553791) (moderator19)
 
علیرضا
Europe
۱۳۹۰-۰۹-۱۹ ۰۱:۱۵:۳۸
سلام- قانون برد = دفاع در برابر حمله (ایران قدرت دفاعیش قویه و قدرتش رو روی دفاعش تجهیز کرده) منم احتمال میدم که کار خود امریکاست تا که از اماکن استتار شده ی ایراان سر در بیاره -تازه این هواپیما یی که الان دست ایران هست هوا.پیمای اصلی جاسوسیش نیست-اصلیه اسمش برموداست که عراق رو با اون زیر نظر داشتن-شکل و شمایلش هم با این فرق داره مشکی هستش-خلاصه که من میگم این آمریکایی ها یه ریگی به کفش دارن و الان خودشونو به موش مردگی زدن -ولی من تو یه سایت دیدم که نوشته بود مهندسین معکوس ایران دنبال این هستن که یه هواپیما شبیه به ابن رو بسازن (554174) (moderator19)
 
alireza
۱۳۹۰-۰۹-۱۹ ۱۲:۴۵:۵۰
نکنه خدای نکرده این اسب ترو با نقشه تو خاک ایران نشسته و گلادیاتورها سر مستو مغرور خابشون ببر آمریکا تکنو لژی 30ساله پیشو رو کرده الله اعلم (554469) (moderator19)
 
saeed
۱۳۹۰-۰۹-۱۹ ۱۶:۵۴:۱۴
من فقط نظرم اینه:دعا کنین جنگ نشه .یک سال جنگ برابر با ده سال عقب ماندن از دنیا.ایقدر به هم نپرید. ما همه ایرانی هستیم . ای منتظران مهدی به هوش باشید که حسین را منتظرانش کشتند. (554737) (moderator19)
 
یکی از افسران پدافند ارتش
۱۳۹۰-۰۹-۱۹ ۲۰:۱۵:۱۳
متاسفم که با توجه به اینکه بسیاری از اقدامات مربوط به تصاحب این پرنده توسط غیور مردان بی ادعای پدافند ارتش صورت گرفته تمام امور تبلیغاتی و تو بوق و کرنا کردن این مسئله رو سپاه انجام میده تا ارتش مثل همیشه تو سایه ابزار تبلیغاتی سپاه بمونه....
قدر ارتش رو بیشتر بدونین (554940) (moderator19)
 
اقبال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۲۰ ۰۰:۰۸:۵۷
سلام دوستان, این که کی راست میگه و کی نه , برام مهم نیست یا اینکه .....
ولی مهم ترین چیز برای من اینه که یه عده جوان به ایرانی بودن افتخار کنند. حالا به هر دلیلی می خوتد باشه باشه (555166) (moderator19)
 
آرش
۱۳۹۰-۰۹-۲۰ ۱۴:۰۵:۱۰
سلام میشه یکی به من بگه این هواپیمای جاسوسی کجای ایران به زمین نشوندند؟؟؟؟؟؟تهران یا .........کجا؟ ممنون (555711) (moderator19)
 
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۹-۲۲ ۰۱:۲۹:۴۶
بابا شما دیگه کی هستید ؟
ایران بده ایران هیچی نداره ایران ضعیف ایران ........
اما من در کشورم ایران احساس امنیت میکنم.
اما سی و چند ساله میخوان مارو ناک اوت کنند تمیدونم چرا نمیتونن
اهای کسی که پوزه امریکا را به خاک مالوندی دسناتو میبوسم پاهاتم میبوسم .
هر روز میگوییم ایاک نعبدو و ایاک نستعین ما نه به امید چین هستیم نه دیگری
بلکه به فکر خود وکار خود تکیه کردهایم.
یادت باشد و تحقیق کن این مطلب را که امریکا یک ایرانی را مسئول پروژه های
فضایی خوذ انتخاب کرده اقای فیروز نادری او ایرانی است
وایران 85میلیون ایرانی دیگر هم دارد که میتواند دهها هزار نادری دیگر داشته باشد
در پناه این شیرمردان است که این مردم احساس امنیت میکنند
باور کن هر دانه ماسه بادی این کشور ارزش جان دادن دارد
ای ایران ای مرز پرگهر ......... (557668) (moderator7)
 
SOHEIL
United States
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۹:۲۷:۵۸
احسن! (610043) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.