نظر منتشر شده
۲۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 105772
درباره دیدار نمایندگان مجلس با رهبر انقلاب
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۰۵
دکتر احمد توکلی





 

بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع نمایندگان مجلس حاوی چند محور بسیار مهم بود که بایستی به آن‌ها اشاره کنیم:

 

1) از مبارزه با استکبار به هیچ‌وجه نباید غفلت کنیم چرا که دشمنی آنها به طور جدی با ما و همه مسلمانان و مستضعفان جهان ادامه دارد. بعد سناریو دشمن برای ضربه‌زدن و تضعیف ما را یادآور شدند که توجه به آن‌ها بسیار حائز اهمیت است. این موارد عبارت بوداز: اخلال اقتصادی، اختلاف افکنی و رسوخ تفکرات الحادی که موارد بسیار مهم و خطرناکیست. البته تاکید داشتند که جمهوری اسلامی کفایت مقابله با این حملات را دارد به شرط آن غرور و غفلت به سراغ ما نیاید. در ضمن تشکر ایشان از مواضع ضداستکباری مجلس حاکی از آن بود که نمایندگان مردم در این عرصه کارنامه قابل قبولی داشتند.

 

2) محور بعدی توصیه ی ایشان حفظ تقوا و خوسازی هر چه بیشتر بود و اینکه ما برای فلاح و رستگاری‌مان هم ناگزیریم به رعایت تقوا ی فردی و مراقبت از خویشتن و هم به تقوای جمعی محتاجیم که همه در جمع هوای یکدیگر را داشته باشیم تا دچار خطا و لغزش نشویم بعد به زیبایی مصداق عینی این مراقبه جمعی را همان تذکر سال گذشته‌شان اشاره کردند که در مجلس باید کاری کنید که خودتان بر خودتان نظارت داشته باشید این مسئله را جدی پیگیری انجام دهید. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که ما برای تحقق این مسئله تلاش زیادی کردیم تا طرحی که در مجلس هفتم بازنویسی کرده بودیم در این مجلس مطرح کنیم که برخی دوستان شائبه رای نیاوردن آن را مطرح کردند. پس طرح به کمیسیون رفت و حالت ضعیف‌تر شده‌اش در مجلس مطرح شد. خب یک‌دسته از دو ستانی که مخالفت می‌کردند نگران این بودند که این طرح نتیجه‌ای در جهت نظارت ندهد و با کنترل نماینده برای او محدودیت ایجاد کند  که این تصور هم غلط بود. به هرحال این مقوله یعنی نظارت بر نمایندگان مقوله مهمی است که اگر فساد در مجلس رواج پیدا کند از هر زهری برای آزادی کشنده‌تر است. به هر روی تاکید مجدد ایشان بر بحث نظارت بر عملکرد نمایندگان و بیان این جمله که طرح خودنظارتی را به گونه ای تنظیم كنید كه رودربایستی و بده بستان موجب كم اثر شدن آن نشود این پیام را دارد که مجلس در این عرصه وظیفه خود را به خوبی انجام نداده است. اگر این روند سیر طبیعی و درست خودش را در یک سال گذشته طی کرده بود ایشان مثل مورد اول یعنی مواضع ضد استکباری از کار نمایندگان تقدیر می‌کردند. من برداشتم از کلام ایشان نوعی ملامت در این عرصه بود.

 

3) محور مهم دیگر اشاره ایشان به مسائل مربوط به انتخابات بود. رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه انتخابات برای ما یک پرچم افتخار است و بایستی از تعرض قدرت‌طلبان و سودجویان در امان باشد، به این مقوله اشاره کردند که  نزدیك شدن به صاحبان قدرت و ثروت  برای تامین نمایندگی در مجلس بعدی،   خطری بسیار بزرگ است. خطر نزدیکی به صاحبان قدرت و ثروت اولین بار بود که از سوی ایشان مطرح می‌شد و فکر می‌کنم این به خاطر تلاش‌هایی است که خط انحرافی دولت برای تصاحب مجلس آغاز کرده است. در واقع ایشان از جایگاه یک زعیم جامع‌الشرائط و عالم دینی برجسته نمایندگان را انذار دادند و تاکید کردند نزدیک شدن به صاحبان قدرت و ثروت برای حفظ منصب و قدرت قطعاً خشم و انتقام خدا را به همراه دارد و جامعه متضرر می‌شود.

 

4) محور اساسی دیگر اداره کشور با هم افزایی قوا بود و این‌که قوای مختلف مکمل و همراه هم باشند نه دائماً با هم دعوا و اختلاف داشته باشند. این نکته را هم تصریح کردند که قانون باید فصل‌الخطاب باشد. البته مکرر تاکید کردند که از مجلس انتظار نیست قانونی درست کند که عملی نباشد یعنی محظورات و محدودیت‌های دولت لحاظ نشود. دولت موظف است که قانون را اجرا کند و مجلس هم عقلاً وظیفه دارد قانونی را تصویب کند که عملی باشد.

 

5) شاید اتفاقی که از همه موارد بالا مهم‌تر و زیباتر بود خطاب ایشان به نماینده محترمی بود که قبل از شروع بیانات ایشان به طرح برخی تعابیر و تمجیدهای مبالغه آمیز در وصف رهبری پرداخت که رهبر معظم انقلاب در واکنش به سخنان وی فرمودند: «این تعبیرات کمکی به پیشرفت‌کار‌نمی‌کند.» بعد تصریح کردند:«این صحبت‌ها من را شرمنده می‌کند و هم به ضرر من است و هم به ضرر گوینده.» در اینجا رهبر معظم انقلاب علاوه بر اینکه گوینده را نصیحت کردند که به ضرر خودش کارنکند، به همه آموزش دادند که وقتی به نزد صاحبان قدرت می‌روند زبان به مدح و ثنا نگشایند. بعد از جلسه هم به آن نماینده گفتم آقا بهترین هدیه را به شماداد چرا که با حفظ احترام نیت شمارا زیر سوال نبرد و در عین حال یک نصحیت کاربردی وموثر هم به شما هدیه کرد.

 

اما پیرامون نکته چهارم یعنی در هم‌افزایی قوا هم باید تصریح کنم که در حال حاضر شرایط برای هم‌افزایی نامساعد است چرا که آقای رییس جمهور با صراحت و به شکل نامناسبی از قبول برخی قوانین سرباز می‌زنند. به طور مثال قانون وزارت ورزش پنج ماه است که تصویب شده ولی از سوی ایشان هیچ توجهی به آن نشده است و یا اینکه شورای نگهبان تصریح دارد که ایشان نمی‌تواند سرپرستی‌اش را بر وزارت نفت ادامه دهد لکن همچنان به رویه خودشان پایبندند و سرپرستی‌شان را ادامه می‌دهند. از این دست اتفاقات بازهم وجود دارد و موجب عصبانیت و واکنش مجلس می‌شود و احساس می‌کند ه کشوری که دولتش اینگونه قانون را اجرا نمی‌کند دچار مشکل می‌شود. این واکنش گاهی اوقات از حد خارج می‌شود مثل امروز. امروز آقای رئیس جمهور یک لایحه یک فوریتی تقدیم مجلس کرد که نوشتند ادغام وزارت راه و ترابری و وزارت مسکن و شهرسازی انجام شد و این هم شرح وظایفش. من علاوه بر اینکه تذکر دادم، به آقای لاریجانی هم یادآور شدم در این متنی که نوشته شده رئیس جمهور ادغام را حق و وظیفه خودش گرفته است. این مسئله‌ای است که شورای نگهبان آن را رد کرده و در جلسه‌ای که در محضر رهبری هم برگزار شد رهبر معظم انقلاب به ایشان تصریح کردند که باید اجازه شورای نگهبان اخذ شود. یعنی اولاً اجازه ادغام گرفته شود و بعد شرح وظایف ارائه گردد. یا پیشنهاد ادغام با شرح وظایف ارائه شود که مجلس در مورد ادغام شدن یا نشدن نظر دهد. وقتی که هم شورای نگهبان بر این مسئله تاکید کرده است و هم رهبری در جلسه حل اختلاف بین دو قوه بر این مطلب تصریح کرده است و باز ایشان اینگونه می‌گویند چیزی جز لجاجت از آن برداشت نمی‌شود. من تاکید کردم شخصاً با فوریت این لایحه موافقم و به آن رای می‌دهم و برای اینکه این مشکل ادامه پیدا نکند برگه را برای اصلاح دوباره به رئیس جمهور ارجاع دهیم که متاسفانه مجلس به یک فوریت این لایحه رای ندادند و آقای لاریجانی از من نپذیرفت و متاسفانه مجلس روی یک واکنش نادرست رای نداد. این را مثال زدم برای اینکه بدانیم چرا رهبری بر هم افزایی قوا تا این حد تاکید دارند.

 

به هر حال قانون فصل‌الخطاب است و اگر تصویب شد رییس جمهور باید تمکین کند. مجلس هم باید به گونه‌ای قانون بنویسد که رییس جمهور بتواند اجرا کند. واقع‌بینانه می‌خواهم عرض کنم که به دلیل خوب تمکین نکردن رییس جمهور به قانون و در مقابل به واکنش افتادن مجلس در برابر این عدم تمکین فضا مساعد نیست و این فضا نباید اینگونه باقی بماند. باید جوری شود که هم دولت نشان دهد که در عمل تابع قانون است و هم مجلس در عمل آشکار کند که قصد دارد گره از کار دولت باز کند چرا که باز کردن گره از کار دولت، باز کردن گره از زندگی عموم مردم است.

 
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۱:۱۸:۰۶
جمع بندی جالبی بود. اما نباید خیلی هم درباره آن نماینده که حتما نیتش خیر بوده هم فشار آورد. (453262)
 
فاطمه .
۱۳۹۰-۰۳-۱۰ ۰۸:۱۵:۲۱
آقای خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب دقیقا فرمودند:

«مطلب ديگر هم همين توصيه‌اى است كه من هميشه دارم و آن، هم‌افزائى با قوه‌ى مجريه است - قوه‌ى مجريه و قوه‌ى قضائيه، ليكن عمدتاً قوه‌ى مجريه؛ چون سر و كار مجلس با قوه‌ى مجريه است - بايد هم‌افزائى كرد. نبايستى كار را جورى تنظيم كرد، جورى پيش برد كه معنايش دعوا و اختلاف باشد؛ اين در بيرون، روى مردم، خيلى تأثيراتش بد است. گاهى ديده ميشود كه مثلاً در مجلس، در يك نطقى، در يك اظهار نظرى، يك حرفى زده ميشود. خب، حرف كه زده شد، پرتاب شد ديگر. اگر خداى نكرده حرفى باشد كه كسى را يا جمعى را متهم كند، جبرانش به‌آسانى ممكن نيست؛ مردم را نااميد ميكند. امروز مسئولين دارند تلاش ميكنند، كار ميكنند. نگوئيد فلان ضعف و فلان ضعف وجود دارد. بنده به ضعفها آگاهم. شايد بنده بعضى از ضعفها را هم بدانم كه خيلى‌هاى ديگر ندانند. با وجود اين ضعفها، آن چيزى كه امروز در قوه‌ى مجريه وجود دارد، يك شاكله‌ى خوب و مطلوب است. در كشور دارد كار انجام ميگيرد. خب، بايستى همكارى كرد، بايد كمك كرد؛ هم مجلس كمك كند به دولت، هم دولت كمك كند به مجلس؛ هم قانون فصل‌الخطاب است براى عمل دولت، هم گرايشهاى دولت و تشخيصهاى دولت يك اشاره است به قانونگذار براى كيفيت قانونگذارى. اين مسئله با استقلال مجلس منافات ندارد. من نماينده‌ى مجلس هم بودم، رئيس دولت هم بودم؛ من هر دو جا را تجربه كردم. در طول اين سالهاى متمادى هم، هم مجالس را ديدم، هم دولتها را ديدم. هيچ اشكالى ندارد كه يك مجلسى قانون صحيح و درست و قوى و منطقى را جورى تنظيم كند كه براى دولت، رفتار طبق آن قانون، عملى باشد، ممكن باشد، آسان باشد. اگر اين شد، معنايش اين نيست كه مجلس استقلال ندارد. بعضى‌ها كه شايد ميخواهند سر به تن اين مجلس هم نباشد، آدم مى‌بيند كه شده‌اند دلسوز استقلال مجلس: آقا مجلس استقلال داشته باشد! اين هيچ منافاتى با استقلال مجلس ندارد. انسان نگاه كند ببيند دولت چه جورى ميتواند عمل كند، چه جورى بهتر ميتواند عمل كند، چه جورى آسانتر ميتواند عمل كند، قانون را تنظيم كند و در اين مجرا بيندازد؛ اين ممكن است، هيچ اشكالى هم ندارد. از آن طرف هم وقتى قانون تهيه شد، منجّز شد، دولت موظف است با همه‌ى وجود، با همه‌ى قوا، بدون بهانه‌گيرى، طبق آن قانون عمل كند. دو طرف قضيه، اينجورى است؛ يعنى هر دو ميتوانند به هم كمك كنند، هم‌افزائى كنند؛ اين لازم است، اين بايد انجام بگيرد. اگر چنانچه از هر دو طرف يك بهانه‌هائى اتفاق افتاد؛ اين طرف گفت نه، اين قانون را چون دولت اينجورى ميخواهد، ما نميكنيم؛ آن طرف هم گفت چون اين قانون، اين گوشه‌اش كج است، ما هم زير بار نميرويم؛ خب، اين كه نميشود؛ اوضاع مملكت نميچرخد. رفق، خوب است؛ رفق، همسازى، هميارى، مدارا. در باب رفق رواياتى داريم. رفق يعنى سازگارى؛ انسان سازگارى نشان بدهد. آن كه آدم نبايد با او سازش كند، دشمن است؛ آدم با دوست بايد سازگارى نشان دهد. بالاخره بايد تحمل كنند؛ يك چيزى را اين از آن تحمل كند، يك چيزى را آن از اين تحمل كند.» (453665)
 
زین العابدین زینالپور
۱۳۹۰-۰۳-۱۰ ۱۴:۱۴:۱۹
معلوم نیست نیت آن آقا خیر بوده ، البته نمی شود هم به نیت نادرست تعبیر کرد اما نفس عمل ثناگویی بد است و رهبری معظم خواستند که این امر مذموم رویه نشود . (453852)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۱:۳۸:۰۶
درست است كه دشمن توطئه مي كند اما هميشه هم نبايد كم كاري. اهمال كاري. قانون شكني. سوء مديريت خود را به گردن دشمن بيندازيم. اين نوعي فريب و خدعه براي فرار از تقصيرات و عدم پذيرش اشتباه است. (453278)
 
حمید عامری
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۱:۵۱:۳۲
وقتی مقام معظم رهبری در مورد دولت صحبت کردند، کارگردان به شکل معناداری دوربین رو برد به سمت آقای توکلی و یک کلوزاپ از ایشون گرفت و بعد دوربین رو اورد پایین و قلم آقای توکلی رو نشون داد که مشغول یادداشت فرمایشات ایشون بودند. (که البته اصلاً کار خوبی نبود- مثل این می مونه که وقتی معظم له در مورد مخالفین طرح نظارت بر مجلس اشاره ای فرمودند، دوربین می رفت به سمت جناب آقای مطهری و یه کلوزاپ هم از ایشون می گرفت. این شکل از کارگردانی پسندیده نیست و به نوعی تمرکز دادن فرمایشات رهبری است و انگشت اشاره رفتن به مقصره که معیارها برا تشخیص این امر کاملاً نسبی است. خلاصه از نظر من کار خوبی نبود اصلاً)

مقام معظم رهبری باز هم از دولت حمایت کردند با وجود تمام موضوعاتی که در گذشته پیش اومده بود و این نشون دهنده سعۀ صدرشون هست.

و ایشون تاکید کردند بر کلمۀ \"رفق\" و تاکید کردند که همه چیز رو خودم می دونم \"حتی یه چیزهایی هست که شماها نمی دونید\" اما به \"سازگاری\" تاکید فرمودند تا زمینه ای نشه برای سوءاستفاده دشمن های اصلی نظام.

ایشون اطمینان خاطر دادند به اینکه جز به جز مسائل رو زیر نظر دارند و همه رو دعوت به آرامش و پرهیز از دعواهای بچه گانه در عرصۀ مهم سیاست کردند. مسلماً فرمایشات آرامش بخش و اطمینان دهندۀ ایشون از این به بعد باعث خواهد شد تا از اون التهاب حباب گونه در عرصۀ سیاسی کشور کاسته بشه و در نتیجه فضای جامعه آرامش بگیره.

تا زمانی که آب گل آلود باشه، حق از باطل معلوم نیست. اما آب که زلال باشه، همه چیز مشخص می شه.

ایشون به بیان دیگه، مناسب با مقتضیات زمان، بیان امام خمینی رو تکرار فرموند و تاکید کردند بر \"وحدت کلمه\"

با توجه به فرمایشات ایشون، دیگه نیازی به فریاد زدن نیست. اگر به رهبری ایشون ایمان و اعتقاد وجود داره، پس باید این رو آویزۀ گوش کرد که \"ایشون همه چیز رو می دونند.\" مسلماً اگر از این به بعد رسانه ها و مطبوعات، دست به انتشار تیترهای جنجالی و \"زرد\" بزنند، مخالفت خودشون رو با فرمایشات رهبری نشون دادن و اعلام سرکشی کردند.

من به عنوان یه فرد عامی برداشتم از فرمایشات ایشون اینه که نباید فضای سیاسی کشور تبدیل بشه به \"نود سیاسی\" و نباید به جنجال و حاشیه پرداخته بشه. اصولاً هم تا قوۀ قضاییه و دادستانی وجود داره، منطقی هم همینه که شلوغ کاری نشه. انشاء الله

جـاءالحـــق و ذهـق البـاطل ان البـاطل کان ذهـوقـا

طبق آیۀ مبارکۀ بالا هم اصلاً جای نگرانی نیست. پس اگر ما در موضع حق هستیم، هر چه بیشتر آرامش داشته باشیم در نهایت به نفع خودمون خواهد بود. انشاء الله (453291)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۵:۴۷:۴۵
خیلی پیچیده است حرفات برادر! نمی دونم نظر موافق بدم یا مخالف! (453433)
 
مهدی
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۲:۱۹:۲۲
جناب آقای توکلی فکر نمی کنید اگر امروز دولت قانون گریزی میکند نتیجه عملکرد شما مجلسیان است اگر بعضی از خطاهای دولت امروز چماق شده بدست شما چرا خطاهای خود را بر نمی شمارید یکسال از بیان رهبری گذشت شما چه کردید یکماه پیش یک نصف جلسه در باره نظارت بحث کردید وآنهم برای اینکه متهم سرپیچی ازدستور رهبری نشوید وحال این سئوال مطرح است که چرا مردم را نفهم فرض میکنید یکشنبه سیاه مگر یادتان رفته آیا استیضاح وزیر راه از روی لجبازی نبود آقای توکلی روزی دوکودکی را دیدم که با آجر وسنگ به یک دوچرخه می زنند بعد متوجه شدم این دوبرادرند واختلافشان برسر این است که کدام دوچرخه را ببرند وکدام برترک بنشینند وامروز مثال شما بادولت است بی آنکه متوجه باشید آنزمانی که شما در انگلیس درس میخواندید و آن یکی در حال رشد بود چه کسانی در این راه جان دادند که اگر بودند شما در مقابل این عزیزان هیچ بودید پس بیائید یکدیگررا کمک کنیم واین انقلاب را به کمک رهبر عزیز حفظ کنیم (453319)
 
قاسم
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۲:۳۴:۰۷
نمایندگان محترم با تصویب قانون اخیر انتخابات ومحدود کردن کاندیداها به دارندگان مدرک کارشناسی ارشد و معادل قراردادن یک دوره نمایندگی با این مدرک، موقعیت خود را برای دوره بعد محکمتر نموده و حق مردم را در انتخاب استعدادهای جدید و جوان و دلسوز برای نظام محدودتر کردند. (453325)
 
آرش
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۲:۳۶:۰۶
احیانا رهبر معظم چیزی در مورد طرح نظارت بر

نمایندگان نفرمودند که باعث شرمندگی

نمایندگان بشود ؟یا اینکه فرمودن و به نظر شما

مطلب مهمی نبوده که اینجا درج نشده ؟ (453327)
 
Tohid Prince
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۳:۲۴:۱۶
مجلسی که نتونه به خودش نظارت کنه می تونه قانون درست بنویسه؟
می تونه به دلایل واقعی وزیر و رئیس جمهور رو احضار کنه؟
می تونه به مافع ملی فکر کنه نه منافه شخصیو گروهی ؟
خوب معلومه که نمی تونه.
فرض کنیم به جای واژه مجلس توی این متن کلمه دولت قرار داشت.
اون موقع چی می شد؟ اینقدر شما با متانت این متن رو منتشر می کردید؟
همیشه مرغ همسایه غازه. نه؟ (453350)
 
ابراهيم قنبري
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۳:۳۸:۵۳
به نام خدا
جناب آقاي توكلي نماينده محترم مردم
رعايت و عمل به قانون خود عدالت است متاسفانه در سالهاي اخير آدرسها آنقدر اشتباه داده شد كه مصداق عدالت تا حد توزيع رايگان سيب زميني پايين آمد ، امري كه به موازات مساعي پايان ناپذير مجيز گويان و حمد و ثنا نويسان سبب گرديد امر بر شيدايان مشتبه گردد. (453359)
 
علیزاه
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۴:۴۶:۳۹
آقای توکلی : طرحی تهیه وتصویب کنید تا قوانین مشکل زا وغیر قابل اجرا پس از شش ماه توسط مجلس حتما مورد بررسی مجدد قرار گیرد ، تا مردم بین دعوای مجلس ودولت وانداختن تقصیر به عهده دیگری گرفتار نشوند مانند : قانون برارزش افزوه در بخش اصناف که تصویب کنندگان متوجه نبودند که بیش از 70% کسبه یا بی سوادند ویا کم سواد ونمی توانند حساب پیچیده قانون را ثبت کنند ودر آمدبسیاری از آنها کفاف استخدام حسابدارراهم نمی دهد . حالا دولت می گوید ما مجبوریم اجرا کنیم ومجلس می گوید قانون است !! . بیچاره مردم تا حرف می زنند، می گویند می خواهند از مالیات دادن فرار کنند !! . آیا 100% اصناف می خواهند مالیات ندهند که مالیاتشان با چانه زنی تعیین می شود ؟ آیا فکر نمی کنید قانون مشکل دارد ؟ پس همتی وازدعواها بکاهید وبه اصلاح قوانین بپردازید (453395)
 
زینب
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۴:۵۵:۲۵
قای توکلی عزیز آقا روی صحبتشان با نمایندگاان بود که همه ی کار و وظیفه ی خود را رها می کنند برای رای آوردن دوباره در انتخابات. راست میگویند که چشم همه جا را می بیند جز خودش را.
لطفا هر چیزی را بی ربطو با ربط به جریان انحرافی ربط ندهید (453400)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۵:۱۲:۵۲
خدایا به مدعیان بصیرت ،بصیرت عطا فرما و ملت وکشور را از شرشان محفوظ بدار ! (453407)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۵:۵۴:۵۲
آقای توکلی خداوکیلی این سایت الف رو به چه نیتی می چرخونی؟
در اعماق ضمیرت چقدر روی قدرت این سایت برای ریختن آبروی مخالفین و ترسوندن اونها حساب باز کردی؟!
اطلاع رسانی بی طرفانه عالی است اما تیغ سانسور این سایت نشان داده که هدف این مجموعه چیست. شاید شما خودتان بی خبر باشید و گردانندگان سایت سانسور می کنند که بازهم در نتیجه ضعف شماست در این صورت چگونه و با چه توانی ادعای کاندید شدن در ریاست جمهوری را دارید؟!
اطلاع رسانی چاقوی دو لبه است. (453435)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۶:۱۳:۰۴
چرا چیزی در مورد تذکرشون به تصویب طرح

نظارت بر نمایندگان چیزی ننوشتن؟

کار به خودشون که میرسن ساکت میشن. (453453)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۷:۰۱:۲۷
احمد توکلی و حسین فدایی طراح اصلی، طرح نظارت بر نمایندگان هستند . یادم میادم قبل از شروع مجلس هفتم که کارگروه تشکیل شده بود، طرحی درباره نظارت بر رفتار نمایندگان قرار شد در مجلس تصویب بشه که البته با مخالفت بعضی های دیگر این چنین شد که امروز می بینید (453480)
 
ورزنه
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۸:۱۷:۳۴
آقای دکتر توکلی :همه این رفتارهای دولت نتیجه کارهایی است که مجلس در قبل انجام داده است .اگر از روز اول جلو تخلف دولت را می گرفتید حالا روبرویتان نمی ایستا دند (453514)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۲۲:۰۳:۳۶
جناب توکلی
آقا دعوت کردند به رفق و شما باز می گوئید رفتار مجلس بخاطر رفتار رئیس جمهور است ؟! رهبری این رو میدونستن اما باز هر دو طرف رو به رفق دعوت کردند شما چرا بهانه تراشی می کنید .. معنای اطاعت از ولی اینه .. دولت هم مثل شما .. اگر اطاعت نکنید خداوند نمی گذاره ولی خودش بیش از این مظلوم بمونه و از همه انتقام خواهد گرفت .. پناه بر خدا (453570)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۳-۱۰ ۰۱:۱۹:۱۵
آقای توکلی شماظاهرا فقط جسمت درحضور آقا بود.خوب بود همین دیروز آقاتذکر دادند درمورد عدم اختلافها.بانوشتن این مطلب خداوکیلی بگو منظورت چیست؟به هرصورت هراتفافی در این مملکت بیفتد و یانیفتد شمامخالفید! (453622)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۳-۱۰ ۲۲:۲۷:۲۱
آقای توکلی دمت گرم!واقعا فکرنمیکردم این نظربنده را منعکس کنید.باهمه علاقه ای که به شمادارم مخالف رفتار انتقادی جنابعالی هستم. لیکن شجاعتتان را تحسین میکنم. (454144)
 
محمود
۱۳۹۰-۰۳-۱۰ ۰۳:۴۷:۵۳
ای بابا/من فکر میکنم متن فرمایشات رهبری به قدری عمیق و گسترده است که متاسفانه اکثریت عوام و خواص از رهنمود های ایشان بصورت گزینشی و در جهت منافع خود از آن استنباط میکنند ولی اگر صادقانه به صحبت های ایشان توجه کنیم برای همه مسئولین و مدیران و مردم مطلب به طور کامل و واضح بیان کردند و به **نظر شخصی من** مهمترین بخش صحبت ایشان تذکر به دولت در خصوص تبعیت بدون چون و چرای دولت از قانون و رهبری بود زیرا بزرگترین شعا احمدی نزاد پایبندی و احتراو به قانون بوده که تاکنون خیلی خیلی تخلف انجام داده اند و فقط به دلیل حمایت های حکیمانه رهبری از دولت بوده است که هنوز پابرجا مانده اند و امیدوارم که از این فرصت اندک باقی مانده در جهت رفع مشکلات بی اندازه مردم بکوشند انشاالله (453644)
 
محمد حسن
۱۳۹۰-۰۳-۱۰ ۰۹:۴۶:۲۶
متاسفانه در دیدار با نمایندگان مجلس هفتم رهبر انقلاب تعریف و تمجیدهای بیشتری نسبت به این دوره داشتند که نشان می دهند رضایت رهبر از مجلس هفتم بیش از مجلس هشتم بوده است. تنها نکته مثبت مجلس از دید رهبر استکبارستیزی بود. (453713)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۳-۱۰ ۱۲:۰۱:۳۵
آقاي توكلي، بهتر است يك آزمون ولايت پذيري هم براي خودت بگذاري.... همين. (453756)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۰ ۱۵:۴۶:۱۱
درودخدابررییس جمهورمحبوب وقانونمدار.
اخه این چه مجلسی که می گی ورارتخونه هاادغام بشه بعدمیگه ورزش وزارت خونه بشه...!؟
این رییس جمهوریه جرم بزرگ داره ،اونم اینه که به خانواده معززفلانی ها ووابستگان باج نمی ده.. (453917)
 
محمد باقر
۱۳۹۰-۰۳-۱۰ ۱۸:۰۹:۵۷
درباره خودنظارتی هیچ نگفتید آقای توکلی مثل اینکه این قسمت سخنان آقا بنفع شما مجلسیان نبوده است . (453990)
 
سید محمدرضا طرازانی
۱۳۹۰-۰۳-۱۰ ۱۹:۳۰:۴۳
بینی و بین الله حقدر از مصوباتی که موجب در گیری مجلس با دولت شده از سر لجبازی و گروگشی بوده ایا تشکل وزارت ورزش برای اصلاح بود ؟! یا مباحث مطرح شد ه در زمینه ادغام وزارت خانه ها و .... از روی بی طرفی و عدم مقابله با دولت بوده است خودتان در تنهایی مقابل خداوند قضاوت کنید .
بنده موافق برخی اعمال دولت نیستم ولی خداوکیلی شما مجلسی ها هم ... آره ! (454059)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۳-۱۰ ۲۰:۴۹:۲۱
مجلسیان باید فر مایشات رهبری را نصب العین خود قرار دهند و کمتر به تخریب دولت بپردازد ولی نقد دولت حق نمایندگان است کسی منکر نقد نیست . اما تخریب کردن دولت جفای نا بخشودنی است . هیچ دولتی در این 3 دهه مانند دولت دهم این چنین تابحال تخریب نشده است . (454108)
 
غلامرضا نجفی سولاری
۱۳۹۰-۰۳-۱۱ ۰۱:۵۶:۰۲
سلام
مجلس سهل نگاری دیگر بس است
حالمان از این کوتاه آمدنهای شما گرفته شده است

اقلا از حق نظارتتان استفاده کنید
آبروی مجلس رفت !!!!!!!!! (454240)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.