نظر منتشر شده
۱۳۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 45457
داستان يك سفر
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۲۳:۳۹
براي يك سفر فشرده و به منظور شركت در نشست سراسري انجمنهاي اسلامي دانشجويان (دفتر تحكيم وحدت) كه اصرار زياد كرده بودند با يك تن همراه ساعت 6 صبح جمعه 88.2.18 فرودگاه تهران را به مقصد شيراز ترك كرديم. حدود ساعت 7:30 به شيراز رسيديم و مستقيماً به زيارت آستان مقدس شاهچراغ (ع) رفتيم و پس از زيارت كوتاهي عازم دانشگاه علوم پزشكي شيراز شديم كه محل برگزاري نشست بود. طبق برنامه قرار بر اين بود كه ساعت 8:30 در جمع عزيزان صحبت كنم وپس از پرسش و پاسخ ساعت 10 به فرودگاه شيراز بازگرديم تا به پرواز بازگشت كه ساعت 11 بود برسيم. در راه دانشگاه خبر رسيد كه بچه ها دير جمع خواهند شد و بهتر است به استانداري برويم. چون سفر اداري نبود اكراه داشتم كه به استانداري بروم و از طرفي ميزبان دانشجويان بودند و بهتر بود كه گپ و گفتي خودماني با آنها مي داشتيم. به همراهان گفتم كه جلسه دانشجويي است و فرصت خوبي است كه زودتر در جمع هر تعداد دانشجوياني كه در محل هستند حاضر شويم و قبل از صحبت عمومي با آنها صحبت كنيم. وقتي به دانشگاه رسيديم رئيس و معاون پژوهشي دانشگاه و چند تن از استادان حاضر بودند و گفتند فرصتي  است تا از مركز تحقيقات سرطان دانشگاه بازديد كنيم كه با وجود عجله، بسيار مفيد بود. وقتي به سالن رسيديم ساعت حدود 9 بود. هنوز بيشتر بچه ها نيامده بودند، گفتند يك اتوبوس در راه است. قدري نشستيم. برخي دانشجويان مراجعه مي كردند تا اينكه جلسه رسماً شروع شد و پس از مقدمات، اينجانب خلاصه تر از آنچه قصد داشتم صحبت كردم تا نوبت به سوالات و سخنان دانشجويان هم برسد.



سوالات و سخنان آنها به طول انجاميد و من هم كه خاطرات شيرين دوران دانشجويي برايم زنده شده بود دل نمي كندم. در نهايت حدود ساعت 10.30 توانستيم از دانشگاه خارج شده مستقيماً روانه فرودگاه شويم. در بازگشت به تهران غير از عزيزي كه از تهران همراه من بود دو نفر ديگر نيز با ما بليط داشتند. حدود 7 دقيقه به 11 به فرودگاه رسيديم. هواپيما بر باند فرودگاه نشسته بود، درب آن باز و پلكان بر جاي خود بود. اما گفته شد كه دير شده و امكان سوار شدن نيست. به سالن بازگشتيم در حاليكه همراهان اينجانب تأسف مي خوردند كه هواپيما و مسافر آماده و كارت پرواز در دست (يك ساعت قبل كارت را گرفته بودند) و هواپيما در فاصله نزديك و بايد از پرواز جا بمانيم! گفتم مشيت اين است كه نتوانيم سوار شويم و جاي هيچ نگراني نيست و اتفاق مهمي نيفتاده است. در واقع مثل تجربه غالب مردم از جمله در دو سه ماه قبل در پرواز كرمانشاه به تهران جامانده بوديم؛ وقتي براي شركت در برنامه‌اي از تهران به همدان و سپس به تويسركان رفته بوديم و در بازگشت به كرمانشاه رفتيم  تا از آنجا به تهران بازگرديم و به قرار مهمي كه يك بار هم ناخواسته لغو شده بود برسيم، اماكمي دير رسيديم و هواپيما مقابل چشم ما پلكانش را بست و حركت كرد و به پرواز در آمد. اين بار هم همين وضع در حال تكرارشدن بود.



با روساي دانشگاه  و چند نفر ديگر در سالن نشسته بوديم و از پرواز بعدي سوال كرديم كه گفتند ساعت 13.30 است، گفتم ببينيد آيا جاي خالي براي ما وجود دارد يا خير و اگر پروازي نيست به فكر بازگشت با ماشين باشيم. بناگاه مسئولان فرودگاه اطلاع دادند كه هواپيما در باند فرودگاه متوقف و منتظر است تا شما را سوار كند. ناراحت شدم و از جاي خود برنخاستم و گفتم دستور دهند هواپيما پرواز كند . تاخير هواپيما وقت مردم است و حق الناس است و چگونه مي توان آن را به گردن گرفت. گفته شد كه به هواپيما دستور داده شده كه متوقف بماند تا سوار شويد. جر و بحث را موجب طولاني تر شدن تأخير هواپيما يافتم. به يكباره از جا برخاسته و گفتم زود حركت كنيم. با دوستان خداحافظي كرده و نكرده راه افتاديم و ظرف دو سه دقيقه به هواپيما رسيديم كه متوقف بود و پلكان آن باز، با عجله قصد بالارفتن از پله را داشتم كه گفتند چند لحظه صبركنيد كه جاي شما را به مسافران ديگر فروخته اند و بايد پياده شوند. به شدت متعجب و متغير شدم و فرياد زدم آيا مي خواهيد كسي را كه به او بليط فروخته‌ايد پياده كنيد و مسئولان دولتي را سوار كنيد. پاسخ دادند دو صندلي خالي داريم. فوراً از همراهان عذرخواهي كردم كه فقط دو نفر مي توانيم با اين پرواز برويم و آنها زودتر از اينجانب آماده بازگشت به سالن شده بودند. دو تن به هواپيما سوار شديم و بلافاصله هواپيما پرواز كرد.



در رديف اول و دوم هواپيما دو صندلي خالي بود و در بدو ورود كسي اينجانب را به رديف دوم راهنمايي كرد كه همانجا نشستم. يكي از مسافران كه در رديف اول نشسته بود و صندلي پهلوي او خالي بود برخاست و با مهرباني از اينجانب خواست كه جاي او بنشينم و گفت كه صندلي خالي رديف اول جاي مهماندار است و بهتر است شما در كنار او بنشينيد. گفتم تفاوتي نمي كند و همينجا خوب است اما اكنون او خود برخاسته و در كنار صندلي اينجانب ايستاده بود، بناچار برخاستم و تشكر كردم و بر جاي او نشستم. دقايقي بعد مهماندار كنار من نشست و گفت من از داخل هواپيما ملاحظه كردم كه شما دست تكان مي داديد كه ابداً سوار نمي شويد و حاضر به پياده كردن مسافر نشديد و كار خوبي كرديد. گفتم اين عكس العمل طبيعي بود و بديهي بود كه بايد چنين مي‌كردم. در طول پرواز خلبان خواهش كرد كه به ديدارش بروم. مي خواست توضيح بدهد كه چرا در ابتدا ما را سوار نكرده و اين وضع پيش آمده است. گفتم جاي هيچ عذرخواهي نيست و من هيچ انتظار نداشتم كه به اين نحو سوار شوم چون تأخير هواپيما حق الناس است و ما كه از خود انتظار داريم كوچكترين مسائل را در حد وسعمان رعايت كنيم، هيچوقت راضي به  اين وضع نمي‌شويم. گفت پرواز ترانزيت از بندر لنگه است و تأخيري در كار نيست زيرا از زمان جلو هستيم و زودتر از وقت مقرر به تهران مي رسيم. احساس كردم از وضعيتي كه براي ما پيش آمده ناراحت است چند جمله اي به او گفتم كه يك معلم دانشگاه هستم و هيچ امتيازي براي خود قائل نيستم و از جهت تشريفات كمترين تغيير در زندگي اينجانب بعد از مسئوليت رخ داده و جاماندن ما بهتر از سوارشدن ما به اين ترتيب است.



در طول پرواز مهمانداري اطلاع داد كه مسافري ادعا مي كند كه خبرنگار است و مي خواهد كه اين ماجرا را در رسانه‌ها بنويسد و مي گويد بايد به او گفته شود كه چه كسي به هواپيما آمده و چرا اين وضعيت اتفاق افتاده و خلبان به او پاسخ مناسب داده است و راضي نمي شود. در يك لحظه به ذهنم رسيد كه او را به نزد خود فرابخوانم و صميمانه و رك و پوست كنده داستان پرواز را براي او بگويم. اما احساس كردم از پيغام او استشمام خوشايندي ندارم لذا مناسب ديدم كه اگر حقيقتاً خبرنگار است و مايل به نگارش واقعه، خوب است  واقعه را از ديد خود بنويسد، بدون اينكه اينجانب عذري برايش بتراشم و مانع او شوم كه در شأن مسئولان جمهوري اسلامي ايران نيست كه نگراني به خود راه دهند كه خدا ناظر و مردم خودي و حقيقت شيرين است.



اكنون خدا را شاكرم كه مشيت آن بود كه اين واقعه قلمي شود و داستان ذكر گردد شايد حداقل باعث شود از اين پس به هر علتي هواپيمايي براي مسئولي تأخير نكند و همانطور كه مردم مي خواهند كاركنان عزيز دولتي هم بدانند احترام آنان به خدمتگزاران مافوق خودشان آن است كه طوري با ايشان رفتار كنند كه مردم مي خواهند و مي پسندند. از اظهارنظرهايي كه مردم ذيل خبر در برخي سايت‌ها گذاشته‌اند و اينجانب را مورد لطف قرار داده اند ناراحت نيستم چه نقل واقعه به شكلي كه در خبر آمده در اينجانب نيز همان عكس‌العملي را بر مي انگيزد كه در آنان برانگيخته است. از قضا سالها قبل كه هواپيما به نقل مهاندار به علت رسيدن يكي از مسئولان با تأخير برخاست، خود اينجانب كه مسافر هواپيما بودم به نشانه اعتراض غرولندي كردم. اما اين دوستان همين‌قدر بدانند كه واعظ‌زاده در حد استطاعت  خود از هر تغيير ناپسندي در زندگي خود پس از پذيرفتن مسئوليت و حجم فراوان و مدت زمان طولاني كار و مسافرت و ... پيشگيري كرده و اين نبوده است مگر به قيمت بار مضاعفي كه بر خانواده‌اش وارد مي شود كه هرچه را او اكنون نمي تواند انجام دهد آنها انجام ميدهند.



*معاون علمي و فناوري رئيس جمهور و رئيس بنياد ملي نخبگان

----------------



توضیح دبیر تحکیم وحدت



جناب آقای دکتر واعظ‌زاده معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور و رییس بنیاد ملی نخبگان، علی‌رغم مشغله فراوان و فشردگی برنامه، با توجه به سفر هیات دولت به استان قزوین در ایام برگزاری نشست دفتر تحکیم وحدت، دعوت این دفتر را جهت حضور در نشست مذکور در دانشگاه علوم پزشکی شیراز پذیرفتند و این نشان از توجه ویژه ایشان به فعالیت‌های دانشجویی و علاقه خاص این شخصیت برجسته و فرهیخته به دفتر تحکیم وحدت و انجمن‌های اسلامی دانشجویان دارد. چه، ایشان در سال‌های نخستین انقلاب اسلامی، سالیان متمادی در فعالیت‌های دانشجویی مشارکت جدی داشته و از اعضاء اصلی و موثر دفتر تحکیم وحدت بوده‌اند. واقعه اتفاق افتاده که موجب تاخیر پرواز هواپیمای مسافربری گردید به جهت علاقه و احترام ایشان نسبت به دانشجویان حاضر در نشست بوده و اینکه ایشان تا آخرین لحظات خود را موظف به پاسخگویی به سوالات دانشجویان می دانستند. لذا بر خود لازم دانستیم تا توضیحات لازم را جهت تنویر افکار عمومی ارایه نماییم.





 
 
احسان
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۲۳:۵۳:۰۴
سلام آقای دکتر
از اینکه خود را موظف به پاسخ دادن به مردم دانسته اید متشکرم.
لحن پاسختان آرام کننده است حتی اگر قضیه این طور هم نبوده باشد. از اینکه یک مقام اجرایی کشور اینگونه به ملت پاسخ می دهد نشان دهنده رشد مناسبات بین مسئولین و ملت است. (119682)
 
نادری
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۵:۰۹:۱۸
آیا برای یک مسافر عادی هم ممکن است چنین اتفاقی بیفتد و مسئولان پرواز اصرار داشته باشند فرد جامانده را سوار کنند؟ (119728)
 
عظیمی
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۱۲:۲۷:۴۹
این دیگر مشکل فرهنگی ماست. فکر کنم ایشان هم دفعه بعد حتی اگر وضعیت مشابه باشد، سوار نشوند. (119804)
 
سید
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۰۸:۵۹:۴۵
بسمه تعالی

احترام به مسافر یک اصل است و باید برای همه باشد.
یک بار مسیر من تورین - فرانکفورت - تهران بود . مسافر لوفت هانزا بودم . مسیر تورین - فرانکفورت طوفانی بود و هواپیما با تاخیر به فرانکفورت رسید به صورتی که زمان شروع پرواز فرانکفورت- تهران سپری شد با نگرانی خودم را به ترمینال پرواز تهران رساندم با تعجب دیدم پرواز انجام نشده . از مسول آنجا پرسیدم که چه شده نام مرا چک کرد وگفت منتظر شما بودیم . نمی دانستم که چه بگویم . چون آنها می دانستند که من در هواپیمای لوفت هانزا هستند و خود آنها مسول تاخیر من هستند پرواز را نگه داشته بودند.

به نظر من نگه داشتن هواپیما برای یک نفر ممکن است بد نباشد ولی اشکال ما این است که برای این کار شرکتهای هواپیمایی یا رویه مشخصی ندارند یا اگر دارند اجرا نمی کنن و اگر اجرا هم می کنند اطلاع رسانی نمی کنند که مسافر بداند وقتی بلیط پرواز را می خرد ممکن است دچار چنین تاخیری گردد. (120056)
 
حشمت اله سعدي
۱۳۸۸-۰۲-۲۲ ۰۸:۵۶:۲۴
بلي امكان دارد. در همه جاي دنيا (120416)
 
الف خوان
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۷:۰۹:۵۹
چه عجب از يك مسئول يك عذرخواهي و حلاليت خواهي ديديم.
آقاي واعظ زاده با اين كار در دنيا و آخرت خودرا عزيزكرد(البته به شرط اينكه پاسخش از رياكاري نبوده باشد كه ايشالله هم كه نيست).
ايكاش بقيه آقايان بخصوص رئيس جمهور محترم هم وقتي اشتباه ميكردند مي پذيرفتند و بر اشتباه خود پافشاري و لجبازي نمي كردند.آقاي احمدي نژاد سر جريانهاي متعددي اگر اشتباهاتش را مي پذيرفت الان حتما عزيز تراز اين بود كه هست. (119733)
 
علی
۱۳۸۸-۰۲-۲۲ ۱۲:۴۲:۱۴
دوست عزیز،
میشه بفرمائین، این آقای مسئول کجای این نامه چند صفحه ای عذر خواهی و طلب حلالیت نمودند؟
ایشان همچین نامه طولانی رو نگاشتند تا زیرکانه عذر خواهی نکنند، اگر اهل عذر خواهی بودند که همانجا در هواپیما مستقیما از مردم عذر خواهی می نمودند! (120536)
 
علي
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۸:۱۶:۵۰
دو سوال
1- باالاخره نفرموده ايد كه ادعاي نويسنده مبني بر اينكه در ابتداي باند پرواز سوار شده ايد درست است يانه؟ خيلي رندانه نوشته ايد كه هنوز درب باز بود پلكان نصب بود! آيا همه هواپيماها با درب باز و پلكان نصب شده در ابتداي باند پرواز قرار مي گيرند؟
2- آيا براي ديگر افراد عادي هم اين چنين كارهايي صورت مي گيرد؟ (119745)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۱۲:۳۲:۲۶
پلکان هواپیمای فوکر در داخل آن قرار دارد و به فرمان خلبان باز و بسته میشود. (119808)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۱۲:۳۴:۳۱
در مورد برخی پیام ها تعداد رای موافق یا مخالف عجیب به نظر میرسد. ای کاش سیستم الف این امکان را داشت که افراد در یک رنج آی پی (نه فقط یک شماره آی پی) نتوانند بیش از حد رای دهند. (119811)
 
نويد نادري
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۱۴:۱۲:۲۵
سلام به جناب آقاي دكتر واعظ زاده معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهور
بنده از شما بخاطر سعه صدر و پاسخ شيوا و رسايتان تشكر ميكنم و به ان خبرنگار عزيز هم ميگويم برادر من قبل از اينكه هر خبري را برروي تلكس بفرستي اول خدا را در نظر داشته باش. چون غيبت ، تهمت و ... مسائل سياسي نيستند كه با آن جناحي و حزبي برخورد كنيم . برادر من طرف ما خدا ست. نه يك حزب (119822)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۲ ۲۰:۰۵:۴۷
رادر عزيز
شما چرا اينقدر ساده اي؟ (120745)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۱۶:۳۲:۱۶
آفتاب آمد دلیل آفتاب
متاسفانه حواستان نیست که ایشان به اندازه ای ماجرا را توضیح داده اند و در حقیقت خبر الف را تائید کرده اند که شما غرق در لحن آرام ایشان شده اید و دیگر از خود نپرسیده اید که چرا هواپیما تاخیر کرد؟

احتمالا با امداد غیبی خلبان نعوذ بالله از جبرئیل سلام الله علیه دستور گرفتند که تاخیر کنند (119863)
 
حشمت اله سعدي
۱۳۸۸-۰۲-۲۲ ۰۸:۵۵:۴۵
با سلام
مشابه اين اتفاق در فرودگاه كرمانشاه براي بنده بدون مسئوليت اتفاق افتاد. با توجه به مشكلاتي كه داشتم، مسئول فرودگاه با خوشرويي دستور يك دقيقه فرصت براي سوار شدن به هواپيما را داد و بنده سوار شدم. البته هواپيما وارد باند نشده بود. اينجانب از برخورد خوب كاركنان فرورگاه كرمانشاه هم در آن زمان ( تير 1381 ) و هم در حال حاضر تشكر مي كنم. اين نشانه احترام به مسافر است و ربطي به مسئوليت ندارد. 10 روز پيش مشابه اين عمل را در فرودگاه جاكارتا ديدم ، مسئولين بار مسافر را برداشته و به سرعت به هواپيما رساندند. (120415)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۲ ۲۰:۰۲:۴۳
اي كاش آقاي واعظ زاده مي گفت پس از رفتن پرواز كرمانشاه به مسئولان
فرودگاه چه گفت؟ (120743)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۲۳:۵۵:۴۳
واعظ زاده جان، برخی مواقع تقصیر از حاکمیت نیست، مردم - در قصه ما مقامات فرودگاه - از لحاظ فرهنگی و تاریخی پاچه خوار بار آمده اند و همین خیلی مواقع مشکل درست می کند. (119683)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۲۳:۵۸:۱۱
من از شاگردان ايشون در دانشكده فني هستم ،‌منش ايشون قابل تحسين است و مطمئنا اين واقعه ناخواسته بوده و اين متاسفانه ضعف سيستم اداري رو مي رسونه . (119684)
 
hasan
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۲۳:۵۹:۵۶
باز خوبه اصرار داشتن سوار نشن که این شد. (119685)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۰:۰۱:۳۵
جناب اقای واعظ زاده بنده بابت قضاوت خود بر مبنای نادرست از خداوند و شما تقاضای بخشش دارم..
به امید روزی که مردم تخیلات خود را عین واقعیت ندانند و قبل از اظهار نظر و قلم زدن اندکی هم تحقیق کنند (119686)
 
اقای محترم
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۰:۰۹:۰۴
اگه اقای محترم اینو نگه دیگه چی بگه ؟ (119687)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۰:۱۴:۰۷
بنظر من این حرفها مظلوم نمایی است. صحبت از این نیست که هواپیما از برنامه جلو بوده یا نه. صحبت سر این موضوع است که کلیه مسافرین بخاطر این شخص حدود نیم ساعت در هواپیما معطل مانده اند. به هر حال اگر این اتفاق نمی افتاد مردم نیم ساعت زودتر به مقصد می رسیدند .ضمنا\" اینکه ایشان حاضر نشده شخص دیگری را پیاده کنند و دوستانش سوار شوند که مسئله عادی است. اگر غیر از این بود که فاجعه است.
بنا براین حتی اگر پرواز چارتر بوده و جلوتر از برنامه نیز حرکت کرده ، این موضوع قابل توجیه نیست.
ضمنا\" هواپیما حتی اگر چارتر باشد آیا اجازه دارد قبل از فرا رسیدن زمان پرواز و بدون سوار کردن مسافرین حرکت کند؟
ایکاش مسئولین ما کمی در میان مردم بودند و از وضعیت خدماتی که به مردم ارئه میشود یا نحوه برخورد با مردم در فرودگاهها , شهرداریها ، دادگاهها و ... مطلع بودند تا متوجه شوند چنین برخوردی چقدر تبعیض آمیز است و مردم چرا این چنین ناراحت و دلگیر میشوند. (119689)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۱۵:۰۷:۵۵
سلام,
برخی وقتها رفتار ما موجب عدم توضیح مسئولین می شود.

وقتی یکی از مسئولین رک و راست موضوعی را توضیح می دهد می گوییم :
ریا کارانه است, ترسیده, جانماز آب می کشد و ...

وقتی توضیح نمی دهد می گوییم:

مغرور است, کسی را آدم حساب نمی کند و ...

دوست عزیز, رفتار خوب رفتار خوب است. چرا نیت را تخمین می زنیم.

آیا از زدن ریشه یک رفتار خوب لذت می بریم؟
کمی در خودمان جستجو کنیم. آیا می خواهیم دلمان خنک شود؟

خدا منتظر بهانه برای گذشت از خطاهای ماست.
اگر صداقت ایشان را باو ندارید, یک کمی کار خدایی کنیم. (119833)
 
الف خوان
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۰:۱۴:۳۷
ضمن تشکر از دکتر صادق واعظ‌ زاده؛ به نظر می رسد در استانه انتخابات این یک سناریو برای تخریب اطرافیان و به تبع آن خود آقای احمدی نژاد بود. این سناریو ظاهراً توسط خبرنگاری که عکس ها رو به \"الف \"داد اجرا شده اما طراحان پشت پرده قطعاً کسانی دیگری هستند.
آیا دوست خبرنگار علم غیب داشته که چنین اتفاقی می افتد؟
آیا تهیه عکس های سوژه اتفاقی بود؟! (119690)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۷:۲۹:۵۱
به اين ميگن دايي جان ناپلئون ، اين گونه آدمها هم هر چيزي را مخالفت ميبينند (119734)
 
يه بنده خدا !
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۹:۲۲:۰۶
به نام خدا

با عرض سلام و ادب

دوست عزيز شخصاٌ براي آقاي احمدي‌نژاد با تمامي كاستيهايش احترام مي‌گذارم و اين دوره هم به ايشان رأي مي‌دهم . البته دورة قبل با كمال ميل رأي دادم ولي اين دوره بالاجبار !

اما دوست عزيز هفته قبل هنگام كار صدف انگشت بنده شكست ، شما تصور نمي‌كنيد اين موضوع در واقع تخريب يكي از رأي دهندگان آقاي احمدي‌نژاد باشد ؟ و تلاشي براي انحراف آراأ ايشان ؟

دوست عزيز نوع حمايت شما از آقاي احمدي‌نژاد ببخشنيدا ببخشيندا كمي مغرضانه و در واقع ضد تبليغ به نظر مي‌رسد .

خداوند ابتدا اين حقير و بعد رئيس محترم جمهور و بعد همه مردم هدايت فرمايد . (119775)
 
حزب الله
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۱۴:۵۵:۵۲
اتفاقاً برعکس نطر آقا یا خانم الف خوان! این نوشته آقای معاون درست پای انتخابات و بالاجبار و برای جلب آرای مردمی که از واقعیتها مطلع شدند نوشته شده... ولی مردم آگاهتر ازین حرفها هستند... (119832)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۰۰:۰۳:۰۴
متاسفانه گویا در زمان انتخابات کسی نباید حرف بزند یا از چیزی انتقاد کند. چرا مسئولین در زمان انتخابات بیشتر مراقب رفتار خود نیستند. ضمنا\" آقای احمدی نژاد احتیاج به تخریب ندارد , اینکار را خودش بهتر از همه انجام داده و می دهد. شما نگران نباشید. (119981)
 
علی
۱۳۸۸-۰۲-۲۲ ۱۲:۵۶:۱۹
جناب الف خوان، مث اینکه هنوز به عمق فاجعه پی نبردبن؟
120
*
0.5
=
60h

این آقا با این کارش موجب ابتاه حدود 60 ساعت از وقت مسافرین و خدمه شده اند!

ماشالله به این همت!
همه چیز این دولت به همه چیزش می خوره!

توضیح:
0.5 ساعت تاخیر برای حدود 120 نفر مسافر و خدمه هواپیمای فوکر (120548)
 
موسی
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۰:۲۴:۵۲
به هر حال همه کسانی که در هواپیما یا بعدا در رسانه ها شاهد این ماجرا بوده اند مطالب شما را نمیخوانند! مسلما معذرتخواهی در هواپیما بسیار بهتر از پاسخ دادن به رسانه ها بود!

ضمنا حتی در صورت درستی ادعای شما مسئولین آن فرودگاه باید به نحو شایسته ای مجازات شوند تا اینگونه حوادث تکرار نشود. تنها امیدواریم آنها نگویند که شما را به زور سوار نکردند! (119693)
 
مجید
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۰:۴۶:۰۲
بابا دمت گرم (119696)
 
علیرضا
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۰:۴۷:۳۰
جدای از این صحبتها ای کاش روزی برسه که همه نسبت به هم بیشتر احساس مسولیت کنیم و یاد بگیریم هر موقع اشتباه کردیم همون موقع معذرت خواهی کنیم. (119698)
 
mm
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۰:۵۹:۳۲
ین است نشانه یک مسول دولت انقلابی ومکتبی (119700)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۷:۵۱:۵۶
اگه این نشانه یک مسول دولت انقلابی و مکتبیست ، پس وای به حال مکتب و وای به حال انقلاب! (119737)
 
م.د.فاطمی
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۱:۱۶:۳۵
من هر دو مطلب سایت الف را خواندم. هم از قول خبرنگار و هم از قول دکتر واعظ زاده.
نمی خوام قضاوت کنم .
اما چه خوب بود آن دوستانی که در ذیل مطلب خبرنگار یکطرفه قضاوت کردند، به این فکر می کردند نکنه با احتمال اگر چه اندک یه حرفی بزنن که ناحق باشه و دل کسی شکسته بشه.
دوستان این حرف شعار نیست. واقعا باید از خدا ترسید.
خدا حق خودش رو می بخشه، اما حق الناس رو چیکار کنیم. مطمئن هستید در آینده امکان جبران رو پیدا می کنیم؟
بحث ایشون نیست. نمایندگان، رئیس جمهور، وزرا، معاونین، اصلا هر کسی هر کاری می خواد بکنه،هر کی می خواد کاندید بشه، هرکی می خواد رای بیاره. اما من و تو باید یه خط قرمزهایی داشته باشیم، باید در وجودمون یک حدودی رو برا خودمون تعریف کرده باشیم، باید برا خودمون ارزش قائل باشیم، باید عزت نفس داشته باشیم. بادها میان و میرن، اگر اینجوری بودیم امیدی هست شرایط جامعمون رو عوض کنیم. اما اگر اینجوری نباشیم، هیچ چیز عوض نمی شه، حال هرچی هم که حرف زده باشیم. (119706)
 
عظیمی
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۱۲:۳۳:۴۲
چون مردم مسئولین کوچک اطراف خود را میبینند، به راحتی اینگونه مطالب را، حتی اگر از بیخ و بن ساختگی باشد، قبول میکنند. وظیفه حکومت و دولت است که به گونه ای اعتماد عمومی را جلب کند که اگر چنین خبری حتی منطبق بر واقعیت درج شد، مردم از صحت آن شک کنند. به امید آن روز. (119810)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۰۰:۲۸:۳۷
مسئولین هم مثل من و تو هستند.

چرا فکر می کنید اگر اونا درس بشن ما هم درست می شیم؟

اگر یه مقدار فکر کنیم می فهمیم که اگر ما درست بشیم اونا هم درست میشن. (119989)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۲۰:۵۷:۴۱
الناس علی دین ملوکهم! (120305)
 
علی
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۱:۲۵:۳۹
بابا بی خیال لازم به توجیه نیست عادت کردیم به ین چیزا دیگه (119708)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۱:۲۶:۰۳
اگر این آقا نیت خیر داشته من به خاطر اینکه در خبر قبلی به ضرر ایشان نوشته ام معذرت می خواهم و خبرنگار هم بهتره دقت بیشتری بکنه.
(119702)
 
علي
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۱:۲۷:۳۰
بالاخره يه جوري بايد ماس مالي كرد (119709)
 
صاحبدل
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۱:۳۵:۴۱
سلام
میگم من هم خبر قبلی و خوندم و هم این خبر رو
خدا همه ما رو به راه راست هدایت کنه
انشاالله درج خبر اون خبر نگار برای رضای خدا و بدون غرض و با در نظر گرفتن همه جریانات احتمالی که منحر به این اتفاق شده بوده باشد
چرا که امام صادق (ع) میفرمایند:(قریب به این مضمون)
رفتار مومن را به هفتاد نوع مثبت تعبیر کن و بعد قضاوت کن

بعدشم دکتر واعظ زاده از مسئولین مردمی و بدون ادعاست و میبینیم که بر خلاف نظرخیلی ها که در این جریان اظهار نظر عجولانه کردند از جمله اوون خبرنگار(احتمالی) ایشان خیلی صادقانه همه حقایق رو بیان کرده اند و طفره نرفتند
همه ما باید یادمان باشد که همیشه رفتار و گفتار ائمه میتواند در بدترین شرایط راه گشای کار ما باشد (119710)
 
عبد ا...
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۱:۴۰:۳۸
جناب آقای واعظزاده شما دارید کار اشتباه خودتون را با کار اشباه مسئولین قبلی توجیه می کنید ، وشما که می گوئید وقتی قبلا مسئولین هم اینکار را کردن و شما به نشانه اعتراض غرولندي كردید چرا این اشتباه را مرتکب شدید تا هم اکنون هر کسی این خبر را می شنوه به دولت نهم غرولند کنه ، به نظر من این کار شما و کسی که به هواپيما دستور داده كه متوقف بماند چیزی جز خودخواهی و پایمال کردن حقوق مردم نیست . (119711)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۱:۴۹:۲۸
انشاالله درنظام مقدس جمهوری اسلامی این نوع مسایل اتفاق نیفتد کاربد بداست علی الخصوص ازمسولین نظام (119713)
 
---
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۱:۵۳:۵۹
شاید این جمله عنوان یادتون بیاد وقتی من بجه بودم همیشه اخر یک برنامه کودک اینو می گفتند.
دوست ۱۱۹۷۰۶ از حق الناس حرف میزنید؟ ؛خدا حق خودش رو می بخشه، اما حق الناس رو چیکار کنیم.؛ حرف جالبیه. کسی که حق مردم زیر میگیره مگه حقی هم داره.
هوابیما از زمان جلوتر بود مگر این امکان داره. هوابیما میتونه دیر برواز کنه ولی زودتر از زمان امکان نداره. و لبته تو ایران جز محالات که حتی به موقع برواز کنه
این مسوول محترم مجبورا این قصه رو سر هم کنن. مگر جریان اینکه زمانی که رییس جمهور نییورک بودند و از یه بچه برسیدند این اقا کیه گفت محمود رو از خود اقای رییس جمهور نشنیدید. حتما اون هم عین واقعیت (119714)
 
میثم
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۲:۴۲:۲۸
کاری به این ندارم که حرفهای آقای واعظ زاده تا چه حد قانع کننده هست یا نه . ولی همین که ایشون در صدد روشن کردن و اقناع افکار عمومی بر امده، جای تشکر داره. ای کاش همه مسئولین ای منش رو در خودشون ایجاد کنند که هر جا خواسته یا ناخواسته باعث نارضایتی و ناراحتی مردم میشن، سعی در جبران اون مسدله کنند. حتی اگر مسئله ای به زعم بعضی اشتباه است، ولی اون مورد ماهیتا اشتباه نباشه، با توضیح و توجیه مردم، رفع ابهام و تفاهم کنند. این منش و مرام، نمونه بارز حاکمین و مسئولین علوی هستش. (119717)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۱۲:۲۸:۲۱
اگر ایشان آنطور بودند که شما می گویید حاقل جواب نامه خبرنگار را در هواپیما می دادند و اگر می بینید حالا هم جوابیه ای داده اند به این خاطر است که دم انتخابات است! (119805)
 
مستوره
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۲:۴۷:۱۴
1-ایشان به ناچار نتوانسنتد در موعد مقرر در فرودگاه حضور یابند و بناچار سوار هواپیمای متوقف شده شدند و بناچار در صندلی جلو جای گرفتند
ایشان ظاهرا به ناچار از مسئولین ارشد کشور شدند و لابد بناچار این توضیح را نوشتند
چقدر خوب بود ایشان (این بار نه به ناچار) مسئولیت کار خطا را به عنوان ارشد ترین فرد حاضر در حادثه می پذیرفتند و عذرخواهی می کردند.

2- اگر سفر ایشان غیر کاری بود منتی بر هیچ کس بابت جملات پایانی ایشان وارد نیست

3- ایشان در حوزه کاریشان عملکرد خوبی داشته اند (119718)
 
yavar115
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۲:۵۲:۲۳
باسلام
در مطلب قبلی که خبرنگار عزیز نوشته بود
با همین اسم خدمت دوستان عرض کردم که یکطرفه نباید قضاوت کرد شاید دلیلی داشته باشد هرچند نمی توانیم از عذرخواهی ایشان در همان هواپیما از مسافرین بگذیریم
الان که نگاه کردم دیدم 99 نظرمخالف و تنها14رای موافق داشتم.

اما در مورد این مطلب
متاسفانه باز میبینم برخی دوستان میگویند حتما خبرنگار از عدم نوشته و قصد تخریب انتخاباتی داشته و...

من که همچین نظری ندارم به نظرم هم خبرنگار خوب عمل کرد هم آقای دکتر واعظ

بارها در سایت الف گفتم باز هم میگم
عزیزان من بیایید نقد درست رو یاد بگیریم و نقد پذیری رو درک کنیم.
نه اینکه هر که را زورمان رسید تخریب کنیم و ناآگاهانه و یا جوگیرانه طرف رو مورد تعارض قرار بدیم. (119719)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۴:۴۳:۵۸
بازم عوام فریبی ، ای خدااااااااااااا (119724)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۴:۴۹:۵۰
جملات زیر برام خیلی بامزه بود
\" تاخير هواپيما وقت مردم است و حق الناس است و چگونه مي توان آن را به گردن گرفت. گفته شد كه به هواپيما دستور داده شده كه متوقف بماند تا سوار شويد. جر و بحث را موجب طولاني تر شدن تأخير هواپيما يافتم. به يكباره از جا برخاسته و گفتم زود حركت كنيم.\"
\"در يك لحظه به ذهنم رسيد كه او را به نزد خود فرابخوانم و صميمانه و رك و پوست كنده داستان پرواز را براي او بگويم. اما احساس كردم از پيغام او استشمام خوشايندي ندارم لذا مناسب ديدم كه اگر حقيقتاً خبرنگار است و مايل به نگارش واقعه، خوب است واقعه را از ديد خود بنويسد، بدون اينكه اينجانب عذري برايش بتراشم و مانع او شوم كه در شأن مسئولان جمهوري اسلامي ايران نيست كه \" (119725)
 
خداوردی
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۴:۵۶:۳۶
در آموزه های دینی ما آمده است : چنانچه دهها نفر مطلبی در مذمت برادر مومن تو گفتند و یا خود شاهد رفتاری دون شان بودی و در مقابل برادرت انکار کرد ، بر توست که توضیح برادرت را مقدم داری .
آنگاه که برادرت از جانب چپ به سخن زشتی رنجانید و در همان دم به سمت راست چرخید و از تو طلب بخشش کرد ، بر توست که پوزش او را بپذیری .
خداوند کسانیکه بی محابا به آبروی برادر دینی خود آسیب می زنند و پوزش او را نمی پذیرند ، دوست ندارد.
انسان مومن هیچگاه رفتار دیگران را داوری نمیکند و هیچ قاضی بدون دفاعیه متهمی را مجرم ندانسته و حکم نمی راند .
جامعه ای که همه مردمانش خود راپلیس و قاضی بدانند و از صبح تا شام به نجسس باشند و در پوستین دیگران بیفتند ،جهنمی خواهد شد .
خوشا به حال کسانیکه آنگونه درمراقبت رفتار خود هستند که مجالی برای پرداختن یه دیگران ندارند.
آن برادر خدمتگزار نیز کاش به تاکید بزرگان ( از مواضع تهمت دوری کنید ) عنایت می داشت .
صاحبان مقامات دنیایی توجه داشته باشند که چاپلوسان اظراف هر روز از این رسوایی ها درست می کنند . بعصی دراین دنیا و بیشتر (که از چشم اهل دنیا بدور است ) در محضر عدل الهی رسوایی می آفریند .
حاکمان فرهیخته ، چاپلوسان و دروغگویان و اغواگران را از خود می رانند .
خدایا دوستان این ملک و مردم را یاری کن و دست دشمنانش
از سرنوشت آنان کوتاه بفرما . ( آمین ) (119726)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۴:۵۷:۱۴
جناب آقای واعظ زاده
از پاسخ حضرتعالی که متولی امور نخبگان و فرهیختگان این کشورید خوشحال شدم .هر چه غیر این می بایست تاسف می خوردیم به حال این کشور و مسولان. ولیکن اقدام مسولان مربوطه فرودگاه در پاچه خواری حضرتعالی مستوجب عقوبت است... (119727)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۶:۳۵:۳۰
در مورد اینکه آیا باید این نوشته را باور کرد یا نه نظری ندارم.
اما به نظر من با همین کارهاست که ایران ایر روز به روز اعتبارش را از دست میدهد. در مالزی هم اکنون چهل هزار دانشجوی ایرانی وجود دارد ولی معمولا هواپیمای ایران ایر تقریبا خالی در این مسیر حرکت می کند و مردم حاضرند پول بیشتر بدهند و غذای نامطلوب تری بخورند و چند ساعت راهشان دور شود و در یک فرودگاه عربی چند ساعت ترانزیت باشند ولی رفتار توهین آمیز و تبعیض آمیز کارکنان هواپیما با خودشان را شاهد نباشند. (119729)
 
سعیذ
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۶:۴۵:۰۹
ما ایرانیا خیلی جو گیر و احساساتی هستیم یه نمونش همین دوتا مطلب و کامنتای اوناس
تو اولی فحش به طرف و تمجید از خبرنگار و تو دومی تمجید از دکتر و شماتت خبرنگار ولی وقتی منطقی دقت کنیم یه کار خلافی اتفاق افتاده این وسط و اصلا داستان قبلش و نیت طرف مهم نیست همونجا یه عذر خواهی بابت این موضوع میکرد ملت هم معمولا انقد از این چیزا ندیدن که همونجا براش کف و سوت میزدن و تموم میشد و اگر هم نمیشد هم تو خبر اون خبرنگار این قضیه عذر خواهی میومد و شاید نظر مردم چیز دیگه ای میشد.
دوم اینکه اگه دکتر فکر میکنن حق الناس رو ضایع کردن که کردن ، باید همونجا حلالیت می طلبیدن نه الان بعد از رسانه ای شدن این موضوع (119730)
 
علی
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۶:۵۵:۰۱
عذر بدتر از گناه؟!. (119731)
 
هموطن
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۷:۳۱:۵۲
آقاي عزيز شما فكر ميكنيد معاون رئيس جمهور مگه كيه كه اينقدر مهمه كه نبايد از پرواز جابمانه، تمام اين حرفهايي كه زديد هم فقط بهانه براي عمل اشتباهي است كه انجام داديد. اگر واقعا\" صادق بوديد، اولا\" هرگز چنين برنامه‌ريزي فشرده‌اي براي سفر نميكرديد، چون معلوم است كه به پرواز نميرسيد.از همون اول بهتر بود كه پرواز 13:35 را ميگرفتيد ولي چون خودتون هم ميدانيد كه چطوري ميتونيد از قدرتتون استفاده كنيد، نخواستيد سه ساعت وقت مبارك رو از دست بديد.وقت مردم كه ارزشي نداره وقت شماهاست كه مهمه آخه شما ارباب و ولينعمت ما شديد ولي وقتي امام (ره) همه دولتمردان و از جمله رئيس جمهور را نوكر و خدمتگزار مردم ميدانست و خود رئيس جمهور ادعاي نوكري و خدمتگزاري مردم رو داره، پس شما هم معاون نوكر مردم هستند نه بيشتر. اگر در اوايل انقلاب كسي جرات اينكارها را نداشت يكي يه دليل حضور امام و ديگر هم افراد قوي بود كه در برابر اينگونه حركات شاه مابانه مي ايستادند. جمله مردم ولينعمت ما هستند را فراموش كرديد كه اينطور حرف ميزنيد. بله ما ولينعمت اين آقاي معاون رئيس جمهور هستيم پس حق اعتراض داريم. خدمتگزار ما نبايد وقت ما را تلف و به ما اهانت كند بايد سر وقت و حتي بهتر از همه باشد. اگر به پرواز نرسيد همان كاري را بكند كه بقيه مردم ميكنند. خون ايشان رنگين تر نيست. اگر تاخير داشته قصورش در خدمتگزاري ملت بوده. لطفا\" افراد را با اين نوع تملق گوئيها پر رو تر و خودخواه تر ازاين نكنيد. ضمنا\" جناب آقاي معاون فناوري و استاد دانشگاه بايد به اطلاع برسانم پرواز مزبور ترانزيت نبوده زيرا پرواز ترانزيت تنها در مورد مسافرتهاي بدون تشريفات گمركي مصداق دارد(يعني انتقال مسافرين خارجي) ضمنا\" اگر جنابعالي اينقدر از اين مسئله ناراحت هستيد، لطفا\" پيگيري فرمائيد، تا مسئولين مربوطه به اشد مجازت رسيده و مراتب را درهمين سايت و ساير رسانه ها براي اطلاع عموم و عبرت ساير مسئولين اعلام فرمائيد. اگر واقعا\" به آن معتقد هستيد؟ (119735)
 
هموطن
۱۳۸۸-۰۲-۲۲ ۰۲:۴۰:۲۵
ديدم كه برخي از عزيزان به نظر من راي مخالف دادند و اين سئوال برام پيش آمد كه چرا ما مردم حاضريم بخاطر مسائل حزبي و جناحي خودمون رو بدبخت كنيم. عزيزان اگر ما به اسلام و سيره مولا علي (ع) معتقد باشيم، ميدونيم كه اون بزرگوار با چنين رويه‌اي از طرف هركسي مخالف بود. بدونيد كه كشور ما هراندازه كه ثروتمند و داراي منابع و معادن باشه پيشرفت نخواهد كرد مگر وقتي كه بخواهيم و بتوانيم قانون را بر تمام مناسبات و كارها حاكم كنيم. در اينجا قانون شكني بصورت روشن و عيان صورت گرفته و بايد باشدت تمام با كليه قانون شكنان مبارزه كرد. در غير اينصورت بدانيد كه سرنوشت تخي در انتظار ماست همانگونه كه با شدت گرفتن روند قانون شكني شاهد آن هستيم. خداوند همه را به راه راست هدايت فرمايد و چشمان ما را بر واقعيات بگشايد. (120371)
 
عبدالله
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۷:۵۹:۲۷
با سلام داستانی نظیر این به ما هشدار میدهد که در هر موردی تحقیق کرده و تحقیق نکرده زود قضاوت نکنیم همانطور که اسلام و ائمه معصومین (ع) تاکید فرموده اند. (119739)
 
صادق
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۸:۰۰:۳۲
ضمن تشکر از آقای واعظ زاده ذکر این نکته خالی از لطف نیست که استاندارد و وجوب رعایت آن ضرورت زندگی اجتماعی امروز است. در نزد اهل فن بلا تشبیه نوعی وحی منزل تلقی میشود.به امید روزی که همگان بر حفظ حریم استاندارد بکوشیم. (119740)
 
نكته جو
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۸:۰۴:۰۱
جواب آقاي واعظ زاده تا حدودي آرام بخش است اما سوال اينجاست كه شما كه وقت مردم را حق الناس ميدانيد و از پياده كردن مسافر مانع ميشويد و اين را تداعي ميكنيد كه در تمام اين ماجرا از خدا و قانون غافل نبوديد چرا تن به سوار شدن در هواپيما داديد ؟ چرا بعنوان معاون رييس جمهور با كساني كه دستور توقف هواپيما را داده اند برخورد نكرديد؟ آقاي واعظ زاده هر چه بود گذشت اما لازم است بدانيد اين نظام الگويي دارد كه عمل به سيره اش معيار بزرگي است و آن بزرگ امام راحل است كه نظر شما را به اين مورد جلب ميكنم نقل شده كه امام وقتي ميخواستند به حرم بروند شخصي مردم را كنار ميزد كه امام عبور كنند و امام از ايشان خواستند ادامه ندهد اما وقتي ديدند كه آن شخص توجه نميكند مسير خود را عوض كردند و از راهي ديگر رفتند. شما خود را با اين بسنج آيا واقعا حق الناس را ادا كرديد؟ اصلا اگر شما معاون رييس جمهور نبوديد و اين همه كار داشتيد هواپيما را برايتان نگه ميداشتند؟
چه خوش فرمود امير مومنان كه وجدان تنها محكمه ايست كه قاضي نميخواهد (119741)
 
ف.ت.
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۸:۱۲:۰۹
اگرچه پاسخگویی مناسب است، اما نمی دانم چرا در این پاسخ این همه بوی ریا به مشام می رسد. این که به شاهچراغ رفتند یا اینکه گفتند چون سفر دولتی نیست استانداری میزبان ما نباشد چه ربطی به این پاسخ دارد. این همه ریا برای چیست؟ (119742)
 
حميد
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۸:۱۶:۴۶
جناب آقاي واعظ زاده
توبه كنيد انشاالله كه توبه شما پذيرفته بشه. (119744)
 
امير
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۸:۲۲:۳۹
دوستان سلام
آقاي واعظ زاده سلام
تعجبم از شماست كه چطور براحتي مسائل را توجيه كرده و با عناويني نظير تعارف كردن برج مراقبت و خلبان و كمك خلبان و مهماندار و بالاخره مسافر بغل دستي و شايد هم اون بالا دستي ترها و .... سعي ميكنيد تضييع حقي كه از مسافران انجام شده است را توجيه كنيد. بنظر ميرسد كه همه در اين ميان از اين رفتار تبعيض گونه راضي بودند و هيچگونه احساس ناحقي به دل راه ندادند و اين فقط شما بوديد كه مراقب حقوق ديگران بوديد كه خب اونهم كه از بس تعارف كردن نشد.
البته ما ايرانيان مردم مهماندوستي هستيم مخصوصا اگر مهمان هم ناخوانده باشد كه ديگر هيچ جايمان را هم تقديم مي كنيم. بگذريم كه تعارف هم انواع دارد شاهعبدالعظيمي و ....
بهرحال اينجا ايران است. در اينجا يك مديركل ساده بدون خدم و حشم اينور و آنور نميرود.
در اينجا رييس دولتش دوچرخه سوار نمي شود.
حتي مثل مردم عادي مايحتاج خود را تهيه نمي كند.
در اينجا همه مسئولين از زندگي علي وار دم مي زنند. اما مانند علي مشايعت كنندگان را نه تنها از خود نميرانند. بلكه اتوبوس ميفرستند از اقصي نقاط مختلف مردم را براي مشايعت به صحنه مي اورند. حتي اگر به قيمت جان مسلماني تمام شود و يا دست وپايي شكسته شود.
اينجا ايران است و ما مردم ايران لايق چنين رفتارهايي هستيم (119746)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۸:۲۳:۰۵
آقای دکتر گفته اند که برای آنها یک ساعت قبل کارت پرواز را گرفته اند. ولی در هواپیما جای خالی نبوده که ایشان و همراهان بنشینند. به این معنی است که برای یک صندلی دو تا کارت پرواز صادر شده است. حالا شما بفرماید چگونه چنین چیزی ممکن است؟ (119747)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۸:۲۳:۰۶
یک سئوال از آقای دکتر واعظ زاده: ایا اگر من - بنده خدای بی نفوذ برای پرواز ساعت 11 در ساعت 10.53 به فرودگاه برسم - کارت پرواز را هم دوستانم برای من گرفته باشند - ایا چنین شانسی را بمن میدهند که با ماشین مرا به کنار هواپیما ببرند سوار کنند و خلبان سعی کند که برای من توضیح دهد که چرا ابتدا ( یعنی ساعت 11 ) ما را سوار نکرده و.... ؟ اگر جوابتان مثبت است صحت نوشته شما بر همگان روشن میشود! (119748)
 
پژمان
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۸:۲۶:۴۶
به نظر بنده در هر صورت نبايد مقامات و مسئولين در اين موارد حق مردم را و وقت آنان را بي ارزش تصور كنند و به خود اجازه دهند كه نظم و انضباط اجتماعي بخاطر مسائل شخصيشان ناديده گرفته شود (حتي اگر نامه مظلومانه اي بعد از آن بنويسند)
كار اين خبرنگار نيز بسيار بجا بود و باعث هشياري مردم و مسئولين در صورت بروز موارد مشابه گرديد . (119750)
 
ح-ولیزاده
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۸:۳۱:۲۶
آفرین به این آقای دکتر وآفرین به آن خبرنگار وظیفه شناس
نفس انتقاد درست وهمچنین عذرخواهی به موقع در صورتی که آدم مقصر باشد و لو به اسرار اطرافیان بسیار شهامت میخواهد که هر دو طرف داشته اند که جای شکر دارد و بنده نیز بسیار خوش حالم و تشکر میکنم که بلاخره مسوولی پیدا شد که آنقدر هم فراموش کار نباشد که خود نیز زمانی مانند این مردم بوده است و تافته جدا بافته نیست. (119751)
 
داریوش-ب
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۸:۳۹:۵۶
این هم دقیقا مانند سخنان آقای کردان در جلسه استیضاحش میباشد خلاف خلاف است مخصوصا از یک مجری قانون (119756)
 
جهان
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۸:۴۱:۵۵
فرموده اید:\"سوالات و سخنان آنها به طول انجاميد و من هم كه خاطرات شيرين دوران دانشجويي برايم زنده شده بود دل نمي كندم. در نهايت حدود ساعت 10.30 توانستيم از دانشگاه خارج شده مستقيماً روانه فرودگاه شويم.\"
خواهشاً اینبار زودتر از خاطرات شیرین دانشجوئی دل بکنید!مردم گناهی نکرده اند که در زمان دانشجوئی به شما خوش گذشته و شیرین کام بوده اید.
این مواقع فکر ما را بکنید با آنهمه سختی در زمان دانشجوئی ، و حالا روبروئی با مسئولینی که دردشان زیارت شاه چراغ ع است یا بازدید فرمالیته از یک مرکز یا مرور خاطرات شیرین. (119758)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۸:۴۲:۴۷
مايه تاسف است كه كساني اين موضوع را به انتخابات ارتباط داده اند. در همه جاي دنيا مسئولين و دولتمردان زير ذره بين هستند و تمام رفتارشان بصورت دقيق تحت كنترل رسانه ها و مردم است. بعنوان مثال در كشوري مثل امريكا كه روابط نامشروع مسئله شايع و عادي است ولي در مورد رئيس جمهور آقاي كلينتون كار به دادگاه عالي كشيده ميشود ولي مطمئنا\" اگر در مورد يك فرد عادي بود ، كسي در مورد آن صحبت نمي كرد. مثال ديگر ما در كشورهر روزه شاهديم كه بسياري از بانوان و آقايان هنگام سلام با هم دست هم ميدهند و كسي كاري به اين موضوع ندارد. ولي در مورد آقاي خاتمي اين موضوع به رسانه ها كشيده شد. هر روزه در كشور صدهها مراسم عقد و عروسي با موزيك و رقص برگزار ميشود و كسي در مورد اشخاصي كه اين كار را مي كنند چيزي نمي گويند ولي اگر اينكار توسط يك مسئولي انجام شود تا ماهها توسط رسانه ها موضوع پيگيري ميشود و مطمئنا\" شخص مزبور از كار بركنار ميشود.
لذا نگه داشتن هواپيما براي سوار كردن دولتمردان كه همواره ادعا مي كنند نوكر مردم هستند، مورد اعتراض به حق مردم قرار ميگيرد. در هيچ كشوري دولتمردانش ادعاي نوكري مردم را ندارند ولي در كشور ما عليرغم اين ادعا مسئولين آزادانه همه كار ميكنند و رسانه ها هم جرات نقد و بررسي عملكرد آنها را ندارند. اگر اين كارها براي كساني كه ادعاي نوكري مردم را دارند انجام ميشود ‍، چرا براي خود مردم انجام نمي شود و بدترين برخوردها با همين مردم در فرودگاهها ميشود؟ (119759)
 
مهدي
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۸:۴۳:۴۰
باسمه تعالي
بنده هم هر دو مطلب را خواندم . اگر پاسخ اين نبود واعظ زاده اي كه مي شناختم نبود .
او همچنان در كسوتي استادي دانشكده فني است نه.... (119760)
 
homa
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۸:۴۵:۵۲
در اين واقعه مقصر اصلي به هر دليلي(به غير از موارد اضطراري و امنيتي) مسئول مركز برج مراقبت فرودگاه ميباشد كه بعد از مجوز پرواز مجدداً به خلبان در روي باندانتهائي اعلام كرده مسافر جامانده داري! و گر نه همه از اين كه وسيله نقليه به خاطر ايشان خارج از ايستگاه متوقف و سوار كند خوششان ميايد،(چه بهتر اين وسيله نقليه هواپيما باشد) البته اين هم بقول ناشناس119683 نشئات گرفته از پاچه خواري ذاتي اغلب مردم ميباشد. البته آنطور هم كه اين مقام مسئول پاسخ داده نشان خود بزرگ بيني ايشان است!؟ و حتماً توقع دارند حالا گزارشگر اين ماجرا از ايشان معذرت خواهي هم بكند!؟ (119761)
 
mm
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۸:۵۵:۱۳
چقدر مهربان ،متواضع وخوش برخورد ! بس است دیگر، باور کردیم که شما را به زور و علی رغم میلتان وارد هواپیما کرده اند ؟ (119762)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۸:۵۵:۲۸
نفس پاسخ ایشان جای تشکر دارد و چه خوب بود مسوولین محترم همه طبق شعار دولت پاسخگو ، چنین می بودند. نکته ای که در ذهن بنده مغایرت دارد صحت و سقم نقل قولهای نوشته شده است و از جمله مگر ممکن است هواپیما در حالی که درب آن باز است در وضعیت آماده پرواز و بالا بردن دور موتور برای Take off قرار بگیرد؟!
از سایت وزین الف هم درخواست می گردد این مطلب با اساتید فن و مسوولین فرودگاه مربوطه موشکافی و پاسخ داده شود تا ابهامی نماند و خدای نکرده بی جهت یک مدیر دولتی به بی توجهی به مقررات متهم نشود و از آن طرف نیز حقی تضییع نگردد. (119763)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۱۲:۲۱:۱۰
درب هواپیما بسته بوده و مجددا برای ایشان باز شده است. در انتهای هواپیمای فوکر پله سرخود دارد. (119801)
 
وحيد
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۸:۵۵:۴۹
من خودم بار ها شاهد بودم كه به خاطر مسئولين پرواز به تاخير افتاده ممكنه خود مسئول نخواهد به اين شكل با تاخير او برخورد شود اما مسئولين فرودگاه از عواقب كار ميترسند مخصوصا در دولت فعلي كه بدون محاكمه خيلي راحت جابه جا ميشوند (119764)
 
s_ahmd
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۸:۵۸:۱۸
به نظر مي رسد عذر بدتر از گناه و چون خيلي نود داشته و مي دانسته نمي توان مخفي كار ي كرد اين موارد را مطرح نموده اند چون كسي ك سفر كرده باشد مي داند كه ا اين وضع اصلا نمي بايست به فرودگاه مي امد و مشكل ايجاد نمي شد. (119765)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۹:۰۳:۲۴
جناب اقای واعظ زاده نوشت:
چون سفر اداري نبود اكراه داشتم كه به استانداري بروم

و ادامه داد:
بناگاه مسئولان فرودگاه اطلاع دادند كه هواپيما در باند فرودگاه متوقف و منتظر است تا شما را سوار كند. ناراحت شدم و از جاي خود برنخاستم و گفتم دستور دهند هواپيما پرواز كند . تاخير هواپيما وقت مردم است و حق الناس است و چگونه مي توان آن را به گردن گرفت.


دو بخش از پاسخ آقای معاون رئیس جمهور را عینا کپی کردم تا بگویم جناب عالی وقتی در ماموریت اداری تشریف ندارید باید عین مردم عادی با شما رفتار شود و آیا برای مردم عادی هم هواپیما را در لحظه صعود متوقف می کنند؟ ( اگر این سفر ماموریت اداری بود احتمالا مسئولان فرودگاه یک هواپیما چارتر می کردند.)

آقای معاون رئیس جمهور! ای کاش به جای تفکر و تعمق و طرح سئوال در این موضوع که آیا با سوار شدن شما حق الناس پایمال می شود یا خیر به صورت مسئولان متملق و چاپلوس فرودگاه خاک می پاشیدید! آنها برای مردم عادی این کار را نمی کنند و برای خودشیرینی و یا توقعات بعدی این لطف را در حق شما کرده اند و مجددا تاکید می کنم که چون در سفر اداری نبودید باید با شما عین مردم عادی رفتار می شد.

سئوال مهم این است که آیا مسئولان فرودگاهی کشور با آن افراد چاپلوس برخورد خواهند کرد؟ (119767)
 
جعفر
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۹:۰۶:۲۹
من از دانشجویان دکتر واعظ زاده هستم. ایشان یک انسان والا و متواضع ویک دانشمند برجسته هستند (119768)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۱۳:۰۱:۳۳
خوش به حالت! (119819)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۲۳:۵۷:۵۵
جعفر خان لاقل فامیلت هم بنویس که انشالله آخر ترم درس استاد گرامی را با نمره خوب پاس کنی. (119978)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۹:۰۷:۴۹
رعايت مقررات براي همه لازم و براي مسؤلين نظام واجب تر است .رعايت قوانين از سوي ايشان غير از جنبه فردي آن ،نقش فرهنگي موثري دارد و به عكس عدم رعايت آن نيز نقش مخرب فرهنگي ايجاد ميكند.
اين گونه اتفاقات نشان از فرهنگي در جامعه دارد كه باعث مي شود نقش ويژه اي براي سلاطين د ر گذشته و مسؤلين كنوني قايل شويم.(براي مثال در گذشته حمام ها را براي بزرگان قرق ميكردند!)

به هر حال در گفته جناب آقاي واعظ زاده مشخص است كه مسؤلين فرودگاه در اين موضوع بي تقصير نبوده اند ضمن اينكه اگر ايشان روي موضع اوليه خود مي ماندند و جلوي اين اتفاق را مي گرفتند . . . (119769)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۹:۱۱:۰۶
در يك حكومتي كه داعيع دار اسلام است ، تمامي مسئولين آن بايد مراقب تمامي كردار و گفتار خود باشند حتي در جزيي ترين موارد .
الله اعلم! (119770)
 
احمدی
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۹:۱۴:۰۹
در این ماجرا از یک سو مسئولین فرودگاه شیراز لازم است جوابگو باشند و توبیخ شوند و از سوی دیگر تمام ماجرای گفته شده از مسئولیت شخص آقای واعظ زاده نیز کم نمیکند. آیا ایشان با سیستم اداری ایران آشنا نیستند و نمی دانند که مسئولان میانی بخصوص در شهرستانها برای راضی کردن مقامات تهرانی بهر ترفندی اقدام میکنند و حقوق مردم برایشان از کوچکترین اهمیتی برخوردار نیست؟ (119772)
 
اميد حسين زاده
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۹:۱۵:۲۴
همه ما مي دانيم كه شركتها هواپيمائي چه زماني را براي حضور مسافرين در فرودگاه ذكر مي كنند اگر حضرت عالي فكر استفاده از موقعيت و ارتباطات خود را نداشتيد مطمئناً مجبور بوديد حد اقل نيم ساعت قبل از پرواز در فدگاه حاضر شويد نه 7 دقيقه به 11 (119773)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۹:۱۵:۵۱
شما مسئولان فوق مردمی دولت نهم\" به ناچار\" خیلی کارای دیگه رو هم انجام میدین جناب (119774)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۹:۲۲:۵۶
اين گفته اقاي معاون كه من ازپيغام اواستشمام خوشايندي نداشتم وديگر بهانه هاي ايشان بسيارعجيب وغريب است.ايشان باتوجه به تاكيد خبرنگارميتوانست يك عذرخواهي كوچك بنمايد وهمچنان كه خودشان اقرار كرده،لحظه اي خودرابه جاي مسافرين ميگذلشت وازمنظر انان به قضيه نگاه ميكرد.نه اينكه بدون هيچ توضيحي ازپاسخ دادن فرار كند.من فكر ميكنم ايشان احتمال نمي داده كه اين خبربه رسنه هادرز كرده ومايه زيرسوال بردن اطرافيان رئيس جمهوراصولگراگردد (119776)
 
باقری
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۹:۲۴:۴۵
این نامه نشان می دهد که ایشان مقصر نیستند این نامه نشان از یک سری افرادی که خود سر و بادمجان دورقاب چین در شرکتهای هواپیمایی و ارگانهای مربوطه دستور می دهند هواپیما تاخیر داشته باشد . مقصر افراد فرصت طلب ومقام پرست درسیستم مقصر است نه ایشان

باقری (119778)
 
علی
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۹:۲۶:۱۹
به هرحال استاندارد کارازبن زده انداین اقا ی فنآور.دیگر از وزیر ارشادحرجی نیست!در بسته شدن چارتربرا ی همه یکسان عمل می شود (119780)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۹:۳۰:۵۱
ایشان می بایست در هواپیما از مردم عذر خواهی می کردند و اگر خیلی ا مقید بودند سوار نمی شدند نه اینکه الان بگویند که حق مردم ضایع نشود با ان وضع سوار هواپیما شدند و تازه منت هم بگذارند (119781)
 
علی
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۹:۳۳:۰۵
لطفا بفرمایید که چه کسانی این طور به خود اجازه میدهند که هواپیما را نکه دارند و بعد سعی نمایند که مسافرین را پیاده کنند
ایشان هیچ من دنبال آن بادمجانها دور قاب چین هستم (119782)
 
فرزین
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۹:۳۳:۱۷
توضیحات ایشان را خواندم و یک سوال برایم وجود دارد. در این ماجرا مسؤل کیست؟ (119783)
 
امين
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۹:۳۵:۲۹
توضيحات اين آقاي مسئول جمهوري اسلامي چه چيزي را حل مي كند. مهم اين استكه اين آقا با تاخير به پرواز رسيده . مگر بقيه شهروندان اين كشور كارهاي مهم و خيلي حساستر از ايشان ندارندو مسئله اينجاست كه قانون و مقررات براي همه يكسان اجرا نمي شود و مردم با چشم خود مي بينند حقوق مسلم وابتدائي آنها زير پا گذاشته ميشود. اما حداقل از يك عذر خواهي مضايقه ميشود. (119784)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۱۱:۳۴:۰۸
---
اين اقا مگه تو ايران زندگي نميكنه براي ما اجراي برنامه ريزي وجود نداره ولي براي اين اقا مردم بوجود مياورند!
تو اين چند سال نمونه زياد داريم و دورغگو زياد.
ديورا حاشا كه بلنده (119771)
 
ع.ر
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۱۱:۳۷:۳۳
اون خبرنگار گفتن که نامه ای رو به ایشون داده پس چرا همون موقع جوابشون رو ندادند؟! (119723)
 
SALAM
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۱۱:۳۷:۴۷
Man vagan moastfam bra in V of president, aga oun donyhi vojod dara , omidvaram shoma batonied javbgo bashied.Albta man fekr nakonam shoma inchizha ro dar nazar bagired.Doroge goftan dar iran yak chiza Adiy shoda.hama migan shoma ... (119722)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۱۱:۴۰:۵۹
\"مرد باش و منتشر كن\"

توضيحات اين مسئول محترم مثل اين مي ماند كه به يكي رشوه صد ميليوني داده شود و ايشان فقط 1 ميليون تومان را قبول كنند و بعد براي اينكه نشان دهند چقدر خوب هستند ، سخن از اين به ميان آورند كه ببينيد من چقدر خوبم كه فقط 1 ميليون برداشتم.
البته فكر كنم همين توضيح دست و پا شكسته نيز يكي به خاطر انتخابات و ديگري به خاطر شناخته شدن ايشان توسط رسانه هاست.

قربان اين انتخابات بروم كه اگر هيچ فايده اي نداشته باشد ، لااقل در اين دوران مسولان با ما مهربان شده ، مسئوليت پذير مي شوند و در حد توجيه هم كه شده به افكار عمومي پاسخ مي دهند. (119789)
 
علی اصغر
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۱۱:۵۸:۴۸
آقای دکتر وعظ زاده
از اینکه این دغدغه ها رو دارید سپاسگزاریم
من به عنوان یک دانشجو می بینک که شما در بنیاد نخبگان و معاونت علمی راه جدیدی را به روی علم و جامعه علمی کشور گشودید
موفق باشید (119794)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۱۲:۰۸:۳۸
ذکر بعضی نکات صرفا از جملات ایشان و واگذاری نتیجه به خوانندگان:
- سفر غیر اداری در روز جمعه آن هم نه به ضرورت بلکه به اصرار دانشجویان.
- ذکر زیارت رفتن (بدون لزوم درج آن که خدای نکرده ریا محسوب نشود)
- تنظیم برنامه ای که هم شده بود و هم با دانشجویان اصرار کننده ، ساعت آن هماهنگ نشده بود! لذا در عمل ساعت و برنامه ای نبود و دیر جمع می شدند...!
- ... قبول اینکه 7 دقیقه قبل از ساعت رسمی پرواز به فرودگاه رسیده اند.
-(توجه به وضعیت فروش لیست انتظار و سوار شدن خریدار بلیط این لیست و...)
- قبول مشیت الهی و اینکه هیچ اتفاق مهمی نیست و عجله و جلسه مهمی هم نیست که لازم باشد کار خارق العاده ای صورت گیرد.
- اصرار مسوولین فرودگاه و انکار ایشان برای ادامه توقف داده شده و دست آخر (لابد با اطمینان از ادامه اصرار و ادامه توقف هواپیما) رضایت به سوار شدن به هواپیما با اصرار آنها برخلاف میل و حکم اخلاقی.
-خالی کردن صندلی بلیط فروخته شده و یا اشغال جای مهماندار و ... توسط ایشان و یک نفر از همراهان.
- جا گذاشتن همراهان و رفتن دو نفر که رفاقت نیمه راه هم صحیح نیست(البته در صدر مطلب به همراه یک نفر اشاره شده و بقیه همراهان معلوم نیست محافظ یا غیره و چگونه بوده). (119796)
 
احمد بزركيان
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۱۲:۱۳:۵۲
سلام
أقاي واعظ زاده ازراستكويان هستند
ازتوضيحاتشان متشكرم (119797)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۱۲:۱۸:۱۴
اقای واعظ زاده .بهتر نبود با اتومبیل میرفتی تا این همه ماجرا پیش نیاید؟شما هم مثل مردم .ایا برای مردم عادی هم دستور میدادند تا هواپیما توقف کند؟حالا شما هر چقدر هم توضیح بدهید فکر کنم فایده ندارد.ضمنااقای وزیر راه و ترابری که نصف شب میره فرودگاه تا مچ مسئولی که خوابه را بگیره واقعا با این موضوع توقف اجباری هواپیما چه برخوردی میکته؟ (119799)
 
دانشجوی رشته برق-الکترونیک
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۱۲:۲۲:۰۱
با تقدیر از روحیه پاسخگویی و شهامت عذر خواهی دکتر واعظ زاده؛ قطعا اگر پاسخی بر این مطلب سایت الف نمیدیدم ( مثل هزاران مطلب بی پاسخ که همه روزه در سایتهای مختلف می بینیم و حتی یک مدیر درجه ده مملکت هم پاسخ دادن به سوالات را دون شان خود می داند) به شناخت خودم از دکتر واعظ زاده ی استاد اخلاق ما در دانشکده فنی دانشگاه تهران که منش و روش متواضعانه ایشان در دانشگاه زبانزد خاص و عام است شک می کردم. کاش دیگر مسئولان کشور هم از این اصلی ترین خصوصی یک مدیر جامعه اسلامی یعنی پاسخگویی برخوردار بودند... (119802)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۱۲:۲۹:۵۸
درباره ی این موضوع نمیدونم چی بگم فکر کنم مقصر اصلی کسانی هستند پرواز رو تاخیر انداختن اگه پروازمیرفت ایشون که کسی رو توبیخ نمیکردند من ایشون رو میشناسم واقعا خیلی حقوق همه رو رعایت میکنن میدونم ازته دل راضی به این موضوع نبودن (119806)
 
دانشجوي دانشگاه تهران
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۱۲:۳۳:۰۰
عزيزان الف سلام خوب است كه اتفاقات به خوبي با مردم درميان گذاشته شود . آنطور كه دكتر واعظ زاده را در دانشگاه مي شناختم در انتظار پاسخ صميمي او بودم . مي دانستم كه او از اين مسايل مبرا است . (119809)
 
زهرا
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۱۲:۴۲:۲۶
با سلام آقای دکتر، شما که دکتر این مملکت هستید اگر قرار باشه دیر به پرواز برسید و این اتفاق ها بیفتد دیگه از عوام نباید انتظار داشت. من مطلب شما را خوندم و جواب شما اصلا قانع کننده نیست شاید هم به تحمیق خوانندگان شباهت داشت. شما باید نمونه نظم و وقت شناسی باشید. یک بار در جلسه سمیناری شرکت کرده بودم که سخنران اول سخنرانیش زودتر تمام شد ولی مسول جلسه که یک آقای دکتر دانشگاهی بود پرسش و پاسخ را طولانی تر کرد تا سخنرانی دوم سر زمان خودش ارایه شود. به این می گن وقت شناسی. هر کسی وقتش ارزش داردو شما هم باید سر ساعت جلسه را شروع و سر ساعت تمام می کردید تا این اتفاق نیفتد. در ضمن مردم ما عادت دارند که تاخیر هواپیما را شاهد باشند ولی این مدل نگه داشتن هواپیما یک کم جدید بود که احتمالا داره باب می شه. (119814)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۱۲:۴۳:۰۴
به نظر من خبر نگار محترمي كه جسارت درج اين خبر را داشته بايد تحسين شود
ايشان به هيچ عنوان دنبال تخريب شخص ويا گروهي نبوده . همچنين نامه فوق
بيانگر تاييد هيچ شخص ويا گروهي از نظر من نيست
تمام ما بايد هر مسئله نادرستي را كه ميبينيم در رسانه ها ازادانه بيان كنيم

حتما يه جاي كار ايراد داشته هيچكس حق ندارد پاي خود را از قانون فراتر كند (119815)
 
تلنگر
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۱۴:۱۶:۳۵
آفرين به اين مدير وظيفه شناس و صادق. واقعا خوب شد كه اين واقعه رسانه اي شد تا مردم به اصل ماجرا پي ببرند و آبروي يك بنده مومن خدا ريخته نشود. (119823)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۱۴:۴۶:۳۶
درواقع این آقای واعظ زاده نیست که باید توضیح بدهد یا از مردم عذر خواهی بکند
با این روشی که آقای واعظ زاده توضیح داده اند مقصر اصلی را پنهان کرده اند

چه کسی و با چه مجوزی از خلبان خواسته که پرواز را متوقف کند آن شخص از چه کسی دستور گرفته که این کار را بکند این عمل میتواند بازی با جان مسافران پرواز باشد .

کاملا مشخص است که آقای واعظ زاده با توضیحات مفصل و گریز زدن به حق الناس قصد پوشش گذاشتن روی اصل قضیه را دارند توضیح دهنده اصلی کیست ؟ (119829)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۱۴:۵۴:۰۳
آقای دکتر علی کردان هم میگفت دانشگاه اکسفورد این کلاه را سر ایشان گذاشته است و خلاصه با آن دفاعیه طلایی ثابت کرد میشود با 70میلیون و یک مجلس شورای اسلامی هم شوخی کرد و طلبکار شد . (119831)
 
دانشجوی شما
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۱۵:۲۳:۲۶
آقای دکتر واقعا\" از شما بعیده فکر کردین مردم قدرت تحلیل ندارن...نمی دونم اگه خودتون مطلب رو به عنوان یک نخبه بخونین راضی می شین...نکنین تورو خدا شما این کار رو نکنین شما تحصیل کرده هستین .مردم ایران قدرت تحلیلشون خیلی بالاتر از اینه نمی دونم شاید بهتر باشه شما یک بار دیگه کارتون رو مرور کنید...مطمئنم پشیمون میشین......یا علی (119838)
 
داریوش
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۱۶:۰۲:۴۶
لطفا به این نکات توجه کنید :
1- ایشان 7:30 به شیراز رسیده اند و ساعت 8:30 برنامه برای جلسه داشته اند. کسانی که شیراز رفته باشند، می دانند که فاصله فرودگاه شیراز تا دانشگاه چقدر است و در آن هنگام روز که همه سر کار می روند،ترافیک چگونه است, حال پرسش این است که چگونه با وجود کج کردن مسیر طرف شاهچراغ ( ع ) زودتر از 8:30 رسیده اند؟

2- \"و از طرفي ميزبان دانشجويان بودند و بهتر بود كه گپ و گفتي خودماني با آنها مي‌داشتيم. به همراهان گفتم كه جلسه دانشجويي است و فرصت خوبي است كه زودتر در جمع هر تعداد دانشجوياني كه در محل هستند حاضر شويم و قبل از صحبت عمومي با آنها صحبت كنيم.\" اگر جناب دکتر به این حرف خود عقیده داشتند چرا در سالن نماندند و با همان تعداد کم گفتگو نکردند و به بازدید از مرکز تحقیقات رفتند؟ مگر سفر ایشان به دعوت مسئولین دانشگاه بوده است؟

3- \" طبق برنامه قرار بر اين بود كه ساعت 30/8 در جمع عزيزان صحبت كنم وپس از پرسش و پاسخ ساعت 10 به فرودگاه شيراز بازگرديم تا به پرواز بازگشت كه ساعت 11 بود برسيم\" دقت در برنامه ریزی را می بینید؟ در این بحبوحه انتخابات و سیاست و در جمعی دانشجویی ایشان انتظار داشته اند که سخنرانی و پرسش و پاسخ خود را در عرض یک ساعت تمام کنند و ساعت 9:30 به فرودگاه برگردند!

4-\" وقتي به سالن رسيديم ساعت حدود 9 بود. هنوز بيشتر بچه‌ها نيامده بودند، گفتند يك اتوبوس در راه است. قدري نشستيم.\" مگر بلیط فروخته بودند که می بایست منتظر آنان بمانند؟ شما ساعت 8:30 باید شروع می کردید. نکند تعداد کم مستمعین را برای فیلم برداری و صدای دست زدن کافی تمی دانستید؟ دانشجویی که می دانسته و نیامده که نباید منتظرش ماند. این دانشجو از همین الان باید یاد بگیرد که کسی منتظرش نمی ماند تا بعدها اگر تقی به توقی خورد و مسئول شد، انتظار نداشته باشد هواپیما منتظرش بماند.

5- \" كارت پرواز در دست (يك ساعت قبل كارت را گرفته بودند) \" حال چگونه بوده که با وجود داشتن کارت پرواز، صندلی ایشان و همراهان را مسافرین دیگر پر کرده بودند، خدا داند! تا آنجا که می دانیم برای یک صندلی دو کارت پرواز صادر نمی شود!

6- \" و به قرار مهمي كه يك بار هم ناخواسته لغو شده بود برسيم، اماكمي دير رسيديم \" به روز ترین معاون رئیس جمهور و اوج برنامه ریزی و دقت در رعایت برنامه و قرارها!

7- \" و هواپيما مقابل چشم ما پلكانش را بست و حركت كرد و به پرواز در آمد. اين بار هم همين وضع در حال تكرارشدن بود.\" و همانجا بود که معاون محترم تصمیم گرفتند که دیگر اجازه ندهند، هر خلبانی به خود اجازه این کار بی ادبانه را بدهد! و از تکرار آن جلوگیری کردند.

8- \" با روساي دانشگاه و چند نفر ديگر در سالن نشسته بوديم\" این روسا مگر کار و زندگی نداشتند؟ شما مگر به دعوت انان رفته بودید؟ شما که از حق الناس می گوئید چرا به روسای دانشگاه ها نگفتید حق دانشجویان را ضایع نکنند و ره رتق و فتق امورشان بپردازند؟

9- \" گفته شد كه به هواپيما دستور داده شده كه متوقف بماند تا سوار شويد\" شما می دانید چه کسانی می توانند این دستور را صادر کنند؟

10- \" فوراً از همراهان عذرخواهي كردم كه فقط دو نفر مي‌توانيم با اين پرواز برويم \" فراموش نکنیم که آنانی که برگشت خوردند، دوستان این آقا بودند که ساعتی قبل به فرودگاه آمده بودند و کارت پرواز گرفته بودند! جناب دکتر شما تندیس لوطی گری هستید.

11- \" گفتم جاي هيچ عذرخواهي نيست \" بنده هم به همراه خلبان و کادر پرواز و مسافرین از شما به خاطر این بزرگواریتان سپاسگزارم.

12 - \" تأخيري در كار نيست زيرا از زمان جلو هستيم و زودتر از وقت مقرر به تهران مي‌رسيم. \" بدون شرح!

13- \" احساس كردم از وضعيتي كه براي ما پيش آمده ناراحت است چند جمله‌اي به او گفتم كه يك معلم دانشگاه هستم و هيچ امتيازي براي خود قائل نيستم\" من هم احساس می کنم خلبان از خجالت یک هفته خواب و خوراک نداشته است و درود بر شما که کمی آرامش به او دادید و گر نه به خاطر این خطا هاراگیری می کرد.

14 - \" در يك لحظه به ذهنم رسيد كه او را به نزد خود فرابخوانم \" و اینجا تندیس ابهت!انشاالله که نمی خواستید بگوئید \" اوهوی مردک، بیا اینجا \"

15 - \" اما احساس كردم از پيغام او استشمام خوشايندي ندارم!\" لطفا بفرمائید چرا؟

16 - \"از اين پس به هر علتي هواپيمايي براي مسئولي تأخير نكند \" به تعبیری دیگر ؛ ما که پریدیم بقیه دوستان حواسشان باشد.

17 - \" كاركنان عزيز دولتي هم بدانند احترام آنان به خدمتگزاران مافوق خودشان آن است \" ممنون از شکسته نفسی! راستی مگر شما مقام مافوق کارکنان فرودگاه بودید؟

18 - \" از اظهارنظرهايي كه مردم ذيل خبر در برخي سايت‌ها گذاشته‌اند و اينجانب را مورد لطف قرار داده‌اند ناراحت نيستم \" ناراحت نشوید، قیامتی هم هست وقتی این افراد در آتش جهنم جزغاله شدند، می فهمند که نبایستی شما را ناراحت می کردند.

19 - \" از قضا سالها قبل كه هواپيما به نقل مهاندار به علت رسيدن يكي از مسئولان با تأخير برخاست، خود اينجانب كه مسافر هواپيما بودم به نشانه اعتراض غرولندي كردم.\" چقدرشجاعید شما! هر کس که جرات غرولند ندارد. لطفا مشخص فرمائید زیر زبانی بود یا بغل دستی شما هم شنیدند؟

20- \" مگر به قيمت بار مضاعفي كه بر خانواده‌اش وارد مي‌شود \" بنده همینجا به نمایندگی از تمام خانواده های مسافر پرواز از شما و خانواده محترمتان پوزش می طلبم. فقط می توانیم بگوئیم : شرمنده ایم! (119851)
 
بیننده
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۲۳:۴۵:۰۳
گفتید که روز پرترافیک و شلوغ
ایشان جمعه شیراز رفتند
در ضمن بنده شاگرد ایشان هستم
و در صداقت ایشان هیچ شکی ندارم
منصف باشید، اصلا توجه کردید که ایشان با پرواز عادی سفر کردند
این در حالیه که می توانستند مثل بقیه مسئولین با پروازهای VIP پرواز کنند (119975)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۱۵:۰۵:۳۷
اقاي بينده ما پروازvipنداريم در هواپيما درجه يک و عادي است مگر اينکه هواپيما چارتر و اختصاصي باشد (120159)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۱۸:۰۲:۰۲
دانشجویان محترم ایشان
لطفا به جای نوشتن اینگونه کامنت ها کمی درس بخوانید تا شب امتحان اینطور مستاصل و گرفتار نشوید! (120238)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۱۴:۵۶:۳۵
اقاداريوش افرين به اين ذکاوت شما جواب بسيار مستند و خوب بود ..ما مشگلمان همينجاست افرادي در دولت با اين سطح فهم هستند شما مطمئن باشيد اين اقا مشاور جوابيه را نخوانده اگر چند بار انرا بخواند متوجه خواهند شد چي گفته البته شما با تيز بيني مورد به مورد را گفته ايد .اقاي مشاور ترا بخدا از اينکارها ديگر نکنيد و مردم را با نظام بد بين نکنيد (120156)
 
مهدی مهدی خانی
۱۳۸۸-۰۲-۲۲ ۲۳:۳۶:۱۸
ای کاش شما کمی با دکتر حشر و نشر داشتید. (120778)
 
علي
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۱۶:۰۹:۵۶
با سلام
خدا ناظر و مردم خودي و حقيقت شيرين است.
اين جمله انتهايي آقاي دكتر است كه انگار دوست دارند علاوه بر خدا مردم نيز از نيت و اقدامات خيرخواهانه او آگاه شوند
به نظرم حتي اگر نيتتان خير بوده نبايد اينقدر از خود تعريف كنيد(زيارت آستان مقدس شاهچراغ (ع) . چون سفر اداري نبود اكراه داشتم كه به استانداري بروم.گفتم مشيت اين است كه نتوانيم سوار شويم و جاي هيچ نگراني نيست و اتفاق مهمي نيفتاده است(صبر آقاي دكتر)
.ناراحت شدم و از جاي خود برنخاستم و گفتم دستور دهند هواپيما پرواز كند.و .....
كجاست اون شبهايي كه مولا حضرت علي (ع) در سكوت شب به در خونه فقرا ميرفتند (119857)
 
محمد امين
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۱۶:۳۹:۲۳
خبر ماجرا و پاسخ به هنگام جناب دكتر واعظ زاده را خواندم . اگر ايشان پاسخ نمي دا برايم جاي سوال بود . زيرا آنطور كه او را در دانشگاه مي ديديم و بينيم ايشان بدور از اين تشريفات و... است. ما قبل و بعد از پست معاون رئيس جمهور بودن او را ديده ايم . (119867)
 
حسن
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۱۶:۴۹:۴۶
آقاي دكتر چرا براي يك سوار شدن با تاخير و با رابطه اينگونه تقدس و مشيت الهي تيكه پاره مي كنيد تورا به خدا با مقدسات اينگونه بازي نكنيد بخاطر آخرت خودتان مي گويم. (119872)
 
یک عضو هیئت علمی دانشگاه
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۲۳:۵۹:۲۹
ایشان از معدود افراد خالص و کاملا صالح و به تمام معنا متواضع هستند. حالا با وضعی که او شخصا در پیش آمدن آن دخیل نبوده بعضیها دنبال چه هستند؟ (119980)
 
nashenas
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۰۹:۳۴:۱۸
shoma ke razi nashodidi be ostandari beravid va goftid safaretan gheyre rasmi bode ast pas chera az paviyone tashrifate dolati va otomobile tashrifate paviyoon ba eskort va mohafez savare havapeyma shodidi? .
ehtemalan mosalahane shomara ejbar be savar shodane havapeyma kardan (120062)
 
داریوش
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۰۹:۳۷:۲۴
گردانندگان عزیز سایت الف واقعا متاسفم برای خودم،شما و ایران. فکر می کردم در شما رگه هایی از انصاف باشد . تحمل نقد دیگران به دوستانتان را داشته باشید ولی به نظر می رسد منافع گروهی بر منافع ایران و اسلام ارجح است. من می بایست از سایت شما که نظر دیروزی من را درج کرده بود تصویری بر می داشتم تا به نشانه صداقت شما منتشر می کردم. حیف! امیدوارم نمک جناب دکتر آن قدر چشمگیر بوده باشد که دین و وجدانتان را برای آن فروخته اید. فقط امیدوارم و البته متاسف ولی بدانید من و امثال من کوتاه نمی ائیم. ما دلبستگان به نظامیم و شاگرد روح الله. بجز نظام و میراث روح الله تعصب هیچکس را نداریم و نمک خورده هیچکس هم نیستیم (120063)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۱۰:۰۴:۰۶
آقای معاون رییس جمهور
شما که راضی نشده بودید به استانداری بروید و گفتید سفرتان غیر رسمی است چرا از باویون و تشریفات دولتی و اتومبیل تشریفات باویون با اسکورت و محافظ سوار هوابیما شدید؟
احتمالا مسلحانه شما را اجبار به سوار شدن به هوابیما کرده بودند!
راستی اون قضییه فرودگاه کرمانشاه چی بوده؟که بدون بلیط رفته بودی؟
دروغ تا چه حد؟ (120069)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۱۰:۲۱:۳۱
خدایی دلم آرام شد. چون آقای دکتر واعظ زاده پاسخگویی کردند. حتی اگر به قول برخی ها دروغ باشد (که برای خود حق چنین تهمتی را قائل نیستم) اما آفرین بر جوابی که بوی پاسخگویی می داد و ناشی از نخوت نبود. (120075)
 
يك همكار آقاي معاون در دانشگاه
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۱۱:۲۷:۱۶
انصافا كار آن دوست خبرنگار نگار قابل تقدير است و انصافا تعهد آقاي معاون در پاسخگوئي به افكار عمومي قابل ستايش. هرچند سليقه سياسي متفاوتي با آقاي معاون دارم در صداقت ايشان در نوشته هايشان هيچ شكي به خود راه نميدهم.

عليرغم ديدگاه متفاوت سياسي با دولت نهم به عنوان يك ايراني احساس خوبي از موضع منفعلانه معاون بالاتريت مقام اجرايي كشورم ندارم. چه نيازي به ارائه آنهمه جزئيات از سفر است.كداميك از آنها (زيارت شاهچراغ – بازديد از مركز .. ) توجيه اتلاف وقت مسافرين و به تعبير ايشان حق الناس است.

در نوشته آقاي دكتر همانقدر كه صداقت موج ميزند نوعي عوام زدگي (و نه انشا ا.. عوام فريبي) نيز ديده مي شود. كار هاي با اهميت متفاوت ملزومات متفاوتي را هم طلب مي كند. كسي مي تواند به راننده اتوبوس انتقاد كند كه چرا در جلو ترين صندلي نشسته است؟ يا چرا پذيرايي كادر پرواز در هواپيما با ساير مسافرين متفاوت است.

اگر اين نوع برخورد در فضاي عوام زدگي ادامه پيدا كند آقاي معاون بايد استلال نمايند كه چرا اصلا هواپيما سوار ميشوند مگر چند درصد از مردم دسترسي به اين وسيله دارند؟ چرا با ماشين نه؟ اصلا چرا پياده نه؟

چه بسا اهميت وقت و كار آقاي معاون حتي استفاده از هواپيماي اختصاصي را نيز براحتي توجيه نمايد. ضرر وقتي كه از معاون رييس جمهوري (با عنايت به مسئوليت سنگينش) تلف ميشود قطعا از هزينه پرواز اختصاصي كمتر است.

پس چه اصراري براي ادامه اين روش است. شايد يكي از اين سه:

1- يا ارزش كار و مسئوليت خود را نميدانيم يا ارزش ويژه اي برايش قائل نيستيم.
2- يا ارزش آن را ميدانيم ولي فضائي در اطراف خود حاكم كرده ايم كه نمي توانيم افكار عمومي را نسبت به ملزومات ويژه براي مسئوليت هاي ويژه توجيه نمائيم.
3- يا اصلا كار با ارزشي در خور مسئوليت مربوطه از دستمان بر نمي آيد در عين حال آنقدر منصف هستيم كه از امكانات ويژه نيز استفاده نكنيم. (120095)
 
علي
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۱۱:۵۷:۴۱
برخورد آقاي واعظ زاده با اين موضوع در هيمن حد هم قابل تقدير است و ارتباطي با دولت و .... ندارد چرا كه ظاهرا عذر خواهي و از اين جور حرف ها در اين دولت بابت نيست.
خبرنگار هم كار حرفه اي خود را كرده تا از تكرار اين موارد جلوگيري شود (120103)
 
يبي
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۱۲:۰۶:۳۵
اگه اين خبرنگاروتو هواپيما نداشتيم اين موضوع هيچ وفت هيچ كجا انعكاس پيدا نميكرد وآقاي واعظ هم ككش نمي گزيد.
اين خبر ارزش وجايگاه اين حرفه رادرجامعه نشان مي دهد.

اميدوارم همه خبرنگاران با اين دقت ومداومت بتونند تمامي رجال دولتي وسياسي را بپايند.
من فكر مي كنم آقاي واعظ درس عبرتي گرفت تا دير به فرودگاه نرسد واگر ديد ديرمي شود، اصلا به فرودگاه نرود تاجاي بهانه نباشد كه بزور هواپيمارانگه داشتند وبزور سورام كردند. مسلما اين خبر بهترين درس عبرت براي ايشان خواهد بود.

بهتراست اين موضوع درموردساير مقامات دولتي هم اجرا بشه. دراينصورت مقامات دولتي اگه ببينن غيرازخدا يك بنده خدا هم روز همين زمين اونارو مي پاد اگه كاملاهم اصلاح نشن، لااقل بعضي حريمها رو نگه مي دارند.

دست خبرنگاردردنكند كه اين موضوع را روزنامه اي كرد. براش آرزو دارم بتونه واترگيتهاي ايران روهم روكنه. يا علي (120106)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۱۴:۳۹:۲۸
آخه چه آقای مهربونی! (120147)
 
یکی از مسافران هواپیما
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۱۵:۳۷:۳۹
من یکی از مسافران همین پرواز هستم و متاسفانه امروز مطالب خبرنگار و آقای دکتر را خواندم و خدا را شاهد میگیرم که تمام شرح واقعه نقل شده از سوی خبرنگار صحت دارد ( در صورت نیاز و اطلاع رسانی در سایت الف حاضرم در هر محکمه ای شهادت دهم ) اما این بدان معنا نیست که مطالب جناب آقای دکتر واعظی صحت ندارد ، نکته ای باید بدان توجه نمود اینست که ظاهرا خبط و خطای اصلی را مدیران شرکت هواپیمایی ایران ایر ، سازمان هواپیمایی کشوری و اداره کل فرودگاههای کشور انجام داده اند مگر آنکه خدای ناکرده اظهارات آقای دکتر مخدوش باشد . آخر خلبانی که در توقفگاه حاضر به سوار کردن مسافر اضافی نمیشود چگونه در ابتدای باند پروازی اینکار را انجام میدهد و اگر اینکار برای جان مسافرین خطرناک نباشد چرا به همراه ماشینهای آتش نشانی و با موتورهای روشن این عمل اتفاق افتاد ؟ و...
به نظر من در این رویداد سکوت مسوولان هما و سازمان هواپیمایی کشوری خیلی مشکوک و به نوعی بی مسوولیتی است وگرنه هم شجاعت و صداقت خبرنگار قابل تحسین است و هم پاسخگویی معاون محترم رییس جمهور . (120166)
 
ایران
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۱۷:۱۵:۵۳
ضمن معذرت از آقای دکتر!

کارت پرواز مسافربن هواپیما تا زمانی که پلکان هواپیما جمع نشده و مسافرین در رمپ پرواز هستند صادر میشود! خود من تا حالا چنیدین بار برایم اتفاق افتاده فقط لازم بود با دفتر دیسپچ ایران ایر هماهنگ کنید. چون اینکار تاخیری در ساعت پرواز ایجاد نمی کند.

ولی طبق قوانین ایمنی هوایی هواپیمایی که برای پرواز کلر شده و در ابتدای باند است مجاز به توقف نیست . مگر آنکه دستوری از مقامات بالا به برج مراقبت و خلبان رسیده باشد! که این هم به نوبه خود خطا در خطا است.

مرد و مردونه بگو از قدرتم استفاده زیادی کردم و فکر نمی کردم یک خبرنگار از خدا بیخبر گزارش سفر را بدهد.

دکتر جان ! شما باعث تاخیر نیم ساعته در پرواز 11 شدید واقعا نمیشد شما که میدانستید دیر به فرودگاه میرسید یکساعت بیشتر با دانشجویان عزیز صحبت می کردید و جلسه سخنرانی را خلاصه نمی کردید و اینطوری یک ساعت هم زودتر به پرواز بعدی می رسیدید و بجای الگوی شلختگی به الگوی قانونمداری و دوستدار علم معروف می شدید؟ (120219)
 
حاجی
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۱۹:۰۶:۰۷
\"بدون اينكه اينجانب عذري برايش بتراشم و مانع او شوم كه در شأن مسئولان جمهوري اسلامي ايران نيست كه نگراني به خود راه دهند كه خدا ناظر و مردم خودي و حقيقت شيرين است.\"
حقیقتا این عبارت مرا به شعف آورد و اینکه مسئولین چقدر پاسخگو هستند. (120275)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۲۱:۵۳:۱۷
ضمن احترام به آقاي دكتر ميخواستم بگويم وقت آقاي دكتر آنقدر مهم است كه نمي توانست با پرواز بعدي سفر نمايد و بايد هواپيما را نگه ميداشتند؟ (120315)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۲۲:۱۸:۴۶
هر کسی باید به اندازه خودش مقصر شناخته شه. درسته که مقصر اصلی به نظر مسئول فرودگاه میاد، اما آقای واعظ زاده از دو جهت دیگه مقصرند: یکی اینکه همونجا عذر خواهی نکردن و حتی به سوال اون خبرنگار جواب نداده دوم نباید سوار میشده! (120323)
 
ناشناسقلی خان
۱۳۸۸-۰۲-۲۲ ۰۲:۳۹:۳۷
من خودم یک بار در فرودگاه بندرعباس کارت پرواز گرفتم ولی بخاطر خستگی بیش از حد در صندلی خوابم برد. وقتی بیدار شدم دیدم یکی من را تکان میدهد و اسمم را میپرسد. سپس فهمیدم که آنها هواپیما را یک ربع بخاطر پیدا کردن من نگه داشته بودند. وقتی با عجله من را به پای هواپیما بردند و سوار کردند موتور هواپیما روشن بود و بلافاصله بعد از سوار شدن من هواپیما حرکت کرد. این مسئله در کشورهای دیگر هم به گونه های دیگری برایم پیش آمده است. متاسفانه وقتی به انتخابات ریاست جمهوری نزدیک میشویم بعضی ها میخواهند هر اتفاق ساده ای را بزرگ کرده و در جهت منافع حزبی خودشان سود ببرند. (120370)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۲ ۰۹:۵۹:۳۴
فعلا که مدیر فرودگاه شیراز رو برکنار کردن. کاش ایشون رو هم یه توبیخ کوچولو میکردن (120447)
 
مهدی مهدی خانی
۱۳۸۸-۰۲-۲۲ ۲۳:۳۲:۲۳
سلام.
من با آقای دکتر از طریق بنیاد ملی نخبگان آشنا شدم. فردی کاملا متین و موقر، با منشی منطقی. ارائه همین پاسخ هم نشان دهندة همین امر است.
امروزه خودتون بهتر میدونید که گرفتن پاسخ از مسولین ...!؟ (120777)
 
ahmad
۱۳۸۸-۰۲-۲۴ ۰۷:۵۸:۳۹
balakhare didin ke kare aghaye doctor shoma khalaf bood? agar nabood ke reese forodgahe shiraz avaz nemishod.pas baz ham shahed mazloom namatyee alaki az tarafe dolate 9 hastim! (121102)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.