نظر منتشر شده
۶۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 13796
تبصره 13 و تكليف نمايندگان
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۶ ساعت ۱۵:۳۳

با گذشت 50 روز از اجراي سهميه بندي بنزين و در فاصله اي كمتر از يك ماه به دوره اوج گيري سفرهاي درون شهري، اخبار رسيده از نحوه اجراي تبصره 13 و كارآمد سازي حمل و نقل عمومي همچنان نگران كننده و نا اميد كننده است.

•    هنوز هم فرايند ابطال كارت سوخت مفقودي يا سرقت شده، كند و غير منعطف است.

•    برخي وانت بارها و تاكسي ها هنوز هم بدون هيچ نظارت موثري سهميه بنزين شان را مي فروشند.

•    هنوز هم اتوبوسراني درون شهري در تهران و برخي شهرها اكنون كه در فصل حداقل تقاضا و سفر درون شهري هستيم. جوابگو نيست و مردم را در صف هاي طويل ايستگاهها معطل و ناراحت مي كند.

•    بازار شايعات و جنگ رواني عليه تبصره 13 و سهميه بندي بنزين به شدت رواج دارد و هنوز هم اطلاع رساني درباره تبصره 13 ناقص و پرهرج و مرج است و مسوولان مربوط هم ظاهراً اهميتي به اين موضوع نمي دهند.

•    هنوز هم در مديريت تاكسيراني در تهران و اغلب شهرهاي بزرگ و كوچك هرج و مرج كامل برقرار است و برخي رانندگان تاكسي هم با سوء استفاده از اين آب گل آلود به افزايش كرايه مشغولند.

•    در اين شرايط متوليان حمل و نقل عمومي در مركز يعني شهرداري تهران، ستاد تبصره 13 و وزارت كشور بجاي اينكه با صميميت و همكاري مشكلات حمل و نقل عمومي در پايتخت را حل و الگويي براي ديگر استانها باشند، به شكل كودكانه اي به دعوا و زيرآب زني همديگر مشغولند و در اين وانفسا، رييس ستاد تبصره 13 با حفظ سمت به سرپرستي وزارت صنايع هم منصوب شده است. اجراي تبصره 13 كه مي توانست با حل قطعي مساله بنزين يك پيروزي بزرگ در خدمت رساني و الگويي براي حل ديگر مشكلات كهنه كشور باشد، تا شكست كامل و مفتضحانه؛ فاصله چنداني ندارد.

لازم به يادآوري است كه در مورد نتيجه اجراي تبصره 13، پيروزي نسبي يا شكست نسبي نداريم. نتيجه اين كار يا پيروزي كامل است يا شكست كامل. يا دولت مي تواند با ساماندهي حمل و نقل عمومي، الگوي حمل و نقل را از استفاده از خودروي شخصي به خودروي عمومي تغيير و مصرف و تقاضاي بي رويه بنزين را مها كند و يا اينكه بر اثر ضعف و ناكارآمدي شبكه حمل و نقل عمومي و اوج گيري اعتراضات مردمي كه از ناكارآمدي اتوبوسها و كميابي و گراني تاكسي ها به ستوه آمده و تحت جنگ رواني و بمباران تبليغاتي رسانه هاي خارجي و مخالفان داخلي دولت قرار دارند، از سهميه بندي عقب نشيني مي كند.

شكست تبصره 13، صرفاً اجرا نشدن يك تبصره از قانون بودجه 86 نيست، بلكه ناكامي در اجراي تبصره 13 نزد افكار عمومي به معني از دست رفتن همه خدمات مجلس هفتم از حذف ماده 3 برنامه چهارم تا كنون خواهد بود.

به نظر مي رسد رييس جمهور محترم به اين موضوع اهميت كافي نمي دهد و يا خبر ندارند اوضاع پيشرفت اجراي تبصره 13 چگونه است.

نظر به ابعاد امنيتي، حيثيتي و تاثيري كه تبصره 13 در زندگي عموم مردم دارد امروز نمايندگان ملت در مجلس بايد با نيت خير و از سر دلسوزي، يك سيلي محكم به گوش دولت بنوازند.

اين سيلي بايد آنقدر محكم باشد كه دل مستاجران مستاصلي كه در اثر اشتباه تاريخي دولت در رشد نقدينگي طي سال های 85 و 86 كه اين روزها از جهش اجاره خانه درمانده شده اند را خنك كند و در عين حال اين سيلي بايد آنقدر برادرانه و مهربانانه باشد كه در خير خواهانه بودن آن هيچ كس ترديد نكند.

امروز رييس جمهور محترم بايد به نمايندگان ملت پاسخ دهند كه چرا اجراي تبصره 13 – حساسترين و مهمترين جراحي اقتصاد ايران در سالهاي اخير- را به افرادي كم تجربه سپرده اند؟

چرا توزيع كارت هاي سوخت مفقود يا معيوب بسيار طول مي كشد؟ و چرا فرآيند ابطال كارت هاي مفقوده و صدور كارت جديد هنوز كند است؟

چرا به خدمت رساني تاكسي ها و وانت بارها، نظارت موثري صورت نمي گيرد؟

چرا خدمت رساني اتوبوس راني درون شهري در اغلب شهرها ناهنجار است و چرا مردم هنوز از اتوبوس های جدید بهره مند نشده اند ؟

چرا دعوا و مشاجره ستاد تبصره 13و وزارت كشور با شهرداري تهران حل و فصل نمي شود؟

چرا با وجود افتضاح اطلاع رساني در جريان اعلام سهميه بندي، هنوز هم درباره بنزين از دولت اخبار متناقض منتشر مي شود و چرا در برابر جنگ رواني و جو سازي هاي تخريبي درباره تبصره 13، دولت سكوت كرده و بي تفاوتي نشان مي دهد؟

و بالاخره اينكه با گذشت 5 ماه از آغاز سال و اجراي تبصرهٍ 13 ، چرا هنوز مردم از خدمت رساني شبكه حمل و نقل عمومي ناراضي هستند و آثار اجراي تبصره 13 را به شكل موثر احساس نمي كنند؟ و چرا به سوالات و ابهامات عمومي درباره بنزين و حمل و نقل عمومي ، پاسخ روشني داده نمي شود؟

شايد برخي اصولگرايان تصور و عنوان كنند كه در شرايط 6 ماه مانده به انتخابات، درشتي مجلس با دولت خلاف تلاشها براي وحدت اصولگرايان است و زحمات 5+6 را تباه مي كند؟

به اين دسته از بزرگواران بايد يادآوري كرد كه تكليف نمايندگان مجلس، به وحدت رساندن اصولگرايان يا پیگیری 5+6 نيست، تكليف اصلی نمايندگان مجلس، حل مشكلات ملت و كشور است. اگر تبصره 13 با موفقيت اجرا نشود، همه تلاشهاي 5+6 هم بر باد خواهد بود.

امروز ساماندهي حمل و نقل عمومي و به ثمر رساندن جراحي بزرگ اقتصاد ايران درباره بنزين به خاطر اهمیت امنيتي و حيثيتي آن ، به حدي حساس و سرنوشت ساز است كه مجلس هفتم در اين عرصه چيزي براي از دست دادن ندارد ؛ يا با قدرت و جديت دولت را مجبور مي كند در اين 30 روز آينده تا حد ممكن نقايص در اجراي تبصره 13 را برطرف كند و يا همه دست آوردهايش را كه از اصلاح ماده 3 برنامه چهارم در تابستان 83 شروع شد، نزد افكار عمومي ضايع و از دست رفته خواهد ديد.

* مطالب بخش تحليلي الف، الزاما نظر «مسئولین» پایگاه اينترنتي الف نیست.
  مرتبط: اخبار نگران کننده از بنزيندرباره عرضه بنزين آزاد همه مخالفان کارت سوخت  تصمیم نهایی درباره بنزين اقتصاد، سیاست، رسانه؛ درس های ششم تیر   
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۷ ۱۵:۵۹:۵۲
بخش محترم تحلیلی الف!
مثل شما مانند انسانی است که یکباره از خواب می پرد و گیج و منگ جملاتی را بیان می کند!
لحن خشن و غریب شما تعجب برانگیز است.صحبت در این نیست که دولت در این زمینه ضعیف عمل نکرده است،بلکه در ادبیات بکار برده است.بهتر است که تشری هم به نمایندگان محترم مجلس بزنید که گویا حال وهوای انتخابات آنان را از هر کاری باز داشته است و فراموش کرده اند که باید بر عملکرد دولت نظارت کنند! (35872)
 
طرفدار حرف حساب
۱۳۸۶-۰۵-۲۸ ۰۶:۲۹:۵۰
الف قبلا هم همین حرف را با همین شدت زده ولی دولت محترم و ایضا مجلس محتم کویا در خواب ناز هستند...
لطفا به مطالب مرتبط که ذیل این مطلب لینک داده شده و تاریخ انتشار هریک هم نظری بیندازید.

حرف حساب است فقط خدا کند بهارستان دست از این همه مدارای بیجهت بردارد و به تکلیف تاریخی خود در بیدار کردن دولت عمل کند. (35935)
 
يک کارمند
۱۳۸۶-۰۵-۲۷ ۱۶:۰۱:۲۸
الف خيلي از شما متشکرم که حداقل حرف دل من يکي رو زديد.
به خدا تاقبل از سهميه بندي بنزين هر روز باخودروي خود همسرم را به محل کارش مي رساندم (از جنوبي ترين نقطه تهران به شمالي ترين نقطه ).
درمسير خرجي خانه و مستاجري را در
مي اوردم اما حالاماشين در خانه و من و همسرم ساعت5صبح بااتوبوس هاي وحشتناک باکرايه هاي تاکسي وحشتناکتر به سرکار مي رويم غافل از اينکه دستمزد روز خود را قبلا خرج رفت و امدکرده ايم .
نمي دانم فردا با باز شدن مدرسه مردم چکار مي کنند.به خدا مسافتي که 100تومان کرايه اش بود300 تومان مي گيرند.به خدا پولدارها اصلا درمضيقه نيستند.حاضرم قسم بخورم مي خواهندطبقه متوسط را نابودکنند.
به خدا نمي دانم چرا به احمدي نژاد راي دادم ؟
بابا چرا مردم را اذيت مي کند؟ ايامردمي به اين نجيبي سراغ داريد؟ (35875)
 
نقي - تهران
۱۳۸۶-۰۵-۲۷ ۱۶:۰۴:۵۴
باسلام اينجانب بيش از يك ماه است كه از طريق ثبت نام اينترنتي خودرو خود را كه جزء خودروهاي فرسوده اعلام شده بود تحويل داده ام و قرار بود برابر مصاحبههاي مطبوعاتي مسئولين محترم تبصره 13 - بيست و پنج روزه پول خودرو ها را به حسابمان بريزند كه خبري نيست
حتي تلفن واحد پاسخگوئي هم پاسخگو نمي باشد .
مي خواستم ضمن تشكر از از اطلاع رساني سايت الف از مسئولين تقاضا نمايم به وعده خود عمل نمايند (35877)
 
محمد
۱۳۸۶-۰۵-۲۷ ۱۶:۳۰:۵۲
واقعاً جالب بود. خسته نباشید و درود بر شما. اما ای کاش گوش شنوایی بود. (35887)
 
سعید
۱۳۸۶-۰۵-۲۷ ۱۶:۳۳:۴۲
به به دعوا رو به رو کشیدید
به نظر من همه مشکلات از این است که اصولگرایان هنوز حامیان دولت را از این که در انتخابات ریاست جمهوری دهم روی دکتر تفاهم دارند مطمئن نکرده اند به صورت دیگر می گویم هنوز دولتیان از اینکه دوباره در 2 سال اینده 5 رقیب خودی در بین اصولگرایان نباشد مطمئن نیستند و به نظر من در این بین همه طرفداران کاندیداهای رقیب دکتر الان هم منتظر فرصت هستند تا حال دولت را بگیرند و هنوز رقابت ها به رفاقت تبدیل نشده
انوقت چگونه انتظار دارید مشکلات حل شود وقتی که همه به دنبال فرصتی برای ضربه زدن به دولت هستند؟ (35888)
 
کاملی
۱۳۸۶-۰۵-۲۷ ۱۶:۳۶:۱۷
در مورد بخش مسکن تحلیلتان اشتباه بود چرا که با افزایش نقدینگی تقاضا افزایش چندانی نداشت و بیشتر با سفته بازی و کمبود عرضه شاهد گرانی مسکن بودیم. (35889)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۷ ۱۶:۵۶:۰۷
78 روز پيش كارت هوشمند سوخت را در پمپ بنزين جا گذاشتم و فرداي آن روز براي المثني اقدام كردم. هنوز موفق به گرفتن المثني نشده‌ام و تا جايي كه اطلاع دارم كارتهاي سوخت مفقوده باطل نشده‌اند. يعني آفرادي كه كارت سوخت دزدي دستشان هست براحتي هر روز بنزين مي زنند و امثال ما هر روز در اداره پست و يا پشت اينترنت منتظر خبري از كارت سوخت. واقعا تاسف آور است براي مسئوليني كه با پررويي تمام خبر از صدور كارت المثني در 2 هفته مي‌دهند. از شما درخواست دارم كه با اطلاع رساني بموقع در تسهيل امور بكوشيد. واقعا در مورد المثني‌ها به خيلي از مردم اجحاف شده و مي‌شود و هيچ كس هم پاسخگو نيست. (35893)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۷ ۱۶:۵۷:۳۴
بهتر بود محرابيان تبصره 13 را به جايي مي‌رساند و بعد يك جاي ديگر را تحويل مي‌گرفت! (35894)
 
نظری
۱۳۸۶-۰۵-۲۷ ۱۷:۰۰:۱۵
بنظر میرسد بحث کاملا منطقی است واگر موضوع بهمین شکل ادامه یابد نه تنها کل طرح زیر سوال خواهد رفت بلکه کل دولت را باچالش جدی مواجه خواهد کرد با کاری به این عظمت بسیار ساده برخورد شده است اقایان حتی مشکل رمز در کارت سوخت را نتوانستند حل کنند چگونه میتوانند مشکلات جدی طرح راحل کنند امام زمان عج بداد مردم بی دفاع برسد (35896)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۷ ۱۷:۰۶:۱۱
ظاهرا نيش سايتهاي طرفدار دولت به آقايان توكلي و طهماسبي باعث واكنش هايي اين چنيني گرديده است.
اگرچه عملكرد غلط هيچكس(حتي دولت) قابل دفاع نيست ولي داد و فرياد كشيدن يك دفعه شما هم خنده دار است.
خواهشمند است قدري تحمل داشته باشيد اي دوستان اصولگرا! (35897)
 
بخش تحلیلی الف
۱۳۸۶-۰۵-۲۸ ۰۶:۳۷:۲۳
اعلام خطر الف، یکدفعه نبود
لطفا به "مطالب مرتبط" ذیل این مطلب و تاریخ انتشار هریک را ملاحظه بفرمایید (35933)
 
آشنا
۱۳۸۶-۰۵-۲۸ ۰۸:۰۹:۵۵
عزيز ناشناس ، باور كن آقاي توكلي ربطي به آقاي طهماسبي ندارد ، لز روي اطلاع ميگويم ايشان از آقاي طهماسبي انتقاد شديد داشتند و به هيچ وجه اصراري براي انتصاب آقاي طهماسبي نكردند فقط پس از عنوان شدن آقاي طهماسبي توسط بعضي گروه ها ايشان هم توصيه (بدون انتظار اجابتي) كرد مايه تاسف است كه هر انتقادي را اولا به ايشان ربط ميدهند وبعد هم مثل روش كمونيستها انگ ميزنند (35938)
 
مجید
۱۳۸۶-۰۵-۲۷ ۱۷:۳۰:۲۴
اگر پند خردمندان به جان و دل نیاموزی
جهان آن پند با تلخی بیاموزد تو را روزی

برادران عزیز،
اگر در کشتی باشیم و طوفان و امواج بلند و ساحل دور، آیا اینگونه و مودبانه با ناخدایی که به اندازه کافی با موج و بحر و دقایق دریانوردی آشنا نیست رفتار می کنیم.
آیا در طوفان و بلا، جای تعارف و ملاحظه است؟
آیا به عنوان وکیل مردم و نه به عنوان \"مرا هست بط را ز طوفان چه باک\" چگونه می توان صدای خرد شدن استخوانهای مردم را شنید و باز برادر وار نصیحت نمود.
چرا باید سیلی زد؟
وکلای مجلس حداقل به عنوان وکیل مردم باید با صلابت و محکم از آنانکه مسئولند از آنچه به سر ملت و حقوق ملت می آورند بپرسند و بر آن استوار باشند. اگر مسئولی نمی تواند حتی با پرکاری و خطر پذیری، امروز ملت را بهتر از دیروز کند آیا قابل ماندن است.
اگر شما ملاحظه کنید سنت الهی ملاحظه ندارد. شما تنها محل ایستادن خود را مشخص می کنید.
اینها داستان نیست. سرنوشت یک ملت، یک آیین و یک فرهنگ است که بر خلاف آداب، رسوم، عقیده و اصول دینی ما در ملاحظات سخیف و دردناک نابود می شود (35902)
 
محمد تقی
۱۳۸۶-۰۵-۲۷ ۱۷:۴۲:۳۶
تجربه هم توی کار مهم است.
سرسری نمیشود کاری کرد آقای احمد با اینکه انسان بسیار خوبی است ولی مردم را واقعا با مشکل مواجه کرده است.

اگر در زمان اتخابات کسی میگفت تدریس با اداره کردن مجموعه بزرگی مثل دولت تفاوت داد یا یک ربع ساعت بهش میخندیدند یا دشمنش میشدند که آقا شما داری سو استفاده میکنی از فلان چیز و غیره حالا باید بروند توی صف دنبال ماشین یا کارت سوخت ماشین یا توی که واقعا گل سر سبد حمل تقل است اگر با پیراهن سفید سوار بشوید با سیاه پیاده میشوید بنشینند شاید یک فرجی با مشت و سیلی و ... بشود

و من الله توفیق (35903)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۷ ۱۷:۴۳:۵۱
من طرفدار احمدی نژادم و خواهم بود . ولی اشکالات شاید با این لحن رفع شود و دولت را در خطاهایش بیدار کند . (35904)
 
صادق
۱۳۸۶-۰۵-۲۷ ۱۸:۰۲:۵۶
آقاي توكلي فقط ميتوانم بگويم كه يك منافقي كه هميشه خواستي جو مثبت ميان اصولگرايان را براي اينكه عددي نيستي و عددي حسابت نمي كنند به هم بريزي؟ واقعاً اينقدر تعويض طهماسبي براي تو گران تمام شده؟ آيا به اين اريستوكراسي نمي گويند؟ دولتي را كه رهبري از آن اينچنين حمايت مي كنند با سيلي تهديد مي كني؟ عاقبت به خير نمي شوي. (35906)
 
اصولگرای تحولخواه
۱۳۸۶-۰۵-۲۸ ۰۶:۲۸:۵۲
شما رایحه ای ها و پاچه خواران و مگسان دور اقای احمدی نژاد مگر یادتان رفته که در انتخابات 24 آذر از مردم تودهنی خوردید.
کمی هم خجالت خوب چیزیه .... یعنی قدرت و مدیریت 4 تا شرکت و سازمان اینقدر ارزش دارد؟

واقعا به حال این اصولگرایان تحولخواه و سنتی متاسفم که فکر می کنند با شما {...} ها می توانند به اتحاد برسند. (35934)
 
محمد
۱۳۸۶-۰۵-۲۸ ۰۸:۲۳:۲۳
واقعاكه از اين منطق بايد به خدا پناه برد ، ناصادق بااين برخورد كه امثال تو با هر انتقادي ميكنيد ، فكر ميكني به احمدي نژاد كمك ميكني ، تو با دفاع بد اورا مفتضح خواهي كرد ، وقتي دولت با زندگي مردم بازي ميكند آيا نبايد به او گوشزد كرد، مردم اگر به احمدي نژاد راي دادند (از جمله اينجانب ) به نمايندگان هم راي دادند واز هر دو انتظار دارند كه وظايفشان را انجام دهند نه اينكه توجيه كننده هر كار غلطي باشند ، مقام معظم رهبري از همه دولتها حمايت كردند، ايشان هيچ گاه نفرمودند اشكال كاررا گوشزد نكنيد ، بجاي خرج كردن از ايشان كارتان را درست انجام دهيد ، مجلس وظيفه نظارت دارد وآقاي توكلي وبقيه نمايندگان مجلس بايدمسئوليت نمايندگي را بي تعارف انجام دهند غير از اين باشد آتش جهنم را براي خودشان خريده اند حق الناس چيزيست كه خدا از آن نميگذرد البته اگر امثال تو خدا را قبول داشته باشند (35940)
 
محمد
۱۳۸۶-۰۵-۲۸ ۰۹:۱۳:۱۳
خدا نکند ادم انتقاد کند .این بابا که همه اش فحش داد .ما که نفهمیدیم بالاخره صحبتهای بخش تحلیلی الف در نظر ایشان چه بود .این مسئله فنی را طبق معمول سیاسی کرد و اخرش هم فحاشی .من فکر میکنم یکی از خطرناک ترین نگرش ها و رفتارها متعلق به همین فردی است که کامنت بالا را داد .امیدورام ایشان جایی مسئولیت کلیدی نداشته باشند .و اما صحبتهای بخش تحلیلی الف :
تا انجایی که خود شخصا شاهد هستم بعضی موارد کاملا درست و از بعضی موارد مطلع نیستم هر چند با استفاده از روش قیاس میتوان حدس زد که کم و بیش ان قسمتها هم صحیح باشند (35948)
 
اكبر
۱۳۸۶-۰۵-۲۸ ۱۳:۴۲:۲۸
جواب هاي - هوي است جواب اتهامات صادق ، نوشته محمد اولي است (35980)
 
محمد دومی !!!!
۱۳۸۶-۰۵-۲۸ ۱۹:۱۳:۴۳
اکبر اقا
منظور ما هم پاسخ به کامنت اقا صادق بود. (36009)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۷ ۱۸:۲۱:۰۳
راست گفتی که از راست نرنجیم
که از ماست که برماست ...

رییس محترم دولت به جای تعویض پی در پی افراد کابینه از محله خود بدر آیند و در سفرهای خود قیمت کالا و اجاره بها را بپرسند ، شاید خود نیز جزو استعفا دهندگان باشند ... (35907)
 
محمدعلي
۱۳۸۶-۰۵-۲۸ ۰۸:۲۶:۲۱
اين وادار كردن ديگران به استعفاجهت مقصر جلوه دادن سايرين است و بقول اصلاح طلبها فرافكني (35941)
 
الهام
۱۳۸۶-۰۵-۲۷ ۱۹:۰۳:۲۳
البته مطمئن هستم كه سانسور مي كنيد ولي واقعا مشكلتان اجراي تبصره 13 است يا جايگزيني محرابيان به جاي طهماسبي ؟ (35911)
 
علي
۱۳۸۶-۰۵-۲۸ ۰۸:۲۹:۲۸
الله اكبر از اين همه رو ،واقعا شما بچه ها ي دولت پرست كار ي جز انگ زدن بلديد (35942)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۷ ۱۹:۲۷:۴۹
اي كاش نويسنده محترم به ترمينالهاي شهرستانها سري مي زد و از انبوه مسافران سرگردان كه منتظر وسيله هستند اطلاع پيدا مي كرد و يا در جادهاي روستايي كه به علت تردد كم مجبورند كيلومترها پياده راه بروند و از بازار سياه بنزين و......... (35915)
 
ابراهيم
۱۳۸۶-۰۵-۲۷ ۱۹:۳۱:۲۴
لحن گفتار بخش تحليلي الف در اين مطلب آنقدر نامناسب است كه سايت با درج \" مطالب بخش تحليلي الف، الزاما نظر «مسئولین» پایگاه اينترنتي الف نیست.\" حاضر به پذيرش اين موضوع نيست.
انتظار در اين شرايط از احمد توكلي بسيار بيش از اين سياسي كاري رسانه اي است كه در مصاحبه مطبوعاتي در خصوص تغييرات كابينه هم شاهد آن بوديم! (35916)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۷ ۱۹:۴۰:۲۲
لطف كنيد به نكته هاي خود اينرا نيز اضافه كنيد كه افرادي هنوز نيز عليرغم پيگيريهاي فراوان كارت سوخت كه خود را دريافت نكرده اند و حال آنكه وسيله نقليشان وسيله امرار معاششان مي باشد(وانت بار) .و هيچ پاسخگو و چاره انديشي براي مشكلات خود نمي يابند و براي بيكار نماندن مجبور به خريد بنزين آزادند تاگره اي از مشكلات بي پايان مادي خود بگشايندو هزاران افسوس بر شعار عدالت خواهي و مهر ورزي. (35918)
 
احد اسدی
۱۳۸۶-۰۵-۲۷ ۲۰:۵۹:۰۰
با خواندن نوشته بالا و نوشته ها و اخبار و مخصوصا 12 میلیون ایرانی زیرفقر انچه به یک ایرانی انسان دوست و وطن دوست اتفاق می افتد سکته قلبی است و خون انسان به جوش می اید که چکار کنیم.
از همه ازار دهند تر این مطلب است که در رسانه های داخلی همه حرف ها از حد شعار های خوب به عمل نمی رسند.
گاها گریه را سزاورار می دانم و گاها نخواندن اخبار و اتفاقات افتاده که این بالا بسر ملت و کشور و انقلاب دارد می اید.
همه این اتفاقات در راستای عدم هماهنکگی و بی برنامه گی و سکوت دیگران و نبود مدیران متعهد و کاردان و یا اجازه ندادن به افرادی که می توانند و می خواهند مشکلات را حل کنند ولی به دلایلی نمی گذارند.
ایا همه مسئولین نظام تصمیم گرفته اند با این ندانم کاریها و عدم برنامه ریزی ها و اجرای برنامه ها با روش های اصولی انقلاب را با شکست روبرو کنند؟
چرا در کشور ما همه برنامه ها در اجرا با مشکل مواجه می شود اگر از این نمونه ها نام ببریم باید هزاران صفحه را پر کنم.
تعویض ماشین های کهخنه و از رده خارج کردن انها نمونه بارز ان است.
سوالی که به نظر می اید مسولان در شهرستا انها مگر قرار نیست مشکلات شهرها و استان خودشان را حل کنند چرا همه مشکلات را یک نفر رئیس جمهور باید حل کند ایا دولت فقط رئیس جمهور است؟
به نظر می رسد احمدی نزاد سرداری است که لشکر ندارد.
ولی این سردار به کسانی که در خواست می کنند ای اقا اجازه بده بیاییم خدمت کنیم پاسخی هم نمی دهد.
کشورهای همجوار را دشمن معروفه با ایجاد نا امنی همورا کرده است طرح های سرنگونی یکی بعد از دیگری به اجرا گذاشته می شوند در دخل عده ای نادان و احمق و گویا چه اسمش را بگذرام نمی دانم بی سواد یا بی دانش یا مغرور با عدم همکاری و عدم اجرای کارها طبق برنامه از دشمن خارجی در داخل بیشتر ضربه وارد می کند.
نمی شود کشور هفتاد میلیونی را با این حساسیت و بودن تحت فشار کلا همه کشورهای سو جود و غربی اینگونه ادراه کرد.
رئیس قوه قضائیه می خواهند قوانین این قوه را در سطح جهانی صادر کنند و در هر مقطع زمانی حساس با گفتن سخنان غیر مسئولانه فر فکنی می کنند و مسایل اصلی را از تیتر روزنامه ها به گفته خودشان سوق می دهند.
اگر هر مسئولی به کار خود با جدیت انجام وظیفه نکند همین بی سازمانی و بی برنامه گی ریشه انقلاب را خواهد حشکاند.
گویا همان گفته ان فرد که ما ایرانیها باید یک نفر با شمشیر تیز ایستاد ه بر سرما باشد تا ما کار کنیم.
ادامه این بی برنامه گی باید همه بدانند اوضاع را خراب خواهد کرذد و وضع سیاسی را برای ایجاد نا ارامی حتی در نهایت استقلال کشور را بخطر خواهد انداخت و تجاوز نظامی بیکانه را هموار خواهد کرد.
احتمال می دهم دشمن به مردم جهان بگوید نمی تئانیم اجازه دهیم ایرانی که در حساس ترین منطقه جهان قرار دارند با درگیری و تشنج مافع ما را تحت تاثیر قرار دهد و ما باید برای تامین امنیت وارد عمل شویم.
ایا مدیران و مسولان نظام منتظر رسیذن و شنیدن این سخنان را از جورج بوش قاتل انسانها هستند؟
اگر به خودتان نیایید و به این بازی های سیاسی و قدرت طلبی ها بنان اسلام ادامه دهید هم هرا خواهید سوزاند.
به یاد ان جوان 14 ساله حسین فهمیده ها باشید که داد خون خود را تا شما به قدرت برسید و برای رفتن به مجلس و یا تصرف قدرت در یک کقام دولتی به جان همدیگر بیافتید.
این ملت بیش از یک قرن خون دل خورده تا بتواند استقالل کسب کند و یک زندگی با رفاه و با عزت در ارامش و رفاه اجتماعی زندگی کند.
چه شده است که با جناح بازی به همدیگر خیانت می کنید ایا شکمتان سیر شده است؟
عملکرد شماها خیانت است اقا خیانت.
شاید الف این مطالب را انتشارندهد ولی لااقل یم فرد این نوشته را خواهد خواند.
می خواهید ملتی را به اسارت صهونیستها واگذار کنید بع داز این همه ذلت و زحمت و خون دادن ها؟
می خواهید با ایجاد تفرقه در داخل کشور ناموس مردم و زن هایمان و دخترانمان با لگد های نیروهای بیکانه در صورت تجاوز نظامی مانند عراقی ها شوند؟
می خواهید کشور را نابود کنید مانند عراق و افغانستان؟
فکر میکنم یک نوع بیماری در میان شماها افتاده که ان بر عکس شعاری شما خود پرستی و زر اندوزی قدرت طلبی ایست.
از اصول قرانی دور شدن عمل کردن به اعمال شیطانی است که انسانها را به نابودی می کشاند مگر شماها مبلغ این قوانین اخلاقی اسلامی نیستید؟
چرا خودتان هم به اسلام و هم به ملت و هم به خودتان خیانت می کنید؟
چرا این همه بر همدیگر از رو وپشت خنجر می زنید اگر دشمن وارد شود جناح نخواهد فهمید هم هرا خواهد سوزانید.
مگر در عراق نمی بینید؟
چرا به خوتان نمی ایید؟
اقای رفسنجانی کشور را بحرانی اعلام کی ند باید گفت : ماشاالله
اقای رئیس قوه قضائیه در باربر دیدگاه همه دشمنان ملت و سالم که ایشان مبلغ و ایت الله ان است از تغیر وزرا انتقاد می کند.
اگر خودمان این مارها را بکنیم دیگر چه نیازی به دشمن داریم؟
این است عملکرد به سال انسجام و اتحاد اسلامی؟
جواب مهربانی و نجابت مردمی که هر چه داشتند و دارند در طبق اخلاض گذاشته اند این است؟
باید از چه کلماتی و جملاتی استفاده کرد؟
شاید همین کافی است. (35921)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۹ ۱۲:۳۹:۳۸
یک کلم هم از مادر عروس بشنو! شما خیلی دوست داری کامنت های بالا بلند بنویسی آقای اسدی. اینم که می بینی مخالف و موافق زیاد نداری به خاطر اینه که کسی حال نداره حرفات رو تا آخرش بخونه. من امروز این خدمت را بهت کردم . آخرش نفهمیدم با کی دعوا داری. اول موضع خودت را کامل بیان کن. تا معلوم بشه اون خیانتی که گفتی را واقعا کی داره می کنه. مردم ما استاد یافتن میان بر هستند. از اونجایی که غیر ممکن در این مملکت غیر ممکن است وقتی کسی با صراحت میاد و اعلام می کنه که کارتهای ما امنیت کامل دارند شما باید به سلامت عقل گوینده شک کنید نه توان و استعداد ملت ایران در کشف رمز! (36068)
 
محمد
۱۳۸۶-۰۵-۲۹ ۲۰:۴۹:۴۵
من همیشه کامنت های اقا احد اسدی را میخوانم .حالش را دارم تا اخر هم میخوانم .
به نظر این حقیر پیام اقای اسدی چند نکته مهم داشت :
1- دست از تفرقه و تخطعه بردارید که به سرنوشت افغانستان و عراق دچار نشویم
2- طرف جناح خاصی را نگرفت و روی صحبتش به همه بود .ازهمه انتقاد کرد
3- در مجموع صحبتهایش منطقی بود .

در بسیاری موارد بصورت اماری به کامنت هایی که ارائه میشود دقت کرده ام .چرا هروقت خواننده ای در پای بحث صحبت از وحدت و از بهم نپریدن به یکدیگر میکند امار موافق و موافقین یا بسیار اندک است و یا متاسفانه به طرف به اصطلاح دری وری میگویند ؟اگر قبول ندارید منبعد دقت کنید
نتیجه مشابهی خواهید گرفت.
برادر ناشناسی که از مادر عروس نقل قول فرمودید ، فکر کنم طرف مادر عروس نبود و بلکه مادر شوهر بود ( البته در مثل مناقشه نیست ) !.حالا که چی شما به بلندی و یا کوتاهی کامنت این بنده خدا گیر دادید .اصل حرف اینست که ما بایستی عقلانیت را بر عصبیت حاکم کنیم .گرداگرد ما پر از دشمن است .من و شما هموطن و برادر مسلمان و دلسوز یکدیگریم چون یک منافع مشترک داریم .اقای اسدی هم همینطور .نکند روزی بیاید که دشمن کاملا علنی وارد شود که در انوقت نه اصلاح طلب میشناسد و نه مشارکتی و نه رایحه ای و نه اصولگرا و نه ایرانی و نه مسلمان و......
داستان فتح و حماس و داستان عراق و داستان افغانستان و داستان لبنان در پیش روی ما باز است .من مخلص همه تان هستم و امیدوارم بر قلبهای ما نور اخوت و برادری بتابد .لعنت بر تفرقه انداز وبرای تفرقه پذیران و خودم طلب هدایت دارم (36137)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۸ ۰۲:۴۶:۱۳
کاش رسانه های مزخرف و محافظه کار جمهوری اسلامیٰ دست کم به خاطر این مردم عزیز و شریف دست از محافظه کاری های سیاسانه بر میداشتند و با کمک هم ایران را آباد می کردند.
من نمیفهمم این همه رسانه مکتوب و غیرمکتوب به ه امیدی دارند زندگی میکنند.
از چپ گرفته تا راست. (35931)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۸ ۰۸:۱۲:۳۹
ایا این موضع گیری در اعتراض به برکناری اقای طهماسبی وزیر سابق صنایع و معادن و سرپرستی محرابیان نیست؟ تا حالا که به شدت از این طرح حمایت می کردید.! (35939)
 
محمدرضا
۱۳۸۶-۰۵-۲۸ ۰۹:۰۴:۲۶
نظارت برتاكس و وانت بار واتوبوس ارزاني دولت ، بگو چرا نميتواننند به خودروهاي دولتي نظارت داشته باشند ،يكي از آشناها ي ما كارت سوخت يك خودروي دولتي را 400 هزار تومان خريده است ، در خيابانها خودروهاي دولتي حامل خانواده ها جولان ميدهند (اينها پلاك قرمز دولتي است كه نماد دارند واي بحال آنها كه پلاك سفيدند و قابل تشخيص نيستند ) . دولت فقط رجز ميخواند ولي اصلا توان برخورد با خلافكاران را ندارد وشايد هم خلافكار را دوست دارد،آيا از خود سوال كرده اند چرا اخيرا ترافيك تهران سنگين شده ، اين همه خودرو ، بنزين از كجا ميآورند ؟دولت با سپردن مديريت كار به اين عظمت به چند نفر اصل موضوع را كه ساماندهي بخش عظيمي از سرمايه ملي است چه چيزي را دنبال ميكند؟ آقاي محرابيان از هدايت تبصره 13 عاجز بود و با ساير قسمتها لج بازي بچه گانه اي را در پيش گرفته بود حال كه شغل دوم را هم گرفت وسرپرست وزارتخانه بزرگي كه از نظر تنوع كاري بزرگترين است عهده دار شده ، عجب شجاعتي ! نميدانم چطور جرات ميكنند بدون پشتوانه تجربه و علم اين مناصب را بپذيرند واقعا اگر يك سرسوزن به خدا ومعاد اعتقاد داشته باشند اينطور عمل نميكنند ، نمايندگان بدانند كه ادامه آزار مردم اخرت سوز است وخدا به هر دوي آنها سيلي خواهد زد ، من نميخواهم بگويم آقاي احمدي نژاد عمدا خرابي ميكند نه خدا نكند ولي نتيجه اينگونه كار كردن همين است كه ميبينيم قيمتها وحشتناك شده رشد قيمت مايحتاج مردم نتيجه بي توجهي دولت به نيازهاي علمي وتجربي است كه مشكلاتش به مردم فقير تحميل ميشود (35944)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۸ ۰۹:۰۸:۴۹
لطف كنيد اين پيام را چاپ كنيد كه عده زيادي پس از گذشت حدود 2 ماه از سهميه بندي عليرغم پيگيريهاي فراوان هنوز موفق به دريافت كارت سوخت خود نشده اند و حال آنكه وسيله نقليشان محل امرار معاششان مي باشد و واقعا حيران و سرگردانند كه چه كنند.ظاهرا مسوولين امر نيز در خواب زمستاني به سر مي برند و فقط چند سايت را براي پيگيري امر اختصاص داده اند و كار را به حال خود رها كرده اند لطفا اگر شما راه كاري براي حل مشكل ما سراغ داريد بيان نماييد تا كارت سوخت خود را تحويل بگيريم. (35945)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۸ ۱۰:۰۵:۳۵
...
همیشه در میدان ونک دعوا است سر سوار شدن در اتوبوس
با زحمت زیاد و منتظر شدن درصف سوار میشوم از روی ناچاری فرد جلویی فحشی نثار دیگری که بدون صف سوار میشود میکند ...
از محل کار تا خانه 2 ساعت طول میکشد که که ساعتی از آن در صف تاکسی و اتوبوس تلف میشود. باید در بین راه شام بخورم تا زمانی که به خانه رسیدم بتوانم استراحت کنم میگویند اگر کسی فقط بخورد و بخوابد گاو میشود ...
مسافربرهای خطی میگویند که 50 درصد ما کارت سوخت را تحویل نگرفته ایم و تاکسیها هم تنها دربستی سوار میکنند راننده میگوید که مسافر زیاد است دونفر جلو بشینند ...

در حالی که تلوزیون خیابانهای لبنان را نشان میدهد و آنها را مردمی مظلوم معرفی میکند من خواب زندگی در چنین کشور زیبایی را میبینم و از خستگی تا صبح فردا به خواب میروم ...
صبح شده است باز باید لباس پوشید و سر کار حاضر شد ... جلوخیابان سوار ماشین میشوم راننده میگوید بازنشسته است 250 هزارتومان حقوق میگیرد و سرپرست یک خانواده 5 نفری است ... از خودم میپرسم که چطور میتوان یک خانواده 5 نفری را اداره کرد وقتی که یک آپارتمان 80 متری اجاره 250 تومانی دارد ... دست آخر هم از من کرایه اضافی میگیرد...
فردا باید برویم عروسی پسر عمویم ... بیچاره دکتر است و در سن 41 سالگی ازدواج میکند ... سوار تاکسی میشوم کسی پیاده میشود ولی فراموش میکند درب را ببندد... ایستگاه مترو بهارستان ... قطار تاخیر دارد ... کسی دوست دارد پیاده شود ولی مجال نمیابد ... ایستگاه میرداماد است ... زمانی که درب قطار باز میشود همه با هر شکل و قیافه ای به سمت پله ها میدوند و من هم مثل سربازی که در یکی از جنگهای کورش کبیر به ندای فرمانده خود آری میگوید میدوم . .. زن و مرد حمله برای پیشروی ... صف اتوبوس شلوغ است وهمه نمیتوانند سوار شوند بیچاره ها لای در میمانند ... البته جای نگرانی نیست این صحنه هر روز تکرار میشود و تقریبا همه عادت کرده اند .. توانی ندارم ولی باید پیاده بروم ... توی راه فکر میکنم که امروز چقدر تاخیر دارم ... تاکسی میآید ... مردم به آن حمله میکنند ... خانمی اعتراض میکند ولی کو گوش شنوا ... سوار تاکسی میشوم ... سعی میکنم که زمان تاخیر را محاسبه کنم ... چراغ راهنما به دلیل نامعلومی سبر نگاه داشته شده است ... کمی از راه مانده است ... وارد ساختمان میشوم با عجله کارت میزنم ... خدا را شکر یک دقیقه مانده است ... جواب سلام همکاران را میدهم ... ماشینهای شرکت مخصوص مدیران جلو در ردیف شده اند ... ممکن است که کسی فکر کند که این زندگی نیست ولی جوانهایی مثل من که جایی آشنا ندارند باید خوشحال باشند که کار دارند ... تخصص هم خوب چیزی است ... سلامی روانه همکاران میکنم .. همه با هم آشنا بودند و فک و فامیل هستند ... خوشبختانه تا زمانی که با من کار دارند کاری نمیتوانند بکنند ... در مورد عروسی فردا فکر میکنم ... چرا باید کار را به سرانجام برسانم ... با اینکه 5 ماه است در اینجا هستم ولی هنوز قرار داد ندارم ... سایت الف را باز میکنم ... (35956)
 
سعید
۱۳۸۶-۰۵-۲۸ ۱۰:۳۶:۲۳
حدیثی از رسول خداست به این مضمون که:
هر کس که بدون دانش کار کند بیش از آنکه آباد کند ویران می کند.
والله اعلم. (35957)
 
محمد. چ
۱۳۸۶-۰۵-۲۸ ۱۰:۵۲:۳۱
دوست عزيز، آقا صادق، كه در بالا آقاي دكتر توكلي را ضد اصولگرا و منافق ناميدي، برات متاسفم.
من نمي دانم كي قرار است فرهنگ نقد و جواب نقد را يادبگيريم؟
آقا صادق، دولت نهم و آقاي احمدي نژاد هم مثل همه دولت ها و افراد، محتاج نقد و نظارت هستند. باور كن كه احمدي نژاد معجزه هزاره سوم نيست، فقط يك مدير اصولگراست.
اگر دولت نقد نشود و در جايي كه محتاج سيلي است، نوازش بشود، فردا يا پس فردا خود تو هم خجالت خواهي كشيد حتي نام احمدي نژاد را ببري، چه برسد به اينكه با اين ادبيات بي ادبانه از او دفاع هم بكني.
آقا صادق، من هم مثل تو به احمدي نژاد راي دادم و يك بسيجي دانشجو هستم. باور كنيم كه هيچكس مهر تقوا به پيشاني ما نزده و ملاك حق و حقيقت نيستيم.
آقا صادق، برات متاسفم. (35962)
 
ابوالفضل بيدار
۱۳۸۶-۰۵-۲۸ ۱۱:۲۸:۰۰
با تشكر وسپاس فراوان از تحليل جامع .هوشمندانه ودلسوزانه شما.تو را به خدا يك نفر جواب من بيچاره را بدهد.من يك دستگاه پيكان مدل پايين داشتم كه با ان كار ميكردم وخرج زندكيم را در ميآوردم در طرح از رده خارج كردن خودرو شركت كردم و اسفند ماه خودرو را تحويل دادم گفتند منتظر رسيدن وام باشيد بالاخره اول ارديبهشت وام رسيد با كلي دوندگي ورو زدن ضامن پيدا كردم .پرونده تكميل شد گفتند 20 روزه خودرو را تحويل ميدهند كه با گذشت 4 ماه هنوز از ان خبري نيست نه تنها بيكارم و خرج خانواده و كرايه خانه به زمين مانده كه 3 ماه است قسط وامها رسيده واز ضامنها كم ميكنند و واقعا ندارم و پيششان شرمنده شرمنده شده ام واما هنوز وعده ها عملي نشده وماشين بي ماشين .تو را به خد1پيام من را برسانيد بگوييد من چه كار كنم دردم را كجا ببرم يك جوان تازه ازدواج كرده بي كار و مستاجر با اين تورم بگوييد راهي جز خودكشي برايم براي فرار از اين مشكلات هست .غلط كردم ببخشيد (گؤ) خوردم كه به احمدي نژاد راي دادم.ادرس من مشهد خ امام رضا 74 پ131 تلفن 6093711 با تشكر (35965)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۸ ۱۱:۵۳:۳۴
انتظار تحلیلگر \"الف\" از نمایندگان مجلس برای سیلی زدن به دولت بیهوده است. کافی است به اظهار نظر چند تن از نمایندگان در فردای اعلام سهمیه بندی بنزین در واکنش نسبت به اعمال زشت تعدادی از مردم عصبانی که پمپ های بنزین را آتش زده بودند توجه کنیم:
1- نماینده محترمی گفتند \"اینها همان 5/7 میلیون دلاری است که در آمریکا بر علیه ایران تصویب شده\"
2- رئیس محترم مجلس فرمودند\"در یک شهر چند میلیونی کافی است چند صد نفر از اینها ساماندهی شوند و پول بگیرند و به بهانه سهمیه بندی بنزین بروند فروشگاهی را تخریب کنند یا کبریتی در پمپ بنزین بیاندازند\"
3- نماینده محترم دیگری پا را فراتر گذاشته و تلویحا\" کل مردم ایران را بی تمدن خواندند. ایشان فرمودند\"آیا در کشورهای متمدن مردم برای ذخیره سازی بنزین چنین برخوردهائی می کنند؟\"

اکنون که بیش از یک ماه و نیم از آن زمان گذشته و نیروی انتظامی با استفاده از فیلمهای ویدیوئی کلیه مرتکبین آن حرکات زشت را دستگیر کرده و علی القاعده تحقیقات کاملی انجام داده است و البته در اطلاع رسانیهای خود اشاره ای به پرداخت پول به آشوبگران (اعم از ریال یا دلار) نکرده است هنگام آن رسیده که آن نماینده اولی و جناب حداد عادل اگر به خلاف بودن اظهارات خود پی برده اند از توهینی که به مردم کرده اند عذرخواهی نمایند. در پاسخ نماینده سوم تنها می توان گفت\" خیر آقای محترم ، ملت ایران خیلی هم متمدن هستند. اشکال از نمایندگانشان است که سنگ بر پای لنگ ملت می زنند و بالش نرم را زیر سر دولت بی تدبیر می گذارند.\" (35967)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۸ ۲۰:۲۲:۱۹
بالاخره انهایی که انکارها( برهم زدن نظم و...) را کردند بسیار زشت عمل کردند .فکر نمی کنم حداد گفته باشد که ملت اینکار را کرده است که حالا بخواهد عذر خواهی کند . ایا از انهایی که هرج و مرج کردند بایستی عذر خواهی کرد ؟مسئولین بایستی از بسیاری از ادمهای این جامعه بدلیل مشکلات ناشی از عدم برنامه ریزی مناسب در سهمیه بندی و یا خلف وعده های مکررشان عذر خواهی کنند ولی احدی حق بر هم زدن نظم جامعه را ندارد .هر چند که به او ظلم شود و هرچند مسئولین در رسیدگی به امور انها کوتاهی کنند و لی مصلحت اولی و امنیت کلان جامعه چنین حقی را به کسی نمی دهد حالا یا خود جوش باشد و یا با هدایت عوامل خارجی .

ضمنا عمل بسیاری در ایجاد ازدحام و تراکم در پمپ بنزینها درست نبود .ایا چند لیتر اضافه ارزش ان حرص زدنها را داشت ؟ نگویید همه انهایی که امدند نیاز داشتند .بالاخره مشکلات فرهنگی هم داریم . مگر در این جامعه زندگی نمی کنیم که نبینیم و نشناسیم .حالا اشکالات دولت که بجای خود و منکر ان نیستیم .ولی شعاری که نباید برخورد کرد.
البته ملت ایران متمدن هستند ولی مشکلاتی هم داریم .نداریم ؟! (36012)
 
حمید
۱۳۸۶-۰۵-۲۸ ۱۲:۵۹:۱۱
ضمن مفید بودن مقاله فوق به استحضار میرسانم که از اکثریت مجلس شورا در این مدت جز دست بوسی و مجیز گویی دولت کاری ندیده ایم وانتظار بیشتری نیز در اینده نداریم (35974)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۸ ۱۴:۵۶:۳۷
فقدان برنامه ريزي جامع و تكيه بر احتمالات فارغ از پيش بينيهاي واقع گرايانه ، عدم استفاده از بنيه كارشناسان توانا و خبره ، مطلبي نيست كه در دولت آقاي احمدي نژاد بوجود آمده باشد (هرچند كه به استناد قرائن و شواهد ، اين موضوع در اين دولت پر رنگ تر شده است)اين فقدان، مشكلي است كه از اول انقلاب ، البته با فراز و فرود با آن مواجه بوده ايم. باور كنيد بركت امداد خداوندي وقتي جاري و ساري مي شود كه براي حل مشكلات ،تدابير مناسب اتخاذ گردد.كه ثمرات اين ياري حق تعالي را به كرات ديده ايم .چقدر شيرين است نقل آقاي سعيد \"حدیثی از رسول خدا(ص) به این مضمون که:
هر کس که بدون دانش کار کند بیش از آنکه آباد کند ویران می کند\" (35988)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۸ ۱۵:۴۱:۲۲
آقا اینقد رفرافکنی نکنید!برای آقای توکلی واحمد ی نژاد ودولتمردان و...چه فرقی میکند که بنزین سهمیه ای باشد یا آزاد؟ برای زر اندوزان بی خیال هم همینطور.برای رانندگان ولمپن ها وگیرندگان وفروشندگان بنزین 120 و...لیتر در روز هم که اوضاع بهتر شده قبلاً بخاطر گذران امور مجبوراً چهار تا مسافر را جابجا میکردند حالا بسلامتی آقایان خوش خیال درسایه یا زیر کولر می خوابند وماهی حداقل نیم میلیون اسکناس بی زبون میاد تو خونشون!پس سر من وتو بدون کلاه مانده وشاید سر تو هم کلاه داشته باشه وفقط من بدبخت که امسال میخواستم با اتول خودم به مشهد برم کلاه سرم رفته!کارمند از همه بدبخت تر! (35992)
 
امید
۱۳۸۶-۰۵-۲۸ ۱۵:۴۷:۰۲
شاید در مصداق این کار دولتیها و مجلسی ها همان ضرب المثل قدیمی بهترین باشد:چ
خود کرده را تدبیر نیست.
اینکه حضرات سر خود را زیر برف کرده اند و از پیرامون خود خبر ندارند جای بسی شگفتی است.
ضمنا سایت الف در ابتدا به شدت از سهمیه بندی بدون توجه به حاشیه های آن دفاع می کرد و آن موقع هم ما به طور مرتب نظر می دادیم که : حتی اگر چنین طرحی خوب باشد نحوه اجرای آن بدترین است ولی توجهی نشد که نشد و این بار خود سایت که یکی از مهتمرین پشتیبانان این طرح بود به نحوه اجرای این طرح و عدم توجه مسئولین به مشکلات ناشی از سهمیه بندی اعتراض می کند که صد البته جای بسی تشکر و تقدیر را دارد. (35994)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۸ ۱۵:۵۶:۰۶
یکی بگه چرا اسم مقاله عوض شد ؟!
قبلا سیلی به دولت بود حالا شده نمایندگان! این تحلیل گران بخش تحلیل چطوری تحلیل می کنن ؟! (35996)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۸ ۱۹:۴۹:۱۸
با تمام اختلاف نظری که با الف داشتم ،گردانندگان و دکتر توکلی را فرد با تدبیری می دانستم،اما تحریک شدن توسط عوامل تفرقه افکن ،و تغییر لحن بچه گانه به خاطر یک جنگ زرگری در روزهای اخیر متاسفانه نه تنها من بلکه بسیاری را ازوزین بودن و اصولگرای با تدبیر بودن شما ،نا امید نمود.کاش دکتر توکلی و دوستانش حداقل یکبا ر می توانستند اثبات کنند غیر از تئوری پردازی توانایی های دیگری نیز دارند،حداقل در حفظ وحدت اصولگرایان در این شرایط..که متاسفانه بازهم.... (36010)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۹ ۱۲:۵۱:۰۴
شما جوری حرف می زنید که انگار دشمنی از قومی دیگر برایتان چنگ و دندان تیز کرده تا جاه و مقامتان را بگیرد.انسجام ملی مهم است نه انسجام اصولگرایان. کل افراد سیاسی این مملکت و رجلین سیاسی ما به اندازه استادیوم آزادی نیستند .همه انسانها با هم وجوه تشابه و افتراق دارند . اوج کوته بینی آنست که بخواهیم برای تکیه بر منصب کنونی خود اختلافات را کنار بگذاریم. آقا مملکت ارث پدری شما نیست که امروز بترسی که اگر من بروم کسی دیگر جای من را می گیرد. اگر شیفته خدمت باشید باید در ذهنتان این اندیشه باشد که هر چه صلاح است با توجه به شعور بالای مردم حادث شود. نه اینکه با هزار فیلتر و مانع دست برخی را کوتاه کنیم. چه گواهی دارید به جز ادعای خویشان و دوستان که دولت نهم تاج سر همه دول قبلی بوده است؟ یا در عالم رویا هستید یا درک درستی از واقعیت ندارید. میثاق نامه ای که دولت از وزرا گرفته را من دیروز تا حدی با مضمونش آشنا شدم. پیشتر فکر می کردم چه ابتکار بدیعی بوده است حال فهمیدم که امضای آن تنها از دست انسانهایی بر می آید که در حب جاه و مقام نظیر ندارند! کاش تلویزیون این میثاق نامه را همان زمان پخش می کرد تا ما 2 سال در خواب غفلت نباشیم (36070)
 
احمد
۱۳۸۶-۰۵-۲۸ ۲۰:۱۲:۵۶
من فقط این را می دانم تا حالا همه فقط حرف زده اند و شعار داده اند . کسی که عمل کرد فقط احمدی نژاد بود . اصلا تبصره 13 ابتکار احمدی نژاد بود . او مرد عمل است البته ممکن است در کار به این بزرگی مشکلاتی هم باشد .
مسئله این است که دولت قبل در طول دو سال فقط 3 درصد طرح سهمیه بندی را توانست پیش ببرد و دولت نهم 97 در صد بقیه کار را انجام داد .
اول باید از شجاعت تاریخی این دولت تشکر کرد و بعدا از نارسایی ها و اشکالات دلسوزانه و صادقانه انتقاد کرد نه انتقام جویانه و بی ادبانه . (36011)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۹ ۱۵:۳۳:۵۳
احمد اقاي عزيز
اگر قرار بود که بدون مطالعه و بدون آماده بودن زيرساخت‌ها آن 97 درصد اجرا شود که خب مي‌شد. نکته اينجاست که آن آقايان زيرساخت‌ها را فراهم نديدند، تا با اجراي ناقص، مشکلات فعلي و حاضر پيش نيايد.
وضعيت اين زيرساخت‌ها عبارت است از:
1- حمل و نقل عمومي با هدف جايگزيني سفرهاي شخصي توسعه نيافته است.
2- توليدکنندگان داخلي خودرو، استانداردهاي مصرف بنزين را رعايت نکرده‌اند.
3- دولت الکترونيک و فناوري اطلاعات توسعه نيافته است تا سفرها و مراجعات حضوري مردم به ادارات حذف شوند.
4- نرم‌افزار کارت هوشمند همچنان داراي ايراد است و در هر بار دريافت بنزين، حدود 4 ليتر بيشتر از دريافت را از سهميه کسر مي‌کند.
5- توزيع کارت‌هاي سوخت همچنان بلاتکليف است و صدور المثني طولاني‌مدت مي‌باشد.
6- قاچاق بنزين، 20 درصد از قاچاق سوخت کشور را تشکيل مي‌دهد و در مقايسه با ساير سوخت‌ها همچنان قاچاق سوخت به عنوان معضل اصلي گريبان ملت را گرفته است.
7- عرضه نشدن بنزين آزاد، بازار سياه به وجود آورده، که بايستي پيش از سهميه‌بندي زيرساخت اقتصادي لازم فراهم مي‌گرديد. اين موضوع حتي اثر رواني در جامعه نيز داشته است. به اخبار حوادث و موضوع قتل به خاطر کارت سوخت مراجعه کنيد.
خب حالا بفرماييد با اين همه مشکلات، اين گونه اجرا ناشي از شهامت است يا بي‌تدبيري؟ (36097)
 
مهدی
۱۳۸۶-۰۵-۲۸ ۲۲:۵۹:۳۱
جناب توکلی بینی ما بین اله باید انتقاد را از خودو مجلس تحت امر دوستانت شروع کنی تا صداقت اثر خود را نشان دهد ...مگر مجلس ششم مصوبه اماده برای بنزین نداشت مگر قرار نبود بنزین ظرف 5سال به قیمت خلیج ف.برسد وازطرفی سوبسید به تساوی بین ملت تقسیم گردد ایا بهتر از این مصوبه حاضر هم بود اقای توکلی دوست داشتم و علی رغم بدبینی نسبت به این دولت باز هم دولت موفق شود اما جناب توکلی راه کج به منزل نمیرسد کار این دولت افتخار افرین نیست این دولت ناتوان و شعاری مرسوله خداوند است برای تنبیه ارباب قدرت من با امدن این دولت به عدالت خداوند بیشتر پی بردم والحمد لله رب العالمین و تلک الایام نداولها بین الناس (36018)
 
مهدی خانعلی زاده
۱۳۸۶-۰۵-۲۹ ۱۱:۱۶:۱۲
جالبه.تا دیروز حامی دولت بودین.حالا که بوی انتخابات خورده به مشامتون برگشتین.! (36053)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۹ ۱۱:۴۸:۱۶
توجه خوانندگان محترم (هم موافقان دولت و هم مخالفان آن) را به اين مطلب بايد جلب کرد که متن اين مقاله بيش از آنکه مربوط به تبصره‌ها، عملکردهاي نمايندگان و دولت، مشکلات موجود در سهميه‌بندي و موضوع سيلي زدن باشد، با هدف تبيلغاتي آن هم با نزديک شدن به انتخابات مجلس تنظيم شده و منتشر مي‌شود. به هر حال اين طيف هم بايد خودي نشان دهد تا در افکار عمومي فرف به جلو کرده و تقصيرها و قصورها را از خود دور کند. پس مانند آن خواننده محترم از اين سايت مي‌خواهم صادق باشيد و از رفتار منافقانه بپرهيزيد، چرا که امت حزب‌الله و پيروان امام راحل ره ديگر بازي شما را نخواهند خورد و به فرموده امام عزيز دست واسطه‌ها را از جريان خود قطع خواهند کرد. (36058)
 
۱۳۸۶-۰۵-۲۹ ۱۳:۲۵:۰۳
با سلام ضمن تشكر از بيان بخش كوچكي از مشكلات روزمره ، حتماً مستحضر ميباشيد كه اين مشكلات يكباره حادث نشده و لي جاي تعجب است كه چرا بيان اينگونه موارد مقارن با بركناري وزراي منتصب به جناب آقاي احمد توكلي مي باشد . انشاا.. كه نيت نويسنده بخش تحليلي رضايت خداوند و خير بيش از پيش براي مردم باشد . (36077)
 
محمدي
۱۳۸۶-۰۵-۳۰ ۱۰:۱۷:۴۴
مقاله بسيار واقع گرايانه و بيانگر دردهاي مردم است. مردمي كه مي بايست هميشه هزينه ناكارامدي برنامه ريزي و عملياتي دولتهاي خود را متحمل شود.مقصر اصلي و شايد بتوان گفت تنها مقصر سير صعودي مصرف بي رويه بنزين در اين كشور حتي با يك نگاه متسامح ،كسي غير از دولت نيست.بي توجهي به حمل و نقل عمومي در طي سالهاي اخير، عدم اجراي صحيح دولت الكترونيك، اجبار مردم به مراجعات بي حدو حصر جهت رفع حوائج و خدمات دولتي،و بالاخره مجبور كردن مردم به استفاده از خودروهاي خارج از استاندارد آن هم با قيمت خودروهاي شماره 1 جهاني كداميك از مقصر بودن ملت خبر مي دهد؟ اما در اين بين از مجلس اصول گرا نيز كمتر از اين انتقاد وجود ندارد! سوال اساسي از نگارنده اين است: چه جاي تعجب از اين همه نقص؟ . چه جاي اميدواري كه اجراي طرح مانند نوشدارويي به حل مشكل مردم كمك كند؟مردمي كه شبها گرسنه بر روي ثروت خويش مي خوابند؟
گمان مي كنم كه با قدري دقت مي توان اين نكته را دريافت كه هر نوجوان فاقد قدرت تحليلي هم از شكست اين طرح پيشاپيش خبر مي داد.... (36154)
 
علی کوزه گر
۱۳۸۶-۰۵-۳۰ ۲۱:۲۳:۵۰
جمله عیبش بگفتی هنرش نیز بگو
دوستان الفی که از الف تا یای مشکلات را لیست کردند کاش کمی هم خوبی های کار را می دیدند .شاید دیدند ولی نگفتند!
وقتی که دولت از اجرای سریع این طرح امتناع می کرد ریاست مجلس فرمودند دولت طفره نرود مصوبه مجلس لازم الاجراست . میلیونها کارت سوخت در این فرصت کم با این مکانیزم دقیق صادر شد و دست مالک رسید کدام پروژه IT در کشور اینگونه مدیریت شد اگر تبصره 13 اینقدر مشکل داشت مگر رئیس جمهور مغز ... خورده که رئیسش را به وزات صنایع بیاورد .
توصیه ای هم به دولت دارم که منتظر تولید اتوبوس نباشند هر چقدر که نیاز است وارد کنند .واردات داروی تلخی است که گاهی باید نوشید (36194)
 
نقي ازتهران
۱۳۸۶-۰۶-۰۱ ۱۷:۱۶:۲۶
ديروز در خيابان با كلي معطلي وداد زدن يك ماشين پرايد را نگه داشت . راننده هم به دليل نداشتن بنزين ابتدا از كولر روشن كردن امتناع كرد اما بعد با فهميدناينکه من گرمايي هستم و مريض ،كولر را روشن كرد و كلي هم بنده خدا از وضعيت موجود و خريد بنزين با نرخ 500 تومان گله كرد . حالا نمي دانم چه اصراري است كه بنزين با نرخ آزاد را اعلام نمي كنند ؟ اما اين سياست يك بام و دو هوا نمي دانم چه محلي از اعراب دارد ؟! در اردبيل ملت بخاري روشن مي كنند در شهر هاي جنوبي كولر !كجاي اين طرح كارشناسي شده است ؟ وانت بار 5 ميليوني بد قواره ايران خودرو به 5/6 ميليون رسيده !آنهم با مصرف صدي 14 تا . انحصار در همه چيز ؟ كجاي اين مطابق با قانون اساسي ايران زمين است ؟ (36360)
 
ahmadi
۱۳۸۶-۰۶-۲۷ ۱۳:۳۹:۳۹
آخه یک نفر از نمایندگان با اصل 44 مخالف نیست؟ (38713)
 
باسد
۱۳۸۶-۰۶-۲۷ ۲۳:۰۹:۲۹
من یک جوان از بلوچستان هستم و باید عرض کنم که در حقیقت اصل سهمیه بندی بنزین خوب است .اما در کنار آن به حل مشکلات بپردازند بنده داری یک خانواده بزرگ 16 نفره هستم که با سهمیه بندی بنزین تعداد 4 برادرم بیکار شدند جون قبلا با ماشین مردم مسافر کشی میکردند و حالا هم برای دریافت یک تاکسی به هر جاکه بگوئید رفتیم ولی بی فائیده .و در آخر نمی دانیم چه کار کنیم و به چه کسی مراجعه نمائیم چون پارتی نداریم و این تنها مشکل اصلی است و در این حکومت عدل و عدالت ما بدون حامی و پشتیبان هستیم . و اگر شما کاربر محترم در این دولت خدمتگذار مسئولیتی دارید و می توانید کاری برای ما بکنید مطمعن باشیدکه برای آخرت خود توشعه فراهم کردید . (38783)
 
ahadi
۱۳۸۶-۰۷-۰۱ ۰۸:۵۸:۴۰
اقدام مخابرات در زمينه سهيم کردن مشترکين و اختصاص سهام به آنها از طريق وديعه پرداختي جهت اشتراک بايد سرمشق وزارت نيرو و وزارت نفت در مورد وديعه هاي اشتراک آب و برق و گاز مشرکين و هزينه آبونمان ماهيانه قرار گيرد (39117)
 
حجازی شاهین شهر
۱۳۸۶-۰۷-۰۵ ۰۱:۳۲:۳۵
باسلام خدمت شما
از اولین کسانی بودم که ثبت نام اینترنتی کردم برای کارت سوخت ماشینم که در تاکس تلفنی کار میکردم
تا کنون کارت سوخت سهمیه ام را دریافت نکردهام درصورتی که افرادی که بعازمن ثبت نام کرده اند کارت سوختشان آمده بخدا قسم که با داشتن مخارج خانه وپرداتن قسط وام بانک خانه نشین شده ام چکار کنم کجا بیاورم شما بگویید خواهش میکنم راهنماییم کنید (39724)
 
salami
۱۳۸۶-۰۸-۰۹ ۱۷:۱۵:۴۶
اگر فروش سهام ادارات و شرکتهای دولتی به بهانه خصوصی سازی و بدنام کردن ملت به سهیم شدن در کارها انجام شود به زودی باید منتظر ورشکستگی این صنایع و ایجاد نارضایتی هم در بین کارمندان و کارگران همان شرکتها وهم در بین مردم که از خدمات این شرکتها مانند آب و برق و تلفن و گاز و شرکت نفت و بانکهای دولتی استفاده میکنند را شاهد خواهید بود .زیرا تجربه نشان داده است که شرکتهای خصوصی به انتظارات مردم به درستی پاسخ نداده و به افکار عمومی ملت بی اعتنا هستند و فقط در پی ایجاد رانت برای منسوبین و افراد خاص می باشند. محتمل ترین مشکلات کاهش کیفیت و کمیت خدمات و البته افزایش سر سام آور این خدمات است .همگان سرنوشت صدها کارخانه خصوصی شده را که علاوه بر تنزل کیفیت تولیدات ضمینه ساز بیکاری کارگران و ورشکستگی و تعطیلی کارخانه بوده را شاهدیم (42716)
 
فائقی
۱۳۸۶-۰۸-۲۲ ۱۷:۴۰:۲۴
سلام به دوستان
بنده سه است که برای گازسوزکردن خودرو ثبتنام نموده ولی تاکنون هیچ خبری نشده
به نظر می اید همهاینها حرف هستند ولی در عمل اجرا نمی شوند.
ثبت نام اینترنتی و حضوری هم داشته ام.
ndrnaderi@yahoo.com (43630)
 
مراد
۱۳۸۶-۱۱-۱۰ ۲۱:۴۹:۳۲
اینجانب یک جانباز میباشم در تاریخ 5/10/86 خودرو فرسوده راتحویل دادم چون مشکل تردد دارم 35 روز است هیچ جوابی نمی دهندایا مسئولین ستاد تبصره 13 چرا خارج از نوبت تحویل خورو جایگزین انجام نمی دهند (49697)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۱-۲۰ ۲۲:۵۳:۴۲
سلام خدمت تمامی ستاد تبصره سیزدهی یا

ماکه خودرو فرسوده که داشتیم که رفت پولهامون هم رفت اما خبری از خودروی جایگزین نشد بابا یکی به دادما برسه آخه راننده آژانس میتونه ماشین نگرفته قسط بده نه خدایش میتونه تو اجاره خونه موندیم چه برسه به قسط ماشین دی ماه خودرو فرسوده را تحویل دادیم به مرکز اسقاط نمایندگی سایپا ثبت نام کردیم 3 ماه گذشت اما هنوز سرگردانیم این ماه باید فرش زیر پام را بفروشم اجاره خونه وخرج خونه بدم بابا بدادم برسید تبصره سیزده ای یا.................................... (56610)
 
سعید
۱۳۸۷-۰۴-۱۲ ۲۰:۳۲:۵۹
اینجانب در انتخاب تاکسی خود که پژو جی ال ایکس عجله کرده و میخواستم که تاکسی خود را با سمندعوض کنم
آیا امکان پذیر است؟!
در صورت امکان به کجا مراجعه کنم؟!
در ضمن تمام کارهای بانک را هم انجام داده ام.. (69880)
 
علی ترابی
۱۳۸۷-۰۵-۱۲ ۲۳:۳۹:۲۲
ما مدت سه ماه که ماشینم رو که جزو خودروهای فرسوده بوده تحویل دادم ولی هنوز که هنوز هیچ خبری نیست کو گوش شنوا و کو چشم بینا ؟ (73162)
 
سیدمجتبی طباطباییان
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۱۷:۲۶:۱۹
اینجانب درسال 86خودروی فرسوده ی خودرا تحویل داده ام ودر فرم نظرخواهی که ازطرف ایران خودروبه این جانب ارسال گردیدپاسخ دادم که نمی توانم مبلغ مابه تفاوت رابه حساب بانک واریز نمایم وخواهش کرده ام که راه حلی ساده تربه من پیشنهاد کنندولی متاسفانه بعداز گذشت این مدت هنوز نتیجه ای نگرفته ام ونمایندگی 2004ایران خودرومی گویدکه بایستی به وزارت کشور مراجعه نمایم خواهشمندم درصورت امکان مبلغ خودروی فرسوده ی مراپرداخت نمایید.ازدریافت خودروی جایگزین منصرف شده ام با تشکر (93402)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.