نظر منتشر شده
۷۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 32573
يک تصوير و چند تبريک
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ مهر ۱۳۸۷ ساعت ۱۱:۲۸
یک تصوير و چند تبريک
به بهانه ساعات پایانی ماه مبارک رمضان
 يك تصوير

دوشنبه 8 مهر ماه 87 - ساعت 8  آخرين شب ماه مبارك رمضان - خروجي اتوبان صدر بطرف ديباجي جنوبي

در خياباني پرتردد از نظر خودرو و كم تردد در پياده‌رو، صحنه‌اي جلب توجه مي‌كند: زير نور يك چراغ خياباني، زن و مرد جواني روي زمين پياده رو نشسته و به ديوار خانه‏‌اي بزرگ تكيه داده‌اند. مرد حدود 32 ساله و زن حدود 25 ساله. زن جوان، در حالي كه سرش را به روي شانه مرد گذاشته، به خواب عميقي فرو رفته است.

مرد به نقطه دوري خيره شده اما گاهي به اين سو و گاهي به آن سوي خيابان نگاه مي‌كند و دوباره به منظره‌اي خيره مي‌ماند. صحنه ‌غريبي است اين جوان، شباهتي به گداهاي حرفه‌اي كه معمولا با يك نسخه پزشك از رهگذران كمك مي‌طلبند، ندارند.اما از چهره و ظاهر او و زن جوان، خستگي، فقر و درماندگي مي‌بارد.

در مناطق فقير نشين جنوبي تهران، اين صحنه غير عادي نيست، اما اينجا و در نقطه مسكوني و مرفه نشين شمال پايتخت، چنين صحنه اي كاملا غير عادي است و با خانه هاي كاخ مانند اطراف، تناقض تكان دهنده اي ايجاد كرده است.

خدايا اين دو جوان با اين وضع رقت‌بار كيستند و اينجا چه مي‌كنند؟
از كجا آمده‌اند و امشب را كجا خواهند خفت؟
با گذشت يك ساعت و نيم از زمان افطار، آيا چيزي خورده‌اند؟
اصلا اهل كدام دين و مذهب هستند و چرا اينطور درمانده و مظلوم اين گوشه از منطقه مرفه‌نشين تهران نشسته‌اند؟ ...

مرد جوان همچنان به اين سو و آن سوي خيابان نگاه مي‌كند و گاهي به منظره‌اي خيره مي‌ماند. مرسدس‌ها، بي‌ام دبليوها، پرادوها، كمري‌ها و آزراها دسته دسته از اتوبان صدر به داخل خيابان مي‌پيچند و از جلوي زن و مرد جوان مي‌گذرند.

رانندگان خودروهاي عبوري از اين خيابان معمولا يا حاجي‌بازاري يا مديران ثروتمند شركت‌هاي دولتي و خصوصي هستند كه از سر كار به منزل بر مي‌گردند و يا جوانان ساكن خانه‌هاي چند ميليارد توماني منطقه اند كه شبها براي خوشگذراني بيرون مي‌زنند.

رانندگان خودروهاي عبوري، توجهي به حال روز دو جوان نشسته كنار خيابان ندارند حتي كسي ترمزي هم نمي‌زند تا اسكناسي به آنها بدهد...

... ناگهان مرد جوان در سمت بالاي خيابان با ديدن چيزي، بلند مي‌شود و به سرعت به آن سو حركت مي‌كند. زن جوان از خواب مي‌پرد و دنبال مرد جوان راه مي‌افتد. كمي بالاتر پيرمردي ايستاده است چند كلمه‌اي با مرد جوان صبحت مي‌كند و بعد از جيبش اسكناسي خارج كرده و به مرد جوان مي‌دهد. مرد جوان اسكناس را مي‌گيرد و بطرف اتوبان صدر حركت مي‌كند . زن جوان هم به دنبالش. هر دو در سياهي شب گم مي‌شوند. بيچاره ها معطل يك اسكناس بودند ...

چند تبريك

عيد سعيد فطر بر ساكنان محترم ديباجي و دروس و كامرانيه و زعفرانيه و الهيه و... مبارك باد.

همان مسلماناني كه هر روز چندين بار از جلوي صحنه هايي نظير صحنه فوق عبور مي‌كنند همان ها كه امشب به تعداد اعضاء خانواده خود، نفري 1200 تومان از درآمد نجومي‌شان را به عنوان فطريه كنار مي‌‌گذارند تا فردا در جشن عيد فطر؛ طاعاتشان كامل شود. قبول باشد حاجي آقا- قبول باشد حاجيه خانم.

يك تبريك به ساكنان محترم بيغوله‌ها، حاشيه‌نشين‌ها و روستاهاي كارگرنشين حومه شهرهاي بزرگ. همان‌ها كه 40 روز به 40 روز گوشت سر سفره‌هايشان نمي‌آيد اما هر روز منت پرداخت «سهام عدالت» به سرشان گذاشته مي‌شود. همان ها كه رمضان و غيررمضان برايشان شبيه هم است، چون در هر دو حال،  گرسنه‌اند. الهم اغن كل فقير...

يك تبريك هم به مدعيان محترم اصولگرايي. همان‌ها كه تا چند سال پيش شعار «مبارزه با فقر و فساد و تبعيض» از دهانشان نمي‌افتاد اما چند سالي است كه بكلي اين عبارت را فراموش كرده‌اند. حداقل شعارش را هم ديگر نمي‌دهند. عيد شما مبارك برادران اصولگرا، طاعاتتان قبول.

يك تبريك مفصل براي مسوولان دولت‌هاي پس از جنگ. همان‌هايي كه با راه‌انداختن مانور تجمل، فقر احساسي را در جامعه ايران رشد دادند و در مقابل پديده‌هايي نظير اشرافي‌گري مسوولان، رانت‌خواري اطرافيان و كاسبي آقازاده‌ها و... چنان ساكت ماندند كه امروز ديگر سوال از سرنوشت امتيازهاي دريافت شده و پول‌هاي پرداخت شده توسط شهرام جزايري و جزايري‌ها، ديگر به لطيفه‌اي سياسي تبديل شده و حاميان و رشوه گيرندگان از وي، مدعي و طلبكار هم شده‌اند... عيد شما مبارك، مدعيان سازندگي و اصلاحات.

عيد فطر بر سياستگزاران اقتصادي هم مبارك باشد. به ويژه آنها كه بدون پاس كردن حتي 2 واحد «اقتصاد كلان»، درباره تخصصي‌ترين جنبه‌هاي سياستگذاري اقتصاد كلان ايران اظهارنظر مي‌كنند و با اصرار بر نظرات سطحي و نادرست خود، اقتصاد ايران را به بيماري هلندي حاد دچار كرده‌اند، همان ها با دميدن بر تنور تورم، سفره فقرا را نسبت به سفره ثروتمندان خالي‌تر كرده‌اند و با تزريق بي‌حساب دلارهاي نفتي به اقتصاد ايران (به بهانه اجراي طرح‌هاي عمراني)، بازارهاي ايران را مملو از كالاهاي خارجي كرده‌اند (از گلابي شيلي تا كمري ژاپني) ... همان ها كه با ندانم كاري‌هايشان، نا خواسته توليدكننده هاي ايراني  را تحت فشار و شمار زيادي از كارگران ايراني در خطر بیکارشدن قرار داده ‌اند.
عيد شما مبارك آقاي مهندس. خدا قبول كند طاعات و عبادات شما را.

و بالاخره يك تبريك هم به دولت محترم؛ همان كه بدون داشتن تئوري روشن اقتصادي درباره «عدالت»، با شدت هر چه تمام‌تر شعار عدالت محوري سر داد و امروز پس از 3 سال و نيم تصدي، در دام كاپيتاليستي ترين ايده‌هاي اقتصادي افتاده بطوري كه حتي اقتصاددانهاي ليبرال افراطي هم دادشان درآمده است كه مبادا در جريان نقدي كردن يارانه‌ها، به اقشار آسيب‌پذير، فشاري غيرقابل تحمل وارد شود!

و بالاخره تبريك اصلي خطاب به ملت ايران. همان ها كه با وجود همه اين ندانم كاري‌ها، نبايد اميدشان به اصلاح امور كشور كمرنگ شود.

خداوندا در اين ساعات پاياني ماه مبارك رمضان، حلاوت بندگي و اطاعت و عيد را به كام ملت ايران بچشان و عزم و اميدشان را به اصلاح امور كشور روز به روز بيشتر فرما. راه درست را در مقابل مسوولان ما قرار بده و در پيمودن اين راه ياري‌شان فرما. آمين.


 
علي
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۲:۲۵:۱۷
متن زيبا و تاثيرگذاري است ؛ به اميد ريشه كني مدبرانه فقر در ايران ؛ حقيقتا مردم اين كشور با عظمت و ثروتمند لياقت همه گونه رفاه و امنيت و آسايش را دارند . (83131)
 
احمد
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۲:۲۸:۴۶
اشک و آه و بغض چشمان وگلویم را فرا گرفت واقعا حقیقت جامعه ما را بیان نمودی . کجاست مسلمانی و کو عید.
عید ما ان روز بود کز ظلم آتاری نباشد (83137)
 
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۲:۴۷:۰۷
به ساكنان اين مناطق چه ربطي داره بنويس عيد فطر به مسئولان محترم كه 300 ميليارد دلار در آمد نفتي داشتند مبارك.
(83140)
 
سید
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۲:۴۹:۴۷
با سلام خدمت نويسنده اين مطلب. من يكي از ساكنين همان محله هستم نه پو لدارم و نه بنز دارم و يا غيره بلكه يك كارمند ساده كه حقوقم را نگرفته ام پيش پيش بابت قسط هايم بايد بدهم. پس كمي با انصاف و جوانمردانه حرف بزن. بدان در همين محله هائي كه نام آورديد خيلي افراد هستند كه به ايتام و افراد بي بضاعت كمك مي كنند. يكي از اين افراد مادر خانم بنده است كه يا در شير خوارگاه رفيده است يا در حال پول جمع كردن جهت خريد جهاز براي عروس هاي بي بضاعت. دوست عزيز متسفانه بخاطر مشكلات وحشتناك اقتصادي كه هزار بار بايد تاسف خورد چون دولت مردان ما (هيچ اهميتي به مشكلات مردم نمي دهند)مردم را واداشته نسبت به گذشته به مردمشان بي تفاوت باشند. البته اين را خدمتتان عرض كنم خيلي از اين افراد نيز سياه بازي مي كنند( منظورم به اين زوج نمي باشد) و براي اين است كه كسي محل نمي گذارد. دوست عزيز آنهائي كه بنز و بي ام و و غيره سوار مي شوند همه بد نيستند و همه هم خوب نيستند. بهتر نيست كه بخاطر اين وسايل نخواهيم همديگر را بكوبيم. بهتر نيست كه دست به دست هم بدهيم . به آبادي ايران اسلامي عزيزمان كه خداوند تبارك و تعالي به اين كشور نعمات بي نهايتي را داده و باز مي گويم بدليل بي تدبيري مسئولين از آن بخوبي نمي توانيم استفاده كنيم‌، ايران را آباد كنيم. عيد فطر بر شما هم مبارك انشا ا.. خداوند همه ما را هدايت كند. (83165)
 
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۲:۵۱:۵۹
جز تاسف چه می توان گفت؟ (83168)
 
رسول
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۲:۵۲:۴۹
بیاد کلام پیغمبرمان افتادم که میفرمایند :
مسلمان نیست کسی که شب سیر بخوابد ولی در همسایگی او فردی سر گرسنه بر بالش بگزارد .
آیا میتوانیم با این وجود ادعای مسلمانی کنیم ؟ (83164)
 
فرشته
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۲:۵۶:۰۲
عید شما نویسنده محترم هم مبارک که درد این ملت را می فهمی. (83175)
 
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۳:۱۶:۲۶
خدا وکيلي سياه نمايي هم حدي داره
ضمنا اونجا که نوشته بود دو واحد اقتصاد کلان پاس نکردن مگر اونهايي که دکتراي اقتصاد کلان داشتن چه گلي به سر مملکت زدن (83197)
 
ناشناس2
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۵:۳۸:۳۳
حضرت عباسي تواين سه سال قيمتها چند درصد رشد داشته ، حقوق كارمندان ، بازنشستگان ، كارگران ، و كشاورزان كه مجموعا حدود 80 درصد جمعيت (حدود 75درصدخانوار) كشور را تشكيل ميدهند چنددرصد ؟ من مهندس هستم ، بخدا دخالت مهندس ها در مواردي مثل اقتصاد يك اشتباه محض است ، شايد اقتصاددانها هم در اين شرايط نتوانند كار عمده اي بكنند ولي حداقل ارزش كار مهندسي حفظ ميشد ، مهندسهاي دولت ، آبروي ديگر مهندسها را هم بردند ، بهتر است شماهم كمي حساب وكتاب دستت باشد و هرگفتاري را با روش كهنۀ انگ زدن مخدوش نكني. (83330)
 
سعید
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۰۳:۳۷:۵۶
عجب مقایسه بی ربطی ؛ آقای ناشناس اگر به زعم جنابعالی دکترهای اقتصاد گلی نزدند، اقتصاد بدبخت و بیمار رو بدیم دست یکی که هیچ سر در نمیاره ؟
بابا احسنت به اینهمه درک و فهم و افاضات ؛ آدم اینها رو که میبینه و میشنوه کلا ناامید میشه . (83570)
 
تهرانی
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۳:۲۰:۴۶
این تصویر را من چند روز مکرر در پارک ایرانشهر دیده ام علت چیست خدا گواه است. (83204)
 
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۳:۲۸:۴۵
عید شما هم مبارک که اسمتان اصولگراست اما مدتهاست از خط اصولگرایی واقعی خارج شده و به جای پرداختن به مسایل مهم تر همیشه به جدل های بیخود روی می آورید.
عید رهبر عزیز هم مبارک که همیشه باید از دست اصولگرایان و غیر اصولگرایان حرص بخورد و موهایش سفید تر از پیش بشود و مدام تذکر بدهد که به جای پریدن به هم به داد مردم برسید.
راستی اگر این مملکت رهبر نداشت تا بحال صد تکه شده بود.
عید رهبر عزیز و دردمندم مبارک (83208)
 
بيگي
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۳:۵۲:۰۰
اين سخن بزرگانه را نشنيده ايد؟
تا كوخي خراب نشود كاخي درست نميشود. صحيح يا صحيح يا تظاهر بودن وضع اين دو نفر مهم نيست زيرا اگر دولت مردان كه ادعا ميكنند از ميان مردم آمده اند بعد از اينكه خرشان از پل گذشت نيم نگاهي به وضع زندگي و درآمد و هزينه طبقه ضعيف (كه با اين وضع اقتصادي طبق برنامه بزودي ريشه كن خواهند شد) بيندازند مساله اي عادي خواهد بود. اينكه دايما بگوييد ما ميدانيم مردم در فشار هستند جواب نشد .آقايان دولت مردان دانستن شما مساله اي را حل نميكند براي مردم مسكن و نان و دارو و... نميشود .اگر جدا مديريت داريد مشكل را حل كنيد اگر نه برويد تا اگر كسي ميتواند بيايد مشكل را حل كند.
شايد شما هم تحت تاثير برنامه هاي رسانه ملي قرار گرفته ايد كه حاج رضا ي ميلياردر و حاجيه خانم با منزل ويلايي چند هزار متري مكاشفه ميكنند ... اين ديگه آخرش است. اينها فيلمه شامل شما نميشود.. (83230)
 
سعید
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۰۳:۵۵:۳۵
برادران . خواهران
ما در حال حل کردن مشکلات جهانی!هستیم ؛ چرا با این سخنان بی ارزش وقت مسئولین محترم را می گیرید ؟
آقا اگر یک نفر در اتوبانی در حال رفتن از دنیای فانی و بی ارزش است ثواب دارد در این مسیر رفتن!حتی کمکش هم بکنید, آخر زندگی در دنیایی که همه در انحراف و خرابی هستند چه ارزشی دارد؟ انشاءالله خداوند اجر میدهد .
الان یکسری راه حلهایی پیدا شده که همه دنیا را ناگهان معجزه آسا نجات میدهدکه آنهم فقط دست ماست - البته دنیا را ! ما که اصلا علاقه ای به این دنیا نداریم - ؛ باور ندارید از آنهایی بپرسید که در هزاره سوم ! بخشی از معجزات را دیدند ... (83571)
 
امير
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۴:۲۹:۵۳
سلام
لطفاً در آوردن اظهار نظر افراد نسبت به مطالب نوشته‌شده در سايت، نظارت استصوابي نفرمائيد كه اصل و اساس حركت خودتان را زير سئوال مي‌برد.ضمن آنكه نظرات موافق و مخالف زير هر اظهار نظر نشان مي‌دهد شما صرفاً مقوله را به بحث گذاشته‌ايد، نه اينكه مورد تأييد شماست تا زير سئوال برويد.


تا موقعي كه انسان با «نمايش دادن» خصوصي‌ترين درونيات خويش (ايمان به خدا و پيغمبر) سعي در كاسبكاري و كسب مقام‌هاي دنيوي دارد و آنقدر وضع جامعه مفتضح است كه حتي منتقدان نيز براي نقد ابتدا بايد قلم خويش را در مركبي از جنس همان نمايش‌ها فرو كنند و اگر كسي معترض شوند با شعارهاي سوخته مرگ بر منافق و مرگ بر جدايي‌طلبان دين از سياست(كه ذاتاً دو مقوله جمع‌ناپذير به لحاظ ذاتي هستند) استقبال و سپس توديع مي‌شود!....، هيچ اصلاحي در كار نخواهد بود.
هنگامي اصلاح صورت مي‌گيرد كه شما بگويي: يه انسانيت خود مراجعه كنيد!
نه اينكه صفي از دين و ايمان و حاج‌آقا و... راه بيندازيد تا دو كلمه حرف حساب بزنيد. لب مطلب«همين چيزهايي راكه مورد خطاب قرار مي‌دهي اصل اشكال است»

سخن بزرگان: ... (83250)
 
صفا
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۴:۳۴:۰۳
مطلبی زیبا از نظر ادبی بود ولی حیف که زبان انتقاد جایش را به تخریب داده است.
واقعا همه ماشین های مدل بالا واسه دولتی هاست. من خودم یکی از این ها را دارم ولی به دولت وصل نمی شوم.
ولی نگاه هم را تغییر دادید تا به گونه ای دیگر پشت ماشین بنشینم. (83278)
 
فدایی
۱۳۸۷-۰۹-۳۰ ۱۹:۱۴:۲۵
تا دیروز که همه می گفتید بی چاره کارمند ها
الان هم می گید تورم زیاده
فردا هم می گید ...
بابا این همه دروغ چراااااااااا
پدر خودم از کارمند های پست بالای وزارت کشور بوده..
آخه چرا دروغ می گید
کجا بوده که ماشین های مدل بالا واسه کارمند ها بوده
تا بوده برای ؛ اساتید دانشگاه ها با حقوق های میلیونی
مال دلال ها با حقوق های میلیاردی
و تا بوده واسه بی دین های رشوه خوری بوده که مثل کرم افتادن به جون این دولت
چون تو دولت خاتمی دستشون برای دزدی و رشوه خوری و ... باز بوده
اگه نمی دونی بدون...
حتما خیلی چیز های دیگه هم هست که به خاطر سیاه نمایی های منافق ها و ضد دین ها ، از دسترس مردم سانسور شده (96548)
 
یک خبرنگار پارلمانی
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۴:۴۵:۲۹
شما نویسنده محترم که از زیبایی‌های ماه مبارک رمضان تنها به صحنه‌ای زشت بسنده کرده‌ای، شما که با قلم خود از کنار اطعام‌ها، کمک‌های مردم به فقرا، اکرام‌های مردم به یکدیگر در ماه رمضان، صیام‌ها، قیام‌ها، استغفارها، همدلی‌های مردم، میهمانی سر سفره خدا و... با بی‌تفاوتی گذشتی، شما که فقط سیاهی شب را دیدی، شما که نور خدا را در این ماه ندیدی، شما که همه چیز را سیاه نمایاندی، شما که همه را به باد انتقاد گرفتی، شما که همه را ناکارآمد و نادان خواندی، شماکه...
عیدت مبارک. انشاءالله خداوند عبادات شما و ما را در این ماه مبارک قبول کرده و از سر گناهانمان درگذرد. انشاءالله خداوند به ما و شما در همراه با هنر خوب نوشتن، خوب دیدن را نیز عطا کند... (83290)
 
رضا
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۲۳:۵۴:۳۱
زمانی که حضرت علی فهمید خلخالی را به ظلم از پای دخترک یهودی با جرح ربوده اند نگفت دل خوش کنید به انهمه کارهای خوب من بلکه گفت اگر مسلمانی بشنود و از غصه ان دق کند حق دارد ضمن اینکه کارهای علی کجا و کارهایی که شما گفتی کجا .همش ریاست (83709)
 
فدایی
۱۳۸۷-۰۹-۳۰ ۱۹:۱۹:۴۹
نکته بسیار جالب و مهمی که توی این مطلب بود و حقیقت رو بیان می کرد این بود که ؛ شمایی که از نزدیک دیده بودید و چند ساعتی دید می زدید ( شاید به زن مردم با دقت می نگریستید ) چرا خودتون دست به کار نشدید و کمکی نرسوندید ؟
آخه آدم ..... کمتر دروغ بگو ...
هیج ایرانی ای نمی تونه چند ساعت به بیچارگی هم وطن خودش نگاه کنه و آخرشهم بی تفاوت از کنارش رد بشه
پس به خودت بگو نه به مسئولان محترم و دلسو (96549)
 
نا شناس
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۵:۲۴:۱۸
من یه جوان 23 ساله و دانشجوی یکی از دانشگاههای دولتی هستم . این بحثی که شما شروع کردین از مدتها پیش برای من تبدیل به یک کابوس شده . واقعا با این وضع ایا من میتونم تا 10 ساله اینده یک زندگی مستقل ساده (نه تجملی) تشکیل بدم.ولی هر جه که فکر میکنم به جوابی نمیرسم. در واقع جوابی که بهش میرسم اینه که یک انسان دیگرو بدبخت میکنم و در نهایت شاید گوشه نشین خیابان هم شدم. واقعا کسی جوابگو هست؟بحث دولت فعلی قبلی اینده و چپو راست نیست . بحث اینه که دلشان برای مردم نمیسوزه. (83291)
 
اكبر
۱۳۸۷-۰۸-۰۵ ۱۳:۲۷:۵۰
چنين صحنه هايي را همه ميبينند ولي واقعاً چه كسي آن را حل ميكند همه ميبينند ولي كور شده اند از مسئولين تا مردم بياييد دلهايمان را پر از مهر و عطوفت نماييم و خداوند مسئولين مارا ببخشد و ما را (87014)
 
فدایی
۱۳۸۷-۰۹-۳۰ ۱۹:۰۶:۵۴
آره امیدی هست
شما توکل ندارید
الان که 4 میلیون وام ازدواج میدن
خونه با وام 99 ساله میدن ( البته چون تقاضا زیاده یکم طول می کشه ، من خودم شاهد ساحت و ساز بودم )
فقط باید عرضه ی کار کردن رو داشته باشی.
اول زندگی که نباید همه چیز داشته باشی! (96546)
 
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۶:۰۲:۱۳
سلام به سایت الفی که نمی دونم این همه پدر کشتگی با دولت نهم رو از کجا اوورده ؟ سلام بر سایتی که دم از پیروی از رهبری می زنه و ولی هنوز متوجه نشده حضرت اقا علاقه و حمایت و رضایتش از دولت بسیار است ! سلام بر سایتی که غالباَ این چنین نظرات رو رو نمی گذاره! (83342)
 
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۶:۱۶:۵۷
بيدار شوند كسانيكه هنوز بر سر ميز هاي رياست ومقام باهم درگيرند وخيليه اين وسط در فقر دست وپا ميزنند.چه پدراني كه ازخجالت دست خالي وجيب خالي تر روي بازگشت به خانه را ندارند ولي طرحهاي اقتصادي يكي بعد ازديگري مي آيند و مي روند ولي كي تآثير ميكند نميدانم آيا گوشت به كيلوئي ...و مرغ به كيلوئي 1500 تومان برميگردد؟ (83348)
 
24 ساله
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۶:۱۷:۱۷
اول از همه به نویسنده بابت شجاعتش تبریک میگم. نمونه این تصاویری که شما دیدین رو من هر روز دارم میبینم. شاید چون رو این مساله (فقر مردم و تضاد وحشتناک طبقاتی) خیلی حساس شدو مو چشمم همه جا فقط این رو میبینه.
دوستی با اسم ناشناس در مورد آیندش نوشته که براش مبهمه
دوست عزیز ! من 24 سال سن دارم و از 17 سالگی به شدت کار میکنم. با بدبختی هزینه تامین معاش خودم، و خانواده ام را دادم تا حالا
با همین درآمد دانشگاه رفتم و کلاس های گوناگون... به امیدهای واهی
الان چند وقتیه میشه که واقعا از آینده خودم تو این مملکت نا امید شدم. کشوری که خدا میدونه بیشتر از جونم دوستش دارم رو مجبورم ترک کنم. چون نمیخوام بقیه زندگیم هم مثل قبلش بگذره. یا حداقل اگه گذشت، بعدها پیش خودم نگم که مملکتم به من خیانت کرد و عمری از من فقط بیگاری کشید.
من میرم بخاطر اینکه عشق ایران تو دلم زنده بمونه. (83350)
 
مفید
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۶:۱۸:۳۱
ممنون برای مطلب خیلی قشنگتون!
در آخرین روز ماه مبارک،مثل تمام سریال های تلویزیون که همیشه تو این ماه پخش میشه و آخرش روسیاهی برا دیگ میمونه، روشن شدن وضعیت مدرک بعضی ها بهترین عیدی نمایندگان به ملت خوبمون و شما عزیزان بود.
امیدوارم همیشه در امر اطلاع رسانی موفق باشین و این داستان مدرک را بیشتر پیگیری کنین! (83352)
 
حسين
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۶:۲۳:۵۲
بنده يک کارمند ساده دولت هستم که ماهي 400 هزار تومان حقوق مي گيرم

درآمد ديگري هم ندارم
وقتي پيش خودم حساب مي کنم که اگر همه درآمد خودم را پس انداز کنم و هيچي نخورم و هيچي نپوشم بعد از 30 سال کار پس انداز من مي شود 144 مليون تومن
آيا من سي سال ديگر مي توانم با پس اندازم خانه 70 متري بخرم؟
کجاست آن دوران که شهيد رجائي ها با پس انداز يک سوم حقوقشان ظرف 3 سال خانه 90 متري در تهران مي خريدند.
آه آه آه من قله الزاد و طول السفر (83355)
 
ش.ق.
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۶:۴۸:۲۶
خدایا به ما کمک کن همه چیز را همانطور که هست ببینیم
اللهم ارنا الاشیاء کما هی- پیامبر اکرم (ص)

تا زمانی که فقط از دیگران انتظار اصلاح داشته باشیم ولی از خود غافل باشیم بهبود وضع خیلی میسر به نظر نمی رسد.

بیایید به جای دیگران به خودمان بپردازیم . یه کم هم از خودمان انتقاد کنیم و از خود بپرسیم:
-آیا کاری که به عهده من است درست انجام می دهم؟
- آیا حاضرم منافع فردی خود را فدای منافع جمع کنم؟
- آیا عیب های خود را می دانم و در رفع آنها تلاش می کنم؟
- آیا هم وطن خود را واقعا دوست دارم؟
- چقدر اهل ایثار به دیگران هستم؟
- چه میزان حاضر به تحمل انتقاد نسبت به خود توسط دیگران هستم؟
- و صدها سوال دیگر

بیایید اول از خود شروع کنیم.
بیایید اول خود نوعدوست باشیم بعد از دیگران بخواهیم.
بیایید اول خود دیگران را دوست داشته باشیم بعد از دیگران بخواهیم.
بیایید اول خود ایثارگر باشیم بعد از دیگران بخواهیم.
بیایید اول خود در کارمان صادق باشیم بعد از دیگران.
و ...

نزدیکیهای اتمام ماه رحمت است. قطعا دلها نورانیت بیشتری یافته است بیایید از همین امروز این تصمیم را بگیریم که از خودمان شروع کنیم.

یادمان باشد که ما از خداییم و بسوی او بر می گردیم. بیایید یه مقدار از لحظات خودمان را به همین جمله فکر کنیم. (83366)
 
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۷:۴۱:۰۵
چکیده این مقاله یا گزارش ترسیم چهره زشت فاصله طبقاتی می باشد. حضور چند انسان نیازمند در سطح شهر چه بالا ی ان و چه پائین ان بحث خرد این مسئله می باشد. نویسنده در عبارات مختلفش واقعیت رخ داده نه در این سه سال بلکه ایجاد جامعه ای نامتوازن در طی حداقل بیست سال اخیر را بیان کرده است. پیدایش شکاف طبقاتی از صدقه سر مدیریت های انچنانی (اشراف زدگی و اشراف گرایی) اغاز شد و از صدقه سر مانور های پیچ و واپیچ دولت حامی مستضعفان! در دوره کنونی شدت گرفت و به حال و روز فعلی درامد که دقیقا\" همان فرمایش امیرالمومنین است کاخ های برافراشته در کنار کوخ های ویران . انبوه عظیمی از مردم که گرفتار سختی معیشتی هستند و صورتهای خود را با سیلی سرخ نگه میدارند و اغلب پدران و سرپرستان خانواده در این قشر وسیع همیشه شرمنده فرزندان و افراد تحت تکفل خود هستند و از طرف دیگر در قشر نوکیسه ها (منظور ثروتمندان اصیل و با ریشه نمی باشد) که یکی از تفریحات فرزندانشان لایی کشیدن با ماشین های مدل بالا در خیابانهای شهر است.فقط همین ماشین بازی بچه پولدارها که در کمتر نقطه ای از دنیا مشابه ان وجود دارد زشتی تصویر فاصله طبقاتی را به عیان نشان می دهد زیرا بهای بعضی از این اتومبیل ها بیشتر از تمام دارایی خانواده ای ضعیف و ابرومند در این کشور می باشد و..... این قصه سری دراز دارد. (83397)
 
محمدصدراشرفی
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۹:۰۷:۲۷
خداحجت رابرای ماتمام کرده ،همه خوب و بد رامی شناسیم، حلال وحرام رامی فهمیم،به حق وحقوق خودآگاهیم،ظلم و عدل رالمس کرده ایم،و...پس درهیچ شرایطی ظلم نکنیم تابه عقوبتش گرفتار نشویم...
خدایا ریشه ظلم و ظالم رانابودکن.

بعضیها میگن:

هیچ مدیرو مسئولی درنظام ماازچرخه مدیریتی پایین نمیآید مگربامرگ...

مدیران ما تا وقتی حق وحقوقشون پرداخت بشه پایبندن... (83443)
 
نوید
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۹:۱۴:۴۵
خدانگهدار محسن مخملباف باشد، چیزی که بیست و چندسال قبل گفت امروز به کار میاید: اونایی که کفشای لنگه به لنگه دارن خوش اومدن، اونایی که ماشینای لنگه به لنگه دارن خوش اومدن، اونایی که زنای لنگه به لنگه دارن خوش اومدن.
عید اونایی که خالصانه جنگیدن مبارک، عید اونایی که از احد غنیمت بردن هم مبارک، عید اونایی که صدها میلیارد دلار نفت فروختن مبارک و عید اونایی که سفره شون بوی نفت رو نشنیده هم مبارک.
بیچاره آقا امیرالمومنین که از دست ما شیعیانش شرمساره. کاشکی انبرش رو برای عقیل حروم نمیکرد ما امروز از عقیل بهترش رو داریم
حیف
عید شما هم مبارک اگرچه با خط سیاسیتون موافق نیستم (83444)
 
مجتبی
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۲۰:۰۱:۰۸
ای کاش ای کاش همه واقعیت ها و بدبختی های این مردم مثل این قصه بود که آخرش با یه اسکناس حل شد و یکی پیدا شد و ....
.
به خدا این نیست این نیست
الله الله از فقر و نداری مردم
الله الله از رنجهایی که این مردم بخاطر نداری میکشند
الله الله از مصائبی که کمر بعضی از همشهری های مارو خم کرده
الله الله از کسانی که مسوولند و میبینند و انگار نه انگار
.
وای بر ما اگر فردا روزی قیامتی باشه و سوال و جوابی
.
ای کاش همه قصه هایی که توی این شهر تهرون ماست مثل این یکی
بود.
خدا به اونی که داره صد برابر بده اما دست گشاده هم بهش بده
یا الله خودت این مردم رو دریاب
آمین (83458)
 
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۲۰:۲۸:۵۵
مسلمانان مسلمانان مسلمانی ز سر گیرید
امیر جان ممنون . متن زیبا و در عین حال دردناک و تاثیر گذاری بود . (83467)
 
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۲۰:۳۶:۴۲
masool dolat ast. (83470)
 
روح الله
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۲۰:۵۸:۰۳
منصفانه قضاوت کنید
درست است که در کشور و در دولت نهم مشکلاتی هست
ولی باید خدمت هایی که شده است را هم دید
سهام عدالت یک کار خوبی بود که شد
بهترین کار نبود ولی کار خوبی بود
نباید همیشه منفی نگاه کرد
انتقاد به دولت هست ولی منصفانه انتقاد کنید (83479)
 
محمد صادق
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۲۱:۰۸:۴۸
سلام
از راهی دور...

هم آفرین و هم نه...

متن تاثیر گذاری بود که احساسات زیادی آن را مثل یک قصه کرده بود، نه یک واقعیت.
کاش متن را با انصاف مینوشتی، من یک فامیل در همان منطقه دارم. آدم بدی نیست، به دیگران کمک هم می کند.
ماشینش هم کمتر از 15 میلیون تومان باید باشد...

کاش بیشتر فکر میکردی و می نوشتی تا ما هم در اینجا، احساس واقعی تری میکردیم.

دانشجوی صنایع (83481)
 
بهناز
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۲۲:۱۹:۲۶
عيد فطر بر تمام ايرانيان مبارك باد. (83501)
 
آرش
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۲۲:۴۷:۵۹
من در این مقاله یک جمله پیدا کردم که اگر فقط در مورد ابعاد مختلف آن بحث شود تمام مشکلات اقتصادی ما حل می شود(با اجازه از نویسنده اصلی مطالب د اخل پرانتز بعدا\" اضافه شده):
((دولت محترم؛ بدون داشتن تئوري روشن اقتصادي درباره «عدالت»(و روشهای رسیدن به آن)، با شدت هر چه تمام‌تر شعار عدالت محوري سر داد و امروز پس از 3 سال و نيم تصدي، در دام كاپيتاليستي ترين ايده‌هاي اقتصادي ( و بیرحمانه ترین آنها که فرسنگها با تمام اهداف و فلسفه مجموعه ای که به نام دستورات اسلامی می شناسیم دور است) افتاده بطوري كه حتي اقتصاددانهاي ليبرال افراطي هم دادشان درآمده است ...))
(( ... و خدا سرنوشت قومی را عوض نخواهد کرد مگر آنکه آنها خود سرنوشتشان را عوض کنند...)) از قرآن کریم (83507)
 
کوثر
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۰۲:۴۱:۰۰
در این شب عزیز، از خداوند، دیده‌ای زیبابین برای نویسنده‌ی محترم طلب می‌کنم. (83560)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۰۲:۴۸:۰۷
بنده هم زمانی آنقدر کسب و کارم خوب بود که بلافاصله با دیدن چنین صحنه هایی دست به جیب می شدم و مشکل طرف را حل می کردم یعنی طوری که خنده رضایت او را مشاهده کنم تا کمی از عذاب وجدانم کاسته شود . اما متأسفانه مدتی است که اوضاع اقتصادی چنان نابسامان شده که حتی افراد کاسب و تاجر هم کم کم دارند به وضع بدی دچار می شوند . بصورتی که حتی فردی مانند من نیز ترجیح می دهیم از کنار چنین صحنه هایی عبور کنیم و بروی خودمان نیاوریم . چون خودمان هم تا حدودی گرفتار شده ایم و با سیلی صورتمان را سرخ نگه می داریم . مطلب بالا فقط دلی از ما سوزاند و اشکی گرفت اما خدا نگذرد از آنهایی که فرصت ها و بسترهای رشد اقتصادی را دارند یکی یکی نابود می کنند . هر روز دریغ از دیروز . خدا رحم کند (83562)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۰۷:۱۸:۴۲
faghat shokr. khodaya shokr. vaghti yeki ye balaii saresh miad roo be khoda mikone mige khodaya mage man gonaham chi bud? in kheili soale badie ke adam khodesho bi gonah bedune. donya dare okafate dustan.faghat shokre khoda (83575)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۰۸:۰۵:۰۸
یادت رفت عید را به خداوند این افراد هم تبریک بگوئی آخه خدای این آدمها با خدای فقرا فرق میکنه . اینها سفره های مجلل برای خداشون می اندازند سفر مکه برا خداشون میرن و با چمدونهای پرپول برمیگردند عروسی های آنچنانی می گیرند و جواهرات می خرند. اما خیلی خدا پرست هستند و خدا را خیلی دوست دارند برا خداشون نماز میخونند و روزه می گیرند و افطاری ها که دیگه نگو . خدا شون هم عوضش خیلی اینها رو دوست داره و بابت این قدر دانی به اینها هی پول میده اون هم پول حلال دیگر بنده ها که لیاقت ندارند اینها فقط لیاقت دارند . راستی این پولدارهای خداپرست گاهی از جنگ هم بدشان نمی آید ظاهر چیزی نمی گن ها اما در باطن اینقدر پول حلال نصیبشان میشه که خوب عوضش خرج فقرا میکنند و چربی خونشان که با لا رفت یک مقدار غذاها را به فقرا میدهند و لباسهایی که از اروپا و مکه می آورند به فقرا می بخشند .وقتی هم معاملات کلان حلال میکنند پولی به فقرا میدهند. واقعا خدا سایه اینها را از سر فقرا کم نکنه و انشاء اله همیشه فقرا وجود داشته باشند که این افراد خیر بتوانند کمک کنند. آمین (83580)
 
حسن
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۰۹:۲۶:۰۱
عيد شما هم مبارك آقاي توكلي

ملودرام نويس هم بودي ما خبر نداشتيم؟ آنهم از نوع ملودرام سياسي اقتصادي

خدا عاقبت همه را بخير كنه

البته ميدونم چاپ نميكنيد ولي لااقل اگه با آقاي توكلي مدير سايت روراست هستيد به رويت ايشان برسانيد (83587)
 
احمدی
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۱۰:۱۶:۰۳
مقاله خوبی است ،جامعه ما به لطف تبلیغات هدایت شده چندی است بخش مهمی از بدنه خود را به فراموشی سپرده ،سازمانهایی چون صدا و سیما برای آنکه متهم به سیاه نمایی نشوند براحتی محرومین رو به افزایش را نادیده میگیرند یادمان نرود که حتی در سریالهای تلویزیونی سعی بر این بود که وضع اقتصادی مردم را خوب نشان دهند.
یادم هست که درست پس از پایان جنگ آقای رفسنجانی در جایی گفته بود که مردم ما در این سالها سختی های اسلام را دیدند ولی از این به بعد گشایش آنرا هم میبینند،البته تلاش هم کردند ولی مدیران آنزمان تا آمدند بفهمند فرمولهای تورم اقتصادی را چگونه بکار ببرند روشهای سعی و خطایشان آسیب زیادی به اقشار محروم زد ، حاصل تجربه همان مدیران در دولت خاتمی متجلی شد هم او که فهمیده بود کارنامه اقتصاد دانهای اقتصاد نخوانده را باید در رشد مناطق فقیر نشین دید و بازی کردن با یک \"صفر\" اقتصادی برای طبقات کم درآمد مثل یک سونامی است و در بکار انداختن این ابزار در صحنه اقتصادی با احتیاط عمل میکرد ولی هیهات که آنچه به عنوان برنامه بنا شده بود و آنچه بعنوان سند چشم انداز معرفی شده بود و لازم الاجرا انگاشته میشد به یک چشم برهم زدنی توسط مدیران جوانی که فکر میکردند هرانچه توسط دولتهای قبلی بناشده خطاست و آنها با نبوغ خداداد خود (البته بدون برنامه) قادرند در مدت کوتاهی ایران را اول به قدرت اقتصادی منطقه و بعد هم به یک قدرت جهانی در اقتصاد تبدیل کنند.ناپختگی این سخنان از همان ابتدا روشن بود و مدیران جوان دولت جدید حتی به اقدامات بسیار معمولی و بدیهی دولتهای قبل مثل برنامه تغییر ساعات نیز با شک و تردید نگاه میکردند ،حالا که نتیجه این مدیریت بی تجربه بتدریج در حال آشکار شدن است به دستکاری آمار میپردازند که شاید اشکال از اینجاست و بقولی سیاه نمایی است ،وزرای اقتصاد،مدیران بانک مرکزی و دیگر مدیران مثل مسافر تاکسی میایند و میروند ، گاه با خود قفل به خزانه میزنند و گاه تحت فشار قفل میشکنند و به این ترتیب بازهم همان اقشار دچار سونامی میشوند و ما هم آنها را شاید فقط در خیابان ها میبینیم چرا که به لطف سیمای جمهوری اسلامی در تلویزیون خانه های دوبلکس و خودروهای آخرین مدل نمایش داده میشود ، براستی در طول این سالها ی اخیر هیچ برنامه مستندی راجع به فقر مردم در سیما دیده اید ؟ (83592)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۱۰:۳۴:۴۰
متن متن متن حرف حرف حرف تاکی یه عده حرف بزنن یه عده متن بنویسن بابا بسه دیگه کسی نمیخواد کاری بکنه؟ (83594)
 
علی
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۱۰:۴۷:۱۲
با نام خدا .
عید مبارک ، ایشاالله بتونم و بتونیم شهروند خوبی برا هم باشیم .
در مورد نوشته شما ، باید از دو دیدگاه بررسی شه .

اول اینکه شما دارید احساسی به بحث نگاه میکنید ، خوب کسی که بتونه از موقعیت ها درست استفاده کنه میتونه به راحتی به درآمد های خوبی برسه و دستش به دهنش برسه . (البته از راه حلال و با تلاش و کوشش ) و ربطی هم به بالا شهر و پایین شهر نداره .

و اینکه اون دو نفر تو بالای شهر چی کار میکردند . اصلا یک آدمی با مشخصات مقاله شما ، تو منطقه زعفرانیه و یا .. چی کار داره ؟

دوم از نگاه انسان دوستانه ، حق با شماست ، انسان ها کمی همدیگر را بیشتر درک کنند و به هم لطف بیشتر و نگاه عاطفی تری داشته باشند و به از لحاظ اقتصاد اسلامی اش ، خمس و زکاتشان را پرداخت کنند ، کمتر با این صحنه ها مواجه می شویم .
امنیت بالا تر رفته و روابط بهتر میگردد .

ایام به کام . (83597)
 
amoo
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۱۱:۱۱:۰۸
afarin alef. (83602)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۱۱:۲۶:۱۰
با وجود منابع سرشار و فراوان خدادادي در اين كشور وضعيت موجود وافعا اسفبار است و اين وضع تنها در كنار خيابان و به سن و سال حاصي محدود نمي شود ، متاسفانه !
با توجه به داده ها و ورودي سيستم مديريتي مشكلات فراواني در خروجي مشاهده مي شود و متاسفانه هيچ مديري مسئوليت اشتباه خود و مديريت تحت امر خود را به عهده نمي گيرد و فقط در صدد توجيه برمي آيد واين حتي با اصول اعتقادي ما هم مغايرت دارد . مشكل عمده عدم وجود شايسته سالاري در انتخاب مديران ما مي باشد چون آگاهي نسبت به امور ندارند و سعي در توجيه برمي آيند . (83603)
 
مجيد
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۱۲:۳۵:۵۵
عيد شمام مبارك آقا سيد و سايت وزين الف.عيد شمام مبارك كه به جاي تعارف شيريني و نقل و نبات شروع كردين به پاچه گرفتن.آقا سيد شما نميتو نسي به جاي اون پيرمرد باشي؟ (83616)
 
كاسب-حوالي خ-آذربايجان-خ-باستان
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۱۸:۳۳:۲۰
عيدفطر مبارك
اوايل دهه هفتاد اقاي كرباسچي درمسجد نازي آباد دريك سخنراني پس ازبيان ديدگاههاي خوددربحث توسعه اقتصادي وعدالت اجتماعي ضمن بيان لزوم شاخص حداقل درآمدافراد براي زندگي درتهران (آن زمان حداقل 250 هزارتومان درماه) درفرازي گفت كه درمسير توسعه اقتصادي عدالت اجتماعي راهبردي نخواهد داشت و خودبه خود عده اي زير پا له مي شوند .. كه با واكنش تند و فيزيكي دانشجويان مواجه و محافظانش وي را خارج كردند.
متاسفانه از آنزمان تاكنون دولتهاي ما آشكارا يا مخفيانه با شدت يا ضعف اين ديدگاه رادنبال كرده اند . عملكرد غلط آنها در اداره كشور و بي كفايتي در امور مهمي چون اقتصاد محيط را براي فقيرتر شدن مردم تنگتر كرده ودر نتيجه تابلوي خوش نقش عدالت به زير كشيده شده است. و ظاهرآ همچنان نظريه فقير زدايي به جاي فقر زدايي دنبال ميشود...
اللهم عجل لوليك الفرج (83662)
 
حسن بشردوست
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۲۰:۳۹:۰۰
بقول بزرگان هر کسی که نقطه ضعفی دارد آن را میخواهد از خود دور کند.منظور این است که آنهانانی که دم از خدا و اسلام و دین میزند و تظاهر به آن مکنند تمامان در راس حکمت قرار گرفته اند و فقط به منافه خویش فکر میکنند و برای آنان مهم نیست ....فکر میکنند این پست و مقام را خدا به انها هدیه کرده . نه خیر آقا... کاخهای زمان گذشته فراموش شده. اشکال لز ایجاست کوخ نشینان کاخ نشین شده اند به لطف.......! (83675)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۲۰:۳۹:۲۶
شما ها اگر گوشت همدیگر را بخورید استخوان هم رادورنمیاندازی
حالا اینهم اصول گرایان . حال نوبت کدام گروه است . بس است دیگر کمی هم فرصت به دگراندیشان دهید (83676)
 
آرش
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۲۰:۵۰:۳۷
با سلام
من ساکن محدوده ذکر شده در متن هستم.
درست چند روز قبل از تاریخ ذکر شده من در خروجی اتوبان صدر به بلوار کاوه دقیقا با چنین اصحنه ای روبرو شدم و من هم با اتومبیل از کنار دو نفر گذشتم و نایستادم.(من یک پراید مدل 75 دارم نه بنز)
تا رسیدن به درب منزل دایم با خودم برای برگشتن و کمک به همنوعم در کلنجار بودم ولی با کمی فکر کردن به شرایط موجود به این نتیجه رسیدم که هیچ دلیلی برای حضور این افراد در آن ساعت و به آن شکل وجود ندارد .به همین دلیل به اصل ماجرا شک کردم.
الان از شما بابت متن فوق تشکر می کنم که شک من را در مورد جعلی بودن این مورد به یقین تبدیل کردید.
در ضمن به تمام مسایلی که به بهانه این جریان بیان کردبد موافقم.
موفق باشید (83678)
 
صالحي
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۲۱:۲۳:۳۰
به نظر من متن ازنظر ادبي زيباست ولي قبلاهمه كساني كه متن هاي زيباتر ازاين هم گفته اند وقتي به مسئوليتي رسيده اند شروع به توجيه امور كرده ومشكل را به گردن ديگري انداخته اند.خداهمه مارا هدايت فرمايدوعاقبت ماراختم ه خير (83685)
 
قباد
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۲۳:۱۳:۲۹
متن بسيار جالبي است بيان واقعيتهاي جامعه ما.جامعه اي كه از افراطي گري و دروغ خسته است. (83699)
 
اسد
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۰۰:۴۱:۴۳
سلام
عجب حرف های قشنکی
وچه شاعرانه همه و همه مقصرند
تا کی چون شیران علم ........
تاکی .....
بابا بسه شما از جایی که ایستاده ای و نگاه میکنی بیا پایین
غر نزن
موقع امتحان شما میرسه البته اگه تا حالا امتحان نداده باشی
فقط برگردیم ببینیم خدا وکبلی تا حالا همه جریانات را با حق سنجیدیم یا با خومان
با با بسه دیگه اینقدر هیزم اتشمان را زیاد نکنیم
کلام اخر

ای اونای که دنبال کارهای میلیاردی هستید و نماز میخونید حواست باشه که به مثقال حساب میکشند
ای اونای که دربدر دنبال رای میدوند باید برای عرق شرم و خجالت موکلت جلو زن بجه اش حساب پس بدی
نمیخواد تو خیابونا دنبال سوژه بگردی
من و تو خودمون یپا سوژه ایم
خدا انشالله اسباب عاقبت بخیری به همه ما عطا نماید (83723)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۰۵:۴۷:۱۲
چه فایده،چه فایده، چه فایده ... (83746)
 
مهدی شایسته
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۱۱:۳۱:۰۴
از شما سایت الفی ها هم که در انتخابات ریاست جمهوری از آقای قالیباف که تبلیغات بی حداش دل همه انقلابی را خون کرده بود حمایت کردید و همچنان برای دشمنی با احمدی نژاد حاضرید از او حمایت کنید ... از شما هم قبول باشد.انشالله (83800)
 
علی رمضانی
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۱۲:۳۵:۲۵
سوژه تکراریست و دیگر خون به دل نمی کند.
شمال،جنوب ،بالای شهر، پایین شهر واژگانی تکراریند و دیگر نمی سوزاند دل ها را.
پوست ها کلفت شده اند و غیرت ها نازک.
به عادت رسیده است برای تمام مردم آن و این شهر.
سردبیر هفته نامه موج شمال(گیلان و مازندران)
www.tasiyan.blogfa. com (83819)
 
علیرضا
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۱۳:۱۳:۴۲
اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین (83834)
 
Hossein
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۲۲:۰۳:۳۲
salam be hame

man ostade daneshgah hastam va bavar konid ke hezar moshkel daram chand vaghti ast ke dokhtaram be saratan mobtalast va dar bimarestan ast. darbe bimarestan dar mahe mobarak istadeh boodam dokhtaram hamash halat tahvoo dasht va rafte boodam ke chizi barayesh begiram marde javan be hamrahe zan ke bachaey dar baghal dasht hamash migoft dar in mahe mobarak be man va in bache komamk konid man faghat 2000 toman dar jib dashtam be o 1000 toman dadam va didam ke az digaran ham darad migirad dobareh bayad be amayeshgah dar bimarestane digari miraftam didam ke anja be hamareh 2 nafare digar az yeak mashin shik piadeh shood va dobareh bad az raftan mashin be haman kar mashghool shood man raftam va ba jar o bahs 1000 toman pas gereftam va be dakhele sandoghe sadaghat endakhtam. man khahesh mikonam ke ba in gone mataleb GEDA PARVARI ro mood nakonid.

mamnoon (83899)
 
توكل يه خدا
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۰۰:۰۴:۳۱
توكل يه خدا (83915)
 
یوسف
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۱۰:۳۷:۴۲
تصویر هولناکی است.اما شاید بتوان جور دیگری هم آن را باز آرایی کرد.در همین سرزمین پر ادبار هم اگر کسی اهل کار کردن باشد به قدر خوردن و تامین سر پناه می تواند درآمد کسب کند.پولدارهایی که شما تحقیرشان می کنید-و من متاسفانه از جمله آنان نیستم-فرش هایی برای شستن و خانه هایی برای تمیز کردن هم دارند.این زوج جوان به جای چشم دوختن به افق می توانستند با کمی همت و تلاش نان خود را با عزت فراهم آورند.فراموش نکنید که بسیاری از پروتمندان امروزی از جاده های فقر و تلاش گذشته اند و به استثنای رانت خوران حکومتی کسی تاکنون بدون تلاش و تدبیر و ابتکار پولدار نشده است. (83954)
 
شهروند
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۲۱:۳۹:۵۴
الملک یبغی مع الکفر و لا یبغی مع الظلم ... الله اعلم (84076)
 
مجید
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۲۲:۳۵:۵۸
متن زیبایی بود اما .... (84082)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۳ ۰۹:۰۲:۰۵
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من انچه البته به جايي نرسد فرياد است (84143)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۳ ۱۰:۳۲:۱۵
خداوندا بار الها به تمام ملت ايران رحم بفرما (84154)
 
وهاب
۱۳۸۷-۰۷-۱۳ ۱۰:۵۴:۰۳
گفتن چه سود ؟ (84161)
 
علی
۱۳۸۷-۰۷-۱۳ ۱۱:۵۲:۳۳
گاهی اوقات با خودم فکر می کنم که این همه مشکل از کجاست. بعضی وقت ها به نتایج خیلی خوبی هم می رسم اما انگار یکدفعه از یک بلندی به پایین می افتم. همه فقط حرف می زنند و شعار می دهند. حرف من حرف امروز نیست یک حکایت تاریخی است که از قتل قابیل آغاز شده و تا ظهور منجی بزرگ تاریخ ادامه خواهد داشت. در هر دوره ای هم این مسائل بوده گاهی کمرنگ و گاهی پررنگ. فکر هم نکنید که تنها مختص کشور ما یا برخی از کشورهاست. در توسعه یافته ترین کشورها و ثروتمندترین کشورها هم این مشکلات وجود دارد. اما مهم ترین نکته این است که آنان که دارا هستند از آنان که چیزی ندارند ناراضی ترند. اگر به حرص و طمع ها عمیق تر نگاه کنیم ریشه مشکل و راه حل آن به دست می آید. هیچ گاه نباید صورت مساله را پاک کنیم. (84173)
 
م-ر
۱۳۸۷-۰۷-۱۳ ۱۳:۵۸:۳۵
يكي از شعارهاي آقاي احمدي نژاد در انتخابات رفع تبعيض ها وحقوقها و پاداشهاي چند ميليوني بودو تعداد زيادي از جمله بنده به اين علت به ايشان راي داديم.اما در عمل آنها باقي ماند و رفع تبعيض منحصر شد به افزايش پلكاني حقوق و اصرار دولت بر اينكه حقوق بسياري از كاركنان دولت به اندازه نرخ تورم افزايش نيابد عليرغم تصريح قانون.مورد ديگر حقوق بازنشستگان به ويژه بازنشستگان قبل از 79است كه وضع اسفباري دارند وعليرغم تصريح قانون مديريت خدمات كشوري به ترميم آن ،و بدون نياز به تصويب آيين نامه و...از اواخر سال گذشته قابل اجراست ولي دولت از انجام آن تا به حال سر باز زدهاست.
در مقابل در برخي از ادارات سياست پرداخت پاداشهاي آنچناني صرفا به مديران پي گيري ميشود از جمله در وزارت امور اقتصادي ودارايي.همان وزارتخانه اي كه اگر سياست درستي در دريافت ماليات داشت دست اندر كاران زمين و مسكن در دو سال اخيردرآمدهاي ميلياردي بدون پرداخت ماليات نداشتند و وضع ما بسيار بهتر از اين بود. (84185)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۳ ۱۴:۵۸:۱۴
دلیل اینکه اول به مرفه نشینان بی درد تبریک گفته و بعد به دردمندان و کوخ نشینان جامعه چه بوده است. (84197)
 
وبگرد
۱۳۸۷-۰۷-۱۳ ۱۷:۲۶:۳۱
خدا وکيلي سياه نمايي هم حدي داره
ضمنا اونجا که نوشته بود دو واحد اقتصاد کلان پاس نکردن مگر اونهايي که دکتراي اقتصاد کلان داشتن چه گلي به سر مملکت زدن
مزیت اونهایی که دکترای اقتصاد داشتن این بود که اگر توانایی زدن گلی به سر ملت رو نداشتند حداقل وضعیت موجود را از انچه که بود بدتر نمی کردند. (84219)
 
ناشناس
۱۳۸۷-۰۷-۱۴ ۱۳:۵۲:۱۲
باز نگاه سطحی به مسائل آقای نویسنده؟
فقر علل دارد مردم بالای شهر حق کسی را نخورده اند. (84350)
 
یکیd
۱۳۸۷-۰۷-۱۴ ۲۰:۱۵:۳۳
الله لایغیرو ما بقوم حتی یغیر ما بانفسهم! (84404)
 
مرفه پردرد
۱۳۸۷-۰۷-۱۵ ۱۲:۱۷:۱۷
این آقای مرفهی که موقع افطار آنقدر بیکار است که در خیابان های شمال شهر قدم می زند یا عبور می کند و خود حاضر به حل مشکل مردم نیست فقط نظاره گر است را هم باید تبریک کرد. (84487)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۸ ۰۹:۳۱:۰۵
ای خدا ! آخر چرا بعضی ها همواره وقتی یک جمله از یک متن را می خوانند فکر می کنند همه آنرا خوانده اند و همه چیز را فهمیده اند ! دوست عزیز بالا شهری ساکن منطقه n ! کسی به شما کاری ندارد که ؟! متن را دقیق و درست بخوانید ! صحبت از فاصله هاست که بیشتر شده ! صحبت از عدالت است که ضعیفتر شده ؟! والا ساکنان شمال شهر که تقصیری ندارند بندگان خدا! (90691)
 
محمد شكيبا
۱۳۸۷-۱۰-۰۹ ۱۳:۵۷:۲۴
تقصير خودمونه
همه مشكلاتمون
وقتي چيزي گرون ميشه بجاي اينكه اون رو تحريم كنيم با سر ميريم براي خريدنش، وقتي يكي مثل پاليزدار مياد حرف ميزنه بجاي حمايت ميره زندان و احدي هم صداش در نمياد، وقتي با رشوه كارمون راه ميفته خوشحال ميشيم كه زرنگ بازي در آورديم، وقتي پشت سر هر كسي نماز ميخونيم، وقتي به آدم راستگو و درستكار نسبت گيج بودن و ساده بودن ميديم و هر كي بهتر بتونه سر ما رو كلاه بذاره باعرضه لقب ميگيره، وقتي احترامون به شخصيت ادما كمتر ميشه و جاي اون رو احترام به ماشين و پول و خونشون ميگيره، وقتي يادمون ميره روزي از كجا ميرسه و با هر دروغ و كلكي ميخوايم پول در بياريم
پس هر چي ميكشيم حقمونه
گندم از گندم برويد جو ز جو (97608)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.