حجاب را «ماست مالی» نکنید! 

حسین علی زاده، گروه فرهنگی الف،   4020111066 ۲۰۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
حجاب را «ماست مالی» نکنید! 

چندماه از اعتراضات اجتماعی به موضوع درگذشت مهسا امینی می گذرد و درباره ابعاد مختلف آن سخن گفته شده اما بعد فرهنگی آن کمتر مورد توجه قرار گرفته است. شاید از آنجا که مخالفان نظام حجاب را از امری اجتماعی به موضوعی سیاسی تبدیل کرده و با تمام قوا در حال تقابل افکنی در این زمینه هستند بیشتر تحلیل ها به ابعاد سیاسی و امنیتی معطوف بوده است و در این میان حجم مطالب مربوط جنگ شناختی و هیبریدی که گفته می شود مخالفان نظام آن را در پیش گرفته اند بسیار زیاد است. 

بدون آنکه بخواهیم این تحلیل ها را نادرست بخوانیم می پرسیم پس چه کسانی و چه نهادی باید متکفل پرداختن به روش های فرهنگی در این زمینه یا به تعبیر بیشتر مقبول این روزها جنگ هیبریدی و شناختی «متقابل» باشد؟! 

وقتی صورت غالب گفتمان رسمی حجاب حتی از زبان روحانیان فقط  تهدید و تحدید است یا دستکم فقط بر ماجرای قانونی بودن حجاب تاکید می شود چگونه می توان به پیروزی در جنگ شناختی مورد ادعا امید داشت؟ جز این است که با ادامه رویه فعلی ( رویه محدود به جنبه سخت قانون حجاب) که هیچ نسبتی با جنگ یاد شده ندارد در عمل مشغول ارسال تسلیحات پیشرفته و حاضر-آماده برای جبهه مقابل هستیم؟! 

کار به جایی رسیده که حتی برخی از مدعیان دفاع از آموزه های دینی به بیانیه رسمی وزارت کشور نیز که به اندازه کافی هشدار دهنده است می تازند و آن را ناکافی و دیرهنگام می خوانند! گویا از نظر اینان تنها راه و مطلوب ترین راه همان اقدامات خودسرانه برخی شهروندان به بهانه دفاع از حجاب است  کسانی که بدون شناخت کافی از فریضه امر به معروف و حتی بعضا با انگیزه هایی ناخالص در این زمینه اقدام به کنشگری های هزینه ساز و غیر دینی می کنند. 

نمونه اخیر این نوع برخوردها همین ویدئوی کوتاهی است که در آن مردی از یک سطل ماست کمک می گیرد ! 

سال هاست که بسیاری از کارشناسان دینی فرهیخته تاکید می کنند برای ترویج آموزه های دینی باید عمق و کیفیت را در نظر داشت نه سطح و کمیت را. لازمه این امر نیز افزایش معرفت دینی به جای عواطف و ظواهر دینی است. 

این توجه از همان سال های نخستین پیروزی انقلاب مورد توجه و درخواست بزرگان انقلاب بوده و معلوم نیست چرا این روزها برای بیان اهمیت آن باید جد و جهد به خرج داد و نگران تهمت اباحه گری بود! بدون این عمق و معرفت دینی هر اقدام مدعی ترویج آموزه های دینی در سطح باقی خواهد ماند اگر که اساسا زیان بار نباشد. 

برخورد آن شهروند مدعی حجاب که به سطل ماست متوسل شد صورت مجسمی است از همان تعبیر عامیانه «ماست مالی» کردن امور مهم به جای اصلاح آن. شهروند مدعی ما با این کار در واقع حجاب را ماست مالی کرد، این فریضه مهم دینی را ماست مالی نکنیم!

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۹۶۹۷۲۰۰۱:۱۷:۵۴ ۱۴۰۲/۱/۱۲
از وقتی این ویدئو را دیدم خشم مرا فرا گرفته. این کارها را با مردم نکنید.
محمد۲۹۶۹۸۰۵۰۱:۴۱:۴۹ ۱۴۰۲/۱/۱۲
عه وقتی کتک خوردن و چاقو خوردن آمرین به معروف را دیدی خشمت نیومد؟ کار اون آقا منکر است. اما صد برابر کار اون دو خانم بدتر است...
ناشناس۲۹۷۰۰۹۲۰۴:۰۳:۴۶ ۱۴۰۲/۱/۱۲
ما ملت تنها جایی ک برایمان نفع دارد بیانات حضرت آقا را جلو میکشیم چون ایشان ب صراحت فرمودند ملت مسلمان (از نوع همیشه در صحنه) اگر احساس تکلیف کردند تنها ب صورت لسانی، بدون خشونت و غرض ورزی تذکر دهند و بروند. طوریک وقتی این تذکرات ب یک فرد زیاد می‌شود خودش نسبت عملش در کلیت جامعه سرخورده و از آن دوری می‌کند و اینگونه امر ب معروف و نهی از منکر شکل می‌گیرد.. خالی کردن سطل ماست کجای ماجراییست ک ایشان اشاره کردند .. بخدا ک من با همین توضیح ساده اقا هزاران هزار بار ب حقانیت سخنان و راهی ک پیش گرفته اند معتقد شدم و بدتر دریافتم جامعه را چگونه کسانی ب تباهی می‌کشند .. ناکثین و قاسطین و مارقین از رگ گردن ب ما نزدیک ترند هوشیار باشیم
ناشناس۲۹۷۰۱۵۸۰۴:۴۵:۴۶ ۱۴۰۲/۱/۱۲
در مورد نظرات برخی کارشناسان و تحلیلگران در مورد حجاب و مملکت راری و اقتصاد. دوستان عزیز. شاید باور نکنید . طرف دکتری امور مالی داشت و در خارج از کشور برای خرید ماشین ۲۴ هزار دلار وام ۶۰ ماهه گرفت. بعد از چند ماه میگفت چرا بجای ۴۰۰ دلار از حسابم ماهانه ۴۹۰ دلار کم میکنند. یعنی این دوستمون با دکترا امور مالی نه تنها نمیدانست که باید بابت ان وام سود و هزینه وام بدهد بلکه حتی قرار داد را هم نخوانده بود. حالا برخی راهکارها و پیشنهادات در مورد برخورد با بی حجابی ما را یاد جنین مواردی می اندازد
ناشناس۲۹۷۰۳۴۴۰۷:۱۱:۴۵ ۱۴۰۲/۱/۱۲
غالب کردن نظرات عده ای قلیل بر اکثریت مردم آن هم با زبان زور و اجبار، نه تنها شدنی نیست، بلکه باعث خشم و نفرت هم می شود.
ناشناس۲۹۷۱۳۳۵۱۵:۰۶:۴۹ ۱۴۰۲/۱/۱۲
اقلیت را در مورد حجاب خوب آمدی!! در ضمن 90درصد قوانین فعلی دنیا بر اساس زور هست که 90درصد مردم خواهان ان نیستند!
ناشناس۲۹۷۱۹۳۶۱۸:۴۷:۱۵ ۱۴۰۲/۱/۱۲
کار این آقا بد بود و کار آن خانمها هم بدتر. ولی وسط دعوا نرخ تعیین نکنید. طرفداران حجاب قلیل نیستند و مخالفانش هم کثیر نیستید.
ناشناس۲۹۷۴۹۱۵۰۹:۲۷:۱۶ ۱۴۰۲/۱/۱۴
این قلیل و کثیر را از کجا ثابت کردی؟ چون بی حجاب و ولنگار در خیابان بیشتر هستند آمار گرفتی ؟ دقت نفرمودی که باحجاب و طرفدار عفاف کمتر در خیابان ول میگردد تا جزو آمار باشد؟
ناشناس۲۹۷۰۳۴۷۰۷:۱۷:۰۳ ۱۴۰۲/۱/۱۲
در طی دهه ها حداکثر توان، انرژی، بودجه.... مملکت صرف ایجاد محدودیت برای مردم شده است. این کار چه حاصلی داشته است؟ حاصل این سیاست اشتباه، وضعیت فعلی مملکت است که شاهد هستیم.
ناشناس۲۹۷۰۳۵۰۰۷:۱۸:۴۳ ۱۴۰۲/۱/۱۲
مسئولان باید تابع مردم باشند.
ناشناس۲۹۷۰۶۳۷۱۰:۰۳:۳۲ ۱۴۰۲/۱/۱۲
دعوا نکنید حاکمیت همیشه خیلی دیر تصمیم میگیره و مردمو به جون هم میندازه دولت و مجلس و قوه قضائیه تازه یادشون افتاده که واژه‌ای بنام غیرت و حجاب و شرف و ناموس وجود داره
ناشناس۲۹۷۱۲۲۷۱۴:۱۴:۴۹ ۱۴۰۲/۱/۱۲
احسنت تذکر زبانی اثر زیادی داره احتمال تاثیر صفر نیست بیایید همه وظیفه خود بدانیم و حداقل تذکر دهیم البته با اغلب آنها با زبان ملایم بهتره بلاخره اگر خانم بی حجاب در روز چند تذکر از افراد مختلف بشنود بی تاثیر نیست بلاخره با تذکرها بی حجابها احساس ناامنی می کنند. نباید در تذکر دچار افراط یا تفریط شویم. عملکرد بد برخی آمرین به معروف و واکنش بد برخی بدحجابها نباید مردم را سست کند.‌ خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر کند.
ناشناس۲۹۷۲۲۳۰۲۰:۲۸:۴۲ ۱۴۰۲/۱/۱۲
یعنی اگر زنان باحجاب روزانه چند نفر بهشون بگن بی حجاب شو احساس ناامنی میکنن و اعتقاداتشون رو کنار میزارن؟ پس چطور انتظار دارید بقیه افراد با تذکر شما اعتقاداتشون رو کنار بزارن؟
ناشناس۲۹۷۰۱۴۹۰۴:۳۹:۳۱ ۱۴۰۲/۱/۱۲
. افرین!! همینجوری پیش برید و در زمین دشمن بازی کنید. برای امسال بمب بزرگ نقدینگی و فشار طاقت فرسا تورم هست که مانند شهریور نیار به چاشنی و جرقه داره. اگر خاکستری ها در پاییز سکوت کردند بخاطر این بود که پاییز منحصر شده بود به حجاب و پوشش در میان دهه هشتادی ها. ولی اگر بتوانند به اقتصاد و تورم گسترش دهند طیفهای مختلف سنی درگیر خواهند شد و خیلی خیلی گسترده تر خواهد بود. با این بیانیه ها و بگیر و ببندها چاشنی و جرقه انها را فراهم میکنید و تصور میکنید خیلی دارید به دین و حاکمیت و دولت و کشور خدمت میکنید
ناشناس۲۹۷۱۷۴۰۱۷:۴۱:۴۹ ۱۴۰۲/۱/۱۲
درود به شما حق را گفتید
ناشناس۲۹۷۰۱۸۵۰۵:۰۳:۳۱ ۱۴۰۲/۱/۱۲
متاسفانه برخورد آمرین به معروف و نهی از منکر از این به بعد خشن تر خواهد شد و این ماست مالی هم شروع آن بود. نیمی از مردم با پوشش مذهبی ها مشکلی ندارند آما مذهبی ها با پوشش آن نصف دیگر جامعه بشدت مشکل دارند و خواهید دید که تمام انرژی کشور در سالهای آینده به این کشمکش داخلی هدر خواهد رفت و اقتصاد هم ضعیف تر خواهد شد.
ناشناس۲۹۷۳۸۶۹۱۹:۲۵:۲۹ ۱۴۰۲/۱/۱۳
ببین کی ضرر میکنه انسان های فاسد یا انسان های پاک عدالخواه
ناشناس۲۹۷۰۳۷۵۰۷:۴۱:۳۴ ۱۴۰۲/۱/۱۲
تو اول بفرما از امر به معروف چی فهمیدی
ناشناس۲۹۷۰۴۷۹۰۸:۵۵:۰۶ ۱۴۰۲/۱/۱۲
حق شون بود. تو کار مردم دخالت نکنن
ناشناس۲۹۷۰۰۰۲۰۳:۰۲:۱۷ ۱۴۰۲/۱/۱۲
مسله اصلی عفاف و حجاب غیرت و شرف از دست رفته به اصطلاح مردان است که اجازه می دهند به اصطلاح نوامیسشان خود را به دیگران عرضه کنند
احسان۲۹۷۰۱۶۷۰۴:۵۰:۴۵ ۱۴۰۲/۱/۱۲
داریم زیر فشار اقتصادی له میشیم و موضوع اصلی شده موی زنان.
ناشناس۲۹۷۰۶۸۷۱۰:۲۶:۱۴ ۱۴۰۲/۱/۱۲
احسنت افرین
ناشناس۲۹۷۰۸۱۲۱۱:۱۰:۱۸ ۱۴۰۲/۱/۱۲
در بقیه کشورهای اسلامی که حجاب اجباری نیست هم مردانش بی غیرتن؟؟
ناشناس۲۹۷۰۸۲۴۱۱:۱۳:۱۱ ۱۴۰۲/۱/۱۲
کل دنیا که حجاب اجباری ندارند بی شرف هستند!
ناشناس۲۹۷۱۱۲۷۱۳:۳۲:۱۷ ۱۴۰۲/۱/۱۲
اول باید روی مغز مردها کار کرد که خودشان نوامیس شان را حفظ کنند و نیازی به تذکر دیگران نباشد
علی۲۹۷۱۲۹۷۱۴:۴۴:۰۳ ۱۴۰۲/۱/۱۲
تو مسوول ناموس کس دیگه هستین؟ الان ماست می ریختن روی سر ناموس کسی حفاظت شد؟
محمد۲۹۷۲۱۳۲۱۹:۵۲:۲۳ ۱۴۰۲/۱/۱۲
از نظر شما حدود ۴ میلیارد زن مسلمان و مسیحی و ... در تمام کشورهای جهان که حجاب ندارند فاسد هستن و فقط این چند میلیون زن با حجاب ایرانی پاکدامن هستن؟ عجب!
ناشناس۲۹۷۰۰۲۸۰۳:۱۴:۲۸ ۱۴۰۲/۱/۱۲
بر اثر کوتاهی نیروی انتظامی در انجام وظایفش در چند سال گذشته به اینجا رسیدیم
ناشناس۲۹۷۰۵۹۲۰۹:۴۴:۵۶ ۱۴۰۲/۱/۱۲
دقیقا جلوی سلبریتیها رو نگرفتن بالای شهر چند سال هست که حجاب ندارند حالا تازه فهمیدند چه خبر هست
ناشناس۲۹۷۱۰۵۴۱۳:۰۳:۱۴ ۱۴۰۲/۱/۱۲
شما اصلا نظر نده کلا ممنون میشیم ...
امیر حسین سلطان/تهران۲۹۷۱۲۰۱۱۴:۰۱:۳۴ ۱۴۰۲/۱/۱۲
واقعه فوت یک دختر خانم جوان کرد هموطن مان و تبعات و آثار ناشی از آن هنوز کفایت نمی کند به عدم کارایی و افراط و تفریطی عمل کردن دهه های پیش پی برده باشید؟! حتی قبل از بروز و حدوث آن حادثه تلخ و مولمه نیز بارها در همین سایت الف نیز کاربران و از جمله اینجانب نسبت به رویکرد و بعضا عملکرد قهرآمیز نیروی انتظامی(گشت ارشاد) صریحا انتقاد و اعتراض کرده بودیم که متاسفانه مورد توجه قرار نگرفت و تاسف بیشتر اینکه هنوز هم اندیشه باصطلاح زورچپانی مسائل اعتقادی و فرهنگی از گوشه و کنار زینت بخش بعضی رسانه هاست! به کجا می رویم آخر؟! والله اعلم
ناشناس۲۹۷۱۳۴۲۱۵:۰۹:۱۳ ۱۴۰۲/۱/۱۲
افراطی یعنی دهن کجی به قوانین کشور و از مرگ عادی یک نفر فاجعه جهانی دروغین درست کردن!
ناشناس۲۹۷۲۶۴۳۲۳:۱۴:۱۶ ۱۴۰۲/۱/۱۲
عفاف و حجاب حکم دین و قانون مصوب کشور است هر گونه توجیه و تفسیری مردود و باطل است و با گسترش دهندگان فرهنگ بی حجابی با اشد مجازات باید برخورد کرد زیرا انحطاط جامعه یعنی مرگ جامعه
ناشناس۲۹۷۲۴۲۱۲۱:۳۵:۵۶ ۱۴۰۲/۱/۱۲
هیچ قانونی برای دخالت پلیس وجود نداشت ، همه حقوق دانها بر غیرقانونی بودن گشت ارشاد تاکید داشتند.
ناشناس۲۹۷۰۲۹۳۰۶:۲۰:۱۳ ۱۴۰۲/۱/۱۲
بله درسته ناراحتی داره ولی نباید خشمگین شد و به سمت برخورد و درگیری رفت باید با صحبت مشکلات را حل کرد دو قطبی کردن جامعه باعث درگیری های خونین میشه به سمت رادیکال کردن فضا نباید رفت چون هر دو طرف کشته خواهند داد و فضا برا همه ناامن خواهد شد
ناشناس۲۹۷۰۶۸۰۱۰:۲۰:۵۸ ۱۴۰۲/۱/۱۲
این واکنش رو قبول ندارم ولی اگه کشف حجاب ادامه داشته باشه برخورد با بی حجاب هم به کف خیابان کشیده میشه و دو قطبی بدی پیش میاد
ناشناس۲۹۷۰۷۸۳۱۱:۰۰:۲۸ ۱۴۰۲/۱/۱۲
آیا تنها زمانی که به نفعتان هست خشم شما را فرا می‌گیرد؟
محمد اصفهانی۲۹۷۰۹۴۳۱۲:۰۷:۱۶ ۱۴۰۲/۱/۱۲
عمامه زدن........امربه معروف و باچاقو ۵۰نفری زدن......اتیش زدن بسیجی رو سکوت کردی الان شدی مردم
حمید۲۹۷۱۱۴۵۱۳:۳۸:۳۷ ۱۴۰۲/۱/۱۲
بایدبابی حجابهای هنجارشکن برخوردسخت وسفت تری انجام داد..
استاد۲۹۷۱۱۹۶۱۳:۵۹:۱۶ ۱۴۰۲/۱/۱۲
این مرد باید مجازات شود مگرنه باعث خشم مردم میشود و میشود مثل چند ماه پیش
ملت شهید پرور۲۹۷۱۵۹۱۱۶:۵۵:۲۸ ۱۴۰۲/۱/۱۲
خشمت نگرفت که بانوان محجبه رو زدند، چادر از سرشون کشیدن، فحاشی و رقاصی کردند، همسر شهید و دختر شهید رو زیر کتک کاری گرفتن؟؟؟ اون موقع کر و کور و لال بودی؟ یا برات فایده داشت؟؟؟ شاید هم مرده بودی، اون روزها کجا بودی؟
ناشناس۲۹۷۱۷۲۰۱۷:۳۶:۱۰ ۱۴۰۲/۱/۱۲
مشکل اساسی مردم سقوط فاجعه بار و دردناک کیفیت زندگیشان است در قرن بیست و یکم و کاهش شدید اشتغال مناسب تحصیل کرده ها نیست.
ناشناس۲۹۷۲۴۱۰۲۱:۳۱:۱۹ ۱۴۰۲/۱/۱۲
وقتی چاقو می‌زدند جوان بی گناه مردم رو عصبانی نشدی؟؟ وقتی تو صورت پلیس گلوله خالی کردند کجا بودی؟
مهشید۲۹۷۲۸۲۵۰۰:۲۴:۲۵ ۱۴۰۲/۱/۱۳
چرا باید موهاشون رو به نمایش بذارن،؟, اینجا ایرانه و کشور اسلامی
رضا۲۹۷۳۱۱۴۰۵:۲۵:۳۸ ۱۴۰۲/۱/۱۳
سلام من کار آن آقا رو قبول ندارم ولی بی حجابی و کشف حجاب آن دو زن هم غیر شرعی و غیر دینی می باشد برای همین ناموس که حفظ بشه ۳۰۰ هزار از بهترین جوانهای این مرز و بوم به شهدت رسیدند تویی که بی حجاب میایی بیرون فردا اگر بهت تعرضی شد حق هیچ گونه شکایتی به مراجع ذی صلاح و قانونی را نباید داشته باشی چون خودت این طوری میخواهی
ناشناس۲۹۶۹۷۳۷۰۱:۲۱:۴۰ ۱۴۰۲/۱/۱۲
من آدم دینداری نیستم ولی حجاب عقلا پذیرفتم لطفا جهاد تبیین به جای ماست مالی کردن
ناشناس۲۹۶۹۹۶۱۰۲:۴۲:۲۷ ۱۴۰۲/۱/۱۲
دستگاه های مرتبط با امر عفاف و حجاب باید اطلاعیه رسمی و متفنی را از طریق صدا و سیما و رسانه ها به اطلاع عموم برساند و تذکر رعایت حجاب و مجازات های قانونی ترک این مهم را اطلاع رسانی کنند باید کد ملی افرادی که که حجاب را رعایت نمی کنند ثبتشون ضبط گردد و آنها که چندین بار کد ملی آنها ثبت میشود را پیامک قضایی برای آنها فرستاد و تذکر داد و در نهایت به جرایم قانونی مجازات نمود
ایدین۲۹۷۰۲۲۲۰۵:۲۱:۵۸ ۱۴۰۲/۱/۱۲
قانون حجاب اجباری بانوان در کدام کشور اجرا میشه؟ قانون ها باید ب خواست مردم باشد ...
ناشناس۲۹۷۱۳۵۶۱۵:۱۴:۵۷ ۱۴۰۲/۱/۱۲
کشورهای دیگر خواستند بروند چاه شما باید تقلید کنی؟
ناشناس۲۹۷۱۴۱۹۱۵:۴۰:۰۶ ۱۴۰۲/۱/۱۲
دوست عزیز پوشش اجباری در اغلب کشورهای دنیا بجز چند جای خاص اجرا می شود منتهی حدو اندازه پوشش را قوانین که مستخرج از فرهنگ بومی و نظر عقلا است تعیین می کند حالا شما بفرمایید در کدام کشور پوشش اجباری وجود ندارد؟
فاطمه۲۹۷۳۱۵۶۰۷:۱۷:۱۲ ۱۴۰۲/۱/۱۳
در تنها کشوری که دین واقعی داره ایران
ناشناس۲۹۶۹۹۶۷۰۲:۴۴:۱۸ ۱۴۰۲/۱/۱۲
با شعار زن زندگی آزادی هرزگی ولنگاری بی بند و باری را رواج دادند
ناشناس۲۹۷۰۰۴۵۰۳:۲۶:۰۷ ۱۴۰۲/۱/۱۲
دولت نباید هیچ خدماتی به افراد بی حجاب بدهد و مانند خلاف های دیگر باید کد ملی افراد بی حجاب هنجار شکن ثبت و ضبط شود و به استناد آن جرایم مرتبط در مورد آنها اعمال شود
جعفر۲۹۷۰۹۹۹۱۲:۳۵:۳۱ ۱۴۰۲/۱/۱۲
دختر اکثر سرمایه داران و کارخانه داران خیلی وقته حجاب ندارند. هیچ کس توان مبارزه با اینها را نداره
ناشناس۲۹۷۲۳۶۲۲۱:۱۳:۱۲ ۱۴۰۲/۱/۱۲
وقتی به جرم مردها و نوع پوششون ایراد گرفته شد بعد بیاد واسه خانما تصمیم بگیرید ،پسر اومد تو خیابون موها رو از پشت جمع کرد با کش بسته یه شلوار پوشیده تا بالا مچ پاش والا دخترا این مدلی نیستن نکنه چون اسمن مرده ایرادی نرده
کریم۲۹۷۵۰۳۹۱۱:۲۲:۰۳ ۱۴۰۲/۱/۱۴
یه زمانی قرار بود دولت خدمتگذار مردم باشه، ولی مثل اینکه در حال حاضر دولت فکر میکنه که ولی و سرور مردمه.
ناشناس۲۹۷۰۰۴۷۰۳:۲۸:۵۶ ۱۴۰۲/۱/۱۲
کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران است دولت باید شرایطی به وجود آورد افرادی که نمی توانند مقررات کشور را رعایت کنند و مشکلات اخلاقی دارند کشور را ترک کنند و بروند سوی دیارهایی که مردمان آنها می توانند مشکلات آنها را ارضا کنند
ناشناس۲۹۷۰۳۵۶۰۷:۲۳:۱۵ ۱۴۰۲/۱/۱۲
ایران از هزاران سال پیش سرزمین این مردان و زنان آزاد بوده .
ناشناس۲۹۷۰۴۸۶۰۸:۵۹:۰۴ ۱۴۰۲/۱/۱۲
در تمام دنیا حکومت تابع مردم است نه مردم تابع حکومت!
ناشناس۲۹۷۰۵۲۷۰۹:۲۰:۱۸ ۱۴۰۲/۱/۱۲
چه راحن نسخه میپچید به رفتن. این سرزمین متعلق به همه مردم ایران
ناشناس۲۹۷۲۶۶۴۲۳:۲۳:۵۶ ۱۴۰۲/۱/۱۲
مربوط به همه قانونمدارها می باشد درست است
محمد۲۹۷۲۱۳۸۱۹:۵۴:۵۱ ۱۴۰۲/۱/۱۲
اتفاقا اولین برخورد حکومت ممنوع الخروج کردنه!
ناشناس۲۹۶۹۷۵۸۰۱:۲۶:۵۵ ۱۴۰۲/۱/۱۲
دقیقا بفرمایید چیکار کنیم؟
ناشناس۲۹۶۹۸۱۱۰۱:۴۳:۴۱ ۱۴۰۲/۱/۱۲
امثال شما دقیقا هیچکار !
ناشناس۲۹۷۰۹۳۷۱۲:۰۴:۰۲ ۱۴۰۲/۱/۱۲
پس هر کی هر کی باشه بهتره از نظر شما بزرگوار؟
محمد۲۹۶۹۷۶۲۰۱:۲۷:۴۶ ۱۴۰۲/۱/۱۲
از باب ادخال السرور فی قلوب المومنین: بیدینید در باب الرعایه الحیجاب فی اماکن العمومیه ماست ساده ماست چیکیده ماستِ خیار ماستِ بورانی ماستِ مو سیر بیسیار بیسیار حایز اهمیت ایسه همچونین موشتقات ماست مانند کشک هم بیسیار بیسیار کارایی داره.
ناشناس۲۹۷۰۰۲۳۰۳:۱۳:۱۲ ۱۴۰۲/۱/۱۲
فقط و فقط نیروی مردمی می‌تواند این غائله بی حجابی و بی حیایی و بی غیرتی را بصورت اصولی رفع و رجوع نماید.
ناشناس۲۹۷۰۱۲۰۰۴:۲۴:۴۴ ۱۴۰۲/۱/۱۲
خیر جناب، این دقیقا تفکر شیطانی افراد خودکامه و بی عقل است و مثال عینی و واقعی دوستی خاله خرسه. فردا روزی چندتا مزدور در لباس و شکل و شمایل شما حادثه ای رقم بزند و هزینه سنگینی برای ملت و مملکت درست کند چه؟؟!!!
ناشناس۲۹۷۰۴۹۴۰۹:۰۴:۱۳ ۱۴۰۲/۱/۱۲
بگیر و ببند بیشتر نتیجه عکس داشته و خواهد داشت.
ناشناس۲۹۷۰۷۹۷۱۱:۰۵:۵۹ ۱۴۰۲/۱/۱۲
از همین نمونه درس بگیرید. اگر به جای ماست از ماده دیگری استفاده شود و منجر به آسیب شود چه باید کرد؟ اگر آقایی که برای دفاع وارد شد حین هل دادن شخص فرد به زمین می خورد و می مرد چه؟ مردم را در مقابل هم قرار ندهید که به هر دو گروه آسیب می رسد و شکاف اجتماعی بیشتر می شود.
محمدرضا۲۹۷۱۸۶۲۱۸:۱۸:۵۹ ۱۴۰۲/۱/۱۲
هردو طرف رعایت کنند.به همدیگه احترام بذارید.باادب رفتار کنید.درست میشه.
ناشناس۲۹۷۳۲۲۹۰۹:۰۵:۳۲ ۱۴۰۲/۱/۱۳
احسنت دولت باید همه ی خلافهاراجمع کندازجمله اختلاس راند خواری گرانی وبی حجابی .
شهاب۲۹۶۹۷۷۳۰۱:۳۱:۳۶ ۱۴۰۲/۱/۱۲
این قضیه آزمونی برای قوه قضائیه است که آیا به همان سرعتی که حمله کنندگان به آمرین به معروف را بازداشت و محاکمه و اطلاع رسانی می کند، این فرد نیز بازداشت و محاکمه می شود یا نه؟
ناشناس۲۹۷۰۲۲۳۰۵:۲۲:۰۸ ۱۴۰۲/۱/۱۲
کسی را صرفا برای مالیدن ماست دستگیر نمی کنند ولی در قانون صراحتا آورده شده بی حجابی عمدی زندانی دارد
ناشناس۲۹۷۲۲۵۴۲۰:۳۶:۱۵ ۱۴۰۲/۱/۱۲
یعنی اگر فردا یک نفر روی سر مادر و خواهر تو ماست بریزه دستگیر نمیشه؟ عجب قانونی داریم!!!
ناشناس۲۹۷۲۳۲۶۲۰:۵۸:۲۶ ۱۴۰۲/۱/۱۲
تعرض به نوامیس و اطفال طبق قانون جرم است
ناشناس۲۹۷۰۳۷۷۰۷:۴۳:۲۰ ۱۴۰۲/۱/۱۲
متاسفانه تجربه نشان داده که صاحب مغازه دچار مشکل خواهد شد
ناشناس۲۹۷۰۴۹۹۰۹:۰۶:۳۸ ۱۴۰۲/۱/۱۲
به شرطی که زنهای بی حجاب دهن کج بی حیا هم مجازات بشن
ناشناس۲۹۶۹۸۷۵۰۲:۰۷:۲۰ ۱۴۰۲/۱/۱۲
اباحی گری وتحجر دوروی یک شمشیر هستن که اصل دین رو نشانه گرفته. امیدوارم با این متعصبین ومتحجرین همانند هنجارشکنان برخورد بشه
ناشناس۲۹۶۹۸۹۵۰۲:۱۴:۳۷ ۱۴۰۲/۱/۱۲
از اقدام بسیار ناپسند و عامیانه و جاهلانه این مرد بسیار عصبانی هستیم. این روش دفاع از اسلام نیست. اسلام به مدافعینی مثل این فرد نیاز ندارد. مردم در مقابل مردم قرار بگیرند دیگر نمی شود کاری کرد. نکنید این کارها را. تحریک نکنید این آدمهای رادیکال را.
ناشناس۲۹۷۰۳۷۶۰۷:۴۲:۴۶ ۱۴۰۲/۱/۱۲
احسنت متاسفانه خود این نوع رفتارها به پای دین نوشته میشود و زمینه درگیری های بزرگی را فراهم می کند که ممکن هم هست خدای نکرده از کنترل خارج شود و حتی باعث میشود به افرادی که چادر دارند هم حملاتی شود یعنی همه جوره جامعه را ناامن خواهد کرد باید عزیزان مذهبی یک فکری کنند
بیگی29۲۹۷۲۲۹۷۲۰:۴۸:۱۹ ۱۴۰۲/۱/۱۲
در مقاله ای در الف با عنوان آیا مردم دین گریز شده اند ،بیشترین کامنت ها به دین ستیز شدن مردم اشاره داشت یکی از علل آن همین رفتار های متحجرین است.
ناشناس۲۹۶۹۹۷۵۰۲:۴۸:۱۹ ۱۴۰۲/۱/۱۲
جهاد تبیین یعنی اینکه جامعه قانع شود که هر فرد در پیشگاه عقل و تشخیص خودش به این نتیجه برسه که قلبا و با تمام وجود به شرایطی که جمهوری اسلامی برایش ایجاد کرده اعتقاد و اعتماد دارد.
ناشناس۲۹۷۰۰۱۹۰۳:۱۱:۴۳ ۱۴۰۲/۱/۱۲
متاسفانه گاها افرادی وجود دارند که به دلیل عدم ارتباط با نسل جدید فکر می کنند با همان زبانی که با نسل دهه ۵۰ و ۶۰ حرف می زدن میشه با نسل جدید برخورد کرد اما نمی دانند چه بسا دوباره مثل قضایای ۵ ، ۶ ماه پیش خونها بر زمین ریخته بشه و وضع حجاب سر دور لجبازی از این هم بدتر بشه.امیدوارم حل کنند این موضوعات را
ناشناس۲۹۷۰۷۲۹۱۰:۴۰:۴۸ ۱۴۰۲/۱/۱۲
با کلمات بازی نکن. صحبت نسل جدید نیست صحبت فاسدها و بی بندوبارها است
ناشناس۲۹۷۰۱۰۸۰۴:۱۵:۴۳ ۱۴۰۲/۱/۱۲
مشکل اینجاست که حاکمیت نمیخواد بپذیره که حجاب اجباری حتی از نظر برخی فقها محل ایراده و در همان ابتدای انقلاب نیز بزرگانی چون طالقانی و بازرگان که خود عمیقا دیندار بودند با آن مخالفت نمودند و نسبت به عواقب آن هشدار دادند.حال با با پافشاری بر یک روند اشتباه چهل و چندساله نیز نمیتوان راه به جایی برد و غیرمعتقدین را وادار به رعایت آن نمود.
ناشناس۲۹۷۰۱۹۰۰۵:۰۷:۳۲ ۱۴۰۲/۱/۱۲
تا چند سال قبل مشکلی نبود یهو مشکل دار شد؟!! بازرگان کیه بابا نخیر قربان مشکل عوض کردن فرهنگ هست که مستقیم و غیر مستقیم توسط خود حاکمیت دارد اجرا می شود در کنار عدم اجرای قوانین حجاب
ناشناس۲۹۷۲۰۹۶۱۹:۴۰:۴۹ ۱۴۰۲/۱/۱۲
از همان ابتدا مشخص بود.
ناشناس۲۹۷۰۴۹۷۰۹:۰۵:۲۶ ۱۴۰۲/۱/۱۲
پس فردا از همجنس بازی هم دفاع میکنید و مثل امروز غرب پدوفیلی آزاد میشه به انسان فاسد نباید میدان داد
ناشناس۲۹۷۲۲۶۹۲۰:۴۰:۴۳ ۱۴۰۲/۱/۱۲
تو غرب پدوفیلی آزاده؟ مگر در اسلام دروغگویی از بزرگترین گناهان نیست؟ تو کدوم کشور غربی پدوفیلی آزاده؟ تو غرب حتی اگر با رضایت به دختر زیر ۱۸ سال دست بزنن مجازات بسیار سنگین داره.اونجا که دختر ۱۲ ساله قانونا شوهرش میدن ایرانه
ناشناس۲۹۷۰۱۱۲۰۴:۱۸:۳۷ ۱۴۰۲/۱/۱۲
چطور همین خانوم های بی حجاب زمانی که تو راهپیمایی ها و زمان انتخابات میان شرکت میکنند کسی باهاشون کار نداره ولی الان همشون شدن متحجر هنجارشکن اول تکلیف رو روشن کنید بعد برید سراغ باقی مسائل مثل تنبیه مدنی و اجتماعی این افراد
نادر۲۹۷۰۴۶۹۰۸:۵۱:۳۰ ۱۴۰۲/۱/۱۲
بد حجاب نه بی حجاب. سردار سلیمانی و رهبر انقلاب: حجاب واجب است . همان دختر کم حجاب یا شل حجاب هم دختر ماست
ناشناس۲۹۷۱۴۶۸۱۵:۵۸:۱۸ ۱۴۰۲/۱/۱۲
همه فرزندان هستند ولی قوانین سرجای خود
ناشناس۲۹۷۰۵۴۶۰۹:۲۶:۱۶ ۱۴۰۲/۱/۱۲
شما نگران وضعیت زندگی مردم باش..
عمران۲۹۷۰۷۱۹۱۰:۳۸:۲۷ ۱۴۰۲/۱/۱۲
این افراد دیگر بخش کوچکی از جامعه نیستند، اگر سری به خیابان‌ها بزنید میبینید چقدر کار نهادهای متولی حجاب درست و موفق بوده که بعد از چهل سال حجاب اجباری رسیدیم به اینجا !!!!
ناشناس۲۹۷۰۷۶۰۱۰:۴۸:۵۱ ۱۴۰۲/۱/۱۲
اونا هیچوقت در راهپیمایی شرکت نمی کنند.آدرس غلط نده
ناشناس۲۹۷۰۹۲۶۱۲:۰۰:۴۴ ۱۴۰۲/۱/۱۲
چون اوناهم هماهنگ شده اومدن.
ناشناس۲۹۷۱۲۰۸۱۴:۰۴:۳۱ ۱۴۰۲/۱/۱۲
دوست عزیز یک وظیفه صدا سیما .پیدا کردن خانم های بد حجاب در راهپیمایی و پای صندوق رای .پیدا کردن.زنهای محجبه در امکان ورزشی و استادیوم ها
ناشناس۲۹۷۲۹۵۰۰۲:۰۸:۴۳ ۱۴۰۲/۱/۱۳
کم حجابها شرکت میکنن نه بی حجابها
ناشناس۲۹۷۰۱۳۱۰۴:۳۱:۰۲ ۱۴۰۲/۱/۱۲
حجاب را اگر سخت بگیرن مردم زیر بار نمیرن.
ناشناس۲۹۷۰۱۵۵۰۴:۴۴:۴۸ ۱۴۰۲/۱/۱۲
لطفا اختلاس و دزدی و پولشوییو و پارتی بازیو و ... هم نگذاریم ماس مالی شود
ناشناس۲۹۷۰۱۷۷۰۴:۵۹:۱۱ ۱۴۰۲/۱/۱۲
حالا آقایانی که با زبان تهدید راجع به حجاب صحبت می فرمایند چرا در مقابل رانتخواری، تکالیف بر زمین مانده برخی دولتی ها، بی مسولیتی و ناکارآمدی برخی افراد حتی در حد وزیری که باعث واریز نشدن حقوق معلمان گردید سخن نمی گویند.
ناشناس۲۹۷۰۱۷۹۰۴:۵۹:۳۱ ۱۴۰۲/۱/۱۲
اون کسی که حجاب رو تبدیل به امر سیاسی کرده، کیه؟ از دید من اونی هست که هر جا افراد بی‌حجاب تو زمینش بازی میکردن، ازشون تعریف کرده و آورده جلوی دوربین و هر جا تو زمینش نبودن، تحقیرشون کرده. بیخود هی همه چیز رو تقصیر این و اون نندازید. سیاسی شدن حجاب بیش از همه تقصیر حکومت هست
ناشناس۲۹۷۰۱۸۲۰۵:۰۱:۲۴ ۱۴۰۲/۱/۱۲
شما اول یک خبر از طرف الف بزن و بی حجابی را محکوم کن که هم خلاف قانون رسمی کشور و هم شرع هست
ناشناس۲۹۷۰۲۰۸۰۵:۱۷:۱۱ ۱۴۰۲/۱/۱۲
اسید به جای سطل ماست..؟؟!!. فکرش هم وحشتناک است. فقط کافی است یک جاهل یا یک مزدوراقدام وحشتناکی انجام دهد انوقت هیچکس نمی تواند جلوی آتش به پا شده را بگیرد. جامعه را به ورطه سقوط نکشانید. به خدا با این تورم و گرانی و مشکلات اقتصادی خشم مردم را نمی شود کنترل کرد.
ناشناس۲۹۷۰۲۳۰۰۵:۲۷:۰۲ ۱۴۰۲/۱/۱۲
من با بی بند و باری و هرج و مرج مخالفم و همچنین با حجاب اجباری و تحمیلی هم مخالفم ‌عاقبت زور هم پایدار نیست ‌اینو مطمئن باشید .هیچ کس با زور نمونده که شما بمونید .منظورم دولت هست و آمران به معروف . برین قرآن و بخونید و از روی قرآن به مردم حجاب و یاد بدید . کجای دین اسلام حضرت محمد با خشونت با امتش رفتار کرد؟!...
ناشناس۲۹۷۰۲۴۲۰۵:۳۷:۱۲ ۱۴۰۲/۱/۱۲
من مانده ام که چرا روسری برای زنان عفاف است پس چند ملیارد زن در جهان که این نوع حجاب را ندارند بی عفت هستند .
ناشناس۲۹۷۰۲۵۷۰۵:۵۱:۲۴ ۱۴۰۲/۱/۱۲
طالبان یک خوبی از صدتا بدی که دارد این هست که می داند روش و سبک غربی چه بلایی سر خانواده می اورد
ناشناس۲۹۷۴۸۹۷۰۹:۱۴:۵۶ ۱۴۰۲/۱/۱۴
اگر این روشها جواب میداد این همه مشکل نداشتیم.
ناشناس۲۹۷۰۲۶۳۰۵:۵۵:۲۷ ۱۴۰۲/۱/۱۲
تنها راه رسيدن به باورهاي صحيح اصلاح مديران فرهنگ اين جامعه است ...استفاده از زور فاجعه درست مي كند.
ناشناس۲۹۷۰۲۷۹۰۶:۱۱:۵۸ ۱۴۰۲/۱/۱۲
بی حجابی را آزاد کنید.‌ الان بی حجابی تبدیل به یک حرکت سیاسی شده است. با آزاد کردن بی حجابی از حالت سیاسی خارج میشود. مطمئن باشید اغلب مردم همچنان حجاب خود را حفظ خواهند کرد و این خود یک رفراندوم غیر رسمی برای براندازان خواهد بود.
ناشناس۲۹۷۱۴۱۴۱۵:۳۹:۰۸ ۱۴۰۲/۱/۱۲
تا وقتی نگاه فمینیستی رواج پیدا کند و زنان را بیاورند در محیط مردان نامحرم کار کنند و اختلاط صورت می گیرد اعتقاد به حجاب خوب تر نمی شود
ناشناس۲۹۷۰۲۸۶۰۶:۱۶:۰۵ ۱۴۰۲/۱/۱۲
با این اوضاع یک دو قطبی شدید در میان مردم داره بوجود می آید که بنظر می رسه عواقبش از آشوبهای ۱۴۰۱، شدیدتر باشه. نظام باید حواسش به ابعاد مختلف باشه
ناشناس۲۹۷۰۲۹۵۰۶:۲۱:۴۰ ۱۴۰۲/۱/۱۲
این قبیل کارها دین را در جامعه از بین میبرد
علی۲۹۷۰۲۹۹۰۶:۲۴:۵۶ ۱۴۰۲/۱/۱۲
به قول حضرت علی ازیک در فقر وارد شود از در دیگر دین می‌رود بیرون متاسفانه دولت و حکومت در جنگ اقتصادی تا به حال شکست خورده و به تورم دامن زده وعده ای هم از این موضوع سو استفاده می‌کنند راهکار ریشه ای دولت ومجلس افراد خائن ودزد را از درون خود بیرون برآنند یا حداقل به آنها جایگاه تصمیم گیری ندهند
ناشناس۲۹۷۱۸۱۷۱۸:۰۵:۳۰ ۱۴۰۲/۱/۱۲
اگر دقت کنید تمام دولتها و دیگر قوا تا کنون هر تصمیمی و مقرراتی وضع کرده اند و هرچه انجام داده اند صد در صد رانت خواران و ریا کاران کوچک و بزرگ از آنها سو استفاده کرده اند.
ناشناس۲۹۷۰۳۱۸۰۶:۴۷:۴۵ ۱۴۰۲/۱/۱۲
از لاهیحان به مرکز گرانی کمر مردم را خرد کرده تورم بیداد می کنه. اختلاس و رشوه عادی شدند صدای من رو دارید دست اندازی به بیت المال شده یک حق مردم به نون شبشون محتاجند. فقر از درب منازل اومده داخل ایمان داره از پنجره می ره بیرون بی حجابها اوضاع را آشفته تر کردند. یک عده چشمشون روی همه چیز بستند به غیر از بی حجابی. انگار از نظر برخی حضرت امیر به بیت المال حساس نبود.
اذرن۲۹۷۰۳۲۵۰۶:۵۸:۰۳ ۱۴۰۲/۱/۱۲
به راحتی با دوربین می توان جریمه کرد وکنترل
ناشناس۲۹۷۰۳۳۰۰۷:۰۲:۵۸ ۱۴۰۲/۱/۱۲
ایکاش که شرایط رسیدن به این وضعیت «بقول دوستان بی حجابی» امروز مورد بررسی و موشکافی قرار می گیرد. وضعیت امروز پوشش برخی خانم ها که تعداد آنها هم نیز در حال افزایش است نتیجه همان سوء رفتارهای دیروز است که در برخورد با امثال خانم مهسا امینی صورت پذیرفت. اگر آن روز به خاطر پیدا بودن چند تار مو، به موضوع با منطق و اخلاق رفتار شده بود، امروز شاهد گسترش این همه به قول دوستان بی بندوباری نمی بودیم. کی باید یاد بگیریم که با زور نمی شود بر انسانها حکومت کرد.
فاطمه۲۹۷۳۱۶۰۰۷:۲۸:۴۱ ۱۴۰۲/۱/۱۳
اون خانوم که موضوعش کاملا مشکوکه قبلا هم همین بی بندو باریها بود اما اینها کاملا از طرف یک یا بهتره بگم چند گروه برنامه ریزی شده است.
ناشناس۲۹۷۰۳۴۰۰۷:۰۹:۱۷ ۱۴۰۲/۱/۱۲
خوب بود بعد از حرام کردن یک سطل ماست ، یک گونی خاک هم سر خودش می ریخت.
ناشناس۲۹۷۲۲۹۵۲۰:۴۷:۵۶ ۱۴۰۲/۱/۱۲
همون سطل ماست حداقل ۶۰ هزار تومن قیمتش بود. این آمر به معروف باید اول پول ماست رو میداد
عمران۲۹۷۰۳۸۰۰۷:۴۴:۲۲ ۱۴۰۲/۱/۱۲
نویسنده ی محترم با این جمله درست به هدف زده : «لازمه این امر نیز افزایش معرفت دینی به جای عواطف و ظواهر دینی است.» مساله ی اصلی در اینجا بوجود آمدن یک قشر ظاهرگرا و خالی از معرفت است که متاسفانه در بسیاری از امور اجتماعی هم تبدیل به نیروی مسلط و تصمیم ساز شدند. این قشر باعث و بانی بسیاری از معضلات اجتماعی از تظاهر و ریا گرفته تا اتلاف منابع اقتصادی و فرار نخبگان هستند. اتفاقا جنبش زن زندگی آزادی باعث به چالش کشیده شدن این قشر است و به امید خدا نتایج مثبت خواهد داشت. به قول حافظ در میخانه ببستند خدایا مپسند که در خانه ی تذویر و ریا بگشایند. ایرانِ عزیز از دیرباز خانه ی عرفا و عقلا بوده و خواهد بود نه لانه ی ظاهرگرایان و طالبانیستها.
ناشناس۲۹۷۰۳۹۱۰۷:۴۹:۳۷ ۱۴۰۲/۱/۱۲
انا لله و انا الیه راجعون به نظر من مثل همون جریان سپیده رشنو این حرکت هم مردم را عصبانی خواهد کرد و سرانجام یک جایی به درگیری کشیده میشه یعنی هی کم کم جمع میشه در ذهن جامعه ثبت میشه یه جایی فنرش رها میشه نمیدونم این چه نوع امر به معروف کردنی است که با تحقیر و آسیب به طرف مقابل همراه هست بعید است دین چنین چیزی را پیشنهاد داده باشه از جریان مهسا امینی و اون همه کشته یعنی ما نباید عبرت گرفته باشیم؟ تعجب آور است
بهروز۲۹۷۰۴۰۳۰۷:۵۷:۵۴ ۱۴۰۲/۱/۱۲
اینجانب اگر کوچکترین بی احترامی از این جنس ببینم به هر زنی بخاطر حجاب قطعا آتش به اختیار، حتما برخورد غیر زبانی با آمر به معروف بی نزاکت خواهم داشت
ناشناس۲۹۷۰۴۱۲۰۸:۰۳:۲۵ ۱۴۰۲/۱/۱۲
کشورهایی مانند مصر وترکیه حجاب را ازاد گذاشتند الان اکثر زنانشان محجبه هستند زور واجبار نتیجه عکس می دهد
ناشناس۲۹۷۱۴۷۷۱۶:۰۱:۳۰ ۱۴۰۲/۱/۱۲
قبلا همه با حجاب بودن ولی الان بیشتر بد حجاب شدن در ضمن با گزارش صدا و سیما کار ما راحت تر شد در قبال شما که چندین سال هست اینجا... و از این به بعد می گوییم رجوع شود به ان گزارش!
ناشناس۲۹۷۰۴۱۹۰۸:۰۷:۵۱ ۱۴۰۲/۱/۱۲
برخی کامنت ها دائما از نیروی انتظامی در مورد حجاب گلایه دارند. نیروی انتظامی دیگه چکار کنه؟ آقا حجاب اجباری را بعضی زنان قول ندارند!
احمد۲۹۷۰۴۶۲۰۸:۴۴:۵۵ ۱۴۰۲/۱/۱۲
وزیر محترم کشور و سایر مسولان گرامی ، با این بیانیه ها و حمایت یک طرفه از هرکسی که به اسم امر به معروف در حال دست درازی و بازی با روح و روان ملت هست ، اتفاقات بدتری از تابستان 1401 دور از ذهن نیست ، این تقابل مردم در مقابل هم نقطه های ترسناک زیادی خواهد داشت . قبل از اینکه کار به جاهای بسیار باریک برسه فکری اساسی کنید
ناشناس۲۹۷۰۴۹۳۰۹:۰۳:۴۶ ۱۴۰۲/۱/۱۲
دایشون بوده غریبه که نبوده
ناشناس۲۹۷۰۵۰۰۰۹:۰۶:۴۰ ۱۴۰۲/۱/۱۲
بحث حجاب = امری جهت تغییر توجه مردم از مشکلات حاد کشور
ناشناس۲۹۷۰۵۶۰۰۹:۳۳:۰۵ ۱۴۰۲/۱/۱۲
مردم رو به روی مردم کار درستسی نیست.قانون فقط
ناشناس۲۹۷۰۵۶۶۰۹:۳۴:۲۸ ۱۴۰۲/۱/۱۲
این کارها تأثیرات معکوس دارد متأسفانه این فرد فقط سوژه برای دشمنان ایجاد کرده محاکمه و مجازات این فرد می تواند ازمونی برای قوه قضائیه باشد آتش به اختیار باید برای اختلاس، گران فروشی و دزدی باشد
ناشناس۲۹۷۰۵۶۷۰۹:۳۴:۳۹ ۱۴۰۲/۱/۱۲
ای کاش این آقا به جای ماست ریختن بر سر این بانو که در دوران بعد انقلاب تعلیم و تربیت شده ، خاک بر سر کسانی میریخت که این فلاکت اقتصادی را برای مردم ایجاد کرده اند . ولی بعید میدانم شجاعت این کار را داشته باشد .
ناشناس۲۹۷۰۵۷۲۰۹:۳۷:۰۰ ۱۴۰۲/۱/۱۲
افرادی با دستان خود دارند جامعه را بسوی تنش و تضاد بیشتر سوق می دهند!
ناشناس۲۹۷۰۵۹۶۰۹:۴۶:۱۴ ۱۴۰۲/۱/۱۲
اون مرد باید تنبیه بشه آمران خود باید صالح باشند
ناشناس۲۹۷۰۵۹۸۰۹:۴۷:۰۹ ۱۴۰۲/۱/۱۲
نکته جالب اینجاست که وزارت خارجه امریکا صراحتا اعلام کرده احیای برجام در دستور کارش نیست و تمرکزش بر نقض حقوق بشر در ایران است و از طرف دیگر عده ای در داخل دنبال ایجاد فضای امنیتی در مسائل اجتماعی هستند. در حالیکه کشور با انواع مصائب اقتصادی و تهدیدهای امنیتی خارجی مواجه است این نوع فضا سازی ها هدفی جز تکمیل پازل سست کردن امنیت ملی از طریق تقویت شکافهای اجتماعی را ندارد.
هموطن۲۹۷۰۶۰۳۰۹:۴۸:۲۹ ۱۴۰۲/۱/۱۲
مردم هیچوقت قرار نبود این مدل ارشاد بشن افرادی خودسرانه اقدام میکنند که نتایج خوبی نداره و بیشتر مردم را جری می‌کنه. مزایای حجاب باید تفهیم بشه اینگونه رفتار خشونت آمیز نتیجه عکس خواهد داشت.
reza۲۹۷۰۶۱۰۰۹:۵۱:۱۴ ۱۴۰۲/۱/۱۲
چرا قانون دادن خانه، کار، بهداشت و امنیت توسط دولت اجرا نمی شود.اگر دولت توان دارد بیایید امتیازات بسیاری به باحجاب ها بدهد از حمل نقل رایگان تا دانشگاه رایگان.
ناشناس۲۹۷۰۶۱۶۰۹:۵۳:۳۱ ۱۴۰۲/۱/۱۲
وقتی یک عده ای را رها میکنند که به اسم امر به معروف مزاحم مردم بشوند اینجوری میشه دیگه .
احمد۲۹۷۰۶۲۳۰۹:۵۶:۵۶ ۱۴۰۲/۱/۱۲
در کجای قرآن گفته شده است که به زور باید زنان حجاب داشته باشند؟ و یا مجازات بی حجاب چنین است؟ آیا همه اصول اسلام در این جامعه رعایت شده و فقط مسئله حجاب باقی مانده است.؟ لطفا بین مردم درگیری ايجاد نکنید.
ناشناس۲۹۷۰۶۵۰۱۰:۰۸:۴۵ ۱۴۰۲/۱/۱۲
مخالف حجاب اجباری لزوما مخالف نظام نیست.خوبست این را بفهمیم.
ناشناس۲۹۷۰۶۵۹۱۰:۱۱:۳۲ ۱۴۰۲/۱/۱۲
فقط بگونه ای عمل شود که مردم رو در روی هم قرار نگیرند
ناشناس۲۹۷۰۶۸۱۱۰:۲۱:۰۳ ۱۴۰۲/۱/۱۲
حال اون اقا خوبه؟! اخه بعضی ها هم جهاد تلافی راه می ندازن و با ماست تموم نمی شه...
ایرانی۲۹۷۰۶۹۹۱۰:۳۲:۰۵ ۱۴۰۲/۱/۱۲
هم بی حجابی و هم این همه اختلاسها همه برای کشور مضر است.
ناشناس۲۹۷۰۷۰۱۱۰:۳۴:۱۴ ۱۴۰۲/۱/۱۲
هویت ضارب مشخص شده
ناشناس۲۹۷۰۷۰۸۱۰:۳۶:۴۳ ۱۴۰۲/۱/۱۲
این فیلم نشان میده دیگه خود مردم پای،کار آمدند که فاسدها را جای خودشان بنشانند.
ناشناس۲۹۷۰۷۱۲۱۰:۳۷:۰۹ ۱۴۰۲/۱/۱۲
ای کاش مسئله حجاب رو فقط از منظر دینی و اعتقادی دیده بشه نه اینکه تبدیل به یه مسئله سیاسی بشه که در این صورت دقیقا نتیجه برعکس میشه و جامعه رو به سمتی می‌برد که اصلا و ابدا عاقبت خوبی نداره
ناشناس۲۹۷۰۷۲۱۱۰:۳۸:۲۹ ۱۴۰۲/۱/۱۲
امر به معروف و نهی از منکر از اصول دین از امام علی ع نقل است بنی اسراییل سقوط کرد چون احکام حد را جاری نکرد
ناشناس۲۹۷۰۷۸۸۱۱:۰۱:۵۰ ۱۴۰۲/۱/۱۲
مملکت دست همین ماست هاست که اوضاع اقتصاد اینجوری شده !
ناشناس۲۹۷۰۸۲۰۱۱:۱۲:۱۲ ۱۴۰۲/۱/۱۲
با پرداختن به مساله حجاب دلار ۵۶ هزارتومنی و گران‌تر شدن هزینه دارو و درمان و اجاره خونه و بقیه مسائل به کنار رفت به همین راحتی
ناشناس۲۹۷۰۸۶۸۱۱:۳۱:۲۶ ۱۴۰۲/۱/۱۲
باوجود همه هشدار ها ، گشت ارشاد ادامه پیدا کرد و شد آنچه نباید می شد ، خسارت آن سیاست اشتباه این شد که بدترین درگیری های خیابانی چهل سال گذشته رخ داد .
ناشناس۲۹۷۰۸۷۱۱۱:۳۳:۱۴ ۱۴۰۲/۱/۱۲
بابا عربستان که مهد اسلام زناشون اگه بخواد بدون روسری در میان .
ناشناس۲۹۷۰۸۷۴۱۱:۳۳:۳۳ ۱۴۰۲/۱/۱۲
چیزی که مردم نمی خواهند و در کل دنیا بصورت عرف متداوله این نظام هم نمی تونه با هیچ زبان زور و با هیچ ترفندی به مردم تحمیل کنه مردم دیگه از این حرفها عبور کردن و دلیلش هم به نظر من کمرنگ شدن دین زیر سایه ی برخی مسوولین ریاکار و بی کفایت بوده
ناشناس۲۹۷۰۸۸۲۱۱:۳۸:۵۵ ۱۴۰۲/۱/۱۲
ماست پاش همان اسید پاش هست. فقط اسید دم دستش نبود
رضا۲۹۷۰۹۳۱۱۲:۰۲:۵۲ ۱۴۰۲/۱/۱۲
حجاب بایداختیاری شود ،تا این تشنج وچند دستگی ازبین برود ،حد اقل از کشور همسایه ترکیه الگو بگیرید
علی۲۹۷۰۹۵۴۱۲:۱۳:۰۱ ۱۴۰۲/۱/۱۲
این مرد که این کار رو کرد یک فرد عقده ای هست وگرنه امنیت اخلاقی هیچ وقت نمیاد این کارو کنه فقط تذکر میده این فرد با این رفتارش میخواد مردم را با نظام درگیر کنه باید بگیرنش و جلو مردم ماست خالی کنن روسرش
ناشناس۲۹۷۰۹۷۸۱۲:۲۴:۱۱ ۱۴۰۲/۱/۱۲
تو رو خدا فوری کمک کنید.خدایا از دست مسئولان کشور به کجا پناه ببریم.دارید دین و شیعه امام علی ع را بین مردم و مغازه دار خراب می کنید. آخه رستوران و کافی شاپ مگه مسئول حجاب و امر به معروف است؟بنده خدا شغلش طوری است که دختران و پسران جوان و مسافر و افراد مرفه بیشتری اونجا جمع میشوند و نمود ظاهری بیشتری دارد. بعنوان یک فرد مذهبی با زبان روزه میگویم فوری قوه قضاییه و دادستان کل کشور و وزارت کشور و نیروی انتظامی جلوی این برخورد غیر قانونی با رستوران ها و کافی شاپ ها را بگیرد.اون بنده خداها چرا باید جریمه شوند؟چرا رزق روزی اونها را قطع می کنید اونم تو این وضعیت اقتصادی و با این اجاره مغازه ها؟اون بی حجاب یا شل حجاب تو خیابون هم هستن.تو مغازه های دیگه و تو پارک ها هم میروند.فقط چون مدت زمان توقف در رستوران و کافی شاپ بیشتر است و افراد تجمع بیشتری دارند و تو چشم مردم می آید باید پلمپ شوند؟!
اعتراض به عملکرد نیروی انتظامی۲۹۷۰۹۸۱۱۲:۲۴:۳۸ ۱۴۰۲/۱/۱۲
تو رو خدا فوری کمک کنید.خدایا از دست مسئولان کشور به کجا پناه ببریم.دارید دین و شیعه امام علی ع را بین مردم و مغازه دار خراب می کنید. تعزیزات و اماکن رفتن چند رستوران و مغازه کافی شاپ را بخاطر اینکه دختران بی روسری اونجا غذا یا آبمیوه خوردن پلمپ کردن!!!!!! واقعا این کار تعزیرات و اماکن یادآور ضرب المثل: گنه کرد در بلخ آهنگری/به شوشتر زدند گردن مسگری. آخه رستوران و کافی شاپ مگه مسئول حجاب و امر به معروف است؟بنده خدا شغلش طوری است که دختران و پسران جوان و مسافر و افراد مرفه بیشتری اونجا جمع میشوند و نمود ظاهری بیشتری دارد. بعنوان یک فرد مذهبی با زبان روزه میگویم فوری قوه قضاییه و دادستان کل کشور و وزارت کشور و نیروی انتظامی جلوی این برخورد غیر قانونی با رستوران ها و کافی شاپ ها را بگیرد.اون بنده خداها چرا باید جریمه شوند؟چرا رزق روزی اونها را قطع می کنید اونم تو این وضعیت اقتصادی و با این اجاره مغازه ها؟اون بی حجاب یا شل حجاب تو خیابون هم هستن.تو مغازه های دیگه و تو پارک ها هم میروند.فقط چون مدت زمان توقف در رستوران و کافی شاپ بیشتر است و افراد تجمع بیشتری دارند و تو چشم مردم می آید باید پلمپ شوند؟! چون رشته حقوق خوانده ام و فرد مذهبی و مقید هستم و با چشمان خودم پلمپ مغازه ها را دیده ام میگویم این کار هم خلاف شرع است هم خلاف قانون اساسی و هم خلاف قوانین مدنی و کیفری و اتحادیه های صنفی. اگر بی حجابی جرم است چه ربطی به مغازه دار یا رستوران دار و فروشنده دارد؟شما بروید جلوی وارد کننده های این لباس ها را بگیرید.یا با خود بدحجاب برخورد کنید. اون مغازه دار شاید جرات نکند به فردی تذکر دهد.بیشترشون هم افراد جوان و کم سن هستند و یا فرد زیاد مذهبی هم نیستند و از امر به معروف سر در نمی آورند و اصول کار را بلد نیستند.رزق و روزی اش هم همین کار است.چرا مغازه و رستوران پلمپ می کنید.بازخورد بدی دارد و یادآور ضرب المثل گنه کرد در بلخ آهنگری/به شوشتر زدند گردن مسگری است. لطفا خبرگزاری محترم فوری این موضوع را به مسئولان تذکر دهد.حتی من مذهبی هم نمیتوانم پلمپ یک مغازه را بخاطر بی حجابی مشتریان اون مغازه قبول کنم.وای بحال مردم عادی.آخه مغازه دار و رستوران دار اگر خودش مشروب یا وسایل خلاف شرع بیاورد پلمپ درست است.اما یک فروشنده آبمیوه یا بستنی یا چلوکباب چه کار به این دارد که مشتری اش حجاب دارد یا شل حجاب است.اون چکاره است این وسط.بفهمید.بخدا دارید با دین ایمان و رزق و روزی چند جوان مغازه دار بیگناه بازی میکنید.اینوسط مغازه دار جرمش چیست؟با سفسطه برای مردم بیگناه جرم درست نکنید.
ناشناس۲۹۷۰۹۸۲۱۲:۲۵:۱۸ ۱۴۰۲/۱/۱۲
حجاب اختیاری است و باید آزاد باشه وآزادی از حقوق همه مردم ایران است.
ناشناس۲۹۷۰۹۸۵۱۲:۲۶:۳۰ ۱۴۰۲/۱/۱۲
این تندروها حتی حرف رهبر رو هم گوش نمیدن انا خودشون رو جلوتر از رهبر میدونن
ناشناس۲۹۷۱۰۰۷۱۲:۳۹:۴۶ ۱۴۰۲/۱/۱۲
بزرک کردن موضوع حجاب برای این است که توجه مردم از مشکلات اقتصادی منحرف شود.
ناشناس۲۹۷۱۰۱۵۱۲:۴۳:۰۱ ۱۴۰۲/۱/۱۲
تورم رو درست کنید اگه میتونید مردم رو به جون هم انداختید هر روز به بهانه ای کار این مردک بسیار اشتباه بود تو چه کاره ای به زن و دختر مردم دست درازی کنی اگه واقعا قانون باشه باید دست این رو قطع کنن
ناشناس۲۹۷۱۰۵۵۱۳:۰۴:۳۹ ۱۴۰۲/۱/۱۲
در دین مبین اسلام یکی از مهمترین مسایل که به کرات به آن اشاره شده است حق الناس یا حقوق مردم می باشد. متاسفانه با عدم توجه به این مساله اصلی هر روزه شاهد افزایش اختلاس ها و دزدی ها می باشیم که خود باعث کوچک شدن هر روزه سفره مردم شده است. وقتی متولیان امور به اصل های اساسی مثل حق الناس هیچ توجهی ندارند، عدم پایبندی مردم به سایر مسایل کوچکتر غیر قابل انتظار نیست.
ناشناس۲۹۷۱۰۵۹۱۳:۰۶:۰۰ ۱۴۰۲/۱/۱۲
مشکل این طرحهای من درآوردی در این است که هیچ یک از طراحان تعریف اولیه ای از حجاب ندارند و یا حاضر نیستند بیان کنند. چون تعریف حجاب به شرع برمیگردد که بسیار واضح و دامنه شمول آن معلوم است و احکام شرعی بر مسلمانان و مومنین واجب الهی است، اما شمول موسع آن بر غیر مسلمین و غیر مومنین در شرع وجود ندارد و لذا برای قانونی شدن آن بحث آزادی های فردی مطرح میشود که کسی ولو با وضع قانون نمیتواند آنرا محدود کند. با رودررو ساختن مردم و اعمال محدودیت اجتماعی اعم از خرید و ورود به مراکز گردشگری و نظایر آن ، بایستی منتظر هرج و مرج بی پایانی باشیم که تنها و تنها آسیب آن ، ایجاد شبهه دردین و نهایتا هدایت جامعه بسمت دین گریزی خواهد بود.
ناشناس۲۹۷۱۰۸۳۱۳:۱۶:۲۵ ۱۴۰۲/۱/۱۲
چطور این بی بند و بارها وقتی چادر از سر زن و دختر محجبه میکشند صداتون در نمیاد الان پیگیر هستید که این فرد را بگیریید آره این آقا را بگیرید و تشویق کنید
ناشناس۲۹۷۱۶۰۰۱۶:۵۷:۳۴ ۱۴۰۲/۱/۱۲
تا حالا کسی به حجاب بانویی معترض نشده. فیلم سینمایی درست میکنید بعد میندازید گردن مردم!
صدیق۲۹۷۱۰۹۱۱۳:۱۹:۲۲ ۱۴۰۲/۱/۱۲
به نظر میاد با این بیانیه جدید وزارت کشور از این دست حرکات بیشتر شاهد خواهیم بود ... الان اگه یکی دیگه بخاد نسبت به عملکرد این آقا عملا نظرشو اعمال و اقدام کنه و کسان دیکر این زنجیره رو ادامه بدن چی میشه واقعا .؟! تصور کنید چه هرج و مرجی راه میفته ببینیم چی میشه آخرش
ناشناس۲۹۷۱۰۹۸۱۳:۲۳:۰۳ ۱۴۰۲/۱/۱۲
با همین یک واژه ماست مالی میخواید کار این بابا رو ماستمالی کنید؟
ناشناس۲۹۷۱۱۳۴۱۳:۳۵:۲۸ ۱۴۰۲/۱/۱۲
گرونی رو ساقط کنین
مهدی۲۹۷۱۱۶۰۱۳:۴۳:۵۸ ۱۴۰۲/۱/۱۲
اگر فیلم نگاه کنید اقای که ماست میریزه اصلا برای خرید نیامده و پشت سر خانم ها با قصد و غرض وارد میشه.اینجاست که میکن اگر راست میگفت و اگر ما مردها راست میگیم اول چشمم خودمون درویش کنیم .من اگر دین و اعتقادم .واقعی باشه با این چیزها دچار لرزش نمیشم .اگر واقعا ما پیرو علی هستیم .همان طور که موقع نماز تیر را از پای علی گشیدن و متوجه نشد .ما هم نباید اعتقادمون با این خانم های بد حجاب متزلزل شود .اگر امر ب معروف و نهی از منکر است .فقط یک جمله بگو برو .این روش جواب عکس میده .همانطور که تو چهل سال جواب عکس داده
ناشناس۲۹۷۲۱۰۹۱۹:۴۴:۲۶ ۱۴۰۲/۱/۱۲
کسانی که به حجاب اعتقاد ندارند پس به اصل محرم و یا نامحرم هم اعتقادی ندارند. شما مگر موقع نگاه کردن به فیلم های غربی چشمتان را درویش می کنید؟
خ۲۹۷۱۱۶۶۱۳:۴۵:۲۸ ۱۴۰۲/۱/۱۲
مشکلات اقتصادی را با این کارها سانسور نکنید.
استاد۲۹۷۱۱۹۲۱۳:۵۸:۰۳ ۱۴۰۲/۱/۱۲
این مردک باید مجازات شود
ناشناس۲۹۷۱۲۰۳۱۴:۰۲:۲۳ ۱۴۰۲/۱/۱۲
حرص بی خود زدن است . بی خودی وقت تلف کردن است.
ناشناس۲۹۷۱۲۰۶۱۴:۰۳:۲۶ ۱۴۰۲/۱/۱۲
کاری نکنید آتش زیر خاکستر نمایان شود...
ناشناس۲۹۷۱۲۰۷۱۴:۰۴:۱۱ ۱۴۰۲/۱/۱۲
باید این فردی که به خود اجازه داده سر ناموس مردم ماست ریخته مجازات کرد تا درس عبرتی برای دیگران باشد
ناشناس۲۹۷۱۲۱۸۱۴:۰۷:۵۲ ۱۴۰۲/۱/۱۲
جالبتر اینه اون لبنیاتی رو پلمب کردن اون مرد متهجر و شیرین عقل رو باید میگرفتن بازم مثل همیشه صورت مسئله پاک شد ...
ناشناس۲۹۷۱۲۲۵۱۴:۱۴:۱۷ ۱۴۰۲/۱/۱۲
دلار داره سقف های تاریخی را یک یه یک می شکند و وضعیت معیشت و اقتصاد هر روز سیر نزولی طی می کند چطور است که مسئولین گرسنگان را می بینند ولی کاری نمی کنند ولی برای حجاب رگ گردنشان بیرون می زند چه چیزی بهتر از مسئله حجاب برای درگیر کردن ذهن من و شما بیایید از هر طیف که هستیم با هم دوست و متحد باشیم و مسئولین را مجبور کنیم به مسائل مهمتر بپردازند و مجبور شوند قصور خودشان را در این سالها به گردن بگیرند و اشتباهاتشان را جبران کنند نه اینکه اجازه دهیم پشت مسئله حجاب قایم شوند
ناشناس۲۹۷۱۴۸۹۱۶:۰۷:۰۸ ۱۴۰۲/۱/۱۲
چون اقتصاد همیشه مشکل داشته و برای امروز هم نیست ولی بی بند و باری که سابقه نداشته اوج بگیرد همانند مدینه فاضله که مدعی هستید غرق در بهشت هستند خیانت و سقوط خانواده حتمی هست و همین الان هم در ایران خیلی زیاد شده
علی۲۹۷۱۲۳۵۱۴:۱۷:۴۲ ۱۴۰۲/۱/۱۲
حجاب یک مسئله شخصی است.
سید یعقوب یعقوبی۲۹۷۱۲۴۷۱۴:۲۵:۲۰ ۱۴۰۲/۱/۱۲
حجاب رو که نمیشه ماست مالی کنی ؟؟؟
ناشناس۲۹۷۱۲۴۹۱۴:۲۶:۰۳ ۱۴۰۲/۱/۱۲
منتظر فاجعه های بعدی باشیم دشمن داخلی خطرناکتره . این وسط نه چادری نه شل حجاب نه بی حجاب کسی آرامش نخواهد داشت
ناشناس۲۹۷۱۲۵۶۱۴:۲۹:۰۵ ۱۴۰۲/۱/۱۲
آبروی اسلام وایران رو با این تندروی ها بردید همه جای دنیا ما رو به چشم آدمهای ماقبل تاریخ میبینن مگر خانه خدا مکه نیست اونجا هم با حجاب وسرلخت هست تو عراق که امامان معصوم ما هستند رو ببینید توی بغداد خیلی راحت سر لخت راه میرن حالا کل تورم وگرانی که خودش باعث فحشا وبی حجابی میشه رو ول کردین چسبیدین به چهار لاخ مو
ناشناس۲۹۷۱۴۸۱۱۶:۰۳:۴۷ ۱۴۰۲/۱/۱۲
کسانی بی حجاب می شوند که امل هستند چون انسان های اولیه حجاب نداشتند و به مرور حجاب ها کامل شد و با امدن منجی بشریت باز می گردید به حجاب کامل
ناشناس۲۹۷۱۲۷۰۱۴:۳۵:۵۲ ۱۴۰۲/۱/۱۲
یه مقاله عاقلانه از سایت الف دیدیم.
خضر۲۹۷۱۲۸۰۱۴:۳۸:۴۳ ۱۴۰۲/۱/۱۲
سلام امر به معروف و نهی از منکر ، گیردادن به موی زنان و دختران نیست. امر به معروف و نهی از منکر واقعی، باز خواست مسئولان است که چرا میهن عزیزمان ایران، با این همه ثروت و منابع انسانی، روز به روز پول ملی اش بی ارزش تر میشود .
ناشناس۲۹۷۱۳۵۵۱۵:۱۴:۰۲ ۱۴۰۲/۱/۱۲
جناب الف شما اول لطف کن یکبار از طرف خودت خبر بزن و بی حجابی را محکوم کنید که هم قانون کشور و شرع را زیر پا گذاشته می شود بعد به این مورد شما و موارد دیگر مشابه که خبر زدید برسیم
ناشناس۲۹۷۱۳۷۷۱۵:۲۳:۲۱ ۱۴۰۲/۱/۱۲
اوضاع مملکت وگرانی وتورم وفقر ومواد مخدر و ازدواج ومسکن وووووودرست کنید حجاب هم درست میشه.
ناشناس۲۹۷۱۳۹۸۱۵:۳۴:۱۲ ۱۴۰۲/۱/۱۲
احتمال اینکه این فرد نفوذی باشه و از عمد این کار را کرده تا در داخل کشور درگیری ایجاد کنه چقدره؟
حمیدی۲۹۷۱۴۳۲۱۵:۴۴:۱۰ ۱۴۰۲/۱/۱۲
حضرت علی علیها سلام می فرماید اگر مسلمانی ازاین غصه بمیرد که خلخالی را از پای یک زن مسیحی درآوردند آری الگوی ما که خود را مسلمان می دانیم باید رفتار حضرت علی پیامبر مهربان باشد با زور وبی ادبی نمی شود کسی را به کاری وادار کرد در آخر هیچ انسان شریفی نباید به خودش اجازه دهد اینچنین رفتار زشت وغیر اخلاقی را انجام دهد
م.حسین۲۹۷۱۴۳۶۱۵:۴۴:۳۹ ۱۴۰۲/۱/۱۲
بادرود اری بی حجابی در قانون جرم است اما سوال این است: اختلاس و رانت و ناکارایی و حقوق نجومی و اجرای طرح های فاقد کارایی و دوتابعیتی و ...در قانون و اسلام جرم نیست!؟ مسبب بی کاری و فساد و اعتیاد و طلاق و تورم و کودکان کار و .... چه کسانی هستند!؟
ناشناس۲۹۷۱۵۶۶۱۶:۴۸:۲۰ ۱۴۰۲/۱/۱۲
کار درستی نیست نباید این رسم باب بشه . درست نیست این رفتار
ناشناس۲۹۷۱۷۳۳۱۷:۴۰:۱۵ ۱۴۰۲/۱/۱۲
اون مرد باید مجازات شود
صمصام۲۹۷۱۸۰۲۱۸:۰۱:۵۲ ۱۴۰۲/۱/۱۲
افزایش معرفت دینی با وجود فقر محال است غیر ممکن است اصلا شدنی نیست هر وقت دغدغه های اصلی مردم یعنی معیشت شان را حل کردید انوقت بپردازید به معنویت شان در ضمن ادامه رویه فعلی در موضوع حجاب کم کم درگیری خیابانی میان ملت را تشدید خواهد کرد نکنید لطفا
ناشناس۲۹۷۲۲۰۲۲۰:۱۷:۵۰ ۱۴۰۲/۱/۱۲
جناب آقای علیزاده با سلام مطمئن هستم افراد بسیار اندکی هستند که بگویند کار این شخص درست و پسندیده است و همگی بر اشتباه بودن این کار تاکید دارند پس صرف اعتراض به این کار به عقیده بنده نه تنها مصداق موج سواری بر افکار عمومی است بلکه نادیده گرفتن ناراحتی و اندوه بزرگی است که بواسطه پایمال شدن احکام خداوند هر روزه بر قلب جامعه ایرانی می نشیند و بازتاب‌های ناشایسته‌ای را که شاهد آن هستیم رقم می‌زند. از شما به عنوان فردی که قلم بدست گرفته‌اید و ادعای کار عمیق فرهنگی دارید انتظار می‌رود قبل از نسبت دادن رفتار یک شخص در خیابان به کل تفکر حاکمیت، مقاله‌ای آموزنده در مورد اصیل بودن ارزش حجاب در جامعه و یا نبودن آن و همینطور راهکار‌های مناسب پیشرفت فرهنگ پاکدامنی مبتنی بر حجاب و مقایسه میزان تاثیر‌گذاری آن، از همین وبگاه الف منتشر بفرمایید. با تشکر
ناشناس۲۹۷۲۲۷۳۲۰:۴۱:۴۰ ۱۴۰۲/۱/۱۲
راست میگید اقتصاد کشور درست کنید چه کار به موی خانمها دارید جلو مفت خوری ها ودزدیهارو بگیرید .
ناشناس۲۹۷۲۲۷۴۲۰:۴۲:۱۴ ۱۴۰۲/۱/۱۲
تو مغازه هیچ کس اهمیتی به اون خانم نمیداد اصلا برای مردم مهم نبود که اون خانم حجاب داره یا خیر ... تنها اون مرد بود که وحشیانه در حال حمله به اون خانم با سطل ماست بود اینها رو باید طوری ادبشون کرد که بفهمند حق ندارند به مردم تعرض کنند .
ناشناس۲۹۷۲۴۳۲۲۱:۴۲:۱۰ ۱۴۰۲/۱/۱۲
باید دست این بسیجی شجاع رو بوسید
پ. م۲۹۷۲۵۲۰۲۲:۱۵:۵۰ ۱۴۰۲/۱/۱۲
لا اکراه فی الدین
Javad۲۹۷۲۶۴۷۲۳:۱۵:۵۶ ۱۴۰۲/۱/۱۲
وقتی اون دو بی حجاب بی قانونی میکنند و حاضر نیستند تابع مقررات و قوانین کشور باشند و منطق نمی پذیرند اون فرد هم بی قانون میشه و هر کار دلش خواسته کرده قانون جنگل میشه و هر کس قدرت و زور بیشتری داشت اون برندست من به شخصه دو طرف رو به تبعیت از قانون کشور دعوت میکنم _ با این وضع قاضی یه حکم به اون مرد میده که این حرکت زشت رو انجام داده و دو تا حکم به مسببش که که اون دوخانم بی حجاب بودند
ناشناس۲۹۷۲۷۸۷۰۰:۰۶:۳۱ ۱۴۰۲/۱/۱۳
بنظر من افراد بی حجاب باید مجازات شوند کد ملی شون باید باطل شوند و هیچ گونه خدماتی در کشور بهشون داده نشود موهای آنها آتشی میشود به جان آنها در روز قیامت آخرتی هم وجود داره... . .
ناشناس۲۹۷۲۷۹۷۰۰:۱۱:۰۲ ۱۴۰۲/۱/۱۳
باید افراد بی حجاب از تحصیل رانندگی ازدواج کار و روابط اجتماعی محروم بشوند .
ناشناس۲۹۷۲۸۱۵۰۰:۱۷:۵۷ ۱۴۰۲/۱/۱۳
ناموس تون رو در معرض نمایش دیگران هیچوقت نگذارید اگه براتون مهمه البته برای اثبات حرف بنده بروید سوره نسا قرآن رو بخونید که راجب حجاب بانوان فقط چی نوشته و بعد وارد گناه و آتش آخرت بشوید جمهوری اسلامی بهترین آداب رو در کل منطقه داره که به ثبات خانواده ها کمک میکنه محکم باشه و این خود ایمان الهی هست..
نا شناس۲۹۷۳۰۲۰۰۳:۱۷:۲۳ ۱۴۰۲/۱/۱۳
سلام تمام ریشه ی بد حجابی وکم حجابی به خانه وخانواده بر می‌گردد اگر مرد خانه غیرت مردونگی داشت هیچ وقت اجازه نمی‌داد که ناموسش به این شکل بیرون بیاد .
حسین۲۹۷۳۳۶۵۱۰:۱۳:۰۸ ۱۴۰۲/۱/۱۳
نوع پوشش یک مسئله کاملا شخصی است و از ابتدا نباید حجاب را وارد سیاست می کردند.
yektanetتریبون

پربحث‌های دیروز

  1. فردوسی‌پور و فرش قرمزی که پهن نشده!

  2. پیشنهاد خواننده کیهان درباره‌ ‌حجاب در مترو

  3. تاریخ ابلاغ قانون حجاب مشخص شد

  4. صحنه وحشتناک ۲ زورگیر که گوش یک مرد را می‌برند!

  5. از برق تا تخم‌مرغ؛ افزایش حداقل ۴۰ درصدی نرخ سبد معیشت

  6. درخواست عجیب کارشناس تلویزیون از مردم برای فرزندآوری

  7. راز تحرکات جدید صهیونیست‌ها در جبهه لبنان

  8. چرا اروپا دنبال آغاز مجدد گفت‌وگوها با ایران است؟

  9. جزئیات تازه از ترور دانشمندان هسته‌ای/ وزیر پیشین اطلاعات: نیم‌ساعت قبل از آنکه برسیم، تروریست‌ها فرار می کردند

  10. گرد و خاک عارف علیه منتقدین دولت/ سه ماه قبل کجا بودید؟

  11. رهبر انقلاب: حکم اعدام نتانیاهو باید صادر شود/ بسیجی ایرانی یقین دارد روزی رژیم‌صهیونیستی را از بین خواهد برد

  12. خداحافظی با چادرخوابی خانواده‌های شهرستانی در اطراف بیمارستان‌ها

  13. با پول دناپلاس توربو چه خودروهایی می‌توان خرید؟

  14. رضا رشیدپور برای مذاکره با ایلان ماسک افتخار داد!

  15. پایتخت جدیدایران؛ شهری غیر از شهرهای مهم !

  16. دست هایی که بر سفره دراز نمی‌شود‌!

  17. تابعیت دوگانه جرم است؟

  18. روایت هولناک فردی که گوشش بریده شد | با کاتر گوشم را بریدند ... یکی از آنها فیلم می گرفت

  19. کارگران ۱۰۰ دلاری/ دستمزدهایی که ناگهان پودر می شود!

  20. رقم وحشتناک ارزش دارایی‌های ملکی بانک‌های ایران

  21. از انقلاب لشکر گرسنگان بترسید!

  22. پست‌گرفتن دختر پرحاشیه «صفدر حسینی» و ادامه انتصابات مورد سوال در دولت پزشکیان

  23. مردم نخورند و نپوشند تا جیب دولت پر شود؟!

  24. تصاویری از سوختن هولناک هواپیمای مسافری روس در فرودگاه

  25. بازی با مرگ؛ قلیان کشیدن جوان موتورسوار در اتوبان !

پربحث‌های هفته

  1. تکرار بازی سیاسی با مذاکره؟!

  2. قانون عفاف و حجاب کجاست؟/ وقتی گرانی خودرو را هم به علم‌الهدی ربط می‌دهند!/ جای درست لاریجانی؟

  3. فردوسی‌پور و فرش قرمزی که پهن نشده!

  4. جمعیت اتباع افغانستانی مقیم ایران بیش از ۶ میلیون نفر است

  5. بازگشت روحانی به سیاست با پرواز در خواب/ نسخه‌ جدید لاریجانی/ ادعای تازه درباره تابعیت فرزندان ظریف

  6. اتحادیه اروپا از جان ایران چه می خواهد؟!

  7. فمینیسم ایرانی و عبور از سکولاریسم

  8. بدهکاران، طلبکار شدند!

  9. آن تجربه تلخ را تکرار نکنید

  10. نفوذی‌ها چه کسانی و در کجاها هستند؟

  11. وقت مقابله‌ به‌ مثل با اروپا نرسیده؟

  12. آواز خواندن یک روحانی با تک نوازی ویولون

  13. آدرس غلط روی تابلوی پاستور/ ظریف نباشد چه کسی جواب ترامپ را بدهد؟!/ پیامک‌هایی با مضمون خیانت که به نمایندگان مجلس ارسال می‌شود!

  14. درد بیمار و ناز طبیبان !

  15. ادعاهای غير واقعی درباره اقتصاد ایران

  16. تنها فرمولی که دولت های ما بلدند!

  17. انتقاد تند محمد مهاجری به پایداری‌‌چی‌ها و جلیلی

  18. چند نکته درباره تعامل عبدالحمید با دولت/ آیا پزشکیان همه صداهای اطراف خود را می‌شنود؟/ اولین قطعنامه فصل مدارا

  19. یارانه‌ها واریز شد

  20. دختر صفدر حسینی در دولت پست گرفت / فاطمه حسینی کیست؟

  21. نظرات برگزیده مخاطبان «الف»: اول قدرت بازدارنده همتراز، سپس مذاکره با آمریکا/ اقدام اروپا، نشان‌دهنده فعال‌شدن مکانیسم ماشه است

  22. امام جمعه اردبیل: امارات هیچ سندی بر مالکیت ۲ جزیره «آریانا» و «زرکوه» ندارد

  23. روایت عجیب حسن روحانی از نامزدی اش در انتخابات/ خواب سیدمحمد خاتمی را دیدم!/ خاتمی را زیر بالم گرفتم و به آسمان بردم!

  24. کمالوندی: ظرفیت غنی‌سازی را افزایش دادیم  

  25. محمد مهاجری به عراقچی: قرار نیست مملکت را از این وضع نجات دهید؟ /حمله گازانبری علیه ما شروع شده است

آخرین عناوین