در نشست «مقتدر مظلوم» نمایشگاه قرآن مطرح شد: میشل گعدی: ما گرچه مسیحی هستیم اما علی را از مقدسات دین خودمان هم بالاتر میدانیم

  4020124014 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

وبینار و نشست «مقتدر مظلوم» با حضور میشل گعدی متفکر مسیحی لبنانی با پایان نامه‌ای ۷٠٠٠ صفحه‌ای در مورد شخصیت امام علی(ع) و همچنین حضور محمدحسین رجبی دوانی نویسنده و پژوهشگر عرصه تاریخ در غرفه نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی نمایشگاه قرآن کریم برگزار شد.

میشل گعدی: ما گرچه مسیحی هستیم اما علی را از مقدسات دین خودمان هم بالاتر میدانیم

به گزارش ایسنا، میشل گعدی در ابتدای این وبینار گفت: می‌خواهم درمورد کسی صحبت کنم که هیچ‌کس را به اندازه او دوست ندارم. علی(علیه‌السلام) جلوه عدالت روی زمین است، اصلاً خدا علی را فرستاد تا بگوید عدل یعنی چه. به هر کشوری که رفتم علی را به عنوان اسوه عدالت معرفی کردم. به همه توصیه می‌کنم نهج البلاغه را برای فهم بهتر و صحیح عدالت بخوانند.

وی افزود: علی(علیه‌السلام) امام پاکان است، او قدیس‌ترین قدیسان است. علی الگوی من در زندگی است، گرچه مسیحی هستم اما از او پیروی می‌کنم. علی آمد تا به مردم دنیا آزادی و دموکراسی را آموزش دهد. با کاوش در آثار مسیحیان دنیا فهمیدم روح علی بن ابی طالب علیه السلام قبل از آدم و حوا خلق شده است.

این متفکر مسیحی ادامه داد: علی(علیه‌السلام) انسانی معمولی نیست، یک عادل عادی نیست. او آمد تا بگوید عدالت چیست. او متقی‌ترین آدمیان است و هیچ کس ادعا نمی‌تواند کند که به پای او رسیده است. علی روح فلسفه است، در یونان که بودم به فلاسفه گفتم شما گرچه فلسفه دارید اما روح عقل، (علی) است. تا ابدالدهر هرکس از عقل بگوید از علی می‌گوید.

میشل گعدی گفت: علی(علیه‌السلام) پیامبر جدید نیست، اما علی خود حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) است. ما گرچه مسیحی هستیم اما علی را از مقدسات دین خودمان هم بالاتر میدانیم. وقتی به اروپا رفتم دیدم در علوم اجتماعی و دیگر علوم هم به علی استناد میکنند. علی(علیه‌السلام) آنقدر فضائل دارد که کسی نمیتواند فضایل او را بشمارد.

در ادامه این نشست محمدحسین رجبی دوانی در سخنانی بیان کرد: مخالفین امیرالمومنین(علیه‌السلام) سعی کردند که علی را هر طور که شده است، از صحنه حذف کنند. وقتی مصر از قلمرو مولا علی تجزیه شد و به دست عمروعاص افتاد، به تعبیری آنان به بایگانی مولا علی دسترسی پیدا کردند.

وی افزود: در همین راستا معاویه سعی کرد سخنان و دستاوردهای امام علی(علیه‌السلام) را به نام خود سند بزند، برای همین برخی سخنان حکیمانه امیرالمومنین(علیه‌السلام) را به نام خود جعل کرد. به نظر من وقتی یک مسیحی مثل میشل گعدی چنین مبهوت نهج البلاغه هست، ما عذری نداریم که مانوس با نهج البلاغه نباشیم.

به گزارش ایسنا، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ٢۶ فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه به غیر از شبهای قدر از ساعت ۱۷ تا ٢۴ خواهد بود.

دیدگاه کاربران

جاندار۲۹۹۳۴۶۸۱۰:۰۶:۱۶ ۱۴۰۲/۱/۲۴
میشل جان وقتی تو علی را در این حد قبول داری چرا هنوز به دین خودت مانده ای ؟
ناشناس۲۹۹۳۷۰۱۱۲:۲۶:۵۱ ۱۴۰۲/۱/۲۴
سلام.حضرت علی یک بعدی نیست در ادیان.
ناشناس۲۹۹۳۵۱۹۱۰:۳۹:۳۸ ۱۴۰۲/۱/۲۴
خوب اگر بالا تر میدانی بیا مسلمان شو ....
ناشناس۲۹۹۳۷۹۴۱۳:۳۰:۰۶ ۱۴۰۲/۱/۲۴
انشاالله در آینده نزدیک
ناشناس۲۹۹۳۹۵۰۱۵:۱۶:۴۹ ۱۴۰۲/۱/۲۴
حرف حساب
ناشناس۲۹۹۳۶۴۷۱۱:۵۶:۴۰ ۱۴۰۲/۱/۲۴
او.مسلم.است.چون.علی.را.درک.کرده
دوستدار علی۲۹۹۴۰۰۷۱۵:۴۶:۵۷ ۱۴۰۲/۱/۲۴
ایشون محب علی اند نه شیعه علی محب یعنی فردی دوست داری ولی ایشون اشتباه میکنند که میگند من مسیحی هستم خودش نمیدونه که مسلمان شده فردی که حرف از علی بزنه دوستدار علی نه مثل کوفیان که مسلمان بودند پشت امام خالی کردند
ناشناس۲۹۹۴۴۴۶۲۰:۰۳:۰۱ ۱۴۰۲/۱/۲۴
شرط مسلمان بودن حب شخص خاصی نیست بلکه گفتن عبارت شهادتین و ایمان به اصول دین و عمل به آن است که این شخص تهی از این موارد است.
ناشناس۲۹۹۴۵۷۸۲۱:۲۶:۴۱ ۱۴۰۲/۱/۲۴
خب چرا مسلمان و شیعه نمی‌شود؟؟؟؟ اسلام دین جهانی است، دین کل هستی،،، دین اسلام و خدای اسلام،،، درون ذهن، اعتقاد، و واندیشه ای خاص محصور نیست،،، جهانیست،، یعنی خدا که خداست،، بر پایه اصولی چون عدالت، صداقت، توانایی، دانایی، امانت داری، مهربانی،،، قابل معرفی و شناخت است، و این اصول است که جهانیست، مثلا به نام خدای عادل، مهربان، صادق و.....
فروزان۲۹۹۴۶۳۵۲۱:۵۳:۲۰ ۱۴۰۲/۱/۲۴
سلام ودرود خدا بر علی علیه السلام ورحمت الله وبرکاته ...
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. کشوری که درس عبرت شد!

  2. فرامتن نگران‌کننده اولین نشست خبری رئیس‌جمهور

  3. متولی و حرمت امامزاده!

  4. شمارش معکوس آغاز شد!

  5. FATF را به مناقشه داخلی تبدیل نکنید!

  6. اختراع قرن: دانشمندان توانستند در وسط بیابان با انرژی از فضا، از هیچ آب تولید کنند

  7. داماد پزشکیان دستیار اجرایی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور شد

  8. آقای پزشکیان! آمریکایی ها نمی خواهند با ما برادر باشند

  9. با قیمت بنزین چه باید کرد؟!

  10. بلاگرهای مروج بی‌عفتی بازداشت شدند

  11. سیاست شادکامی و اتفاقات شهریور ۱۴۰۱

  12. چرا لیبرالها با شریعتی دشمنی می‌کنند؟

  13. عراقچی نقل قول‌های منتسب به رئیس‌جمهور را تکذیب کرد

  14. کارگران مشغول آسیب دیدن‌اند!

  15. نان گران شد اما مشکلات نانوایی‌های متخلف برطرف نشد!

  16. اسرائیل؛ از چاله به چاه!

  17. یوسف پزشکیان: به نیویورک نرفتم

  18. حزب الله از نفس نمی افتد

  19. نظرات برگزیده مخاطبان الف: گران‌کردن بنزین راه‌حل مناسبی برای کاهش مصرف نیست/ اروپا باید قدرت ایران را به رسمیت بشناسد

  20. عددسازی چرا؟ 

  21. حق همیشه با سرمایه دار است؟!

  22. عکسی از بی‌احترامی مقام طالبان در کنفرانس وحدت در تهران

  23. هنوز وقتش نرسیده؟!

  24. قیمت تمام شده بنزین در کشور چقدر است ؟

  25. خبر وزیر ارتباطات درباره تلاش برای رفع فیلترینگ/ توضیحات مومنی درباره انتخاب استانداران اهل‌سنت

آخرین عناوین