چند کلامی با شیخ حسین انصاریان ...

سامان مهراد، گروه فرهنگی الف،   4020125076 ۱۵۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
چند کلامی با شیخ حسین انصاریان ...

1- در فرهنگ ما، وعاظ سنتی و اساتید اخلاق به رواداری و جذب حداکثری شهره بوده‌ و شیخ حسین انصاریان هم از این قاعده مستثنی نیست؛ حتی مقابل مذموم‌ترین معضلات و فساد‌های اخلاقی که دامن‌گیر بخشی از جامعه شده، رویکرد آن‌ها ایجابی بوده و هست؛ شاهد مثال این موضوع، زنان بدکاره‌ای بودند که شیخ حسین انصاریان توانست آن‌ها را از دامن این فساد اخلاقی برهاند و فرصتی برای توبه آن‌ها فراهم کند.

2- شیخ حسین از هر مجالی برای تالیف قلوب استفاده می‌کند؛ منبر و حوزه و هیات و کوچه و خیابان ندارد؛ مهم عمل به تکلیف است که یک استاد اخلاق و واعظ دینی به بهترین شکل آن را ادا می‌کند که اگر غیر از این بود، جوان و پیر و دختر و پسر پای ثابت منابر او نبودند.

همین شب‌های قدر جلوه‌ای بود از تلاش برای ایجاد تالیف قلوب و مودت بین مردم؛ جایی که گفت: « دخترم! تو بی‌حجاب نیستی، حجاب را از سرت برداشته‌اند. دختران بی‌حجاب! شما مورد محبت خدایید. چون خدا، درون شما را جهت داده به سمت خودش. اگر چادر صدیقه کبری(س)، زینب(س) و حضرت مریم(س) را کنار گذاشته‌اید، شما کنار نگذاشتید، دیگران حجاب شما را کنار زدند. شما خواهران و دختران ما و خیلی محترم هستید. همین امشب مثل حر، عقربه وجودتان را جهت بدهید به طرف حضرت زهرا(س). کافی است در درون خودتان بگویید: خدایا! تو آفریننده مایی. تو در قرآن گفته‌ای حجاب و ما به تو برمی‌گردیم.»

و آنجا که توصیه‌ای برای شنیدن صداهای متفاوت می‌کند:« به گنهکاران آسوده بگیرید. با آن‌ها حرف بزنید؛ با تمام مخالفین مرد و زن و حتی خانم‌هایی که حجاب برداشته‌اند که 90 درصد آن‌ها را مقصر نمی‌دانم و دعاگویشان هستم و دلم برایشان می‌سوزد؛ حتی اگر به من هم بگویند که غلط کردی دلت برای ما می‌سوزد! بهتر است از بین این‌ها یک عده‌ای نماینده شوند و بشینیم و با این‌ها حرف بزنیم و خواسته‌هایشان را بشنویم.»

3- شیخ حسین انصاریان از جمله مصلحانی است که در پی سازش و برقراری آرامش بین طیف‌های مختلف جامعه و با تفکرهای گوناگون است که سعی دارد ذیل چتر دین آن‌ها را جمع کند و به همین دلیل است که در نهایت متانت و سعه صدر پیشنهاد گفت‌وگو را مطرح می‌کند. 

4- با در نظر گرفتن این خیرخواهی و نفوذ کلامی شیخ حسین، می‌توان از ظرفیت‌های شخصی وی و موسسه‌ فرهنگی که تحت‌نظر او فعالیت می‌کند بهره برد.

با توجه به اینکه او پیش‌قدم شده و پیشنهاد گفت‌وگو را ارائه داده و از آن‌جایی که او تاکید بر راهکارهای فرهنگی برای کاستن از نزاع‌های موجود دارد و با پذیرش مقبولیت نسبی او بین ساختارهای رسمی و افراد حاکمیتی و برخی مخالفین و معترضین، پیشنهاد می‌شود که او و نهاد فرهنگی تحت نظرش گام نخست را بردارند و به عنوان واسطه‌ای بین حاکمیت و برخی مخالفینی که ساختارشکن نیستند و مطالبات رادیکال ندارند، نقش‌آفرینی کرده و خواسته‌های آنان را شنیده و در ساحت رسمی بازتاب دهند و در این بین رسانه‌ها هم می‌توانند گفت‌وگوی طرفین را منعکس و افکار عمومی را از چند و چون مذاکرات آگاه کنند و بدین ترتیب این پروسه فرهنگی تکمیل گردد.

 

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۹۹۷۶۷۰۱۰:۳۶:۰۲ ۱۴۰۲/۱/۲۶
پیشنهاد خوبیه
ناشناس۲۹۹۷۷۵۹۱۱:۲۱:۵۰ ۱۴۰۲/۱/۲۶
باید فرهنگ گفتگو بین مخاف و موافق برای همه امور و موضوعات بدون هیچ گونه جانبداری و سانسور نهادینه شود. مسابقه ای که تنها یک شرکت کننده داشته باشد، هیچگاه برنده ای نداشته و نخواهد داشت.
م.ص۲۹۹۷۸۱۴۱۱:۴۹:۱۳ ۱۴۰۲/۱/۲۶
عزیز من چرا شما منتظری که یک نفر برایت گفتگو موافق و مخالف برگزار کنه. اصولا از دل این گفتگوها که بیشتر به جدل می خوره چیزی در نمی یاد و بیشتر برای سرگرمی است. این همه منابع و کتابهای مختلف برای مطالعه و پیدا کردن راه وجود دارد. این همه سخنرانی افراد فاضل وجود دارد. هر کس موظف است راه خودش را پیدا کنه. به قول آیت الله بهجت عمل به واضحات شرع. به همين چيزهايی که واضح و روشن و بديهی است عمل کنيد، ترک گناه در گام اوّل و انجام واجبات در گام دوم. اگر کسی به واضحات شرع عمل کند به همه مقامات و کمالات انسانی نائل می‌شود و طبعا تشخیص حق از باطل هم برایش روشن می شود. پس بسم الله ....
رضا۲۹۹۷۹۷۴۱۳:۱۲:۲۱ ۱۴۰۲/۱/۲۶
سلام دوست بزرگوارم اولا گفتگو و بعبارتی دیالوگ لازمه تمام جوامع انسانی است و خصوصا کشور ما که از گفتگو حتی در خانواده ها هم دور هستیم تا در سایه این گفتگو دیدگاههایمان به هم نزدیک شده و از هم یاد بگیریم دوما هدف از گفتگو الزاما بحث و جدل نیست که در آموزه های دینی از آن نهی شده ثالثا خیلی هم یا خود تشخیص نمی دهند یا اطلاعاتش را ندارند تا راه را از بیراه تشخیص دهند و در سایه گفتگو که میتواند در همه سطوح جامعه باشد استفاده و راه را از چاه تشخیص دهد سوما در سایه گفتگو عده ای یاد می گیرند اندیشه و گفتارشان وحی منزل نیست و شاید دیگران بهتر از آنها می فهمند.
ناشناس۲۹۹۸۲۶۳۱۶:۰۳:۲۹ ۱۴۰۲/۱/۲۶
اعضای محترم شورای نگهبان در جریان تایید صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری به بحث توانایی افراد هم عنایت ویژه‌ای نمایند.
ناشناس۲۹۹۸۲۹۲۱۶:۳۵:۱۰ ۱۴۰۲/۱/۲۶
فعلا مجلس محلس پیش رو است و برخی از نمایندگان که علیه قانون حجاب حرف زدن و دوقطبی سازی کردن را و خواستار حذف آن شدن مدنظر قرار بدهد
ناشناس۲۹۹۸۱۳۹۱۴:۲۷:۲۶ ۱۴۰۲/۱/۲۶
حجابی ارزشمند است که از روی آگاهی و تمایل خود خواسته پذیرفته شود.
ناشناس۲۹۹۸۱۴۱۱۴:۲۸:۳۹ ۱۴۰۲/۱/۲۶
این «باید و نباید» را شما تعیین می کنید یا ملت ایران؟
ناشناس۲۹۹۸۱۸۱۱۴:۵۹:۱۶ ۱۴۰۲/۱/۲۶
حجاب و عفاف هم حکم دین است و هم قانون مصوب کشور رعایت آن بر همگان لازم و تخطی از آن جرم است و مطابق با بند ۶۳۸ قانون تعزیرات حکومتی مجازات مقرر را دارد.
خدابنده۲۹۹۸۹۸۷۲۲:۰۴:۱۱ ۱۴۰۲/۱/۲۶
خیر! مردم شبیه حاکمان هستند. اگر حاکمان خود را تهذیب کنند و حلال و حرام را نزد خود تفکیک و بدان عمل کنند و نگویند ترک واجبات الهی بی اشکال است و به همین بهانه هر منکری را بر خود روا ندانند البته مردم هم پیروی از این خلق و خو کرده و به آداب دینداری راغب میگردند.
ناشناس۲۹۹۷۸۶۴۱۲:۱۶:۱۱ ۱۴۰۲/۱/۲۶
چه پیشنهادی مگر حکم خدا قراردادی است که درباره آن گفتگو کرد این احکام باید در زمین جاری شود
ناشناس۲۹۹۷۹۶۱۱۳:۰۳:۴۷ ۱۴۰۲/۱/۲۶
یکبار این حکم خدا را شفاف و واضح و ترجمه شده نشر دهید.این نمیشه که حرف خودتون را به اسم خدا به مردم غالب کنید.مستندات ارائه فرمایید.برداشت های شخصی را بگذارید کنار.
ناشناس۲۹۹۹۹۹۴۰۸:۳۷:۰۶ ۱۴۰۲/۱/۲۷
برای شما عزیزی که بدنیال مستندات هستید . ؟آیا مستندی بالاتر از کلام خدا هست؟ اى پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: جلبابها [روسرى هاى بلند ]خود را بر خویش فرو افکنند، این کار براى اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است، خداوند همواره آمرزنده رحیم است».آیه 59 سوره احزاب
ناشناس۳۰۰۰۴۴۸۱۱:۵۶:۵۵ ۱۴۰۲/۱/۲۷
اگر هزار بار هم ثابت شود که حکم خداست بازهم اشخاصی که شهوت و لذت و جلوه گری را بر حکم خدا ترجیح میدهند وجود دارند
ناشناس۲۹۹۸۰۰۶۱۳:۲۶:۳۲ ۱۴۰۲/۱/۲۶
خدای یگانه مسلما احکام متناقضی صادر نمیکنه مشکل اینجاست که بندگان خدا تفسیرهای خودشون رو به نام احکام خدا اجرا میکنن به ادیان مختلف نگاه کنین خدای مسیحیا یهودیان مسلمانان... مگر همه ما به یک خدا اعتقاد نداریم؟ مسئله زمانی شروع میشه که هر کدام اصرار دارند که تفسیر آنها درست است و بقیه در اشتباه هستند
ناشناس۲۹۹۸۴۴۵۱۸:۴۸:۱۶ ۱۴۰۲/۱/۲۶
بله چرا گفتگو نباشه ؟!... همین افراد اگر نسبت به دلایل حکم خدا توجیه بشن ممکنه قانع به عمل کردن بشن .
ناشناس۲۹۹۸۹۰۰۲۱:۳۴:۵۶ ۱۴۰۲/۱/۲۶
آدم خوب در حال حاضر کسی است که به فکر معیشت مردم باشد.با دعا و اشک در آوردن.کار درست نمیشود.....
پور سید۲۹۹۹۰۰۳۲۲:۰۹:۳۹ ۱۴۰۲/۱/۲۶
کجا خدا حکم بر حجاب همگان در یک جامعه اسلامی داده؟
ناشناس۲۹۹۹۴۱۰۰۰:۵۵:۱۳ ۱۴۰۲/۱/۲۷
خدا حکم خودش رو به زور جاری نمی کنه. در قران هم اشاره شده که اگر می‌خواستیم همه رو به زور مسلمان می‌کردیم. اما به بندگان حق انتخاب و اختیار داده .
ناشناس۲۹۹۸۰۶۵۱۳:۵۳:۲۲ ۱۴۰۲/۱/۲۶
سعه صدر و متانت و خیرخواهی و ادب شیخ حسین انصاریان را با شیخ حسن روحانی مقایسه کنید.
ناشناس۲۹۹۸۱۹۷۱۵:۰۷:۳۲ ۱۴۰۲/۱/۲۶
حسن فریدون رو اصلاً نباید با یک دانشمند و عالِمِ صادقِ دینی و اخلاقی و منطقی و فرهنگی و اجتماعی مقایسه کنید قیاس مع‌الفارقه
ناشناس۲۹۹۸۴۶۰۱۸:۵۳:۲۳ ۱۴۰۲/۱/۲۶
اولا روحانی نقش سیاستمدار رو داشت نه واعظ ! دوم اینکه اتفاقا روحانی در قضیه حجاب و آزادی اجتماعی آدم انعطاف پذیری بود و تقریبا هم عقیده شیخ انصاری یادت که نرفته وقتی گفت مردم رو نمیشه به زور به بهشت برد.
ناشناس۲۹۹۷۷۷۰۱۱:۲۷:۰۶ ۱۴۰۲/۱/۲۶
آقای انصاریان بیان کردین 7000 کشیش7000 پیشنهاد دادن میشه منابع خودتون رو هم اعلام کنین . چنین جلسه ای که ادعا کردین کجا برگزار شده در واتیکان ؟ جلسه سری بوده یا عمومی لطفا آدرس ارجاعات خودتون رو اعلام کنید
ناشناس۲۹۹۸۱۶۱۱۴:۴۳:۴۸ ۱۴۰۲/۱/۲۶
من آقای انصاریان را دوست دارم ولی بنظرم میرسد گاهی از اوقات مطالبی را میگویند که پذیرش آنها توسط یک فرد منطقی سخت است .
ناشناس۲۹۹۸۷۱۷۲۰:۳۲:۲۸ ۱۴۰۲/۱/۲۶
ایشون گفتند مستندات حرفشون رو دارند و هر کس خواست می تونم در اختیارشون بگذارم
ناشناس۲۹۹۷۸۰۴۱۱:۴۳:۱۸ ۱۴۰۲/۱/۲۶
چرا به کسی که مسیحی است یا دین دیگر دارد به زور می گویید وقتی به کشور ما می آید باید حجاب داشته باشد اونا اصلا مسلمان نیستند نگران چی هستید؟
ناشناس۲۹۹۸۰۰۴۱۳:۲۵:۳۴ ۱۴۰۲/۱/۲۶
همانطوری که شما می‌روی آن کشورها باید قوانین آنان را عمل کنید
ناشناس۲۹۹۸۴۷۰۱۸:۵۸:۰۳ ۱۴۰۲/۱/۲۶
یعنی من محجبه میرم کشورای غربی باید بی حجاب بشم ؟!! در ضمن فقط فرانسه هست که با حجاب آنهم فقط در محیط های آموزشی مخالف است بقیه کشورها هم هیچ کاری به عقاید شهروندانشان ندارند آمریکا انگلیس کانادا و... پر است از زنان با حجاب .
ناشناس۲۹۹۸۸۲۳۲۱:۰۵:۵۶ ۱۴۰۲/۱/۲۶
لطفا چیزهایی رو مقایسه کنید که قابل مقایسه باشند. شما برید خارج به زور روسری رو از سر زن و بچتون بر میدارند؟ یک کشور اینچنینی مثال بزنید لطفا؟ سکولارترین کشور هم به زور موقع ورود به کشور روسری از سر کسی بر نمیداره. حداکثر بعضی موسسات خدمات ندهند به خانم های محجبه، که اون هم بسیار نادره.
ناشناس۳۰۰۰۶۳۸۱۳:۱۲:۳۹ ۱۴۰۲/۱/۲۷
حرف کلی در مورد قوانین بود و نه فقط حجاب!!!
ناشناس۲۹۹۸۰۶۹۱۳:۵۵:۲۶ ۱۴۰۲/۱/۲۶
به همان دلیل که در فرانسه خانم های محجبه را به دانشگاه راه نمی دهند.
ناشناس۲۹۹۸۲۱۶۱۵:۲۲:۳۸ ۱۴۰۲/۱/۲۶
پس داری کار فرانسه را توجیه میکنی.
ناشناس۲۹۹۸۲۶۶۱۶:۰۵:۱۳ ۱۴۰۲/۱/۲۶
آیا زشت نیست که چند دستگاه یک دولت نتوانند در تصمیم‌گیری برای قیمت‌گذاری مرغ و تخم مرغ به توافق برسند و هر کدام دیگری را مقصر بداند؟! من فرهنگی سالی یک بار حقوقم اضافه می‌شود ولی در طول سال چندین بار قیمت اقلام ضروری بالا می‌رود؟!
ناشناس۲۹۹۸۴۷۱۱۸:۵۸:۵۹ ۱۴۰۲/۱/۲۶
در فرانسه یه دانشگاه راه نمیدن در خیابان وجاهای دیگه که با اونا کاری ندارن .
ناشناس۲۹۹۹۰۰۲۲۲:۰۸:۳۶ ۱۴۰۲/۱/۲۶
محجبه در فرانسه هیج محدودیت نداره زنان برقع دار راه نمیدن نه محجبه
ناشناس۲۹۹۸۰۷۱۱۳:۵۵:۵۶ ۱۴۰۲/۱/۲۶
نگران از بین بردن فرهنگ بومی و داخلی خودمون شما خوشحال میشی من با گرم‌کن و شورت ورزشی بیام خونه‌ت مهمونی؟! نه! چرا؟! چون میگی اون لباس مال باشگاهه، لباس مهمونی جداس. این فرهنگه، ربطی به حلال و حرام هم شاید نداشته باشه. فرهنگ ما ایرانی‌ها از ابتدای تاریخ با پوشش متین و شایسته، عجین بوده، شاهدش هم تمام سنگتراشه‌های باستانی در سرتاسر ایرانه. و الان هم نباید اجازه بدیم افرادی مثل اروپایی‌ها در کشور ما با بدن‌نمایی این فرهنگ رو خراب کنن. ضمنا، آیا ما اجازه میدیم که انگلیسی‌ها در ایران از سمت چپ رانندگی کنن مثل کشور خودشون؟! میگیم اینجا قانونش اینه! حجاب و پوشش و فرهنگ ما هم همینه. ارزش داره و نباید بذاریم کسی لگدمالش کنه، چه داخلی چه خارجی، چه مسلمان چه غیرمسلمان.
ناشناس۲۹۹۸۲۲۱۱۵:۲۶:۲۳ ۱۴۰۲/۱/۲۶
فرهنگ یه چیز سیال و تغییر پذیره. همین الان اگه اجداد دویست سیصد سال پیش ما سر از خاک بردارند و فرهنگ الان ما و طرز لباس پوشیدنمون را ببیند هممون را منحرف و کافر می دانند.
ناشناس۲۹۹۹۴۱۹۰۱:۰۰:۰۵ ۱۴۰۲/۱/۲۷
جناب، فرهنگ رو مردم تعیین می کنند. شما درست میگین، در طول تاریخ مردم ایران پوشیده بودن. اما عرف اینطور بوده . مردم خودشون میتونن از فرهنگ خودشون پاسداری کنن. مطمئن باشید با داشتن حق انتخاب پوشش، مردم انتخاب بهتری خواهند داشت.
ناشناس۲۹۹۸۰۸۷۱۴:۰۲:۱۹ ۱۴۰۲/۱/۲۶
نمیشه قانون رواگه هی تبصره بزنی که چیزی ازش نمیمونه فی المثل برای پیرزنان هم حجاب واجب نیست. هرچند اهل کتاب وتوریست ها اینقدرموضع ضدحجاب ندارن
ناشناس۲۹۹۸۲۶۹۱۶:۰۶:۱۵ ۱۴۰۲/۱/۲۶
پیشنهاد می‌شود مجلس قانونی را تصویب کند که معاونین رئیس‌جمهور مانند وزیران پاسخگوی عملکرد خود به وکلای مردم باشند.
ناشناس۳۰۰۰۳۴۷۱۱:۱۸:۰۲ ۱۴۰۲/۱/۲۷
سیدروحانی آزاده ای میگفت بعثیهاامام جماعت جوان ونحیفمون روبستندبه تخت وهزارضربه کابل زدنداما حسرت یک ناله روبه دلشون گذاشت ودرنفس آخریا صاحب الزمان گفت به شهادت رسید،آقای انصاریان بی انصافی نکنید،دشمنان نظام مقدس اسلامی از حرفهای شماذوق زده شدند، خودتون رومدیون خون این شهدانکنید،اوصیک ونفسی بتقوی الله
ناشناس۲۹۹۸۱۷۷۱۴:۵۳:۴۰ ۱۴۰۲/۱/۲۶
قانون هر کشوری که وارد شدین باید بهش عمل کنید.
ناشناس۲۹۹۸۴۱۰۱۸:۳۱:۴۹ ۱۴۰۲/۱/۲۶
این قانونی که می گین الان خواست چند درصد از جامعه است؟
ناشناس۲۹۹۸۴۸۸۱۹:۰۶:۱۹ ۱۴۰۲/۱/۲۶
قانون یعنی مطلب و محتوایی که مورد قبول اکثریت جامعه باشد ..
ناشناس۲۹۹۸۶۳۹۲۰:۰۵:۲۵ ۱۴۰۲/۱/۲۶
موارد بسیاری از قوانین که اکثرا قبول ندارند می شد نام برد از جمله خود شما که خواهان نیستی و حتی از بی حجاب خواستن هم بیشتر هست ولی کسی نمی گویند نباشد!
ناشناس۲۹۹۸۴۴۴۱۸:۴۷:۴۷ ۱۴۰۲/۱/۲۶
مسلمان نیستند ولی در جامعه اسلامی که هستند. از رو ظاهر دین را تشخیص می دهی؟
ناشناس۲۹۹۸۷۳۹۲۰:۳۷:۵۵ ۱۴۰۲/۱/۲۶
لطفا اول بدونید چرا در ایران حجاب رو به قانون بنا کردند آن وقت به پاسخ سوالتان می رسید. حجاب در کشور ایران ربطی به مسلمان و مسیحی و ... ندارد. برای جلوگیری از فساد اخلاقی و جنسی و عدم شیوع در این زمینه حجاب را به عنوان قانون قرار داده اند. تا همه با پوشش اسلامی به فرهنگ حیا و دوري از گناه کمک کنند. حالا آن فرد هر دینی می خواهد داشته باشد. وقتی یک مرد چشمش به زن بی حجاب یا با پوشش باز بیفته خب ممکنه اذیت بشه و این باعث آشفتگی روانی و درونی او بشه و آثار سوئی برای او و یا خانواده اش به همراه داشته باشه. از طرفی خانم ها هم اگر به جنس مخالف نگاه کنند در صورتی که مرد پوشش مناسبی نداشته باشه هم همینطور. و این نه تنها حق الناس است بلکه زندگی دنیوی افراد رو دچار اختلال می کند. لذا برای پیشگیری پوشش اسلامی که خداوند با شناختی که از مخلوق خود دارد، آن را برای انسان ها به خصوص زنان در نظر گرفته است .
ناشناس۲۹۹۸۷۶۵۲۰:۴۶:۵۲ ۱۴۰۲/۱/۲۶
در ادیان دیگر هم حجاب واجب است......تحقیق کنید
ناشناس۲۹۹۹۰۰۶۲۲:۱۰:۰۰ ۱۴۰۲/۱/۲۶
آنها هم قبلا حجاب داشتند، نه اینکه بی حجابی جز ئی از دین شان بوده است.
ناشناس۲۹۹۹۱۴۳۲۲:۵۱:۴۸ ۱۴۰۲/۱/۲۶
هر فردی که به کشوری سفر می‌کند باید مطابق قانون آنها عمل کند، بنابراین ،مسیحی ویهودی وبودایی و.........هم وقتی وارد ایران می‌شوند باید قانون حجاب را رعایت کنند، هر چند که حجاب را قبول نداشته باشند.
ناشناس۲۹۹۸۰۷۸۱۳:۵۸:۱۳ ۱۴۰۲/۱/۲۶
پيشنهاد خوبيه و البته بهتر ميشود همراه با همين سايت الف كه تقريباً با اينكه اصولگرا است ولى در ان و گفته ها و تحليلهايش انصاف و مروت و صداقت ديده ميشود شخص آقاى توكلى خودش متعهد صالح و صادق و منصف است و خودتان شروع كنيد گفتگو را بسيارى از عالمان و فقها حجاب را با اين تلقى حكومتى روا و جايز نميدانند ، تشيع دين زمان و مكان و صلاح و خير و رحمت و مقبوليت و مروت و انصاف و فرهنگ و شرافت است و بايد حجاب را در همين چهارچوبها بررسى و كنكاش كرد بايد مقبوليت آنرا جا انداخت بايد بصورت يك تشخص و وقار و متانت در آيد حتى عده اى معتقدند حجاب لباسى است كه بايد لياقت آن را داشت
ناشناس۲۹۹۸۲۱۹۱۵:۲۴:۴۰ ۱۴۰۲/۱/۲۶
فقها؟ فقها برعکس شما فکر نمی کنند
ناشناس۲۹۹۹۳۶۷۰۰:۳۰:۳۴ ۱۴۰۲/۱/۲۷
من شیخ حسین و مرامش رو دوست دارم
ناشناس۲۹۹۷۶۸۳۱۰:۴۵:۱۸ ۱۴۰۲/۱/۲۶
گفتگوی رو در رو و پخش زنده بهترین هست . البته بدون سانسور
ناشناس۲۹۹۷۷۹۶۱۱:۳۹:۴۳ ۱۴۰۲/۱/۲۶
شخصیت افرادی که برای مناظره مقابل همدیگه قرار میگیرن باید هم تراز باشه کسیکه هتاک و فحاش و عنود و مفتری باشه با شخصیت علمی و اخلاقی و دینی هم تراز نیست
ناشناس۲۹۹۷۹۴۸۱۲:۵۴:۱۸ ۱۴۰۲/۱/۲۶
ایوالله
ناشناس۲۹۹۷۸۴۹۱۲:۰۸:۰۱ ۱۴۰۲/۱/۲۶
صحبت های شیخ حسین انصاریان را در مورد ۷ هزار کشیش که برای نابودی اسلام نظر داده بودند و کلیپ آن موجود است را گوش کنید
ناشناس۲۹۹۷۶۸۴۱۰:۴۶:۱۹ ۱۴۰۲/۱/۲۶
برای بیان حرف حق نباید معذوریت و محدودیت قرار داد.
ناشناس۲۹۹۷۶۸۹۱۰:۴۸:۰۴ ۱۴۰۲/۱/۲۶
در ایران امروز تا چه حد به توصیه هایی که در نامه حضرت علی به مالک اشتر ذکر شده، عمل می شود؟
ناشناس۲۹۹۷۷۸۶۱۱:۳۵:۱۳ ۱۴۰۲/۱/۲۶
یادمه در دوران ارشد یک استادی مذهبی داشتیم این نامه رو برامون می خوند در حالی که اشک میریخت می گفت بچه ها ببخشید که نتونستیم این نامه رو سرلوحه کارمون قرار بدیم
ناشناس۲۹۹۷۶۹۰۱۰:۴۸:۰۴ ۱۴۰۲/۱/۲۶
مشکل اینجاست که کسی گوشی برای شنیدن ندارد نمونه همین مسئله حجاب که تمام افرادی. که خارج از قدرت هستند هشدار میدهند که اینگونه برخورد پلیسی نتیجه ندارد .
ناشناس۲۹۹۷۹۰۶۱۲:۳۶:۰۹ ۱۴۰۲/۱/۲۶
آره رها شود تا بر اساس فرهنگ نحس فعلی جهان بی حجاب تر بگردید
ناشناس۲۹۹۹۷۲۷۰۶:۰۱:۳۱ ۱۴۰۲/۱/۲۷
برای اینکه عملی به نتیجه برسد، باید با هر موضوعی مطابق با ماهیت و شرایط و ضوابط آن برخورد و رفتار شود، آری حجاب یک مسئله دینی، شرعی و در مملکت ما قانونی است که باید طبق ضوابط آن، چه شرعی و چه قانونی عمل شود. در شرایط عادی، اگر کسی حجاب را قبول ندارد، باید از راه بحث و گفتگو و تبادل افکار وی را قانع و مجاب به رعایت حجاب کرد. ولی در شرایط فعلی، حجاب، به منظور مقابله با جمهوری اسلامی، توسط استکبار به یک مسئله سیاسی تبدیل شده و توسط عوامل و مزدوران داخلی استکبار به صورت بی حجابی در حال اجراست و متاسفانه، برخی از خانم‌ها هم دانسته یا نادانسته با این جریان ضد ملی همراه شده اند. راه مقابله با این جماعت، که هدفشان مقابله و تخریب جمهوری اسلامی است، تذکر و بحث و مناظره و... نیست، بلکه راهکار خودش را دارد که باید با توجه به شرایط و اوضاع و احوال و حفظ منافع ملی، توسط مسئولین سیاسی و امنیتی کشور مشخص و به اجرا گذاشته شود.
ناشناس۳۰۰۰۳۱۴۱۰:۵۹:۲۷ ۱۴۰۲/۱/۲۷
بی انصافیه که کسی بگه ماغیرچادریها روچادری نکردیم چادریهامون هم بی چادر شدند.
ناشناس۲۹۹۷۶۹۷۱۰:۵۰:۰۸ ۱۴۰۲/۱/۲۶
حجاب اجباری مانند بسیاری امور دیگر در دنیای امروز قابل اجرا نیست.
ناشناس۲۹۹۷۷۵۲۱۱:۱۸:۳۱ ۱۴۰۲/۱/۲۶
پس هر کس هرکاری خواست انجام دهد!
ناشناس۲۹۹۷۷۹۸۱۱:۴۰:۳۵ ۱۴۰۲/۱/۲۶
دولتمردان بازار آشفته مرغ، گوشت، میوه، خودرو، وسایل خانگی و کلا همه چیز را به‌رغم وعده‌های زیادی که می‌دهند نمی‌توانند سروسامان بدهند!
ناشناس۲۹۹۸۰۱۰۱۳:۲۷:۴۹ ۱۴۰۲/۱/۲۶
یعنی چون قانون نداریم آشفته شده؟
ناشناس۲۹۹۸۲۱۷۱۵:۲۲:۵۵ ۱۴۰۲/۱/۲۶
40 است که مثلاً بانکداری اسلامی بدون ربا داریم!!!!
ناشناس۲۹۹۷۸۰۶۱۱:۴۳:۴۷ ۱۴۰۲/۱/۲۶
حجاب تکلیف فردی و اجتماعیه غیرت و شرف و اخلاق هم واژه‌های صرفاً ارزشی نیستن حجاب یک تکلیف ارزشمنده
ناشناس۲۹۹۸۳۰۳۱۶:۵۴:۴۹ ۱۴۰۲/۱/۲۶
اقتصاد مملکتت رو درس کنی دروغ نگی ریا نکنی .طلم‌نکنی بعدش حجاب هم خود به خود درست میشه ولی وقتی در جا های دیگه کمیتت می لنگه مردم در همه چیز فاصله می گیرن از شما
ناشناس۲۹۹۷۹۲۷۱۲:۴۴:۵۸ ۱۴۰۲/۱/۲۶
مگر الان هرکی، هرکی نیست؟
ناشناس۲۹۹۸۱۱۱۱۴:۱۱:۳۶ ۱۴۰۲/۱/۲۶
چه ربطی داره؟
ناشناس۲۹۹۸۶۹۹۲۰:۲۶:۳۱ ۱۴۰۲/۱/۲۶
راه گفتگو رو بلد نیستیم به حرف گوش نمیدیم زبون خوش نداریم خودمون رو برتر میبینیم تا وقتی این باشیم این ره که میرویم به ترکستان است
دوستدارشما۲۹۹۹۰۷۶۲۲:۳۱:۴۲ ۱۴۰۲/۱/۲۶
خیر! !عرف جامعه خودش ترمز رفتارهای اجتماعی آدمی است. مثلا شما اگر در خیابان راه بروی و به هرکه رسیدی شکلک در بیاوری به چهار راه بعدی نرسیده از تیمارستان میان سراغت . چون مردم اطلاع داده و درخواست رسیدگی به احوالت خواهند کرد. ضمنا پسند اکثریت عرف می سازد نه اقلیت!
رضاعلی۲۹۹۷۷۰۶۱۰:۵۲:۴۶ ۱۴۰۲/۱/۲۶
در بند یک زنانی که حجاب مورد تایید شمارا ندارند با زنان بدکاره مقایسه کرده اید؟
ناشناس۲۹۹۸۰۱۵۱۳:۳۰:۳۷ ۱۴۰۲/۱/۲۶
در بند یک هیچ صحبتی از حجاب زنان نشده، چه برسه به مقایسه با ... به جای فهم اصل مطلب فقط دنبال حاشیه درست کردن هستی!!! اگر همیشه همینطوری مطالب رو می‌خونی و می‌شنوی خدا به خیر کنه!!!
ناشناس۲۹۹۷۷۰۷۱۰:۵۲:۵۱ ۱۴۰۲/۱/۲۶
چرا وعاظ و ائمه جمعه فقط در باره حجاب موضع گیری می کنند؟ چرا در مورد این همه مشکلات ریز و درشت دیگر مملکت از جمله گرانی، تورم، فقر، بیکاری..... صحبت نمی کنند؟
ناشناس۲۹۹۷۸۷۷۱۲:۲۲:۰۱ ۱۴۰۲/۱/۲۶
یک علت عمده گرانی و افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها دولتمردان و مدیران مسئولی هستند که با برخورداری از حقوق‌های نجومی و تسهیلات ویژه اصل وجود گرانی در جامعه را درک و لمس نمی‌کنند
ناشناس۲۹۹۷۹۱۳۱۲:۳۸:۱۷ ۱۴۰۲/۱/۲۶
چون خودتان بزرگ کردید و حتی آشوب و الان وقت حسابرسی هست و بیشتر پرداختن به آن
ناشناس۲۹۹۸۰۱۶۱۳:۳۱:۵۰ ۱۴۰۲/۱/۲۶
البته درمورد این مسائل هم اظهار نظر می‌کنن اما شما فقط اون قسمت که دوست داری گوش می‌دی!!!!
ناشناس۲۹۹۷۷۰۸۱۰:۵۳:۲۲ ۱۴۰۲/۱/۲۶
مردم گوششان از صحبت های تکراری پر است.
ناشناس۲۹۹۷۷۱۲۱۰:۵۴:۴۳ ۱۴۰۲/۱/۲۶
کلا اگر کسی هم حرف خلاف شما گفت مورد هجمه قرار می گیرد
ناشناس۲۹۹۸۰۱۹۱۳:۳۳:۲۸ ۱۴۰۲/۱/۲۶
الان که هرکسی در تایید حجاب حرف بزنه با رکیک‌ترین الفاظ مورد عنایت قرار می‌گیره!!
ناشناس۲۹۹۷۷۱۴۱۰:۵۶:۰۹ ۱۴۰۲/۱/۲۶
اینایی که نوشتید برای شیخ حسین بوده یا تعیین تکلیف برای او یا برای مردم؟
ناشناس۲۹۹۷۷۱۵۱۰:۵۶:۳۴ ۱۴۰۲/۱/۲۶
پرداختن به حجاب و پوشش ، فقط و فقط ظاهربینی را در این سالها پرورش داده است.
ناشناس۲۹۹۷۸۸۵۱۲:۲۶:۵۹ ۱۴۰۲/۱/۲۶
یک سیب خراب که درون آن خراب باشد تا وقتی به پوسته بیرون نرود و آشکار نشود و رنگ عوض نکند سیب های دیگر را خراب می کند؟
ناشناس۲۹۹۷۷۲۲۱۰:۵۸:۵۸ ۱۴۰۲/۱/۲۶
پافشاری بر حجاب اجباری، تنها در رفتن از زیر بار مسئولیت پذیری و ندانم کاری در حوزه های اقتصادی است.
ناشناس۲۹۹۷۹۳۲۱۲:۴۸:۲۸ ۱۴۰۲/۱/۲۶
حجاب یه تکلیف اخلاقی اجتماعی سیاسی فرهنگی بین‌المللیه نمیشه تکالیف اجتماعی اخلاقی سیاسی فرهنگی رو انجام نداد اما از مواهبشون برخوردار بود
ناشناس۲۹۹۸۰۴۰۱۳:۴۱:۴۰ ۱۴۰۲/۱/۲۶
کدام موهبت؟
ناشناس۲۹۹۸۲۰۶۱۵:۱۰:۴۲ ۱۴۰۲/۱/۲۶
موهب عقلانی رو میگه
نیما۲۹۹۷۷۲۶۱۱:۰۱:۱۵ ۱۴۰۲/۱/۲۶
درود و سلام به همه، ما جوانان این کشور زیر بار گرانی و ناامیدی در حال پیر شدنیم.
ناشناس۲۹۹۷۷۸۵۱۱:۳۴:۵۶ ۱۴۰۲/۱/۲۶
سلام، حق با شماست. ولی فقر و فساد هر دو بد هست. باید با هر دو مبارزه کرد
ناشناس۲۹۹۷۷۳۲۱۱:۰۴:۴۸ ۱۴۰۲/۱/۲۶
بقول ایشون اکثر کم حجابان لج کرده اند، دلیل لج کردن هم مشخص است‌‌: کسانی که با ظاهر موجه دست به فساد، پارتی بازی، ارتشا، رانت، اختلاس... میزنن چرا کسی کارشون نداره.
ناشناس۲۹۹۷۸۷۶۱۲:۲۱:۴۷ ۱۴۰۲/۱/۲۶
چه کسی نظرسنجی کرده است که لج کرده اند. لج کردن سرپوش است .
ناشناس۲۹۹۷۸۹۷۱۲:۳۲:۰۳ ۱۴۰۲/۱/۲۶
در زندان اکثرا همین افراد هستند در ضمن لج بازی با خدا ربطی به دیگران ندارد و اکثر آنها اعتقاد را از دست دادن چه از طریق یادگیری در محیط خانه و چه در سطح جامعه و دوستان و رسانه و مقدار اندک از روی لجبازی با قوانین انجام می‌دهند که با یک اجرای قانون درست می شوند.
ناشناس۲۹۹۷۹۴۶۱۲:۵۲:۰۱ ۱۴۰۲/۱/۲۶
اتفاقاً محرک اصلی و اسپانسر لجاجتهای فرهنگی و سیاسی و اجتماعی و اقتصادی همون اختلاسیون و مفسده انگیزها و حرامخوارها و ربا خوارها و ریاکارها هستن
ناشناس۲۹۹۸۱۶۳۱۴:۴۵:۰۴ ۱۴۰۲/۱/۲۶
از مثال کشورهای دیگر که دوست دارید آیا آنها هم اختلاس گر و مفسد و پارتی دارند که بی حجاب شدن؟!
ناشناس۲۹۹۷۷۴۹۱۱:۱۷:۴۰ ۱۴۰۲/۱/۲۶
اینها دلیلی نمی شود که قانون و ترویج گناه در جامعه را کنار زد
ناشناس۲۹۹۷۸۰۳۱۱:۴۲:۵۰ ۱۴۰۲/۱/۲۶
نداشتن حجاب در هیچ جای دنیا و در هیچ فرهنگی جرم و بی بند و باری نیست.
ناشناس۲۹۹۸۰۲۱۱۳:۳۳:۴۴ ۱۴۰۲/۱/۲۶
همه جای دنیا حجاب قانون هست شما فکر کردی حجاب فقط سر هست
ناشناس۲۹۹۷۷۵۸۱۱:۲۱:۳۸ ۱۴۰۲/۱/۲۶
دوران نفوذ کلام امثال ایشان گذشته. این نفوذ تا چند سال پیش بود. دیگر نیست! خواسته ها رادیکال شده.
عمران۲۹۹۷۷۶۲۱۱:۲۴:۰۰ ۱۴۰۲/۱/۲۶
آقا من با وجود اینکه با طرز فکر ایشان مخالف هستم ولی از صحبت و بحث منطقی استقبال میکنم. شاید ایشان استدلالشان انقدر قوی بود که ما قانع شدیم، شاید هم ایشان انقدر پذیرا بودند که حرف ما قانعشان کرد، شاید هم هیچ کدام قانع نشویم و بر موضع خود بمانیم، به هر روی صحبت کردن و تلاش برای فهم طرف مقابل لازم است.
ناشناس۲۹۹۷۷۸۲۱۱:۳۳:۵۲ ۱۴۰۲/۱/۲۶
حجاب یک موضوع عرفی هست. همانگونه که تلویزیون . رادیو و ویدیو و ماهواره عرفی هستند. در هر دوره ای عرف زمانه ایجاب کند این موضوعات خودشان را با آن تطبیق می دهند.
ناشناس۲۹۹۸۰۱۷۱۳:۳۲:۳۳ ۱۴۰۲/۱/۲۶
همانطوری که نسل های قبل شما بی حجاب را گناه و غیر عرفی و بی شرمانه میدانستند و آخرش کجاست این عرف شما و چرا این عرف شما این یک سده در جهان و چند دهه اخیر در ایران ایجاد شد؟
ناشناس۲۹۹۸۷۲۸۲۰:۳۴:۱۸ ۱۴۰۲/۱/۲۶
مقایسه حجاب با رادیو و تلویزیون غلطه چون حجاب برای حفظ حیا و عفت عمومیه ولی رادیو و تلویزیون الات مشترک هستند هم میتواند دروغ و فساد را ترویج کند و هم خیر وصلاح و خوبی را
ناشناس۲۹۹۷۸۳۴۱۲:۰۰:۳۶ ۱۴۰۲/۱/۲۶
اگر وضعيت اقتصادي كشور به گونه اي بود كه مردم راضي و خوشحال بودند ديگر بهانه اي براي بي حجابي نبود زيرا آنها مي گويند چرا وضعيت اقتصادي چنين است
ناشناس۲۹۹۷۸۴۶۱۲:۰۷:۰۸ ۱۴۰۲/۱/۲۶
بی حجابی مذمومه ولی از اون مذمومتر فقر میلیونها ایرانیه، فساد، تورمه.
Ali۲۹۹۷۹۱۵۱۲:۴۰:۱۴ ۱۴۰۲/۱/۲۶
این وظیفه حکومت و مسیولین امر است نه یک استاد اخلاق و واعظ. اینکه ایشون حرف حقی زده است و مباحث عقلی و خواست اکثریت جامعه را مطرح کرده دلیل نمیشه برای بایکوت کردن ایشان چنین پیشنهاداتی مطرح شود. نمی توان کم کاری های چند دهه را به یکباره گردن یک استاد اخلاق انداخت.
ناشناس۲۹۹۷۹۲۶۱۲:۴۴:۳۰ ۱۴۰۲/۱/۲۶
من فردی معتقد به حجاب هستم ولی داوطلبانه. توصیه ام به همه بانوان این است که حجاب را کامل رعایت کنند حداقل برای یک سال هم برای آخرتشان مفید است، هم آرامش جامعه و مردم حفظ میشود و از جو متشنج جامعه جلوگیری میشود .
ناشناس۲۹۹۸۱۹۲۱۵:۰۵:۲۷ ۱۴۰۲/۱/۲۶
شما فقط برای خودت تعیین تکلیف کن
حسن۲۹۹۸۳۵۹۱۷:۴۲:۴۰ ۱۴۰۲/۱/۲۶
امثال شمارا شبکه های معاند تعیین تکلیف می کنند و عروسک خیمه شب بازی آنها هستید
ناشناس۲۹۹۸۲۷۳۱۶:۰۸:۰۴ ۱۴۰۲/۱/۲۶
درکتاب روانشناسی اجتماعی تحقیقی در دانشگاههای خارجی نقل شده که برای جلوگیری از ولدالزنا به دانشجویان وسایل پیشگیری از بارداری دادند اما بعد از مدتی که بررسی کردند دیدند چندان فایده ای نداشته چون در ان لحظات شهوانی ، منطق افراد تعطیل میشه. یعنی وقتی مسیر لغزنده است سرخوردن قطعیه برا همین میگن قران قران به جای اینکه بگه زنا نکنید میگه لاتقرب الزنا یعنی حتی به زنا نزدیک هم نشوید .
ناشناس۲۹۹۷۹۴۷۱۲:۵۳:۴۹ ۱۴۰۲/۱/۲۶
متن شما «با» شیخ حسین نبود «درباره» شیخ حسین بود. کاش همه خطبای ما مثل شیخ حسین بودند. خدایا به شیخ حسین طول عمر عطا کن.
علی۲۹۹۷۹۸۶۱۳:۱۷:۰۳ ۱۴۰۲/۱/۲۶
واقعیت شاید تلخ این هست که حجاب عین متن صریح قرآن هست و با هیچ آب زمزم!!! و روشنفکری قابل تردید و کمرنگ کردن نیست. واقعیت تلخ دوم اینکه دیگر بعضی نسل جدید به صدای قرآن و حاکمان گوش نمی دهند.
ناشناس۲۹۹۸۷۳۶۲۰:۳۷:۱۹ ۱۴۰۲/۱/۲۶
قران حجاب رو فقط برای زنان پیامبر تجویز کرده.
ناشناس۲۹۹۸۰۴۷۱۳:۴۵:۵۲ ۱۴۰۲/۱/۲۶
به قوانين عمل كنيد تكثر را بپذيريد به مردم اهميت بدهيد مطالعه وتحقيق كنيد سره را از ناسره جدا وتشويق وتنبيه كنيد مشكلي روي زمين نمي ماند
ناشناس۲۹۹۸۱۳۶۱۴:۲۶:۰۵ ۱۴۰۲/۱/۲۶
جناب انصاریان جنابعالی دلتون برابدحجابها میسوزه این خیلی خوبه اما چرامیگیدبعدازانقلاب نتونستیم بی حجابهاروچادری کنیم چادریهاهم بیحجاب شدند؟!! بفرض یه کسی برخوردخلاف شرع وقانون داشته،نبایدجوری صحبت کنیدکه نظام مقدس اسلامی روکه بفرمایش حضرت امام آرزوی انبیاواوصیابوده تضعیف کنید!کاش وقتی دههانفربه جان سیدروح الله عجمیان وآرمان علیوردی افتادندومثل امام حسین علیه السلام کشتندشون ساکت نبودید.
محمدعلی۲۹۹۸۱۷۶۱۴:۵۳:۱۶ ۱۴۰۲/۱/۲۶
بنام خدا گفتن زیاده گویی است و هر دوسوی ماجرا دچار لجاجت! اما محض بدهکار خویش نبودن عرض میکنم، شاید نویسنده ای که برای شیخ حسین تکلیف تعریف کرده است، قلمش به ارایه راهکار نزد متولیان هم برسد: 1- قاعده قابل پذیرش در دانشگاه، ادارات، بانک ها، مراکز آموزشی و مذهبی را متولیان با نظر بانوان متدین و آگاه به امور اجتماعی (نه آقایان) تعریف کنند. 2- حدود ممنوع قانونی در پوشش عمومی، مستقل از پوشش مذهبی و مبتنی بر اخلاق مداری تعریف شود، مثل عریان نبودن بخشی از بدن، عدم استفاده از لباس آستین کوتاه یا حلقه ای، بدن نما نبودن و ... 3- بانوان را آزاد بگذارید و به تقویت مبانی اخلاق و پوشش شایسته در رسانه ها بپردازید، جامعه پوشش ناشایست را مستقل از قانون طرد خواهد کرد، اماکن دولتی و آموزشی و مذهبی هم به سامان می شود، لجاجت و اقدامات غلط هم کم و بعدا صفر میشود.
امید یاوری دارانی۲۹۹۸۱۷۹۱۴:۵۶:۱۹ ۱۴۰۲/۱/۲۶
مطمئنا دین زوایای مختلفی دارد .واجبات دینی متعدند .عدالت هم حتما از واجبات دینی است که مسئولان باید انرا رعایت کند.چرا فقط مردم باید واجبات دینی را رعایت کنند ؟ ایا وقت ان نرسیده است که عدالت در جامعه حکم فرما شود؟
ناشناس۲۹۹۸۲۰۰۱۵:۰۸:۳۰ ۱۴۰۲/۱/۲۶
این گفتگو بین روحانیون و مردم انجام شود یک گفتگوی تخصصی بین اهل علم انجام گیرد و مسئله حل شود .
مجمد۲۹۹۸۲۹۴۱۶:۳۶:۴۰ ۱۴۰۲/۱/۲۶
گفتگو بامخالفین حجاب خیلی خوبه موافقم
ناشناس۲۹۹۸۳۶۸۱۷:۵۳:۴۴ ۱۴۰۲/۱/۲۶
کجای قرآن دین زوری اعمال میشه؟ خداوند انسان را آزاد آفرید و انتخاب را به عهده خودش گذاشت .
حجت۲۹۹۸۳۸۹۱۸:۱۴:۵۴ ۱۴۰۲/۱/۲۶
سلام آقای انصاریان فقط از برخورد با کسانی که مملکت به آشوب کشیدن بود یکبار از کسانی که با آشوب کشیدن این افراد شهید شدن حرفی نزد اینها هم که شهید شدن جوانان همین مملکت بودن کمی بصیرت لازم هستش
حجت۲۹۹۸۴۲۳۱۸:۳۷:۰۷ ۱۴۰۲/۱/۲۶
سلام حجاب چه ربطی به مرغ گوشت داره اگه با تمام وجود قبول داشته باشی روزی خدا میده نه دولت نه مردم شما حرف خدا رو گوش کنید خدا خودش گفت روزی از جای که فکرتان نمیرسد میدهم
ناشناس۲۹۹۸۴۸۵۱۹:۰۵:۰۹ ۱۴۰۲/۱/۲۶
شیخ پدرانه نصیحت میکند. گروهی در صدد نابودی ایران و انقلاب اسلامی برآمده و از داخل پیاده نظامشان سخت در تلاش است تا راهی پیدا کنند که اینک حجاب آن راه نفوذ است.
خان بزرگ۲۹۹۸۵۴۷۱۹:۲۶:۱۸ ۱۴۰۲/۱/۲۶
جناب شیخ هم حرف حق زدن . بله ببینید رضا شاه به پیشنهاد انگلیس ها دستور کشف حجاب داد اما نتیجه اون چی شد ؟ مردم با جان و خون خود در مقابل این منکر مقاومت کردند . چرا انگلیس اینکارها کرد ؟ هدفش ادامه استعمارگری بر ایران بود اما فرامین دینی و ارزش های اسلامی اجازه ندادندکه اجنبی بر کشور مسلط شود و مردم حافظ دین و کیان کشور و انسانیت بودند . این نسخه(کشف حجاب) رو انگلیس ها بیش از ۶۰ سال قبل برای ایران و زنان ایرانی صدور کردند و الان هر کاری بخواهند انجام بدهند به راحتی با این خمیری که ساختند شکل می دهند . پس حجاب هم فریضه دینی هست هم اقتدار ملی . خواهرم ، دخترم ، مادرم خودتون خمیر اجنبی قرار نده شما ارزش تون خیلی بیشتر از این هست که عریان در خیابان ها در دید و نمایش دیگران قرار بدهید ، هستید.
زهرا۲۹۹۹۲۹۷۲۳:۵۹:۲۶ ۱۴۰۲/۱/۲۶
باسلام به این جوانان فرصت شناخت تعالیم اسلام را بدهید
X۲۹۹۸۶۷۹۲۰:۱۸:۲۶ ۱۴۰۲/۱/۲۶
به نظر من فقط با فتوا (بی حجاب مسلمان نیست)می توان جلوی ابن بی حجابی و ولنگاری رو گرفت تا الآن هم دیر شده
ناشناس۲۹۹۸۶۸۳۲۰:۱۹:۰۸ ۱۴۰۲/۱/۲۶
سلام خلاصه ی همه ی صحبت ها ونظرات امر به معرف تهی از منکر
ناشناس۲۹۹۸۶۹۶۲۰:۲۶:۰۱ ۱۴۰۲/۱/۲۶
درود بر شیخ بزرگوار ک هر چی گفته حقه..
هادی۲۹۹۸۶۹۸۲۰:۲۶:۱۳ ۱۴۰۲/۱/۲۶
با سلام: ببخشید بزرگوار، وزارت خانه ای در ایران وجود دارد بنام وزارت ارشاد اسلامی که بیش از ۴۰ سال نان بیت المال را می خورند و کارهای ...... انجام می دهند! تو و امثال تو نیازی نیست راهکار به این عالم دانشمند نشان بدهید، ذکر یه نکته ضروری است که این عالم وارسته بدون استفاده از بیت المال این مرکز اشاعه حدیث و معارف اسلامی را تآسس کرده است، اگه شما هم راهکاری داری برو برای کسانی ارائه بده که از طریق بیت المال در پستهای تبلیغی قرار دارند و همه کار می کنند بجزء وظیفه هدایت و ارشاد جامعه را.
احمدی۲۹۹۸۷۱۹۲۰:۳۲:۳۵ ۱۴۰۲/۱/۲۶
بنظر بعد از چهل سالی که از انقلاب گذشت دیکه برای همه مشخص و روشن که اگر دین خدا رو انتخاب کردید باید تمام شرایط اون روهم قبول و عمل کنیدوباید شرایط یک جامعه اسلامی رو رعایت کنند.واین یا الزام است مثل بستن کمربند اتومبیل وقتی رعایت نکردی جریمه میشی پس خانمها باید به قانونی رو خداوند الزام کرد عمل کنند ودر صورت عدم رعایت باید برخورد شود .وکسی که امروز بعد از دیدن خونهای که بابت پابرجامونداین نظام ریخته شده احترام بگذارند درغیر اینصورت برخورد الزامیست .
ناشناس۲۹۹۸۷۵۴۲۰:۴۲:۴۳ ۱۴۰۲/۱/۲۶
سلام تا وقتی که بعضی از مدیران و معلمین مدارس ما که در ظاهر حجاب دارند نمیتوانند دانش اموزان با حجاب تربیت کنند . الان بیشتر دانش اموزان کشف حجاب کردند . اموزش وپرورش خیلی نسبت به حجاب و عفاف معلمین بی تفاوت است
ع ـ الف۲۹۹۸۷۵۶۲۰:۴۳:۱۳ ۱۴۰۲/۱/۲۶
سلام تألیف قلوب حمایتِ اقتصادی پیامبر(ص)، امام(ع) و حاکم اسلامی از کفار، منافقان یا مسلمانانی است که ایمان ضعیفی دارند و با هدفِ همراهی آنان با مسلمانان و دفاع از اسلام انجام می‌شود. افرادی که به این منظور موردحمایت قرار می‌گیرند، «الْمُؤَلَّفَة قُلُوبُهُمْ» یا «مُؤَلَّفَةُ القُلُوب» نامیده می‌شوند. در سیره رسول خدا(ص) افرادی از مُشرکین تألیف قلوب شده‌اند. قرآن یکی از موارد مصرف زکات را تألیف قلوب بیان کرده است. برخی از فقهای شیعه معتقدند این حکمِ فقهی به زمانِ پیامبر(ص) یا زمان حضور امام معصوم(ع) اختصاص ندارد و در دوران غیبت نیز جاری است.
ناشناس۲۹۹۸۸۲۰۲۱:۰۵:۰۴ ۱۴۰۲/۱/۲۶
اونقدر که بقول شماها بی حجابی گناهه نگاه به نامحرم هم گناهه.تاحالا چندنفررو به این دلیل بازداشت کردن یا نهی ازمنکر کردن.توجامعه ماگناه فوران میزنه بعد شما مشغول حجاب شدین.
ناشناس۲۹۹۸۸۹۸۲۱:۳۴:۴۹ ۱۴۰۲/۱/۲۶
جناب انصاریان محترم، لطفا برای فقر کمرشکن گرانی کمرشکن مسموم کردن دختران اختلاس های خرد و کلان و هزاران مشکلات دیگر که درجامعه نفس مردم را گرفته هم بنشینید و راهکاری بدید و مردم را ازاین مشکلات نجات بدید.
ناشناس۲۹۹۸۹۱۰۲۱:۳۷:۴۷ ۱۴۰۲/۱/۲۶
جناب انصاریان محترم ، خداوند هم بهشت آفریده و هم جهنم و قرار نیست که تمام انسانها در بهشت یادر جهنم باشند. شما ها لطفا اقتصاد و امکانات مردم را فراهم کنید.
ناشناس۲۹۹۸۹۱۲۲۱:۳۸:۵۱ ۱۴۰۲/۱/۲۶
دلسوزان‌نگدارندعده‌ای‌تندروعلما‌راکناربزنندعالمی‌مثل‌ایت‌الله‌شیخ انصاریان نعمت‌الهی‌اند
ناشناس۲۹۹۸۹۷۸۲۲:۰۱:۳۳ ۱۴۰۲/۱/۲۶
می خواهید برای فردی که مورد اعتماد حوزه و رهبری است خط نشان بکشید .
انسان۲۹۹۹۱۱۶۲۲:۴۶:۲۱ ۱۴۰۲/۱/۲۶
شیخ حسن جان ، دمت گرم
محمد۲۹۹۹۱۴۶۲۲:۵۴:۳۸ ۱۴۰۲/۱/۲۶
اصل موضوعی که آقای انصاریان در خصوص رفتار با زندانیان مطرح کردند دستور اسلام است اما لحن بیان ایشان به سمت متهم کردن نهادهای امنیتی نظام بود. تصور میکنم به بعضی از حضرات اطلاعات درستی منتقل نمیشود و آنها با اعتماد به منابع غیر موثق اظهار نظر میکنند واقعا حیف از اینهمه سال عبادت و واعظی ، خیلی باید مراقب بود
ناشناس۲۹۹۹۲۵۲۲۳:۳۵:۳۸ ۱۴۰۲/۱/۲۶
قطعاحجاب انتخاب اکثریت قریب به اتفاق زنان ایرانی بوده هست وخواهدبود..تبدیل کردن حجاب به یک نقطه ی تقابل ریشه دربرخی مسائل دیگرداردکه بصورت لج ولجبازی اینگونه بروزمیکند.بعنوان مثال خلف وعده ودروغ گویی مسئولان یکی ازعلتهاست...عدم برخوردبامافیای خودرویکی دیگر و.،..ریشه ی بحرانهای اجتماعی رادرمسائلی ازین دست ببینید...
زهرا۲۹۹۹۲۷۵۲۳:۵۰:۱۰ ۱۴۰۲/۱/۲۶
جناب حاج آقا انصاریان من تاحدودی با حرفها شماموافق هستم خودم محجبه می‌باشم وبه جرات میتونم بگویم تارموی رابیرون نگذاشته جوانان ماهم جوانان دوستدارن جوانی کنند ودراینده نزدیک سربراه می‌شنوند بااحترام باجوانان برخورد شود وغرورانسانی آنها راله نکنیم .
ایران۲۹۹۹۲۸۰۲۳:۵۲:۱۱ ۱۴۰۲/۱/۲۶
من جوان فقط این را می دانم اگر بی حجابی به همین صورت توسعه پیدا کند چند وقت دیگه شاهد تجاوز و تعرض به دختران و خانم ها در ملا عام خواهیم بود ، آن وقت دیگه خدا داند چه نا امنی برای افراد بی حجاب از طرف همین اراذل و اوباشی که الان سنگ آزاد گذاشتن حجاب را به سینه می زنند چه خواهند کرد. پوشش = امنیت بانوان
کلاتی۳۰۰۲۵۴۸۰۷:۰۷:۳۸ ۱۴۰۲/۱/۲۸
خود حق پندار ! در هیج حامعه روستائی و عشایری ما هیچگاه چادر و روبنده و حجاب مورد نظر شما استفاده نشده و نمیشود. آیا فسادی میبینی؟
پیمان۲۹۹۹۲۹۱۲۳:۵۸:۰۷ ۱۴۰۲/۱/۲۶
17000 شهید ترور نتیجه همین تفکر است.
حسن۲۹۹۹۳۱۴۰۰:۰۶:۱۷ ۱۴۰۲/۱/۲۷
به نظر بنده دیدگاه علما نسبت به حجاب وعفاف کاملا درست وبجاست .
A.R۲۹۹۹۳۳۷۰۰:۱۷:۱۳ ۱۴۰۲/۱/۲۷
همش با زور و بگیر ببند که نمیشه.آیا فرهنگ سازی شده ؟چند ساله دنبال فرهنگ سازی و برنامه ریزی اند؟گذشته از بحثهای فراوان در این زمینه یکی از راهبردی‌ترین مشکل و بنیادی عدم توجه به آموزش و پرورش و و در راس آن بی شأن و منزلت کردن معلمان است و مسائل بسیار پیرامون این حوزه و.....
منوچهر۲۹۹۹۳۹۰۰۰:۴۶:۰۸ ۱۴۰۲/۱/۲۷
شل حجاب ها رو هم موقتا برای کم کردن تعداد بی حجاب ها از تعقیب معاف کردند ولی بعدا به حسابشان می رسند .بالاخره حکم خدا باید اجرا بشه.
علی۲۹۹۹۴۱۱۰۰:۵۶:۳۷ ۱۴۰۲/۱/۲۷
کلمات زیبا آقای انصاریان درود برشما اصل اسلام رو بیان کردید اسلام ناب محمدی همینه روح پدرت شاد
ناشناس۲۹۹۹۴۲۷۰۱:۰۴:۰۲ ۱۴۰۲/۱/۲۷
مصادره به مطلوب میکنید...
امان دقیقی۲۹۹۹۵۱۱۰۱:۵۵:۳۸ ۱۴۰۲/۱/۲۷
مطمئن باشید منظور شیخ حسین از آنهایی که میگوید حجاب را از سر دختران برداشته اند، خود مسئولین است که با رفتار وعمل نصوابشان بانی این وضعیت هستند.
مریم۲۹۹۹۵۳۲۰۲:۱۸:۰۷ ۱۴۰۲/۱/۲۷
تازه یادتون افتاده گفتگو کنید ؟ دیگه خودتون جایی برای گفتگو گذاشتید ؟
حقکو۲۹۹۹۷۵۴۰۶:۲۸:۵۰ ۱۴۰۲/۱/۲۷
امروزه ما رهبری داریم که مسلمانان جهان قبولش دارند فقط فتوای رهبر بایستی اجرا شود مابقی بر علیه اسلام دارند دشمنتراشی میکنند .
ناشناس۲۹۹۹۹۸۰۰۸:۳۰:۳۰ ۱۴۰۲/۱/۲۷
اسلام دین رحمت و مغفرت در دنیا و آخرت است امثال شیخ حسن و علما می دانند در طول تاریخ ظلم ها ی بیشماری در حق تشییع و حضرت علی علیه‌السلام و امامان شیعه شده است ما غریب بودیم و هستیم .در این دنیا با ترویج فساد و نابودی ادیان الهی قدم های شومی برداشته شده حال در این میان گدایی تحریم از سوی خانواده های هاشمی و خاتمی و کرباسچی و موسوی ... و حتی حمله نظامی و جنگ همه جانبه فرهنگی اقتصادی و اجتماعی و.‌‌.با کمک شبکه های ماهواره ای و مجازی ذهن مردم کشور را مشوش کردند حال علما وارد شده و اسلام واقعی و عدل علی را نشان دهند الان وقت تهمت زنی و پشت افسادطلب ها بودن نیست .
آزاد۳۰۰۰۳۸۹۱۱:۳۳:۰۳ ۱۴۰۲/۱/۲۷
وقتی که زنان بی حجاب راشناسایی میکنیم می بینیم مردانشان هم دربی غیرتی ممتازند وحلال وحرام شرعی برایشان فرقی نمیکند ولی شکرخداتعدادشان اندک اند
ناشناس۳۰۰۰۴۴۶۱۱:۵۶:۰۵ ۱۴۰۲/۱/۲۷
مردم فشار اقتصادی خیلی دارن به دوش میکشن و مسئولین هیچ کاری نمیکنن یانمیتوان بکنن۰ مردم هم به مسئولین اعتراض میکنن وروی نقطه ضعف مسئولین که حجاب هست دست گذاشتن وزنهاودخترهاودانشجوهاحجاب اختیاری رااجراکردن۰۰ به نظرم مسئولین بایداول اقتصادبعداختلاس وبعددست دزدها بایدقطع بکنه تاهم مردم وهم خودشان به آرامش برسن ۰۰مسئولین بایدوظیفشان درست انجام بدن ومواظب اعمال و رفتار خودوخانواده هاشان باشن چون هرحرکتی که خودشان یاخانواده شان انجام دهند مردم متوجه اعمالشان میشوند.
ناشناس۳۰۰۱۰۶۱۱۵:۴۶:۵۰ ۱۴۰۲/۱/۲۷
تعداد افرادی که بر اساس نقشه سعی در از بین بردن عفت جامعه دارند بسیار کم است،اکثریت یا از برخورد مسئولین ویا ناآگاهی پیروی میکنند.که اگر با دسته دوم ازدر محبت صحبت شود اصلاح میشوند وآن اقلیت هم خودشان ماستهایشن را کیسه میکنند.نه این وضعیت افسارگسیخته حجاب ونه برخوردهای چکشی زیبنده جامعه نیست.
yektanetتریبون

پربحث‌های دیروز

  1. فردوسی‌پور و فرش قرمزی که پهن نشده!

  2. پیشنهاد خواننده کیهان درباره‌ ‌حجاب در مترو

  3. تاریخ ابلاغ قانون حجاب مشخص شد

  4. صحنه وحشتناک ۲ زورگیر که گوش یک مرد را می‌برند!

  5. از برق تا تخم‌مرغ؛ افزایش حداقل ۴۰ درصدی نرخ سبد معیشت

  6. درخواست عجیب کارشناس تلویزیون از مردم برای فرزندآوری

  7. راز تحرکات جدید صهیونیست‌ها در جبهه لبنان

  8. چرا اروپا دنبال آغاز مجدد گفت‌وگوها با ایران است؟

  9. جزئیات تازه از ترور دانشمندان هسته‌ای/ وزیر پیشین اطلاعات: نیم‌ساعت قبل از آنکه برسیم، تروریست‌ها فرار می کردند

  10. گرد و خاک عارف علیه منتقدین دولت/ سه ماه قبل کجا بودید؟

  11. رهبر انقلاب: حکم اعدام نتانیاهو باید صادر شود/ بسیجی ایرانی یقین دارد روزی رژیم‌صهیونیستی را از بین خواهد برد

  12. خداحافظی با چادرخوابی خانواده‌های شهرستانی در اطراف بیمارستان‌ها

  13. با پول دناپلاس توربو چه خودروهایی می‌توان خرید؟

  14. رضا رشیدپور برای مذاکره با ایلان ماسک افتخار داد!

  15. پایتخت جدیدایران؛ شهری غیر از شهرهای مهم !

  16. دست هایی که بر سفره دراز نمی‌شود‌!

  17. تابعیت دوگانه جرم است؟

  18. روایت هولناک فردی که گوشش بریده شد | با کاتر گوشم را بریدند ... یکی از آنها فیلم می گرفت

  19. کارگران ۱۰۰ دلاری/ دستمزدهایی که ناگهان پودر می شود!

  20. رقم وحشتناک ارزش دارایی‌های ملکی بانک‌های ایران

  21. از انقلاب لشکر گرسنگان بترسید!

  22. پست‌گرفتن دختر پرحاشیه «صفدر حسینی» و ادامه انتصابات مورد سوال در دولت پزشکیان

  23. مردم نخورند و نپوشند تا جیب دولت پر شود؟!

  24. تصاویری از سوختن هولناک هواپیمای مسافری روس در فرودگاه

  25. بازی با مرگ؛ قلیان کشیدن جوان موتورسوار در اتوبان !

پربحث‌های هفته

  1. تکرار بازی سیاسی با مذاکره؟!

  2. قانون عفاف و حجاب کجاست؟/ وقتی گرانی خودرو را هم به علم‌الهدی ربط می‌دهند!/ جای درست لاریجانی؟

  3. فردوسی‌پور و فرش قرمزی که پهن نشده!

  4. جمعیت اتباع افغانستانی مقیم ایران بیش از ۶ میلیون نفر است

  5. بازگشت روحانی به سیاست با پرواز در خواب/ نسخه‌ جدید لاریجانی/ ادعای تازه درباره تابعیت فرزندان ظریف

  6. اتحادیه اروپا از جان ایران چه می خواهد؟!

  7. فمینیسم ایرانی و عبور از سکولاریسم

  8. بدهکاران، طلبکار شدند!

  9. آن تجربه تلخ را تکرار نکنید

  10. نفوذی‌ها چه کسانی و در کجاها هستند؟

  11. وقت مقابله‌ به‌ مثل با اروپا نرسیده؟

  12. آواز خواندن یک روحانی با تک نوازی ویولون

  13. آدرس غلط روی تابلوی پاستور/ ظریف نباشد چه کسی جواب ترامپ را بدهد؟!/ پیامک‌هایی با مضمون خیانت که به نمایندگان مجلس ارسال می‌شود!

  14. درد بیمار و ناز طبیبان !

  15. ادعاهای غير واقعی درباره اقتصاد ایران

  16. تنها فرمولی که دولت های ما بلدند!

  17. انتقاد تند محمد مهاجری به پایداری‌‌چی‌ها و جلیلی

  18. چند نکته درباره تعامل عبدالحمید با دولت/ آیا پزشکیان همه صداهای اطراف خود را می‌شنود؟/ اولین قطعنامه فصل مدارا

  19. یارانه‌ها واریز شد

  20. دختر صفدر حسینی در دولت پست گرفت / فاطمه حسینی کیست؟

  21. نظرات برگزیده مخاطبان «الف»: اول قدرت بازدارنده همتراز، سپس مذاکره با آمریکا/ اقدام اروپا، نشان‌دهنده فعال‌شدن مکانیسم ماشه است

  22. امام جمعه اردبیل: امارات هیچ سندی بر مالکیت ۲ جزیره «آریانا» و «زرکوه» ندارد

  23. روایت عجیب حسن روحانی از نامزدی اش در انتخابات/ خواب سیدمحمد خاتمی را دیدم!/ خاتمی را زیر بالم گرفتم و به آسمان بردم!

  24. کمالوندی: ظرفیت غنی‌سازی را افزایش دادیم  

  25. محمد مهاجری به عراقچی: قرار نیست مملکت را از این وضع نجات دهید؟ /حمله گازانبری علیه ما شروع شده است

آخرین عناوین