روایت معاون رئیسی از بهبود شاخص‌های اقتصادی/ واکنش ربیعی به مواضع متناقض درباره غزه/ نظر وزیر صمت درباره آزادسازی قیمت خودرو

  4020722087 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

روایت معاون رئیسی از بهبود شاخص‌های اقتصادی/ واکنش ربیعی به مواضع متناقض درباره غزه/ نظر وزیر صمت درباره آزادسازی قیمت خودرو

واکنش ربیعی به مواضع متناقض برخی تحلیلگران درباره غزه

علی ربیعی، وزیر اسبق کار و رفاه اجتماعی در اعتماد نوشت: «مساله قابل تامل، موضع‌گيري برخي روشنفكران و صاحبان قلم در زمينه " غزه " است. اخيرا مواضعي مشاهده مي‌كنيم كه تصور مي‌كنم بر همان سياق كه بخشي از توده‌هاي مردم تحت‌تاثير وضعيت تقابلي مذكور درباره وضعيت فلسطين قضاوت مي‌كنند، آنان نيز اينچنين در تبيين اين مساله، نسبت برقرار مي‌كنند. 

بر اساس سنت روشنفكري، وظيفه آنها ديدن هر حقيقت و واقعيت و در پي آن روشنگري است. روشنفكر نمي‌بايست حقيقت و واقعيت را با مسائلي ديگر درهم آميزد كه حقيقت پنهان شود، اين با وظيفه روشنگري نسبتي ندارد. اخيرا مشاهده مي‌شود (نه تنها در اين مورد) برخي از صاحبان قلم آن‌چنان در مقابله با وضعيت موجود موضع‌گيري مي‌كنند كه هرچه در سابقه تاريخي كشور وجود دارد را نه به شكل محققانه بلكه با نوعي نگرش مقابله‌اي به چالش كشيده‌اند؛ از نهضت ملي شدن نفت و كودتا تا جنبش عظيم اجتماعي مردم ذيل انقلاب اسلامي و آغازگري جنگ و دفاع از كشور.

از سوي ديگر، مواضع برخي تحليل‌گران در شبكه‌هاي فارسي‌زبان خارج از كشور نيز قابل توجه و تاسف‌انگيز است. اينان بر سياق گذشته مساله را آنچنان بحث و بررسي و تبيين مي‌كنند گويي در سمت رژيم اسراييل نشسته و ايران و فلسطين را همزمان در مقابله با اسراييل با نگاهي كينه‌توزانه مورد نقد قرار مي‌دهند.

همين‌ها كه سال گذشته تحت عنوان دفاع مشروع مردم را تشويق به اعمال خشونت در خيابان‌ها و رويارويي‌هاي خونين مي‌كردند و به جاي تعقل‌گرايي در احقاق حق و مبارزه‌جويي بدون درگيري، رويارويي و جنگ داخلي را در ايران توصيه مي‌كردند.

آنان امروز در مقابل مساله غزه يا سكوت كرده‌اند يا به نفع اسراييل حرف مي‌زنند و فارغ از تفاوت معناداري كه بين اعتراض به يك حكومت در داخل كشور با مبارزه يك ملت در برابر اشغال يك سرزمين و آوارگي آنان وجود دارد، حركت آزادي‌خواهانه مردم فلسطين را تعبير به تروريسم مي‌كنند. با اين فرض، اگر اشغال فلسطين را شبيه به اشغال خرمشهر يا اشغال برخي كشورهاي اروپايي توسط آلمان نازي بدانيم، با اين نگاه بايد مبارزه فرانسوي‌ها و بلژيكي‌ها عليه رژيم هيتلر را تروريستي بخوانيم...

نگاه كنيد به واژه‌هايي كه رسانه‌هاي فارسي‌زبان خارج كشور و نيز قدرت‌هاي رسانه‌اي در سطح جهان به كار مي‌برند؛ هرجا كه به كشته‌شدگان اسراييل اشاره مي‌شود آنها را افراد به قتل رسيده و آزارديده عنوان مي‌كنند اما در مورد فلسطيني‌ها آنها را جان‌باختگان مي‌خوانند. وقتي فلسطيني‌ها توسط اسراييلي‌ها به اسارت درمي‌آيند صرفا «اسير» ناميده مي‌شوند اما وقتي اسراييلي‌ها توسط فلسطيني‌ها به اسارت گرفته مي‌شوند تعبير به «آدم‌ربايي» مي‌كنند.

اساسا هيچ اشاره‌اي به سرزميني كه در آن مبارزه صورت مي‌گيرد، نمي‌شود. گويي اين سرزمين از ابتدا متعلق به صهيونيست‌ها بوده است. در صورتي كه اين مبارزه فلسطيني‌ها در داخل سرزمين خودشان صورت مي‌گيرد و تعرضي به سرزمين ديگران نكرده‌اند.

شواهد نشان مي‌دهد در اين شهرك‌ها افرادي را ساكن كرده‌اند كه داراي خشونت زيادي هستند. نمايش تصاويري كه احساسات بشري را تحريك مي‌كند از سوي طرف اسراييلي و سانسور فجايع وحشتناك در سطح انبوه در سمت فلسطيني، برخي از اين زورگويي رسانه‌اي است. چند اقدام نامناسب از سوي افراد حماس در اين روزها برجسته شد؛ اما به تهديدهاي آشكار غيرانساني مسوولان اسراييلي و سابقه تاريخي ترورها و آدم‌ربايي‌ها آنها اشاره‌اي نمي‌شود.»

فرهیختگان در این زمینه نوشت: «موضوع فلسطین مثل آینه‌ای تمیز به نهایت دقت واقعیت کنشگران سیاسی را نمایش می‌دهد. صاحب‌نظری که در مسائل داخلی از حقوق انسان‌ها دفاع می‌کند و مدعی است باید عدالت تمام‌عیار اجرا شود و آزادی‌های مشروع انسان‌ها پایمال نشود وقتی به موضوع فلسطین می‌رسد و به‌یکباره می‌گوید تخصص اعلام نظر ندارم، در آزمونی بزرگ بازنده می‌شود.

نمی‌توان به اسم مبارزه با ظلم در داخل سینه‌چاکی کرد و به خاک و خون کشیده شدن بچه‌های فلسطینی زیر بمباران صهیونیست‌ها را نادیده گرفت. صاحب تریبونی که پرچم آزادی‌خواهی بلند کرده و جنایت اسرائیلی‌ها را ماستمالی می‌کند، فریاد تناقض سر می‌دهد.

او نمی‌تواند هم در موضع منتقد مخالفان آزادی باشد، هم در ماجرای فلسطین سکوت کند. ساده‌انگاری و ضعف سیاست‌ورزی کنشگرانی مثل جناب برهانی هم توجیه مناسبی برای موضع عجیب او در ماجرای فلسطین نیست.

شاید اگر عنصر «شجاعت» و «شرافت» در جریان‌شناسی سیاسی لحاظ شود، توضیح‌دهنده بهتری برای فهم آرایش نیروهای سیاسی پیدا کنیم. شاید امثال او تصور می‌کنند اگر ضد موجود ضدانسانی اسرائیل موضع صریح بگیرند، بخشی از مخاطبان را از دست می‌دهند. او چه مخاطبی برای خودش قائل است که درصورت موضع ضداسرائیلی ریزش می‌کند؟»

***

روایت معاون رئیسی از بهبود شاخص‌های اقتصادی

به گزارش ایسنا، محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور امروز در مراسم روز جهانی استاندارد با بیان اینکه از جمله شاخص‌هایی که سازمان استاندارد باید داشته باشد، شفافیت است، گفت: در این دولت برای اولین بار بسیاری از محرمانه‌ترین اطلاعات از جمله ترازنامه‌ بانک‌ها را در معرض دید قرار دادیم و اطلاعات مالی  و حسابداری نزدیک به ۱۵۰۰ مجموعه را برای مردم قابل ملاحظه کردیم. بنابراین شفاف شدن فرایندها در سازمان استاندارد بسیار حائز اهمیت است.

این مقام مسئول با بیان اینکه مسئله سلامت هم از دیگر الزامات مهم در حوزه استاندارد است و لازم است تا این شاخص و الزام را نیز سازمان استاندارد داشته باشد، گفت: سهم همه ما در رشد و پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور باید به دقت تعریف و ارزیابی شود. در این راستا باید گفت که بیش از ۵۰ شاخص مهم اقتصادی کشور اکنون وضعش از قبل بهتر شده است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه شاخص رشد اقتصادی کشور در ابتدای این دولت چهار درصد بود، گفت: بر اساس آمارهای رسمی شاخص رشد اقتصادی به ۶.۲ رسیده که این اتفاق کم‌نظیری در کشور است و در بعضی از حوزه‌ها مانند نفت این شاخص رشد عدد بیشتری بوده است.

***

نظر وزیر صمت درباره آزادسازی قیمت خودرو

به گزارش مهر، عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه با رادیو تهران در مورد اینکه گفته بودید باید قیمت گذاری خودرو بر عهده وزارت صمت باشد، اظهار کرد: این خبر جعلی است؛ من معتقد هستم قیمت گذرای باید توسط بازار انجام شود و معتقد به قیمت گذاری دستوری نیستم.

وی در پاسخ به این سوال که بنابراین شما در رابطه با قیمت خودرو نه به قیمت‌گذاری دستوری و نه به قیمت گذاری توسط شورای رقابت معتقد نیستید، افزود: در این باره باید از قانون تبعیت کنیم، اما نظر شخصی من این است که باید به سمت بازار آزاد حرکت کنیم و باید انحصارها را از بین ببریم به نحوی که قیمت در رقابت بازار تعیین شود.

علی آبادی در مورد راهکار آزادسازی قیمت، تصریح کرد: گاهی ما در اقتصاد مجبور می‌شویم که قیمت گذاری کنیم آن هم زمانی که انحصار وجود دارد یا ناترازی شدید که قابل جبران نیست در آن صورت بورس کالا و یا مکانیزم‌های دیگر می‌توانند به ایجاد شرایط عادلانه در بازار کمک کنند. ولی من معتقدم که رویکردها باید به سمتی باشد که این شرایط را عادی کنیم؛ یعنی اقتصاد را به سمت اقتصادی عادی حرکت دهیم و انحصار را از بین ببریم در این صورت می‌توانیم قیمت‌گذاری نداشته باشیم. ما در وزارت صمت تلاش می‌کنیم به این سمت حرکت کنیم.

وی افزود: اتفاقاً شورای رقابت مکانیزم درستی است، ولی باید به سمتی حرکت کنیم که اساساً نیاز به قیمت گذاری دستوری نداشته باشیم.

علی‌آبادی با بیان اینکه خودروی برقی در حل معضلات زیست محیطی و مصرف سوخت مفید واقع می‌شود، تصریح کرد: ناچاریم برای توسعه فناوری و اشتغالزایی در کشور به سمت گسترش تولید داخلی حرکت کنیم. از سویی دیگر تولید داخلی خودرو، ارزبری بسیار کمتری در مقایسه با خودروهای وارداتی دارد اما با توجه به اینکه هنوز خودرو برقی به صورت انبوه تولید نمی‌شود به همین دلیل در یک بازه زمانی از تاکسی‌های برقی وارداتی استفاده می‌کنیم تا تولید داخل گسترش پیدا کند.

وزیر صمت تاکید کرد: مردم نباید از دسترسی به خودروهای خارجی محروم شوند؛ معتقدم در بازار باید همه نوع خودرو وجود داشته باشد البته دولت حامی تولید داخل است اما این به معنای این نیست که خودروهای خارجی در خیابان نخواهند بود.

وی افزود: هم اکنون واردات خودروهای خارجی آغاز شده و نهایی سازی آئین نامه واردات خودروهای دست دوم به مراحل آخر رسیده و در دستور کار خواهد گرفت. مردم خود را برای تحول در حوزه حمل و نقل آماده کنند. ما دنبال تحول جدی در این بخش هستیم.

***

آغاز برداشت «یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی» توسط دهک‌های ششم و هفتم

سیدرضا یحیوی مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با اضافه شدن ۲ دهک‌ درآمدی ششم و هفتم به طرح ملی کالابرگ الکترونیکی، این دو دهک از «امروز» می‌توانند با خرید ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه خود (از بین ۱۱ قلم کالای سبد غذایی)، مشمول دریافت یارانه مضاعف و تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی می‌شوند.

وی با بیان اینکه با ورود این دو دهک جدید به طرح، تعداد جمعیت تحت پوشش در سطح کشور از ۴۱ میلیون به ۶۱ میلیون نفر می‌رسد گفت که بدین ترتیب ۸۰ درصد مردم مشمول کالابرگ الکترونیکی شدند.

مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه افزود: در مجموع ۱۴۵ هزار فروشگاه در سراسر کشور خدمات مربوط به کالابرگ الکترونیک را به متقاضیان ارائه می‌دهند و مشمولان می‌توانند با نصب برنامه و اپلیکیشن «شما» نزدیکترین فروشگاه متصل به طرح را شناسایی کنند چرا که موقعیت مکانی نزدیکترین فروشگاه به هر فردی نمایش داده می‌شود. 

لازم به ذکر است با توجه به اینکه یارانه پرداختی به هر فرد در دهک‌های درآمدی ششم و هفتم، ماهانه ۳۰۰ هزار تومان است، با جاری شدن طرح کالابرگ در میان این دهک‌ها، مبلغ یارانه هر فرد در صورت خرید از سبد غذایی به ۴۲۰ هزار تومان افزایش می‌یابد؛ این در حالیست که تا پیش از این، ۵ دهک اول درآمدی مشمول طرح ملی کالابرگ الکترونیکی بودند.

***

جریان مقاومت همه سناریوهای لازم را طراحی کرده است

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری خود در لبنان در جمع خبرنگاران گفت: اعلام ساعت صفر در صورت تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در اختیار جریان مقاومت است.

وی تاکید کرد : مقاومت فلسطین  به تنهایی قادر است که هر اقدامی را انجام دهد  و از توانایی بالایی برخوردار است.

وزیر خارجه کشورمان افزود: رژیم صهیونیستی در بدترین وضعیت و فروپاشی کامل امنیتی و نظامی قرار دارد و عملیات طوفان الاقصی شاهدی بر این ادعا است.

امیرعبداللهیان همچنین با بیان این که در صورت تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، جریان مقاومت همه سناریوهای لازم را طراحی کرده است، گفت : در جریان گفت‌وگو با مقامات مقاومت دریافت کردم در زمان تصمیم برای پاسخ به این جنایت‌ها، پاسخی که داده می‌شود تعیین‌کننده و تغییر دهنده نقشه کنونی سرزمین‌های اشغالی خواهد بود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: بر اساس درکم از واقعیت‌های مقاومت به جنایتکاران جنگی و حامیان آنها در منطقه هشدار می‌دهم تا دیر نشده جنایت‌های جنگی خود را متوقف کنند و شاید تا ساعات دیگر دیر شود.

وی گفت: هنوز فرصت سیاسی برای جلوگیری از وقوع یک بحران گسترده در منطقه وجود دارد. امروز بعد از این نشست با نماینده دبیر کل سازمان ملل در منطقه دیدار خواهم داشت و به او می‌گویم وقت ابتکار و فرصت سیاسی همچنان وجود دارد ولی فردا دیر است.

***

آقاتهرانی: جبهه پایداری به دنبال رونق انتخابات است

 مرتضی آقا تهرانی از اعضای اصلی جبهه پایداری درباره کم و کیف فعالیت‌های انتخاباتی جبهه پایداری به فارس گفت: ما هر هفته جلسه داریم و دوستان شورای مرکزی نشست دارند و جریانات روز را دنبال می کنیم. ارتباط‌ جبهه با شهرستان‌ها و در حوزه های انتخاباتی برقرار است و  در شهرستان‌ها گروه‌های مرکزی و استان‌ها نیز فعال هستند. جبهه در استان‌ها و شهرستان‌ها در انتخابات ورود می‌کنند و همین طور با تشکل‌ها و افراد واجد شرایط نیز همراهی دارند.

آقا تهرانی در ادامه عنوان می‌کند: ما در جبهه پایداری به دنبال رونق بخشیدن بیشتر و بهتر به انتخابات هستیم، تا که مشارکت و حضور حداکثری مردم را در انتخابات داشته باشیم و به همین دلیل در جبهه پایداری برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده، تا افراد در شرایط مختلف به درستی انجام وظیفه کنند. به لطف الهی ما همیشه پای کار فعالیت‌ها ایستاده‌ و بر موازین پایدار خواهیم ماند.

***

انتقاد قالیباف از اقتصاد برق

به گزارش تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در زمان بررسی بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه مربوط به اعطای مجوز به بخش خصوصی برای صادرات برق اظهار کرد: طبق ماده 17 قانون مانع‌زدایی از توسعه برق، وزارت نیرو بعد از اطمینان از تأمین برق موردنیاز داخلی و طبق برنامه اعلامی مجوز می‌دهد، پس این بند باعث ایجاد رانت به بخش خصوصی نخواهد شد.

وی ادامه داد: بخش خصوصی با پول خود برای ما نیروگاه می‌سازد و برق تولید می‌کند بعد مکلف می‌شود در زمان پیک مصرف برق را به شبکه داخلی دهد و وقتی هم که پیک مصرف نیست حداقل 92 هزار اسمی و 72 هزار عملی تولید داریم، گاهی هم که در پیک مصرف قرار نداریم 16 هزار مگاوات اضافه‌تولید برق داریم که می‌توان صادر کرد منتها پول را براساس مصرف می‌گیریم اما بدهی‌ها داده نمی‌شود اکنون به بخش خصوصی تولید برق بدهی داریم اما پول‌ها داده نمی‌شود، کی قرار است اقتصاد برق را حل کنید و بخش خصوصی وارد شود؟

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که این بند کمکی به دولت است، اضافه کرد: ما تا زمانی که بخواهیم با پول دولت نیروگاه افزایش بدهیم، عقب می‌مانیم نتیجه آن می‌شود که صنعت می‌خوابد.

بنابراین گزارش، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز در جلسه علنی امروز مجلس و در زمان بررسی بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه مربوط به اعطای مجوز به بخش خصوصی برای صادرات برق اظهار کرد: ما اکنون به‌صورت انحصاری صادرات برق به کشورهای منطقه انجام می‌دهیم منتها اگر اجازه دهیم که بخش خصوصی وارد شود شرایط به‌گونه‌ای می‌شود که هر وقت به کشورهای هدف برق می‌خواهند صادر کنند پس قیمت را پایین می‌آورند پس عملاً قیمت صادراتی برق کمتر از نرخ دولت می‌شود.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۵۹۳۳۰۲۱:۲۲:۲۹ ۱۴۰۲/۷/۲۲
جناب منصوری! سفره ها و قدرت خرید ‌کارمندان ، کارگران و بازنشستگان در کجای شاخصهای شما قرار دارند؟
ناشناس۳۲۵۹۳۴۴۲۱:۳۹:۱۴ ۱۴۰۲/۷/۲۲
قابل توجه رییس جمهور محترم علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد با توجه به تغییر تعرفه های گاز در سال گذشته و با توجه به زمستان پیش رو که در بعضی شهرها از آبانماه شروع میشود و هزینه های قبض های نجومی که قرار است صادر شود این موضوع اگر مورد توجه و بازنگری قرار نگیرد کشور را با مخاطرات جدی روبرو میکند
ناشناس۳۲۵۹۳۵۰۲۱:۴۶:۴۸ ۱۴۰۲/۷/۲۲
یا قیمت مواد اولیه که در داخل هم دست می شود بر مبنای ریالی محاسبه شود با خودرو ساز یا قیمت سرکوب قیمت کارخانه پایان دهید وقتی قیمت مواد اولیه بر مبنای دلاری هست ولی قیمت ماشین کارخانه ریالی آن وقت هست قیمت ماشین آزاد می ریزد و در یک نقطه سر به سر می شوند
ناشناس۳۲۵۹۶۰۴۰۸:۲۷:۴۳ ۱۴۰۲/۷/۲۳
جناب منصوري و دولت مردمي لطفا بگويد كي به ثبات اقتصادي ميرسيم و هر روز شاهد افزايش قيمتها نباشيم و امكان خريد يك خانه 60 متري بعد از ده سال مستاجري مقدور باشد و هر روز شاهد قيمت نجومي مسكن نباشيم ؟؟؟؟؟؟؟
امیر حسین سلطان/تهران۳۲۵۹۶۴۶۰۸:۵۲:۱۴ ۱۴۰۲/۷/۲۳
قابل توجه جناب آقای وزیر محترم کشور، فرماندهی محترم فراجا و سایر مسئولان محترم ذیربط اینکه یک کارگردان برجسته سینمای ایران و همسرشان در ویلای مسکونی شأن در ساعات اولیه شب به طرز هولناکی به قتل می رسند می طلبد بررسی همه جانبه نگر و بی بروبرگردی پیرامون این حادثه و حوادث مشابه صورت گیرد تا خدای ناکرده فضای روانی جامعه دستخوش پریشان حالی و احساس ناامنی نگردد و همچنین شایعات مختلف و از جمله لزوم دقت روی رفت و آمد های اتباع خارجی بیش از پیش در دستور کار مراجع ذیصلاح قرار بگیرند تا ضمن احترام و پاسداشت حقوق شهروندان ایرانی و همچنین اتباع خارجی میهمان مان جلوی هرگونه برروز جرم و جنایتی توسط افراد خاطی و جانی نیز گرفته شود. درست است که اکنون متاسفانه داریوش مهرجویی و همسرش رفته اند اما این چنین رفتن ها نباید با گذر زمان به فراموشی سپرده شوند. والله اعلم
جواد۳۲۵۹۷۵۳۱۰:۰۱:۲۳ ۱۴۰۲/۷/۲۳
اماربهبود اقتصادی و.... رو همه دولت ها همیشه مدعی ش بودند اما ..
ناشناس۳۲۵۹۷۸۷۱۰:۲۶:۲۹ ۱۴۰۲/۷/۲۳
بورس تهران نمایانگر چیست؟
ناشناس۳۲۶۰۶۹۰۲۰:۳۲:۴۶ ۱۴۰۲/۷/۲۳
تاثیر افزایش شاخص ها در سفره ی مردم مردم چیست؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  4. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  5. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  6. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  7. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  8. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  9. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  10. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  11. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  12. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  13. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  14. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  15. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  16. مأمور خاطی بازداشت شد

  17. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  18. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  19. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  20. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  21. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  22. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  23. پاسخ حماس به توهم صهیونیست ها

  24. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

  25. پلیس این ۵ گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  4. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  5. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  6. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  7. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  8. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  10. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  11. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  12. شنبه‌ای که تکلیف تعطیلی شنبه‌ها را روشن کند هنوز نرسیده است!

  13. سفیدشویی جنایت!

  14. رئیس جمهور: باید گره های ذهنی در رابطه با تشکیل خانواده و افزایش جمعیت باز شود

  15. تعیین تکلیف اسرائیل در حج امسال

  16. دستور محسنی اژه‌ای درباره پرونده‌های فولاد مبارکه و چای دبش

  17. آیت‌الله علم‌الهدی: ولایت مقدم بر عدالت است

  18. رحیم‌پور ازغدی: قبلا به شوخی می‌گفتند کاخ سفید را حسینیه می‌کنیم الان اما در حال رخ دادن است

  19. ترکیه ای که من دیدم! 

  20. مخالفت آیت‌الله سبحانی با تعطیلی شنبه

  21. آخرین تصمیم دولت برای حمایت از نهضت ملی مسکن

  22. برائت نامه محمدعلی رامین از پسرش یاسین و مهناز افشار

  23. حل يك ابرچالش نظام

  24. محکومیت‌وزیر‌سابق جهادبه ۳ سال حبس/ احضار ۲ وزیر ‌در چای‌دبش 

  25. درخواست نمایندگان از رئیس جمهور برای حذف ارز ترجیحی واردات برنج

آخرین عناوین