مراحل رسیدن به صفحه اول گوگل

گزارش بازرگانی، 233563،   4020908027

برای رسیدن به صفحه اول گوگل باید در ابتدا به ساختار و قوانین موتورهای جستجو توجه داشته باشید تا بتوانید با بکارگیری آن‌ها سایت و صفحه خود را برای کاربران به نمایش گذاشته و به این ترتیب کسب و کار را به بهترین نحو بسط و گسترش دهید. طبق تحقیقات انجام شده 75% کاربران اینترنت در زمان جستجو از صفحه اول گوگل فراتر نمی‌روند. بر این اساس باید گفت اگر سایت شما در صفحات دوم، سوم یا حتی چهلم قرار داشته باشد به نوعی سرمایه خود را هدر داده‌اید چرا که امکان مشاهده از سوی کاربران به میزان قابل توجهی پایین خواهد بود.

صفحه اول گوگل چیست؟

هنگامی که شما عنوان یا موضوعی را داخل گوگل سرچ می کنید، یک صفحه برای شما باز می شود که در آن ده نتیجه اول گوگل به شما نمایش داده خواهد شد. به این صفحه اصطلاحا صفحه اول گوگل می گویند. بدیهی است که اگر سایت شما در صفحه اول گوگل قرار بگیرد، میزان دیده شدن شما و کسب و کارتان در گوگل بیشتر خواهد شد. اما چگونه به صفحه اول گوگل برسیم؟

به صفحه اصلی سایت توجه کنید

برای رسیدن به صفحه اول گوگل بهتر است صفحه اصلی وب سایت را مورد توجه خود قرار دهید چرا که در این صفحه احتمال بازدید بالا بوده و همچنین کاربران معمولا در ابتدا با این صفحه برخورد خواهند داشت، در نتیجه شانس اینکه بتوانید کاربران را به مخاطبین دائمی تبدیل کنید افزایش پیدا خواهد کرد. در زمان ساخت این صفحه باید به فاکتورهای بهینه سازی سایت توجه کاملی داشته باشید تا بتوانید یک صفحه مناسب در اختیار مخاطبین هدف قرار دهید. توجه داشته باشید که استفاده از امکانات مختلف و همچنین کاربری ساده سایت می‌تواند در این حوزه بسیار تاثیرگذار در نظر گرفته شود، در نتیجه به طور دقیق این موضوع را مورد بررسی قرار دهید.

مسیر سایت را در دسترس و آسان طراحی کنید

مسیر سایت باید در بالای صفحه قرار گرفته و از وضوح بالایی برخوردار باشد تا تمامی کاربران بتوانند به راحتی آن را شناسایی کنند. همچنین دقت داشته باشید که تصاویر محصولات باید به صفحات خودشان لینک شده باشند، این موضوع برای موتورهای جستجو از جمله گوگل اهمیت بسیار زیادی دارد در نتیجه به طور دقیق آن را تحت نظر قرار دهید تا از اشتباهات احتمالی جلوگیری شود. کاربران انتظار دارند تا با کلیک روی تصاویر به صفحه مورد نظر انتقال پیدا کنند. در نتیجه همواره به ایجاد لینک درست و مسیر سایت دقت داشته باشید تا به شکل صحیح انجام شوند.

لینک‌ سازی داخلی را افزایش دهید

لینک سازی داخلی یکی از کارهای مهمی است که اغلب در سئو سایت کمتر جدی گرفته می‌شود. لینک سازی اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد صفحات مورد نظر را به یکدیگر مرتبط کرده و به این ترتیب موجب خواهد شد تا به مرور زمان وب سایت در جایگاه مناسبی قرار گیرد. همچنین اگر ایجاد لینک به درستی و با رعایت قوانین انجام شود ارتباط بهتری برای برند ایجاد کرده و همچنین این امکان را برای ربات موتورهای جستجو فراهم خواهد کرد تا بتوانند به راحتی در صفحات مختلف وب سایت در حرکت باشند. این موضوع به افزایش اعتبار صفحات یاری رسانده و به این ترتیب موجب می‌شود تا بتوانید یک ساختار مناسب در سایت ایجاد کنید. از نکات مهمی که باید در این زمینه توجه داشته باشید این است که بر خلاف لینک خارجی هیچ محدودیتی در زمینه تعداد لینک داخلی وجود ندارد.

استفاده از هدر را فراموش نکنید

برای رسیدن به صفحه اول گوگل باید به تاثیر تگ‌های هدر اشاره داشته باشیم. هیچ چیز بدتر از آن نیست که کاربر وارد سایت شود و با یک محتوای طولانی با پاراگراف‌های بلند رو به رو شود. این مسئله موجب ترک سریع کاربر از سایت شده که موجب می‌شود تا رتبه وب سایت به شکل محسوسی در مدت زمان کوتاه به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند. در این زمینه توصیه می‌شود برای رسیدن به صفحه اول گوگل با استفاده از هدر پاراگراف‌های مختلف را از یکدیگر جدا کنید.

از نکات مثبت هدر باید به ایجاد درک مناسب برای کاربر و همچنین هدایت مناسب آن به صفحه اشاره داشته باشیم. این فاکتور باعث خواهد شد تا بتوانید محصولات و خدمات خود را به بهترین شکل به مشتریان نشان داده و به این ترتیب به افزایش فروش و کسب درآمد بیشتر برسید. زمانی که از هدر به درستی استفاده کنید، کاربران زمان بیشتری را در سایت گذرانده و این موضوع موجب رسیدن به صفحه اول گوگل می‌شود.

در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی یکی از پارامترهای مهم برای رسیدن به صفحه اول گوگل است. به این منظور در ابتدا باید در شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین و تلگرام به فعالیت بپردازید و کسب و کار خود را به قشر زیادی از مخاطبین هدف معرفی کنید. شبکه‌های اجتماعی شرایطی را برایتان مهیا خواهند کرد تا بتوانید محصولات و خدمات خود را به صورت پست به اشتراک گذاشته و به این ترتیب تعداد زیادی از کاربران را به سایت هدایت کنید که این موضوع موجب خواهد شد تا به مرور زمان رتبه‌ها افزایش پیدا کرده و به صفحه نخست گوگل دست یابید. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیازمند تجربه و تخصص در این زمینه خواهد بود در نتیجه بهتر است به شرکت‌های معتبر در این زمینه همچون جاب تیم مراجعه کنید.

سایت را از لحاظ فنی بهینه کنید

توجه داشته باشید که برای رسیدن به صفحه اول گوگل تنها زیبایی و کارایی کافی نخواهند بود. وب سایت باید بر اساس آخرین تغییرات گوگل و قوائد و الگوریتم‌های بهینه سازی سایت طراحی شده باشد تا بتواند به بهترین نحو روی رتبه بندی تاثیر بگذارد. در نتیجه حتما به فاکتورهای مسائل فنی نیز توجه داشته باشید. گوگل حدود 200 فاکتور مختلف را در این زمینه مورد بررسی قرار داده تا سایت علاوه بر مسائل ظاهری از لحاظ فنی نیز در وضعیت قابل قبولی قرار گرفته باشد. اگر تمامی نکات در این زمینه به بهترین شکل رعایت شده باشند گوگل سایت را ارزشمند در نظر گرفته و به مرور زمان رتبه‌ها را افزایش خواهد داد در نتیجه بهتر است به دنبال شرکت‌هایی باشید که با بررسی دقیق سایت را از لحاظ فنی مورد توجه قرار داده و مشکلات فنی آن را از بین ببرند. از جمله بهترین شرکت‌ها برای رسیدن به صفحه اول گوگل و انجام خدمات سئو باید به جاب تیم اشاره داشته باشیم.

بلاگ‌های یونیک و باکیفیت بنویسید

نوشتن بلاگ از پارامترهای مهم برای رسیدن به صفحه اول گوگل در نظر گرفته خواهد شد، در حقیقت باید بگوییم که بلاگ سایت را زنده نگه داشته و دائما آن را بروزرسانی خواهد کرد. این موضوع برای گوگل و سایر موتورهای جستجو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. یکی دیگر از نکات مثبت در مورد بلاگ را باید افزایش زمان حضور کاربران در سایت در نظر داشته باشیم که به مرور زمان موجب افزایش رتبه در سایت شده و به این ترتیب سبب رسیدن به صفحه اول گوگل خواهد شد. از سوی دیگر شرایطی فراهم خواهد شد تا بتوانید پیوندهای باکیفیتی را در داخل سایت ایجاد کرده و صفحات اصلی را مورد هدف قرار دهید. بلاگ در حقیقت به عنوان یک پست محبوب در اختیار کاربران قرار گرفته و تلاش می‌کند تا با مخاطبین ارتباط برقرار کند. این موضوع می‌تواند برای رسیدن به صفحه اول گوگل مناسب در نظر گرفته شود.

به کاربران موبایلی توجه کنید

با توجه به تحقیقات صورت گرفته این روزها اغلب افراد از طریق موبایل خود جستجوهای لازم را انجام داده و به این ترتیب اطلاعات مورد نظر را بدست می‌آورند. از بهترین و سریع‌ترین تکنیک‌ها برای رسیدن به صفحه اول گوگل را می‌توان توجه به کاربران موبایلی در نظر گرفت. اگر سایت با ابعاد مناسبی در دسترس کاربران قرار نگیرد بالغ بر 50% درصد پتانسیل کسب و کار را از دست خواهید داد. گوگل همواره با دقت بسیار زیادی به دنبال این افراد بوده و برخوردی بسیار جدی با آن‌ها خواهد داشت در نتیجه به طور کامل این موضوع را مورد بررسی قرار دهید تا امکانات سایت به شکل مناسب در دسترس کاربران قرار گیرد.

رابط و تجربه کاربری می‌تواند نقطه صعود شما باشد

از مهم‌ترین نکات برای رسیدن به صفحه اول گوگل را می‌توان زیبایی و همچنین کارایی آن در نظر داشته باشیم. زمانی که سایت با تجربه کاربری مناسب در دسترس کاربران قرار گیرد کاربر را مجاب خواهد کرد تا لحظات بیشتری را در وب سایت گذرانده و به این ترتیب این موضوع موجب بالا رفتن رتبه‌ها در گوگل خواهد شد، در نتیجه به دقت این موضوع را مورد بررسی قرار دهید و حتما آن را به شرکت‌های معتبر و معروف در این زمینه همچون جاب تیم بسپارید تا به طور تخصصی وظیفه طراحی رابط کاربری را بر عهده گرفته و آن را به صورت خلاقانه ایجاد کند.

استفاده از بک لینک باکیفیت را از یاد نبرید

هیچ گاه نباید فریب محتوای عادی را بخورید، برای رسیدن به صفحه اول گوگل پارامترهای مختلفی وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها باید بک لینک را در نظر داشت. با طراحی یک کمپین بک لینک سازی شرایطی برایتان ایجاد خواهد تا بتوانید بک لینک‌های زیادی را دریافت کنید. ممکن است تصور کنید که با این اقدام باید هزینه زیادی را بپردازید اما توجه داشته باشید که این نوع هزینه به طور مستقیم و غیر مستقیم سبب بازگشت سرمایه اولیه خواهد شد در نتیجه از این لحاظ نگران نباشید و برای رسیدن به صفحه اول گوگل حتما به فکر ایجاد لینک‌های باکیفیت باشید. برای انجام سئو سایت و دریافت بک لینک پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا با افراد متخصص گفتگو کرده و به دنبال شرکت‌ها متخصص باشید.

به نیاز کاربران توجه داشته باشید

نیاز کاربران را شناسایی کنید تا بتوانید مشتریان بالقوه را بیابید، به این ترتیب امکانی در اختیارتان قرار خواهد گرفت تا محتوای مورد نیاز مخاطبین را در دسترس آن‌ها قرار دهید. بدون کسب اطلاعات نمی‌توانید از جستجوی کاربران آگاه شده و به تحقیق کلمات کلیدی بپردازید. با جمع آوری اطلاعات، کلمات پر جستجو را یافته و به این ترتیب محتوای هدفمندی در اختیارتان قرار خواهد گرفت. توجه داشته باشید که این موضوع روی بازدید گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است، بر این اساس با رعایت این نکته رسیدن به صفحه اول گوگل در زمان کوتاه انجام خواهد شد.

محتواهای سایت باید ساختار مناسبی داشته باشند

ساختاردهی محتوا بسیار حائز اهمیت در نظر گرفته می‌شود. بهتر است صفحه مورد نظر با کمتر 3 الی 4 کلیک در دسترس قرار گیرد. به عنوان مثال اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید کاربر باید با دو کلیک بتواند به محصول برسد و اقدام به خرید آن کند، در غیر این صورت شانس چندانی برای رسیدن به صفحه اول گوگل نخواهید داشت. توجه داشته باشید که هیچ صفحه‌ای نباید از این ساختار جدا باشد و بدون لینک دهی رها شود. زمانی که صفحه‌ای در سایت ایجاد می‌شود، اگر لینک سازی در آن انجام نشود گوگل به آن دسترسی پیدا نکرده و به این ترتیب هیچ ارزشی برای صفحه در نظر نخواهد گرفت. این موضوع روی رتبه بندی وب سایت تاثیر خواهد گرفت.

راهکار رسیدن به صفحه اول گوگل

برای رسیدن به صفحه اول گوگل علاوه بر موارد ذکر شده باید به معیارهای مختلف دیگر در این حوزه نیز توجه داشته باشید تا بتوانید صفحات را به رتبه مورد نظر برسانید. به این منظور باید به شرکت‌های معتبر مراجعه کنید تا بتوانید کسب و کار را به بهترین نحو رشد داده و تعداد زیادی از مشتریان را از آن خود کنید. این موضوع باعث خواهد شد تا مخاطبین بیشتری را به سوی وب سایت جذب کنید. کارشناسان جاب تیم شرایطی را برایتان به وجود خواهند آورد تا بتوانید وب سایت را در موتورهای جستجو به رتبه‌های بالایی برسانید. متخصصان به دلیل اینکه با انواع پرسونا آشنایی داشته و همچنین در اصول بهینه سازی وب سایت تخصص لازم را دارند، این امکان را برایتان به وجود خواهند آورد تا کسب و کارتان را به شکل اصولی رشد دهید. برای دریافت اطلاعات بیشتر بهتر است با جاب تیم در تماس باشید تا اطلاعات واضحی در این زمینه بدست آورید. کارشناسان تمامی ابهامات را برطرف کرده به این ترتیب باعث خواهد شد تا با آگاهی کامل سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. لطفاً شوق خدمت نداشته باشید!

  2. حماس با دمپایی، اسیر اسرائیلی می‌گیرد

  3. پیشنهاد عجیب شریعتمداری به شورای نگهبان/ ابقای قالیباف در ریاست مجلس / آخرین گمانه‌زنی‌های انتخاباتی

  4. مقتدی صدر: سکوت بس است، سفیر آمریکا را اخراج کنید!

  5. "محسن هاشمی" کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود

  6. کافه سگ‌ها پلمب شد

  7. قالیباف مجدد بر کرسی ریاست مجلس نشست

  8. حسین شریعتمداری: آن روز دیده بودم این فتنه‌ها که برخاست

  9. توضیحات مدیرعامل اسبق بهشت زهرا درباره کفن ۲.۵ میلیونی

  10. اوباش عامل درگیری در بیمارستان خاتم الانبیاء زاهدان دستگیر شدند

  11. معترضان در استانبول کنسولگری رژیم صهیونیستی را به آتش کشاندند

  12. هاشمی: در اخبار دیدم که نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شده‌ام

  13. خاندوزی: ایران به رشد اقتصادی پایدار رسیده است

  14. اعتراف مهم بایدن در مورد ایران

  15. گردشگر آلمانی از اهرام ثلاثه مصر بالا رفت

  16. انصاری: حسن خمینی تصمیمی برای کاندیداتوری در انتخابات ندارد

  17. فعلا امکان تک نرخی کردن ارز وجود ندارد/ فاصله بین نرخ های ارز باید به حداقل برسد

  18. هرگونه خدمت به اتباع خارجی مجاز، منوط به داشتن بیمه درمان و حوادث است

  19. نتانیاهو: حمله به اردوگاه آوارگان رفح «اشتباه غم‌انگیزی» بود

  20. آمریکا: به فشار برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای ادامه می‌دهیم

  21. بزرگراه بعثت و خیابان پاستور شرقی به نام شهید رییسی نامگذاری شد

  22. واکنش آمریکا به گزارش فصلی آژانس انرژی اتمی درباره ایران

پربحث‌های هفته

  1. بی‌بی‌سی: پهپاد ترکیه در شناسایی محل سقوط بالگرد رئیس‌جمهور ایران اشتباه کرد

  2. ابلاغ قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا دو هفته دیگر

  3. سردار رادان: رسیدگی به وضعیت حجاب مطالبه مردمی بود

  4. شهادت رئیسی و خودفرهیخته پنداری برخی از ما !

  5. پاسخی که شهید رئیسی به امانوئل مکرون داد

  6. رئیس‌جمهور بعدی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. ۶ نکته کلیدی درباره سقوط بالگرد رئیس جمهور/ یک کارشناس خبره صنعت هوایی توضیح می‌دهد

  8. برای مقاصد خود، از شهادت رئیس‌جمهوری هم نمی‌گذرند!

  9. گمانه‌زنی‌ها درباره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری/ انتقاد رسانه اصولگرا از سوءاستفاده انتخاباتی از شهادت رئیسی

  10. همه چیز برای فروش !

  11. چرخش راهبردی یک کشور عربی در مقابل ایران

  12. بازخوانی یک جنجال قابل‌تامل در ماجرای یافتن بالگرد رئیس جمهور

  13. لطفاً شوق خدمت نداشته باشید!

  14. سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود

  15. نظرات برگزیده مخاطبان الف: شورای نگهبان درباره ردصلاحیت‌ها باید پاسخگو باشد/ قدرت نظامی بالا باعث نتیجه‌دادن مذاکرات می‌شود

  16. اطلاعیه ستاد کل درباره حضور ناموفق پهپاد ترکیه در ایران 

  17. بی‌تفاوتی به فقدان رئیس‌جمهور و تلقی فانتزی از امر ملّی

  18. حماس با دمپایی، اسیر اسرائیلی می‌گیرد

  19. او این چنین جاودانه شد

  20. «بیژن زنگنه» با این کارنامه رویش می‌شود نسخه هم بپیچد؟!

  21. فرانکنشتاین خاورمیانه!

  22. پیشنهاد عجیب شریعتمداری به شورای نگهبان/ ابقای قالیباف در ریاست مجلس / آخرین گمانه‌زنی‌های انتخاباتی

  23. سانحه بالگرد شهید رئیسی و احتمالات/ «موج کوهستان» یعنی چه؟

  24. جنایتکاری که حتی ظاهرسازی هم نمی کند!

  25. مقتدی صدر: سکوت بس است، سفیر آمریکا را اخراج کنید!

آخرین عناوین