حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

سامان مهراد، گروه اقتصادی الف،   4030217096 ۷۱ نظر، ۳ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

اخبار منتشره از اعتصاب طلافروشان در شهرهای مختلف به علت آنچه که گلایه از مسائل مالیاتی و الزام به ثبت معاملات در سامانه تجارت عنوان شده، حاکی از آن است که برخی فعالین این صنف تصمیم به ایجاد اهرم فشار برای مقابله با دولت به‌منظور فرار از قانون گرفته است. هر چند مشکلات اجرایی این اقدام قانونی دولت و انتقادهای منطقی طلافروشان باید محل توجه باشد اما باید به یاد داشت از آن‌جایی که اقتصاد ایران از دیرباز تاکنون با شفافیت بیگانه بوده و راه‌های فراوانی هم برای کسب سودهای کلان و بدون پرداخت مالیات وجود داشته، هر سطحی از اجبار و الزام برای تغییر شرایط و ریل‌گذاری‌های جدید مخالفت‌های فراوانی را موجب می‌شود چون این اقدامات سد راهی مقابل ثروت‌اندوزی نامشروع یرخی ها در اصناف مختلف شده و فضا را برای سودجویان تنگ می‌کند. بنابراین هر چند عده‌ای که منافعشان با عدم شفافیت گره خورده و مخالف تاباندن نور به تاریکخانه اقتصاد ایران هستند، به فضاسازی روی‌آورده و این اقدام دولت را در راستای کسری بودجه و خوردن کف‌گیر به ته‌دیگ عنوان می‌کنند اما واقعیت آن است که حتی با وجود چنین انگیزه ای، شفافیت و دریافت مالیات عادلانه از تمامی صنوف و همچنین ساماندهی مبادلات، ضرورتی انکارناپذیر بوده که سال‌های متمادی با اهمال مواجه شده و مغفول مانده بود اما حالا دولت تصمیم به اقدامی گرفته که گامی بزرگ برای عادلانه‌تر کردن مناسبات اقتصادی در ایران است و باید حمایت وافری از آن صورت گیرد.

اگرچه این اعتصاب محدود به بازه زمانی اخیر نیست و در زمستان سال گذشته بود که فعالین این صنف در اعتراض به اجرای قانون «پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان» دست به اعتصاب زده و در نهایت دولت با تعویق سه ماهه اجرای این قانون، فرصتی را برای طلافروشان در نظر گرفت اما دوباره با تکرار این ماجرا و بهانه‌جویی‌های متعدد طلافروشان در شهرهای مختلف دست به اعتصاب زده‌اند. می‌توان این‌گونه تفسیر کرد که شکل مواجهه و واکنش اولیه دولت مقابل اعتصاب‌کنندگان در زمستان سال گذشته و مخابره پیام سازش و فرصت، این تصور را پدیدار کرده که استفاده از سیاست اعتصاب و تعطیلی مغازه‌ها در نهایت باعث تعدیل مواضع متولیان امر خواهد شد و همین مسئله پافشاری بر اجرای قانون و لزوم شفاف‌سازی معاملات طلا و دریافت مالیات عادلانه را بیش از پیش آشکار می‌سازد. نگاهی به میزان اندک مالیات پرداختی فعالین این صنف که علت آن عدم شفافیت و درج‌نکردن معاملات در سامانه‌های مربوطه بوده، نشان می‌دهد که چه ظرفیت بزرگی برای مالیات‌ستانی عادلانه وجود داشته و نباید تحت هیچ شرایطی و با ایجاد فضاسازی رسانه‌ای و بهره‌گیری از اهرم‌های فشار، دولت از تصمیمی که اتخاذ کرده منصرف شود. 

قطعاً اصلاح راهبردهای غلط و تغییر ریل‌گذاری‌ها هزینه‌های مختلفی خواهد داشت اما پرداخت این هزینه‌ها حتی با وجود دل‌چرکینی بخشی از جامعه و فعالین اقتصادی نسبت به جهت‌گیری دولت در مقایسه با آن عایدی حاصل‌شده و منفعت جمعی به‌دست آمده اندک خواهد بود. این آزمونی مهم برای دولت است و کیفیت واکنش آن به اعتصابات رخ‌داده پیامی مهم را برای دیگر صنوف و فعالین مخابره خواهد کرد. اگر ایستادگی، تاکید بر اجرای قانون و دریافت مالیات عادلانه مدنظر باشد قطعاً استفاده از اهرم فشار اعتصاب برای دیگر صنوف و فعالین اقتصادی منتفی خواهد شد اما اگر مماشات در پیش گرفته شود و درب بر پاشنه سابق بچرخد، اعتصاب به روالی مرسوم برای امتیازگیری بدل خواهد شد. 

 

 

دیدگاه کاربران

P s 200 d - h 401۳۴۸۲۱۱۲۰۹:۲۶:۱۷ ۱۴۰۳/۲/۱۹
چطوره وقتی آروم شدیم با هم صحبتی داشته باشیم ! طلای 18 عیاری که به فروش می‌رسونید یا می‌خرید با پول ارزش چندانی ندارد و باز اگر 19 عیار سبک یا 21 عیار بود ی چیزی !! چون اونا دنبال اصل داستان ساخت طلا هستند !!!
ناشناس۳۴۸۲۳۷۰۱۳:۲۱:۰۰ ۱۴۰۳/۲/۱۹
اتفاقا باید مالیات ستانی را به فال نیک گرفت، درسته که به شدت مردم تحت فشار قرار میگیرند ولی دولتها دیگه نمیتونن با فروش نفت ناکارآمدیهاشون را پنهان کنند اگر مالیات میگیرید باید شفاف و واضح خدماتی که انجام می دهید را بیان کنید اگر مالیات میگیرید باید منابع را درست مدیریت کنید .
1۳۴۸۲۶۴۰۲۰:۵۴:۴۹ ۱۴۰۳/۲/۱۹
چیزی که دولت تا الآن بدنبال آن بوده ! مالیات بر تورم است نه مالیات بر عایدی سرمایه . ما نمی دانیم حرف فعلی طلافروشان درست است یا غلط؟ . اما اگر دولت از مازاد بر سرمایه فعلی طلافروشان مالیات بر عایدی بگیرد صحیح است در غیر اینصورت غلط است . دولت امروز با حریف قدرتمندتری رو به روست . تصور اینکه طلافروشان مثل کارگران و معلمان و کارمندان ضعیف و قابل سرکوب هستند بنظر من اشتباه است
ناشناس۳۴۸۲۱۲۳۰۹:۳۴:۲۰ ۱۴۰۳/۲/۱۹
دولت کوتاه نیاید و جلوی دلال بازی کاذب اینها را بگیرد
ناشناس۳۴۸۲۲۶۲۱۱:۴۴:۳۵ ۱۴۰۳/۲/۱۹
چطوری است که دولت ودیگر نهادها خودشان با مردم شفاف نیستند و حتی شهرداری هم قرار دادبا چین را پنهانی انجام داده اما مردم باید کاملاً شفاف باشند؟!
ناشناس۳۴۸۲۴۱۰۱۳:۵۲:۱۰ ۱۴۰۳/۲/۱۹
چرا میگویید دولت شفاف نیست؟ خیلی هم عملکرد دولت شفافه.....
ناشناس۳۴۸۲۵۲۸۱۶:۲۶:۱۹ ۱۴۰۳/۲/۱۹
پنهان انجام نداده....چون اگر داد بزند جلوی اون رو هم میگیرند با تحریم. تفکر چیز بدی نیست‌ طلا فروشان به راحتی نباید عادت کنند
ناشناس۳۴۸۲۱۳۲۰۹:۴۰:۴۸ ۱۴۰۳/۲/۱۹
مالیات ها در کشور جایگزین چاه نفت شده ! به جای تولید و صادرات !! این راه حل کشور نیست ...
ناشناس۳۴۸۲۲۶۰۱۱:۴۳:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۱۹
اطلاعات اقتصادی خودت را بیشتر کن
ناشناس۳۴۸۲۴۳۳۱۴:۰۴:۲۱ ۱۴۰۳/۲/۱۹
در همه جای دنیا همینه، البته دولت تولید کننده نیست، تولید به عهده بخش خصوصی باید باشه
ناشناس۳۴۸۲۴۷۵۱۴:۴۷:۳۸ ۱۴۰۳/۲/۱۹
بخش خصوصی در تحریم چی تولید کنه که بشه صادرش کرد ؟
ناشناس۳۴۸۲۵۷۵۱۷:۴۰:۵۷ ۱۴۰۳/۲/۱۹
مشكل توليد و صادرات نيست، مشكل رفع تعهد ارزي است كه دلار صادراتي بدي و ٤٢ هزارتومن بهت بدن
ناشناس۳۴۸۲۶۲۰۱۹:۵۵:۱۸ ۱۴۰۳/۲/۱۹
کشور های نفت خیز اصلا از مردم مالیات نمی گیرند و مالیات را از پول نفت که مال مردم است کم می کنند.
ناشناس۳۴۸۲۱۳۵۰۹:۴۳:۲۰ ۱۴۰۳/۲/۱۹
شنیده شدن نظرات و انتقادات اصناف از هر صنفی که هستن و از هر قشری که هستن، حداقل کاریست که متولیان امر میتوانند انجام دهند .
ناشناس۳۴۸۲۲۲۳۱۱:۱۲:۳۰ ۱۴۰۳/۲/۱۹
بارها شده ولی این ها دنبال بهانه هستند تا فرار کنند از ره گیری، با اینکه این ها کلا درها را برای مدت طولانی ببندن هیچ مشکلی برای اقتصاد کشور درست نمی شود اما همین صنف جز بیشترین فرارهای مالی دارند هیچ تورم هم درست می کنند
ناشناس۳۴۸۲۲۵۶۱۱:۴۲:۱۷ ۱۴۰۳/۲/۱۹
این مالیات ها برای بهداشت رایگان یا اموزش رایگان چه خدماتی به مردم می دهید با این حجم از مالیات ؟
ناشناس۳۴۸۲۱۴۲۰۹:۴۷:۴۲ ۱۴۰۳/۲/۱۹
حرف طلا فروش ها هم مثل بقیه مردم ایران نشنیدین هم مهم نیست .
ناشناس۳۴۸۲۱۴۳۰۹:۴۷:۵۸ ۱۴۰۳/۲/۱۹
کارمندان هنوز حقوق نگرفته مالیات از حقوققشون کم میشه ، اصلا قابل قبول نیست صنفی که درآمدهای هنگفت دارد در مقابل شفاف سازی مقاومت کند.
ناشناس۳۴۸۲۲۵۷۱۱:۴۲:۵۱ ۱۴۰۳/۲/۱۹
کارمند مگه کار هم میکنه ؟
ناشناس۳۴۸۲۶۹۰۲۳:۱۴:۱۰ ۱۴۰۳/۲/۱۹
کارمند کار نمی کند!!! قبول اما دلال ها و برخی بازاری ها کار می کنند چون؛ با تغییرات دلار یک شبه اندازه 10 سال کارمند سود می برند. چون عاشق افزایش دلار و بدبخت نشان دادن خود و کسادی بازارند ولی حاضر به پرداخت مالیات نیستند. کارمند کار نکن مالیات می دهد. شما هم باید مالیات بدهی. اصولا اسم مالیات خراج بوده و پولی که به زور گرفته می شود. دل بخواه نیست که هرکسی نخواست اعتصاب کند و گردن کسی کند
ناشناس۳۴۸۲۲۶۴۱۱:۴۷:۰۴ ۱۴۰۳/۲/۱۹
البته این مالیات از جیب خریدار طلا گرفته می شود نه از فروشنده.
ناشناس۳۴۸۲۱۶۵۱۰:۰۰:۱۹ ۱۴۰۳/۲/۱۹
البته ما در اين مختصر عرايض كاري به طلا فروشان بازار كه ماليات شان ممكنه منصفانه و يا غير منصفانه باشد ، نداريم ! --------------------------------------------- حالا كه نامي از « طلا » و « طلا فروشان » و نيز « ماليات » به ميان آمده ، اين بنده حقير عرض مي كند كه نكند به نام ماليات حق و نيز ماليات ناحق ، يك « طلا فرشي » پيدا شود و « طلا » هاي ناب مملكت را به قيمت زر ِ ناسره بفروشد ! --- آن « طلا » هاي ناب چه باشد برادر ؟ --- معلومه اخوي ! آن طلاهاي ناب دين و ايمان و اعتقادات و “ اسلام شيعي » و دنيا و آخرت مردم ، بخصوص جوانان و نو جوانان آگاه و درس خوانده و نيز نسلي كه در دهه قرن بيست و يكم زندگي مي كند ، مي باشد !! -- و آن طلا فروش كي باشد ؟ -- و آن طلا فروش دولت باشد كه براي تامين هزينه هاي معمول و نيز هزينه هاي غير معمول خود ، به هر نحوي دست در جيب ملت كند و توقع داشته باشد كه در اين وضعيت اقتصادي يك حقوق بگير و يا بازنشسته و يا كار گر بخواهد با حقوق بخو ر و نمير زندگي كند و كرامات انساني و نيز كرامات اسلامي خود را حفظ كند و نيز بخواهد به عنوان يك ايراني سر افراز در دهكده جهاني شرف حضور داشته باشد ! نتيجه : دولت دست به « طلا فروشي » نزند و « طلاها » را به هر قيمتي از دست ندهد !
ناشناس۳۴۸۲۱۷۱۱۰:۰۷:۱۶ ۱۴۰۳/۲/۱۹
مالیات اگر به دلیل کاهش ارزش پول ملی باشد قطعا مشروع و صحیح نیست! دولت بر افزایش قیمت طلا به دلیل کاهش ارزش پول ملی و افزایش دلار مالیات می گیرد! از یک طرف دولت ناتوان از حفظ ارش پول ملی و ایجاد ثروت است و از طرف دیگر مالیات هم از مردم میگیرد!
ناشناس۳۴۸۲۲۲۴۱۱:۱۳:۴۶ ۱۴۰۳/۲/۱۹
سال های سال سهم نفت در اقتصاد بالا و سهم مالیات کم بوده که تورم در کشور می دیدید!!
ناشناس۳۴۸۲۲۵۳۱۱:۳۳:۲۹ ۱۴۰۳/۲/۱۹
تورم دلیلش نداشتن صادرات و چاپ اسکناس ربطی به مالیات نداره
ناشناس۳۴۸۲۵۳۰۱۶:۲۹:۵۸ ۱۴۰۳/۲/۱۹
این تعریف جدید افزایش تورم است؟
ناشناس۳۴۸۲۳۱۳۱۲:۲۷:۱۱ ۱۴۰۳/۲/۱۹
عزیزم آیا میدانی کشورهایی مانند آمریکا یا فرانسه صادرات آنها کمتر از واردات هست؟ اما در ایران برعکس هست؟ آیا میدانی اکثر کشورهای جهان چاپ پول می کنند چه بدون پشتوانه و چه با پشتوانه؟اما با مالیات تورم را کنترل می کنند؟!!
ناشناس۳۴۸۲۳۷۷۱۳:۲۴:۴۴ ۱۴۰۳/۲/۱۹
اصلا میدونی صادرات فرانسه و المان چیه و چقدره ؟
ناشناس۳۴۸۲۵۳۹۱۶:۴۷:۱۵ ۱۴۰۳/۲/۱۹
آلمان تراز تجاری مثبت دارد اما فرانسه منفی هست
ناشناس۳۴۸۲۵۱۱۱۵:۴۷:۰۵ ۱۴۰۳/۲/۱۹
همه حرفهای شما بدون پشتوانه و بدون سند است و تراز تجاری آلمان و فرانسه مثبت است! فقط شما میدانید ایران یکی از کم ارزش ترین پولهای جهان را به استناد امار دارد !
ناشناس۳۴۸۲۵۳۸۱۶:۴۶:۲۸ ۱۴۰۳/۲/۱۹
و اینقدر برای اینها از غرب گفتند و مدح کردن که نمی توانند باور کنند که کسری تجاری دارند!!!
ناشناس۳۴۸۲۱۷۶۱۰:۲۰:۰۷ ۱۴۰۳/۲/۱۹
دولت فعلی تنها هنرش بجای حل ریشه ای مشکلات انتقال فشار تحریم وبی کفایتیها به مردم است ومردم روز به روز بیشتر فقیر میشوند واسیب می بینند
ناشناس۳۴۸۲۲۲۵۱۱:۱۴:۳۹ ۱۴۰۳/۲/۱۹
اتفاقا برعکس دارد اصلاح ساختاری می کند که رفاه بیشتر شود
مهدی۳۴۸۲۱۹۴۱۰:۴۱:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۱۹
من خودم منقد و مخالف جدی دولت هستم. ولی این کار خوبیه و باید از سال ها پیش انجام میشد. امیدوارم این شفافیت تو همه زمینه اجرایی بشه. تو تمام کشورهای پیشرفته جهان چه مردم عادی و چه سرمایه دارها و سیاستمدار ها اطلاعات مالی و دارایی هاشون شفاف و مشخصه و با این کار از پول شویی و یا فرار از مالیات جلوگیری میشه
جواد۳۴۸۲۵۷۷۱۷:۵۱:۲۱ ۱۴۰۳/۲/۱۹
البته به شرطی که حساب و کتاب تمامی نهادهای اقتصادی چه دولتی چه خصوصی و چه بنیادها شفاف شود و مالیات بر حق ستانده شود
ناشناس۳۴۸۲۲۰۰۱۰:۵۲:۱۲ ۱۴۰۳/۲/۱۹
حرف پولدارها فقط در این مملکت شنیده میشود مقایسه کنید با درخواست قانونی کارگران در مورد دستمزد با در خواست غیر قانونی طلافروشان در موردمالیات و رفتار دوگانه دولت با آنها
مجید۳۴۸۲۲۰۱۱۰:۵۳:۱۰ ۱۴۰۳/۲/۱۹
همون بهتر که بسته باشند پدر ملتو درآوردن با قیمت ثانیه ای از دولتمردان خواهشمندم حتما از اینها مالیات بگیرن با این درآمد نجومی حاضر به کمک جهت آبادانی کشور عزیزمان نیستند الان چند روزیست که بسته هستند قیمت طلا کاهشی شده
مصطفی۳۴۸۲۲۲۸۱۱:۱۶:۱۹ ۱۴۰۳/۲/۱۹
باید با قاطعیت باهاشون برخورد بشه . نمیشه که هرکسی یه قانونی رو دوست نداشت اعتصاب کنه . اینطوری باید کارمندان هم که تو همه این سال ها مالیات دادن ، اعتصاب می کردن که چرا بقیه اصناف مالیات نمیدن یا کم میدن . به این جوسازی هایی هم که توسط رسانه های کانون های قدرت و ثروت انجام میشه نباید توجه کنند .
ناشناس۳۴۸۲۲۳۳۱۱:۱۸:۵۶ ۱۴۰۳/۲/۱۹
اینقدر تو این سالها بعضی طلا فروشه مردم را دوشیدن اغلبشان بساز بفروشند ‌دارند .
محمد۳۴۸۲۲۴۲۱۱:۲۵:۱۷ ۱۴۰۳/۲/۱۹
کارمندی که طرف میگه مالیات میده معلوم هستش چقدر حقوق میگیره میگن برجی بیست میلیون این مقدارش را باید بدی ولی مثل بعضی از کارها مثلاً تره بار میوه طرف میاد میگه این مقدار مالیات باید بدید اولا مالیات بر درآمد هستش نه مالیات بر کارت خوان طرف دوتا کارتن موز خریدکیلوی شصت هزار میخواد هفتادوپنج بفروشه پنچ کیلو سیاه‌میشه بفروشه چهل هزار همه سوده بار رفته مالیات میگه شما آنقدر کارت کشیدی یا همه بارهای دیگه ماشین همینطور طرف ماشین خریده یک میلیارد مفروشه نهصد میلیون صد ضرر کرده مالیاتم باید بده طلا هم همینه ثبات که نداره امروز سکه 45میلیون فردا میشه 43میگن شما کارت کشیدی هم توی خرید هم فروش
ناشناس۳۴۸۲۲۴۶۱۱:۲۷:۵۳ ۱۴۰۳/۲/۱۹
حالا که چی میخواین مالیات ندین همه باید بدن وگرنه مملکت از رونق میفته ماشالا شما طلا فروشا رو صد گرم طلاکلی نفع می کنید دیگه ناراحتی نداره قشر کارگر و کارمند چی بگه
ناشناس۳۴۸۲۲۴۹۱۱:۳۰:۱۴ ۱۴۰۳/۲/۱۹
دولت در مورد کاهش سرعت اینترنت و فیلترینگ پاسخگو باشد .
سعادت۳۴۸۲۲۵۱۱۱:۳۲:۳۰ ۱۴۰۳/۲/۱۹
1- اینکه دولت سعی داره تا بتونه اطلاع جامع و کاملی در مورد وضعیت تمام صنوف داشته باشه از طرف اصناف قابل قبول و احترامه و هیچ شکی در این مورد نیست واگر مقاومتی در این مورد صورت میگیره برای تعویق انداختن این مورد نیست بلکه برای اینه که اصناف نگرانی هایی در مورد اجرای ناصحیح قانون دارند که باید شنیده بشه و این موضوعات بر خلاف نظر نویسنده که به صورت نگاه از بالا به پایین هست به نظر اینجانب بعنوان یک فعال صنفی دور از منطقه 2- دولت بزرگترین شریک تجاری اصناف و شرکت هاست و طبق قانون این اختیار رو داره که از محل سود مبلغی رو بعنوان مالیات مطالبه کنه و صرف عمران و آبادانی کشور کنه پس این شریک تجاری باید اینقدر مناعت طبع داشته باشه تا بتونه حرف های شریک تجاریشو رو بشنوه و یکطرفه با اهرم فشار و ... واحدهای اقتصادی رو تحت فشار قرار نده 3- شفاف سازی امر مهمیه و لازمه اقتصاد کشوره ولی متاسفانه این شفاف سازی داره از لایه های زیرین جامعه شروع میشه و در سطوح بالای جامعه بنا به دلایلی اجرا نمیشه و مسلما در موقع اضطرار اول از همین لایه های زیرین جامعه سهم خواهی شروع میشه 4- بعنوان یک واحد صنفی اگر الان بنده بخواهم به آمارهای اقتصادی جامعه دسترسی داشته باشم این آمارها وجود خارجی نداره و بنا به مصالح امنیتی در اطلاع عموم قرار داده نمیشه شما سایت مرکز آمار و اطلاعات و سایت بانک مرکزی رو ببینید آخرین اطلاعاتشون مربوط به چه تاریخیه و حتما این تاخیر باعث عدم تصمیم گیری درست و به موقع سرمایه گذاران میشه 5- واحدهای اقتصادی زیادی وجود دارند که از معافیت های مالیاتی برخوردارند و متاسفانه قانون گذار هیچ تصمیم در این مورد نگرفته است. 6- عدم رعایت عدالت مالیاتی هم در جمع آوری اطلاعات و هم در فرآیند وصول و مطالبه مالیات، تنها چیزیه که الان در سیستم مالیات ستانی کشور وجود نداره شما با یک آمار از حجم پرونده های ارسالی به هیات های حل اختلاف مالیاتی خیلی راحت می تونید شاخص های عدالت سیستم مالیات ستانی کشور رو مورد سنجش قرار دهید. 7- تا شفاف سازی از سطوح بالای حکومتی شروع نشه ، تا زمانی که به مودی بعنوان فرار کننده از مالیات نگاه بشه ، و تا زمانی که دولت فقط به فکر پر کردن بودجه مالیاتی خود باشه و در این مسیر از صدای خرد شدن استخوان های فعالان اقتصادی که هر از چند گاهی اخبارش شنیده میشه و ... باور کنید هیچ اتفاق خوبی نخواهد افتاد، با اخبار نادرست از صداسیما و جو پراکنی بر علیه اصناف و فعالین اقتصادی که الان در شرایط خوبی قرار ندارن مردم رو در مقابل فعالین اقتصادی قرار ندهید چون نتیجه این روند خروج سرمایه از کشور خواهد بود مخصوصن الان که کشورهای همسایه با تبلیغ معافیت مالیاتی 10 ساله تمام کسبه این کشور رو مورد هدف قرار دادند با تشکر از سایت الف
ناشناس۳۴۸۲۲۵۴۱۱:۳۳:۴۲ ۱۴۰۳/۲/۱۹
چرا پول‌دارترین اقشار مالیات نمیدن؟ طلافروشان .. بازیگران.. پزشکان .. ولی یه بازنشسته یا کارمند که حقوق حداقلی میگیره قبل از پرداخت حقوق مالیاتش گرفته میشه؟
ناشناس۳۴۸۲۲۶۸۱۱:۵۱:۳۰ ۱۴۰۳/۲/۱۹
اصلا بگذارید تا آخر سال صنف طلا فروشان اعتصاب کنندو درب دکان را ببندند اصلا باید مثل مشهد پلمپ شود تا تنبیه شوند ! مردم واقتصاد را با سفته بازی و کلک بیچاره کرده اند و حالا برای چندرقاز مالیات آه و ناله سر میدهند
ناشناس۳۴۸۲۲۹۵۱۲:۱۳:۳۸ ۱۴۰۳/۲/۱۹
چرا برخی از ارگانها از پرداخت مالیات معاف میباشند؟؟
حسین۳۴۸۲۳۰۲۱۲:۲۱:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۱۹
دولت هم با این مالیاتهای سنگین پدر اصناف را در آورده .از یه طرف با ایجاد تورم جنسی که کاسب میفروشه را نمیتونه بخرش را یه جورایی به نفع خودش تمومش میکنه از اون ور هم هرسال یه مالیات سنگین از کاسبا میگیره نوش جان میکنه .... هیچ کاسبی اصلا صرف نداره .ملت را انداختن جون هم .خودشون هم شدن دایه از مادر مهربون تر.
ناشناس۳۴۸۲۳۹۱۱۳:۳۷:۲۸ ۱۴۰۳/۲/۱۹
دوران مفت خوری و مفت بری و دلال بازی تمام شده است. چاه نفتی در کار نیست .اگر هم باشد برای آیندگان است.
اینجا جایی برای خنده نیست۳۴۸۲۳۰۹۱۲:۲۴:۰۷ ۱۴۰۳/۲/۱۹
حداقل شما که مدعی شفافیت هستید اخبار درست منعکس بکنید اعتصاب طلا فروش ها به خاطر مالیات بر عایدی سرمایه است که برای این کار باید میزان طلای خود را در سامانه ثبت کنند مثل اینکه به کاسبی بگویند موجودی انبار در اختیار دیگران بگذار یا شخصی به اداره دولتی مراجعه کنه و درخواست دیدن نامه های محرمانه را بکنه!!!!!!
سالار۳۴۸۲۳۳۶۱۲:۵۰:۰۲ ۱۴۰۳/۲/۱۹
بعضی از طلا فروش ها بیخود شلوغ می کنند که از شفافیت فرار کنند .دولت باید قانون را اجرا کند اتفاقا دلالی و سوداگری کمتر و به نفع مردم خواهد بود . شما مقایسه کنید یک طلا فروش با آین حجم ثروت و دارایی (اعم از ملک و خودرو و طلا و ....که همه را از راه دلالی به دست آورده ) در مقایسه با یک کارمند چه میزان مالیات می دهد ؟ صرافان و دلار فروشها هم مثل طلا فروش ها فقط توی این 10 یا 20 ساله پول مفت به جیب زدند و صاحب همه چیز شدند دولت هر چه از این دو قشر مالیات بگیرد باز هم کم گرفته و سر دولت کلاه رفته
اکبر۳۴۸۲۳۴۰۱۲:۵۶:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۱۹
این کار به ضرر مردم است چون طلا فروش از مردم میگیره
ناشناس۳۴۸۲۳۴۵۱۳:۰۰:۵۷ ۱۴۰۳/۲/۱۹
دولت به هیچ عنوان نباید در برابر زورگویی طلافروشان کوتاه بیاید و طلا فروشان مثل بقیه اصناف و کارگران و کارمندان باید از قانون مالیات تبعیت کنند
ناشناس۳۴۸۲۳۴۸۱۳:۰۳:۳۷ ۱۴۰۳/۲/۱۹
برخی کسبه فشار مالیات و تورم را با افرایش نرخ ها بر مشتری برای خود خنثی میکنند. خودم شاهدم که دو مورد خدمات در همین اول سال را با پنجاه در صد افرایش پرداخت کرده ام.
ناشناس۳۴۸۲۳۵۴۱۳:۰۷:۳۲ ۱۴۰۳/۲/۱۹
معلومه که طلا فروشان که بعضا چند ده و چند صد کیلو طلا دارند نمیخوان فروششان ومیزان دارایی اشان معلوم شه برای همین اعتصاب کردند. خیلی از این آقایون با درامد نجومی وغیر شفاف هنوز دارن یارانه میگیرن...
ناشناس۳۴۸۲۳۵۸۱۳:۰۹:۳۹ ۱۴۰۳/۲/۱۹
اول از چندتا طلا فروش پرینت پرداخت‌های مالیاتی را بگیرید البته رندم بعد بفرمایید مالیات نمی‌دهند. ویترین دارها کاملا در رصد مالیاتی هستند بنکداران این صنف که معمولا بانفوذ هستند و در چند شغل سرمایه گذاری می‌کنند در دسترس نیستند اکثر در مکان‌هایی فعالیت می‌کنند که هیچگونه تماسی با خارج ندارند و دیده نمی‌شوند.
ناشناس۳۴۸۲۳۸۳۱۳:۲۸:۱۸ ۱۴۰۳/۲/۱۹
حبيب آقا ، كارمند دولت كه نزديك به دو ساله كه به افتخار بازنشستگي نائل آمده است ، با ذوق و شوق مي گويد : -- سي سال آزگار براي دولت كار كردم ، در اين سي سال حتي يك ريال بدهي مالياتي ندارم ! حساب مالياتي ام صاف ِ صاف ! ... عينهو كف دستم! . خدا را سپاسگزارم ! البته اين از افتخارات بنده هست ! ... اين نقطه درخشاني هست در كارنامه سي ساله ام ! سر برج كه مي شد مالياتم تا يك ريال آخر پرداخت مي شد ، يعني كم مي شد ! دقيق ... سر وقت ... بي كم و زياد ! خدا خيرشان بدهد مسئولاني كه زحمت اين كار را بر عهده داشتند و سروقت ماليات بنده را از حقوقم كسر مي كردند و زحمت اين كار را از دوش بنده بر مي داشتند !! كه انشا الله خدا صد در دنيا و هزار در آخرت جزاي خيرشان بدهد ! ... همه بايد ماليات بدهند ، پرداخت ماليات بايد براي مردم بشود يك فرهنگ ... فرهنگ مالياتي ... بيشتر ماليات ها كه نبايد از ما كارمندان و حقوق بگير ها باشد ! اين درست نيست كه مقدار زيادي از در آمدهاي مالياتي دولت از قشر حقوق بگير و كارمند باشد ! آدم سراغ دارم -- كريم آقا را عرض مي كنم ، باجناقم ، باجناق دومي ، شما نمي شناسيدش ! --كه كرور كرور در آمد دارد و اما مثل آب خوردن از زير بار ماليات در مي رود !! ... كريم آقا معتقده كه آدم زرنگي هست كه زير بار ماليات در مي رود ! اما به نظرم كريم آقا فرهنگ مالياتي ندارد ! ... اما خب ! ماليات هم بايد عادلانه باشد ، منصفانه باشد ، شامل همه كس بشود ... تبعيض مالياتي هم نباشد ! شنيدم كه در يكي از ممالك غربي ضرب المثلي در بين مردم هست كه مي گويند : « از دست دو كس نمي توان در رفت ... نمي توان گريخت .. يكي از دست مامور قبض روح و ديگري از دست مامور مالياتي ! خيلي جالبه نه ؟ ... بازهم خدا را شكر ، سي سال كارمند باشي و يك قرون ، يك ريال بدهي مالياتي نداشته باشي ، كه بحمد الله و المنه بنده اين افتخار را دارم ! بازهم خدا را شكر !
ناشناس۳۴۸۲۳۸۸۱۳:۳۵:۱۵ ۱۴۰۳/۲/۱۹
دوران پول مفت درآوردن و مالیات ندادن و خونه و ماشین و ویلا خریدن و تیکه انداختن به نظام و حکومت تمام شده است.
ناشناس۳۴۸۲۴۸۶۱۴:۵۵:۲۸ ۱۴۰۳/۲/۱۹
همچین دورانی اصلا شروع نشده بود که بخواد تموم بشه سالهاست با تورم وحشتناک فقط داریم فقیرتر میشیم
ناشناس۳۴۸۲۴۰۹۱۳:۵۲:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۱۹
مردم باید شفاف باشند و دولت و مجلس غیر شفاف و غیر علنی ....مردم باید قانون پولشویی در بانکها را رعایت کنن ولی دولت زیر بار fatf که همین قانون است نمیرود ؟؟!!
صمصام۳۴۸۲۴۲۶۱۴:۰۲:۱۶ ۱۴۰۳/۲/۱۹
من تو کریم خان به چشم خودم دیدم ...طلافروش ها دو تا یا سه تا حساب دارند که فقط یکی اش به سازمان امور مالیاتی متصل هست اگر بخوام بهتر توضیح بدم : شما مثلا یه تیکه طلا میخرید 30 میلیون طلا فروش به دو شکل پولش رو دریافت میکنه حالت اول از این 30 میلیون 20 میلیونش رو با کارتخوان متصل به سازمان مالیانی دریافت میکنن و 10 نیلیون باقی اش رو با یک کارتخوان دیگه دریافت میکنن حالت دوم همون مبلغ 20 میلیون رو با کارت خوان دریافت میکنه و بقی اش رو بهش شماره کارت میده که بره بیرون از پاساژ کارت به کارت کنه به نظر من علاوه بر ثبت مبلغ باید نوع کالا و وزن دقیق کالاو ارزش کالا منطبق با فاکتور رسمی رو هم ثبت کنند در سامانه تجارت
نگار۳۴۸۲۴۴۸۱۴:۲۷:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۱۹
مالیات باید در ازای دریافت خدمات باشد. دولت چه خدماتی به مردم می‌دهد که راه به راه مالیات می‌گیرد. درضمن این سیستم سرک کشی دولت بسیار شبیه به دولت‌های کمونیستی است و در اسلام سرک کشی ممنوع است
ناشناس۳۴۸۲۴۸۲۱۴:۵۲:۳۵ ۱۴۰۳/۲/۱۹
دولت خدماتی به مردم نمی دهد که انتظار مالیات گرفتن داشته باشد
حامد۳۴۸۲۵۴۵۱۶:۵۴:۰۱ ۱۴۰۳/۲/۱۹
بخش قابل توجهی از مردم، سیاست های اقتصادی این دولت را در جهت فقیر تر کردن مردم میدانند.
ناشناس۳۴۸۲۵۴۶۱۶:۵۵:۴۶ ۱۴۰۳/۲/۱۹
طلاهاتونه بزارین در کوزه آبشو بخورین ما طلا نخواستیم!!!
حسن۳۴۸۲۵۸۱۱۸:۰۰:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۱۹
یک نمومنه از مالیاتهایی که اختراع کردید( خودرو ، طلای مردم در خانه ، مسکنی که گرانی انان مسببش دولته و غیره) بیارید که در دنیا اعمال میشود، بعد تورم خودش مالیات پنهانه و نمیشود از مالیات مالیات گرفت ( در اصل مالیات ستانی منصفانه و‌قانون مند حرفی نیست) دولت سکه را با دلار ۹۰ هزارتومانی به مردم میفروشد اونوقت با چه منطقی میخواهد دوباره از گرانفروشی نجومی انجام شده مالیات ( تو بخوان باج ) بگیرد ، پ اگر به مسؤلان امور مالیاتی نگاه کنید همه میانگین زیر ۳۰ سال را دارند خوب معلوم است که تهی از تجربه و حسن تدبیر و درایت معقوله باشند و با این فرمان اعتراضات صنوف دیگر در راه است مالیات در زمان رکود اقتصادی بی معنی است هر چند دولت که اصلا بجز رونق و‌شکوفایی اقتصادی چیز دیگری نمیبیند
ناشناس۳۴۸۲۶۱۴۱۹:۲۰:۰۷ ۱۴۰۳/۲/۱۹
کارگر بدبخت مالیات بده طلا فروش برا فرار از مالیات اعتصاب کنه واقعا که عدل علی پابرجاست .
اکبر۳۴۸۲۶۳۶۲۰:۴۷:۴۶ ۱۴۰۳/۲/۱۹
متاسفانه دولت ناتوانی خود را می‌خواهد در قالب مالیات غیر قانونی از جیب مردم تامین کنه
ناشناس۳۴۸۲۶۶۹۲۲:۲۲:۰۷ ۱۴۰۳/۲/۱۹
فقط یک جمله مختصر و مفید مطمین باشید هر مالیاتی به مصرف کننده نهایی اصابت میکنه حالا خودتون قضاوت کنید که این مالیات هایی که هر روز اضافه میشه به نفعمونه یا به ضررمون
ناشناس۳۴۸۲۶۷۸۲۲:۵۱:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۱۹
درخصوص اخذ مالیات چه خدماتی به مودیان خوش حسابداده
بنده خدا اصل۳۴۸۲۶۹۷۲۳:۳۴:۵۷ ۱۴۰۳/۲/۱۹
روشی که دولت گذاشته خطرناک و به ضرر مردم است. طلافروشها مخالف مالیات نیستند بلکه روش پیشنهادی دولت را بنفع کشور و مردم نمیدانند. بنظر بنده راه حل آن اعتصاب نیست بلکه روش فوق رادبمدت شش ماه مسکوت بگذارند و مذاکره کنند و به راه حلی که به صلاح و صرفه مردم و کشور است به توافق برسند.لطفا کسانیکه با الفبای اقتصاد و روشهای مالیاتی آشنایی ندارند یکدیگر را متهم نکنند. تشکر
ناشناس۳۴۸۲۸۲۸۰۷:۴۷:۴۶ ۱۴۰۳/۲/۲۰
واسه مردم نه. واسه زرگرها خطرناکه. من پیشنهاد میکنم ۶ ماه آزمایشی این طرح اجرا بشه اگر خوب بود ادامه بدهند. خواهشا با حرف های صدمن یه غاز از مالیات دادن فرار نکنید. دوران پول بی حساب درآوردن تمام شده است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  4. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  5. حالا زمان مذاکره است

  6. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  7. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  8. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  9. وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی

  10. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  11. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  12. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  13. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  14. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  15. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  16. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  17. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  18. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  19. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  20. مأمور خاطی بازداشت شد

  21. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  22. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  23. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  24. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  25. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

آخرین عناوین