حالا زمان مذاکره است

سامان مهراد، گروه سیاسی الف،   4030229049 ۱۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
حالا زمان مذاکره است

گویا زمزمه‌های چند هفته پیش رسانه‌های بین‌المللی در خصوص مذاکرات قریب‌الوقوع ایران و آمریکا رنگ حقیقت گرفته و آن‌طور که منابع خبری روایت کرده‌اند، نمایندگان ایران و ایالات‌متحده هفته گذشته در عمان مذاکرات غیرمستقیمی را انجام داده‌اند.

اگر این ادعا صحت داشته باشد باید از اقدام دستگاه دیپلماسی حمایت کرده و حضور در میز مذاکره را اقدامی در جهت منافع ملی تفسیر کرد. هر چند که سیاست‌زدگی در ایران به‌حدی است که عده‌‌ای نگاه مغرضانه به این گزاره داشته و حمایت از مذاکرات ایران و آمریکا را به حضور اصولگرایان در مسند قدرت مرتبط می‌کنند اما آن‌چیزی که تعیین‌کننده است، ارتباطی به گرایش‌های سیاسی نداشته و به نوع مواجهه دستگاه دیپلماسی با واقعیت‌های موجود باز می‌گردد؛ واقعیت‌هایی که برگرفته از تغییر موازنه قوا در میدان است.

برهه کنونی، مقطعی است که ایران در مواجهه با غرب به‌دلیل پاسخ نظامی به اسرائیل در واکنش به حمله‌ای که علیه ساختمان کنسولگری در دمشق صورت گرفت، دست برتر را پیدا کرده و روی تصورات گذشته مبنی بر ضعف راهبردی خود خط بطلان کشید. این واکنش قاطع نظامی نشان داد که جمهوری‌اسلامی برای تأمین منافع خود خط‌قرمزی نشناخته و اجماع متحدین رژیم‌صهیونیستی و قدرت‌های جهانی هم خللی در این مسیر وارد نخواهد کرد چون بنا بر ترسیم معادله‌ای جدید علیه غرب است و هر اندازه که منافع ایران مورد تهدید قرار گیرد، مقابله به مثل صورت خواهد گرفت. جمهوری‌اسلامی ثابت کرد که از قدرت متوازن‌کردن تهدیدات علیه خود برخوردار است و اگر شرایط ایجاب کند، در همان حوزه‌هایی که نقطه‌ثقل مناقشات بوده، شرایط را به نقطه غیرقابل بازگشتی می‌رساند؛ اظهارات صریح چند تن از مقامات مهم و عالی‌رتبه کشور موید این گزاره است.

حالا و پس از اثبات قدرت سخت ایران، زمان ترجمه قدرت میدان در حوزه دیپلماسی است. هر چند که میدان و دیپلماسی به‌شکلی توامان دو بال قدرت و اقتدارآفرینی کشورند اما دیپلماسی عرصه‌ای است که در آن قدرت تولید‌شده میدان عینیت می‌یابد و می‌توان به‌واسطه آن در نظام جهانی امتیازات فراوانی را اندوخت. از این روست که قدرت‌نمایی نظامی ایران در مقابل اسرائیل و قدرت‌های غربی فرصتی را برای امتیازگیری از غرب و رفع تحریم‌های اقتصادی ایجاد کرده و از این مجال باید به بهترین شکل ممکن بهره برد. حالا که اخبار  از مذاکرات ایران و آمریکا حکایت می‌کند باید به‌دور از خط و ربط‌های سیاسی و با عینک منافع ملی از نفس این مذاکرات حمایت کرد زیرا مقدمات کسب امتیازات پایدار از غرب فراهم شده و موفقیت آن بستگی به سیاست‌ورزی دیپلمات‌های ایران دارد؛ برخلاف مذاکرات هسته‌ای از سال ۹۲ تا ۹۴ که ایران از موضع ضعف با غرب مواجه شد و با استادیومی‌کردن سیاست‌خارجی و وابسته‌کردن کشور به انعقاد هر توافق و با هر کیفیتی، برجام ناپایدار متولد شد.

برخلاف آنچه که بسیاری تعبیر می‌کنند، ایران نگاهی ایدئولوژیک به رابطه با غرب و توافق با ایالات‌متحده نداشته و از قضا با رویکرد واقع‌گرایانه و مبتنی بر منافع ملی به سیاست‌ورزی پرداخته و موارد متعددی هم برای اثبات این گزاره وجود دارد. پس واضح است که بر خلاف تبلیغات منفی در خصوص غلبه ایدئولوژی بر منافع‌ملی، ایران نگاهی پراگماتیک در عرصه سیاست‌خارجی نیز دارد و از همین روست که گاهی اوقات از مذاکره استقبال می‌کند و مقاطعی هم گارد خود را به‌روی توافق می‌بندد. 

به هر روی، این برهه مقطعی است که دستگاه دیپلماسی کشور می‌تواند میوه قدرت سختی که به جهانیان نشان داده شد را بچیند و حمایت از آن از سوی همه جریان‌های سیاسی ضروری است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۹۳۸۲۶۰۹:۲۹:۱۲ ۱۴۰۳/۲/۳۰
اگر برای احیای برجام و واگذاری منافع ملی باشد من یک شهروند عادی ایران حمایت نمی کنم و نمی خواهم نفرین گویی آیندگان باشم
ناشناس۳۴۹۳۹۶۹۱۱:۳۵:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۳۰
چرا آخر ریاست جمهوری بایدن دوباره ترامپ میاد روز از نو روزی از نو
امیر حسین سلطان/تهران۳۴۹۴۱۰۰۱۳:۲۲:۵۰ ۱۴۰۳/۲/۳۰
اولا باید گفت: «الخیر فی ماوقع» ثانیا چه آقای ترامپ بیاید و چه نیاید گرچه احتمال دوباره آمدنش هم ضعیف به نظر می رسد اما قدر مسلم قدر فرصت ها در همه احوال باید به خوبی دانسته شود چرا که از دست دادن زمان به این سادگی ها قابل جبران نیست و چه بسا باید بگوییم غیرممکن و محال است. زمان رفته دیگر برنمی گردد! رسیدن به توافق عادلانه و همه جانبه به نفع همه طرفین است و حالا چه آقای بایدن از توافق جدید با ایران بیشتر منتفع گردد یا خیر در هر حال ما باید به دنبال حفظ و افزایش منافع ملی خودمان باشیم و اینکه دیگران چه می گویند و یا چه خواهند گفت در موافقت و یا مخالفت با توافق جدیدمان در وهله بعدی اهمیت دارد و در وهله نخست همان حفظ و افزایش منافع ملی میبایست مد نظرمان باشد ولاغیر. «تعز من تشا و تذل من تشا»
ناشناس۳۴۹۴۱۸۱۱۳:۵۷:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۳۰
بایدن نیاز به توافق با ایران داره تا یه چیزی تو دستش پر باشه برای انتخابات چرا الان بایدن یادش افتاده
ناشناس۳۴۹۴۴۱۸۱۶:۲۳:۳۰ ۱۴۰۳/۲/۳۰
آخه اگه الان زمان دکتر ظریف بود همین خود شما میومدی می‌گفتی تا ترامپ نیومده باید مذاکرات به نتیجه برسه!
ناشناس۳۴۹۴۴۶۱۱۷:۰۷:۰۳ ۱۴۰۳/۲/۳۰
ازاینکه قبول دارید مذاکره با امریکا بیهوده است خوشحالم ایکاش غرب گداها هم فهم میکردند
علی۳۴۹۴۰۰۸۱۲:۰۸:۰۳ ۱۴۰۳/۲/۳۰
منافع ملی شما چگونه تامین می شود در فروش نفت غیر شفاف و غیر رسمی و تجارت غیر رسمی از دست چندم بدون پشتیبانی و واردات قطعات و محصولات چینی به اسم تولید داخلی؟
ناشناس۳۴۹۴۱۲۴۱۳:۳۴:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۳۰
منافع ملی یعنی دخالت نکردن دیگران در امور داخلی ایران که چی داشته باشد و یا نداشته باشد و ربطی به تجارت هم ندارد
ناشناس۳۴۹۴۳۸۱۱۵:۵۳:۱۲ ۱۴۰۳/۲/۳۰
یک جور شعار می دهید و جور دیگری عمل می کنید!!!!!
ناشناس۳۴۹۴۰۴۸۱۲:۳۲:۱۵ ۱۴۰۳/۲/۳۰
باز حرف از مذاکره شد کاسبان تحریم وحشت کردند ؟
ناشناس۳۴۹۴۱۲۵۱۳:۳۵:۲۶ ۱۴۰۳/۲/۳۰
کاسبان تحریم همان مذاکره کنندگان واگذاری منافع ملی هستند ولو ندانند!!
ناشناس۳۴۹۴۱۴۲۱۳:۴۳:۴۹ ۱۴۰۳/۲/۳۰
کاسب تحریم اوباشی هستن که اول ایران رو تضعیف و تحقیر کردن و شیطان رو بنام کدخدا معرفی کردن و بعد رفتن با شیطان مذاکره حالا که ایران در سایه‌ی میدان به اقتدار لازم رسیده وقت مذاکره‌ است اما نه مذاکره برای مذاکره اما نه اعتماد و دلبری به شیطان منافع و عزت مردم ایران در اولویت باید باشه
ناشناس۳۴۹۴۵۲۵۱۷:۵۰:۴۵ ۱۴۰۳/۲/۳۰
شما هرچی میخوای اسمشو بزار. شیطان، کدخدا .... تا با همین شیطان یا کدخدا تعامل نکنن، در روی همین پاشنه می چرخه. ابرقدرته جهانه. البته کشورهای منطقه و به ظاهر دوست ایران بیشترین سنگ اندازی رو در مسیر این تعامل داشته و خواهند داشت.
فرناز۳۴۹۴۳۲۴۱۵:۲۰:۲۱ ۱۴۰۳/۲/۳۰
در دولت قبل حرف از مذاکره با آمریکا در حد کفرگویی بود و الان شده کار خوب؟
م۳۴۹۴۳۷۳۱۵:۴۸:۰۷ ۱۴۰۳/۲/۳۰
ار هر دولتی کار خطا سر بزنه فرقی نمیکنه چه حسن روحانی باشه چه رئیسی
ناشناس۳۴۹۴۴۱۵۱۶:۱۹:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۳۰
اگر یک صفحه سند بهتر از برجام تونستید تصویب کنید باید ادعای مذاکره برای منافع را داشته باشید. شما روحانی برجام اجرا کنه و به نتیجه برسه اما تا به میز قدرت رسیدید یهو مذاکره خوب شد!!!!
ناشناس۳۴۹۴۵۶۹۱۸:۳۵:۳۹ ۱۴۰۳/۲/۳۰
دوست عزیز قبل روحانی و ظریف، جلیلی مدتها در حال مذاکره بود، پس بیخود جو نده، کسی با مذاکره مشکل نداره ما با نتیجه مذاکره مشکل داشتیم و اگر باز هم همون اتفاق بیوفته باز هم مشکل داریم!!
ناشناس۳۴۹۴۷۴۱۲۰:۵۷:۲۳ ۱۴۰۳/۲/۳۰
قانون بین الملل هسته ای یعنی آژانس است و نیاز به قراردادهای من درآوردی نیست
ناشناس۳۴۹۳۸۲۹۰۹:۳۰:۳۱ ۱۴۰۳/۲/۳۰
مذاکره با آمریکای عهد شکن که از برجام خارج شد و خسارت های جبران ناپذیری به ایران وارد کرد به هیچ عنوان صحیح نیست و نباید صورت گیرد.
م۳۴۹۴۳۶۴۱۵:۴۴:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۳۰
مذاکره با شیاطین فایده ای ندارد همیشه اونا دنبال امتیاز گیری هستند
ناشناس۳۴۹۳۸۳۳۰۹:۳۸:۱۹ ۱۴۰۳/۲/۳۰
تحلیل و حرفهایت و توجیهایت را قبول ندارم اما مطابق ضرب المثل « ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه هست» با مذاکرات موافق هستم
ناشناس۳۴۹۳۸۳۴۰۹:۳۹:۰۹ ۱۴۰۳/۲/۳۰
جناب الف چرا از رای بشار اسد علیه ایران برای جزایر سه گانه حرفی نمیزنی؟؟؟
ناشناس۳۴۹۳۹۰۷۱۰:۴۵:۱۹ ۱۴۰۳/۲/۳۰
شیخک های عرب خلیج فارس بشار اسد را فریب دادن اما مهم نیست جزایر 3 گانه ایرانی جزو لاینفک و جدایی ناپذیر خاک ایران است.
ناشناس۳۴۹۴۰۶۰۱۲:۴۱:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۳۰
مگر بشار اسد کودک هست که فریب بخوره؟
ناشناس۳۴۹۴۰۸۱۱۲:۵۵:۰۰ ۱۴۰۳/۲/۳۰
برای هر چیز بهانه ای داری! اینبار فریب.
محسن۳۴۹۴۱۰۳۱۳:۲۴:۰۲ ۱۴۰۳/۲/۳۰
یه وجب ازین سرزمین بهشون نمیرسه دستشون به خاک این سرزمین بخوره دودمانشون به فناست
ناشناس۳۴۹۳۹۷۱۱۱:۳۸:۰۹ ۱۴۰۳/۲/۳۰
بارها به شما گفتیم که هر کس در این اتحادیه باشد یا مهمان آن این بیانیه هم هست و به جای پرداختن به حاشیه ها امارات را ادب کنید تا بیانیه در آن گنجانده نشود
ناشناس۳۴۹۴۰۷۱۱۲:۴۷:۳۸ ۱۴۰۳/۲/۳۰
سوریه اگر متحد ایران است وکمکهای ایران در جنگ با داعش را از یاد نبرده از اتحادیه عرب خارج بشه .
علی۳۴۹۴۰۷۷۱۲:۵۲:۲۱ ۱۴۰۳/۲/۳۰
عراق هم رای به نفع عربها داده
ناشناس۳۴۹۴۲۳۹۱۴:۲۲:۵۸ ۱۴۰۳/۲/۳۰
اتحادیه عرب مخصوص ایران تشکیل و بیانیه نمی دهد که کشورهای دوست ایران از آن خارج شوند و ده ها بیانیه دارد در ضمن حرف شما مانند این هست که ایران هم باید از سازمان ملل خارج شود چون خیلی وقت ها علیه ایران رای داده می شود اما جایی مانند ان پی تی ایران باید خارج شود چون محلی علیه دشمنی ایران هست و سیاسی کاری
ناشناس۳۴۹۳۸۳۷۰۹:۴۲:۳۴ ۱۴۰۳/۲/۳۰
مذاکره برای مذاکره چند سال است مردم را در فشار سختی قرار داده اید
ناشناس۳۴۹۳۸۴۱۰۹:۴۷:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۳۰
حال زمان مذاكره است ! ---------------- چه عيب داره برادر ؟ .. مصلحت چنين حكم كرده ! ... « سياست » چنين حكم مي كند ! در مملكتداري همه بايد تابع « سياست » باشند ! مگه مملكتداري بدون سياست مي شود ؟ مملكتداري بدون سياست مثل راه رفتن بدون پا هست ! حتي مثل دويدن بدون دو پا ! در تاريخ صدر اسلام هم پيامبر اكرم چندين مذاكره با « ديگران » داشته اند ! ... به نظر اين حقير فقير « مذاكره » در طول تاريخ انساني بخش مهمي از « سياستمداري » و مملكتداري بوده است ! حالا كار به سياست هم نداريم در زندگي خانوادگي و نيز زندگي اجتماعي و نيز در روابط انسانها چه قدر اختلافات ، دعواها ، سوء تفاهم ها با مذاكره ، بزرگترها ، ريش سفيدان ، خير خواهان حل و فصل شده است ! و گرنه كار به دعوا مي كشيد و خدا عالمه چه مي شد ! ... ايران با امريكا مذاكره كرده اند ؟ ... خب ! چه اشكالي دارد وقتي كه مصلحت و « سياست » اقتضا كند ... كه اين مذاكره خود « عين سياست » مي تواند باشد !
ناشناس۳۴۹۴۱۲۹۱۳:۳۸:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۳۰
مذاکره برابر و نه مذاکره نابرابر!! هر وقت مذاکره شد که آمریکا مانند ما بتن ریخت در صنعت هسته ای خودش می شود برابر نه اینکه بتن بریزی در صنعت کشور که نفت خودت را بفروشی!! مذاکره برابر یعنی روسیه و آمریکا که به استارت معروف بود یا چین و آمریکا که تعرفه مقابل تعرفه بود
ناشناس۳۴۹۴۲۸۴۱۴:۴۷:۵۰ ۱۴۰۳/۲/۳۰
لازمه مذاکره برابر قدرت برابر هستش که ما نداریم آخرش باتوجه به قدرت طرف مقابل آخرش ما کوتاه میام .... حالا نمیدونم بازم با این شرایط مذاکره ارزش داره ؟؟؟ از طرف دیگه شرایط حاضر دیگر غیر قابل تحمل شده بلاخره یه کاری باید انجام شود نمیشود از دنیا جدا بشیم با مفت فروشی نفت و واردات انحصاری و انواع حق دلالی و کمیسیون دادن
ناشناس۳۴۹۴۷۴۴۲۰:۵۹:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۳۰
نداریم؟ اتفافا خوب هم داریم .....
ناشناس۳۴۹۴۳۰۲۱۴:۵۵:۳۰ ۱۴۰۳/۲/۳۰
مگه قدرت ایران با آمریکا برابر که مذاکره برابر بشه ؟
ناشناس۳۴۹۴۳۳۸۱۵:۲۸:۴۴ ۱۴۰۳/۲/۳۰
-- بسيار خوب برادر ! البته اين هم نظري است ، نظري قابل تأمل ! نظر شما هم محترمه !
ناشناس۳۴۹۴۳۷۸۱۵:۵۲:۳۵ ۱۴۰۳/۲/۳۰
هدف آمریکا از مذاکره خشکاندن توان اتمی و نظامی کشوره شما ها نمی توانید از غربی ها باج بگیرید اونها هستن گه از شما باج میگیرن در مذاکرات آنوقت به این میگید سیاست
ناشناس۳۴۹۳۸۴۶۰۹:۵۴:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۳۰
هر چند که سیاست‌زدگی در ایران به‌حدی است که عده‌‌ای نگاه مغرضانه به این گزاره داشته و حمایت از مذاکرات ایران و آمریکا را به حضور اصولگرایان در مسند قدرت مرتبط می‌کنند
ناشناس۳۴۹۳۸۴۷۰۹:۵۵:۰۰ ۱۴۰۳/۲/۳۰
نگفته هم معلوم بود که الان زمان مذاکره است الان دیگر جمع خودی سر کار است و افتخار حل مسئله آمریکا که خودتان درست کردید به خودتان خواهد رسید.
ناشناس۳۴۹۳۹۰۴۱۰:۴۴:۲۶ ۱۴۰۳/۲/۳۰
چه اشكال دارد برادر ؟ از نمد « مذاكره » كلاهي به مردم برسد ، حالا مي خواد مذاكره اين وريها با طرف مقابل باشد يا مذاكره آنوري ها و يا مذاكره وسطي ها !!
ناشناس۳۴۹۳۹۸۲۱۱:۴۴:۳۲ ۱۴۰۳/۲/۳۰
اشکالش اینه که ۲۰ سال زودتر این کار باید انجام می شد که عده‌ای نذاشتند !
ناشناس۳۴۹۴۰۲۴۱۲:۲۰:۵۱ ۱۴۰۳/۲/۳۰
برادر جان از قديم و نديم گفته اند : « ماهي را هر وقت از آب بگيري تازه هست » ! ... عرض مي كنم كه اين قديمي ها چه حرف هاي خوب ، خوب مي زده اند !
ناشناس۳۴۹۴۰۹۴۱۳:۱۳:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۳۰
ظریف و روحانی از سال 82 مذاکره کردند اما تحریم ها نه تنها لغو نشد بلکه چندین برابر شد !
ناشناس۳۴۹۴۰۸۷۱۳:۰۴:۴۴ ۱۴۰۳/۲/۳۰
اولا مذاکره با آمریکا در موارد مختلف در همه دولت ها بوده دوم هم اینکه 20 سال پیش؟ 20 سال پیش کل صنعت هسته ای پلمپ شد آن هم با مذاکرات غیر قانونی با 3 کشور اروپایی که فراتر از قانون آژانس بود آن پلمپ و تا الان.... سوم هم اینکه 9 سال پیش نه تنها با آن سه کشور بلکه با خود امریکا قرارداد امضا شد تا محدودیت ایحاد شود در صنعت قانونی ایران آخرش چی شد؟ همان آمریکا که دنبالش هستید مانند 40 سال قبل که بارها قرارداد امضا شد زد زیر همه آن
ناشناس۳۴۹۴۲۳۴۱۴:۲۰:۳۳ ۱۴۰۳/۲/۳۰
خوب الان به خاطر عقاید و افکار عده ای مردم باید زیر بار فشار تورم گرانی کمرشون بشکنه . برخی همیشه هم تحریم رو کاغذ پاره میدانند و برای رفع تحریم و مذاکره هم فریادوامصیبتا سر می دهند.خدا داند پشت این ساز مخالفت‌ها غیراز منافع مادی چه اهدافی دارید وگرنه با مذاکره کردن فوقش آمریکا بزنه زیر همه چی اتفاقا به ضرر خودشون هم هست که بی اعتباری سیاست هاشون اثبات میشه
ناشناس۳۴۹۴۲۸۹۱۴:۴۸:۵۱ ۱۴۰۳/۲/۳۰
کار درست بشه حالا هرچی درست کردش
علي هاشمي۳۴۹۳۸۵۱۱۰:۰۰:۱۷ ۱۴۰۳/۲/۳۰
با عرض سلام و ادب خدمت ياران الف من شخصی عادی هستم اما بر اساس یک اصل دیپلماتیک درک میکنم که درسال آخر ریاست جمهوری بایدن او نیازمند یک معاهده هست تا در برابر ترامپ بتواند ادعا کند که موضوع پرونده هسته‌ای را به سر انجامی رسانیده .ایران باید با برنده انتخابات ریاست جمهوری مذاکره کند تا مثل گذشته اما و اگر باقی نماند و رئیس جمهور جدید زیر معاهده بزند .
ناشناس۳۴۹۳۸۵۲۱۰:۰۰:۱۷ ۱۴۰۳/۲/۳۰
مذاکره کنند، فرضا توافقی هم حاصل بشه، انتخابات آمریکا نزدیکه، ترامپ رای بیاره همه چیز میره رو هوا
ناشناس۳۴۹۳۸۵۳۱۰:۰۱:۲۰ ۱۴۰۳/۲/۳۰
نتیجه خلاصه این مقاله هر کاری ما بکنیم خوبه ، هر کاری بقیه بکنند بده
ناشناس۳۴۹۳۹۰۰۱۰:۴۳:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۳۰
این دولت بدون تضمین لغو موثر تحریم ها و تامین منافع ملی توافق خسارت بار نخواهد کرد.
ناشناس۳۴۹۴۰۴۱۱۲:۲۸:۵۳ ۱۴۰۳/۲/۳۰
منافع ملی؟؟
ناشناس۳۴۹۴۰۸۴۱۲:۵۸:۴۸ ۱۴۰۳/۲/۳۰
آن دولت که همه چیز زود زود امضا کرد و منتظر می ماند، مذاکرات غیر مستقیم هم در همه دولت‌ها در جریان بود و چیز عجیبی نیست
ناشناس۳۴۹۳۸۵۹۱۰:۰۷:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۳۰
میخواستن با برجام 2 و 3 و ... کشور رو از بین ببرن اگر اون راه رو رفته بودیم الان معلوم نبود برای رهایی از دست اسرائیل باید چه امتیازات دیگه ای میدادیم
نا اشنا۳۴۹۴۱۲۷۱۳:۳۶:۳۴ ۱۴۰۳/۲/۳۰
از دست تندرو ها .مملکت رو به فنا دادند و هر روز گناه رو گردن اصلاح طلب می‌اندازند. ملت دیگر نه اعتمادی به اصلاح طلب دارد و نه به تندروها . پس بس کنید این صحبت‌های بی ارزش رو . چه اشکال دارد که وزیر امورخارجه ایران رودرو بنشینید و با وزیر امور خارجه آمریکا مسائلشان رو حل کند . کشورهای عرب اصلا نمی‌خواهند رابطه ایران با غرب عادی و مثبت باشد -دلیلش اینکه می‌توانند از این موقعیت روابط تاریک با غرب ایران امتیاز بگیرند . آمریکا با اینکه روابط ندارد تا به حال در مورد جزایر ایران اظهار نظر نکرده .ولی بجاش متحدین استراتژیک ایران چین و روسیه و سوریه و عراق در مورد جزایر ایران بارها اظهار نظر کردند --حال خودتان کلاه تون قاضی کنید --ایا به نظرتون اینها متحد ایران هستند -یا اینکه می‌خواهند ریشه ایران رو بزنند .. تا وقتی روابط حسنه با غرب نداشته باشیم . نفت رو با ۳۰ درصد تخفیف و ذخایر مشترکمون رو نمی‌توانیم برداشت کنیم و به جاش عراق -کویت عربستان قطر -و امارات و عمان با تمام توان نفت مشترک رو برداشت می‌کنند و در بازار جهانی می‌فروشند و ما فقط نظاره گر هستیم . خب با این تفاسیر توقع دارید کشورهای عرب میانجی گر منصفی بین ما و آمریکا باشند -معلومه نه --اونها در صحبت‌های رد و بدل شده بین ایران و آمریکا با آوردن یک کاما و کلمه باعث درگیری لفظی می‌شوند تا هیچوقت روابط مثبت و سالمی با آمریکا نداشته باشیم تا آنها سواستفاده کنند .
ناشناس۳۴۹۳۸۶۲۱۰:۰۹:۳۹ ۱۴۰۳/۲/۳۰
درس عبرت برجام بی فرجام این بود که هرگز نباید به مذاکره و تعامل با دولتهای بدعهد و خبیث اعتماد کنیم.
م.محسنی۳۴۹۴۰۱۵۱۲:۱۵:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۳۰
خب عزیز دل برادر روسیه و چین و انگلیس و فرانسه و کانادا و ترکیه هم همینجوری هستند.
ناشناس۳۴۹۴۰۴۳۱۲:۲۹:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۳۰
اندیشه های کمونیستی اگر جواب می داد کره شمالی الان قدرت برتر دنیا بود اقتصاد بسته جزیره ای به جای نمیرسه
ناشناس۳۴۹۳۸۷۰۱۰:۱۴:۴۴ ۱۴۰۳/۲/۳۰
کاشکی این رویکرد واقع گرایانه زودتر انجام میشد
ناشناس۳۴۹۳۸۷۸۱۰:۲۴:۱۹ ۱۴۰۳/۲/۳۰
به نظر اين فقير هم حال زمان مذاكره است ! ... احتمال زياد دارد كه ترامپ بيايد ! آن ديوانه به هيچ صراطي مستقيم نيست ! حالا هر چه باشه جوبايدن به اندازه چند تا دانه جو عقل و فهم دارد ، آرامش دارد ! ميشه با او چند كلمه حرف حساب زد ! ...
ناشناس۳۴۹۴۰۳۷۱۲:۲۷:۳۵ ۱۴۰۳/۲/۳۰
اتفاقا با ترامپ راحتتره
ناشناس۳۴۹۴۰۸۶۱۳:۰۱:۴۶ ۱۴۰۳/۲/۳۰
بعد این حرف حساب را ترامپ ببره هوا؟!
محمود۳۴۹۴۳۸۰۱۵:۵۲:۵۶ ۱۴۰۳/۲/۳۰
سلام بزرگوار خوب فرمودید مرحبا به شما دقیقا همین جورهست
ناشناس۳۴۹۳۹۲۰۱۰:۴۹:۲۶ ۱۴۰۳/۲/۳۰
گره زدن ارزش پول ملی ایران که ثروتمند ترین کشور خاورمیانه است به نوسانهای دلار آمریکا بزرگ ترین خیانت نابخشودنی است .
محمد۳۴۹۳۹۹۲۱۱:۴۹:۵۶ ۱۴۰۳/۲/۳۰
اولا که ارزش ریال در حال پایین آمدن است و ربطی به نوسانات دلار ندارد. در ثانی ، کارکرد پول دقیقا همین است ، یعنی قیمت یک ارز ، نشان دهنده ارزش اقتصاد آن کشور است .
ناشناس۳۴۹۴۳۰۳۱۴:۵۷:۲۱ ۱۴۰۳/۲/۳۰
ارزش دلار سرجاش هستش این ارزش ریاله که سقوط می‌کنه نه ارزش دلار که افزایش پیدا کنه شما اصلا دلار رو بزار کنار واحد پول ما رو با چین مقایسه کن ببین تو چند سال اخیر چطور بوده .... پول مارو با پول همین عراق و عمان قطر بحرین حتی همین لیر ترکیه که نابود شده داخل ده سال اخیر مقایسه کن الان یهو کلا دلار آمریکا از دنیا محو بشه روپیه هند جاش رو بگیره مگه شرایط برای ما فرق می‌کنه نه بازم سالی سی چهل درصد ارزش پول ما نسبت به روپیه داره کم میشه
ناشناس۳۴۹۳۹۳۴۱۰:۵۷:۳۸ ۱۴۰۳/۲/۳۰
الان ایران هم پیشنهاد بازگشت به برجام را داده و چیز اضافه ایی درخواست نکرده تلاش روحانی هم همین بود ولی اصولگراها نگذاشتند و حالا میخواهند بنام خودشان تمام شود ولی اشکالی نداره بخاطر منافع ملی هم که شده انجام دهید
ناشناس۳۴۹۳۹۳۵۱۰:۵۸:۱۸ ۱۴۰۳/۲/۳۰
مذاکرات باید بدون واسطه و مستقیم با امریکا باشه
ناشناس۳۴۹۳۹۳۷۱۱:۰۰:۱۸ ۱۴۰۳/۲/۳۰
گول‌ این مذاکرات رو نخورید. قبلا هم هزاران بار از این مذاکرات انجام شده. این نمایش برای کنترل قیمت دلار انجام میشه و هیچ نتیجه‌ی دیگری نداره. ۶ ماه از دولت بایدن مونده و هیچکس با یک دولت رو به پایان قرارداد نمیبنده.
ناشناس۳۴۹۳۹۵۱۱۱:۱۷:۰۵ ۱۴۰۳/۲/۳۰
راهبرد جامع غرب در قبال ایران و بالعکس تقابل است نه تعامل. این راهبرد متقابل دوجانبه عملا فضایی برای تفاهم و همکاری باقی نمی‌گذارد به همین دلیل مادام که این راهبرد کلی از سوی هر دو طرف تغییر نکند هر گونه‌ مذاکره بی‌نتیجه و ابتر و مذاکره برای مذاکره و یا توافقات زودگذر خواهد بود. موافقم که حمله گسترده ایران به اسرائیل کفه ترازو را به نفع ایران سنگینتر کرده اما متاسفانه در یک نگاه واقع‌بینانه نه تنها ایران دست برتر در برابر غرب ندارد که حتی طرفین در جایگاه‌های برابر اثرگذاری بر مناسبات سیاسی و اقتصادی و نظامی جهان هم نیستند و غرب تنها به دلیل موقعیت ژئوپلتیک ایران، به آن به چشم استخوانی در گلو می‌نگرد حال آنکه موقعیت ژئوپلتیک ایران می‌توانست ضامن توسعه و پیشرفت ایران باشد و لذا مادام که این نگرش را تغییر ندهیم و غرب ایران را نه استخوانی در گلو که صرفا در جایگاه یک رقیب ملایم یا حتی یک شریک نامطمئن نبیند اتفاق مثبت ملموسی در وضعیت سیاسی و اقتصادی ایران رخ نخواهد داد و جمهوری اسلامی و ملت ایران باید بپذیرد که همواره دولت و ملتی استثنا با شرایطی بغرنج و استثنایی باقی بماند.
ناشناس۳۴۹۳۹۵۹۱۱:۲۷:۵۰ ۱۴۰۳/۲/۳۰
شما مذاکره کن ما میذاریم پای اینکه شما کارتون درسته.
حمید۳۴۹۳۹۶۵۱۱:۳۳:۵۰ ۱۴۰۳/۲/۳۰
مذاکره در موضع ضعف میشه برجام....الان دقیقا زمان مذاکره با غرب هست.امریکا و اسرائیل در موضع ضعف هستند و بایدن در اواخر عمر ریاست جمهوری...کشور ما این گردنه رو هم رد میکنه به امید خدا.وقتی به مبادلات اقتصادی شرق اسیا و چندین ابر قدرت جهانی مانند چین.هند.روسیه.آرژانتین نگاه میکنی و کنار کذاشتن دلار رو از این مبادلات میبینی به آینده قدرت امیدوار میشی.همون چیزی که بارها رهبری بهش اشاره کرده
ناشناس۳۴۹۳۹۶۸۱۱:۳۴:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۳۰
اگر کسی ایران را دوست دارد نباید نگاه مغرضانه داشته باشد .
ناشناس۳۴۹۳۹۷۸۱۱:۴۲:۰۴ ۱۴۰۳/۲/۳۰
خدا کنه هرکاری انجام میدن به نفع مملکت وملت ایران باشه قرارداد های ننگین امضا نکنن امتیاز ندن حالاکه موقعیت ایران مناسبه امتیازبگیرن مثه اعراب وترکیه با دیپلماسی قوی ومقتدرانه
محمد۳۴۹۳۹۸۷۱۱:۴۷:۲۳ ۱۴۰۳/۲/۳۰
مشکل شما همین است که می خواهید به زور به ما بقبولانید که مذاکرات هسته‌ای از سال ۹۲ تا ۹۴ و مذاکرات فعلی دو عمل جدا از هم است . در حالی که طی تمام این سالها تاکید شده است پرونده هسته ای موضوعی فرادولتی بوده و اساسا در حوزه اختیارات دولت نیست . شورای امنیت ملی مسئول پرونده است و هربار پیگیری آن را به یک شخص محول می کنند.
ناشناس۳۴۹۳۹۸۹۱۱:۴۸:۳۲ ۱۴۰۳/۲/۳۰
بدون شک هیچ خبری در راه نیست.هیاهوی بسیار برای هیچ و پوچ هست.سئوال این هست که چرا تمام رسانه های داخلی اعم از اصلاح طلب و اصولگرا با زبان و محتوایی مشترک بر روی این خبر تا این حد مانور می دهند؟همین ضریب دادن و سر و صداهای مصنوعی درباره این خبر انسان را متقاعد می کند که هیچ خبری در راه نیست و هدف فقط آرام کردن بازار هست.
ناشناس۳۴۹۳۹۹۴۱۱:۵۱:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۳۰
در مذاکره باید از جنبه قدرت ومقتدرانه صحبت کرد نه ازروی ضعف واحتیاج ؟که طرف بفهمد ما اون نیازمند مذاکره است وباید امتیاز بدهد وهزینه کند تا ثبات وآرامشی که به دروغ ازش دم میزند بطور واقعی بدست بیاورد ؟
ناشناس۳۴۹۴۰۱۱۱۲:۰۸:۴۱ ۱۴۰۳/۲/۳۰
فکر میکنید آمریکا دنبال برجامه یا چیزی که ایران می خواد. نتیجه مشخصه، یه سری توافقات موقت، نه توافقات پایدار و بزرگ
ناشناس۳۴۹۴۰۲۰۱۲:۱۸:۲۴ ۱۴۰۳/۲/۳۰
آنچه که واقعاً قابل درک نیست اینست که چطور ممکن است که بعد از 46 سال دشمنی با ما و شکست همیشه دشمن در میدان، بعضی ها هنوز از نارسایی فکری رنج می‌برند و هنوز نفهمیداند که دشمن دنبال مذاکره نیست، دشمن در پی نابودی شما هست، آنها می خواهند شما تسلیم شوید، در یک کلمه برای کسی که گوش شنوا و درک این گفته اینجانب را دارد گوش کند: داشتن هرچیزی در دنیا حق همه است بدون مشورت و اجازه ارباب!
ALI۳۴۹۴۰۲۱۱۲:۱۹:۱۵ ۱۴۰۳/۲/۳۰
نگاه ها جهت منافع کشور نیست فقط حزبی نگاه میکنید ؟!
ناشناس۳۴۹۴۰۲۹۱۲:۲۳:۱۶ ۱۴۰۳/۲/۳۰
حسین شریعتمداری در اولین گام کت و شلوار نپوشد، با هواپیما سفر نکند، از تلفن همراه و ثابت استفاده نکند، از کامپیوتر و اینترنت استفاده نکند چون همه اینها از غرب آمده، آنوقت بیاید و در مورد تعطیلی روز شنبه نظر دهد
ناشناس۳۴۹۴۰۴۶۱۲:۳۰:۵۸ ۱۴۰۳/۲/۳۰
نتیجه کاهش فروش نفت و تحریم ها چیه ؟ مالیات بیشتر ، جایگزین شدن جیب مردم به جای چاه نفت !
ناشناس۳۴۹۴۰۶۷۱۲:۴۶:۲۰ ۱۴۰۳/۲/۳۰
فقط کاسبان تحریم مخالف مذاکره هستند
فرج ستوده نیا۳۴۹۴۰۷۲۱۲:۴۸:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۳۰
شنید ستم که شهبازی کهن سال/ کبوتر بچه ای را کرد دنبال زبیم جان کبوتر کرد پرواز /به هرسوتاخت تازان از پی اش باز این شعر حکایت از آن دارد که همیشه خدابر اعمال ما و رفتار ما ناظر است با این کارها بازی مردم را به سُخره نگیرید ، که حیّ داور تعیین کننده سرنوشت است و بس.
علی پوراحمد۳۴۹۴۰۷۴۱۲:۴۹:۲۸ ۱۴۰۳/۲/۳۰
بارها مقام معظم رهبری فرمودند که من با مذاکره با آمریکا مخالف نیستم ولی مذاکره در موضع ضعف مذاکره نیست بلکه تسلیم است . اینکه غربی ها هیچ گاه در مذاکرات خود صادق نبوده و نیستند را همه می‌دانیم ولی نباید از این اسلحه استفاده نکرد و فقط دست دشمن آن را دید . باید با اهل سیاست مانند خودشان رفتار کرد .‌اینکه آمریکا دست از زیاده خواهی خود بکشد یک توهم است ولی وقتی منافعش در خطر باشد چاره ای ندارد که تعامل کند پس باید با چشم باز و نقد با آمریکا و غرب و البته تمام دنیا معامله کرد .‌غرب و شرق و روسیه و آمریکا ندارد . اگر ببینند که سواری می‌دهی حتما بر گرده ات سوار خواهند شد و پیاده هم نخواهند شد ولی مردان نظامی این سرزمین در منافع مشترکی که با روسیه داشتند نشان دادند که چگونه میتوان با یک قدرت بزرگ وارد معامله شد و سربلند بیرون آمد. ‌امروز در عملیات‌های نظامی ایران از روسیه هم بهتر و هوشمندانه تر عمل کرده .‌
امید یاوری دارانی۳۴۹۴۰۸۰۱۲:۵۳:۳۹ ۱۴۰۳/۲/۳۰
لجاجت و عناد جناحها با یکدیگر اجازه نمی دهد که پیروزی و صلح نصیب ملت ایران بشود.
ناشناس۳۴۹۴۰۸۸۱۳:۰۵:۴۱ ۱۴۰۳/۲/۳۰
به بشار باید فهماند که مرد باش و نامردی با ایرانیان نکن
ناشناس۳۴۹۴۰۹۱۱۳:۰۸:۲۶ ۱۴۰۳/۲/۳۰
آیا این فکر را کرده اید که همانطور که برای کوبیدن رقیب، مذاکره قبلی را شما التماس قلمداد کردید، بعدیها این انگ را به شما بچسبانند؟ در هر حال مذاکره مبارکه.
ناشناس۳۴۹۴۰۹۳۱۳:۱۳:۵۷ ۱۴۰۳/۲/۳۰
خودتون مشكل ميسازيد و خودتون با دندون بازش ميكنيد و كيف ميكنيد. براي مردم كه چيزي نداشت ولي همين تحريمها جيب كساني را پر كرد كه د رخواب هم نميديدن
عارف۳۴۹۴۱۱۵۱۳:۳۰:۵۷ ۱۴۰۳/۲/۳۰
خیلی آدم باید خوش خیال باشه فکر کنه آمریکا با ایران توافق میکنه! موضوع هسته ای صرفاً به منظور دشمن نگه داشتن ایران هست. اونها لازم دارن که ایران، یک دشمن خطرناک در منطقه باشه. همین و بس. پشت این قصه، منافع آمریکا موج میزنه
ناشناس۳۴۹۴۱۲۶۱۳:۳۵:۵۰ ۱۴۰۳/۲/۳۰
اخوی چند ماه دیگه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هست. اگر مذاکره ای هم بشه با آومدن ترامپ هر‌چه رشتید پنبه خواهد شد.
سیروان۳۴۹۴۱۳۰۱۳:۳۹:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۳۰
ملت ایران باسختی های بیشماردست پنجه نرم کردن وزندگی مشقت باری راسپری کردن وامروز باقدرت نظامی وانشااله هسته ای سروگردنی برای ابرازکردن خواهیم داشت تا هیچ متجاوزوطمعکاری جرات چپ نگاه کردن به این خاک و بوم را نداشته باشد ودرمذاکرات موازنه قدرت متعادل شود
محمد۳۴۹۴۱۳۸۱۳:۴۲:۳۰ ۱۴۰۳/۲/۳۰
توافق و تعامل با دنیا شرط توسعه اقتصادی و حل مشکلات کشور است.
ناشناس۳۴۹۴۱۵۰۱۳:۴۷:۱۶ ۱۴۰۳/۲/۳۰
به هم زدن مذاکرات از سمت اصولگرایان و ترامپ جمهوری خواه فقط اهداف سیاسی داشته و به زیان مردم ایران بوده
ناشناس۳۴۹۴۱۵۵۱۳:۴۸:۵۵ ۱۴۰۳/۲/۳۰
هر کاری بکنید تحریم رفع نخواهد شد الکی جو مذاکره ندید .
ناشناس۳۴۹۴۱۸۲۱۳:۵۷:۱۶ ۱۴۰۳/۲/۳۰
ایران تکلیف خودش رو با بشار اسد و عراق مشخص کنه نمیشه اینقدر حمایت منه به زیان مردم ایران رای بدهند !
ناشناس۳۴۹۴۱۸۵۱۳:۵۹:۰۳ ۱۴۰۳/۲/۳۰
منافع کاسبان تحریم ، در تحریم بیشتر مردم و مالیات گرفتن
علی۳۴۹۴۱۹۶۱۴:۰۲:۳۴ ۱۴۰۳/۲/۳۰
به نظر من کل دنیا مشکلاتشان را با مذاکره حل می‌کنند و زیاد طولش نمی‌دهند و به منافع مردمشان فکر می‌کنند و سیاست انعطاف پذیر دارند مذاکره باید همیشه و در همه حال برقرار باشد چه به نتیجه برسد چه نه ولی در داخل یک عده منافعشان در این است که از طریق تحریم‌ها کاسبی کنند و به فکر مردم و پیشرفت مملکت نباشند
علی۳۴۹۴۲۰۳۱۴:۰۶:۰۰ ۱۴۰۳/۲/۳۰
برای چه چیزی مذاکره می کنند این مهم است .
ناشناس۳۴۹۴۲۲۰۱۴:۱۴:۲۴ ۱۴۰۳/۲/۳۰
من به شخصه موافق مذاکره با آمریکا هستم ولی یک سوال چرا تا دولت قبلی خیلی ها مخالفت میکردند برجام را به قول خودشان دوستی با شیطان می‌دانستند حالا شرایط چه فرقی کرده است؟
ناشناس۳۴۹۴۲۳۶۱۴:۲۱:۰۳ ۱۴۰۳/۲/۳۰
نفس مذاکره فی نفسه هیچ اشکالی نداشته و ندارد بشرطی که اسباب چانه زنی و امتیاز گیری در یک کلام موقعیت دیپلماسی و میدان فراهم باشد . اما آنچه را که در مذاکرات مذوم هست انجام مذاکره در حالی می باشد که رقیبت را از قبل پیروز میدان بدانی و تن به هر خواسته ای از طرف مقابل بدهید که نتیجه اش می شود امضا برجامی که یک دولت امضا می‌کند و دولت بعدی بی هیچ هزینه ای آن را پاره میکند . نفرات کنونی و هم نفرات بعدی باید توافقی را امضا کنند که کنار گذاشتن آن برا همه طرفهای درگیر هزینه گزافی داشته باشد
علی۳۴۹۴۲۵۱۱۴:۳۰:۰۳ ۱۴۰۳/۲/۳۰
روابط یا عدم روابط با امریکا همش بازی سیاسی است. یک شهروند معمولی ایرانی به سختی میتونه ویزای آمریکا بگیره، چطور خانم ابتکار که از دیوار سفارت آمریکا بالا رفته و خودش عامل قطع رابطه با امریکاست، فرزندانش راحت شهروند آمریکا میشن و خودشم یواشکی میره آمریکه و به فرزندانش سر میزنه. قطعا تحریم و قطع رابطه با آمریکا برای خیلی ها پربرکت تره
محمد۳۴۹۴۲۸۲۱۴:۴۷:۱۴ ۱۴۰۳/۲/۳۰
مطمئن باشید اگه مذاکره به نفع ایران باشه با تبلیغ ایران بایدن دوباره رئیس جمهور امریکا خواهد شد و مذاکره مستقیم بهتر از غیر مستقیم می باشد چون طرفها برای اینکه کشور ثالث از نقاط ضعفشون مطلع نشن از دید بالا به مسئله نگاه می‌کنندواحتمال توافق درصدش خیلی پایین میاد مثل توافقات قبل پس با مذاکره مستقیم کشور رو از این وضعیت میشه نجات داد هم میتوان کاسبان تحریم رو کنار گذاشت .
ناشناس۳۴۹۴۳۰۸۱۵:۰۳:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۳۰
با هردشمنی باید مذاکره کرد اما بیش تراز یکبار درست نیست
علی عسگری۳۴۹۴۳۱۶۱۵:۱۱:۰۰ ۱۴۰۳/۲/۳۰
مذاکره مستقیم با آمریکا خیلی بهتر از با واسطه بودن است باید با دنیا تعامل داشته باشیم
اس ام۳۴۹۴۳۱۷۱۵:۱۲:۰۳ ۱۴۰۳/۲/۳۰
سلام دوستان بله این روزاکاسبای تحریم که روزمردم راسیاه کردن نگرانند جهان ساعت بساعت دچار اتفاقاتی است که ساعتی به سودکشوراست وساعتی به ضررکشوراست دوستان دراین برهه از زمان که قدرت میدان و دیپلماسی کشورمان به یاری خدا درحال پیشرفت است بهترین وقت جهت مذاکرات است تا امپراتوری ایران بزرگ خودش را تثبیت کندوبقولی میخش رابکوبد بگوش قدرتهای پوشالی امریکا وغرب دوستان مذاکرات روسیه باکشوهای عربی راشاهدبودین همچنین مذاکرات چین باشیخ نشینهاراوشاهده کردیدهرکس بفکرمنافع خودهست
قباد۳۴۹۴۳۲۲۱۵:۱۸:۲۹ ۱۴۰۳/۲/۳۰
مذاکره با قدرت نظامی بالا امتیاز اقتصادی بالا میاره نه مذاکره از روی استیصال
رضا۳۴۹۴۳۲۷۱۵:۲۳:۲۱ ۱۴۰۳/۲/۳۰
در این برهه از زمان چون در حوزه نظامی ، در منطقه و دنیا حرفهایی برای گفتن میتونیم داشته باشیم نباید از اهمیت حوزه دیپلماسی غافل بشیم اگر الان با اقتدار در مذاکرات با جهان و غرب ورود کنیم میتوان گفت ثمرات خون شهیدان را برداشت می کنیم و تعریفی از ایران اسلامی مقتدر را به نمایش می گذاریم.
ناشناس۳۴۹۴۳۴۸۱۵:۳۳:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۳۰
من با مذاکره موافقم ،یکی از فایده هاش ارزش پول مملکت هست ،مابجای رسیدم که امروزیه افغانی 800تومن یا بعبارتی 8000ریال فی میخوره ودیگری پاسپورت کشور اگر مذاکرات خوب پیش بره هر دوی آنها ارزشمند میشن
ناشناس۳۴۹۴۴۱۶۱۶:۱۹:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۳۰
اهمیت آمریکا در ایران انقدر بالا است که فقط زمزمه مذاکرات باعث ریزش دلار شد. حالا شما در نظر بگیرید که مقامات ایران مستقل از خواست روسیه با آمریکا توافق کنند و اقتصاد را به ریل پیشرفت بر گردانند.
ناشناس۳۴۹۴۴۷۹۱۷:۱۸:۰۴ ۱۴۰۳/۲/۳۰
مذاکره مستقیم با آمریکا ورفع مشکلات عدیده اقتصادی کشور خواست اکثریت مردم است.
ناشناس۳۴۹۴۵۱۴۱۷:۳۹:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۳۰
تحمل و یا عدم تحمل ما در وضعیت فعلی مردم مهم است؛ حضرت موسی به خداوند می‌فرماید «رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی وَیسِّرْ لِی أَمْرِی»«پروردگارا! سینه ام را برایم بگشا و کارم را برایم آسان گردان» خداوند هم خواسته حضرت را می‌پذیرد و می‌فرماید با فرعون با ملایمت حرف بزنید یعنی خداوند روش گفتگو را می فرماید. بنابراین تعامل و گفت‌وگوی ما بسیار سازنده خواهد بود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. همه چیز برای فروش !

  2. ابلاغ قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا دو هفته دیگر

  3. سردار رادان: رسیدگی به وضعیت حجاب مطالبه مردمی بود

  4. شهادت رئیسی و خودفرهیخته پنداری برخی از ما !

  5. رئیس‌جمهور بعدی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  6. آرایش انتخاباتی جناح‌های سیاسی در آستانه انتخابات/ اصلاح‌طلبان به موقعیت ۹۲ برمی‌گردند؟!

  7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آیا برخورد با زورگیران و سارقان مطالبه مردمی نیست؟/ ترکیه فقط برای پهپاد خودش تبلیغ کرد

  8. احساس تکلیف کافی نیست

  9. برای مقاصد خود، از شهادت رئیس‌جمهوری هم نمی‌گذرند!

  10. علی لاریجانی اعلام کاندیداتوری کرد

  11. کیهان خطاب به لاریجانی: افتادن در تله برجام و برجامیزاسیون آمریکا و انگلیس، ارتفاع پست بود؛ پست‌ترین ارتفاع

  12. لطفاً شوق خدمت نداشته باشید!

  13. سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود

  14. بی‌تفاوتی به فقدان رئیس‌جمهور و تلقی فانتزی از امر ملّی

  15. حماس با دمپایی، اسیر اسرائیلی می‌گیرد

  16. یک عکس و یک دنیا حرف!....

  17. علی لاریجانی: زمانی برای از دست دادن نداریم / مشکلات کشور حل‌ شدنی است

  18. «بیژن زنگنه» با این کارنامه رویش می‌شود نسخه هم بپیچد؟!

  19. مشاهده اوضاع اقتصادی تاب تحمل را از هر انسان مسوول سلب کرده است

  20. فرانکنشتاین خاورمیانه!

  21. تهران ۲۰۰۰ مسجد کم دارد

  22. عبدالحمید خیرخواه اسرائیل شد!

  23. سعید جلیلی داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری شد

  24. پیشنهاد عجیب شریعتمداری به شورای نگهبان/ ابقای قالیباف در ریاست مجلس / آخرین گمانه‌زنی‌های انتخاباتی

  25. توضیح لاریجانی درباره استفاده از یک هشتگ شائبه‌برانگیز

پربحث‌های هفته

  1. همه چیز برای فروش !

  2. رئیس‌جمهور بعدی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  3. آرایش انتخاباتی جناح‌های سیاسی در آستانه انتخابات/ اصلاح‌طلبان به موقعیت ۹۲ برمی‌گردند؟!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آیا برخورد با زورگیران و سارقان مطالبه مردمی نیست؟/ ترکیه فقط برای پهپاد خودش تبلیغ کرد

  5. برای مقاصد خود، از شهادت رئیس‌جمهوری هم نمی‌گذرند!

  6. علی لاریجانی اعلام کاندیداتوری کرد

  7. کیهان خطاب به لاریجانی: افتادن در تله برجام و برجامیزاسیون آمریکا و انگلیس، ارتفاع پست بود؛ پست‌ترین ارتفاع

  8. لطفاً شوق خدمت نداشته باشید!

  9. سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود

  10. بی‌تفاوتی به فقدان رئیس‌جمهور و تلقی فانتزی از امر ملّی

  11. علی لاریجانی: زمانی برای از دست دادن نداریم / مشکلات کشور حل‌ شدنی است

  12. مشاهده اوضاع اقتصادی تاب تحمل را از هر انسان مسوول سلب کرده است

  13. عبدالحمید خیرخواه اسرائیل شد!

  14. سعید جلیلی داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری شد

  15. پیشنهاد عجیب شریعتمداری به شورای نگهبان/ ابقای قالیباف در ریاست مجلس / آخرین گمانه‌زنی‌های انتخاباتی

  16. توضیح لاریجانی درباره استفاده از یک هشتگ شائبه‌برانگیز

  17. مانع عبور و‌ مرور غیرمجاز در استان سیستان‌و‌بلوچستان هستیم

  18. و باز هم اعتبارنامه تاج گردون‌!

  19. "محسن هاشمی" کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود

  20. تردید علی لاریجانی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری 

  21. قالیباف مجدد بر کرسی ریاست مجلس نشست

  22. اظهارات «آذری‌جهرمی» درباره ورود خود به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری

  23. بازگشت دوباره سعید جلیلی به میدان انتخابات/ روایت باهنر از پوست‌اندازی گروه‌های سیاسی

  24. دعوت خاتمی از چهره‌های اصلاح‌طلب به کاندیداتوری

  25. حسین شریعتمداری: آن روز دیده بودم این فتنه‌ها که برخاست

آخرین عناوین