نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  4030219025 ۵۴ نظر، ۱ در صف انتشار و ۲۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبان «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

مطلب «نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!» و همچنین «طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران» با نظرات متعدد کاربران همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*اگر از فردای دور دوم ریاست جمهوری که ملت با بیست وچهار میلیون رای روحانی را با هزار امید وارزو برای بهبود وضعیت اقتصادی اجتماعی وسیاسی وپایان تحریم وجنگ وجدل با دنیا انتخاب کرد ایشان به رای ملت پشت نمی کرد شاید وضع کشور اندکی بهبود می یافت

*همه براساس دیگاه سیاسی قضاوت می کنیم نه براساس عدالت

*میزان رای ملت است، پس بهتر است فضای سیاسی کشور را باز کنند تا مردم از تنها کانال ارتباطی موجود با حاکمیت بدون واسطه تمایلات خود را در انتخابات مطرح کنند.

*دولت رئیسی دولت سوم روحانی است همان فضاحت ها و بی برنامگی های روحانی در این دولت هم به وضوح دیده می شود خالی کردن جیب مردم با تورم و نرخ ارز و طلا و... برای کمبود بودجه هم که به یک روال عادی تبدیل شده است

*روحانی در ۴ سال اول دولتش بهترین عملکرد اقتصادی رد در کل دوران ۴۴ سال بعد از انقلاب داشت ولی ترامپ و دشمنان داخلی ایران ۴ سال دوم را به بدترین دوران تا پیش از رییسی تبدیل کردند.

*(پاسخ به کامنت بالا)در دولت یازدهم رکود مطلق اقتصادی بود و بیش از 5 هزار کارخانه تعطیل شدند در دولت دومش هم اقتصاد مملکت نابود شد دولت روحانی ضعیف ترین دولت بعد از انقلاب بود.

*برجام تضمین نداشت اما روحانی میگفت مسئولیت برجام با من است ظریف هم میگفت امریکا نمی تواند از برجام خارج شود حالا پاسخگو باشند چطور ترامپ خیلی راحت از برجام نافرجام خارج شد ؟!

*شروع کننده این مسئله هم خود دولت مستقر است که هنوز بعد از سه سه سال که با وعده و وعید بسیار زیاد بر سر کار آمده و امروزه که به زمین سفت خورده و میبیند که نمیتواند به آن وعده ها عمل کند تمام مشکلات را ارجاع میدهد به عملکرد دولت روحانی

*از اینکه این دولت و مجلس نماینده اکثریت نیستند هیچ شکی نیست زیرا امروزه اگر به کف خیابان بروید متوجه این نکته خواهید شد و در عین حال اگر حاکمیت جرائت دارد که با نظر سنجی ها مخالفت نکند و اجازه بده در تمام موارد در کشور نظرسنجی های دقیق و علمی انجام شود به خیلی از سوالات پاسخ داده خواهد شد

*تخریب سنگین و ریختن همه تقصیرات بر سر دولت روحانی و تبلیغات مستمر صدا و سیما برای رقیب وی از ماهها قبل از انتخابات و وعده هایی که دادند باعث شد که در مقطعی مردم روحانی را مقصر بدانند. اما بعد از صدها تبلیغ و وعده های بزرگ مردم با وضعیتی مواجه شده اند که علاوه بر اینکه عرصه زندگی را در همه زمینه ها برایشان تنگ کرده هیچکدام از وعده های داده شده تحقق پیدا نکرده و مدام آمارهایی داده می شود که برای مردم ملموس نیست. همه توان مملکت به جای حل مشکلات اصلی مردم و کشور صرف مسائل جانبی است و افق روشنی هم وجود ندارد به طوری که اکثریت مردم دچار ناامیدی شده اند. 

* یکبار برای همیشه به این موضوع بپردازید که چه حکمتی است که همه روسای جمهور بعد از مدتی به دیده دشمن نگریسته میشوند؟

*مجلس اینده با کمترین رای مردم سر کار خواهد امد. این دولت هم با قهر قشر قابل توجهی از مردم با صندوق رای سرکار آمد. حالا آیا این دولت و مجلس حداقلی نیست؟

*از کامنتها به این نتیجه رسیدم چقدر مردم ما سیاست زده هستند اینکه دولت آقای روحانی و مسئولینش ترک فعل های شدید در حوزه های مختلف از جمله مسکن و بورس و ... داشتن دروغ است ؟ یه مورد همین که وزیر مسکن روحانی می‌گفت که افتخار میکنم یک مسکن نساختند یا وزیر نفت آقای روحانی می‌گفت پالایشگاه سازی و ... کثافت کاری است یا وزیر نیرو اینقدر در ساخت نیروگاه کمکاری کرد که یادمون نمیره در دو سال پایانی دولت روحانی روزانه سه ساعت برق مناطق مختلف تهران قطع میشد بحث های نه برابر شدن قیمت دلار و طلا و ... هم بماند

*برجام باعث زیاده خواهی امریکا و اروپا در مباحث موشکی و پهپادی و منطقه ای شد اگر بجز ترامپ هر کس دیگری هم رئیس جمهور شده بود از برجام خارج می شد تا به برجامهای 2 و 3 و تخریب برنامه هسته ای و موشکی و پهپادی ایران بپردازد.

*حتی در بهترین زمانیکه اوباما بود هیچکدام از تحریمهای بانکی و پولی و مالی لغو نشدند و سرمایه گذاری خارجی جذب نشد.

*یادمه وقتی برجام امضاء شد قبل از رئیس جمهور شدن ترامپ کارخانه های خودروسازی ماشینها رو دستشون مونده بود شروع کردن به وام دادن و قسطی فروختن اتومبیل آن کجا و این کجا روحانی واقعا بدشانس بود که ترامپ رئیس جمهور شد

***

مخاطبین الف درباره مطلب «مواضع عبدالحمید تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*نسل جوان وتحصیلکرده استان عبدالحمیدراقبول ندارند

*سلام من فکر میکنم امثال ایشان که طرفدار تفکر طالبانی هستن، اصلا به هیچ و جه حق اظهار نظر در امور زنان را ندارن.در بیشتر موارد تناقض در گفتار و رفتار ایشان کاملا مشهود می باشد و نظرات ایشان هم بیشتر جهت یار گیری می باشد و حتی گفتار ایشان در مورد مسائل سیاسی و اجتماعی در خیلی از مواردبا فقه اهل سنت هم همخوانی ندارد.

*عبدالحمید فقط یه آدم ساده لوح که بازیچه دست غربی ها شده خدا به راست هدایتش کنه انشااله

*آقای اسماعیل زهی فقط به احترام مردم نجیب و رنج کشیده بلوچ به شما بی احترامی نمی کنند . اما شما از روزی که با حکام آل سعود سر وسری داشتید شما را با رژیم کودک کش صهیونیست وصل کردند .و پوست موز انداختند زیر پاهات بترس از روزی که دست شما برای مردم بلوچستان رو شود. هرچند همین الان زندگی لاکچری و شاهانه شما به زندگی عالمان دین نمی خورد .نظام صبر استراتژیک دارد. یه مقدار به سرنوشت کسانی که مقابل نظام بودند فکر کن این نظام صاحب داره.

*باید از هر سخن یا عملی که باعث اختلاف مذاهب شود خودداری شود(یادتان باشد هدف هفته وحدت همین بوده)واحترام علمای اهل سنت حفظ شود.

*امام جمعه‌ای که سنگ دشمن رو به سینه میزنه ، تفرقه افکنی میکنه و دلایل دروغی و ساختگی BBC که اهداف انگلیس و آمریکا رو دنبال میکنن به سادگی قبول میکنه و مثل یه بچه کوچیک گول میخوره و بخاطر سمتی که داره دیگران رو به گمراهی می کشاند رو نباید به عنوان یک امام جمعه قبول کرد

*من خودم اهل زاهدان هستم و شیعه مذهب. اینکه با این شخص برخورد نمیشه به این خاطره که بسیاری از مردم این استان بخصوص زاهدان دانسته یا ندانسته ازش پیروی و طرفداری می کنن ،و با برخورد غیر اصولی و غیر برنامه ریزی شده آرامش و امنیت ما شیعیان و حتی اهل سنتی که اون رو قبول ندارن به خطر میوفته و حتی ممکنه دست دشمن بهانه بیوفته و باز مملکت رو به آشوب بکشونن

***

مخاطبین الف درباره یادداشت «جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*متاسفانه حرفه پزشکی لوث شده است و دلیل آن بعضی پزشکان هستند، چرا که اکثریتشان پولکی شده اند. حیف ...

*اینا احتمالاً گول تبلیغ ات غلط غرب رو درباره خوردن مقداری مشروب برای سلامتی رو خورده‌اند فکر کردن اینجوری برا سلامتی بهتره این از کم تقوایی منشأ میگیره .

*ولی انصافا تصور کنید یه پزشک بخواد بره یه جراحی برای بیمار انجام بده اونقوقت مشروب هم خورده باشه به نظرتون چی به سر اون بیمار فلک زده می یاد وقتی پزشکش هوشیار نیست؟

*در تمام دنیا چه بخواهیم چه نخواهیم این مشکلات هست بجای پاک کردن صورت مسئله مشکل را باید حل کرد

*چندسال دیگه یه مشت پزشک بدون تعهد و بی دانش در انتظار نسل سالخورده ایران خواهند بود

*متاسفانه مصرف مشروبات الکلی به شدت رایج شده مخصوصا بین بچه های نوجوان شاید این اتفاق تلنگری باشه که چه باید کرد باید تصمیم عاقلانه تری گرفت .

*در هر صنفی هم آدم خوب هست هم بد لذا تعمیم دادن اشتباه چند پزشک به همه جامعه پزشکی کاملا غلط است وبی اعتماد کردن مردم به‌پزشکان را بهمراه دارد که در نهایت به ضرر همه و جامعه است

*در حالت کلی پزشکان بعد از یک دوره طاقت فرسا تحصیل و مطالعه زیاد، یک باره سکاندار زندگی می شوند و همه جور امکانات...عرض می کنم همه جور امکانات برایشان فراهم است...و این به خاطر ماهیت رشته و تخصص آن هاست...چون طبیب بدن هستند و علم و پول برای انواع خوشگذرانی ها بیش از دیگران برایشان فراهم است...عیاشی هم در بین پزشک ها بیشتر از سایر متخصصین رشته های دیگر مانند علوم انسانی است‌‌.خدا فوت شده ها را رحمت کند...بیماری و مرگ ناگهانی الهی که برای کسی پیش نیاید که خیلی سخت است...حالا با مشروب باشد یا چیز دیگر ‌، آن را خدا خودش می داند چطور معامله کند و به ما مربوط نیست... ولی در حالت کلی ،آن چه که من در پنجاه و خورده ای عمر از خدا گرفته ام مشاهده کرده ام ، تکبر و تسلط و اعتماد به نفس و کامیابی زیاد در برخی پزشکان بوده ...بماند که مدیون خیلی هایشان هم هستیم که جان ما را نجات داده اند .ما در عین حال که ممنون پزشکان هستیم ، همه می دانیم که این قشر ، به دلیل تسلط بر علم برترطبابت و دسترسی به امکانات مالی و....زمینه بیشتری برای بی تعهدی های اخلاقی و اجتماعی دارند و کوچک ترین سهل انگاری و اشتباهشان برای مردم بدبخت بیچاره خیلی گران تمام می شود....

*اونی که مشروب میخوره در خلوتش و در منزلش به کسی آسیب نمیزنه جز به خودش ولی کسی که دزدی و اختلاس میکنه یه جامعه رو نابود میکنه .ضمنا چرا باید اشخاصی مشروب تقلبی مسموم به این راحتی بسازن و بفروشن حکم فروشنده مشروب تقلبی چیه ؟

*درآمد پزشکی در ایران خوب است، حتی پزشکان عمومی هم درامد قابل قبولی دارند و اگر نارضایتی برخی پزشکان را واکاوی کنیم مربوط به پزشکان طرحی میباشد که مورد بحقی است و مقصر اصلی دولت و دانشگاه علوم پزشکی است.جامعه ی پزشکی در واقع زیر بنای سلامت و شادابی مردم است و نباید به این مجموعه ی فداکار و عزیز توهین کرد.اگر قرار است بابت اشتباه چند پزشک خدمات بی همتای جامعه ی پزشکی را زیر سئوال ببریم کار درستی نیست.

*پزشکی اسمش قشنگه. و دکتر شدن به همین راحتی میسر نیست. پزشکی شب بیداری ،آنکالی ،طرح در مناطق محروم و سختی های زیادی دارد که بیشتر دوران جوانی فرد را در بر میگیرد و اگر فرد از لحاظ روحی روانی شرایط آن را نداشته باشد موفق نخواهد شد. ضمن اینکه باید به این قشر مثل اقشار دیگر نگاه کرد . در بین این جماعت هم مثل بقیه مردم ناهنجاری های فردی اجتماعی حتما وجود خواهد داشت.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۸۴۳۲۵۱۶:۵۰:۲۰ ۱۴۰۳/۲/۲۱
دولت روحانی خسارت محض بود زیرا میانگین رشد اقتصادی و جذب سرمایه خارجی در 8 سال دولت قبل صفر بود و 4 سال پیاپی تورم 70 درصدی داشتیم و قیمت ارز و طلا و مسکن و خودرو و موبایل و غیره بیش از 10 برابر شد و کشور را با 1500 هزار میلیارد تومان بدهی و 480 هزار میلیارد تومان کسری بودجه با خزانه بدهکار و صندوق توسعه خالی در شرایطی تحویل داد که حتی برای خرید گندم و روغن دلار در خزانه بانک مرکزی نبود و روزانه 6 ساعت قطعی برق داشتیم.
ناشناس۳۴۸۴۸۴۸۰۸:۱۱:۳۴ ۱۴۰۳/۲/۲۲
بسیاری از مردم به این دلیل به آقای رییسی رای دادند که فکر میکردند ایشان تمامی متخلفان و مفسدان دولت قبل را به قوه قضاییه دلالت میدهند اما در عمل دولت جدید حق مردم را ادا نکرده است و ما از این بابت بشدت از دولت آقای رییسی گله مند هستیم
ناشناس۳۴۸۵۰۴۱۱۱:۰۲:۳۰ ۱۴۰۳/۲/۲۲
با توجه به عملکرد دولت آقای رئیسی، هر روز که میگذرد بیشتر متوجه میشیم که چه نعمتی را از دست دادیم.
ناشناس۳۴۸۵۱۳۸۱۲:۵۷:۰۹ ۱۴۰۳/۲/۲۲
با توجه به عملکرد دولت روحانی حالا همه میگن صد رحمت به احمدی نژاد.
ناشناس۳۴۸۴۹۰۵۰۹:۰۳:۵۷ ۱۴۰۳/۲/۲۲
نیروی انتظامی فکری هم به حال سگ گردانان بنمایند .
ناشناس۳۴۸۴۹۳۱۰۹:۲۸:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۲۲
این آمار و اطلاعات غیر واقعی و مغرضانه است. ضمنا دولت روحانی چه چیزی از دولت قبل تحویل گرفته بود؟ گل و بلبل ؟
ناشناس۳۴۸۵۱۱۱۱۲:۲۷:۴۶ ۱۴۰۳/۲/۲۲
دولت قبل روحانی چیزی اضافه برجای نگذاشت
ناشناس۳۴۸۵۱۴۷۱۳:۰۲:۵۸ ۱۴۰۳/۲/۲۲
این امار و اطلاعات کاملا دقیق و مستند است و قابل انکار نیست.
ناشناس۳۴۸۴۳۲۸۱۶:۵۵:۳۲ ۱۴۰۳/۲/۲۱
تعلل دولت روحانی در خرید خودروهای برقی و ساخت نیروگاههای هسته ای دلایل اصلی الودگی هواست امروز در تمام دنیا از اتوبوس ها و تاکسی های برقی برای حمل و نقل عمومی استفاده می کنند.
ناشناس۳۴۸۴۳۴۰۱۷:۰۴:۰۲ ۱۴۰۳/۲/۲۱
فراموش نکردیم 8 سال به امریکا و اروپا برای لغو تحریم ها التماس می کردند در سالهای 92 تا 96 امریکایی ها تحریم می کردند ظریف و عراقچی میگفتن با جسم برجام مغایر نیست !!! با روح برجام مغایر است !در 4 سال دوم هم تحریمها بیش از دو برابر و اقتصاد مملکت ویران شد.
ناشناس۳۴۸۴۳۴۱۱۷:۰۵:۲۹ ۱۴۰۳/۲/۲۱
فریدون و دولتش انصافاً رکورددار توهین و دروغ به مردم و تکریم و تعظیم شیاطین است
ناشناس۳۴۸۴۳۴۴۱۷:۰۹:۰۲ ۱۴۰۳/۲/۲۱
روسیه با شروع جنگ اوکراین از طرف امریکا تحریم بانکی و نفتی شد اما بجای تسلیم و مذاکره مسیر صادرات نفت خود را به چین و هند تغییر داد و نه تنها دچار بحران نشد بلکه ارزش روبل روسیه بیشتر از قبل از جنگ شد اما دولت روحانی بدنبال مذاکره و تسلیم رفت و در اثر بدعهدی امریکا دچار بحران اقتصادی شدیم در حالیکه ایران هم اگر سال 92 با دوستان شرقی تعامل می کرد الان اینقدر مشکلات اقتصادی وجود نداشت.
کارشناس ارشد مسائل اجتماعی۳۴۸۴۳۴۹۱۷:۱۸:۳۵ ۱۴۰۳/۲/۲۱
جامعه از زمان سر دادن شعار زن زندگی آزادی که در عمل هرزگی ولنگاری بی بندباری هدف بود بشدت افسارگسیخته و یله و رها شده آمار دختران و دختربچه هایی که باید عروسک بازی کنند و معتاد به سیگار و گرده نخود و نظایر آن بشدت گسترش یافته و بسیاری از دختران در پی روابط ناصحیح عفت و پاکدامنی خود را بطرف مختلف از دست داده اند
ناشناس۳۴۸۴۳۵۱۱۷:۲۱:۱۷ ۱۴۰۳/۲/۲۱
دکتر شدن براحتی است با استفاده از سهمیه، همین باعث شده کلاس دکتر پایین بیاید ، به امید روزی که سهمیه کلا قطع شود
ناشناس۳۴۸۴۳۵۲۱۷:۲۲:۱۴ ۱۴۰۳/۲/۲۱
بر اثر ترک فعل نیروی انتظامی از وظایف ذاتی و قانونی خود علاوه بر بی حجابی ، نسل سرگردان به سگ گردانی روی آورده اند در صورتی که نیروی انتظامی باید بشدت با این ناهنجاری ها برخورد نماید طوری که کسب جرات نقض قوانین کشور را نداشته باشد .
ناشناس۳۴۸۴۳۵۵۱۷:۲۳:۴۹ ۱۴۰۳/۲/۲۱
چرا طبق شکایت موجود در کمیسیون اصل نود مجلس رییس جمهور سابق و برخی وزرا و مدیرانش محاکمه نشده اند
ناشناس۳۴۸۴۳۶۲۱۷:۳۰:۴۹ ۱۴۰۳/۲/۲۱
نه تنها مصرف مشروبات الکلی بشدت افزایش یافته که اصلا زیبنده حکومت اسلامی نیست اعتیاد به سیگار و مواد در بین دختران و دختر بچه ها نیز بشدت افزایش یافته است .
ناشناس۳۴۸۴۳۸۰۱۷:۵۹:۱۴ ۱۴۰۳/۲/۲۱
روحانی اقتصاد و سرمایه اجتماعی را نابود کرد.
به یاد شهدای ارتش۳۴۸۴۴۰۴۱۸:۱۵:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۲۱
دولت روحانی بد بود اما دولت رئیسی در انتصابات مدیرکل ها خیلی ضعیف عمل کرده است.
محمد۳۴۸۴۴۶۱۱۹:۱۴:۲۸ ۱۴۰۳/۲/۲۱
مشکل اینجاست که مردم فرق بین انتقاد و نامردی را تشخیص می دهند. وزارت امور خارجه مجری سیاست خارجی است . شورای امنیت ملی به عنوان نهادی فرادولتی ، مسئول پرونده هسته ای است . اینکه می گویید برجام بد است و مقصرش روحانی و ظریف هستند که آن را امضا کردند ، ناشی از بی اطلاعی شما از مناسبات قدرت در کشور نیست ، بلکه از ناجوانمردی شماست . مثل ماجرای بتون ریختن در قلب راکتور اراک که دکتر صالحی داستان واقعی آن را تعریف کردند. ماجرای هسته ای چیزی نیست که شما بتوانید از آن در دوقطبی های سیاسی خود استفاد کنید
ناشناس۳۴۸۴۸۷۳۰۸:۲۹:۰۵ ۱۴۰۳/۲/۲۲
دستمریزاد، احسنت به شما و همه حقکویان عالم از ازل تا ابد - زنده و پاینده باشید
ناشناس۳۴۸۴۹۷۱۱۰:۰۴:۱۰ ۱۴۰۳/۲/۲۲
اولا برجام را دولت روحانی می خواست انجام شود دوم هم در زمان دولت روحانی مذاکرات هسته ای از شورای امنیت ملی به وزارت خارجه منتقل شد سوم اینکه در شورای امنیت ملی وزن دولت سنگین تر از همه هست و....!
ناشناس۳۴۸۵۱۴۴۱۳:۰۲:۱۷ ۱۴۰۳/۲/۲۲
اگر دولت روحانی نبود برجام شکل نمی گرفت و این خسارت محض به کشور تحمیل نمی شد.
ناشناس۳۴۸۵۳۰۹۱۵:۰۳:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۲۲
منصف باشیددر پایان دوره احمدی نژاد و شروع کار روحانی کل دنیا از جمله روسیه و چین بر علیه برنامه هسته ای ایران یک صدا شده بودند همین الان هم که روسیه و چین تقریبا با ما هستند بدون مصالحه چکار توانستیم بکنیم از شرایط اقتصادی مردم عادی (نه کاسبان تحریم)مشخصه که روز به روز داره اوضاع بدتر میشه ....
ناشناس۳۴۸۶۰۵۲۰۹:۲۳:۱۸ ۱۴۰۳/۲/۲۳
دوست عزیز ترکیب شورای امنیت ملی را ببینید: رئیس‌جمهور - رئیس قوه قضائیه - رئیس مجلس شورای اسلامی - وزیر کشور -وزیر امور خارجه - وزیر اطلاعات - رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از 7 عضو 5 عضو آن اعضای دولت هستند ، بنابراین روحانی - ظریف - علوی - رحمانی و نوبخت - آملی لاریجانی - علی لاریجانی که همه ازیک دارودسته اند تصمیم گیرنده بوده اند
dayani۳۴۸۴۴۹۴۱۹:۵۵:۱۷ ۱۴۰۳/۲/۲۱
گذشته که گذشته، از آن درس بگیریم و حال را بهتر کنیم و آینده را بسازیم. دو مورد اخیر در قاموس شرایط کنونی ایران نیست، اگر بود حرف از ساخت بمب اتم در ایران نبود. این اسلحه برای نابودی است، البته نابودی دشمن ، لذا بودنش بدتر از نبودنش است.
ناشناس۳۴۸۴۵۲۳۲۰:۳۱:۲۰ ۱۴۰۳/۲/۲۱
چشم ها را باید شست ، جور دیگر باید دید .
ناشناس۳۴۸۴۵۷۵۲۲:۰۰:۵۸ ۱۴۰۳/۲/۲۱
مردم عملكرد دولت روحاني را فراموش نخواهند كرد !! ------------------------------------------------------------- عباس آقا ، كارمند اداره فخيمه تعليم و تر بيت مي گويد : بنده اهل سياست نيستم ، اهل جناح و حزب و خط هم نيستم ، سرم تو لاك خودمه و اگر بتوانم با همين حقوق و در آمد آمو زش و پرورشي ،آب و نان روزانه اهل و عيال را فراهم بكنم ، كلاهم را به آسمان پرتاب مي كنم ! ، ...بله ! عرض مي كنم كه بنده شخصاً عملكرد دولت روحاني را فراموش نكرده و نخواهم كرد ! و هميشه عملكرد دولت روحاني در مَد ّ نظر دارم ! ...عرض كردم كه اين نظر شخصي بنده ، عباس هست و كاري به نظر كارشناسان سياسي و اقتصادي هم ندارم كه آنها دولت ٨ ساله روحاني را كلي در نظر مي گيرند و كارشناسانه قضاوت مي كنند و البته آن چيزهايي كه كارشناسان و صاحبنظران در خشت مي بينند ، ممكنه بنده در آئينه هم نبينم ! بله برادر ! اين جانب با بر داشت خودم و با حساب و كتاب خودم عملكرد دولت روحاني را فراموش نخوا هم كرد ! ... اصلاً فراموش نخواهم كرد ! ... هرگز ... ابداً !!
ناشناس۳۴۸۴۵۸۱۲۲:۰۸:۵۱ ۱۴۰۳/۲/۲۱
--- ميگم حالا چرا تصوير روحاني درست در كنار شيشه هاي زهر ماري ؟ ... چنان كيپ هم گذاشته شده كه گويي ، توبه ، استغفر الله ، كنار دست حسن روحاني ... استغفر الله ربي و اتوب اليه ! .. خدايا توبه ! --- نميدانم ! الله اعلم ! .... بهتر است بنا بگذاريم كه در چيدمان اين دو تصوير هيچ قصد و غرضي در كار نبوده انشالله تعالي !
ناشناس۳۴۸۴۵۹۳۲۲:۱۸:۴۱ ۱۴۰۳/۲/۲۱
اوباما در زمان برجام بانک های خارجی را تهدید می کرد که اگر با ایران همکاری کنید با جریمه های نقدی سنگین مواجه می شوید.
ناشناس۳۴۸۴۵۹۶۲۲:۱۹:۵۱ ۱۴۰۳/۲/۲۱
هر چیزی اجبار شود و یا هر چیزی ممنوع شود عکسش جواب می‌دهد
ناشناس۳۴۸۴۹۷۶۱۰:۰۶:۰۲ ۱۴۰۳/۲/۲۲
مانند قانون اجبار کمربند بستن که رعایت نمی شد اما الان جرات نمی شود برای تخلف؟!!!!!!!!
ناشناس۳۴۸۵۱۰۳۱۲:۱۳:۳۷ ۱۴۰۳/۲/۲۲
بستن کمر بند در همه جا اجباری است و این اجبار منطقی است ولی حجاب در کل دنیا حتی عربستان اختیاری است و درگیری مردم با حاکمیت بر سر روسری زنان منطقی نیست چون باعث شکاف بین حاکمیت و مردم و ایجاد دوقطبی بین مردم می شود
ناشناس۳۴۸۵۲۵۰۱۴:۱۷:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۲۲
ما می‌گوییم مانند کمربند بستن که با زور انجام شد ایشان می‌گوید نه ببین دنیا فلان هست!!!
ناشناس۳۴۸۴۵۹۹۲۲:۲۱:۰۳ ۱۴۰۳/۲/۲۱
روحانی و ظریف بعد از خروج امریکا از برجام برای اینستکس یا همان نفت در برابر غذا به اروپا التماس می کردند اما اروپایی ها حتی نفت در برابر غذا را نپذیرفتن نتیجه دیپلماسی التماسی دولت قبل چیزی بجز خفت و خواری نبود.
ناشناس۳۴۸۴۶۰۱۲۲:۲۵:۵۰ ۱۴۰۳/۲/۲۱
روحانی میخواست کار کنه اصولگرایان جمیعا موفق شدند روحانی و اصلاحات رو جمع کنند و کشورو به تاریکی ببرند.
ناشناس۳۴۸۵۱۴۲۱۳:۰۱:۰۲ ۱۴۰۳/۲/۲۲
در دولت روحانی در قرن بیست و یکم در تاریکی فرو رفتیم.
ناشناس۳۴۸۴۶۶۴۲۳:۲۴:۰۰ ۱۴۰۳/۲/۲۱
اگر برجام بی فرجام ادامه داشت الان خطر وقوع جنگ با اسرائیل حتمی بود غنی سازی 60 درصدی و بازدارندگی مانع وقوع جنگ شد.
ناشناس۳۴۸۴۷۰۲۰۰:۱۴:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۲۲
چرا تا بحال حسن روحانی را بجرم خیانت به کشور بازداشت و محاکمه نکرده اید
ناشناس۳۴۸۴۷۶۱۰۳:۱۴:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۲۲
دولت رییسی باید روی پای خودش بایستد و نتایج زیانبار اقداماتش را بپذیرد ،با فرافکنی و اتهام زدن به دولتهای قبلی نمی‌تواند ناکارامدی خودش را پنهان کند .
ناشناس۳۴۸۴۹۷۸۱۰:۰۷:۱۱ ۱۴۰۳/۲/۲۲
از زیان بار جلوگیری کرده!!
ناشناس۳۴۸۵۱۵۲۱۳:۰۴:۲۹ ۱۴۰۳/۲/۲۲
روحانی چرا تا پایان دولتش مشکلات را به گردن احمدی نژاد می انداخت ؟!
ناشناس۳۴۸۴۷۸۴۰۵:۰۰:۴۰ ۱۴۰۳/۲/۲۲
صد رحمت به دوران روحانی حداقل امید به برجام و تورم کمتر و گرونی کمتر و آرامش بیشتر و روابط خارجی بهترو.... داشتیم
ناشناس۳۴۸۵۱۵۷۱۳:۰۶:۱۱ ۱۴۰۳/۲/۲۲
نتیجه برجام چیزی بجز افزایش دو برابری تحریمها و افزایش بیش از 10 برابری نرخ ارز و تورم افسارگسیخته در سالهای 96 تا 1400 نبود.
ناشناس۳۴۸۵۸۰۳۲۲:۲۴:۴۹ ۱۴۰۳/۲/۲۲
روحانی در 8 سال دلار 3500 تومني را 20 هزارتومن گرون کرد ولی ریسی در کمتر از 3 سال دلار رو 40 هزار تومن گرون کرد و با اختلاف رکورد روحاني رو شکست
ناشناس۳۴۸۴۸۲۳۰۷:۴۰:۴۱ ۱۴۰۳/۲/۲۲
بلی مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکردند درمقابل عملکرد رئیسی هر روز بانیکی از آن دوران یاد می‌کنند وهزاران رحمت ودرود می‌فرستند، ومیگویند دریغ ازپارسال
ناشناس۳۴۸۴۹۸۲۱۰:۰۹:۲۸ ۱۴۰۳/۲/۲۲
بعله حالا یک سوال چرا قدرت خرید در دولت روحانی که تا 100 کاهش یافت نسبت به دولت قبلش اما در این دولت هنوز اتفاق نیفتاده و هنوز ثابت مانده؟
ناشناس۳۴۸۵۳۴۹۱۵:۳۳:۳۸ ۱۴۰۳/۲/۲۲
ثابت مانده؟! قدرت خرید کارگران، کارمندان و بازنشستگان در سه سال اخیر بیش از ۲۰ درصد (در مجموع بیش از ۶۰ درصد) کاهش یافته اونوقت شما از ثابت موندن آن حرف میزنی؟
سینا۳۴۸۴۸۳۶۰۷:۵۷:۲۰ ۱۴۰۳/۲/۲۲
نمیتوانید با بدگویی از روحانی بیکفایتی های دولت فعلی را توجیه کنید . همگان میدانند اصولگرایان با چوب لای چرخ گذاشتن مانع موفقیت های ان دولت شدند.
م۳۴۸۴۸۴۲۰۸:۰۱:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۲۲
درود بر جناب روحانی
ناشناس۳۴۸۵۲۲۹۱۴:۰۲:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۲۲
دولت فعلی سعی دارد که همه مشکلاتی که خودش ایجاد کرده را به گردن دولت روحانی اندازد.
خچاطوریان۳۴۸۵۵۵۴۱۷:۵۵:۱۶ ۱۴۰۳/۲/۲۲
چرا عکس آقای روحانی را در کنار بطری های مشروب گذاشتید ؟
علی۳۴۸۵۹۷۷۰۷:۳۱:۲۴ ۱۴۰۳/۲/۲۳
مشروبات الکلی در برخی از تالارها و رستورانها بصورت مخفی سرو میشود اداره اماکن کجاست ؟ بازرسین صنف مربوطه کجاهستند ؟ در فصل تولید انگور براحتی تولید کنندگان مشروبات الکلی در مقیاس خرد و متوسط انگور را از بازار خریداری و تبدیل به مشروب کرده و در بازار میفروشند البته ضابطین قوه قضائیه گاها این کارگاههای تولید مشروبات را کشف و مشروبات را معدوم میکنند ولی احکام صادره در دادگاههابازدارنده نیست اما ضلع دوم این قضیه فرهنگ جامعه هست که باید مصرف مشروبات الکلی را نهی کند
جواد۳۴۸۶۰۷۸۰۹:۵۰:۱۲ ۱۴۰۳/۲/۲۳
آنها که میگویند تصمیم گیرنده برجام شورای امنیت ملی بوده ، ترکیب شورای امنیت ملی را ببینند که همه از دارو دسته خود روحانی بوده اند ، 5 عضو از اعضای دولت - آملی لاریجانی و علی لاریجانی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. شهادت رییس جمهور در حادثه بالگرد/ پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی شهادت رئیسی

  2. لحظۀ پیداشدن لاشه بالگرد توسط تیم پهپادی

  3. خوشحالی مجری شبکه ۱۴ اسرائیل از خبر شهادت رئیس جمهور ایران

  4. محل تدفین شهید آیت‌الله رئیسی مشخص شد/ اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر رئیس‌جمهور و همراهانش

  5. عملکرد سیاه آمریکا در تحریم ها از نگاه ظریف/ توضیحاتی درباره انتخابات ریاست جمهوری/ آرامش در بازار ارز

  6. سخت، اما گذرا...

  7. شناسایی هویت شهدای سانحه بالگرد رئیس‌جمهور/ تایید سوختگی پیکرها/ آیت‌الله آل‌هاشم یک‌ساعت پس از حادثه زنده بوده است

  8. رهبر انقلاب: ایران خدمتگذار صمیمی، مخلص و باارزشی را از دست داد/ اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم

  9. شهدای خلبان حادثه بالگرد رئیس‌جمهور

  10. زندگی‌نامه رئیس‌جمهور شهید سید ابراهیم رئیسی

  11. جزئیات درگیری خونین پلیس با اشرار و اراذل در نارمک

  12. بازتاب های گسترده بین المللی در پی شهادت رئیس جمهور کشورمان

  13. صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ورق خورد

  14. کارنامه خدمات شهیدان حسین امیرعبداللهیان و سید محمدعلی آل‌هاشم

  15. جلسه فوق العاده هیأت دولت به ریاست مخبر آغاز شد

  16. واکنش ظریف به شهادت رئیس جمهور

  17. پیام تسلیت دکتر احمد توکلی در پی شهادت آیت الله رئیسی

پربحث‌های هفته

  1. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  2. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  3. حالا زمان مذاکره است

  4. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  5. محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ شهادت رئیس جمهور به همراه همراهانشان

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  7. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  8. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  9. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  10. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  11. شهادت رییس جمهور در حادثه بالگرد/ پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی شهادت رئیسی

  12. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  13. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  14. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  15. مأمور خاطی بازداشت شد

  16. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  17. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  18. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  19. لحظۀ پیداشدن لاشه بالگرد توسط تیم پهپادی

  20. پاسخ حماس به توهم صهیونیست ها

  21. پلیس این ۵ گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند

  22. تعطیلی روز شنبه مانعی ندارد

  23. اژه‌ای: توطئه دشمن در حوزه حجاب به جایی نمی‌رسد

  24. رئیس جمهور: باید گره های ذهنی در رابطه با تشکیل خانواده و افزایش جمعیت باز شود

  25. تحریم‌های جدید استرالیا علیه ایران

پربحث‌های هفته

  1. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  2. حالا زمان مذاکره است

  3. محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ شهادت رئیس جمهور به همراه همراهانشان

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  5. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  6. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  7. شهادت رییس جمهور در حادثه بالگرد/ پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی شهادت رئیسی

  8. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  9. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  10. رئیس جمهور: باید گره های ذهنی در رابطه با تشکیل خانواده و افزایش جمعیت باز شود

  11. آیت‌الله علم‌الهدی: ولایت مقدم بر عدالت است

  12. رحیم‌پور ازغدی: قبلا به شوخی می‌گفتند کاخ سفید را حسینیه می‌کنیم الان اما در حال رخ دادن است

  13. مخالفت آیت‌الله سبحانی با تعطیلی شنبه

  14. آخرین تصمیم دولت برای حمایت از نهضت ملی مسکن

  15. برائت نامه محمدعلی رامین از پسرش یاسین و مهناز افشار

  16. حل يك ابرچالش نظام

  17. محکومیت‌وزیر‌سابق جهادبه ۳ سال حبس/ احضار ۲ وزیر ‌در چای‌دبش 

  18. تعطیلی شنبه‌ها در مجلس رأی آورد/ نمایندگان چه گفتند؟

  19. محل تدفین شهید آیت‌الله رئیسی مشخص شد/ اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر رئیس‌جمهور و همراهانش

  20. تعطیلی پنجشنبه در مجلس رأی نیاورد/ نمایندگان چه گفتند؟

  21. عملکرد سیاه آمریکا در تحریم ها از نگاه ظریف/ توضیحاتی درباره انتخابات ریاست جمهوری/ آرامش در بازار ارز

  22. سخت، اما گذرا...

  23. شناسایی هویت شهدای سانحه بالگرد رئیس‌جمهور/ تایید سوختگی پیکرها/ آیت‌الله آل‌هاشم یک‌ساعت پس از حادثه زنده بوده است

  24. رهبر انقلاب: ایران خدمتگذار صمیمی، مخلص و باارزشی را از دست داد/ اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم

  25. اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره توماج صالحی

آخرین عناوین