ایجاد یک محیط استریل با پانل‌های اتاق تمیز

گزارش بازرگانی، 290328،   4030219047

ساندویچ پانل‌های اتاق تمیز یکی از بهترین مصالحی است که در دنیای امروز برای ساخت کلین روم مورد توجه سازندگان قرار گرفته است. این مصالح پیش ساخته به سبب ارائه ویژگی‌های متعدد، تحت عنوان بهترین انتخاب در میان تمامی مصالح ساختمانی بوده و فعالین حوزه ساخت و ساز برای کاربری‌های مختلفی از آن استفاده می‌کنند.

کلین روم چه سازه‌ای است؟

اتاق تمیز یا کلین روم به فضایی اطلاق می‌گردد که میزان ذرات معلق هوا و آلودگی‌های مختلف در آن به درستی کنترل می‌شود. این آنالیز موجب شده تا تولید محصولات مختلف در صنایع پزشکی و دارویی، هوا و فضا، الکترونیک، اپتیک و... در بهترین حالت ممکن به انجام برسد. حساسیت بالای این محیط سبب گشته تا لباس کارمندان، ابعاد درب ورودی و تجهیزات مورد استفاده با دقت بیشتری انتخاب شوند. از ویژگی‌های مربوط به متریال مورد استفاده در این فضاها می‌توان به عوامل زیر اشاره نمود:

  • قابلیت شست و شو
  • آنتی باکتریال بودن
  • دارا بودن حداقل درز و شیار
  • صیقل بودن

استریلیزاسیون فضای داخلی کلین روم

یکی از الزامات و مواردی که باید در فضای داخلی اتاق تمیز به درستی انجام شود، استریل کردن با استفاده از روش‌های مختلف است. استریل نمودن محیط کلین روم موجب کاهش خطر انتقال عفونت به تولیدات و بدون مشکل انجام شدن فرایند تولید محصولات گوناگون در صنایع می‌گردد.

مقاومت بسیار بالای ساندویچ پانل اتاق تمیز در برابر استریلیزاسیون موجب پایداری سازه و بازدهی بالای این فضاها می‌شود. هرچه این کار با دقت‌ بالاتری انجام گیرد، انجام کارهای تخصصی درون این فضاها نیز بهتر و با کیفیت‌تر خواهند بود. برخی از مهم‌ترین روش‌های استریلیزاسیون کلین روم به شرح زیر است:

استریل کردن با استفاده از بخار: این مورد به عنوان رایج‌ترین و مطمئن‌ترین روش‌های استریلیزاسیون شناخته می‌شود که همه میکروارگانیسم‌ها مثل باکتری‌ها، کپک‌ها، ویروس‌ها، تک یاخته‌ها و... به سرعت از بین می‌روند.

استریل با حرارت خشک: حرارت خشک نوع دیگری از روش‌های استریل فضای کلین روم است که در آن از هوای فوق گرم استفاده و مزیت آن عدم وجود لوله‌های آب می‌باشد.

استریل از طریق مواد شیمیایی: برخی از تجهیزات درون اتاق تمیز نمی‌توانند حرارت‌های زیاد یا گرمای خشک را تحمل نمایند؛ به همین دلیل از مواد شیمیایی استفاده می‌شود. رایج‌ترین ماده شیمیایی برای این منظور اتیلن اکسید (EtO) است که میکروارگانیسم‌ها را با سرعت بالایی ریشه کن می‌کند.

ساختار ساندویچ پانل اتاق تمیز

ساندویچ پانل مورد استفاده در کلین روم، ساختاری سه لایه و مشابه با سایر پنل‌های ساندویچی داشته و تنها تفاوت آن در انتخاب نوع متریال اولیه برای این لایه‌ها می‌باشد. به دلیل اهمیت این پنل‌ها در کاربری اتاق تمیز، برای عنصر میانی از فوم پلی ایزوسیانورات یا PIR و لایه‌های جانبی اطراف نیز توسط ورق‌های فولادین آلوزینک پوشانده می‌شود.

این ساختار به عنوان بهینه‌ترین و بادوام‌ترین مصالح در میان تمامی متریال‌ها در پانل ساندویچی شناخته شده و علاوه‌بر کلین روم می‌توان در سایر سازه‌ها و کاربری‌های گوناگون نیز از آن استفاده نمود. این متریال پیش ساخته علاوه‌بر به کارگیری در سقف، برای استفاده در پوشش دیوارهای این سازه نیز کاربرد دارد.

بهداشتی بودن ساندویچ پانل و تاثیر آن در کلین روم

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مربوط به پنل‌های ساندویچی، قابلیت شستشوی آن‌ها بوده که موجب رعایت بهداشت در فضای مورد استفاده از آن‌ها خواهد شد. پانل اتاق تمیز در نوع بدون شیار خود انتخاب می‌گردد و به عنوان یک گزینه بسیار مناسب بین تمامی این مصالح به شمار می‌رود؛ چراکه می‌توان به آسانی آن‌ها را تمیز و از تجمع هرگونه آلودگی یا عوامل بیماری‌زا بر سطحشان جلوگیری نمود.

لازم به ذکر است این قابلیت در دیگر مصالح ساختمانی، با کیفیتی که پانل‌ها ارائه می‌دهند وجود نداشته؛ به همین دلیل امروزه برای ساخت کلین روم‌ها در سراسر جهان از ساندویچ پنل استفاده می‌شود. این متریال پیش ساخته همچنین از نفوذ عوامل بیماری‌زا نیز جلوگیری کرده و میزان بهداشت آن‌ها نیز در بالاترین سطح قرار دارد.

سطح صاف ساندویچ پنل‌ها در اتاق تمیز

یکی از مواردی که در استریل بودن فضای داخلی اتاق‌های تمیز تاثیر زیادی دارد، یکپارچگی و سطح صاف ساندویچ پنل است. پنلی که برای این کاربری انتخاب می‌شود کاملا صیقل و صاف بوده، این ویژگی منجر به عدم تجمع ذرات معلق و هرگونه آلودگی بر روی سطح پانل‌های ساندویچی می‌شود. ویژگی گفته شده به عنوان یکی از بهترین و مهم‌ترین مزایای این مصالح شناخته می‌شود که ساندویچ پانل اتاق تمیز را به یکی از بهترین مصالح برای ساخت کلین روم تبدیل کرده است.

استریل کردن محیط با شستشوی پانل‌های ساندویچی

به دلیل استفاده از فوم پلی اورتان و ورق‌های آلوزینک در ساختار کامپوزیتی ساندویچ پنل کلین روم، این مصالح در برابر نفوذ آب کاملا عایق هستند؛ لذا استفاده از آن‌ها می‌تواند در پوشش جداره‌های اتاق تمیز یک مزیت بزرگ باشد تا در مقابل شستشو و استریل کردن فضا هیچ آسیبی متحمل نشوند.

متریال گفته شده در مقابل رطوبت و نفوذ آب بسیار مقاوم بوده و استفاده از آن‌ها در کلین روم‌ها موجب دوام سازه می‌شود. پانل ساندویچی اتاق تمیز همچنین مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی داشته و استریل کردن فضای داخلی از کیفیت آن‌ها کم نخواهد کرد.

خواص ضد باکتریایی ساندویچ پانل اتاق تمیز

از دیگر ویژگی‌هایی که در این مصالح از اهمیت بالایی برخوردار است، خواص ضد باکتریایی آن‌ها بوده؛ به گونه‌ای که در مقابل رشد قارچ و میکروب‌های مختلف مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند. این ویژگی در فضاهایی همچون اتاق تمیز بسیار مهم بوده؛ چراکه استریل نمودن سازه‌های گفته شده از جمله اولویت‌های اساسی در آن‌ها می‌باشد.

خواص ضد باکتریایی این مصالح آن‌ها را به گزینه‌ای مناسب جهت به کارگیری در جداره‌های سازه‌هایی همچون سردخانه، سوله، انبارهای مواد غذایی، مراکز درمانی و به طور کلی تمامی ساختمان‌هایی که جلوگیری از نفوذ و گسترش عوامل بیماری زا در فضای داخلی آن‌ها اهمیت بالایی دارد، تبدیل کرده است.

تهیه ساندویچ پانل اتاق تمیز ماموت

اگر تمایل به ساخت کلین روم برای تولیدات موردنظرتان دارید، بهتر است با شماره‌های قرار داده شده در وبسایت ماموت تماس حاصل فرمایید تا متخصصان مجموعه پس از در نظر گرفتن شرایط پروژه شما، ساندویچ پانل اتاق تمیز مناسب را برایتان انتخاب و در مرحله آخر نصابان حرفه‌ای خود را برای اجرا و نصب، به محل پروژه ارسال نمایند.

همچنین جهت دریافت استعلام قیمت ساندویچ پنل می‌توانید با بخش فروش شرکت ماموت در ارتباط بوده تا پس از در نظر گرفتن فاکتورهای موثر بر قیمت اعم از ابعاد پروژه، ضخامت پنل‌ها، نوسانات بازار و... هزینه نهایی به شما اعلام گردد.

تلگرامفیس‌بوکتوییترلینکدیننسخه‌ی متنی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  4. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  5. حالا زمان مذاکره است

  6. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  7. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  8. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  10. وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی

  11. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  12. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  13. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  14. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  15. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  16. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  17. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  18. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  19. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  20. مأمور خاطی بازداشت شد

  21. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  22. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  23. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  24. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  25. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

آخرین عناوین