پیام های ۲ آمار تکان دهنده در اراضی اشغالی

گروه جهان الف،   4030422084 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

به تازگی انتشار آمارهای جدید از واقعیت های تلخ در عمق اراضی اشغالی، پرده از مسائلی برداشته که هم صهیونیست ها و هم دستگاه های رسانه ای و تبلیغاتی متحدشان به هر نحو ممکن سعی در لاپوشانی آن ها داشته و دارند.

پیام های ۲ آمار تکان دهنده در اراضی اشغالی

به گزارش الف؛ رژیم اشغالگر قدس سال هاست با ادعاهای دور و دراز و بی پشتوانه، سعی در برسازی تصویری غیرواقعی از خود را دارد. تصویرسازی هایی که با عملیات طوفان الاقصی و متعاقبا مقاومت جانانه ملت و مقاومت فلسطین در برابر تجاوزات صهیونیست ها، تا حد زیادی فروپاشیدند و ماهیت پوشالی آن ها برهمگان ثابت شد. در این راستا، بیش از 9 ماه از کارزار قتل و جنایت صهیونیست ها در نوار غزه می گذرد.  

کارزاری که سبب شده تا جنایات صهیونیست ها در نوار غزه عنوان مرگبارترین جنگ قرن بیست و یکم جهان را یدک بکشد و البته دیوان بین المللی دادگستری نیز در حال بررسی ارتکاب به جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی از سوی صهیونیست ها در نوار غزه است.

در این چهارچوب، رژیم اشغالگر قدس بارها و بارها در قالب ادعاهای مختلف خود سعی داشته همچنان تصویری پوشالی از قدرت ادعایی اش را به مردم منطقه و جهان ارائه کند. با این حال، گاه و بیگاه واقعیت های تازه ای در مورد این رژیم و وضعیت وخیم و بحرانی آن به بیرون درز می کند که نشان می دهد تا چه اندازه موقعیت صهیونیست ها متزلزل است. 

در این رابطه به طور خاص نشریات صهیونیستی دو آمار تکان دهنده را از عمق اراضی اشغالی مخابره کرده اند.  

اول اینکه نشریه صهیونیستی معاریو اعلام کرده که از آغاز جنگ غزه تاکنون، بیش از 46 هزار شرکت اسرائیلی تعطیل شده اند. عددی که بر اساس بسیاری از برآوردها تا پایان سال جاری به 60 هزار شرکت هم خواهد رسید. واقعیتی که از آسیبهای جدی و سنگین جنگ غزه برای اقتصاد رژیم اشغالگر قدس حکایت دارد.  

دوم اینکه برخی نشریات اسرائیلی از جمله نشریه یدیعوت آحارونوت نیز به تازگی گزارش داده اند که در روزهای اخیر و در بحبوحه تشدید لفاظی های مقام های ارشد اسرائیلی مبنی بر قریب الوقوع بودن حمله اسرائیل به خاک لبنان، میزان درخواست مهاجرت از اراضی اشغالی تا 100 درصد افزایش یافته است.

توجه داشته باشیم که از ابتدای جنگ غزه تا به امروز، مسائل مختلفی در مورد تشدید موضوع مهاجرت معکوس ساکنان فلسطین اشغالی از این اراضی مطرح شده است. حال اینکه می بینیم این آمار اکنون به نحو چشمگیری افزایش یافته، حاکی از وضعیت وخیم و به شدت بحرانی رژیم اشغالگر قدس است. 

از این رو باید توجه داشت که اگرچه صهیونیست ها با ارتکاب به جنایت، مردم بسیاری را در لبنان و فلسطین داغدار کرده و شرایط ندگی را برای آن ها سخت کرده اند با این حال، وضعیت برای صهیونیست ها نیز به هیچ عنوان خوب نیست. این دقیقا همان چیزی است که رژیم اشغالگر قدس و دستگاه های تبلیغاتی و رسانه ای آن به هر نحو ممکن سعی در لاپوشانی اش دارند.  چرا که اگر واقعیت های تلخ این رژیم افشا شوند، کاملا محتمل است که روند نهایی فروپاشی رژیم اشغالگر قدس بیش از پیش تشدید و تقویت شود و دومینوی بحران ها برای صهیونیست ها به نحو قابل ملاحظه ای اوج بگیرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۵۵۹۶۰۰۱:۰۳:۱۲ ۱۴۰۳/۴/۲۴
امریکا و غرب پشت صهیونیستها هستند کسری بودجه و ورشکستگی را حل میکنند همانطور که روسیه و چین به کشورما کمک میکنند تا مشکلات حل کنیم و تحریمها را دور بزنیم
ناشناس۳۵۵۶۲۲۳۱۱:۲۶:۵۳ ۱۴۰۳/۴/۲۴
کجا روسیه و چین به ما کمک میکنند؟! از ما سوء استفاده میکنند. سرمایه گذاری اونها را در کشورهای دیگه ببین و بعد با ما مقایسه کن.
ناشناس۳۵۵۸۰۱۸۰۹:۴۴:۴۲ ۱۴۰۳/۴/۲۷
مشکل اقتصادی خیلی برای شون مهم نیست. می تونند براحتی جبران کنند. اما مسئله ماجرت معکوس و فرار یهودیان از اسرائیل به خانه های اصلی خود شون خیلی مهمه
ناشناس۳۵۵۵۹۷۶۰۲:۱۴:۱۴ ۱۴۰۳/۴/۲۴
برای ما تلخ نیست گوارا هست
ناشناس۳۵۵۶۰۰۴۰۷:۰۲:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۲۴
بدیهی است وقتی در کشوری جنگ می شود عده ای فرار کنند. بخصوص جایی مثل اسرائیل که همه مهاجر هستند. بدیهی است که وقتی جنگ است شرکت ها آسیب ببینند. اینها بدیهیات هستند.
ناشناس۳۵۵۶۱۴۰۰۹:۴۳:۵۴ ۱۴۰۳/۴/۲۴
همینکه بدیهیات رو قبول کردی خدا را شاکریم!
ناشناس۳۵۵۶۳۸۵۱۴:۲۷:۵۰ ۱۴۰۳/۴/۲۴
حالا قبول یا عدم قبول ما چه تاثیری داره ؟!! سر پیازیم ته پیازیم .
ناشناس۳۵۵۶۱۶۴۱۰:۱۳:۳۹ ۱۴۰۳/۴/۲۴
رسانه‌های امریکا و اروپا و بعضا رسانه‌های داخلی خودمان همین بدیهیات را هم مخفی یا انکار میکنند
ناشناس۳۵۵۶۱۰۹۰۹:۰۳:۵۱ ۱۴۰۳/۴/۲۴
ببینید ابعاد و جمعیت اسرائیل رو ، فقط 46 هزار شرکت به قول شما تازه به مشکل خورده، ببینید چقدر شرکت دارن که این تعداد به مشکل خورده و....
ناشناس۳۵۵۶۳۸۶۱۴:۲۸:۵۱ ۱۴۰۳/۴/۲۴
جمعیت اسراییل که ۶ میلیون بیشتر نیست . اینهمه شرکت داره ؟!!!!
امیر۳۵۵۶۱۵۴۰۹:۵۷:۱۸ ۱۴۰۳/۴/۲۴
مرگبارترین جنگ قرن بیست و یکم جهان؟؟؟ کشور روسیه در بیست روز اول جنگ اوکراین ۲۵۰۰۰ (بیست و پنج هزار) شهروند بی دفاع اوکراینی رو فقط در شهر ماریوپل کشت!
ناشناس۳۵۵۶۳۱۵۱۲:۵۹:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۲۴
روسیه با نظامیان می‌جنگه و عمده کشته‌شدها از نظامیها هستند و در کنار آنها گاهی مردم عادی هم کشته شدند اما صهیونیستها در غزه و رفح فقط مردم بی‌پناه را می‌کشد
امیر۳۵۵۶۷۹۰۰۱:۳۷:۲۳ ۱۴۰۳/۴/۲۵
من فقط یک گوشه از کل کشتار غیر نظامیان اوکراینی یعنی آمار غیر نظامیان یک شهر در ۲۰ روز اول رو گفتم. کاری به نیروهای نظامی اوکراین و حتی غیر نظامیان که تو این جنگ تا بحال کشته شدند نداشتم! اینکه صهیونیست ها چطور میجنگن هم جای بحث نداره !
ناشناس۳۵۵۶۲۲۲۱۱:۲۵:۲۰ ۱۴۰۳/۴/۲۴
این 46 هزار شرکت همه سرمایه گذار اسرائیلی بودند؟! جزئیات آمار را دقیق بررسی کن. اقتصاد اسرائیل، اقتصاد خود آمریکاست. یعنی پول مالیات مردم آمریکا توسط دولت آمریکا و کشورهای حامی به صورت هدیه به دولت اسرائیل داده میشه، دولت اسرائیل این پولها را به صورت بودجه به شرکتهای دولتی خودش یا حقوق به شهروندان عمدتا اسرائیلی میده که تقریبا همه اونها یعنی حدود سه میلیون نفر نیروی نظامی آماده به رزمند. این بودجه صرف خرید تسلیحات و سایر کالاهای مورد نیاز از کشورهای حامی خصوصا آمریکا میشه که دولتمردان آنها سهامدار شرکتهای صادر کننده به اسرائیل هستند. شما در مورد یک پادگان نظامی بزرگ با آخرین تکنولوژی نظامی مبتنی بر اقتصاد جنگ صحبت میکنید و قابل مقایسه با کشورهای دیگر نیست.
ناشناس۳۵۵۷۲۳۹۲۲:۱۹:۰۴ ۱۴۰۳/۴/۲۵
همین تحلیل نشون میده چقدر از واقعیت این کشور فاصله دارید تا حالا دیدید یه ثروتمند یهودی داخل اسرائیل باشه همشون توی کشورای دیگه هستند و پولهاشون داخل اسرائیل میاد در واقع اسرائیل یه نماد است.
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. طرح برخورد با تخلفات شیشه دودی و تخلفات پلاک آغاز شد

  2. فیلترینگ مهم‌تر است یا دستمزد بخور و نمیر؟!

  3. پلیس باید خلع سلاح شود!

  4. پنج موضوع مهم اجتماعی سر راه دولت

  5. لاوروف: ارمنستان مانع گشایش کریدور زنگزور است

  6. کمک قالیباف به پزشکیان برای طرد رادیکال‌های چپ و راست/ نظر رادان درباره اجرای طرح نور در دولت جدید

  7. شکست یک روایت اصلاح طلبانه

  8. چرا انتقام‌جویی ایران از رژیم صهیونیستی هنوز انجام نشده است؟

  9. لطفا این جمله را دیگر تکرار نکنید!

  10. طرح جدید جلوگیری از قاچاق سوخت اجرایی شد

  11. تهدید بزرگ یا فرصتی مغتنم؟!

  12. انتقاد شریعتمداری از پزشکیان/ چرا جلیلی هنوز در فضای انتخابات است؟/ چند توصیه به قالیباف برای تعامل بهتر با دولت

  13. کیهان: جناب پزشکیان! اظهارات خلاف واقع دیروزتان را اصلاح کنید

  14. فقط وقت کشی و ژست !

  15. رئیس‌جمهور، سپر بلا نشود!

  16. آقای پزشکیان! آبروی ما بخاطر حمایت از شما دارد در فضای مجازی لگدمال می‌شود

  17. عدالت کاغذی!

  18. هدف پزشکیان از بیان نظر رهبر انقلاب درباره وزرا در جلسه رای اعتماد چه بود؟

  19. پیش‌بینی سلیمی‌نمین از به حاشیه رفتن تندروها/ آخرین وضعیت پرونده چای دبش و برخورد فراجا با دو دختر بی‌حجاب

  20. تمجید رسانه اصولگرا از عارف/ روایت دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی از مشکلات فیلترینگ/ توصیه باهنر به نمایندگان مجلس

  21. از حقوق پایین کارمندان خجالت می‌کشم | قضات تازه کار به اندازه کرایه منزل شان دریافتی ندارند

  22. موسسه گوته در تهران پلمب شد

  23. بدون تعارف با نوۀ دکتر مصدق

  24. هر کدام از شما برجام را خوانده باشید،ممکن نیست به عراقچی رای دهید

  25. واکنش مبینا نعمت زاده به درخواستش از رئیس جمهور و قبولی در رشته پزشکی

آخرین عناوین