• آیا آتش‌بس در غزه از کانال مصر برقرار می شود؟

    آیا آتش‌بس در غزه از کانال مصر برقرار می شود؟

    گروه جهان الف،

    «دولت مصر به تازگی از طرح جدید خود برای آتش بس در جنگ غزه رونمایی کرده است. طرحی که در ادامه ابتکارهای پیشین مصری ها در این رابطه قرار دارد و البته اما و اگرهای زیادی در مورد به نتیجه رسیدن این طرح وجود دارد.»

  • سرگیجه بزرگ!

    سرگیجه بزرگ!

    گروه جهان الف،

    «مقام های اسرائیلی و رسانه های متحدشان، بر این باورند که آنچه در قالب اعتراض علیه جنایات رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه در آمریکا و دیگر کشورهای جهان روی می دهد، اعتراضی علیه ایدئولوژی غیرانسانی صهیونیسم نیست بلکه باید آن را اعتراضی علیه آیین یهودیت دانست!»

  • پشت‌پرده استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی صهیونیست‌ها

    پشت‌پرده استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی صهیونیست‌ها

    گروه جهان الف،

    «استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل و همچنین فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم اشغالگر قدس به همراه تنی چند از دیگر فرماندهان میدانی صهیونیست ها، نشان می دهد که رجزخوانی های مقام های ارشد اسرائیلی در بحبوحه جنگ غزه، نه از موضع قدرت بلکه برای لاپوشانی ضعف های این رژیم است.»

  • نتانیاهو و کابوس حمله به رفح

    نتانیاهو و کابوس حمله به رفح

    گروه جهان الف،

    «نتانیاهو بیش از آنکه برای نوار غزه و شهر رفح شاخ و شانه بکشد، این روزها آن ها را در هیبت کابوس های ترسناکی می بیند که دیر یا زود، سناریوهای ناامیدکننده و خطرناکی را برای وی رقم خواهند زد.»

  • افشای هراس صهیونیست ها از واقعیت های جنگ غزه

    افشای هراس صهیونیست ها از واقعیت های جنگ غزه

    گروه جهان الف،

    «آمریکایی ها به صهیونیست ها توصیه کرده اند که بهتر است جنگ غزه را هر چه سریعتر خاتمه داده و ادعای پیروزی کنند و در عوض، ترور هدفمند رهبران حماس را در دستورکار قرار دهند.»

  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه

    برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه

    نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه عصر شنبه در ریاض برگزار و مقامات شرکت کننده در این نشست خواستار توقف فوری جنگ در این باریکه شدند.

  • آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

    آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

    گروه جهان الف،

    «اعتراضات ضدصهیونیستی جاری در آمریکا از سوی جامعه دانشگاهیان این کشور، سطح فشارها را علیه اقدامات رژیم اشغالگر قدس و البته دولت آمریکا در جنگ غزه به مراتب افزایش داده و در انتخاب های ر اهبردی آن ها در ادامه راه، اثرگذاری ویژه و گسترده ای خواهد داشت. برخی تحلیلگران بر این باورند آنچه اکنون در آمریکا می بینیم، شباهت زیادی به اعتراضات گسترده در این کشور در بحبوحه جنگ ویتنام دارد»

  • مشکل اصلی صهیونیست ها با  عملیات "وعده صادق" چه بود؟

    مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

    گروه جهان الف،

    « صهیونیست ها و متحدان غربی آن ها اساسا با شکل گیری همین روحیه اعتماد به نفس در میان ملت های منطقه مشکل دارند و همواره بر آن بوده اند، نوعی رعب و وحشت از رژیم اشغالگر قدس در دلِ ملت ها و دولت های منطقه باشد »

  • اَبربحران صهیونیست ها در شمال اراضی اشغالی

    اَبربحران صهیونیست ها در شمال اراضی اشغالی

    گروه جهان الف،

    «تل آویو عملا با معادله ای رو به رو شده که توانِ حل آن را ندارد. این معادله نیز چیزی جز تامین امنیت مناطق شمالی فلسطین اشغالی نیست.»

  • رمزگشایی از پیام توقیف کشتی اسرائیلی توسط ایران

    رمزگشایی از پیام توقیف کشتی اسرائیلی توسط ایران

    گروه جهان الف،

    «در شرایط کنونی اقدام اخیر ایران در توقیف یک کشتی تجاری اسرائیلی، یک پیام ناامیدکننده دیگر را به صهیونیست ها داده و می تواند فشارهای روانی علیه آن ها را چند برابر افزایش دهد. معادله ای که چالش ها و خسارات جدی را به رژیم اشغالگر قدس تحمیل می کند.»

  • روسفیدی «هنیه»

    روسفیدی «هنیه»

    گروه جهان الف،

    اینکه ۳ فرزند اسماعیل هنیه در اردوگاه الشاطی در شمال غرب نوار غزه(که مدت هاست در اشغال و بمباران صهیونیست ها است) به شهادت رسیده اند و حتی حاضر به رفتن به مناطق جنوبی نوار غزه نیز نشده اند، دروغ بودن کارزار تبلیغاتی رژیم اشغالگر قدس علیه رهبران حماس را لیش از گذشته آشکار می کند. 

  • حمله هکری به وزارت جنگ رژیم صهیونیستی  

    حمله هکری به وزارت جنگ رژیم صهیونیستی  

    رسانه‌های عبری‌زبان از هک شدن رایانه‌های وزارت جنگ رژیم صهیونیستی خبر دادند.

  • اذعان رویترز به تشدید انزوای جهانی رژیم صهیونیستی

    اذعان رویترز به تشدید انزوای جهانی رژیم صهیونیستی

    خبرگزاری رویترز در گزارشی با محور ناکامی‌های رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت فلسطین، نوشت: ۶ ماه پس از جنگ غزه، انزوای اسرائیل روبه افزایش است.

  • دم خروس جیش الظلم بیرون زد!

    دم خروس جیش الظلم بیرون زد!

    گروه سیاسی الف،

    اقدام تروریستی اخیر جیش الظلم در استان سیستان و بلوچستان، بار دیگر پیوندهای عمیق گروهک های معاند با کشورمان را با رژیم اشغالگر قدس، بیش از هر زمان دیگری آشکار کرد.

  • خیالات خام اسرائیل در حمله به کنسولگری ایران

    خیالات خام اسرائیل در حمله به کنسولگری ایران

    گروه جهان الف،

    «اگرچه جایگاه شهید زاهدی و یارانشان در محور مقاومت قابل چشم پوشی نیست، با این حال، ایران در هیچیک از حوزه های قدرت خود، فردمحور و شخصیت محور نبوده که با ترور افراد توسط دشمنان کشورمان، روند گسترش قدرت ایران در حوزه ای خاص، متوقف شود.»

  •   جلاد، به پایان سلام کن!

    جلاد، به پایان سلام کن!

    گروه جهان الف،

    رای ممتنع آمریکا به قطعنامه اخیر شورای امنیت با محوریت آتش بس فوری در غزه بر شدت و گستره اختلافات داخلی در کابینه نتانیاهو و به طور کلی میان سیاستمداران صهیونیست نیز خواهد افزود. موضوعی که نمود عینی خود را به تازگی در استعفای شماری از اعضای کابینه جنگی رژیم صهیونیستی به نمایش گذاشته است. مساله ای که می تواند در نوع خود، روند حذف نتانیاهو و متحدان افراطی اش را بیش از پیش تقویت و تسریع کند. 

  • روایتی از عملیاتی که جهان را تکان داد

    جهان در سالی که گذشت/۱روایتی از عملیاتی که جهان را تکان داد

    گروه جهان الف،

    «روز هفتم اکتبر سال ۲۰۲۳ میلادی(مصادف با ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) را بایستی یکی از روزهای ماندگار در تاریخ جهان ارزیابی کرد. روزی که در آن، عملیات "طوفان الاقصی" با مهندسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در عمق اراضی اشغالی انجام شد و صهیونیست ها و متحدان بین المللی آن ها را در یک شوک بزرگ فرو برد.»

  • لفاظی های یک شکست خورده تمام عیار!

    لفاظی های یک شکست خورده تمام عیار!

    گروه جهان الف،

    تشدید تهدیدهای چند وقت اخیر صهیونیست ها مبنی بر حمله به خاک لبنان، بیش از آنکه واقعی باشد این گزاره را به ذهن متبادر می کند که رژیم صهیونیستی سعی دارد آبروی از دست رفته خود در سطح منطقه در پی شکست های اخیرش را هرطور که شده بازیابد و همچنان ادعای قدرت و تسلط بر جریان امور را داشته باشد.

  •  توطئه جدید غربی-عبری در نوار غزه

    توطئه جدید غربی-عبری در نوار غزه

    گروه جهان الف،

    صهیونیست ها به تازگی از احداث کریدور زمینی که اراضی اشغالی را به ساحل غزه متصل می کند خبر داده‌اند. شواهد تازه ای نیز از اراده دولت آمریکا جهت ساخت یک بندر در ساحل غزه آشکار شده است. مسائلی که همه و همه حامل پیام های معناداری هستند.

  •  ژست های دروغین انسان دوستی!

    ژست های دروغین انسان دوستی!

    گروه جهان الف،

    رژیم اشغالگر قدس تا حدی سعی داشته با کمک های ذره ای اخیر که در قالب ارسال هوایی از سوی برخی کشورهای غربی برای مردم غزه فرستاده شده اند، برای خود در زمینه ارائه کمک به غیرنظامیان غزه، دستاوردسازی کند تا شاید از این رهگذر، تا حدی از زیر بارِ فشارهای بین المللی علیه خود فرار کند.

  • جنگ اسراییل علیه زنان و دختران

    جنگ اسراییل علیه زنان و دختران

    آژانس سازمان ملل متحد برای برابری جنسیتی اعلام کرده «نیروهای اسرائیلی از ماه اکتبر سال ۲۰۲۳ تاکنون، حدودا ۹۰۰۰ زن را کشته‌اند. این بدان معنی است که اسرائیل هر روز به طور میانگین ۶۳ زن را در غزه کشته است. نزدیک به ۹ زن از هر ۱۰ زن گزارش می‌دهند که دسترسی آنها به غذا نسبت به مردان دشوارتر است و از هر پنج زن حدود چهار زن گزارش می دهند که خانواده آنها نصف یا کمتر از غذای قبل از جنگ را می‌خورند.»

  • نوکِ کوه یخی !

    نوکِ کوه یخی !

    گروه جهان الف،

    خودسوزی یک خلبان نیروی هوایی آمریکا در اعتراض به جنگ غزه در نوع خود می تواند صرفا نوکِ کوه یخی باشد که بخش اعظم آن زیر آب است و تداوم جنگ غزه و همدستی واشنگتن با صهیونیست ها در این رابطه با محوریت نسل کشی و کشتار مردم فلسطین می تواند در ادامه راه صورت حسابهای به مراتب سنگین تری را روی دست حاکمان آمریکا قرار دهد. 

  • نفاق واشنگتنی!

    نفاق واشنگتنی!

    گروه جهان الف،

    اظهارات اخیر «اندی اوگلز» عضو حزب جمهوریخواه و مجلس نمایندگان آمریکا درباره کودکان غزه پرده ای تازه از بی‌اعتقادی سیاستمداران آمریکایی به اصولی نظیر حقوق‌بشر را به نمایش گذاشته است.

  • شفافیت یا خطر اسرائیل هسته‌ای؛ انتخاب اعراب کدام است؟

    شفافیت یا خطر اسرائیل هسته‌ای؛ انتخاب اعراب کدام است؟

    یک حقوقدان بین الملل و کارشناس سیاسی در توئیتی به دو موضوع مهم در خصوص عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی اشاره کرد و نوشت:آیا عربستان سعودی حاضر است دست‌کم «شفافیت برنامه هسته‌ای اسرائیل» را به پیش‌شرط‌های فعلی خود برای «عادی‌سازی» اضافه کند و اعلام نماید بدون رسیدگی به موضوع تن به مذاکرات عادی‌سازی نخواهد داد؟

  • وقتی اسراییل به اسرای خودش هم رحم نمی کند!

    وقتی اسراییل به اسرای خودش هم رحم نمی کند!

    گروه جهان الف،

    «برخی منابع خبری و آگاه در گزارش هایی از کشته شدن بیش از ۳۰ اسیر اسرائیلی در جریان حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داده اند.»

  • اتحادیه آفریقا با شرکت هیأت صهیونیست در نشست‌های خود مخالفت کرد

    اتحادیه آفریقا با شرکت هیأت صهیونیست در نشست‌های خود مخالفت کرد

    یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد اتحادیه آفریقا با حضور مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در نشست‌های خود مخالفت کرده است.

  • رژیم صهیونیستی و تاختن به سوی ناکجاآباد!

    رژیم صهیونیستی و تاختن به سوی ناکجاآباد!

    گروه جهان الف،

    ارتش اسرائیل از حیث انسجام داخلی به هیچ عنوان وضعیت خوبی جهت حمله به لبنان ندارد و به تازگی اخباری دال بر خودداری اعضای تیپ گعفاتی ارتش اسرائیل از حضور در جبهه های جنگ رژیم صهیونیستی منتشر شده است...بسیار بعید است که تل آویو ریسک یک حمله غیرمنطقی و غیرعقلانی به لبنان و درگیر شدن با حزب الله را به جان بخرد. موضوعی که اگر محقق شود، می تواند رژیم صهیونیستی را به معنای واقعی کلمه به ناکجاآباد سوق دهد. 

  • مسکو: از حملات اسرائیل به رفح بسیار نگرانیم

    مسکو: از حملات اسرائیل به رفح بسیار نگرانیم

     «دمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین سخنگوی کرملین گفت حملات رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب غزه موجب نگرانی شدید مسکو شده است.

  • نتانیاهو و عطش خون !

    نتانیاهو و عطش خون !

    گروه جهان الف،

    تراژدی شهادت "هند رجب" دختر شش ساله فلسطینی و همچنین حمله صهیونیست ها به شهر "رفح"، به دو جلوه عینی و جدید از نسل کشی و جنایات اسرائیل علیه مردم غزه تبدیل شده است.

  • دروغِ جدید صهیونیست ها علیه ایران

    دروغِ جدید صهیونیست ها علیه ایران

    ارتش رژیم صهیونیستی به تازگی در جدیدترین دروغ پردازی خود مدعی شده که به اسنادی دست یافته که نشان می دهند ایران در فاصله سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰، چیزی در حدود ۱۵۴ میلیون دلار به جنبش حماس کمک مالی کرده است !

  • هیلاری کلینتون: نتانیاهو قابل اعتماد نیست و باید برود

    هیلاری کلینتون: نتانیاهو قابل اعتماد نیست و باید برود

    وزیر خارجه پیشین آمریکا با انتقاد از نقش بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در رویدادهای اخیر غزه او را مانعی برای دوران پس از این جنگ توصیف کرد و گفت نتانیاهو دیگر ارزشی ندارد و باید از قدرت کناره‌گیری کند.

  • سفر بلینکن به منطقه؛پروژه‌ای بزرگ‌تر از یک معامله

    سفر بلینکن به منطقه؛پروژه‌ای بزرگ‌تر از یک معامله

    سفر وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه در حالی انجام شده است که صحبت‌هایی از تمایل آمریکا و نهادهای بین‌المللی برای دستیابی به آتش‌بس جدید میان حماس و رژیم صهیونیستی با هدف انعقاد قرارداد تبادل اسیران شنیده می‌شود.

  • آیا آمریکا، پای ایران را به جنگ باز می‌کند؟

    آیا آمریکا، پای ایران را به جنگ باز می‌کند؟

    به نظر می‌رسد جنگ به وضع قبل برنمی‌گردد و تمام نمی‌شود، چه‌بسا تا یک ماه دیگر همچنان ادامه یابد. به‌خاطر اینکه رژیم اسرائیل در مخمصه مانده و از مقاومت وحشت دارد، بدون هدف‌گذاری به جنگ ادامه می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود رژیم صهیونیستی شاید تا یک ماه دیگر این روال را ادامه دهد.

  • لاپوشانی یک اختلاف

    لاپوشانی یک اختلاف

    گروه جهان الف،

    «اگرچه آمریکایی ها همچنان به صورت تمام و کمال از رفتارها و رویه های صهیونیست ها در قالب جنگ غزه حمایت می کنند و همه نوع همدستی را نیز با اشغالگران صهیونیست در این زمینه انجام می‌دهند، با این حال، لاپوشانی اختلاف نظرها میان دو طرف به مساله ای تبدیل شده که مورد اشاره بسیاری از تحلیلگران و استراتژیست های بین المللی، قرار گرفته و می گیرد.»

  • داغ ننگ یک تبانی!

    داغ ننگ یک تبانی!

    گروه جهان الف،

    قدرت های غربی با قطع بودجه "آنروا" و طرح ادعاهای واهی در مورد عملکرد آن، به نوعی سعی داشته اند اعتبار گزارش ها و مطالب مختلفی که این سازمان و پرسنل آن در مورد جنایات صهیونیست ها در نوار غزه مطرح می سازند را زیر سوال ببرند. این تبانی داغ ننگی است که همچون همدستی آن ها در کشتار گسترده مردم غزه به دست رژیم اشغالگر قدس، تا ابد بر پیشانیشان خواهد ماند. 

  • خط قرمزهای دروغین یک رژیم جعلی

    خط قرمزهای دروغین یک رژیم جعلی

    گروه جهان الف،

    اقدام اخیر نیروهای ویژه اسرائیلی در بیمارستان ابن سینای جنین نشان داد که تا چه اندازه پروپاگاندای صهیونیست ها مبنی بر تعهد رژیمشان به برخی خط قرمزها دروغ است.