پزشکیان حریف سهم خواهی ها می شود؟

گروه سیاسی الف،   4030427081 ۴۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

انتظار می‌رود رئیس جمهور منتخب طی روزهای آینده، پس از پایان ایام عزاداری و اخذ مشورت های لازم، چنانکه ظریف نیز در برنامه تلویزیونی به آن اشاره کرد بدون تعارف و باج دهی با در نظر گرفتن جمیع شرایط اقدام به تعیین افراد کابینه خود کند.  

 پزشکیان حریف سهم خواهی ها می شود؟

به‌ گزارش الف، از هفته‌های قبل گمانه‌زنی‌های بسیاری پیرامون سهم‌خواهی برخی گروه‌ها و چهره‌های اصلاح‌طلب پس از پیروزی در انتخابات شنیده شده بود و اظهارات اخیر «بهزاد نبوی» مهر تاییدی است بر این گمانه‌زنی‌ها. نبوی اخیراً به‌صراحت از دولت پزشکیان به‌عنوان گوشت قربانی یاد کرده و واضح است که با این اوصاف رئیس‌جمهور منتخب برای مدیریت اختلافات و رسیدن به نقطه مشترک در جهت معرفی کابینه چهاردهم به مجلس، کار بسیار سختی را خواهد داشت.

*«برای ایران» نه، «برای وزارت»

بهزاد نبوی، از چهره‌های شاخص جریان اصلاحات در اعتراض به سهم‌خواهی عده‌ای از اصلاح‌طلبان با انتشار متنی در فضای مجازی خاطرنشان کرد: «با مطالعه مطالب دوستان، به نظر می‌رسد شعار «برای ایران» قبل از انتخابات، به شعار «برای وزارت» تبدیل شده. از همه اعضای کمیته‌ها عاجزانه استدعا دارم، به خاطر ایران و به خاطر دکتر پزشکیان بینوا، دست از سهم‌خواهی از این گوشت قربانی بردارند. پیشنهاد می‌کنم رئیس و همه اعضای کمیته‌ها، از داشتن پست و مقام منع شوند، تا بتوانند کمی هم به فکر ایران و آینده آن باشند. ارادتمند همه، اصلاح‌طلب سابق و به قول تحول‌خواهان، استمرارطلب امروز.»

این سخنان صریح نبوی، حاکی از آن است که در آستانه پایان فعالیت کارگروه‌ها‌ی مختلف برای گزینش نامزدهای مناصب دولتی و نزدیک‌شدن به موعد معرفی وزرای دولت چهاردهم به مجلس شورای‌اسلامی، نزاع بر سر رسیدن به کرسی‌های دولتی بیشتر شده و با تداوم این شرایط و عدم دخالت پزشکیان، بعید است که آتش اختلافات به خاموشی میل کند.

*سهم‌خواهی جدی است

انتقادات پیرامون سهم‌خواهی‌ها از مسعود پزشکیان منحصر به بهزاد نبوی نبوده و در روزهای اخیر چهره‌های دیگری از جریان اصلاحات به شرایط کنونی نقد وارد کرده‌اند. 

رسول منتجب‌نیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و از اعضای سابق حزب اعتماد ملی با هشدار به رئیس‌جمهور منتخب می‌گوید: « در ستاد دکتر پزشکیان، بعضی از افراد و گروه‌ها حضور پیدا کردند که چه بسا با تفکر دکتر پزشکیان هم‌خوانی نداشتند. آنها به دلیل اینکه احتمال پیروزی ایشان را زیاد می‌دانستند حضور پیدا کردند تا بتوانند سهمی در دولت داشته باشند و به اصطلاح غنیمتی به دست آنها برسد. از این دست نیروها بودند، همانطور که خیلی‌ها هم نیروهای مخلص و فداکار بودند که بدون چشمداشت کار کردند. بستگی به خود دکتر پزشکیان دارد که چگونه با آنها رفتار کند. تحت تاثیر فشارهای سهم‌خواهان قرار نگیرد، آن معیارها و شاخصه‌ها را در نظر بگیرد و اعلام کند. اگر آنها فردی را معرفی کردند، ببیند آیا آن شاخصه‌های لازم را دارد، بپذیرد اما اگر ندارد، تسلیم فشارها نشود والا دولتی می‌شود که مثل تعاونی می‌شود و هر کسی یک سهمی در آنجا دارد و کشمکش و ناهماهنگی در آن رخ می‌دهد.»

غلامعلی رجایی دیگر چهره اصلاح‌طلبی است که سهم‌خواهی اطرافیان رئیس‌جمهور منتخب را تایید کرده و می‌گوید: « من فکر می‌کنم یکی از بحث‌های جدی آقای پزشکیان، مسئله اطرافیان ایشان است و از همان اول تشکیل ستاد ایشان دیده شد ولی گفتند تجربه نداشتند و از شهرستان آمدند برای همین جدی گرفته نشد. اما زمانی که آقای پزشکیان در انتخابات برنده شدند، من شنیدم که باعث رنجش افرادی که در پیروزی‌شان نقش داشتند شد و فاصله گرفتند. البته تلاش‌هایی برای بازگرداندن آنان شد اما آقای پزشکیان باید در این چالش مداخله کرده و اجازه ریزش ندهند. رویکرد ایشان باید جذب آرایی باشد که به ایشان رأی ندادند چه برسد که حلقه‌های اولیه بخواهند فاصله بگیرد. من مسئله سهم‌خواهی را چالش جدی می‌دانم و ایشان باید در این قضیه دخالت کند. بحث سهم‌خواهی می‌تواند برای ایشان یک پاشنه آشیل باشد که نتیجه خوبی هم نخواهد داشت. افرادی که چند دور وزیر شدند به دلیل تجربه و سابقه اگر بخواهند در کابینه باشند، موج برگشت منفی علیه ایشان ایجاد خواهد شد.»

* غیبتی که محسوس است

هر چند این قبیل اختلافات معمولاً در مسیر شکل‌گیری دولت ها دیده می شود اما تجربه طی‌شده دهه‌های اخیر نشان داده که رئیس دولت تقابل‌ها را از بین برده و مسیر حرکت دولت را هموار ساخته و ریل‌گذاری می‌کند؛ خصیصه‌ای که در این دوره دستکم تا کنون چندان محسوس نیست.

به‌نظر می‌رسد که مشاوران و اطرافیان مسعود پزشکیان که در ایام انتخابات او را همراهی کردند، در حال شکل‌دهی به کابینه بوده و رئیس‌جمهور منتخب اختیار امور مربوط به تشکیل دولت را به آنان تفویض کرده است. 

بهره‌گیری از مشورت متخصصان شرطی لازم است اما کافی نیست. در روزهای اخیر که چالش‌ها پیرامون انتخاب وزرا نمود بیشتری داشته و اختلافات بالا گرفته، غیبت رئیس‌جمهور منتخب محسوس است و او ترجیح داده دستکم فعلا به دیدارهای شخصی و حضور در مراسم‌های مذهبی بپردازد.

انتظار می‌رود پزشکیان طی روزهای آینده، پس از پایان ایام عزاداری و اخذ مشورت های لازم، چنانکه ظریف نیز در برنامه تلویزیونی به آن اشاره کرد بدون تعارف و باج دهی با در نظر گرفتن جمیع شرایط اقدام به تعیین افراد کابینه خود کند.  

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۵۹۳۱۵۰۹:۵۵:۳۳ ۱۴۰۳/۴/۲۹
امام خمینی : مجلس در راس امور است .مجلس عصاره ملت است یقینا و تحقیقا مجلس این دوره اجاز نخواهد داد نا اهلان و نامحرمان به دولت ورود کنند
ناشناس۳۵۵۹۳۶۸۱۱:۱۴:۲۰ ۱۴۰۳/۴/۲۹
آیا مجلس همیشه در راس امور است یا مقطعی؟!
ناشناس۳۵۶۰۲۰۱۰۹:۲۹:۱۱ ۱۴۰۳/۴/۳۰
همیشه در راس امور بوده و هست ولی متاسفانه دولت یازدهم و دوازدهم تعدادی از به اصطلاح نمایندگان فاسد و نفوذی را با رانت و رشوه خریداری نمود و با تبانی با رییس مجلس اسبق که به او قول رییس جمهور کردنش را داده بودند جلوی تفحص ها و استیضاح ها و عدم کفایت ها را گرفتند ولی این دوره با حضور نمایندگان جدید امید است جلوی اینگونه فسادها و تبانی ها گرفته شود
ناشناس۳۵۵۹۴۰۶۱۱:۵۳:۱۸ ۱۴۰۳/۴/۲۹
به نظرم اگر به جای ظریف اشخاص دیگری مسئول شورای راهبردی می‌شدند شدت این مسائل کمتر بود. اشخاصی مثل آقای بطحایی یا عبدالعلی‌زاده
ناشناس۳۵۵۹۴۱۲۱۱:۵۷:۳۴ ۱۴۰۳/۴/۲۹
منظور امام در راس بودن نظر مردم بوده است .
ناشناس۳۵۵۹۴۵۳۱۳:۰۷:۲۶ ۱۴۰۳/۴/۲۹
اگر به عملکرد مجالس گذشته به ویژه مجلس قبلی در رای اعتماد دادن به وزرای دولت دوم روحانی و دولت مرحوم رئیسی دقت کنیم متوجه خواهیم شد که برخی نمایندگان دنبال گرفتن امتیاز بودند .
ناشناس۳۵۵۹۴۹۴۱۴:۰۱:۵۸ ۱۴۰۳/۴/۲۹
سهم را کسی می‌خواهد که زورش برسد .
امیر حسین سلطان/تهران۳۵۵۹۵۶۷۱۵:۳۹:۳۸ ۱۴۰۳/۴/۲۹
مجالس دوره های گذشته چی؟! فقط مجلس این دوره عصاره ملت است و الی آخر؟! نامحرم و متعهد را فقط مجلس این دوره تشخیص می دهد و رئیس جمهور منتخب قادر به تشخیص آنان نخواهد بود؟! خیر چنین نیست و چنین هم نخواهد بود. هر آن کس که باب میل شما یا یک گروه اقلیتی نباشد به کدام تجویز شرعی و اخلاقی و عرفی و قانونی میبایست با مهر و نشان القابی مثل نامحرم و نااهل و غیره مواجه شود و از گردونه خدمت در دولت و نظام خارج گردد؟! لطفا دیدگاه و میل و سلیقه و حوائج شخصی و گروهی و جناحی خودتان را با نام امام و بزرگان انقلاب و نظام و کشور آراسته نکنید و این راه بها دادن به مجلس و مردم نبوده، نیست و نخواهد هم بود. اصولا خط و نشان کشیدن برای رئیس جمهور منتخب در ابتدای راه با هر بهانه و انگیزه ای هم که باشد یک امر اخلاقی و پسندیده ای نیست. این را مطمئن باشید. والله اعلم
ناشناس۳۵۶۰۱۹۳۰۹:۲۴:۳۸ ۱۴۰۳/۴/۳۰
این انقلاب دیگر بار بدست نااهلان و نامحرمان امتحان پس داده رفوزه نخواهد افتاد و قانون از کجا آورده ای نیز در مورد آنها باید اجرایی شود تا معلوم شود کشور چگونه چپاول شده است
ناشناس۳۵۵۹۵۷۸۱۵:۵۶:۵۰ ۱۴۰۳/۴/۲۹
از آقای پزشکیان که اعلام کرده اند برای اجرای عدالت اقدامات لازم را می کنند درخواست میشود دستور رسیدگی به پاداش های کلان ترازنامه که در تاریخ ۳۱ خردادیه حساب مدیران بانک های اصل ۴۴ رفته ورود جدی بنمایند.
ناشناس۳۵۵۹۳۱۶۰۹:۵۶:۴۳ ۱۴۰۳/۴/۲۹
دوران حضور نااهلان و نامحرمان در مناصب دولتی بسر آمده است
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۵۵۹۳۲۰۰۹:۵۹:۰۹ ۱۴۰۳/۴/۲۹
هر رییس جمهور بر مسند ریاست جمهوری تکیه زند اگر قانون جامع و فراگیر مشروعیت سنجی اموال و دارایی ها را برای همه آحاد جامعه اجرایی نکند هیچ موفقیتی در امر مبارزه با فساد نخواهد داشت
ناشناس۳۵۵۹۳۲۲۱۰:۰۱:۴۸ ۱۴۰۳/۴/۲۹
فقط برای ایران
ناشناس۳۵۵۹۳۲۵۱۰:۰۵:۳۶ ۱۴۰۳/۴/۲۹
آقای پزشکیان که مشخصه کاندیدای کدوم گروه و جریان سیاسی هست.
سهم۳۵۵۹۳۲۹۱۰:۱۰:۳۱ ۱۴۰۳/۴/۲۹
مگه دولت فعلی حریف سهم خواهی ها شد ؟ هر کس که تو ستاد انتخابات بود یا کاندیدای پوششی بود انواع و اقسام پست گرفتن از مناطق ازاد تا معاون و وزیر و....
ناشناس۳۵۵۹۳۴۰۱۰:۲۱:۰۱ ۱۴۰۳/۴/۲۹
بانیان وضع موجود آمدن سرکار دوباره آن هم از حافظه کم ملت
ناشناس۳۵۵۹۳۷۴۱۱:۱۹:۱۷ ۱۴۰۳/۴/۲۹
مردم به تمامیت خواهان نه گفتند ولی اینها ول کن نیستند. حتی یقه شورای نگهبان را هم میگیرندکه چرا پزشکیان را تایید کردید و ما پیروز نشدیم؟
ناشناس۳۵۶۰۲۲۲۰۹:۳۶:۲۵ ۱۴۰۳/۴/۳۰
جریان آمریکایی تایید صلاحیت کردن ......
ناشناس۳۵۵۹۶۲۱۱۷:۱۰:۳۷ ۱۴۰۳/۴/۲۹
دولت اصلاح طلبان بدبود درست ولي ببين دولت تواين سه سال چكار كرد كه مردم دوباره به همون بد پناه اوردن
ناشناس۳۵۶۰۲۲۳۰۹:۳۷:۲۰ ۱۴۰۳/۴/۳۰
از شورای نگهبان با نحوه تایید صلاحیت ها و همچنین باعث تخریب دو نامزد اصلی دیگر علیه هم شد سوال کن!!!
ناشناس۳۵۶۰۵۰۵۱۴:۰۶:۳۰ ۱۴۰۳/۴/۳۰
خدایی 4 به 1 ؟؟چرا؟؟حداقل 10 به 1. ما هم اعتراض داریم این چه وضعشه!!!
ناشناس۳۵۶۰۲۲۸۰۹:۳۹:۳۹ ۱۴۰۳/۴/۳۰
بانیان وضع موجود یعنی چی؟ یعنی همان هایی که کشور را به این مرحله به خصوص اقتصاد رساندن که تا سال 92 قدرت خرید 50 درصد از سال 1400 و 1403 بیشتر بود
ناشناس۳۵۵۹۳۴۱۱۰:۲۱:۰۷ ۱۴۰۳/۴/۲۹
آقای پزشکیان باید مواظب باشد
ناشناس۳۵۵۹۳۵۲۱۰:۳۳:۴۹ ۱۴۰۳/۴/۲۹
مرحوم رییسی حریف شد ؟؟؟
ناشناس۳۵۵۹۶۰۱۱۶:۳۳:۴۷ ۱۴۰۳/۴/۲۹
شهید هم فردی مسوولیت پذیر بود و هم اینکه خودش را پشت دیگران قایم نمی کرد اما این دولت هنوز نیامده بود می گفت برنامه هفتم و متخصص خب دیه این هم سهم خواهی که الان عوض اینکه شب و روز نداشته باشد برای کابینه را تشکیل دادن واگذار کرد به دیگران و آنها سهم خواهی را آزاد گذاشتند هرچند افراد خاص را انتخاب می کنند.
ناشناس۳۵۵۹۳۷۳۱۱:۱۷:۱۴ ۱۴۰۳/۴/۲۹
--- سهم خواهي ؟ پناه بر خـــــدا ! اگر قائل به « بيت المال » باشيم كه حتي در مواقعي براي كارهاي غير ضروري ، بايد شمع آن خاموش شود و شمعي ديگر كه از آن ِ بيت المال نيست جايگزين شود ، ديگر چه جاي سهم خواهي ؟ .. سهم خواهي از چي ؟ ... براي چه ؟ ... كه مثلاً چه طور بشود ؟ .. به حق چيزهاي نديده و نشنيده !!!!
ناشناس۳۵۵۹۴۱۹۱۲:۰۸:۴۳ ۱۴۰۳/۴/۲۹
متاسفانه سهم خواهان نه تابع شعائر دين هستند و نه ملي گرا بلكه منافع گرا هستند
ناشناس۳۵۵۹۴۲۱۱۲:۰۹:۲۸ ۱۴۰۳/۴/۲۹
پزشکیان ضعیفترین کابینه رو خواهد داشت
ناشناس۳۵۶۰۲۱۱۰۹:۳۱:۱۴ ۱۴۰۳/۴/۳۰
بذار این بیاید و عملکردشو ببین بعد قضاوت کن. ته قضاوت جناحی!
ناشناس۳۵۵۹۴۸۴۱۳:۴۱:۰۶ ۱۴۰۳/۴/۲۹
ایشان در انتخاب کابینه حریف سهم خواهی نمی شود. دیگران مشغولند و باید از آنها بپرسید .
ناشناس۳۵۵۹۴۹۶۱۴:۰۵:۳۲ ۱۴۰۳/۴/۲۹
--- برادر ! حالا ديگه موقعش رسيده كه « سهم » مارا بدهي ... يا مشخص نمايي ... يا فعلاً به ياد داشته باشي ... خلاصه اين كه فــــــــــرامـــــو ش نشود سهم ما » ! حالا خدا عالمه كه مسئول مربوطه چه جوابي به « سهم خواهان » بدهد ! اما به نظرم بهترين جوابي كه به سهم خواهان مي توان داد اين است : --- سهم ؟ سهم چي ؟ اين « سهم خواهي » شما چون نيك بنگريم « سمّ خواهي » است ! سم مهلك براي كشور ، سم مهلك براي ملت ، سم هلاهل براي قانون مملكت ! ... براي نظام اسلامي .. برو برادر ! خدا روزي تان را جاي ديگه حواله كنه .. مگه دولت شركت سهامي است كه حرف از سهم و سهم خواهي باشه ، بله ؟!
ناشناس۳۵۵۹۵۰۱۱۴:۰۹:۵۸ ۱۴۰۳/۴/۲۹
خدایا تو خود روباه ها و فرصت طلبان را از اطراف آقای پزشکیان دور کن. آمین.
عباس۳۵۵۹۵۶۹۱۵:۴۰:۵۶ ۱۴۰۳/۴/۲۹
جناب آقای پزشکیان به گواه سابقه شان انسان سلیم النفسی است و در طی دوره تبلیغات و مناظره ها هم این مسئله را نشان داد، اگرچه در صداقت ایشان تردیدی نیست ولی معیار سنجش ادعاهای افراد در موقعیت‌های گوناگون در میدان عمل و نحوه مواجهه با مسائل در زمین واقعیت است، آرزو میکنم ایشان از این عرصه سربلند بیرون آید.انشاالله یکی از موارد در صحبت‌های ایشان مقابله با سهم خواهی ها و باندبازی و ترجیح منافع مردم بر تمایلات حزبی و گروهی بود منتظریم این ادعا در عمل محک بخورد.
معلم اصلاحاتی۳۵۵۹۶۰۴۱۶:۳۵:۴۲ ۱۴۰۳/۴/۲۹
فاتحه این دولت رابخوانید،همین امروز،دولتی که ظریف همه کاره آن است.
ناشناس۳۵۶۰۲۸۴۱۰:۲۴:۰۲ ۱۴۰۳/۴/۳۰
قبلا اصلا چنین چیزهایی نبود . سه چهار نفر مشاوره میدادن و تعدادی اسم اعلام میشد . الان که تلاش شده فرایندی انجام شود که افراد بیشتری شانس ورورد داشته باشند باید همراهی کرد.
ناشناس۳۵۵۹۸۲۲۲۲:۱۶:۰۳ ۱۴۰۳/۴/۲۹
اولا معلومه کدوم گروه سیاسی اقای پزشکیان رو اورد دوما قبلیا مگه غیر از قبیلشون به کسی اجازه ورود دادن که حالا نصحیت میکنید؟
سعید۳۵۵۹۸۴۴۲۲:۵۰:۴۶ ۱۴۰۳/۴/۲۹
اگر اصلاح طلبان از پز شکیان حمایت نمی کردنند باز هم رای می آورد چون در استانهای که اصلاح طلبان نفوذ بیشتر دارند در انها آقای پزرشکیان رای کمتری داشت .
ناشناس۳۵۶۰۰۵۵۰۷:۱۳:۰۰ ۱۴۰۳/۴/۳۰
نمیدونم چرا مقدار سهم دهی به حامیان قبل انتخابات را آنقدر بزرگ میکنید تو کدوم دولت های قبل در ایران یا کل دنیا این موضوع نبوده که الان نگرانش هستین اصلا یه چیز طبیعی هستش یه گروه از رییس جمهور شدن یکی حمایت می‌کنه که موافق تفراتش باشه و از نیروهای اون برای پیشبرد اون نفرات استفاده کنه
ناشناس۳۵۶۰۱۵۳۰۸:۴۵:۱۵ ۱۴۰۳/۴/۳۰
این دولت توسط اصلاح طلبان بر سر کار امده وفقط باید با توجه به رای ملت این طیف در کابینه باشد اگر تندروها رای می اوردند حاضر بودند حتی یکنفر اصلاح طلب را به کابینه راه بدهند؟
علیجانی۳۵۶۰۱۶۱۰۸:۵۰:۳۱ ۱۴۰۳/۴/۳۰
قطعا انتخابات اول وزرا پس از یک سال ریزش هایی خواهد داشت و تعدادی از قطار پیاده خواهند شد لذا اجازه بدهیم آقای پزشکیان که آدم با هوش و صادق و درستی است کارش را بکند
ناشناس۳۵۶۱۰۶۳۰۱:۴۴:۲۷ ۱۴۰۳/۴/۳۱
باهوش ؟؟؟
سینا۳۵۶۱۱۵۶۰۷:۲۷:۴۱ ۱۴۰۳/۴/۳۱
قرار نیست از بیانات بنیانگذار انقلاب گزینشی و به نفع خود استفاده کنیم . میزان رای ملت است . مجلس هم در راس امور است . وقتی اکثریت مردم فرد را تفکری را انتخاب کردند باید نظر اکثریت تامین شود این عین جمهوریت هم می باشد
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. مردم از نفس افتاده و چرتکه بنزینی دولت ها

  2. فهرست بلندبالای «غیر منطقی» ها

  3. نکته‌ای برای دارندگان شناسنامه قدیمی | مدارک لازم برای تعویض شناسنامه

  4. وقتی آمریکا جا می ماند

  5. انتقاد کیهان از دستور پزشکیان/ واکنش‌های مختلف به حضور پسر عارف در جلسات دولتی/ نگرانی پیرامون سخنگوی دولت چهاردهم

  6. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  7. هیچ منطقی وجود ندارد که بنزین را با دلار آزاد بخریم و با یارانه به مردم بفروشیم

  8. بازوی اطلاعاتی وزیر راه و شهرسازی را قطع نکنید

  9. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

  10. پزشکیان: همه اساتیدی که اخراج کردند را بازگردانید

  11. آینده بازار مسکن چگونه خواهد بود؟

  12. فرصتی طلایی پشت دیوار کمبود پزشک

  13. علت اصلی سقوط بالگرد شهید رئیسی اعلام شد

  14. یک اولویت مهم اما مغفول در حکمرانی ایرانی

  15. دولت چهاردهم گفتمان بسازد

  16. اعلام جرم علیه یک کارگردان و یک بازیگر سینما به دلیل «کشف حجاب»

  17. بازداشت پنج افسر نیروی انتظامی در رابطه با فوت یک متهم

  18. چرا عراقچی از مرگ برجام سخن گفت؟/ توصیه مشفقانه روزنامه اصولگرا به همتی

  19. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ملت اوکراین بازنده بزرگ جنگ اوکراین‌اند/ در مذاکرات جدید هسته‌ای باید به توافق متوازن برسیم

  20. دولت «دیده بان» یا دولت «آتش نشان»؟!

  21. بازیگر پشت پرده در بازداشت مدیر تلگرام

  22. رئیس‌جمهور در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی؛ برخورد با مردم ربطی به تحریم ندارد

  23. یک پیشنهاد درباره سارق خیابان استاد معین/ واکنش رسانه‌های اصولگرا به سخنان رهبری درباره رای مجلس به کابینه

  24. موافقت رهبر انقلاب با پیشنهاد پزشکیان درباره سهم صندوق توسعه ملی

  25. نظر همتی درباره گرانی بنزین و حذف ارز ۲۸۵۰۰ تومانی

آخرین عناوین