یک سیلی سخت دیگر به صهیونیست ها

گروه جهان الف،   4030429042 ۳۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

انصارالله یمن به تازگی با انجام یک حمله پهپادی موفق به تل آویو، پیام های معناداری را به صهیونیست ها در مورد موقعیت به شدت شکننده آن ها و در عین حال کارت های متنوع مقاومت در برخورد با رژیم اشغالگر قدس، مخابره کرده است.

یک سیلی سخت دیگر به صهیونیست ها

به گزارش الف؛ اراضی اشغالی به تازگی با یک شوک بزرگ از جانب مقاومت یمن رو به رو شده است. ماجرا از این قرار است که انصارالله یمن در قالب یک حمله پهپادی موفق، شهر راهبردی تل آویو در عمق فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است. 

رویدادی که به هلاکت دست کم یک نفر و زخمی شدن هشت تن دیگر انجامیده و تحلیل و تفسیرهای مختلفی با محوریت این رویداد از سوی ناظران و تحلیلگران مختلف مطرح شده است. با این همه، توجه به 2 نکته در رابطه با شوک بزرگ و جدید مقاومت یمن به رژیم اشغالگر قدس، لازم به نظر می رسد. 

اولا، انصار الله یمن اعلام کرده که در حمله پهپادی خود به تل آویو، از پهپادی جدید با نام یافا استفاده کرده است. پهپادی که به نظر می رسد از قابلیت های مدرن و پیشرفته ای برخوردار است و توانسته سامانه های پدافندی رژیم صهیونیستی را دور بزند و مستقیما به هدفِ خود اصابت کند. این موضوع بار دیگر نشان داد که جریان مقاومت در منطقه برگ های برنده موثری را علیه رژیم اشغالگر قدس در اختیار دارد و می‌تواند در هر زمان و موقعیتی که خود تشخیص می دهد، صورت حساب های سنگینی را روی دست صهیونیست ها بگذارد. 

این، موضوعی است که رژیم اشغالگر قدس به هیچ عنوان با توجه به شرایط وخیم سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و بین المللی خود، آمادگی مواجهه با آن را ندارد. در عین حال، عملیات پهپادی قابل تامل مقاومت یمن به عمق اراضی اشغالی پیام های روشنی را به صهیونیست ها در مورد هزینه سنگین تداوم جنایات آن ها علیه مردم غزه و البته لفاظی‌های اخیرشان مبنی بر حمله قریب الوقوع به لبنان نیز ارسال کرده است.  

به بیان ساده تر، اگر اسرائیل بخواهد دست به حماقتی تازه بزند و بر اعمال جنایت علیه مردم فلسطین نیز اصرار بورزد، باید بداند که تنها بازیگر تعیین کننده نخواهد بود و بسیاری از مولفه ها از کنترل آن خارج هستند. 

دوم اینکه حمله پهپادی مقاومت اسلامی یمن به شهر تل آویو بار دیگر نشان داد که چرا گفته می شود اسرائیل حتی از خانه عنکبوت هم سُست تر است. تردیدی نیست که این عملیات روحیه نیروهای مقاومت در سطح منطقه را در تقابل با رژیم اشغالگر قدس بیش از پیش تقویت خواهد کرد و در جبهه مقابل، فشار های سیاسی و اجتماعی به دولت نتانیاهو را نیز چندین برابر افزایش خواهد داد. معادله ای که در نوع خود این نکته را بیش از پیش برجسته سازی می کند که رژیم صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری در بن بست است و هیچ راه نجاتی نیز برای نجات آن از سراشیبی سقوط وجود ندارد.