۲ پیام شگفتانه بزرگ ایران

بیژن ایرانی، گروه جهان الف،   4030711001 ۰ نظر، ۶ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
۲ پیام شگفتانه بزرگ ایران

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شامگاه سه شنبه 10 مهر ماه، با سیلی از موشک های پیشرفته ایرانی به قلب اراضی اشغالی حمله کرد و پایگاه های نظامی و امنیتی رژیم اشغالگر قدس را در هم کوبید. حمله ایران به رژیم صهیونیستی با استفاده از موشک های مدرن بالستیک از کلاس های مختلف صورت گرفت و این موشک ها با فاصله زمانی کمی پس از شلیک، به طور دقیق به اهداف خود اصابت کرده اند. 

این حمله به خونخواهی از اقدام تروریستی چند وقت قبل صهیونیست ها در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران و سپس شهادت سیدحسن نصرالله و شهید نیلفروشان و فرماندهان حزب الله انجام گرفته است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه ای تاکید کرده که بیش از 90 درصد از موشک های ایرانی به طور دقیق به اهداف خود اصابت کرده اند و سیستم های پدافندی صهیونیست ها قادر به رهگیری آن ها نبوده اند. البته انتشار تصاویر مختلف برخورد موشکهای کشورمان به فلسطین اشغالی نیز جای شبهه افکنی را از سوی صهیونیست ها باقی نگذاشته و موجی از ترس و وحشت را در اراضی اشغالی حاکم کرده است. 

در این چهارچوب، بسیاری از ناظران و تحلیلگران مسائل راهبردی بر این باورند که حمله موشکی گسترده ایران به اراضی اشغالی در قالب عملیات وعده صادق 2، حامل حداقل دو پیام مهم و راهبردی است. 

اولا، رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر و پس از افزایش تحرکات تروریستی خود سعی داشت بار دیگر با تکیه بر حربه منسوخ خود یعنی وحشت افکنی در سطح منطقه، اینگونه القا کند که می تواند روند شکست های میدانی‌اش را متوقف کند و تحولات تازه ای را رقم بزند. با این حال، عملیات موفقیت آمیز موشکی ایران به بخش های مختلف اراضی اشغالی، نه تنها اسرائیل را بار دیگر تحقیر کرد بلکه حجم مشکلات و چالش های این رژیم را بیش از پیش افزایش داد. در عین حال، ایران به صهیونیست ها یادآوری کرد که تعیین کننده قواعد بازدارندگی در منطقه، محور مقاومت است و صهیونیست ها در این رابطه برگ های برنده چندانی در دست ندارند. 

نکته دوم اینکه صهیونیست ها مانور گسترده ای را در روزهای اخیر با محوریت این مساله انجام می دادند که توانسته اند ارتباط میان اعضای مختلف محور مقاومت را قطع کنند و به ادعای خود به سمت متلاشی کردن این محور حرکت کنند! جالب اینکه برخی حتی از فرصتی تاریخی برای اسرائیل جهت حمله به ایران صحبت می‌کردند. 

با این حال، هماهنگی ستودنی و قابل تامل محور مقاومت در جریان حمله موشکی اخیر ایران به فلسطین اشغالی، شوک بزرگی را به رژیم صهیونیستی و متحدان غربی آن وارد کرد و در نوع خود حامل هشدارهای معناداری برای این طیف و جریان ها است.