اَبربحران صهیونیست ها در شمال اراضی اشغالی

گروه جهان الف،   4030118091

«تل آویو عملا با معادله ای رو به رو شده که توانِ حل آن را ندارد. این معادله نیز چیزی جز تامین امنیت مناطق شمالی فلسطین اشغالی نیست.»

اَبربحران صهیونیست ها در شمال اراضی اشغالی

به گزارش الف؛ تنها اندکی پس از اجرای موفقیت آمیز عملیات "طوفان الاقصی" و متعاقبا حمله سراسری رژیم اشغالگر قدس به نوار غزه و آغاز کارزار نسل کشی و جنایت در این منطقه علیه مردم فلسطین، حزب الله لبنان به نحوی فعال در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین وارد میدان شد. 

در این راستا، رزمندگان حزب الله تا به امروز، صدها حمله موشکی و پهپادی هدفمند را به مواضع صهیونیست ها در شمال اراضی اشغالی انجام داده اند. حملاتی که آسیب های جدی را به تجهیزات جاسوسی رژیم اشغالگر قدس در مجاورت مرزهای مشترک با لبنان وارد کرده اند و در عین حال، بخش زیادی از توان ارتش اسرائیل را نیز در بحبوحه جنگ غزه، معطوف به مرزهای شمالی فلسطین اشغالی کرده اند. موضوعی که تا حدی، از شدت و بار حملات اسرائیل علیه نوار غزه کاسته است. 

با این همه، حملات مداوم حزب الله لبنان به مناطق شمالی فلسطین اشغالی، موجب تخلیه شمار قابل ملاحظه‌ای از شهرک های صهیونیست نشین در منطقه مذکور شده و عملا زندگی عادی و جریان فعالیت های اقتصادی را در آن فلج کرده است. موضوعی که سبب شده تا تامین امنیت مناطق شمالی اراضی اشغالی به یک دغدغه بزرگ برای اسرائیل تبدیل شود و بسیاری از ساکنان فلسطین اشغالی نسبت به این مساله اعتراض داشته باشند و علیه دولت نتانیاهو انتقادات جدی را مطرح کنند. با این حال، صهیونیست ها تقریبا دست به هر اقدامی زده اند تا شاید بتوانند روند حملات حزب‌الله به شمال اراضی اشغالی را متوقف کنند با این حال، به هیچ عنوان در تحقق این دستورکار خود موفق نبوده اند. 

اسرائیل از ترورهای هدفمند علیه فرماندهان و چهره های محوری حزب الله لبنان گرفته تا انجام حملات سنگین هوایی و موشکی به مناطق جنوبی لبنان را در دستورکار قرار داده است، با این حال، در عرصه میدانی به هیچ دستاورد مشخصی نرسیده است. صهیونیست ها به طور خاص تاکید داشته اند که نیروهای زبده موسوم به کماندوهای رضوانِ گروه حزب لله لبنان باید از مناطق مرزی مشترک با فلسطین اشغالی خارج شده و آن را ترک کنند. این در حالی است که نه تنها از حضور نیروها و حملات حزب الله به شمال اراضی اشغالی کاسته نشده بلکه شاهد تقویت این روندها نیز بوده ایم.  

در این چهارچوب، تل آویو عملا با معادله ای رو به رو شده که توانِ حل آن را ندارد. این معادله نیز چیزی جز تامین امنیت مناطق شمالی فلسطین اشغالی نیست. پیش از این، بارها و بارها مقام های سابق نظامی و امنیتی اسرائیلی تاکید داشتند که تل آویو ابتکار عمل و بازدارندگی خود در مناطق شمالی اش را از دست داده و این حزب الله است که هر چه می خواهد انجام می دهد و معادلات کلیدی را تعیین می کند. همین نتوانستنِ رژیم اشغالگر قدس در برابر حزب الله، برای اسرائیل که چندین دهه ادعای توانستنِ انجام هرکاری را داشته، ضربه ای مهلک و البته غیرقالب هضم است. موضوعی که در نوع خود از گرفتار شدنِ رژیم اشغالگر قدس در یک باتلاق عمیق و بزرگ در بحبوحه جنگ غزه حکایت دارد. باتلاقی که اسرائیل حداقل در شرایط کنونی هیچ راهی برای فرار از آن ندارد. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. من عجله ندارم!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  8. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  9. دور باطلی که تمامی ندارد!

  10. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  18. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  19. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  20. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  21. برای این عکس شما تیتر بزنید

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  25. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

آخرین عناوین