اورژانس شیراز، رضایت یا عدم رضایت؟

بخش تعاملی الف - مزبان حبیبی

25 آبان 1392 ساعت 7:00

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.


حدود ۴۵ روز پیش مطلبی را پیرامون عدم رضایت از خدمات اورژانس شیراز نوشتم که خوشبختانه با عکس العمل روابط عمومی و بخش کنترل کیفیت اورژانس شیراز مواجه شد، که باعث خوشحالی فراوان و تشکر ویژه نویسنده است، چرا که تا اشکالات یک سیستم شناسایی نشود قادر به برطرف نمودن آن نخواهیم بود. با هکاری شهروندان و پرسنل است که می توان ایرادات را شناسایی نمود.

نکاتی را پیرامون موضوع مورد اشاره، لازم دیدم که جهت تنویر افکار عمومی اعلام نمایم:

۱ – اینکه یک سیستم به هر دلیلی به دغدغه های ارباب رجوع خود عکس العمل نشان می دهد نشانه ای بسیار مثبت برای بهبود فرایند خدمات ارائه شده توسط سازمان یا نهاد مورد نظر است و از این بایت جای خوشحالی فراوان است.

۲- با توجه به شناختی بابت ارتباط کوتاهی که با این مرکز پیدا نموده ام، به نظر می رسد امکانات و پرسنل موجود قادر به ارائه خدمات مورد انتظار شهروندان نیستند و باید فکری اساسی و سریع جهت بهبودی خدمات نمود یا با افزایش پرسنل و حقوق دریافتی آنها و یا با افزودن تعداد انها و در ضمن ادوات نیز به روز شده و از نظر کمیت نیز باید تجدید نظر نمود.

۳- بهتر است بخش پاسخگویی و کنترل کیفیت از اورژانس جدا شده و به نهاد دیگری سپرده شود زیرا هیچگاه بخشی از یک سازمان نمی تواند به درستی به شکایت از همان سازمان رسیدگی نماید که این موضوع درمورد سایر ارگان ها و سازمان ها نیز قابل تسری است.

۴- پس از ۴۵ روز از شکایت بنده و دو جلسه حضوری در مورد عدم ارسال آمبولانس نتیجه ای بدست نیامد و اورژانس اسرار دارد که مطالب ثبت شده توسط آنها به هیچ عنوان خطا ندارد و اینکه " مطالب ثبت شده در سیستم رایانه ای غیر قابل تغییر است" برای استناد از نظر ایشان غیر قابل تردید است و حال آنکه صحبت بنده دقیقا همین است که احتمال دست کاری در هر سیستمی وجود دارد هرچند در این مورد اطلاعی ندارم.

۵- پس ذکر رضایتمندی بالای ۹۵ درصدی از خدمات اورژانس توسط مسول بخش کنترل کیفیت، بر آن شدم تا یک تحقیق دانشجویی یا دانش آموزی پیرامون این مسله انجام دهم و پس از انجام این تحقیق که احتمالا ۳ تا ۴ ماه بطول خواهد انجامید، نتایج آن را به دوستان اورژانس ارائه نمایم امید است که نتایج بدست آمده در تحقیقات قبلی تایید شود.

۶- در متنی که در گذشته انتشار یافت، به هیچ عنوان قصد زیر سوال بردن همه ی خدمات پرسنل شریف و زحمتکش اورژانس شیراز را نداشته و ندارم، هرچند هنوز هم گله و شکایت بنده از اورژانس شیراز پابرجاست و انتظار دارم مساله ارسال نشدن آمبولانس برای دختر ۴ ساله ی بنده توسط مراجع بالاتر پیگیری شود.

۷- انتظار ارائه ی خدمات در سطح کشورهای اروپایی توسط اورژانس نه تنها دور از انتظار نیست که با توجه به درآمدهای سرشار نفتی و ذخائر بی نطیر کشور کاملا منطقی است و مسولین به جای پاسخ سربالای "اینجا ایران است" بهتراست با تجهیز و تکمیل اموزش های پرسنل در کنار بالا بردن سطح درآمدهای آنها در پی دست یابی به خدمات در سطح قابل قبول باشند.


کد مطلب: 205193

آدرس مطلب: http://alef.ir/vdchwmnix23nvzd.tft2.html?205193

الف
  http://alef.ir