آيا تعطيلات پايان صفر، به مصلحت ايران اسلامي است؟

سيدامير سياح/بخش اجتماعی الف/ 9آذر95

9 آذر 1395 ساعت 13:49


اين هفته به دليل دو روز تعطيل رسمي (28 و 30 صفر)، مراكز اقتصادي و ادارات كشور به حالت نيمه تعطيل درآمده است. مجلس شوراي اسلامي در 27 خرداد77، تصويب كرد از آن سال به بعد، روز آخر ماه صفر به عنوان شهادت امام هشتم (ع) بجای روز ولادت آن حضرت تعطیل‌ رسمی باشد.

آموزه هاي اهل بيت عليهم السلام، به ما يادآوري مي كند كشور شيعه بايد اقتصادي قدرتمند و مردمي اهل كار و كارآفريني و توليدثروت داشته باشد.

 اگر ما پيرو پيامبر و ائمه اي هستيم كه فقر را دشمن مي دانند و مسلمانان را به توليدثروت فراخوانده اند، نه فقط مصوبه سال 77 مجلس درباره تعطيلي آخر صفر بايد مورد بازنگري قرار گيرد، بلكه حتي در تعطيلي روزهاي شهادت يا ولادت ساير معصومين عليهم السلام , و سایر تعطیلات نيز بايد تجديد نظر صورت گيرد.

اگر قرار است در تعطيلاتي از اين دست، عزاداري شهادت يا جشن و سرور ولادت ائمه برگزار شود، اين جلسات و مراسم مي تواند در محل كار برگزار شود. به اين معني كه روزهاي شهادت و ولادت ائمه (بجز موارد خاص نظير عاشورا يا 21 رمضان)، روز كاري باشد اما در همه ادارات و كارخانه ها و شركتها و مدارس و دانشگاه ها...، در ساعت از پيش تعيين شده اي، كار و درس تعطيل و مراسم مذهبي شامل بازگويي مناقب و فضائل حضرات معصومين عليهم السلام و يا حسب مورد، نوحه سرايي يا مولودي خواني برگزار شود.
 
اگر امروز توفيق داشتيم و مي توانستيم نظر رسول الله (ص) يا امام حسن يا امام رضا عليهما السلام را درباره تعطيلي روزهاي كاري در هفته پاياني ماه صفر، جويا شويم، حدس مي زنيد با توجه به شرايط اقتصادي كشور و ضرورت كار و كارآفريني بيشتر براي اعتلاي ايران اسلامي، پاسخ ایشان چه مي بود؟
 
 
 


کد مطلب: 419016

آدرس مطلب: http://alef.ir/vdciz3a5qt1azu2.cbct.html?419016

الف
  http://alef.ir