نظر منتشر شده
۱۳۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 419016
آيا تعطيلات پايان صفر، به مصلحت ايران اسلامي است؟
سيدامير سياح/بخش اجتماعی الف/ 9آذر95
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۹
اين هفته به دليل دو روز تعطيل رسمي (28 و 30 صفر)، مراكز اقتصادي و ادارات كشور به حالت نيمه تعطيل درآمده است. مجلس شوراي اسلامي در 27 خرداد77، تصويب كرد از آن سال به بعد، روز آخر ماه صفر به عنوان شهادت امام هشتم (ع) بجای روز ولادت آن حضرت تعطیل‌ رسمی باشد.

آموزه هاي اهل بيت عليهم السلام، به ما يادآوري مي كند كشور شيعه بايد اقتصادي قدرتمند و مردمي اهل كار و كارآفريني و توليدثروت داشته باشد.

 اگر ما پيرو پيامبر و ائمه اي هستيم كه فقر را دشمن مي دانند و مسلمانان را به توليدثروت فراخوانده اند، نه فقط مصوبه سال 77 مجلس درباره تعطيلي آخر صفر بايد مورد بازنگري قرار گيرد، بلكه حتي در تعطيلي روزهاي شهادت يا ولادت ساير معصومين عليهم السلام , و سایر تعطیلات نيز بايد تجديد نظر صورت گيرد.

اگر قرار است در تعطيلاتي از اين دست، عزاداري شهادت يا جشن و سرور ولادت ائمه برگزار شود، اين جلسات و مراسم مي تواند در محل كار برگزار شود. به اين معني كه روزهاي شهادت و ولادت ائمه (بجز موارد خاص نظير عاشورا يا 21 رمضان)، روز كاري باشد اما در همه ادارات و كارخانه ها و شركتها و مدارس و دانشگاه ها...، در ساعت از پيش تعيين شده اي، كار و درس تعطيل و مراسم مذهبي شامل بازگويي مناقب و فضائل حضرات معصومين عليهم السلام و يا حسب مورد، نوحه سرايي يا مولودي خواني برگزار شود.
 
اگر امروز توفيق داشتيم و مي توانستيم نظر رسول الله (ص) يا امام حسن يا امام رضا عليهما السلام را درباره تعطيلي روزهاي كاري در هفته پاياني ماه صفر، جويا شويم، حدس مي زنيد با توجه به شرايط اقتصادي كشور و ضرورت كار و كارآفريني بيشتر براي اعتلاي ايران اسلامي، پاسخ ایشان چه مي بود؟
 
 
 
 
کلمات کلیدی : تعطيلات رسمي+ماه صفر
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۳:۵۴:۳۹
روز وفات پیغمبر و امام حسن و باید تعطیل باشد . (4039928) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۴:۵۲:۵۳
سلام

تعطیلات موجب احترام نیست و کاه مسافرت و خوابیدن در تعطیلات شهادت و رحلت موجب بی احترامی هم هست
پس می توان بدون تعطیلی چند دقیقه را عزاداری کرد و سپس ادامه کار

به نظر بنده تعطیلات باید کم شود و فقط 12 روز تعطیلی داشته باشیم:
تعطیلات ملی:
اول ، دوم ، سوم و سیزده فروردین
تعطیلات عزاداری:
رحلت پیامبر، شهادت امام علی، تاسوعا و عاشورا
تعطیلات جشن:
مبعث، فطر، قربان و غدیر (4040089) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۵:۱۱:۰۷
من موافق این نظر هستم (4040139) (alef-2)
 
مازندرانی
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۰۹:۵۱:۴۸
در روزهائیکه تعطیل نیستیم چند ساعت کار مفید در ادارات انجام میشود؟ (4041281) (alef-3)
 
aaaa
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۸:۵۸:۵۲
موافقم با لحاظ کردن موارد ذیل
1- درآمد متناسب با حذف تعطیلات بین کارفرما و کارگر تقسیم گردد
2- بر روی بهره وری و افزایش متناسب درآمد کارفرما و کارگر برنامه ریزی گردد
3- بر روی افزایش سطح معیشت کارگران برنامه ریزی گردد (4040551) (alef-13)
 
مسعود
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۰۰:۴۰:۴۲
احسنت
مثلاً بازدهی کار در کشور خیلی زیاده و فقط همین چند روز باید درست بشه (4041006) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۰۲:۳۲:۴۷
هیچ می دونستید در ژاپن بعضی ها از کار زیاد مریض میشوند و حتی تلفات جانی می دهند؟ (4041084) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۰۵:۰۶:۱۵
29 اسفند یادت رفته که یکی از مهمترین روزهای ساله و یه روز قبل عید هم هست تعطیل باشه بهتره (4041139) (alef-3)
 
عبداله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۱۲:۳۱:۰۸
13 فروردین برا چی!!
مفهوم 13 فروردین چیه؟ میشه برا ما هم بگین؟
با بقیه روزها موافقم (4041504) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۸:۰۰:۱۱
البته براي كارمندان خوبه ولي براي تجارت و كسبه (4040464) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۸:۱۵:۰۰
خب میشه مشروط تعطیل باشه...
یعنی مراکز اقتصادی و بانک ها باز باشه...
مدارس و دانشگاهها و ... تعطیل باشه که مردم به عزاداری ها برسند. (4040482) (alef-11)
 
علیرضا
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۲۰:۵۸:۰۸
الف جان خواهشاً یک بار پیگیر شو چرا همه کشورهای اسلامی(آخرینش هم افغانستان در سال گذشته) جمعه ها و شنبه ها رو تعطیل اعلام کردن ولی در ایران نه!!! (4040710) (alef-11)
 
علیرضا
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۱۱:۱۵:۳۳
تو کشور ما هر چی تعطیلی بیشتر باشه بهتره ، چون در کارخانه جات و ادارت هیچ کار مثبتی انجام نمیشه و همه مخارج و اضافه کاریهای بی خود سرباره دولته (4041381) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۳:۵۸:۴۷
من با این نظر کاملا موافقم. این دو تعطیلی به فاصله یک روز ان هم درست یک هفته بعد از اربعین. نه تنها به اقتصاد بلکه به اموزش هم لطمه می زند. من یک استاد دانشگاه هستم و این را به وضوح مشاهده میکنم (4039939) (alef-2)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۵:۳۰:۲۲
سلام
شما که استاد دانشگاه اگر هستید چرا این صحبت را می کنید. این ها خیلی راحت شاید بشه جبران کرد.
لطفا آدرس غلط ندید.
شاید 99 درصد ماجرا جای دیگست. شما در بهره وری و امنیت شغلی و تلاش در زمان کار و تفریح مناسب و پایبندی به اخلاق و عقاید را بهمراه موارد دیگه باید پیگیری کنید. در اینصورت بشدت اقتصاد و علم میتونه رشد قوی داشته باشه.
لطفا سطحتون را کمی افزایش بدید.
موفق باشید. (4040167) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۵:۴۰:۴۳
نمیدونم حالا در سایر ایام سال چکار میکنیم که در این تعطیلات متوقف میشه و کشور با مشکل مواجه میشه؟؟!! اگه وظایف در سایر روزهای سال به خوبی انجام بشه این تعطیلات ضرری نمیزنه. (4040198) (alef-2)
 
تولیدکننده یا همون کارفرما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۰۰:۱۸:۴۶
برای من که تولید کننده ام این هفته با این دو تعطیلی کلی افت تولید داریم. تازه اگر کارگران رو هم بخوایم بیاریم سرکار باید حقوق مضاعف بدیم. باز اگر میرفتن عزاداری تا بر بصیرتشون اضافه بشه خیلی خوب بود.
سرکارگرم اومده امروز برای 5شنبه مرخصی گرفته من خوشحال از این خیال که بالاخره میخواد بره مشهد زیارت امضا کردم بعد ازش پرسیدم حالا با چی میری مشهد؟ برگشته با خنده میگه مشهد کجاست دسته جمعی با فامیلا میریم باغ دوست شوهرخالم.
نتیجه ی اخلاقی دقیق تر رو از ترافیک مسیرهای شمال کشور ببینید.
ما با تعطیلات مذهبی برای ایام مهم مخالف نیستیم اما کمی برنامه ریزی هم بد نیست! (4040969) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۱۰:۲۳:۲۴
منهم موافقم در روزهاى كارى وظيفهم مان را درست انجام دهيم مشكلى بوجود نميايد (4041311) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۸:۱۰:۰۱
من یک کارگرم و این را بخوبی میدانم (4040473) (alef-11)
 
حمید
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۲۰:۲۱:۲۹
جناب سیاحی پرسید از عبادتها کدام فاضلتر است گفت تو را خواب نیمروز تا در آن نیم نفس خلق را نیازاری!وقتی دولت ما در زمان فعالیت فقط همه چیز را بدتر میکنه بهتره تعطیل باشه. (4040656) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۴:۰۸:۱۴
بدتر از تعطیلی بلاتکلیفی است. به نظر من در دولت قبل که این روزها بی بر و برگرد تعطیل می شد، شرایط بهتر بود. الان مسئولان نه درباره تعطیلی ها نه زوج و فرد و نه مسائل دیگر نظر مشخصی نمی دهند و همین باعث رخوت شده است. (4039952) (alef-2)
 
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۹:۲۹:۱۱
چه رخوتي؟ بین التعطيلين تعطیل نیست. متأسفانه مردم دنبال بهانه برای فرار از کار می گردند. (4040596) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۲۲:۰۲:۲۸
مردم دنبال فرار از کار نیستن اگر به اندازه کاری که میکنن حقوق پرداخت بشه مردم حتی جمعه ها هم کار میکنن وقتی میبینن اونیکه کار میکنه با اونی که ول میگرده فرقی نداره همه دنبال تعطیلی میرن (4040804) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۴:۰۹:۳۳
برخلاف گمان شما، اگرچه که تعطیلات رسمی در ایران زیاد هستند، اما با توجه به این که در ایران تنها یک روز تعطیل است (فقط جمعه ها)، تعداد تعطیلات ایران در طول سال از خیلی از کشورهای دیگر پایین تر است.
علاوه بر این که نمیدانم چرا بعضی ها فقط با تعطیلات مربوط به مراسم مذهبی مشکل دارند و کاری به تعطیلات نوروز یا روز طبیعت یا ... ندارند. اگر تعطیلات در آن ایام لازم است، در ایام مذهبی هم لازم است. (4039954) (alef-2)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۴:۱۳:۴۵
پنجشنبه ها همه جا در واقع تعطیله...در ایران تعطیلات خیلی بیشتر از تعطیلات واقعی ست. این هفته فقط دو روز تعطیل بود ولی عملا تمام هفته تعطیل بود (4039966) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۷:۳۴:۵۵
پنجشنبه ها همه جا تعطیل نیست! (4040415) (alef-2)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۲۰:۲۶:۱۱
دوستان من در کانادا هستم. دقت کنید لطفا:

1- اکثرا شنبه و یکشنبه را تعطیل هستند. البته مغازه ها و پاساژها هفت روزه هفته کار می کنند. روزهای آخر هفته ساعت کاری کوتاه هست. بانکها شش روز در هفته کار می کنند که ساعتهای کاریشون متغیر هست.

2- تقریبا به غیر از یکماه در سال، در بقیه ماه ها یک روز اضافه تر تعطیلی دارند. این روز اضافه هم معمولا جمعه یا دوشنبه هستش. نکته قابل توجه این هست که وقتی این اتفاق میفته یک گروهی از مردم محترم خیلی شیک مرخثی را می چسبونند بهش و یک هفته یا دوهفته پیچیده می شود. کسانی هم که شغل آزاد دارند عملا در این ایام درصد بزرگی از فروششون را از دست می دهند.

3- تعطیلات سال نو هم جای خود. معمولا بین کریسمس و سال نو که یک هفته می شه یا تعطیلند یا تق و لق.

4- تعطیلات زمستانه مدارس: چون دو مدل مدرسه دارند وقتی تعیلات شروع می شه عملا برای دو هفته تمام کار و کاسبیها می ره به هوا.

5- ایام تابستان: ار ماه جولای آعاز میشه و اوجش ماه آگوست هستش. که عملا مملکت را خدا مدیریت می کنه.

همیشه به خودم می گم اگر کانادا همسایه آمریکا نبود حتما یک کشور جهان سوم بود.

البته دو نکته اینجا باید ذکر شود:

1- در زمانی که کار می کنند واقعا دقت و نظم دارند و کار می کنند.
2- تعطیلات کاملا منظم و مشخص هست. یعنی همه مردم و کسب و کارها از ما ها قبل می دانند که کی تعطیل هستند بنابراین برنامه ریزی می کنند.

من فکر می کنم مشکل اصلی ما همین دو مورد بالا باشه.

با تشکر (4042275) (alef-13)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۲۲:۲۸:۱۲
پنجشنبه ها درسراسر کشور یک روز کاری کامل میباشد و فقط در تهران بعضی ادارات مرکزی ومدارس تعطیل میباشند!درحالیکه مراکزاقتصادی وبانکهاو بازارکاملا باز میباشند (4042438) (alef-13)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۴:۱۷:۰۸
با نظر شما موافقم (4039982) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۴:۱۸:۴۴
نه دوست عزیز در ایران اداره های دولتی اکثرا پنجشنبه ها هم تعطیل هستند. (4039987) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۲۰:۴۱:۳۷
دوست عزیز تهران همه ایران نیست
در شهرستان ها پنجشنبه ها اداره ها بازه (4040681) (alef-11)
 
Taiwan
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۰۳:۲۹:۰۲
تهرانی ها باور کرده اند تهران همه ایران است (4041101) (alef-11)
 
سیاوش
Italy
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۲۱:۰۸:۲۹
اگر ایران رو فقط تهران بدونیم درسته حرف شما. چون شهرستانها پنجشنبه ها تئعطیل نیستن.
البته شما کلا درست میگی چون مردم شهرستان که جزو ادیمزاد نیستن که نیاز به تعطیلات داشته باشن. (4040723) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۲۱:۳۲:۰۹
از كجا به اين نتيجه رسيدي؟ همان طور كه دوستمون گفت، يه بار از تهران بياي بيرون و شهرهاي ديگه رو ببيني بد نيست! البته شركتها و سازمانهاي زيرمجموعه وزارت نفت همه جا پنجشنبه تعطيله! (4040757) (alef-11)
 
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۱۰:۱۳:۴۴
دوست عزیر در اداراتی که پنجشنبه تعطیله ساعات کار پنجشنبه را به سایر روزها سرشکن کرده اند. (4041301) (alef-3)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۲۲:۳۳:۱۴
من د رشهرستان بابل بزرگترین شهرستان استان مازندان زندگی میکنم تمام ادارات بطورکامل درپنج شنبه‌ها بازهستند (4042447) (alef-13)
 
۱۳۹۵-۰۹-۱۱ ۰۸:۰۸:۵۹
نمی دانم این حرف رو از کجا میزنند به غیر از شرکت گاز و مدارس، دانشگاه علوم پزشکی بخش ستادی در استانها تمام ادارات در روز پنجشنبه تعطیلیل نمی باشند (4042751) (alef-11)
 
خسرو سلجوقي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۴:۲۴:۲۰
شما هم سريع برچسب ضد مذهبي بودن به اين برادر سياح زدي ايشان بسيار هم مذهبي است لازم است از بعد اقتصادي به موضوع نگاه كني و نه از بعد مذهبي و يا غير مذهبي بودن
سوال روشن است اگر قصد مبارزه با شيطان بزرگ و كوچك داريم بايد ابزار لازم را داشته باشيم در ژاپن پس از شكست در مقابل امريكا هيچ وقت در خيابانها و مراسم مرگ بر آمريكا نگفتند و نفرت خود را با تقويت زير ساختهاي اقتصادي و ورود هوشمندانه در اختار اقتصادي آنها دانستند و هر موقع خواستند مرگ بر امريكا بگويند بجاي تعطيلي مدرسه و حوزه و دانشگاه و كارخانه يك ساعت اضافه تر كار كردند تا مرگ واقعي امكانپذير باشد (4040007) (alef-2)
 
فرزاد خندان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۴:۲۴:۴۹
تعطیلات مذهبی گردشی هستند و کافی است یکی از آنها وسط یک هفته بیافتد تا آن هفته کاملاً تعطیل شود. همین گردشی بودن امکان برنامه ریزی برای روزهای کاری واقعی را از کسب و کارها سلب می کند. امسال آذر عملاً تعطیل بوده است. هیچکاری پیش نمی رود. همه مرخصی هستند. واقعاً کلافه کننده است.

بعلاوه، روزهای پنجشنبه عملاً ادارات و سازمان ها بغیر از بانکها تعطیل هستند. در همان بلادی هم که در هفته دو روز تعطیل است، اکثر بانکها روز شنبه باز هستند و شعب منتخب روز یکشنبه هم سرویس می دهند. در حالی که در ایران بانکها پنجشنبه نیمه روز تعطیل می کنند و بلا استثنا جمعه ها تعطیل هستند. تازه من در خصوص ممالکی (مثل کانادا) صحبت می کنم که بانکداری الکترونیک و بانکداری تلفنی به شدت رواج دارد و اصلاً سرویس های غیر حضوری با ایران قابل مقایسه نیست.

در همین بلاد، تعطیلیهای مناسبتی هم وجود دارد، ولی اکثر آنها به گونه ای تنظیم می شوند که در جمعه یا دوشنبه قرار بگیرند که به آن لانگ ویکند می گویند. در این ایام مردم هم به تفریح بیشتر و کمپینگ می رسند.

آنچیزی که کشور را نابود کرده، نه تعدد تعطیلات، بلکه تعدد بین التعطیلات است که همه را فلج می کند. (4040009) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۱۸:۲۷:۰۵
فرزاد خان با مقایسه تقویم چند سال پی خواهی برد که تعطیلات غیر مذهبی هم گردشی هستند! به جای گیر دادن به تعطیات مذهبی پیشنهاد سازنده بدید. مثلاً برکناری مدیران سهمیه ای با تفکر یک بعدی و جایگزینی مدیران خلاق به جای آنها به بهبود بهره وری کمک کرد. (4042101) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۸:۱۳:۴۷
عزیزم صحبت شما صحیصه که تعطیلی در ایران کمتر از سایر کشورهاست.ولی ایران بدلیل پراکندگی تعطیلیها درصد تعطیلیهاش از همه جا بالاتر است. (4040479) (alef-11)
 
مهدی
Germany
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۴:۱۳:۳۹
بخش خصوصی بیشتر از همه ازین شکل تعطیلات متضرر است برای بنده که کار تولیدی دارم این ماه واقعا نظم همه امور بهم ریخته (4039965) (alef-2)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۲۲:۳۷:۵۰
بخش خصوصی فقط بفکر استثمار کارگران میباشد (4042453) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۴:۱۵:۲۱
به نظرم تعطیلی بیشتر شود بهتر است. چون اگر بهتر نبود که مجلس محترم که در راس امور هستند، این موضوع را تصویب نمی کردند.
به نظرم شهادت تمام امامان باید تعطیل بشود.
ولادت تمام امامان هم باید تعطیل باشد.
اصلا کار و فعالیت اقتصادی معنی ندارد. (4039976) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۴:۱۶:۲۰
در این هفته ارتباط کاری و مالی با دنیا کلا تعطیل بود و از نظر اقتصادی محاسبه ضرر و زیان ان در این اوضاع خراب اقتصادی،وحشتناک است (4039980) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۱۸:۲۹:۳۹
تا چند روز پیش ادعا میشد که با دنیا ارتباط مالی (بانکی) نداریم. (4042104) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۴:۱۸:۴۶
تعطیلات نوروز بیشتر از 15 روز است .از تعطیلات نوروز کم کنین . سه ماه تابستان را برا آموزش کم کنید

بیشتر از چهار ماه غیر رسمی تعطیل است . (4039988) (alef-2)
 
Austria
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۵:۰۲:۳۰
تعطیلات نوروز بیشتر شامل حال مدارس و دانشگاههاست، نه ادارات و بانکها و مراکز دولتی. تعطیلات تابستان هم بنوعی اجباری و از سر نداشتن امکانات برای تهویه و خنک سازی کلاس درس در گرمای شدید تابستان است نه از سر دلخوشی و تنبلی. ضمنا در سایر کشورها، تعداد روزهای کاری هفته 5 روز است و شنبه و یکشنبه اغلب جاها حتی ادارات دولتی و بانکها تعطیلن و فقط فروشگاهها اقدام به ارائه خدمات میکنند، بنابراین تعطیلات ما زیاد نیست.
مشکل تعطیلات مذهبی، گردشی بودن تقویم قمری است که هیچ انطباقی بر تقویم شمسی و میلادی ندارد و عملا همه برنامه ریزیهای کشور را با بحران روبرو کرده است. میتوان با استفتا از علما و روشهای دقیق ریاضی، تاریخ مناسبتهای مذهبی را بطور دقیق و برحسب تاریخ شمسی در زمانی که اتفاق افتاده محاسبه کرد و بجای یک روز قمری، یک روز شمسی برای آن در نظر گرفت. مثل واقعه عاشورا که ظاهرا در مهرماه اتفاق افتاده است.
مشکل دیگر عدم همپوشانی تعطیلات آخر هفته ما با دنیاست که واقعا باید برای آن فکری شود و نظر مثبت علما و مراجع اخذ شود. چون ضرر اقتصادی زیادی متوجه کشور میکند (4040115) (alef-2)
 
Sweden
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۴:۲۴:۱۲
جالب هست کمتر از نصف سال در ایران تعطیل هست در هفته هم جهارروز با دنیا بلحاظ تعطیلات اخر هفته شنبه و یکشنبه اروپا و پنجشنبه و حمعه ایران ارتباط نداریم ضمن اینکه اختلاف ساعت های متغایر هم داریم (4040006) (alef-2)
 
م.م
Germany
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۴:۲۴:۵۶
از سایت الف انتظار بیشتر از این نمیرود . پس بیایید بگویید کلا تکریم امامان چون باعث ضربه به اقتصاد است نبایستی انجام شود. لطفا کمی تفکر (4040010) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۴:۵۳:۳۰
پس به نظر شما تکریم اماما فقط با تعطیلی انجام میشه؟نمیشه با کار بیشتر و اقتصاد بهتر به اماما احترام گذاشت؟ (4040090) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۱۸:۳۲:۲۵
افزایش کار مفید و بهره وری بیشتر ربطی به تعطیلات ندارد. (4042109) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۱۸:۳۴:۲۰
انجام درست کار و وظیفه را باید سرلوحه زندگی قرار دهیم. (4042112) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۴:۵۵:۱۰
اگر تعطیلی نشان از احترام به امامان است باید شهادت و تولد همه چهارده معصوم علیه السلام تعطیل باشد
(4040095) (alef-2)
 
Norway
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۵:۵۴:۰۲
والا تکریم باید در دل ها باشه! نه با تعطیلی و خواب تا لنگ ظهر!!! (4040226) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۴:۲۶:۰۰
کدوم کار کدوم کارافرینی همه بخشهای خصوصی مملکت سالهاست که تعطیله (4040014) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۵:۴۳:۳۹
دقیقا درسته. مگه اون روزهای عادی که تعطیل نیست چقدر کار مفید داره تو این ادارات انجام میشه جز اینکه آب و برق و گاز و انرژی بیخودی هدر میره؟؟/ (4040201) (alef-2)
 
مصیب
Germany
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۴:۲۷:۴۲
کاملا متین و بجا (4040018) (alef-2)
 
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۴:۲۸:۲۳
از این تعطیلات هر کس به نوعی استفاده میکند که با آن عجین است اما فقط مساجد و حسینیه ها و دیگر جاها اکثر به قریبشان در روز های منتهی به تاسوعا و عاشورا برنامه دارند و در دیگر روزها باید برای بهره بردن از ایام ولادت و شهادت معصومین ع یا به مکانهای خاص که انگشت شمارند و یا به صدا وسيما مراجعه کرد . مراکز تصمیم گیری هیچ برنامه ای برای این ایام ندارند .و متوليان امر برای پر کردن اوقات فراغت هم برنامه ندارند. و (4040021) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۴:۳۴:۱۱
به عنوان یک شرکت خصوصی و فعال این تعطیلات جز ضرر و زیان نیست (4040041) (alef-2)
 
حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۰۰:۲۵:۰۳
به عنوان یه شرکت خصوصی فعال چقدر حقوق پرسنل را رعایت میکنید . ان شااله که رعایت میکنید . (4040980) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۱۸:۳۶:۱۵
و حقوق مراجعین (4042118) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۴:۴۴:۰۱
ایام ولادت باید تعطیل می شد نه شهادت،چون عملا" مردم در تعطیلات به تفریحات و مسافرتشان می رسند که به نوعی وهن این ایام مقدس است و باید تجدیدنظری در این خصوص صورت گیرد. (4040071) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۱۵:۰۳:۰۵
دقیقا حرف من و خیلی ها را زدی!

در ضمن تعطیلی ایام ولادت باعث افزایش انرژی و نشاط در کشور پر استرس ما شده و بهره وری و تمرکز را افزایش میدهد.

بر عکس تعطیلات عزا باعث تضعیف روحیه همه و نیز احساس گناه هم میشود. (4041776) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۴:۴۷:۰۴
اگر یادتان باشد در سالهای نه چندان دور بجای سی ام صفر وفات امام رضا تولد امام رضا تعطیل بود ولی در مجلس پنجم نمایندگان یک طرح به صحن بردند و بجای تولد امام (ع) وفات ایشان تعطیل شد.
این امر سه تالی داشت:
1- تولد امام رضا که از معدود اعیاد شادی مسلمین بود دیگر تعطیل نبود
2- چسبیدن دو تعطیلی به هم موجب اختلال شد
3- نظر به اینکه گاهی صفر 29 روزه و گاهی 30 روزه است تاریخ دقیقی برای این تعطیلی وجود ندارد. (4040076) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۴:۴۷:۵۶
مشکل ما تعطیلی نیست مشکل تنبلی وزیاده خواهی است وگرنه اگر تو همون روزها هم درست کار کنیم همه چی روبراه میشهما یاد گرفتیم با التماس کار پیدا کنیم ولی از روز بعدش غر بزنیم برادر کسی درست کار نمی کنه وگرنه تعطیلی ها زیاد نیست در ضمن باید بگم که فقط برخی ادارات پنج شنبه تعطیلن و اکثر کارخانه های فعال وبیمه ها بانک ها و....بازند تعطیلی عید رو هم که مشکلش مدارسند باید تغییر بدند تا ادارات وکارخانه ها هم ازاین بلبشو راحت شن (4040078) (alef-2)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۱۱ ۱۰:۴۵:۱۶
بهترین نظر را ارایه نمودید. موافقم (4042931) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۴:۴۸:۵۱
ميزان كار مفيد در ايران مگر چند دقيقه در روز است كه با تعطيلي ها لطمه بخورد ؟ (4040079) (alef-2)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۱۹:۳۷:۵۳
من کارمند مرکز بهداشت ( بازرس بهداشت محیط) هستم با گفته شما مخالفم. میزان کار مفید بالاست و بعضی وقت ها هم زمان کم میاریم و مجبوریم کارهای مربوط به ثبت و امار تو خونه انجام بدیم (4042205) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۴:۵۴:۲۸
مملکت کلا تعطیل است
البته هیچ مشکلی هم نیست (4040091) (alef-2)
 
نقی
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۴:۵۶:۰۸
اگر قرار است عزاداری ها و یا جشن ها در محل کار باشد این هزینه زیادی به سازمان تحمیل می کند. در ان روز کسی کار نمی کند. پس بهتر است تعطیل باشد تا سازمان هزینه کمتری متحمل شود. (4040097) (alef-2)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۴:۵۹:۱۶
واقعابه شکل دیگری نمی توانیم عشق وعلاقه خودبه حضرت رضا رانشان دهیم؟آیا خودحضرت آنچه راکه باعث فلج شدن اداره وسیاست واقتصادمملکت اسلامی ولبخندتمسخردشمنان اسلام شودمی پسندند؟

ای کاش علما ومراجع ارشادکنند دراین مواقع (4040104) (alef-2)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۵:۱۹:۴۹
ما بهترین یادگار را ازپیامبر داریم ...قرآن در مورد نماز جمعه چه جالب وآموزنده میگه : اگر برای نماز در روز جمعه فرا خوانده شد پس بشتابید بسوی یاد خدا و فروش را رها کنید...نگاه کنید نمیگه رختخواب را رها کنید میگه هر مشغولیتی داری (به تبع زمانه در آن روز چیزی که ملموس بود مغازه داری بود) را رها کن وبه یاد خدا بشتاب من به نظرم میاد که اگر میخواهیم پیشرفت کنیم با ید تعطیلی را رها کنیم . (4040159) (alef-2)
 
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۵:۲۴:۲۷
در کشور ما سالی که 365 روز است 366 روز آن تعطیل است, در مورد اغلب تعطیلات بسیار بی تدبیرانه تصمیم گیری شده است, حاشیه های منفی آن نیز بسیار زیاد است.!!!! (4040163) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۵:۳۶:۰۴
مشکل مملکت ما تعطیلات رسمیه؟؟؟!!! (4040182) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۵:۴۰:۲۸
کیفیت کار مهم است .
نه کمیت آن
(4040196) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۷:۳۵:۴۸
هم کمیت مهم است هم کیفیت (4040417) (alef-2)
 
علیرضا
Norway
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۵:۴۹:۳۶
متاسفانه این دو تعطیلی با یک روز بین التعطیلین سبب میشه یه هفته کشور تعطیل بشه. قدیم ترها تولد امام رضا تعطیل بود ولی از وقتی این تعطیلی به شهادت امام رضا منتقل شد همه چی به هم ریخت. (4040213) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۵:۵۸:۰۵
تعطیلات را مجلس تصویب میکند مگر مردم عادی توان قانون گذار ی دارند؟ درزمان تصویب میبایست جلوی تعطیلی را میگرفتید (4040235) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۵:۵۹:۴۶
نه اینکه روزهای دیگه خیلی کار هست (4040238) (alef-11)
 
g
Austria
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۶:۰۱:۱۰
سلام

دنیا با چه سرعتی در علم وتکنولوژی وصنعت حرکت میکنه آنوقت ما دنبال چی هستیم تعطیلی !!!!
حداقل فاصله خود را با دنیای علم و تکنولوژی و صنعت حفظ کنیم نه اینکه زیاد کنیم .

شما در ایام تعطیلی ها تورهای تفریحی ( در ایام عزا داری ) را در روزنامه ها و.....ملاحظه بفرمائید چقدر زیاد است!!

آیا اینها برای عزا داری میرن ترکیه و ارمنستان و.........

همه چیز سر جای خودش خوب است آیا امامان راضی هستند ما از دنیا عقب

بمانیم ؟ (4040239) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۶:۰۹:۲۴
جوش نزنید بابا مملکت کلا تعطیله (4040267) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۶:۳۲:۳۹
سلام....من خودم به شخصه از این تعطیلات کلافه شدم....چون اصلا کارها پیش نمیره...پیش از یک هفته منتظر یک بسته پست پیشتاز هستم...حالا کجای این تعطیلات مونده...نمیدونم (4040308) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۶:۳۶:۳۶
بنظرمن نویسنده با ایمه ومسایل مذهبی مشکل داره
وگرنه کدوم اقتصاد؟
کدوم کار ؟
مدارس وادارات که خدارو شکرچندسالیه پنجشنبه ها تعطیل اند
دانشگاهها واساتید ومعلمها هم که نصف سال خودشون خودشونو تعطیل میکنن یکم قبل ازعید چندروز بعد عید وچندروز هوای الوده یه چندروز برف وبوران
اصلا اون روزایی که مدرسه ودانشگاه هم بازه مگه چه خبره معلم که اصلا درس نمیده جدیدا همه کارارو دانش اموزا باید انجام بدن استادم نیم ساعت دیرمیاد نیم ساعت زود میاد کلاسو میپیچونه
تو اداراتم که تو وقت اداری کارمندا همه کاری میکنن جز کار
بیشترجمعیت جوونه کشوردهه شصت وهفتاد که باید سرکارباشن به خاطراقتصاد بیمار بیکارن چه فرقی میکنه براشون (4040324) (alef-2)
 
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۱۱:۱۵:۳۶
یعنی خدا خیرت بده از کجای متن گرفتی که نویسنده با مذهب مشکل داره... نکنه احساس کردی؟ یعنی حیران درک و منطقتم!!!!! در ضمن این وضع مملکت اسلامی رو امثال شما ساختین پس چرا ناراحتی!!! (4041382) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۶:۵۰:۵۷
دوستان در کل موافقید تعطیلی تو ایران زیاده؟
هر کس موافقه مثبت بده (4040350) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۷:۰۳:۱۴
چه کیفی میکنند کارمندان و معلمان (4040377) (alef-2)
 
احمد رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۱ ۰۹:۰۸:۱۲
چرا تعطیلی و بیکاری و خانه ماندن رو مساوی با کیف کردن می دونیم!؟ (4042816) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۷:۱۷:۴۰
دوباره تولد ایشان تعطیل رسمی شود و این به این معنا نیست که در روز شهادت امام رضا ما قلبا عزدار و متآثر نیستیم .به خاطر نیمه تعطیل شدن کشور است.و ما هم عزاداری خود را خواهیم داشت (4040398) (alef-2)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۷:۴۵:۳۹
جواب پيامبر گرامي اسلام (ص) اين خواهد بود: درجهت كسب روزي حلال شبانه روز كار وكوشش كنيد
نظر خود من اينست كارمفيد نيروي دولتي كمتر إز روزي يك ساعت است تعطيل بودن ونبودنش فرق نميكند
وقتي معاون اول وزير نيرو وزير ورزش شهردار وچند ميليون نيروي كار إز مملكت چندين روز خارج ميشوند وآب إز آب تكان نميخورد كسي نگران يك روز تعطيلي نباشد (4040436) (alef-2)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۷:۴۶:۰۸
چرا باید برای تکریم و پاسداشت یک امر مقدس باید کشور تعطیل شود. در ایام و روزهای خاص باید مناقب و ارزشهای آن مناسبت بیشتر باید مدنظر باشد نه اینکه افراد بار و بندیل خود را بسته عازم سفرهای پرازدحام بی ارتباط با ایام و مناسبت شوند. حالا اگر خواستیم هم سنگ تمام بگذاریم باید درون جوش و محلی و رسانه ای باشد. میشود بخشی از ساعات روز را تخصیص به این امر داد نه اینکه کل کشور را به این بهانه تعطیل کرد تا این روز گرامی داشته شود.!؟
مثلا تعطیلی 29 اسفند و روز 12 و 13 فروردین و 15 خرداد و... خیلی در تاریخ مهم هستند اما اهمیت آن با تعطیلی شناسانده میشود.
بنده با کمال احترام به ساحت مقدس بزرگان دین، تنها میلاد و رحلت نبی مکرم اسلام و نیمه شعبان و بیست و یک مضان و دهم محرم ، عاشورا را برای تعطیلی مناسب میدانم.
عید فطر و قربان عید اسلامی سراسری جهان اسلام است و عیدغدیر هم از بزرگ اعیاد است اما بهترین تبلیغ برای آن تعطیلی نیست. (4040437) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۲۲:۰۸:۱۶
حتي برخي اژانسها تبليغ با عنوان تعطيلات آذر ماه إرسال ميكنند (4040812) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۷:۵۶:۵۵
شنيدم كه در مملكت ينگه دنيا ، يعني بلاد امريكا قانوني وضع شده كه از اين به بعد ، تحت هيچ شرايطي ، و به هيچ عنوان ممكن نيست كه يك روز تعطيلي ديگر به تعطيلات اضافه شود ٫ يعني اگر مردم امريكا پشت گو ش شان را ديدند ، چشمشان هم به جمال يك روز تعطيلي جديد منور خواهد شد !! ... حالا برادرم كه شما باشي ، ان اوايل ، تعطيلي به مناسبت ميلاد امام رضا (ع )
بود ، حالا خدا عالمه كه چه طور شد كه مجلس وقت تصويب كرد كه اين يك روز تعطيلي به روز شهادت آن امام منتقل شود ، حالا من نمي دانم كه مگر نمايندگان آن دوره نمي دانستند كه با توجه
به تعطيلي ٢٨ صفر ، تعطيلي آخر اين ماه دو روز خواهد شد ، و چناچه ماه صفر ٣٠ روز باشد
مي شود دو روز تعطيل و يك روز بين التعطيلين كه اين روز هم چيزي از تعطيلي كم ندارد !! مانند امسال ، و چناچه روز شهادت امام رضا اواخر هفته باشد باز هم ، مانتد امسال كه يك دفعه كشور
با پنج روز تعطيلي مواجه مي شود !! اين است كه اين دعاگو پيشنهاد مي كند كه روز تعطيلي امام
رضا همان روز ميلاد آن حضرت باشد ، تا يك دفعه كشور با چند روز تعطيلي مواجه نشود !! الحق
والانصاف پيشنهاد منطقي است كه به نظرم ديگر حاجت هيچ استخاره هم نيست !! ... بله ؟ !!! (4040460) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۱۱:۳۵:۴۸
بعد از ترور دکتر مارتین لوتر کینگ در مجلس آمریکا قانونی تصویب شد که روز تولد ایشون تعطیل رسمی شد و همزمان متممی به آن افزوده شد که امکان اضافه کردن ایام تعطیل به هیچ عنوان و در هیچ شرایطی به تقویم آمریکا مقدور نیست چون اقتصاد آمریکا و امور کشوری تحمل تعطیلات بیشتر راز ندارد. (4041422) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۸:۴۴:۰۰
اگه سازندگی میخواهیم به معنای واقعی
بایستی تعطیلات کمتر بشه
عزاداری به معنی تعطیل کردن کل کشور نیست
با کار کردن بایستی کشور را به یک کشور اسلامی تبدیل کرد
هیچ کشوری با تعطیلات زیاد عاقبت ب خیر نشده است (4040533) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۱۸:۵۶:۳۵
با کم شدن تعطیلات هیچوقت عاقبت بخیر نخواهیم شد مگر اینکه بهره وری و وجدان کاری را بالا ببریم که آنهم نیاز به ایجاد زیرساختها و گردن نهادن به پاسخگویی در قبال بی توجهی به مسئولیتهایمان و ... است. (4042143) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۸:۵۷:۰۸
به نظر من دهه آخر صفر بايد تعطيل شود. (4040546) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۸:۵۸:۵۲
امروز رفتیم اداره،ارباب رجوع هم اومد.اما خیلی از همکارا نبودند و کار تعطیل بود. (4040552) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۹:۰۱:۰۵
اولا باید مشخص شود مثلا روز شهادت امام رضا یا روز مبعث امامان از شیعیان می خواستند حتما کسب و کار خود را تعطیل کنند؟؟؟به نظر من غیر از روز عاشورا که کسب و کار در آن به شدت نهی شده ست بقیه روزها تعطیل کردن دولت مشکل شرعی و جنبه حق الناس دارد. چه دلیلی دارد کارمندان دولتی که از بودجه بیت المال ملت و مالیات آنها خرج می کند روز مبعث مثلا در خانه باشند .آیا امامان راضی به این امرهستند؟آیا امامانی که کشاورزی داشته اند که جنبه حق الناس هم نداشته مثلا انجام کارهای کشاورزی در روز شهادت امامان قبل از خود را مغایر با حرمت ایشان می دانسته اند. البته این موضوع با توجه به احادیث در مورد روز عاشورا قطعی است اما در مورد روز های دیگر چه؟یا مثلا شادی کردن و بزرگداشت روز مبعث حضرت رسول یا تولد حضرت علی چه نیازی به تعطیلی مملکت دارد؟؟؟اتفاقا درروزهای غیر تعطیل بهتر می شود مراسمات شادی و سرور این مناسبات را برگزار کرد؟ (4040558) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۱۹:۱۱:۵۲
فعلا که دولت و بانک مرکزی از این تعطیلات برای گران کردن دلار حسابی استفاده کردن (4040572) (alef-13)
 
Mahdi
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۲۰:۴۰:۰۵
من کارم رو رها کردم و ادامه تحصیل میدم. الان رو تزم کار میکنم و تمام این هفته هیچ کاری نمیتونم انجام بدم. (4040680) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۱۸:۵۷:۵۵
کار کردن روی تز ربطی به تعطیلی ندارد! (4042148) (alef-11)
 
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۲۱:۳۴:۰۹
این افرادی که این جور مقالات رو مینویسن خودشون کارمند دولتی در تهران هستند. والا شهرستانی ها و خصوصا بخش خصوصی که شش روز هفته کار میکنند امیدشون به این تعطیلات هست که یک خستگی در کنند. تعطیلات در ایران از اکثر کشورها کم تر است. اکثر کشورها دو روز در هفته تعطیل هستند. (4040759) (alef-11)
 
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۲۱:۴۴:۴۰
یه نکته دیگه اینکه چرا وقتی به اقتصاد می رسید دست روی تعطیلات می گذارید وجود این همه خبرگذاری که 80 90 درصد اخبارشون عین هم هست و فقط هم سربارند و نیز مجبورند برای زنده موندن گاه گاهی دست به کار های هزینه ساز بزنند و اینقدر وقت و ذهن و فکر آدمها را مشغول می کنند و وقت و عمر آدمها رو تلف میکنند در کنار شبکه های اجتماعی که انسانها را کند ذهن می کنند و اینهمه کارهای الکی و وقت گیر و نابود گر کیفیت کار اصلا ارزش مطرح شدن ندارد (4040777) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۲۲:۱۱:۵۵
تعطیلات برای حقوق بگیران دولت فرصتی مغتنم و برای بازاریان بسیار ضرر ده است.بهرحال هر قشری به نگاه خود به این تعطیلات نگاه میکند. ولی در حالت کلی کفه به نفع حقوق بگیران دولتی است که هم تعطیل است و هم حقوقشان سر جای خودش است. (4040823) (alef-11)
 
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۲۳:۰۰:۱۶
میترسم کم کم به تاسوعا و عاشورا هم برسید! (4040880) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۲۳:۰۹:۵۰
كي حواسش به اقتصاد وپيشرفت كشوره كه حواسش به تعطيلات باشه فعلا دعوا براي سخنراني ،احضار نماينده، دعواي بين سران قوا،كنسرت، واردات ماشين هيبريدي .... هست واقعا اقايان وقت ميكنند به مملكت داري هم برسند (4040893) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۲۳:۲۵:۲۲
خیلی ممنونم که چنین مقاله ای روی صفحه اول و تیتر یک شد. ولی از این مجلس ها و این دولت ها چنین کاری بر نمی آید. متاسفانه علمای قم نیز با جدف تعطیلات مذهبی مخالفند. (4040912) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۰۹ ۲۳:۳۷:۳۶
من سالهاي چهل تا 50 را بخاطر دارم در روز هاي ميلاد بازار داير و چراغاني بود و در روز هاي عزا هم بازار داير و سياه پوش بجز مواردي مانند عاشورا كه تعطيل بود ولي متاسفانه اكنون براي برخي شهادت ها دو بار تعطيلي داريم
يادم هست روزنامه ها نوشته بودند در يك مستعمره در افريقا 52 كودتاي نظامي شده و 52 تا روز ملي تعطيلي دارند
ايران هم دار ه به كشور خاموشي ها تبديل ميشود
دولت قبلي براي بدست اوردن دل عوام هر كاري ميكرد از جمله بالا بردن تعطيلي ها و وعده زمين هزار متري و هزار داستاني غير عملي ديگر و اين گرفتاريها را ايجاد كرد كي بايد اين بساط جمع بشه
احترام به اداب وسنن امري است جدا و تعطيلي هاي اضافي ربطي به بياهميت بودن اداب و سنت ها ندارد
دوازه فروردين روز تاسيس جمهوري اسلامي و 13 فروردين نحس و عيد فطر سه روز تعطيل
ايا احترام به چهارد معصوم عليه السلام به معني تعطيل كردن همه تولد ها ي و وفات هاي انها است ؟ (4040922) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۰۰:۱۰:۱۷
اگر راست می گی اول در مورد تعطیلات عید بنویس. (4040956) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۰۰:۱۵:۳۵
در ايران بهره ورى هر كسى به طور ميانگين ٥ دقيقه در روز هست در كار
كسى هم كه كار نميكنه يعنى و با اين وضعيت ركود يعنى ديگه هيچى و برين خونه هاتون بخوابين و از گرسنگى و تشنگى بميريد (4040964) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۰۰:۲۲:۴۵
سوالی که هست چرا باید برای ایام شهادت و ولادت دینی مطابق با ماه قمری رفتار کنیم؟!
خوب به عنوان مثال عاشورا در یک روزی در مهرماه اتفاق افتاده. ما باید دقیقا همان روز هر سال در مهرماه به عزاداری مشغول شویم. نه یکسال تابستان یک سال زمستان و .... این برا من واقعا جای سوال است!
در صورتی که مطابق با ماه شمسی باشد مدیریت تعطیلات خیلی بهتر و مناسبتر شده و شاید برخ از این تعطیلات با هم و یا با جمعه منطبق شوند. (4040976) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۱۵:۳۷:۰۸
این بهترین نظری است که در این مورد میشود عملی کرد.

ما ایرانی مسلمان هستیم بنابراین باید در رعایت رویدادها تقویم شمسی را لحاظ کنیم. اینطوری کلی دردسر تعطیلی ها کم میشود. (4041831) (alef-11)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۰۰:۳۲:۳۶
این تعطیلات بزرگترین آفت ومشکل اقتصاد کشور ماست براستی چرا مسئولان بالای کشور در زمینه این موضوع مهم کار واقدام اساسی انجام نمیدهند این تعطیلات صرفا سبب رخوت وسکون وعقب ماندگی اقتصاد کشور میگردد که به هیچ وجه موجب خشنودی ائمه اطهار(ع)نمیگردد لطفا این همه تعطیلی را کاهش دهید. (4040993) (alef-13)
 
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۰۱:۲۲:۳۲
بنده مغازه دارم خدا شاهده دو ماه کرایه مغازه رو قرض گرفتم .حساب کردم دقیقا نود و دوروز توی سال تعطیلیم.خلاصه کلام مملکت تعطیله (4041052) (alef-11)
 
محمدی
Germany
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۰۴:۰۴:۲۶
یک راه حل میانه هم وجود دارد: جهت اینکه هم فعالیت های اقتصادی - اداری کشور با اینگونه تعطیلات متوقف نشود و هم به دغدغه افراد مذهبی احترام گذاشت اینگونه روزها به جای تعطیل بودن، نیمه تعطیل اعلام شوند. یعنی مثلا در روز شهادت امام رضا افراد تا ظهر سر کارشان باشند و بقیه روز صرف عزاداری و مراسم‌های خاص آن روز شود.
در سایر تعطیلات مثل جشن ها و ... هم می‌توان این کار رو انجام داد.
البته تعطیلات آخر هفته هم دو روز باشد و مثل سایر کشورهای اسلامی برای هماهنگی بیشتر با جهان جمعه و شنبه تعطیل باشد. (4041120) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۰۷:۴۱:۲۱
خوب به نظر من باید از تعطیلات نوروز شروع کر چون گرچه اسمش ۱۳ روز تعطیلات هست ولی عملا از ۲۷ اسفند تق لق تا ۱۵ فروردین تازه بعد تعطیلات یه هفته طول میکشه یخها باز بشه تا کار شروع بشه خوب میشه بجای اینا تعطیلات نوروزبشه پنج روز حتی برای مدارس سیزده بدرم بشه دومین جمعه فروردین هرسال
اما اگه به اسلام اسلام جمعه رو هم تعطیل نکرده چه برسه به بقیه ای ایام ( البته حساب روز های مانند عاشورا فرق میکنه ).
تازه اینکه مردم در ایام عزاداری میرن مسافرت یه مشکل فر هنگیه ربطی به تعطیلات نداره ... (4041182) (alef-11)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۰۹:۴۴:۴۲
حالا مثلا روزهای دیگر هفته که تعطیل نیست میانگین ساعت کار مفید مملکت چقدر هست اخوی؟10 ساعت ؟ 5 ساعت؟2 ساعت یا کمتر؟ (4041271) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۱۰:۰۳:۳۳
دولت قبل کار خوبی میکرد که بین التعطیلین را تعطیل میکرد چرا که در این روز بالای هفتاد درصد کارکنان سر کار نمی آیند و تاسیسات برودتی و حرارتی و الکتریکی مجبور است روشن باشد. اگر در سطح کلان حساب کنید منفعت با تعطیلی است. (4041288) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۱۹:۰۵:۰۰
تعطیل کردن بین التعطیلین شانه خالی کردن از انضباط کاری است. (4042161) (alef-11)
 
نادعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۱۲:۱۷:۴۷
تعطیلات بایستی باشد اما نه به صورت پراکنده و برحسب مناسبتها بلکه می بایست برنامه ریزی و به تعطیلات پایان هفته اضافه شود تا با انجام مسافرت اقتصاد و پول گردش بیشتری داشته باشند .در کشورهای پیشرفته تعطیلات کم نیست بلکه برنامه ریزی شده است برای رونق بیشتر اقتصاد و پول .چراکه اقتصاد نیاز به گردش پول و مصرف دارد نه صرفا پس انداز ،اقتصاد خوب هم به پس انداز معقول نیاز دارد و هم به مصرف به موقع ،که تعطیلات بهترین ابزار برای ایجاد این تعادل است . (4041481) (alef-11)
 
از سار کاشان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۱۵:۰۴:۲۶
باید نفع و ضرر اقتصادی و مادی با نفع و ضرر فرهنگی و معنوی سنجیده شود.
معلومه که در تعطیلات مذهبی خیلی افراد در خانه می مانند یا به گردش می روند خوبه بروند سر کار و دانش آموزان کلاس آخر را در جلسه مذهبی شرکت کنند همینطور کارگران و اداری ها (4041779) (alef-13)
 
حقگو
Spain
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۱۶:۵۹:۱۶
اگر واقعا نگران اقتصاد کشور هستید فکری برای بهره وری نمایید چراکه بسیارند کشورهای که بیش از ما تعطیلات دارند ولی بخاطر راندمان بالا از کشور ما پیشرفته تر هستند.جای مشکل را عوض ننماییم. (4041959) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۱۸:۰۴:۱۷
دلتون خوشه !!!!
همه شاخص های اقتصادی و اجتماعی مان در رده های آخر جهان است !!! مشتی تن پرور و پر مدعا شده ایم و بس (4042056) (alef-11)
 
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۱۸:۵۹:۰۸
دوستان عزیز بنده کارمندم وبه ولله خسته شدم از اینهمه تعطیلات یه روز قبل تعطیلات ویه روز بعد اون حوصله انجام کاریرو نداریم مسئولین باید کاری انجام دهن (4042151) (alef-11)
 
امیر دمیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۱ ۰۸:۳۰:۳۰
متاسفانه تعطیلات مذهبی از حساسیت بالایی در کشور ما برخوردار هستند و با وجود اینکه خیلی ها با آن موافق نیستند ولی اظهار نظر پیرامون آن را مشکل ساخته است. من از نویسنده و سایت الف تشکر میکنم که به این موضوع مهم پرداخته اند. تعطیلات بیش از حد و بی موقع (اواسط هفته) باعث فلج شدن اقتصاد شده اند. (4042775) (alef-11)
 
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۱ ۰۸:۴۴:۲۷
من الان 8روزه ماشینم پلیس گرفته همش خوردم به تعطیلات ایا این انصافه که الکی پول پارکینک بدم ...حالا اون کسی که چک داره ..سفارش داره ... (4042789) (alef-11)
 
جمشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۳ ۱۰:۳۴:۰۴
من با نظر اکثر کابران که موافق کم شدن تعطیلات هستند هستم و خودم هم کارمندم (4047198) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۴ ۱۰:۵۱:۳۰
واقعا متاسفم چون تعطيلات غير ضروري زيادي داريم كه نويسنده از آنها صرف نظر كرده و روزهايي كه حقا بايد تعطيل باشه پرداخته به طور مثال :
١٣ روز تعطيلات نوروز
١٤ و ١٥ خرداد
٣٩ اسفند (4049264) (alef-11)
 
محمودs
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۴ ۱۷:۳۷:۳۶
به زعم شما تمام تعطیلی های مذهبی بایدحذف شود سررشته جای دیگری است .مسئله قراردادن تعطیلی های مذهبی درمقابل تعطیلی های ملی است وبه نظرحضرتتان البته آنچه بایدحذف شودتعطیلی های مذهبی است . چراکسی راجع به تعطیلی های نوروزی وایام وابسته نظرنمیدهد (4050096) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.