آدم بدبینی نیستن ولی با شناختی که از این دولت دارم بعید نیست اینهم یه ترفند باشه (4372206) (alef-2)
علت اصلی کندی در فرایند رای گیری، اختلال در سیستم ثبت شماره ملی و همچنین انتخابات شوراها بود که وقت زیادی را بابت نوشتن اسامی افراد میگرفت. (4372253) (alef-2)
نه آقا جون وقتی بلد نیستن همین میشه . پشت کار تهای ملی مردم یه بار کد هست کافی بود یه بار کد خوان بذارن و سریع اطلاعات رو بخونه . نه اینکه سلانه سلانه تایپ کنن مردم رو اذیت کنن (4372321) (alef-2)
1-این کندی رای گیری برای شلوغ شدن بود که نشون بدهند که :
دنیاااااااااا ببینین چقدر مردم میان رای بدهند
2- من در یک مدرسه پرت و دور افتاده در تهران بعد از ناهار 3 ساعت سر پا بودم
3- من غلط کنم دیگه برم رای بدم
زمان و وقتم و خودم مسخره
نظریه پردازی و پولیتیک سازی برخی افراد نیست که منو بالای 3 ساعت توی صف نگه دارند (4372640) (alef-13)
مشخص شد کندی مخصوصا برای ایجاد صف مصنوعی و نشان دادن جمعیت. بیشتر هست! (4372702) (alef-13)
دوره های قبل من کاربر. رایانه بودم بارکدخوان داشتیم، اما امروز که رفتم رای بدن یکی یکی کدملی هارو دستی وارد میکردند:/ (4372831) (alef-2)
با سابقه انتخاباتی که تا حالا شرکت کردم برای منم جای سوال بود ساعت 8 صبح رفتم نفر 6 ام بودم 50 دقیقه طول کشید (4372361) (alef-2)
واقعا عجیب بود
در پردیسان قم که میزان مشارکتش بالای 90 درصده همیشه، دو جا گذاشتن
اونم با تعداد افراد کمتر از دفعه های قبل
ساعت 8 رفتم
یک ساعت معطل شدم
معلوم بود که افراد تازه واردن و نیرو هم کمه
تازه داشتن تماس می گرفتن برا نیرو!!!!!!!!!
نمی دونم بی تدبیری دولته یا حیله ی جدید
خدا بخیر بگذرونه (4372663) (alef-2)
واقعا خیلی کند بود توی مشهد دو ساعت توی صف بودیم خانممکه منصرف شده بود از رای دادن (4372384) (alef-2)
عشقست دولت الکترونیک..... نمتونن یه انتخابات رو با رضابت کامل مردم برگزارر کنن بعد می خوان مملکت داری کنن (4372913) (alef-2)
من نتونستم رای بدم
تهران شعبه مسجد شفا یوسف آباد
باور میکنید؟
چند ساعت توی صف بودم
گفتند دیگه ساعت دوازده شده
نزدیک به صد نفر هم توی مسجد بودند
باور نکردنی بود در تمام انتخابات که شرکت کردهام همچین صحنه هایی رو ندیدم
این مطلب رو حقیقت میگم
حیرت آور بود رفتار مجریان (4373044) (alef-13)
موافق نیستم با نظر شما. دولت نفعی ندارد. (4373199) (alef-13)
ترفند علیه خودش!!؟؟؟ واقعا می فهمی چی می گی! (4373799) (alef-13)
متاسفانه پرسنل رای گیری آموزش لازم رو ندیده بودند و در کار با این سامانه واهمه داشتند! حتی شماره ملی رو هم نمی تونستن با سرعت وارد کنند! (4373809) (alef-13)
مشارکت بالا است و نوشتن اسامی نامزدهای شورای شهر هم زمانبر هست و همین باعث شده که فرایند کند بشه وگرنه در انتخابات مجلس سرعت عمل مشکلی نداشت. مشخصات هم باید توسط کامپیوتر چک بشه که یک ادم دوبار نتونه رای بدهد چون عده ای شناسامه المثنی دارند و این باعث میشه بحث حق الناس پیش بیاد. (4372208) (alef-2)
اره اخوی ما دفعه اوله داریم رای میدیم خوب شد گفتی !!!!!! (4372288) (alef-2)
از سال 80 دارم رأی می دم. چند تا انتخابات با هم هم تقریبا همیشه بوده
اما اینجوریش واقعا نوبره! (4372664) (alef-2)
اون انتخابات که بودی این همه مردم برا رای دادن هجوم نیاورده بودند ! (4373010) (alef-13)
موسوی
۱۳۹۶-۰۲-۳۰ ۰۱:۰۸:۵۵
بنده خدا سال ۸۸ فقط رای گیری برای ریاست جمهوری بود و سال ۹۲ هم میزان مشارکت چند میلیون کمتر از امروز بود (4373090) (alef-13)
مهندس جنت شهری
۱۳۹۶-۰۲-۲۹ ۱۷:۲۶:۲۹
این متن شما با تلاش برای کشاندن مردم پای صندوق ارا همخوانی ندارد بیشتر تلاش جهت عدم شرکت مردم است... (4372209) (alef-13)
این یعنی در آستانه سال ۱۴۰۰ و در زمانی که همه جای دنیا رای گیری الکترونیکی شده و بلافاصله هم نتایج اعلام میشه ما هنوز به روش سنتی و این همه کاغذبازی رای می دهیم. (4372215) (alef-2)
من در کاشان در یکی از حوزه ها در کمتر از ۱۰ دقیقه رای دادم. سیستم الکترونیکی انتخابات شوراها سرعت خوبی داشت. (4372289) (alef-2)
سلام.
من هم در کاشان رای دادم در شعبه محله خودمون که دستگاهها کار نمی کرد. در شعبه مجاور نیز در قسمت خانمها باز دستگاهها مشکل داشتن و بی نظمی آشکار بود (4372374) (alef-2)
دوست عزیز، همه جای دنیا حتی چک پاسپورت هم الکترونیک شده، اما رای گیری الترونیک انجام نمیشه، بدلیل مشکلات حتی با احتمال کم، شما از دنیا بی خبری (4372337) (alef-2)
من منظورم بیشتر فرایند اجرایی و ثبت اطلاعات بود. وفتی شماره ملی را میزد اون دستگاه تمام اطلاعات شخصی را می اورد. دیگه چه نیازی به نوشتن همون ها روی کاغذ هست؟ تازه اونم دو بار! وگرنه نوشتن رای روی کاغذ منظورم نبود. (4372376) (alef-2)
یک دلیلش اینه که در رای گیری الکترونیکی خیلی راحت ترمیشه رایها رو دستکاری کرد ولی دلیل مهمتر بحث هک کردن توسط سرویسهای جاسوسی خارجیه. (4373096) (alef-13)
اولا که خیلی از کشورهای پیشرفته هم انتخاباتشون دستیه. تازه مثلا هلند که سالها انتخاباتش الکترونیکی برگزار میشد تازگی برگشت به روش دستی. چون در روش الکترونیکی هم تقلب راحت تر میشه کرد و هم اینکه امکان هک کردنش زیاده مخصوصا از طرف سرویسهای جاسوسی خارجی. (4373095) (alef-13)
بهانه گیری های الف شروع شد! (4372218) (alef-2)
اول برو رای بده بعد بگو بهانه گیری الف .
وقتی رفتی میفهمی مطلب درستی منتشر شده (4372228) (alef-2)
من یکساعت تو صف بودم خانومم دو ساعت ونیم (4372290) (alef-2)
کجا؟ من خداوکیلی شش ساعت توی شعبه مدرسه اندرزگو توی دیباجی جنوبی تهران (سمت فرمانیه) معطل بودم. یک رفتم 6 برگشتم (4372313) (alef-2)
من صبح زود رای دادم خلوت بود ولی خانومم عصر امروز رفت و هنوزم نتونسته رای بده به علت ازدحام شدید رای دهنگان (4372552) (alef-3)
من بعد چند ساعت تو آفتاب موندن تونستم رای بدم . حرف درستی است (4372220) (alef-2)
بعضی شعبه ها شلوغ و بعضی شعبه ها خلوته.باید شعبه های خلوت اطلاع رسانی میشد. رای دادن من کمتر از یه ربع طول کشید چون شعبه خلوت بود (4372335) (alef-2)
وزارت کشور یعنی نمیتونست تو هر حوزه چند سیستم بیشتر مستقر کنه .؟ واقعا که (4372222) (alef-2)
اگر اینجوری پیش بره مردم تا 1 نصفه شب تو صفها میمونن (4372223) (alef-2)
دوره قبل هم تا ساعت ده طول کشید... (4372303) (alef-2)
استاد
۱۳۹۶-۰۲-۲۹ ۱۷:۴۵:۲۰
علت کمبود کامپیوتر بود. (4372236) (alef-2)
کدها برای نامزدهای شورا فقط باید برای اسامی مشابه تعیین میشد. اگرچه الزامی به ورود این کدها نیست اما اکثر مردم این رو نمیدونن و توی حوزه ها دنبال کد میگردن !!! (4372239) (alef-2)
شورای نگهبان با الکترونیکی شدن همه فرایند مخالفت کرد. وقتی نصف کار یک سیستم باشد و نصف دیگر به سیستم دیگر، وضعیت همین میشود. (4372258) (alef-2)
اگر دقت میکردید، متوجه میشدید که مشکل الآن همین سیستم کامپیوتری بسیار ضعیف و مسخرهای است که دولت با دستگاههای چینی راه انداخته. به جای توی قوطی کردن تبلت چینی و یادداشت کردن دستی اطلاعات، به راحتی با یک اسکنر میتوانستند اطلاعات مردم را به صورت خودکار بخوانند و ملت را علاف نکنند.
خدا رو شکر که کل فرایند را به دستگاههای چینی نسپردند، (4372734) (alef-2)
چینی پسند !
۱۳۹۶-۰۲-۲۹ ۲۳:۴۳:۲۳
موافقم، تو شعبه ای که ما رفتیم، مسئول اسکن کارت ملی فوق العاده کند بود، ۳ تا دستگاه برای شوراها گذاشته بودن، یکیش خراب بود، یکیشم ارور میداد، (4372958) (alef-2)
چرا انقدر انتخابات دیر شروع میشه وقتی ما اینهمه واجد شرایط رای دادن داریم خوب 7 صبح در رو باز کنن 12 شب هم ببندن هی تمدید چرا؟؟ (4372260) (alef-2)
من از قایمشهر تماس میگیرم. روند رای گیری, خیلی کند هست. این الکترونیکی کردن, کلا دردسرساز شده. ببن ۲۰ نفر که مسول رای گیری بودن, کلا ۲ نفر بودن که داشتن کار انجام میدادن. یکی شناسنامه رو میگرفت و داخل دستگاه ثبت مبکرد, یکی هم به شناسنامه مهر میزد. یا باید تعداد دستگاهی که ثبت شناسنامه رو انجام میده بیشتر کنید یا اصلا قید این دستگاه رو باید زد. (4372262) (alef-2)
کند ترین وضعیت در مورد شهرهایی است که انتخابات شوراها الکترونیکی است ، اولا باید آموزش دهند ،دوما تعداد کارت الکترونیکی بسیار اندک است ، خوب زیر ساخت ندارید مگر مجبورید که انتخابات را الکترونیکی برگزار کنید! (4372268) (alef-2)
لطفا در دوره بعد وزیر کشور اصولگرا به دولت تحمیل نکنید! خودتان توان و قابلیت آنها را می دانید. دولت هم نباید زیر بار هیچ فشاری برود (4372270) (alef-3)
عجب... ولی باید زیر بار فشار آقای آشنا برود با برنامهریزی ایشان تعرفه به جاهایی که روحانی کم رأی آورده کم ارسال شود و مردم بروند پی کارشان. (4372737) (alef-2)
مگر آرا شمارش شده بود که فهمیدند مردم به روحانی کم رای داده اند ؟!! عجب ! (4373026) (alef-13)
مشارکت بسیاربالاست ودوانتخابات هم زمان باعث معطلی شده است .من 3ساعت درصف بودم برای اعتلای وطنم ناراضی هم نیستم .
رای گیری تمام الکتریکی سازوکاروبودجه وامکانات خاصی داردکه بایدهمه دست اندرکاران برای آینده برنامه ریزی کنند. (4372272) (alef-2)
من که رفتم مدرسه جلوی خونمون رای دادم سرجمع بیست دقیقهه نشد.ننی دونم چرا بعضی جاها شلوغه.البته هرجا دوربین صداسیما و خبرنگارا باشن شلوغ میشه.البته نمیدونم چرا بعضیا وقت نوشتتن اسامی شوراها داشتن توی لیست بلند بالای کاندیداها دنبال اسم می گشتن.مگر ادم نباید قبلش تصمیم بگیره (4372274) (alef-2)
الان ساعت 6 عصره تازه 20 میلیون نفر رای دادن. برای 20 میلیون دیگه احتمالا 10 ساعت دیگه وقت می خوان. (4372282) (alef-2)
من صبح ساعت 9 رفتم رای دادم و دقیقا سه ساعت با افتخار در صف بودم . دو انتخابات در یک روز زمان بر هست عزیز... (4372287) (alef-2)
وقتی تا ساعت 6 بعد از ظهر فقط 21 میلیون رای گرفتن یعنی 37 درصد جمعیت چجوری میخوان این عدد رو تو ساعات باقیمونده تقریبا دو برابر کنن. فکر نکنم مشارکت به 75 درصد برسه با این وضع. (4372302) (alef-2)
ما دهه پنجاهی ها کلا تو صف بزرگ شدیم!
من 8 و نیم رفتم مسجد جامع محل صف زیادی بود, بعد رفتم بازار روز خرید جمعه رو کردم و بین راه رفتم یه دبیرستان که به راحتی تونستم رای بدم.
البته حق با دوستانه و فرایند رای گیری به نظرم کند اومد و با خودم فکر می کردم که اگه جمعیت زیاد بشه حتما مشکل پیش میاد. مثل ترافیک اتوبان کرج!
بخشی از مشکل به خاطر چک شماره ملی هست که من یه دستگاه بیشتر ندیدم و بخشی هم به خاطر مشارکت خارق العاده خلق الله!
(4372317) (alef-2)
بی نظمی و نظم ناپذیری ما ایرانیها در همچین روزهایی خودش را خوب نشان میدهد. شواری نگهبان/وزارت کشور باید برای بهینه سازی روند رای دهی خیلی کارها میکردند: مانند رای دادن یکجا به یک لیست با یک کد..
احزاب هم باید از قبل، لیست چاپ شده و کد دار کاندیداها را از روزها قبل توزیع میکردند نه دو روز مانده به انتخابات!!! (4372330) (alef-2)
بنده برای رای گیری حدود یک ساعت و نیم برای ده نفری که در تقدم بنده بودم روی دو موازییک معطل شدم. (4372332) (alef-2)
فرآیند کنده.
بهتر حداقل ساعت بیشتری اختصاص بدهند. (4372346) (alef-2)
بارکد خوان هر بقالی داره ولی اقایون ندارند
اینها می خواهند مملکت اداره کنند! (4372362) (alef-2)
شورای نگهبان بود که مخالف رای گیری الکترونیک بود یادتون رفته؟ (4372368) (alef-2)
با سلام
علاوه بر روند کند رای گیری که برای من نیز تقریبا سه ساعت به درازا کشید ، گمان می کنم تعداد صندوقها کم شده و این کم شدن تعداد صندوقها و محلهای رای گیری باعث طولانی شدن فرایند رای گیری شده است چون قبلا هم کد ملی را چک می کردن ولی اینقدر طول نمی کشید (4372372) (alef-2)
من سر ظهر رفتم مسجد افسریه تهران برای رای دادن و در کمتر از پانزده دقیقه کارم تمام شد. (4372386) (alef-13)
کندی رای گیری به خاطر چک کردن های مکرر کد ملی و مشخصاته. متاسفانه وزرات کشور خیلی ناکارآمد ظاهر شد.
ولی شلوغی هیچ ربطی به نوشتن اسامی اعضای شورا نداره. کسی که تعرفه میگیره دیگه از صف خارج میشه میره یه گوشه اسامی رو می نویسه. مهم معطل شدن توی صفه (4372403) (alef-2)
ناشناس
۱۳۹۶-۰۲-۲۹ ۱۹:۳۲:۲۰
با این روند رای گیری باید دو روز بزارن واسه اخذ رای..نیم ساعت طول میکشه تا چک کنن بنویسن (4372449) (alef-2)
خوبه رای گیری با دقت انجام می شود برای دوره های بعد امکانات و صندوق ها را می توان بیشتر کرد باید از مجریان تشکر کرد و خسته نیاشید گفت (4372503) (alef-3)
والا وقتی شناسنامه من رو گرفتند و کد ملی من رو وارد کامپیوتر کردند تازمانی که برگه رای من رو دادند کلا سه دقیقه نشد .اما خواب صف رای دهنده زیاد بود و نمی ساعتی انتظار درصف بود (4372509) (alef-3)
من یوسف آباد 4 ساعت توی صف بودم 11 رفتم ساعت 3 بعد ازظهر کارم تموم شد (4372528) (alef-2)
با صف به دینا آمدیم توی صف هم از دنیا خواهیم رفت
الکترونیکی کنید بره پیکارش
این مسخره بازیا چیه (4372588) (alef-3)
پاس گل وزیر کشور اصولگرا به رقبا!!! (4372593) (alef-13)
من نزدیک 2ساعت در صف بودم اما گله ای ندارم - اگر امروز نتوانم 2ساعت برای آینده ام منتظر بمانم فردا نبایستی توقع وضع بهتر داشته باشم (4372630) (alef-2)
مهران
۱۳۹۶-۰۲-۲۹ ۲۱:۱۵:۳۴
تعرفه ها تو روستاهای مشهد و اصفهان و قم تمام شده و چندین ساعته خبری از تعرفه نیست. (4372650) (alef-2)
اپراتور دستگاه ها یه سری فنچ بازگوش بودن تو این شعبه فلکه دوم تهرانپارس که اصلا درک اینو نداشتن که دارن انتخابات یه کشور رو برگزار میکنن و با پی اس ویتا بازی نمیکنن. (4372654) (alef-13)
کندی در رای دادن ملت متاسفانه به نفع داعش تمام میشود (4372658) (alef-13)
رای گیری شوراها وقت گیره.همچنین رای الکترونیکی خیلی وقت گیره. (4372682) (alef-2)
شوخی می کنید؟
من تو جوادیه تهران اونم با اون شلوغی جمعیت ده دقیقه ای رای دادم (4372703) (alef-13)
در شیراز در شعبه 42 در شهرک فرهنگیان رای گیری با 45 دقیقه تاخیر ساعت 9/45دقیقه شروع شد و موجب نارضایتی مردم شدو بعضی رفتند. ضعف مدیریت در این انتخابات و یا حداقل در شعبه مذکور واضح بود. (4372723) (alef-2)
چرا کدهای ریاست جمهوری چهار جای خالی داشت اما کدها دورقمی بود??????? (4372904) (alef-13)
در دو نظر سنجی دانشجویان که مستقل از هم صورت گرفته بخصوص در جنوب و مناطق مرکزی تهران حد اقل رای روحانی در تهران 60 در صد است و در مقابل حد اکثر رای رئیسی حدود 20 در صد خواهد بود (4372982) (alef-13)
انتخابات باید طوری برگزار بشه که همه مردم تموم بشن و مجریان بیکار بمونن و بعد جمع کنن و برن. نه اینکه هزاران نفر را از رای دادن محروم کنند درحالیکه ساعتها در صف منتظر بوده اند. (4373019) (alef-13)
سید محمد منفرد
۱۳۹۶-۰۲-۳۰ ۰۰:۳۳:۱۱
من برای رای دادن از تهران به روستای مهرآباد در اطراف رودهن اومدم. از ساعت 8 شب در مسجد امیر المومنین روستای مهرآباد توی صف ایستادم. نهایتا ساعت ده و نیم شب درهای مسجد رو بستن و اجازه ندادن که کسی برای رای دادن وارد بشه. بجرات میتونم بگم که کمتر از نصف افرادی که امروز برای رای دادن اومده بودن تونسنتد رای بدن... این بدترین رای گیری بود که من در 20 سال گذشته دیده ام. (4373031) (alef-13)
چرا سورای نگهبان با الکترونیکی شدن کل پروسه انتخابات موافقت نکرد؟؟؟ (4373042) (alef-13)
خيلي بد بود واقعا مديريت ضعيفه (4373048) (alef-13)
محمدامین حیات مقدم
۱۳۹۶-۰۲-۳۰ ۰۱:۴۶:۳۲
برگزاری انتخابات ضعیف بود . (4373131) (alef-13)
خدایا تو شاهد تخلفات بودی، وظیفه ما این بود بیاییم و با عشق آمدیم، الباقی را به تو میسپاریم. (4373136) (alef-13)
Saeed
۱۳۹۶-۰۲-۳۰ ۰۲:۰۴:۳۶
من عاشق تفسیرهای شورای نگهبانم. همه کشورهای دنیا آرزو دارن که مردمشون بیان رای بدن، حالا مردم کشور ما داخل صف موندن و به دلیل عدم برنامه ریزی صحیح یا هر علت دیگه، از رای دادن محروم میشن. این چه قانونیه که شورای نگهبان درست کرده؟ مثلا اگه رای گیری تا ساعت 2 بامداد باشه چه اتفاقی میوفته؟؟ (4373147) (alef-13)
جوسازی شروع شد (4373166) (alef-13)
داداش ادم معطل بشه بهتر اینکه مشکوک بشه!! (4373176) (alef-13)
خانواده مادراصفهان 4ساعت درصف ایستادیم امابعداز4ساعت ایستادن نتوانستیم رای بدهیم نمدانم حق خودراازکی بگیریم (4373429) (alef-13)
توی مناطق حاشیه شهر مشهد خیلی از شعب رای گیری رو کم کرده بودند.خیلی ها نتونستن رای بدن (4373449) (alef-13)
متاسفانه وزارت كشور و شخص وزير خيلي ضعيف در انتخابات عمل كردند و آقاي روحاني حتما بايد بررسي كند ! موضوعات زياده مثلا در منطقه ما دو شعبه كنار هم بود بعد تا شعاع چند كيلومتري شعبه اي نبود! توزيع شعب مناسب نبود يكبار اطلاعات به صورت دستي وارد ي يك دستگاه ديجتتال مي كردند و يكبار هم به صورت دستي مي نوشتن! الان عهد دقيانوس نيست !يك كد ملي بايد بزيني بعد كل اطلاعات در يك برگه چاپ بشه و پرينت بگيره! (4373466) (alef-13)
اخه دوتا ادم بی سواد گذاشتن پا این دستگاهها میخاین کند نباشه؟؟؟؟؟
جایی که ما رای دادیم یکی کد ملی رو میخوند اون یکی وارد سیستم میکرد یعنی تااین حد بودن اینا . دوتا عدد وارد کردن و یه نفر تنها نمیتونس انجام بده (4374832) (alef-13)
سلام
من 16 سال هستش که در شعب مختلف ناظر مسوول شورای نگهبان هستم، بدترین انتخاباتی که دیدم دیروز بود(البته پشت صحنه که تاثیرش در صندوق مشاهده مش شد) بی نظم، کند، عدم پیش بینی خیلی از موارد، واقعاً بد بود. (4375086) (alef-13)
وزیرناتوان بوده دربرنامه ریزی که این صف هابوجودآمده بایداستعفا بدهد (4392693) (alef-13)
وزیرهیچ دلیل قانع کننده ای نداردبایداستفابدهد (4392699) (alef-13)