علیرضا نوئی
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۱۰:۳۷:۴۱
اصلی مانع پیشرفت فساد اداری و فساد مالی هست ، می بینیم که در چند سال گذشته که تخلفات زیاد شده چطور اقتصاد ما سقوط کرد . عدم وجود اراده برای مبارزه با فساد نیز علت دیگر است ، اقدام دیروز رئیس دستگاه قضا در برکناری رئیس سازمان زندان ها عالی بود کاش بقیه هم یاد بگیرند اما از رئیس دستگاه قضا می خواهیم به همین جدیت و قدرت مفسدان اقتصادی را برای همیشه از صحنه کشور حذف کند بخصوص مسئولینی که درگیر فسادند . (2100959) (alef-13)
تحقیقات آقای شریفی و همینطور آقای سالار که در چند نوبت در الف درج شده اند، گواهی ساده بر امکان مقابله با فساد حتی در پیچیده ترین سیستمهای اداری/مالی است.
دستگاههای نظارتی کشور هم با داشتن واخدهای R&D حتما بر این موضوعات واقف هستند.
از سوی دیگر قانون بسیار خوبی هم ( قانون ارتقاءسلامت نظام اداری و مقابله با فساد ) در مجلس شورای اسلامی تصویب و به دولت ابلاغ شده است.
حال، که دلایل لزوم مقابله با فساد اداری / مالی مشخص است، راهکار مقابله با فساد مشخص است، تجربه سایر کشورها مشخص است، میزان آلودگی سازمانهای (بخصوص اقتصادی مثل بانکها و بورس و بیمه ها و مبادی ورود کالا و ... ) کشور مشخص است، باید دریافت که چرا وقتی همه چیز مشخص و مهیاست، پس چرا مبارزه ای با فساد صورت نمی گیرد؟
از آقایان شریفی و سالار دعوت می کنم تا تحقیق بعدی ایشان با موضوع ( مقاومت موجود در مقابله با مبارزه علیه فساد اداری مالی ) باشد. شاید به این ترتیب حجت بر مدیران ذیربط تمام شود. (2101008) (alef-13)
اگر احمدی نژاد بجای ایران در ژاپن ظهور کرده بود الان ژاپن شده بود ایران !!! (2101457) (alef-13)
جالب بود . دیگه هم کسی حسرت ژاپن را نمی خورد. (2101957) (alef-13)
بخشی از سایت الف به مقالات متخصصین مردمی اختصاص دارد.
بتازگی این مطلب منتشر شده که دلیل مهمی از عدم پیشرفت را نشان میدهد.
http://alef.ir/vdcjvte8muqe8oz.fsfu.html?223816
در بخشی از آن
بدنه مديريتي دولت (احمدی نژاد) كه مسئول اصلي اجراي سياست هاي كلان اقتصادي، اجتماعي و سياسي آن بود به دليل سو مديريت سهوا و يا عمدا كشور را در شرايط وخيمي قرار داد.
هنوز هم بيش از ۸۰ درصد اركان مديريتي و كارشناسي لايه هاي اجرايي دولت در دستان منسوبين دولت احمدي نژاد قرار دارد.
حقیقتا یکی از دلایل عدم پیشرفت در طول سالیان گذشته، دایره ی بسته ی مدیران ارشد و میانی بوده طوری که در حال حاضر روسای بزرگترین مراکز اقتصادی کشور (بانکهای خصوصی و دولتی - بورس اوراق بهادار- سرمایه گذاری خارجی -بیمه ها ) 10 سال است که در دست افراد خاصی می گردد
حال آنکه اقتضا می کند برای دوری از شائبه و ایجاند باندهای مدیریتی، روسای مراکز اقتصادی مرتبا در حال تغییر باشند. (2102701) (alef-10)
چند روز از انتشار این مطلب میگذره
اما امیدوارم نویسنده مقاله نظر مرا بخواند
اگر در نظرات مردم در سایت الف توجه کنید (بجز مزد بگیران کامنت گذار از 2 جناح) می بینید که راهکارهای بسیار جالبی برای اقتصاد و توسعه یافتگی در مردم وجود دارد که مدیران ما یا قادر به فهم آنها نیستند یا صرفه دارد.
لذا یکی از دلایل عدم پیشرفت، سبقت مردم از مسئولین در فهم اقتصادی است (2107799) (alef-13)
نیازی به این همه صحبت نیست
چرا ژاپن اسلامی نشدیم ؟؟؟
چون تنبل و راحت طلب هستیم
چون هی می گوییم حق حق حقم را خوردند و بردند
چرا جوان ما به اندازه ژاپنی تلاش نمی کند ؟ چون می خواهد راه صد ساله را یک شبه برود
ما باید خودمان را اصلاح کنیم
کمی از تن پروری دست بکشیم
همین (2101081) (alef-13)
با خواندن این مقاله یاد رانت 3000 سهمیه دکتری افتادم.
گویا موضوع بدست فراموشی سپرده شده و پس فردا این 3000 دکتر قلابی فارغ التحصیل خواهند شد و مدیریت جامعه رو بدست میگیرند.
با مدیریت اون دکتر قلابی های فردا، بسیار زود تبدیل به ژاپن خواهیم شد. (البته منظورم شهر هیروشیما ی ژاپن که با خاک یکسان شد) (2101354) (alef-13)
مردم تنبل و راحت طلب نیستند، ذاتا هیچ فرقی هم با مردم جاهای دیگر جهان ندارند، گره واقعی در نگاه سیستم به مردم و آموزش مردم و جلب اعتماد مردم است.
هیچ کارمندی به اینکه اگر ساعات مفید کاری خود را افزایش دهد حاصلی هم خواهد داشت ایمان و اعتماد ندارد. (2103719) (alef-13)
رسانه ی آزاد نداریم واسه همین. (2101092) (alef-13)
آریابان
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۱۷:۰۳:۰۴
متأسفانه در شریط امروز ما ، در مورد هر چیزی فقط "ظاهر" آن اهمیت دارد ، نه واقعیت ، جوهره و"باطن" آن ؛
در یک مثال که مشتی از خروارهاست ، نمونۀ "خودپرداز" ها بسیار واضح و گویاست ؛
نهایت تلاش ها و اهم اقدامات انجام شده توسط مسئولین ، به نصب دستگاه ها در خیابونها که جلوی چشم همۀ مردم است ، معطوف میشه و برعکس توانائی و کارائی "سرور" ها که البته از دیدگان دوراست و در پشت صحنه قرار دارد ، اصلا و ابدا اهمیتی ندارد و .......نتیجه آن می شود که چند روز آخرهرماه و چند روز اول هرماه و تعطیلات و...... ، خودپرداز ها تعطیلند و مردم علاف !!!!؛ (2101834) (alef-13)
وقتی رسانه ی آزاد جای خودشو به رسانه دولتی بده و خبرنگارا بشن مجیز گو ، ژاپن اسلامی هم میشه کره ی شمالی (2101106) (alef-13)
دمت گرم مجیزگوی محترم. مجیزگو ننوشته بودما عوضشش کردی دی
ولی مجیزگو بهتره (2101334) (alef-13)
نمیدونم چند نفر نکته ای که تو این 2 تا کامنت بالایی بود رو گرفتن
ولی خیلی باحال بود
کلی خندیدم (2101826) (alef-13)
مشکل اصلی اصلاح فرهنگ کار و زندگی مردم است.
اصولا ما ایرانی ها در زمینه ی نظم و انظباط و برنامه ریزی زیاد خوب کار نمیکنیم.
اساسی ترین عیب مردم ما هم همین است. مشکلات دیگه نظیر فساد و ..هم در اصل از همین عیب ناشی میشود چرا که مسولین و قانونگذاران ما هم جزیی از همین مردم هستند.
اکثر عیبهایی که ما از مسولین خود میگیریم در زندگی خودمان و نحوه ی تصمیم گیریهای خودمان هم وجود دارد و تنها فرقش در حوزه ی اثر ش است.
یعنی اگر ما هم جای مسولین خودمان قرار بگیریم شاید بهتر از انها عمل نکنیم. (2101125) (alef-13)
کار مردم ما شده نق زدن و ایراد گرفتن . دریغ از یه قدم کار عملی. (2101153) (alef-13)
البته برکنار نشد ارتقا یافت در ایران هرکس بخواد ارتقا پیدا کند باید تخلف داشته باشد هرچه بزرگتر ارتقا بیشتر (2101206) (alef-13)
اصلا "ژاپن اسلامی" خودش تناقضه. (2101391) (alef-13)
وقتى رئيس جمهور مملكت براى بعد از رياست جمهورى خودش از شورايى كه خودش رئيس اونه مجوز دانشگاه تو تهران مى گيره و بعدش هم ١٦ ميليارد پول از جيب رياست جمهورى به همون دانشگاه كمك مى كنه و در نهايت هم آب از آب تكون نمى خوره و همه چيز ختم به خير مىشه چه انتظارى داريم؟ اين كجاش اسلاميه كجاش ژاپنى!؟!؟ (2101638) (alef-10)
حالا همین رئیس جمهور که گفتین برمیگرده و رای هم میاره این خط این هم نشون (2101703) (alef-13)
اخه تو مملکتی که امثال بابک خان و روساش هستند شما چنین توقعاتی دارین؟ من اینده زیمبابوه خاورمیانه رو می بینم
و از شما چه پنهون دیگه تو این کشور به چشمام هم اعتماد ندارم (2101960) (alef-13)
کیانی
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۱۹:۵۷:۴۲
رییس دستگاه قضا بعد از رسوایی کتک زدن زندانیان مجبور شد رییس زندان را بردارد تازه ارتقا درجه هم گرفت.از عدالت خبری نیست.بقیه هم درسشونو حفظ هستند درستکاری و مهرورزی را هم قبلآ یاد گرفتند (2102092) (alef-10)
حمید صحرایی
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۲۰:۴۷:۳۷
اگر اقای احمدی نزاد در سال84 با رای بسیار بالا، ریئس جمهور شد، دلیلش وعده انتخابی ایشان در مبارزه با فساد و افشای لیست کذایی در جیب بود و گرنه مردم نه اشنایی با ایشان داشتند و نه ایشان توانایی در اداره کشور. این به ان معنا است که مردم از اواسط دوره اقای خاتمی،مهمترین مشکل کشور را فساد میدانستند و حاضر بودند کشور را به شخصی نا بلد به امور کشورداری بسپارند در قبال افشا و توقیف مفسدین. با این وجود مسئولین انگار نه انگار، کک شان هم نگذید.این در شرایطی است که در حالی که مردم مصرانه دنبال دستگیری اقازاده ها بودند،مسئولین شروع به ساخت صورتهایی برای محاکمه بودند و همه دیدند که بعد از انتخابات ،مه افرید خسروی و بابک زنجانی ظهور کردند با ارقام بسیار بزرگتر و چند نفر صراف و کاسب خرده پا. مسئولین به جای لبیک به خواست مردم، افرادی را اورده و انها را در زد و بند ها داخل کرده و سپس دستگیر کردند. عین فیلم سینمایی و دریغ از یک اقازاده که دستگیر شده باشد. هر چند سیستم بی رگ تر از این حرفاست تا به خواست مردم عمل کند. (2102135) (alef-10)
دنبال آن 100 تا 150 میلیارد دلاری باشید که زمان مدیر پاک به خزانه ریخته نشد!!!
این مبلغ صد ها برابر مبالغی است که آقا زاده ها میل کرده اند!!! (2104542) (alef-13)
اولین دلیل فساد مربوط به ضعف دشتگاه قضا است. قاضی ها و نظارین با رشوه خریداری میشن و بنابراین برخورد اندک انجام گرفته نیز بی اثر است. (2102163) (alef-10)
آقای نوئی عزیز،رئیس سازمان زندان ها برکنار نشد بلکه ترفیع گرفت ، این مطلب که بارها توسط مسئولین محترم دستگاه قضا اعلام شد. (2102646) (alef-10)
البته سخنگوى دستگاه قضا گفت اين جابجائى هيچ ربطى به اتفاقات اوين نداشته و يك نوع ترفيع هست به ايشان (2104492) (alef-13)
منوپل های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مانع اصلی رشد کشورمان در زمینه های مختلف است (2100973) (alef-13)
اصل خود مردم هستند و نحوه ی کار کردنشان.
بازدهی کاری یک ایرانی را مقایسه کنید با یک ژاپنی.
اهمیت دولت در مراتب پایین تر است. (2101134) (alef-13)
خدا خیرت بده میگه مونوپل است یعنی انحصاره یعنی کاری از مردم ساخته نیست شما میگی اصل مردم هستند باید بیشتر کار کنند؟
کجا و چگونه کار کنند؟!!!!!!!!!!!!!! (2101669) (alef-13)
کارآفرینی (2102877) (alef-10)
اقای کارافرین یا انتروپور تشریق یبیارین داخل کشور ببینید چه فضادی برای کارافرینی فراهم است بنده خدا سه سوت ادمو فیتیله پیچ میکنن (2104324) (alef-13)
آره درسته منم فکر میکنم همه مشکلات زیر سر همین پلو است هم ار من است هم از پلو که خوب دم نکشیده بعنی آشپزش خوب نبوده باید پلو رو از جای دیگری بخریم آشپزش رو هم عوض کنیم همه چی درست میشه (2101625) (alef-10)
سرانه مطالعه پائینه صف یارانه و بنزین شلوغه پلو هم پلوهای سابق هیچ وقت ژاپن نمیشیم کامنتها هم که سراسر نبوغ است انتقاد هم بکنی فحش بهت میدن (2101674) (alef-13)
بسیجی واقعی فاقد کارت
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۱۰:۴۱:۲۱
دیروز صدا و سیمای ضرغامی داشت قیمت بنزین رو در سایر کشورها به نمایش میذاشت تا مثلا" به حساب خودش با دولتِ تهدید در اقناع افکار عمومی ملت ، برای افزایش قیمت بنزین همکاری کرده باشه !
میگفت بنزین در فرانسه لیتری 4000 تومان و در انگلیس 6000 تومان و در ترکیه 8000 تومان است !!!!!!!!!
اینو گفت و نگفت که بابا ریال ایران بی ارزشه که در مقایسه با دیگر ارزها جای حرف برای گفتن نداره
دیگه نگفت که اونا به $ و پوند و لیر حقوق میگیرن ، نه به ریال !!!
تا وقتی رسانه مثلا" ملی !!! ما ( میلی برادر ضرغامی ) مایه توهین به درک و شعور ملت است ؛ ما هیچگونه پیشرفتی نخواهیم داشت (2100978) (alef-13)
درود خداوند بر تو بسیجی واقعی بدون کارت عضویت (2100998) (alef-13)
محمد حسن
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۱۰:۵۰:۵۲
چه حوصله ای داری تو !!!!
که هنوز میشینی پای رادیو تلویزیون میلی !!! (2101016) (alef-13)
اقای محمد حسن حالا هر کی ماهواره ندیده باشه فکر میکنه چه خبره ؛ ادم عاقل از هر جائی مطلبی فرا میگیره نه اینکه چشم و گوشو مغز رو بسپاره به مطالبی که منابعش یا معلوم نیست یا معلوم الحاله
اونموقع نتیجه اش این میشه که بعضی از کامنتهای اینجا از فرط بی سوادی ادم رو به خنده میندازه (2101088) (alef-13)
این که مال صدا وسیمای خودمون مال ماهواره نیست تو روز روشن دارند دروغ به خورد مردم میدن (2101274) (alef-13)
اون بابا میگه چشم و گوش ها رو باز کن همه رو ببین مطالعه داشته باش تا بی جهت حرف بقیه رو تکرار نکنی حالا هر کی میخواد باشه ماهواره یا خورشیدواره (2101368) (alef-13)
حالا تو دور ور ندار واسه ما ....کارمند صدا وسیما (2101983) (alef-13)
ریاست این بابا بر صدا و سیما مادام العمر شده ؟!
6 ماه پیش 10 سالش تموم شد که !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2101022) (alef-13)
با یه همچین صداو سیمایی ، نه تنها پیشرفت نمیکنیم بلکه به قعر دره پیشرفت سقوط خواهیم کرد (2101037) (alef-13)
مصلحت سنجی پدر کشور رو در اورده (2101114) (alef-13)
آفرین زدی به هدف
اگه قانون پیاده بشه هرچیزی سرجای خودش قرار میگیره (2109749) (alef-13)
تا زمانی که از بقیه توقع اصلاح داشته باشی و از خودت غافل باشی همینه.
راه اصلاح اینه که هرکی در حوزه ی اثر خودش قدمی در راه پیشرفت برداره.
اکثر ما فقط بلدیم نق بزنیم و عیبهای دیگری را رصد کنیم اما موقع کار کردن خودمان که میشه ... (2101140) (alef-13)
عبداله
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۱۶:۲۸:۱۷
شما ميزان ترافيک و استفاده از ماشين را در ايران با کشور هاي پيشرفته مقايسه کن متوجه ميشوي که در ايران هم بنزين خيلي ارزانتر است و هم خداراشکر وضع مردم خوبه , نمونه اش يکطرفه شدن جاده تهران شمال هرهفته و برنامه ريزي برا ي دو طبقه کردن اتوبان تهران کرج و همينطور دائم توسعه جاده هاي بسمت شمال , فکر ميکني کجاي دنيا اينقدر پول مفت دارند که هميشه در حال تفريح و خوشگذراني باشند . (2101768) (alef-13)
بی نام
۱۳۹۳-۰۲-۰۵ ۰۰:۲۳:۴۹
عزیز من وقتی هیچ جایی برای شادی نیست، تنها راه مردم همین رستوران رفتن و شمال رفتن است. درهای همه شادیهای ارزان را بستهاید. کجای دنیا تنها راه شادی رستوران رفتن و شمال رفتن است؟ بقیه درها را باز بگذارید ببینید مردم با حداقلها هم میخواهند شاد باشند (2102439) (alef-10)
دوست عزیز شما چه جوری این اطلاعات رو در مورد میزان استفاده از وسایل نقلیه در ایران و خارج از کشور بدست آوردید؟!!
درک بعضی از ایرانی نسبت به نحوه زندگی در خارج از کشور کاملا برعکسه (2102706) (alef-10)
خیلی جالب میشه که با همین قیمت دلار یک مقایسه ای بین حقوق مردم و قیمت ماشین هم بکنند... (2101953) (alef-13)
دانشجوی اقتصاد
۱۳۹۳-۰۲-۰۵ ۱۱:۰۸:۵۸
نمی خواهم کار صدا و سیما را تطهیر کنم اما لازم بدانیم که مقایسه درآمد ما با کشورهای اروپایی قیاس مع الفارق است. درآمد سرانه ما بدون محاسبه نفت 4000 دلار در سال است و با محاسبه نفت 10 تا 12000 دلار در حالیکه درآمد سرانه بسیاری از کشورها در موضوع مقایسه شما بالای 40000 دلار است. دستمزد و حقوق تابعی از تولید سرانه است نه قیمت بنزین. بنابراین طبیعی است که حقوق یک فرانسوی باید 10 برابر ایرانی باشد چون تولید سرانه شان 10 برابر تولید سرانه ماست. (2102955) (alef-13)
مسئولین ما کمی از مسئولین ژاپن یاد بگیرند . (2100985) (alef-13)
مسئولین ژاپن که کارت هدیه نمیگیرن (2101028) (alef-13)
مردم هم خیلی کمتر از مردم ژاپن یاد بگیرند، زودتر مشکلات حل می شود. (2101051) (alef-13)
درد اصلی مردم هستند نه مسولین.
برا مثال زندگی کاری خودت را با یه ژاپنی مقایسه کن. به نتایج خوبی میرسی. (2101144) (alef-13)
به خاطر اینه که هنوز ما نفهمدیم نفت هم یک روز تمام خواهد شد (2100989) (alef-13)
آری دوست عزیز برای همین می گوییم انرژی هسته ای . بعد آقای زیبا کلام پا می شه میگه انرژی هسته ای به چه درد می خوره ؟
آقای زیبا کلام یه روز نفت تموم می شه (2101067) (alef-13)
من منظورم تنبلی ایرانی هاست نه انرژی
هزینه نگهداری و تولید انرژی هسته ی بسیار بالاست و خطرناک
انرژی ها نو مانند باد و موج دریا و خورشید جایگزینه بهتریه
بهش میگن انرژی پایدار (2101196) (alef-10)
اقای 1982 در شگفتم توسط الف سانسور نشدی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2101792) (alef-13)
چه ربطی داره ! بحث سر فساد اقتصادی هستش شما میری تو فاز هسته ای.... (2101279) (alef-13)
انرژی هسته ای فعلا یک ونیم درصد توان تولید برق ما هم نیست الکی هر کی چیزی گفت تکرار نکنیم (2101375) (alef-13)
توواقعا در مورد انرژی هسته ای نگهداری وتولید ان چه میدونی؟ (2103495) (alef-13)
این مجلس این همه تحقیق و تفحص می کنه به چه دردی میخوره ؟ از این تحقیق و تفحص ها که هیچ چیزی عوض نمی شود و بلکه تخلفات بیشتر می شود پس پول ملت را هدر ندهید . (2100990) (alef-13)
وقتی همین سایت الف جرات نداره برخی نظرات رو منتشر کنه چه امیدی به اصلاح هست؟ (2100993) (alef-13)
تا زمانی که به دنبال تقلید هستیم وضعمون همینه دهها سال است اقتصادخوانان الگوهای وارداتی رو که زمینه موفقیت ان حتی در سرزمینهای اصلی که مراحل پیشرفت را طی کرده اند نیز مورد تردید واقع شده؛ بعنوان علم اقتصاد به خورد کشور میدهند و نظریاتی را که فقط در خدمت امپریالیسم بوده و موجب جریان خروج یک سویه سرمایه های مادی سرمایه های علمی و منابع گوناگون از کشورهای پیرامونی مثل ما؛ و به نفع کشور مرکزی مثل امریکاست ؛ میشود به عنوان بازار ازاد و منطق بازار و امثال ان در لفافه دهن پر کن علم اقتصاد می پیچند و به سیاستمداران میقبولانند در فلاکت خواهیم بود حتی اگر بیشترین نفت و گاز و منابع دنیا راداشته باشیم
چرا؟
چون اقایان اقتصاد خوان از خود دانشی برای عرضه کردن ندارند
طنز تلخ انکه علیرغم 25 سال پیاده کردن الگوهای بازار ازادی و خروج صدها میلیارد سرمایه دلاری به سمت اروپا و امریکا و کانادا و حتی امارات و ترکیه و خروج مغزهای تحصیل کرده و به غارت رفتن بیت المال و اختلاف طبقاتی شدید هنوز هم با استیصال همان حرفها را تکرار میکنند و همان راه را ادامه میدهند ایا غافل از این هستند که سپردن امور به بازار به این معنی است که هر کسی در هر جا هست همان مناسب اوست؟ ایا ما توان رقابت با تکنولوژی را در دنیای جنگل گونه را داریم؟ ایا سپردن اقتصاد به بازار با شرایط فعلی دادن تیغ دست زنگی مست صاحبان نفوذ و قدرت و ثروت نامشروع نیست؟ (2101000) (alef-13)
همانطور كه در مقاله أمده اموزش ما مشكل دارد پس اقتصاد دان نيز تربيت نمي شود و به قول شما بي سواد است و خالقيت ندارد . شايد استفاده از اقتصاد دان خارجي بهتر باشد مثل مربي خارجي. (2102085) (alef-10)
شما تنهايي انقدر فكر كردي اين توهمات را نوشتي!!!! كاملا مشخصا كه كوچك ترين دركي از اقتصاد بازار ازاد نداري و تو ذهن خودت توهم ساختي... (2107101) (alef-13)
علت اصلی:
1-افراد به اصطلاح مسئول (بهتر است بگوییم گماشته، زیرا مسئول کسی است که در مقابل عملکردش باید پاسخگو باشد) کمترین شایستگی را برای تصدی پست ها دارند.
2- این افراد به توجیه عملکرد ضعیف خود با توسل به مواردی مثل متظاهر به آداب شرعی و دینداری، و فاکتورهای دیگری که هیچ سنخیتی با تصدی پست مربوطه ندارد ، می پردازند.
3- خلاصه کار را باید به کاردان سپرد تا امور اصلاح شود. در غیر اینصورت رانت، فساد، اختلاس و موارد دیگر که امروزه شاهد آن هستیم و ناشی از حلقه های خاص از افراد مشخص است و شایستگان خانه نشین را به آن راهی نیست بیشتر خواهد شد. (2101023) (alef-13)
علت اصلی من و تو هستیم و این مسولینی هم که گفتی جزیی از ما هستند.
تا زمانی که متوجه مسولیت خود نشویم و از دیگران متوقع باشیم بهتر از این نمیشیم.
میتونی تضمین بدی که اگه از فردا تو مسول شدی بهتر از اینا کار کنی و این انتفادها شامل خودت نشه؟ (2101148) (alef-13)
خب مساله اینه که من با این افکارم که مصلحت گرا نیستم هیچ وقت مسئول نمیشم. (2101356) (alef-13)
آفرین به شما گل گفتی (2109755) (alef-13)
فرهاد
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۱۰:۵۳:۰۱
متاسفانه تویسنده عزیز باز هم به معلول ها اشاره داشته...
دیوانسالاری دولتی
ضعف بخش خصوصی
عفب ماندگی بخش صنایع خدماتی
عدم نظارت نهادهای مدنی
از علل اساسی فساد دستگاههای دولتی است
تا زمانیکه عمده اقتصاد ما تابع دولت و نهادهای حکومتی است وضعیت به همین منوال خواهد بود. (2101025) (alef-13)
گونی سیب زمینی احمدی نژاد و سبد کالای روحانی مانع پیشرفت این ملت است . (2101047) (alef-13)
دادا فقط محمودی بود مملکتو از ریل خارج کرد (2101387) (alef-13)
با وجود چنین مسئولانی ، نباید خودمان را با ژاپن مقایسه کنیم بلکه باید خودمان را با زیمبابوه و گوآتمالا و مالی مقایسه کنیم . (2101057) (alef-13)
وبا وجود چنین ملتی هم .... (2101591) (alef-13)
نصف اقتصاد ما مثل بسیاری از نهاد اصلا ناظری ندارند. (2101079) (alef-13)
مسئولین ما هم پس از اختلاس با سر بلندی بر سر مردم فریاد می زنند که چرا تهمت می زنید (2101096) (alef-13)
دموکراسی عامل و باعث پیشرفته اگر 4 رکن اصلی دموکراسی وجود داشته باشه جامعه اگر در بیابان هم باشه به سعادت و رفاه میرسه (2101104) (alef-13)
امیر حامد
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۱۱:۱۲:۱۳
زیرا بجای "واقعی" بودن "شعاری" بودن و تظاهر را مشی خود کرده ایم. برای آنکه متملقین را دوست داریم و منتقدان را دشمن می شماریم. (2101120) (alef-13)
ما ايرانيها خوب حرف مى زنيم ولى هنگامى كه پاى عمل مى رسد همه مان لنگ مى زنيم و منافع شخصيمان را به منافع جمعى ترجيح مى دهيم، مثال نحوه رانندگى، جا زدن در صف ووووو
هميشه و همه جا بخش خصوصى منفعت طلب و شايد هم متمايل به فساد باشد ولى همه جا حكومتها و دستگاه قضا جلوى كجروى آنها مى ايستد، حالا اين را با مملكت گل و بلبل خودمان مقايسه كنيم.، اگر بخواهيم مثال بياوريم آنوقت همين comment مربوطه فيلتر خواهد شد، و مشكل از همين جاست كه فقط كلى گويى مى كنيم و كسى جرات ورود به مصداق ندارد. (2101138) (alef-13)
جالب اينجاست كه همين comment را هم ويرايش كرده ايد. خوب البته شما هم حق داريد ولى فكر مى كنم پاسخ سوال در همين رفتار تحميل شده به ماست. هميشه مصلحت خواص جاىگزين راستى و درستكارى مى شود. البته شيوه اسلامى خلاف اين است
حسنات الابرار سيئات المقربين. (2101415) (alef-13)
همه ی مردم اینطور نیستن. هنر دموکراسی اینه که افراد شایسته رو بر صدر بنشونه. و هنر رسانه حرفه ای اینه که اولا آزاد باشه و ثانیا صداقت داشته باشه تا آینه ی عملکردها ی مسئولین مختلف باشه. باید وزنه ی مردمسالاری رو بیشتر کنیم. هرچه بیشتر مسئولین انتصابی رو تبدیل کنیم به مسئولین انتخابی اونقدر فساد کمتر خواهد شد. مثلا دانشگاه ها خودشون رئیس انتخاب کنند و .. (2101420) (alef-13)
اینجا هم میگند نگید چون دشمن سو استفاده میکنه
چرا قرار داد کرسنت بررسی نمیشه هفته گذشته رسایی تا خواست از قرار داد کرسنت حرف بزنه لاریجانی گفت کسی حق نداره راجع به این موضوع صحبت کنه چون مصلحت نیست
ابن طرز تفکر که کسی هیچی نگه چون دشمن سو استفاده میکنه موجب شده تا همه با خیال راحت شروع به اختلاس و فساد و دزدی کنند و در نهایت کشور به این روز بیفته فسادهایی در این کشور رخ میده که حتی در کافر ترین کشورها هم رخ نمیده فامیل بازی باند بازی
چرا جاسبی مجددا به دانشگاه آزاد برگشت؟
چرا فرزندان هاشمی رفسنجانی مجازات نمیشوند؟
چرا هایی که اگر بنویسم این کامنت تائید نمیشه برای اینکه کامنتها تائید بشه مجبوریم طوری بنویسیم که تائید بشه (2101142) (alef-13)
یکی از مشکلات طرز تفکر شماست. از نظر شما اگه اینواریا فساد کنند باید سرپوش گذاشت ولی اگه اونوریا فساد کنند باید جار زد. شما تکلیفتو با خودتو و فساد مشخص کن و بدون فساد اینوری اونوری نداره. ماجرای کرسنت هم از نظر من یک قرارداد خیلی بدی بود که باید بررسی بشه و همچنین اینکه قرارداد رو یکطرفه بدون در نظر گرفتن قواعد بین المللی فسخ کردن و بعد سوزندن گازی که طبق همین قرارداد بسیار بد کرسنت ده ها میلیارد دلار سود عاید کشور میکرد...
اگه قرارداد کرسنت رو فساد در نظر بگیریم فسخ این قرارداد طبق توضیح فوق خیانته. (2101436) (alef-13)
چرا فقط خطاهای یک جناح رو ذکر کردی؟ چرا نمیگی پرونده معاون اول احمدی نژاد به کجا رسید؟چرا از فساد مالی بزرگ در تامین اجتماعی در زمان سعید مرتضوی حرفی نمیزنی؟چرا از 16 میلیاردی که زمان احمدی نژاد از حساب ریاست جمهوری برای دانشگاه ایرانیان برداشته شد چیزی نمیگی؟چرا؟... (2101442) (alef-13)
دولت احمدی نژاد پاک ترین دولت بود و هیچ فسادی در اون دولت اتفاق نیفتاده این حرفها همون حرفهای یدخواهان احمدی نژاد هست که هیچ مدرک و سندی ندارند در ثانی احمدی نژاد قصد داشت جواب اینها رو بده که خود روحانی قبول نکرد (2102090) (alef-10)
بزرگترین مانع پیشرفت همین ذهنیت بود که "باید ژاپن اسلامی" شویم" (2101169) (alef-13)
ژاپن کشوری وابسته بوده و حیات و ممات ان به دست امریکاست . ما بهتر است کشورهای مستقلی مثل کره شمالی و ونزوئلا را الگو قرار دهیم . (2101171) (alef-13)
هر کشوری خوبیها و بدیهای خاص خودش را داره. (2101468) (alef-13)
یحتمل بجز دو کشوری که دوست عزیز مثال زدند. (2102023) (alef-13)
با تشکر تحلیل شما بسیار پخته و جامع بود. (2101185) (alef-13)
Ehsan
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۱۱:۴۵:۳۷
چند عامل داره که نشدیم
۱) فرصت طلبی
۲)تن پروری
۳) اسراف کار بودن
۴) حرص و طمع پول
۵) بیسوادی و کم مطالعه کردن کتابهای مختلف
۶)چشم و هم چشمی
۷)قانع نبودن به هیچ چیز
۸)فرد گرایی
۹) فقط غر غر کردن بی دلیل
۱۰) دو رویی
۱۱)دروغ گفتن بی حد و اندازه
۱۲) همه کس و همه چیز و مقصر دانستن الا خودمون
اونایی یه سر از مقامات کشور مینالید . از فضا که نیومدن اونا هم از همین جامعه هستن (2101187) (alef-13)
نه احسان
این صفاتی که اسم بردی از اول تولد که همراه کسی نیست
در طول عمر ما، مدیرانی با خصوصیتهایی که گفتی این خصایص رو به ما آموزش میدن. پس ریشه برمیگرده به مدیریت جامعه. اقتصادی/انضباطی/فرهنگی/آموزشی
برای مثال وقتی فرزند من ببینه والدینش با دوز و کلک و رانت و ویژه خواری داره روزگار میگذرونه و اون داره با لقمه حروم بزرگ میشه، قبح فساد براش از بین میره.
والدین جامعه هم مقامات و مدیرانش هستن. (2101341) (alef-10)
پس جامعه و سیستم طوریه که از بین مردم خوب هاشو انتخاب نمیکنه. (2101438) (alef-13)
از مواردی که نوشتید فقط با شماره 5 موافقم. بقیه موارد در اوایل انقلاب نه اینکه نبودند اما خیلی به چشم نمی آمدند، ولی ما با مدیریتمان آنها را تعمیم و گسترش دادیم یا به عبارتی نهادینه کردیم. علت اصلی جای دیگر و چیز دیگری است. (2101448) (alef-13)
بسیار عالی بود هموطن
مشکل خودمانیم (2101597) (alef-13)
در ژاپن نظرات رو زیر همه اخبار درج می کنند نه اینکه بخش نظرات مربوط به برخی اشخاص رو غیر فعال کنند یا اینکه 90% نظرات یک خبر رو سانسور کنند. یکی از دلایل که ژاپن نشدیم خود شمایید آقا (2101188) (alef-13)
هیچ اراده ای برای رفع مشکلات نیست که اگه بود بالاخره وضعیت دیر یا زود بهبود پیدا می کرد. فساد سیستماتیک با حرف و شعار برطرف نمی شه عزیزم. با سانسور نظرات و بستن نظرات و دروغ و دروغ و دروغ درست نمی شه. (2101214) (alef-13)
خودت تا حالا چه کار مثبتی انجام دادی؟ به جز ایراد گرفتن و فاز منفی دادن؟ (2101470) (alef-13)
مهدی میرزائی
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۱۲:۰۳:۱۷
من قبول ندارم که ژاپن کشوری مترقی است. لو فرض که چند تا تلویزیون یا
رادیو میسازند. اما از نظر معنویات و باورهای دینی به گرد ما نمیرسند.
و این ها است که باعث افتخار ما است. در مورد خطاهای بعضی مدیران هم
شاهد هستیم که قوه محترم قضائیه با صلابت و سرعت رسیدگی میکند که
نمونه های آن فراوان است. اینکه بوق های استعماری ما را در کدام مرتبه
جهانی قرار میدهند هم کوچکترین اعتباری ندارد و نباید به آن توجه کرد.
به حول و قوه الهی در آتیه خیلی نزدیک کشوری نمونه از نظر اخلاق و رفتار
هستیم و افتخار میکنیم که جهان به ما حسادت میکند البته و ما هم باید اعتنا
نکنیم چون همه این ها جاسوس هستند و نابود خواهند شد به زودی. (2101228) (alef-13)
فکر میکنم نمره انظباطت بیسته ؟................برادر من اخلاق ومعنویات کجا ............یک بنده خدایی برایم میگفت که برای استفاده از سهمیه ..........رفتم پیش مسئول وگفتم یک کاری بکن وچون اشنایی بود کار درست شد ومن از سهمیه ............در ارشد استفاده کردم حالا بگو در معنویت اول هستیم (2101345) (alef-13)
اگر این قدر در معنویات قوی هستیم چرا یکی از فاسد ترین ها در رده بندی هستیم؟ اختلاس دزدی رشوه اون هم از فداکاری بی سابقه در مواردی مثل بنزین و یارانه و غیره؟ نکنه شما فقط به ریش بلند کردن میگی معنویات؟!!! (2101426) (alef-13)
به همین خیال باش آقای معنوی و دینی ونمونه اخلاقی یه آمار از دزدی ،جنایت ،قتل،خیانت و کارهای خلاف به قول شما دین در کشور خودمان را با ژاپن مقایسه کن بعد این این صحبت ها را بفرما (2101427) (alef-13)
قیاس مع الفارغ (2101430) (alef-13)
مع الفارق (2101648) (alef-10)
تو باید فضانورد شی زیادی تو فضا سیر میکنی!!! (2101440) (alef-13)
داری کنایه میزنی یا؟ (2101474) (alef-13)
اگه شما با دینی که داری نتونی دنیای خودت رو که توش هستی و میبینی آباد کنی ، مطمئن باش دنیایی که توش نبودی و هنوز ندیدیش رو عمرا اگه بتونی بسازی (2101604) (alef-13)
جکت با حال بود نمی دونم از کدوم معنویت حرف می زنی معنویت که با دروغ و فساد جور در نمیاد تو زندگی خودت رو خوب با دقت نگاه کن ببین اصلا یک روز می توانی بدون د روغ گفتن و ریا کاری زندگی کنی اونوقت از معنویت حرف بزن (2101892) (alef-13)
کشک بدم خدمتتون؟ برای سابیدن خوبه ها.. (2101964) (alef-13)
شوخی بود دیگه؟ (2102060) (alef-10)
میرسی انشالله از پیشرفت های روز افزون اخلاق تو کشور مشخصه (2109758) (alef-13)
درس انشاء همیشه زجر آورترین درس بوده. بهترین نویسنده های دنیا مطالعه را خوراک فکری برای تولید متن و نوشته می دانند. ولی از دانش آموز ما بدون کمترین مطالعه ای انشاء نوشتن را می خواهند!؟ محصول آموزش و پروش ما بهترین و زبده ترین تست زن های دنیا هست. اما از پرورش هیچ خبری نیست. هیچ فارغ التحصیلی از اداب زندگی روزمره چیزی یاد نمیگیرد. درکی از قانون و اجتماع ندارد. تعامل با حتی دنیای نزدیک به خود (کوچه خیابان، بازار، خرید، سهم، شراکت، حقوق متقابل) را یاد نمیگیرد. تنها هدف مجسم در ذهن یک دانش آموز قبولی در کنکور و سعادت هست و در نقطه مقابل بدبختی، هیچ بودن، دلال بودن و سربار بون!! حتی فارغ التحصیلان ارشد و دکتری ما هم هنوز هدف خود از زندگی را پیدا نکرده اند!!! اگر نه با این کسادی بازار کار بدنبال دکترا، پست دکتر، پست پست دکترا .. نبودند. این قصه سر دراز دارد ولی تا وقتی اقای رسایی کارت هدیه را حق ذاتی نماینده مجلس می داند سخن از مبارزه با فساد یعنی کشک!!! (2101230) (alef-13)
پرمصرف
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۱۲:۰۶:۰۶
اتلاف اصراف هدردادن منابع یکی ازمهمترین دلایل عقب ماندگی ماست .نمونه های متعددی می توان اورد .به چندتا اشاره می کنم :
1-اتلاف موادغذایی . چقدرنان دورریز داریم ؟؟ ته قابلمه کدام خانواده است که حداقل نیم کیلو برنج خراب ودورریخته نشود ؟؟ درعروسیهاومیهمانیها چقدرغذادورریخته می شود ؟؟
2-اتلاف اب .بیشمارمثال دارد: درکشاورزی که بیدادمی کند .در حمام رفتن متعدد(دوستی دارم که میگویدمن هرروزدوش می گیرم !)ماشین شستن و.. حتی دقت نمایید فلاش تانک دستشویی باهربارکشیدن دسته اش 10لیتراب قابل شرب راصرف سنگ توالت می کند (راه حل دارد).و.....
2-درمصرف بیش ازحدسوخت : این همه ماشین توی خیابان خداوکیلی کاردارند؟؟همسایه مادرزمستان شعله بخاری رابالا می برد بعدپنجره رابازمی کند؟ می گه لذت داره !!
کجای دنیااینگونه نعمات خدا راحرام می کنند ؟؟
فرهنگ مردم ماخیلی پایین است .سوء مدیریت هم بیدادمی کند. همه فقط به فکرکلاه خودشان هستند. (2101231) (alef-13)
وزیرکشاورزی ژاپن میگه من به ناحق ده هزار دلار گرفتم ولی مسئولین ما میگن ما ویژه خواری کردیم یا کارت هدیه گرفتیم و این یعنی که این حق ما بوده. تفاوت همین جاست که یکی به اینکه این ناحق است معترف است و دیگری به اینکه این حق من است اصرار دارد. (2101294) (alef-13)
مقایسه این دو اقتصاد قیاس مع الفارق است. اقتصاد ژاپن بر اساس کار و سرمایه بنا شده است ولی اقتصاد در ایران بر پایه پول بی صاحب نفت. ما کشوری هستیم که ملتش اعتقاد به خرج کردن از سرمایه دارند. آنها ملتی هستند که میدانند اگر کار نکنند از بین میروند. فسار و رانت و همه این مصائب هم فقط به دلیل خرج بی حساب و کتاب ا ز سرمایه های خدادادی است در حالی که کار کردن و سعی و تلاش ملت ژاپن را صیقل داده و ساختار اجتماعی آن را اصلاح کرده است و ما منتظریم دولت سرمایه ملی را سر هر ماه بدهد خرج کنیم . بی آنکه در قبال آن کاری کرده باشیم .
آب هم که تنبلی کند و جاری نشود میگندد. (2101309) (alef-10)
در کشوری که برای گرفتن اسکناس نو باید پارتی داشته باشی اوضاع خرابتر از این حرفهاست. باید فکر بنیادین کرد ,چشمها را باید شست...! (2101310) (alef-10)
کاش یه روز ژاپن اسلامی بشیم . (2101312) (alef-13)
می شیم
شما چرا عجله داری؟!!؟!؟!؟!؟!؟!؟ (2101428) (alef-13)
تا زمانی که در ایران قانون فصل الخطاب نشود و ملاک ارزشیابی هر کسی فقط و فقط کارنامه کاری و رفتاری وی در اجتماع و نیز قدرت هیچ کسی فرا قانونی نباشد و همچنین که بسیار هم مهم است قوه قضائیه مستقل از تاثیر هرگونه نهاد و ارگان و سازمان و اشخاص نباشد هیچ گاه مسئولین و مدیران خرد و کلان ابایی از رانت و رشوه و تخلف های انچنانی نخواهند داشت چرا که هر زمان هر شخصی در هر جایگاهی حس کند فرا قانونی و فرا قدرتیست بوده و عملکرد وی نظارت و ارزشیاب نشده و نقد نمیشود آنگاه هست از جاده درستی خارج شود (2101318) (alef-10)
محبوب از تبریز
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۱۲:۴۹:۵۹
در کشور های پیشرفته مردم درجه یک و دو و خواص نداریم تمام مسولان در مقابل عملکردشان جوابگو هستند در کشور های انها دستگاههای عریض و طویل که بودجه کشور را ببلعد و جوابگو نباشد نداریم در کشورهای متمدن مسولان با ادب هستند و به کسی توهین نمی کنند در ان کشور ها ازادی بیان و قلم هست ولی در کشور ما ازادی بعد از بیان وجود ندارد مسولان انها به مردمشان دروغ نمی گویند در ان کشور ها انتقاد از رییس جمهور زندان ندارد انها به منافع کشورشان فکر می کنند ولی ما به منافع خودمان ........................ (2101325) (alef-10)
مازندرانی
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۱۸:۵۲:۱۳
اقای محبوب شما ادم اگاه و فهمیده ای هستید افرین (2102011) (alef-13)
داستان ایران شبیه این بازیهای استراتژیکه!
در این بازیها باید خیلی حساب شده و با تفکر و توجه به منابع محدودی که داری بازی رو اداره کنی، مگر اینکه رمز تقلبی داشته باشی و منابعت یه دفعه زیاد بشه حالا می تونی با نادیده گرفتن خیلی از استانداردهای بازی آیتم های مورد نیازت رو بخری و بازی رو بگذرونی...
نفتی که ایران داره حکم همون منابع بظاهر نامحدوده که تا بوده و هست باعث نادیده گرفتن بسیاری از استانداردهای مورد نیاز اداره کشور شده و وای بروزی که این منبع یا دسترسی به اون محدود و یا تموم بشه... (2101333) (alef-10)
كجا وكي وتوسط كدام مقام مسئول قضائي اعلام شد كه رئيس زندانها بركنار شده است. تو همين سايت خودتان اعلام نموديد كه آقاي اژه اي سخنگوي قوه قضائي اعلام نمود پست جديد اسماعيلي (رئيس قبلي زندانها) بمعناي ارتقاء درجه است.
لطفا از خدا خجالت بكشيد و مردم را كمتر سركار بگذاريد. (2101346) (alef-13)
زیرا در ایران دو حزب نداریم بلکه فقط یک حزب داریم که تمام قدرت را در اختیار دارند( البته هر دو حزب فقط به فکر جیبشان هستند) از طرفی قانون فقط مربوط به ضعفا است!! کدوم قانون در مملکت اجرا می شود، اینقدر این مسئولین چشمشون رو می بندند که آخر ..................... (2101384) (alef-10)
چرا ژاپن اسلامي نشديم ؟
زيرا ژاپني نيستيم ، ايراني هستيم
مشكل در تفاوت فرهنگي است
ما فاقد تقيد فرهنگي هستيم ، شايد به عده ايي بربخورد !
اما تقيد ما به فرهنگ بومي خودمان بيشتر است يا ژاپني ها ؟ يا هندي ها ؟ يا پاكستاني ها ؟
پوشش مردم اين كشور ها را از گذشته تاكنون ملاحظه كنيد . آيا عموم اينگونه جوامع دچار تغيير محسوس در نوع لباسشان ايجاد شده است ؟
بنده براي خريد شلواري كه به اصطلاح كلاسيك باشد ( فاق بلند باشد ) با مشكل جدي روبرو هستم .
جامعه ما به شكل افراطي ، نامتعارف ترين و ضد اخلاقي ترين پوشش هاي غربي را كه مختص قشر خاصي در آن جوامع ميباشد انتخاب ميكنند .
آيا اين بي هويتي فرهنگي نيست ؟
به نظر بنده مردم ژاپن و پاكستان و هند و نپال مقيد ترين مردم به فرهنگ اصيل و بومي خويش هستند .
اين تنها در بحث پوشش است در مسائل ديگر اعم از 1- راست گويي 2- وقت شناسي 3- احساس مسوليت 4- پركاري و ....... فاقد فرهنگ مشابه هستيم .
خداوند عاقبت همه ما را ختم به خير نمايد . (2101463) (alef-13)
گفتین تفاوت فرهنگی یاد اون دیپلمات افتادم (2102014) (alef-13)
در رابطه با این مساله که اساتید دانشگاه اسم خودشون رو در مقالات اول قرار میدن این رو بگم که در آیین نامه ارتقای اساتید هیچ فرقی نمیکنه اسم استاد اول باشه یا دانشجو. بنابراین اگر استادی این کار رو کرده باشه (که خیلی کم اتفاق میفته) شاید خواسته دانشجو رو تنبیه کنه وگرنه برای خودش نفعی نداره. (2101514) (alef-13)
اين طور كه ميگيد نيست. اسم اول و دوم امتياز متفاوت دارد. مشكل در قانون ارتقا است (2102102) (alef-10)
بخشی از آیین نامه جدید ارتقا که از سال 91 اجرایی شده اینه:
تبصره 7- امتياز كليه مقالات و خلاصه مقالات موضوع بندهاي«3-1» الي«3-5» صرفاً بر اساس جدول ذيل بند«3-1» فرم شماره«3» شناسنامه علمي محاسبه میگردد. در مواردی که مقاله، مستخرج از پایاننامه یا رساله دانشجو باشد امتیاز نفر اول به استاد راهنما تعلق ميگيرد.
یعنی فرقی نمیکنه استاد اسم اول باشه یا نه.
لینکش هم اینجاست:
www.yu.ac.ir/uploads/shivehnameh%20ejraee_684.doc (2103600) (alef-13)
به نظر من برای ژاپن اسلامی شدن باید تک تک افراد جامعه در هر پست و مقامی که هستند(کارمند/کارگر/رفتگر/دانشجو/استاد/مدیر کل/وزیر و ......)احساس مسئولیت نسبت به جایگاهی که دارند داشته باشند و اگر دیدند که افراد بالادستی کار نمیکنند آنها دست از کار نکشند زیرا اینطوری جامعه ما فلج میشود و سعی کنند ابتدا به خود فکر کنند که آیا در جایگاهی که هستند وظیفه خود را به درستی انجام میدهند یا خیر....موضوع دیگری که بنده کاملا تایید میکنم بحث انگیزه کار و تلاش در کشور ژاپن است که بنده از یکی از دوستانم که مدتی را در آن کشور سپری کرده آگاه شدم که آنها واقعا در مقابل ما شاید قابل قیاس از لحاظ کار و تلاش نباشند و ما باید سعی کنیم به موضوع کار بیشتر تمرکز کنیم./ (2101588) (alef-13)
واقعا به دو نکته خوب اشاره نمودین
مسایل مالی را که همه میدونن.
مسله آموزش هم واقعا مهم هست به دلاسل پیشرفت کشوری مانند کرده جنوبی کهنگاه کنید عامل اصلی پیشرفتشون اصلاح و ارتقا سیستم آموزشی یوده است. مخصوصا مدارس و مقاطع پایین. که البته ما هر سال داره بدتر میشه.
وزیر آموزش پرورش جدید هم ما نه صداشونو فهمیدیم تا حالا نه طرحی ازشون شنیدیم!
در مورد دروغ هم میتونیم در کشور صحبت کنیو که دروغ هم داره آسیب حدی به ما میزنه. دروغ به خصوص در رده های بالا کشور را به نابودی میکشونه (2101704) (alef-13)
تا 100 سال آینده همه مشکلات تقصیر احمدی نژاده (2101854) (alef-13)
احمدینژاد به اندازه کافی جیره خوار تربیت کرده که بله تا 100 سال مقصر باشه چشماتو باز کن ساده ببین چه افتضاحی از فساد و اختلاس برپا کرد (2102018) (alef-13)
تورو هم بارانت فرستاده دکتر شی یا وام بلاعوض گرفتی از بیت المال (2103512) (alef-13)
مسعود
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۱۷:۴۰:۰۷
ايران به اندازه كل كاركنان دولت ژاپن فقط مدير دولتي دارد..! اين خبر واقعيت دارد. با اين وضعيت ما تا 50 سال آينده تركيه يا مالزي اسلامي هم نمي شويم چه برسه به ژاپن اسلامي. (2101898) (alef-13)
از استان بوشهر
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۱۷:۴۵:۲۱
بهتر است آقاي ترقي تعداد كاركنان كميته امداد در سراسر كشور را اعلام كند . همين تعداد فراوان كاركنان و تعداد ساختمانهاي فراوان اين نهاد كه به هر حال به مصرف انرژي و سرمايش و گرمايش ساختمانها و حمل و نقل و .... نياز دارند تكان دهنده است. ايران كشوري است كه گران اداره مي شود. ضمنا سري بزنيد به استان بوشهر ببيند حدود چندده هزار نفر فقط كارمند بنياد شهيد دارد در حالي كه خيلي كمتر كاركنان اداره دارايي بوشهر است و اين در حالي است كه در كل استان بوشهر فقط يك متخصص ريشه دندان وجود دارد مي توانيد تحقيق كنيد. هنوز به جز مركز استان و شهر برازجان در شهرهاي ديگر بوشهر مركز ام آر آي وجود ندارد. در اين آمار خيلي واقعيتهاي تلخ خوابيده است. تعداد نيروهاي مسلح ما را با ژاپن مقايسه كنيد ببينيد چندبرابر است خوب اينها تجهيزات مي خواهند حقوق مي خواهند و ... نگوييم ژاپن دشمن ندارد چرا ژاپن هنوز هم با چين بسيار مشكل دارد. (2101911) (alef-13)
ناصر هشترودی
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۱۷:۴۷:۲۵
در زمان اختلاس خیلی از این اقایان که میخاهند فیلم روز زن را پخش کنند انموقع هم بودند .اقایان تورا خدا دیگر جانماز اب نکشید (2101916) (alef-13)
به نظرمن علت عقب افتادگی کشور ما عدم اجرای قوانین و تصمیم گیری های عجولانه غیرکارشناسانه جهت حفظ و جلب ارای انتخاباتی و تحکیم موقعییت سیاسی و سواستفاده احتمالی برخی از اطرافیان تصمیم سازان می باشد . یا بهتر بگوییم برنامه جامع و پایدار وجود ندارد . (2101955) (alef-13)
مهرداد
۱۳۹۳-۰۲-۰۴ ۱۸:۴۸:۲۵
ما ایران اسلامی بشیم ژاپن اسلامی پیشکش (2102005) (alef-13)
تنها وقتی اقتصاد مقاومتی خواهیم داشت که کشوری صنعتی شویم و وقتی صنعتی خواهیم شد که آموزش در دانشگاه ها و دبیرستان ها عملی شود نه مثل الان فقط تئوری و این نیازمند این است که کمی کمتر تحریم باشید تا بتوانید تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته به کشور بیاورید و در دانشگاه ها بگذارید و البته روسای دانشگاه ها هم به جای ساختن ساختمان های بی خاصیت و کاشتن گل و بلبل در حیات دانشگاه، به تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه ها بپردازند و البته نخبگان پرورش داده شده هم از کشور نروند که متاسفانه تا الان میرفتند و بعلاوه اینکه از اختراع و اکتشاف حمایت مالی شود تا به محصول تبدیل شود نه اینکه تنها با نام پایان نامه در کتابخانه ها خاک بخورد. (2102031) (alef-10)
تا رشوه در ادارات ما بی نهایت زیاد باشد به جایی نمی رسیم. (2102032) (alef-10)
دروغ نگوییم و به قانون عمل کنیم همه چیز درست میشه (2102065) (alef-10)
سید صادق
۱۳۹۳-۰۲-۰۵ ۰۶:۵۱:۵۹
من بیش از ده سال است که با دانشمندان ژاپنی همکاری دارم و این همکاری نیز هر روز رو به گسترش است. با تجربهای که من از سیستم ژاپن دارم تفاوتهای اساسی بین فرهنگ خودمان و فرهنگ ژاپنی میبینم که اساسا مانند ژاپن شدن برای ما دست کم در بازه زمانی از حدود قرن محال به نظر میرسد:
- به لحاظ اجتماعی، آنچه در ژاپن اهمیت دارد «مهارت» (skill) است. اما در ایران «مدرک» (degree) اولویت بسیار زیادی بر مهارت دارد. برای همین هم ایرانیها حتی اگر وزیر و استاندار و سرلشگر هم بشوند، باز احساس نیاز به عنوان «دکتر» دارند و به هر زور و ضربی شده ولو از موسسات جعلی مزین به نام «آکسفورد» و «کمبریج» این عنوان را برای خود «تهیه» میکنند.
- به لحاظ شخصیتی یک فرق مهمی که من بین یک فرد ژاپنی و یک فرد نوعی ایرانی میبینم این است که در ژاپن حتی پروفسورهای معروف و مهم نیز در مورد اظهار نظرهای خود بسیار محتاط هستند و حرفهای خود را بسیار دقیق میزنند. اما در ایران ما در هر سطحی از دانش و تجربه که باشیم، تقریبا بیمحابا راجع به همه چیز رای و نظر داریم و در اغلب موارد نیز نظر خود را نافذ و برتر از دیگران میدانیم.
- به لحاظ ارزش ذاتی کار و انضباط در جامعه ما فکر نمیکنم نیاز به توضیح باشد... بعید است کسی در ایران حتی اگر بخواهد بتواند در همه مسایل زندگی با انضباط و دقیق عمل کند.
- به لحاظ سلسله مراتب کاری و اجتماعی، در ژاپن کسی که در راس یک سازمان قرار میگیرد قطعا و بدون شک و تردید همه سلسله مراتب از پایینترین نقطه هرم تا بالاترین نقطه را طی کرده است و لذا به لحاظ تجربه و سواد علمی در زمره بهترینهای سازمان خود است و این را در عمل ثابت کرده است نه با کاغذهایی که این روزها در خیابان انقلاب ایران قابل تهیه است! برای همین در ژاپن به ندرت پیش میآید که کسی که در راس یک سازمان قرار میگیرد سنی کمتر از ۵۰ یا ۶۰ سال داشته باشد. اما در ایران یک جوانک ۲۸ ساله میشود مدیر سایپا و بعد هم نماینده مجلس و غیره. به راستی میزان درک و تجربیات و پختگی یک جوانک ۲۸ ساله که درگیر غرور و مسایل ۲۸ سالگی است در چه سطحی است که بتواند برای یک صنعت عظیم تصمیم بگیرد؟ یا چه ادراکی از پیچیدگیهای جامعه در هم تنیده و قروقاطی ما دارد که بخواهد به عنوان نماینده مجلس برای مردم تصمیم بگیرد؟ طرفه اینکه همین جوانک اصرار هم میکند که همزمان با وظایف بسیار سنگین و کمرشکن نمایندگی، همزمان دانشجوی دکتری هم بشود و هر طوری شده آن عنوان لعنتی دکتر را هم کسب یا تهیه کند!
- به لحاظ اهمیت صداقت، یک مثال عرض میکنم: یک پروفسور مهم دانشگاه تسوکوبا چند سال پیش مورد ظن و تردید قرار میگیرد که دقت لازم را در به دست آورد دادههای آزمایشگاهی اعمال نکرده و دادههای دروغ گزارش کرده است. یک کمیته حقیقتیاب تشکیل شده و نهایتا آن پروفسور معروف که رییس یک مرکز پلاسما بوده به کلی اخراج میشود (برای تفاوت معنای رییس در ایران و ژاپن به بند قبل مراجعه کنید). در ایران فردی ۸ سال معنای آمار و حتی جدول ضرب سوم ابتدایی را به سخره میگیرد و جدول ضرب جدیدی مبتنی بر هوای نفس میسازد و با دروغهایش کل جامعه را ویران میکند، اما به جای بازخواست و محاکمه و سرکوب کردن چنین فردی، تلاش میشود هاله نوری نیز برای وی بافته و پرداخته شود.
- میتوان همین لیست تفاوتها را ادامه داد. اما نه فایدهای دارد و نه دردی دوا میکند... (2102672) (alef-10)
ایا اصلا اراده ای برای زابن شدن وجود دارد زابن بیش کش ترکیه شدن بنابراین اول به بینیم کجای کاریم (2102673) (alef-10)
شما در تيتر جواب خودتو دادي. ژاپن اسلامي (2102729) (alef-10)
اقا ژاپن اسلامی نخواستیم مواظب باشید افغانستان اسلامی نشیم (2102915) (alef-10)
یکی از ارکان پیشرفت سخت کوشی است . (2103010) (alef-13)
فرهنگ در پیشرفت تاثیر بسزایی دارد . (2103013) (alef-13)
لطفا اقتصاد دیگر کشورهای جنوب شرق آسیا را هم مطالعه بفرمایید . (2103016) (alef-13)
با سلام
نظر شما در مورداین بخشنامه چیه
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران طی بخشنامهای به شبکه بانکی ضوابط صدور کارت هدیه و بن کارت را جهت اجرا ابلاغ کرد.
به گزارش خبرنگار بانک و بیمه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بر اساس این بخشنامه صدور و عرضه کارت هدیه و بن کارت بینام و بیش از مبلغ 2 میلیون ریال ممنوع است. ضمناً کارتهای هدیه و بن کارتها بنا به درخواست مشتری صادر و حداکثر به مدت شش ماه دارای اعتبار است و مانده مصرف نشده کارتها و بن کارتها پس از انقضای مدت مزبور، صرفاً در شعبه صادرکننده قابل دریافت است.
همچنین بانک مرکزی در راستای اجرای مؤثر این مصوبه، مؤسسات اعتباری را موظف کرده است تمهیدات لازم در این خصوص از جمله صدور کارت صرفاً برای متقاضیانی که نزد مؤسسه اعتباری دارای حساب سپرده شامل قرضالحسنه و سرمایهگذاری مدتدار هستند، مجاز گردد. بر همین اساس درج نام دارنده کارت که همانا دارنده حساب سپرده نزد مؤسسه اعتباری است، بر روی کارت الزامی است.
کارت هدیه چند میلیونی توسس کدوم بانک صادر شده و....؟!! (2103031) (alef-13)
تمام مشكلات اين مملكت از مصلحت انديشي هاست. اگر عقلانيت و حاكميت قانون در كشور وجود داشته باشد شاهد چنين فجايعي نخواهيم بود. (2103248) (alef-13)
الان ب کره ش رسیدیم صبر داشته باشیم ب اونجا هم میرسیم!!!!! (2105407) (alef-13)
به نظرمن بزرگترین رفراندوم درایران علیرغم میل دولت برگزارشد این دولت باید استعافادهد.
مردم خسته است (2107584) (alef-13)