نظر منتشر شده
۳۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 386496
تخلف، تخلف است
بخش اجتماعی الف/ 9 شهریور95
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۰
در حالی که ذهن آحاد جامعه، هنوز درگیر خبر انتشار فیش های نجومی بود، حالا خبر واگذاری املاک توسط شهرداری تهران به برخی مدیران به گوش می رسد.

انتشار فیش های حقوقی که یکی پس از دیگری افشا شد و جامعه را دچار شوک بزرگی کرد. انتشار مسلسل وار این فیش ها هنوز هم جای بحث دارد؛ به طوریکه همچنان اظهارنظر ها در مورد آن ادامه دارد و هنوز تحلیل های متفاوتی در مورد آن ارائه میشود. اما انتشار خبر واگذاری املاک تا حدی ذهن جامعه را از اخبار تکان دهنده ی فیش های حقوقی دور ساخت و برخی همین موضوع را هدف اصلی افشا کنندگان میدانند.

در کشور ما به دلیل نبود شفافیت در مسائل مالی دولت و دستگاه ها ، انتشار هرگونه خبری از این دست می تواند جنجال برانگیز و پرمخاطب باشد. این دو موضوع هم از این قائله مستثنی نیستند و ذهن جامعه را درگیر خود کرده اند. آنچه که از واکنش مردم نسبت به این کونه اخبار می توان نتیجه گیری کرد این است، که مردم از هرگونه شفاف سازی استقبال می کنند حتی اگر حاوی مطالبی آزاردهنده نظیر وجود فسادی عظیم در یک سازمان و دستگاه باشد. اما دلیل استقبال برخی از جریانهای سیاسی از این دست افشاگری ها مسئله دیگری است و آن منافع شخصی و یا حزبی است.

از همان ابتدای انتشار خبر فیش های حقوقی، تحلیل های متفاوتی پیرامون آن ارائه شد و بسیاری از طرفداران دولت این حرکت را در راستای تخریب دولت متبوع خود دانستند. انتشار فیش ها به دلیل مستند و مستدل بودن موجب شد تا تمام رسانه ها اعم از موافق و یا مخالف دولت، از منظر نگاه خود به آن بپردازند.

از سوی دیگر انتشار خبر واگذاری املاک از سوی شهرداری تهران ، از همان ابتدا واکنش های متفاوتی را به همراه داشت. جریان منتسب و نزدیک به دولت از انتشار این خبر استقبال کرد و سعی نمود تا از آن در مقابل جریان فیش های حقوقی استفاده کند. این اتفاقات در حالی رخ می دهد که سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد در مورد خبر واگذاری ها، هنوز گزارشی به امضای سازمان بازرسی کشور نرسیده و هیچ پرونده ای در قوه قضاییه در باره ی این موضوع تشکیل نشده است.

همزمانی این افشاگریها با انتخابات هیات رییسه شورای شهر تهران شایبه هایی را در اذهان ایجاد کرده است.

ضمن اینکه برخی کسانی که اسامی آنان در گزارشهای افشاگرانه یک سایت ذکر شده از اساس معامله و خرید ملک از شهر داری را تکذیب کرده اند و قاعدتا این افشا کنندگان هستند که باید مستندات خود را به دادگاه ارایه نمایند .

نکته پایانی اینکه تخلف ،تخلف است و تفاوتی در برخورد با عاملان آن وجود ندارد. امیدواریم سازمان بازرسی کشور و دستگاه قضایی بااختصاص شعبی ویژه ادعاهای مطرح شده در این پرونده را مورد رسیدگی دقیق قرار دهند تا چنانچه تخلفی در شهرداری رخ داده طبق قانون و قاطعانه با آن برخورد نمایند واگر افشا گران بر خلاف حق و حقیقت و با هدف سیاسی و یا انتقامجویانه به آبروی عده ای لطمه زده اند مورد مواخذه قرار گرفته و برخورد قانونی با آنان صورت پذیرد.
 
کلمات کلیدی : پرونده شهرداری+دروغ پردازی +معصومه آباد+چمران
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۹ ۰۸:۱۹:۲۸
ممنون الف جان
حقیقتا انتظاری غیر از این از شما نمی رفت
برخورد یکسان و واقعا بیننانه با هر تخلفی چه اصولگرا چه اصلاح طلب
کاش این انصاف تورو بقیه هم داشتن چه اصولگرا چه اصلاح طلب (3910706) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۶-۰۹ ۱۰:۰۰:۰۰
حق با شماست
ولی من متاسفانه احساس می کنم این تخلف ها انجام شده
البته جوابش رو هم شهرداری مثل ماجرای صفدر حسینی داره
میگه: طبق قانون بوده
مشل از قانونه
قانونی که باگ های زیادی داره
ولی باید بی طرفانه برخرود بشه (3910839) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۹ ۱۲:۳۴:۰۴
املاک نجومی 100 برابر بدتر از فیش نجومی هست. از سایت الف میخوام این مسالاه رو جدا پیگیری کند (3911121) (alef-13)
 
سعید راد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۹ ۱۴:۱۶:۰۴
حقوق های نجومی چون به طور مستند مواردی از آن افشا شد معلوم شد واقعیت است و شایعه نیست، سیاسی و جناحی هم نیست، در مورد کارانه پزشکان و دریافتی فوتبالیست هم همین طور، اما در مورد سایر قوا و نهادها و در مورد شهرداریها و در مورد دولت قبل، اگر واقعا دریافت نجومی یا واگذاری املاک وجود داشته حد اقل از هرکدام چند مورد مستند ارائه شودتا برای مردم روشن شود که این موارد هم مانند حقوق های نجومی مدیران و کارانه پزشکان و پرداختی به فوتبالیست ها واقعیت است که باید با آنها برخورد شود و الا طرح وجود پرداخت نجومی یا واگذاری املاک توسط قوای دیگر یا نهادها و شهرداری ها شایعه و با هدف عدم برخورد با مدیران و پزشکان نجومی حرام خوار و غارتگر خائن تلقی می شود ،اگر در جائی حتی یک مورد هم دزدی و غارتگری صورت گرفته لطفا بدون هیچ ملاحظه ای به طور مستند افشا و سریعا با آن برخورد قاطعانه صورت پذیرد. (3911293) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۹ ۰۸:۲۶:۲۱
من مشکلی با فیش های حقوقی ندارم. تا حدی با اختلاس ها مشکل دارم تا حدی بخاطر اینکه بود و نبودش تاثیر مستقیمی به زندگی من ندارد.
اما با سهمیه ها در دانشگاه مشگل دارم
با سهمیه های استخدامی مشکل دارم
با سهمیه های خاص مشکل دارم
چرا؟ برای آنکه در زندگیم دستم در جیب خودم هست و این سهمیه ها تلاشهای سخت و درست مرا برای رسیدن به اهداف درست و قانونی و مشروع را بی اثر و کم اثر میکند. (3910721) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۹ ۱۲:۲۰:۳۸
با فیش های حقوقی مشکل نداری چون یاخودت یا بابات حقوق نجومی میگیرن.... (3911107) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۹ ۱۶:۵۸:۲۵
خیر گفتم که برای گذران زندگی دستم در جیب خودم هست و کار و زحمت زیادی میکشم و منت کسی بر سرم نیست. (3911588) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۹ ۱۳:۰۱:۳۴
سهمیه ها قانونی است و باید به قانون احترام بذاریم (3911180) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۰ ۱۳:۵۴:۲۸
قانون نادرست باید اصلاح گردد. (3912918) (alef-3)
 
فرناز
۱۳۹۵-۰۶-۰۹ ۰۸:۳۳:۱۸
امیدوارم همانطور که به جریان فیش های حقوقی پرداخته شد به این مسئله هم رسیدگی شود. یعنی افرادی مثل ائمه محترم جمعه هم در سخنرانی های خود به آن اشاره کنند. (3910727) (alef-13)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۹ ۱۳:۳۹:۳۹
یکم صبر کنید، اول مدعیان واگزاری املاک سند مدرک ارائه منن بعد ذوق زده بشید! (3911238) (alef-6)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۶-۰۹ ۰۹:۰۳:۴۶
من دیروز هم در ذیل متن دیگری پیام مسابهی گذاشتم. امثال من نه نان خور دولتیم و نه رفیق شهرداری. هر جا فساد باشد محکوم می کنیم. اما انصافا آیا برخورد شما در مورد حقوق نجومی و قضیه املاک یکسان است؟ در حد یک مقاله نقادانه به اقای سهردار جای ندارد؟ خب همین می شود که می گویند شما هم پی حقیقت نیستید. مگر مهم است که شایبه سیاسی دارد زا نه؟ مگر حقوق های نجومی نداشت؟ مهم این است که فساد رو شود و جلویش گرفته شود. این که این فساد نمیدی برای کلاه اصحاب قدرت است بماند برای خودشان.
اقای قالیباف می گویند قانونی است و سفت هم ایستادند. نمی دانم چرا وام ازدواج سخت داده می شود و املاک یا تخفیف به کارگران ساده تعلق نمی گیرد. قانونی هست اما وجدانی هم هست. (3910771) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۹ ۱۱:۲۹:۵۸
بیاد اثبات بشه بعد نقد و برخورد کرد مثل فیش های نجومی که اثبات شده ولی دولت اصلا برخورد نکرد. (3910988) (alef-6)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۹ ۱۳:۴۱:۰۷
در خود این مقاله به نکته ای که شما گفتی اشاره شده:

فیشها از همون اول با سند مدرک بودن و کسی نتوست اونا رو تکذیب کنه.

ولی بابت املاک، کار هنوز در مرحله ی یک ادعای بدون سند و مدرکه.

مقاله رو دقیق تر بخونید بعد کامنت بگذارید. (3911242) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۹ ۰۹:۳۶:۵۹
همانطور كه مي دانيد در جريان فيش هاي حقوقي غير متعارف تخلف و خلاف قانوني صورت نگرفته بود و همه جيز مطابق قانون و ضوابط بوده است منهي دولت به اين نتيجه رسيد كه ضوابط غير عادلانه بوده و بايد اصلاح گردد. اين موضوع خيلي پيچيده نيست كه برخي متوجه نمي شوند .حقوق هاي نجومي كاملا قانوني ومطابق اختيارات اعطايي مجلس به دولت بوده است . (3910816) (alef-13)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۹ ۱۳:۴۲:۵۰
شما اینطوری فکر میکنی.
وگرنه اینکه یک کسی که قدرت دستشه بشینه برای خودش و اطرافیانش حقوقهای کلان تعیین کنه که از عرف پرداختیها فاصله ی زیادی داره معلومه که کار خلافیه. (3911245) (alef-6)
 
احمد
۱۳۹۵-۰۶-۰۹ ۰۹:۴۰:۱۱
بلی تخلف تخلف -تخم مرغ دزد شتر دزد می شود -ترحم بر پلنگ تیز دندان خیانت است بر....... (3910819) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۶-۰۹ ۰۹:۴۱:۵۷
فكر ميكنم حق با رئيس جمهور باشه، ريشه ها ناسالمند، وقتي حتي قانوني سفت نداريم كه با حقوق هاي زياد برخورد كنه و نهايت مجازات آن برگردان اصل پول است و همچنين بسياري از حقوق هاي ٥٠-٦٠ ميليوني كاملا هم قانوني بوده! ، و يا وقتي گفته ميشود خط فقر زير ٣ ميليون آيا بايد باور كنيم مدير دولتي تك شغله داريم با حقوق ٤ ميليون در شمال شهر،؟
در بحث شهرداري و واگذاري هاو كلا مناقصات و مزايدات هم همينطور است، نمونه هاي زيادي هست كه شركت هاي رقيب در مزايده و مناقصه صاحب مشترك يا منافع منافع مشترك با برنده مناقصه يا مزايده داشته. البته اميدوارم در شهرداري اينطور نباشد. (3910821) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۹ ۰۹:۵۳:۳۶
اموال دولت و شهردای ها جزو اموال عمومی و متعلق به آحاد ملت است چگونه ممکن است که شهرداری اموال را خارج از نرخ واقعی به دیگران ولو کارمندان خود واگذار نماید .آیا مدیران اجازه دارند اموال آحاد مردم را اینگونه به اشخاص خاص بذل و بخشش نمایند؟!!! آیا از نظر شرعی مالکیت این افراد بر روی این اموال که صاحبان واقعی آن(آحاد مردم به ویژه حاشیه نشینان ) ناراضی و مخالف هستند صحیح است ؟!!! آیا نماز این آدم ها در این خانه ها درست است؟!!! آیا این در حکم تصرف غیر شرعی نیست .؟ (3910833) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۹ ۱۱:۳۱:۰۴
صبر کن بعد از تکذیب یا تایید این اخبار احساساتی بشو! (3910990) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۹ ۰۹:۵۴:۳۷
جریان منتصب به دولت بهای این دروغ پردازی ها را خواهد داد .
دوره بزن و درردو تمام شده است (3910834) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۹ ۱۱:۳۲:۳۱
صد در صد موافقم.
تخریب بهترین و نخ نماتریت حربه این دولت ناکارآمده که از اون طریق هم جو جامعه رو متلاطم و سنگین میکنه هم ضعف های خودشو پنهان میکنه و هم افراد خدمتگزار رو تخریب میکنه (3910993) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۹ ۱۲:۴۹:۳۸
با چه مدرکی چنین قاطعانه میگی دروغ؟ (3911150) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۹ ۱۳:۲۸:۳۸
من نامه سازمان بازرسی رو دیدم.بدون اسامی پیوست (3911220) (alef-13)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۹ ۱۳:۴۵:۱۴
خیلی راحت. اصلا مدرک نمیخواد. کافیه شما بشینی پای سخنرانی رییس جمهور و هر کدوم از 2 سخنرانی ایشون رو با هم مقایسه کنی.

کلی «عدم تطبیق» در میاری.

مشی دولت محترم همینه. (3911252) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۹ ۱۱:۴۷:۳۶
یک سوال وقتی خانه ای را در بهترین نقطه تهران با تخفیفات عالی به خودی ها می دهند ان هم قسطی می بینی حتی ارزان ترینش را هم باید طرف ماهی حداقل بیست میلیون تومان قسط بدهد یعنی طرف که کارمند شهرداریه باید دریافتی اش حداقل 25 میلیون باشد که بتواند از پس قسطش براید ان وقت پیداکنید پرتقال فروش را (3911043) (alef-13)
 
نوری
۱۳۹۵-۰۶-۰۹ ۱۵:۲۸:۳۵
نه دوست عزیز. اینا شیوه جالبی دارن. یه ملک 4 میلیاردی رو کارشناسی می کنن 2 میلیارد، بعد با 50 درصد میفروشن 1 میلیارد به دوستان. مالک جدید هم ملک رو می فروشه 4 میلیارد و پولش رو میذاره بانک ماهی 80 میلیون سود میگیره و 20 میلیونش رو هم میده بابت اقساط و حالشو میبره! (3911401) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۱۰:۱۰:۰۷
فکر می کنید با چند جا و چند بار اینکار رو میکنند (3914310) (alef-11)
 
حقیقت جو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۹ ۱۲:۴۹:۲۶
تخلف. تخلف است ولی
یکی را دوست همفکر ما انجام میدهد و دیگری را رقیب سیاسی ما!!!

حالا ببینیم این همه جنجال و حرف و سخن که در مورد فیشهای حقوقی در سایت ها و تریبونها بپا شد در مورد شهرداری هم بپا میشود؟؟؟ (3911149) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۹ ۱۳:۱۳:۵۸
درود بر الف (3911196) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۹ ۱۳:۵۱:۰۸
در تمام این کشمکش ها چه به نتیجه برسه چه توجیه بشه فقط یک چیز کورسو میزنه و اونم فضاپی هست که برای رسانه ها ایجاد شده امید که این فضا و میدان برای رسانه ها بیشتر و بیشتر بشه (3911261) (alef-6)
 
مهندس جنت شهري
۱۳۹۵-۰۶-۰۹ ۱۴:۰۱:۲۸
در هر جا هر كسي اگر تخلفي انجام داده بايد جوابگو باشد...معني ندارد كهشهرداري به كارمندش تخفيف دهد..بانك به كارمندش وام دهر...دارايي از كارمندش ماليات نگيرد بعد هم همه مدعي باشند كه براي كمك به كارمندانشان اينكار را كرده اند...اين ديگر چه وضعی است كه هر كس خودش حكومت مستقلي است...كارمند حقوقش را گرفته جهت كاري كه كرده..اين خزعولات ديگر چه هست كه هركسي دستش در جيب مردم است و از بيت المال ميبخشد..املاك پدرجدتان است كه حبه ميكنيد...پول پدرتان است كه به كارمندانتان وام ميدهيد...واقعا چه خبر است... (3911277) (alef-6)
 
علیرضابیاکی
Germany
۱۳۹۵-۰۶-۰۹ ۱۷:۴۳:۳۲
جانا سخن از زبان ما میگویی هزاران درود بر شما (3911652) (alef-3)
 
فارض
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۴ ۰۴:۴۳:۱۳
مهندس جان املاء صحيح كلمات به شرح ذيل است :
- خزعبلات
- هبه (3918393) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.