نظر منتشر شده
۱۳۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 166445
بازی تازه جریان خاص
فرشاد مهدی‌پور، 27 شهریور 91
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۷
جریان خاص (یا همان انحرافی سابق)، پس از توقفی نسبی در حال سر بر آوردن است و تنها حدود دویست روز فرصت دارد تا ایده‌های خود را برای تحقق هر هدف معلوم یا نامعلومی، عملی سازد. این ایده‌ها می‌تواند حداقلی خوش‌بینانه چون پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی و تداوم دولت داشته باشد و حداکثرهایی بدبینانه و یاس‌آلود، اما هر چه باشند، روند حضور برخی چهره‌های مطرح این جریان در دیدارهای عمومی (دیدار نوروز 91، کارگزاران و دولت با رهبر انقلاب) که به‌شکلی مستمر (و البته ناملموس) ادامه داشته، با هم‌راه شدن 2 اتفاق دیگر، چنین پیش‌بینی‌هایی را تقویت می‌کند: اولا موجِ دوم رسانه‌های متعلق به این جریان با تولد برخی روزنامه‌ها، ‌سایت‌های خبری و وب‌لاگ‌ها (پس از موج اول که در نیمه دوم 89 به‌راه افتاد و اندکی بعد متوقف شد) قابل مشاهده است که نشان‌دهنده ایجاد آمادگی برای رقابت‌های جدی‌تر است و ثانیا، ابراز سخنانی درباره پایان یا نیمه‌تمام ماندن فعالیت دولت فعلی است که هم با ادبیات دولت‌های دیگر در همه ادوار گذشته متفاوت است و هم گمانه‌ای بر وجود برخی برنامه‌ریزی‌ها.

این برنامه‌ریزی‌ها احتمالا باید در یک دوره زمانی نسبتا فشرده اجرایی شود، چرا که جریان مذکور، فرصت‌های بسیاری را از دست داد و پس از بحران خانه‌نشینی بهار 90، دچار رخوتی طولانی شد و سه پرونده مالی تخلف در شبکه بانکی، استانداری تهران و بیمه (که در این آخری نام معاون اول دولت نیز مطرح بود)، شرایط را به‌گونه‌ای پیش‌ برد که سکوت به‌عنوان سیاست رسمی درنظر گرفته شد. بعد از این دوره (که در میانه آن جار و جنجال‌های انتخابات مجلس و سوال از رئیس‌جمهور هم سپری گشت)، اکنون به‌نظر می‌رسد تلاش‌ها برای بازگشت به عرصه شدت گرفته است.

این تلاش‌ها را در ساحت‌هایی مختلف می‌توان شناسایی کرد: بخشی از آن‌ها متمرکز بر ماجرای کارآمدی و بسط ید داشتن و نداشتن دولت است؛ جلوه اصلی این موضوع در مسائل اقتصادی خود را نشان‌داده و پس از آن‌که بازی توطئه پیامکی رسانه‌ها برای گرانی ارز و سکه، بی‌نتیجه ماند حالا دولت نوعی بی‌اختیاری یا بی‌مسوولیتی را در قبال مسائل پدید آمده از خود به نمایش می‌گذارد و مسوولیت وضع موجود را به نقطه‌ای مبهم (مجلس یا جایی دیگر) حواله می‌دهد. طراحی دیگر، پیش‌کشیدن بحث نیمه‌تمام ماندن دولت است و آن‌هم در شرایطی است که تقریبا این سناریو هوادار چندانی (جز احتمالا تنی از چند از هم‌راهان سابق همین دولت) ندارد و اساسا شرایط کشور اجازه نمی‌دهد تا چنین حالتی در آن پدید آید و اگر بر اشاعه چنین نگرشی اصرار ورزیده می‌شود، احتمالا سویه‌ای دیگر را در آن باید جست‌‌وجو کرد؛ شاید سویه اصلی بالا بردن شمشیری بر سر رقبا و منتقدان باشد که اگر بخواهند خرده‌گیری‌ها را ادمه دهند، دولت می‌تواند در هر لحظه‌ای که بخواهد، کار را به امان خدا رها کند! بخش دیگر تلاش‌ها به توقف یا کاهش بودجه نهادهای فرهنگی (که جزیی ناچیز از بودجه کل کشور را تشکیل می‌دهند) و ادامه اصرار بر اجرای ده‌ها طرح عمرانی بزرگ باز می‌گردد؛ اگر منابع کشور محدود شده‌اند، چرا طرح‌های مذکور که شائبه‌ای کاملا انتخاباتی در حاشیه آن‌ها وجود دارند، از ردیف اجرا به کنار گذاشته نمی‌شوند و تنها بر بدنه نحیف فرهنگ، این همه فشار اعمال می‌گردد؟ دولت سالی پیش‌تر را با صرف بودجه‌های کلان فرهنگی گذرانده و آن‌ها را در جایی خرج کرده (که حتی در دیدار اخیر هیات دولت نیز)، سطحی بودن آن‌ها مورد اشاره قرار گرفت و حالا همان بودجه باقی‌مانده را به سخت‌گیری به کسانی می‌دهد که عمدتا در اردوگاه منتقدان‌اش جای گرفته‌اند.

و همه این‌ها در شرایطی است که در سالی رو به انتخابات، 20 و چند نامزد منتظر ورود به صحنه، خود را آماده کارزاری بزرگ در نقد دولت کرده‌اند و چه هیاهوها که در این میانه برنخواهد خواست. این هیاهو‌ها در حدود 11 ماه مانده به پایان کارِ رسمی دولت، موجب کندی طبیعی و توقف معمول کارها می‌شده و حالا که دولت خود را در نوعی حالت رهاشدگی نسبت به مسائل نشان می‌دهد (و حتی ممکن است تداوم سومدیریت‌ها در گرانی‌ها و تعطیلی واحدهای صنعتی به تبعات دیگر نیز بیانجامد)، این نگرانی را دامن می‌زند که جریان زیرپوستی چسبیده به نخاع (!)، عزم‌اش را برای چندین ماه کار شبانه‌روزی جمع کرده و ممکن است هر روز، تازه‌تر از تازه‌تری از راه برسد. آن‌چه امروز گفته می‌شود فقط پاره‌هایی از موضوعات است، چرا که متغیرهای مهمی چون مسائل سیاست خارجی و تحریم‌ها نیز در شرایط کشور مداخله‌گرند و شاید تجاربی نظیر شرکت غیرمنتظره و هم‌راهی ناامیدکننده با مصوبات و حاضران در نشست مکه نیز در این میانه تکرار شوند.

هر پیش‌بینی‌ آمیخته‌ای از بدبینی‌ها و خوش‌بینی‌هاست، اما آن‌چه روشن است این‌که عمر این دولت هم (به مانند همه سرداران سازندگی و جامعه مدنی) پس از انتخابات بهار 92 به پایان خواهد رسید (حتی اگر برخی نخواهند)، اما قضاوت تاریخ را پایانی نیست.
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۰۹:۵۴:۴۵
10 سال هم که وقت داشته باشند دیگر مردم به آنان اطمینان نمیکنند.4 سال است که همه روز شماری میکنند که دوره ریاست جمهوری این آقا تمام شود. (956789) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۲:۰۶:۲۴
آقای احمدی نژاد در تبلیغات ریاست جمهوری سال 84 می گفت:(مثل اینکه من وارد دایره ممنوعه قدرت شده ام و آقایان تحمل نمی کنند)حالا خودش بعد از 8 سال در فکر ساختن چرخه ممنوعه قدرت است مثل اینکه قدرت و ریاست حسابی بهش مزه کرده.یکی نیست بگه آقای عزیز تو این 8 سال چکار کردی که مردم از تو راضی باشند و ادامه حضور تو را بخواهند جز اینکه
نرخ بیکاری رفته بالا
نرخ تورم رفته بالا بلکه بالاتر از 50 درصد
تمام کارهای عمرانی خوابیده
در اثر سیاستهای تهاجمی تو کشور را درگیر تحریم ساختی
از تو آمار دروغ شنیدند
فساد اداری رفته بالا مثل اختلاسها در بانکها بیمه بنیاد ... که بی سابقه بوده
.................... (956990) (moderator22)
 
سیدجواد
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۲۱:۵۶:۴۷
من با نظر شما از خود شما موافق ترم چون شما می گویید به فکر ساختن دایره ممنوعه است در حالیکه من می گویم هم احمدی نژاد با سمتهایی مثل استانداری وشهرداری داخل همان مجموعه بود وزمانی که اکثر مدیران وجوانان در جبهه به سر می بردند ایشان بخشدار واستاندار والبته دانشجو بود وهم اینکه این دایره را آپدیت کرده وامروز مشهود است (957581) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۸ ۰۰:۱۲:۰۱
کم شدن وحشتناکه ارزش پول ملی رو جا انداختی. (957638) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۸ ۱۳:۱۱:۲۲
هر چند که با جریان انحرافی خیلی مشکل داریم ولی طبق معمول آقایان اصلاح طلب در نظرات خودشون انصاف و عدالت رو رعایت نمیکنند.البته باید به این نکته اشاره کنم که جریان انحرافی برای اصولگرایان(که اصلاح طلبی رو هم به نوع دیگری در خودش داره) یک دشمن هست که ضررهای زیادی به اصولگراها زد ولی برای اصلاحطلبان خیلی مفید بود چون اگه این جریان نبود مطمئنا جریان اصولگرا موفقیتهای زیادی کسب میکرد که به ضرر جریان اصلاحطلب تمام میشد و البته رویکردهای جریانی که منحرف خوانده میشود بدون هیچ شکی به اصلاحطلبان نزدیک است.----------------------
شما در مطلبتون نوشتید تمام کارهای عمرانی خوابیده:ببخشید از نظر شما مسکن مهر یک کار عمرانی نیست؟!
ببخشید شما دفاع از حقوقی که حق ما هست رو در مقابل سیاستمداران دیو صفتی که معمولا اصلاحطلبان به اونا علاقه دارن رو سیاستهای تهاجمی میدونید؟!------------راستی یه تحقیقی در مورد بدهیهای ایران قبل و بعد از دولت احمدی نژاد کنید.------------
البته فکر نکنم کسی شک داشته باشه که در مورد وضعیتی که کشور الان با اون درگیره دشمنان خارجی این مملکت و کسانی که در داخل فعالیت دارن(از جمله افراد دخیل در فتنه88) هم دخیل هستند.والسلام (958101) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۲:۴۵:۴۷
مردم کوچه و خیابان عملکرد دولت نهم را ارزیابی کردند و با انتخاب دوباره مخالف بودند ولی متاسفانه افراد فراتر از عوام متوجه نشدند!!! حالا پیدا کنید پرتغال فروش را . . . . . . . (957060) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۲۲:۱۱:۰۳
مخصوصا یک نفر که خیلی هم ادعاش میشه متوجه نشد (957587) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۸ ۰۱:۰۰:۵۸
دمتون گرم که این رو چاپ کردید. خیلی عجیبه!!! (957674) (moderator1)
 
اصغر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۸ ۱۲:۴۴:۵۶
بیچاره تو هنوز درگیر توهم تقلبی...بیا همین جا بحث کنیم تا یه بار دیگه روی امثال تو رو کم کنم. (958048) (moderator1)
 
رضا
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۳:۳۶:۴۸
بهتر از پیشنهاد دلسوزان نظام عملی شود و انتخابات پیش از موعد برگزار شود تا اقتصاد و ارزش پول ملی بیشتر از این صدمه نبیند (957132) (moderator22)
 
حامد
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۳:۵۶:۱۹
ما برعکس
دوره بعدی را روز شماری می کنیم تا زودتر تمام شو و دوباره آقای احمدی نژاد کاندید شود و به او رای دهیم (957165) (moderator22)
 
طالقانی
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۲۱:۴۱:۳۵
آقا حامد حتما شکم سیر دارید و بیکار در منزل ندارید.گرانی و تورم هم که برای شما چیزی نیست. (957571) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۲۳:۴۱:۱۹
فکر کنم حامد یک نقطه در ح داشته باشد: جامد (957609) (moderator1)
 
كامران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۸ ۰۸:۳۶:۵۲
حتما حامد جان شكي نيست كه كساني هم مثل شما فكر كنند.اما اين "ما" كه گفتي در مقابل اكثريت جامعه ناچيزند دلبندم! (957776) (moderator1)
 
اسماعیل
United States
۱۳۹۱-۰۶-۲۸ ۲۲:۴۵:۴۴
معلومه خیلی با بصیرتی اخوی! (959042) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۴:۰۴:۵۱
مردم ایران به خوبی فتنه گران را شناختند.هنوز خاطره فتنه آمریکایی صهیونیستی 88 از خاطره مردم پاک نشده.و اینکه عده ای خواستند رئیس جمهور برآمده از رای مردم را سرنگون کنند و به اهداف خود برسند.هیچ رئیس جمهوری در این 33 سال 24 میلیون رای نیاورد.احمدی نژاد محبوب ترین رئیس جمهور تاریخ ایران است.احمدی نژاد محبوبیت بالایی دارد و قطعا مظلومین و حامیان اصلی انقلاب و آنهایی که اعتقاداتشان ناب است و سست عنصر نیستند از جریان انقلابی در انتخابات حمایت می کنند.فقط خواهشی که دارم اینبار هم اگر ما دوباره پیروز شدیم دوباره نریزید تو خیابونها.حداقل مرد باشید شکست رو قبول کنید. (957179) (moderator22)
 
سیدجواد
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۲۲:۰۱:۱۲
البته احمدی نژاد اولین رییس جمهوری بود که در بار اول در دور دوم انتخاب شد که از نظر سیاسیون این نشانه مشروعیت پایین است ودر بار دوم ارزش نسبی آرایش از بار اول کمتر بود نه مانند خاتمی 21میلیون و22 میلیون از سی میلیون بیشتر است یا 24 میلیون ( به فرض صحت همه آرا )از 40 میلیون (957585) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۸ ۰۰:۰۷:۱۲
متأسفانه خودت هم به نظر خودت اعتقاد نداری چون وسط حرفات خنده ات گرفته . (957634) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۸ ۰۰:۳۰:۰۲
شما دیگه کی هستی ! (957658) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۸ ۱۰:۰۷:۵۱
نوکرای آمریکا و صهیونیست که میگن امثال تو هستند که چشاتونو روی حقایق بستین و فقط حرف خودتونو می زنید (957874) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۸ ۱۱:۴۱:۴۱
از همین تعداد مثبت و منفی مندرج در زیر نظرات رایتون معلومه جانم (957960) (moderator1)
 
گرفتار
۱۳۹۱-۰۶-۲۸ ۲۰:۴۶:۴۳
فکر میکنم باید کلاس ادبیات بری چون هنوز مفهوم " محبوبیت " رو نمیدونی. (958853) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۸ ۲۳:۰۱:۴۳
فتنه گران آنهايي هستند كه روز اول اسكناس دلار را جلوي دوربين خبرگزاريها واحد پولي بي ارزش و در حال سقوط اعلام ميكردند و با عملكردشان ارزش پول ملي را به اين وضعي كه الان شاهدش هستيم دچار كرده اند.
فتنه گران آنهايي هستند كه با اعمال سياستهاي غلط باعث صدور قطعنامه هاي متعدد عليه كشورمان شده اند.
فتنه گران آنهايي هستند كه رسيدگي قضايي به اطرافيان خود را خط قرمز ميدانند.
فتنه گران آنهايي هستند كه ... .
باز هم بگم؟ بله درست نوشته اي: "مردم ايران به خوبي فتنه گران را شناختند". (959059) (moderator1)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۰۱:۲۹:۴۳
بهترين پاسخ به شما همين راي مثبت و منفي مردمه. خودتو گول نزن (959234) (moderator1)
 
عباس
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۴:۵۳:۲۹
اینها دستپخت شما اصولگرایان هستند و شماها در سیاستهای فاجعه بار انها شریک هستید (957247) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۸ ۰۱:۱۱:۲۵
از جمله آقای متنقد کبیر. توکلی عزیز! (957681) (moderator1)
 
ولائی
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۵:۱۳:۳۳
این مزخرفات چیه؟ چقدر متوهمید! توی انتخابات مجلس هم می‌گفتید جریان انحرافی قراره چه بکنه!!! ولی خبری نبود! (957268) (moderator22)
 
amin
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۷:۱۲:۲۰
ما می گوییم حضرات محترم! شما بمانید، اما بگذارید انتقاد کنیم و بگذارید روشها اصلاح شود. اگر اصلاح شود نظام می ماند و اگر نشود، حتی اگر ما هم نخواهیم در آینده مشکلاتی پیدا می شود؛ دلزدگی نیروها و رفتن جوانان از ایران یا اعتراض آنها به وضع موجود خطر بزرگی است.

تنها راه موجود اصلاحات است و من راهی دیگر نمی شناسم. ما اعلام کرده ایم و نمی خواهیم نظام از بین برود زیرا به آن دلبسته ایم؛ حتی بیش از کسانی که امروز ادعای دفاع از نظام را دارند.

امروز اختلاف طبقاتی شدیدی در جامعه به وجود امده و طبقات جدیدی با ثروتهای کلان به وجود آمده اند که البته نمی خواهم بگویم ثروت همه آنها نامشروع است اما سیستم غلط است؛ سیستمی که یک مورد سوء استفاده آن 3 هزار میلیارد تومان است، در بقیه موارد چگونه است؟!

اگر در دولت ما یک پرونده سوء استفاده پنج میلیاردی پیدا می شد، کفن پوشان به خیابانها می ریختند.

سید محمد خاتمی (957420) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۳۰ ۰۳:۰۹:۲۶
خاتمی جون،
فقط تو خوبی! تو دولتت یک قرون هم دزدی نشد. رشد اقتصادی 14 درصدی داشتی و مملکت گل و بلبل بود!
فقط ما هر چی تو آمارهای خودت نگاه می‌کنیم می‌بینیم رشد اقتصادی تو 3 درصد دور می‌زده و البته یک موقعی به 8 هم رسیده.
در چند ضرب می‌کنی؟ دروغ‌گو که دیگران بودن، ولی خودت داری دروغ‌های شاخدار می‌گی.
از دورۀ شما «فقر و فحشاء» و صدور دختر به دبی، بدحجابی و دروغ و تهمت و قتل‌های زنجیره‌ای، بحران کوی دانشگاه تهران، ذلت هسته‌ای و تحقیر و اتهام «کودتا» به منتقدین سیاسی یادمونه. (961315) (moderator1)
 
ایرانی
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۸:۵۹:۱۵
ما 8 ساله داریم لحظه شماری می کنیم (957520) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۸ ۰۷:۱۶:۱۱
من که خداروشکر راضیم داراییهام تو این 7 ساله تقریبا 4 برابر شده
دوره بعد هم به کسی دنباله روی راه احمدی نژاد باشه رای میدم
درود بر احمدی نژاد
با اینکه میدونم سانسور میکنی ولی حرفمو میگم (957735) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۸ ۱۰:۴۳:۰۷
شما احتمالا دلال تشزیف دارید حالا یا دلال سکه یا ارز ، بهر حال مطمئنا تولید کننده نیستی (957903) (moderator1)
 
کاکتوس
۱۳۹۱-۰۶-۲۸ ۱۲:۴۴:۰۳
علی اقا لطفا از طرف مردم و همه نظر ندهید شما نهایتا میتوانید نظر خود را بیان کنید و بگویید من 4 سال روز شماری میکردم پس همینطوری ادامه بده و بشمر تا صبح دولتت بدمد . (958046) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۳۰ ۰۰:۳۲:۱۵
این امر مهم زمانی تحقق پیدا میکند که میزان مشارکت حداکثری باشد آنانی که قهر کرده اند هم بیایند مثال با شرکت سید خاتمی مشارکت مردم افزایش پیدا میکند در ضمن مسئله مهم آگاهی وشناخت مردم عادی از افراد میباشد ودیگر اینکه کفن پوشان خفته بیدار نشوند که با تخریب وهوچیگریشان باعث رشد این افراد معلوم الحال میشوند خدایا به همه ما بینش وتفکر وفهم عنایت بکن. (961236) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۶-۳۰ ۱۱:۳۱:۱۴
اقايان اصولگرا تنها راه نجات خودشان و بدست گرفتن كرسي رياست جمهوري را در حمله به احمدي نژاد و برائت از او ميدانند ولي مردم بايد آگاه وهوشيار باشند كه وضعيت اسفبار كنوني كشور در پي حاكمبت همين اصولگرايان بر مجلس و رياست جمهوري مي باشد و فريب اين جنگ زرگري را نخورند. (961630) (moderator1)
 
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۰:۱۶:۱۱
ایران روسیه نیست
ما نمیذاریم شخصیت ها تو کشور مثل تسبیح جابجا بشن!
تسبیح قدرت ممنوع (956832) (moderator22)
 
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۱:۰۶:۵۶
امیدوارم منظور شما احمدی نژاد نباشه. (956918) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۱:۵۸:۴۳
منظور شما از ما کیست؟ متاسفانه نخبگان ما با عوام مردم فاصله خیلی زیاد داشته و رابطه ای ندارند لذا هر کدام ساز خود را می زنند و کار به جایی نمی رسد. (956979) (moderator22)
 
امیر حسین
Sweden
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۲:۱۹:۳۸
عزیز دل،
شما یک نگاهی به تاریخ معاصر ایران بیانداز و بعد افاضه کن!
کدامیک از مسئولین رده بالای مملکت بعد از اتمام یک مسئولیت به مسئولیت دیگری نرفته و مثلا مشابه آمریکا به تدریس در دانشگاه یا مزرعه داری و ... پرداخته اند؟!!
پیشنهاد می شود برای فرو نشاندن این شور انقلابی تان یک عنایتی به آقای مرتضوی کنید و عجالتا ایشان را از تسبیه قدرت خارج نمایید. (957015) (moderator22)
 
امین
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۰:۱۷:۱۱
من که به نامزد دولت رای میدم.چون می دونم از شما ها خیلی با عرضه تره.احمدی نژاد که قرسنگ ها با شما ها فاصله داره.پس انقد سوزشتون رو علنی نشون مردم ندین (956836) (moderator22)
 
دکتر مفتون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۱:۲۶:۰۷
آقای امین مودب!ادبیات شما نیز با تاسف بسیار همانند ادبیات رییس جمهور محترم و دیگر یاران ایشان است که نشان داده اند هیچ حرمتی برای مخالفان قائل نیستند و از بکار بردن هر گونه کلمات سخیف و دون شان حتی یک انسان معمولی هیچ ابائی ندارند.افسوس که با وجود بزرگانی چون لاریجانی،رضائی، حداد،قالیباف،توکلی و...نصیب ما باید فرقه انحرافی (که مشغول چپاول اموال مردمند با شدت تمام) باشد.ولعن الله علی قوم ظالمین _سایت محترم الف لطفا سانسور نگردد_ (956951) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۲:۳۴:۰۴
اقای دکتر مفتون ادبیات رئیس جمهورمان که ان باشد ادبیات عامه مردم نیز بسیار بدتر خواهد بود بعبارتی به همین هم شما راضی باشید بقول سعدی علبه الرحمه:اگر از باغ رعیت ملک خورد سیبی برآرند غلامان او درخت از بیخ (957040) (moderator22)
 
امین
United States
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۳:۵۲:۲۷
اولن من ارب رو از اون ادم بی ادبی یاد گرفتم که به دانشجوی مملکت برداشت گفت ادم باش یا می ندازمت بیرون.دوماً من طرفدار احمدی نژاد نیستم.اما یه موی احمدی نژاد می ارزه به تمام اینا که اسم بردین.چون اگرم رانت خورده یا نخورده که معتقدم نخورده مثل جتاب توکلی نمی یاد علنی بگه من رانت خوردم ولی حقم بوده.من به کاندیدای احمدی نژاد رای می دم چون پشیمونم که چرا 2 دفعه ی قبل ندادم.مردم دورو بری که من می بینمم رای میدن.تازه شما احمدی نژاد رو دست کم گرفتی.چون این ادم می تونه دقیقه ی 90 همهچی رو عوض کنه. (957161) (moderator22)
 
امان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۸ ۰۸:۳۹:۰۸
ادب جناب "دكتر"! رو كه ابته همگان شاهدند البته! (957779) (moderator1)
 
کلانی
۱۳۹۱-۰۶-۲۸ ۱۱:۲۹:۳۰
آقا امین تو توهمی داداش بیدار شو این آقا 8 سال همه چی دستش بود و آخرشم این وضع مملکت ، دقیقه نود که چه عرض کنم وقت اضافه هم نمیتونه کاری براش بکنه مگه نه مردم؟ (957945) (moderator1)
 
sasan farbod
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۵:۱۸:۵۵
فقط سوزش بی ادبی است؛ نسبت دادن جرائم اثبات نشده به افراد کمال ادب؟! (957272) (moderator22)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۱:۵۰:۵۲
شما آزادی به هر کی که دوست داری رای بدی.ولی مردم دیگه با شما و جناح شما نیستن. (956969) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۳:۵۰:۴۰
از كجا مي داني باز نزديك انتخابات يك پولهائي و يك امتيازاتي حراج نشود؟
مگر نمي بيني بدست آوردن هر يك دلار رانتي دولتي نزديك دو هزار تومان سود دارد. ميدانيد اين چه ثروت و قدرتي ايجاد مي كند؟
مگر نمي داني چند كشتي نفت فروش رفته پولش به خزانه نيامده. خوب اين پول دلار است. دلار هم كه روز به روز بالا مي رود.
يك دفعه ديدي نزديك انتخابات سرو كله اين پولها به طرفداري از دولت پيدا شد. البته ما كه نخواهيم فهميد آن چيست. فقط مي بينيم مثلا سود سهام عدالت مي دهند. در حالي كه هنوز سهامي در كار نيست. و شركتي سود نداده كه آنرا تقسيم كنند.
حالا تو اي داد بزن بگو دروغ است. تو را مي برند اگر شانس بياوري اوين كه چرا دولت را تضعيف كردي.
آن روستائي بد بخت كه اسير چندر قاز است راي به او خواهد داد . و قانونا هم كه راي او با راي حتي يك مرجئ تقليد هم برابر است و البته بايد هم باشد.

بگويم اين طرف خيلي ذبل و جلب است. به هيچ اصولي هم پايبند نيست. (957158) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۸:۴۴:۱۴
شما جای خودت حرف بزن نه مردم (957509) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۲:۰۴:۵۶
اگر به منفی هات نگاه کنی متوجه میشی که رای تو و امثال تو که احتمالا رانت خوار و جیره خوار دولت هستید در انتخابات هیچ تاثیری نداره ما از این دولت بی ادبی طرفدارایی امثال شما دیدیم. سایت الف لطفا نظر من رو چاپ کن. (956987) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۳۰ ۱۰:۰۸:۰۰
من ادبيات شما رو سال 88 ديدم. چقدر مودبانه مردم را به جرم ريش داشتن كتك مي زديد. نكنه رانت خوار آمريكا و اسرائيليد؟!!!!!!!!! (961521) (moderator1)
 
سجاد
Canada
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۲:۱۹:۳۱
من با شما کاملا موافقم ولی ای کاش مودبانه تر این مساله را بیان میکردید.
الف هم این وسط شیطنت میکنه و نظرات موافق آقای دکتر احمدی نژاد را که حاوی توهین و جملات لمپنی هستند نمایش میده و سایر نظرات موافق ایشون را سانسور میکنه.
مطمینا نامزد دولت با کفایت تر و لایق تر از بسیاری از رجال فعلی خواهد بود. همه خوب میدانیم که اسامی مفسدان اقتصادی که در جیب آقای دکتر است تنها به خاطر مصالح کشور رو نمیشود و گرنه خیلی از آقایان که این روزا ادعای ولایت انقلابی گری دارند روسیاه میشند (957014) (moderator22)
 
حسین
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۶:۱۸:۱۸
برادر من شما بهتر بود همراه این صحبت ها دریافتی فیش حقوقیتونم میگفتید تا مشخص بشه چقدر از این دولت به شما ماسیده (957361) (moderator22)
 
ilia
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۷:۰۲:۰۳
امین جان این رو بدون شما فقط صاحب یک رای هستی وبس وبا یک گل بهار نمی شود لذا با احترام تمام توصیه میکنم به همه حرفها گوش سپرده سپس نتیجه گیری کن البته نه با تندخویی و اهانت
البته گنگی دولت در قضیه ارز و طلا خود گویای این ضعف بزرگ دولت است وتوصیه میکنم بادقت بیشتری رایتان را مصرف کنید
ضمنا با حضور بزرگانی همچون علامه مصباح که از جانب حضرت اقا به بصیرت وبلند نظری عمارگونه مورد خطاب واقعند چرا باید گوش به حرف همچون رئسای چمهوری داد چه بسا بلند نظر یو مصاحبت همچین عزیزی با برگانی همچون ایت الله بهجت ره و سبقه بلند انقلابی از روزهای اغازین نهضت قابل تذکر است (957406) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۰:۲۸:۰۴
این جور مطالب در شان یک سایت خبری تحلیلی نیست. آقای توکلی که ادعای پاکدستی و دینداری و اخلاق دارد دیگر چرا؟ (956856) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۰:۲۸:۱۱
تا سه سال پیش همه چیز تقصیر مافیای قدرت و ثروت بود، از سه سال پیش تا پارسال همه چیز تقصیر فتنه بود، از پارسال هم همه چیز تقصیر انحرافی‌ها شده، استکبار هم هم که همیشه پای ثابت است. خوشم میاد همه مقصرند الا... (956858) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۰:۳۱:۰۴
یک سوال،آقایان اگر انحرافی هستند پس چرا در راس امورات دولت قرار دارند؟این موضوعات یعنی چه ؟ آیا دلسوزان انقلاب ما اینقدر ضعیف و منزوی شدند که این جریان در راس امورات باشند و کسی هم هیچ اقدام عملی و قاطع نسبت به این جریان نداشته باشند.
به هر حال اگر این آقایان رهبران انحراف در انقلاب و جامعه هستند پس چرا در بالای دولت نشستند و اگر واقعا چنین نیست پس چرا ذهن افکار عمومی را نسبت به این آقایان و انقلاب مکدر می سازید؟ (956868) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۰:۳۱:۵۶
به نظر مي رسد اين دولت،آنطورهم كه منتقدانش جارمي زننددست وپا چلفتي نيست؛اينكه مي گويند سوء مديريت اين دولت ازفرسنگها پيداست،شايديك آدرس اشتباه بوده باشد؛چراكه دولت محترم همچنان روبه اهداف اصلي خود مي تازد،يعني هم وغم او مسائلي نيست كه منتقدانش جارمي زنند،اواين مسائل را زياد مهم نمي داندوالا خوب بلداست ازعهده ي هدايت مسائل برآيد؛چراكه اگربراي دولت سازندگي مهم سردارسازندگي باقي ماندن درتاريخ بود -كه البته اين يك توقع بود- واگر براي دولت اصلاحات،مهم تشكيل جامعه ي مدني بود- كه البته دست آورد واقعي اين تز جالب ارتداديا نيمه ارتداد بعضي ها بود وتقصير رييس اصلاحات نبود البته- براي اين دولت هم مهم ماندگاري تفكرش درهمه ي ادوار است؛اگرفرآيند تفكر دولت هاي پيشين تصادفي بود، فرايند تفكر اين دولت ابدا تصادفي نبوده وبلكه عمدي است.اين دولت قصد دارد بماند؛شايد هم امكانات شناخته شده ي اين دولت براي ماندگاري ازروي برنامه اي منظم وازپيش طراحي شده اي باشد،منتقدانش فكرمي كنند اين دولت نمي تواند فكري به حال معيشت مردم يا بازار ارزويا تورم بكند؛چه كسي مي گويد نمي تواند؟اگراين دولت - آنطور كه منتقدانش چو مي اندازند- ناتوان است،پس چطور توانست تمام دوستاني را كه نمي خواست طرد كند وهمه ي دوستاني را كه مي خواست به هرقيمت حفظ كرد؟ازگذشته ها حرفي نمي زنم ولي خبر امروز صبح روزنامه ها را يادآوري مي كنم:
مرتضوي رييس ماند... ديوان عدالت اداري : مرتضوي مي تواند مديرعامل باشد...
حالا مي بينيد اين دولت زيادهم دست وپا چلفتي نيست وهرمشكلي كه هست به منزله ي ارتقاي اين دولت محترم به اهداف نهايي است؟حالا منتقدان دوست دارند اين را به گردن گروهك انحرافي بياندازند يا خود رييس محترم دولت والسلام (956873) (moderator22)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۲:۰۷:۲۵
واقا که باعث تاسف است که شما به نگه داشتن افرادی مانند مرتضوی توسط دولت افتخار میکنید. (956993) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۲:۳۶:۲۶
افتخار چیه داره تحلیل میکنه (957043) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۰:۴۷:۰۳
تا الان انحرافی بود حالا به خاص شدند.

به خدا قسم اگه یه سر سوزن مدرک از اینها داشتید 100 بار تا حالا حکم اعدامشون رو داده بودین اما افسوس علیرغم ادعاهاتون دستتون خالیست. (956888) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۱:۰۵:۳۱
به اندازه سه هزار میلیارد تومن مدرک هست. اما ظاهرا خالی‌بندی عدالت خط قرمزش مفسدین مدیحه سرای دور و بر احمدی نژاد هستند. از اینها گذشته، به مدرکی بهتر از این وضعی که گریبان اقتصاد و فرهنگ و انسانیت جامعه را گرفته نیاز دارید؟ چرا بیدار نمی‌شوید؟ جهل و خودپرستی برخی (اسمش هر جریان کوفتی که باشد) در حال نابود کردن کشور است. (956914) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۲:۳۱:۱۴
3000 میلیارد!!
خاوری و کی فراری داد؟
1-بقائی
2-مشائی
3-رحیمی
4-همنی که قاضی سراج در دادگاه گفت (957033) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۷:۲۷:۵۸
آخر 3000 هزار هم که به فرار از مالیات عده ای ختم شد. بقیش هم که معلوم شد فقط شانتاژ بوده. (957443) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۷:۳۱:۴۸
البته تو سایت الف که مدرک زیاد اما نمیدونم به دادگاه که میرسه چرا شور میاد. (957451) (moderator22)
 
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۱:۱۷:۲۱
مثل اینکه شما دوست عزیز هم دست مبارکت تو بیت الماله و از این سفره احسان بی تسیب نیستی.
متاسفم که حتی تحریم های کنونی که مدرک حیی است رو نمی بینی.
چشم دلت رو وا کن به خدا توکل کن نه به ابن دولت. (956933) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۷:۳۰:۴۰
خوشبختانه مشخص شد دست اونهایی که تو بیت المال بود و کوتاه شد بد جوری از دولت شاکیند و برای همین هم دولت رو اماج شدیدترین حملات کردن.
البته بقول دوستمون دیدن این واقعیت چشم بصیرت میخواد. (957446) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۳۰ ۱۰:۱۵:۴۸
چرا فكر ميكني هر كسي طرفدار دولته، داره از بيت المال مي خوره؟. شايد بعد از رفتن خاتمي و هاشمي، دست شما از بيت المال قطع شده؟ (961531) (moderator1)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۱:۵۳:۰۹
امان از مصلحت اندیشی وگرنه مدرک زیاد است و عیان. (956973) (moderator22)
 
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۲:۰۲:۰۳
اتفاقا مدرك زياد دارن .
مشكل اينجاست كه تو اين مدارك دست خودشون هم رو ميشه . همه اينا به نحوي دستشون تو يه كاسه است .

راست ميگي شما . ولي بايد اينجوري بيان كني كه اگر مدركي داشتيد كه خودتون رو درگير قضيه نمي كرد تا حال صد بار اعدامشون كرده بوديد . (956985) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۴:۳۷:۳۵
جنگ زرگری یا آتو داشتن است
همین
خاتمی سال 76 یادش به خیر (957223) (moderator22)
 
علی
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۴:۴۷:۱۲
یک سال صبر کنید تاریخ مصرف که تموم بشه مدارک رو میشه. (957237) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۸ ۰۸:۵۰:۰۸
فقط د ارن مدارا می کنن بخاطر وضعییت بین المللی وگرنه....... (957788) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۰:۵۴:۳۵
ای خداوند! به علمای ما مسئولیت و به عوام ما علم و به مومنان ما روشنایی و به روشنفکران ما ایمان و به متعصبین ما فهم و به فهمیدگان ما تعصب و به زنان ما شعور و به مردان ما شرف و به پیران ما آگاهی و به جوانان ما اصالت و به اساتید ما عقیده و به دانشجویان ما نیز عقیده و به خفتگان ما بیداری و به دینداران ما دین و به نویسندگان ما تعهد و به هنرمندان ما درد و به شاعران ما شعور و به محققان ما هدف و به نومیدان ما امید و به ضعیفان ما نیرو و به محافظه کاران ما گستاخی و به نشستگان ما قیام و به راکدان ما تکان و به مردگان ما حیات و به کوران ما نگاه و به خاموشان ما فریاد و به مسلمانان ما قرآن و به شیعیان ما علی(ع) و به فرقه‌های ما وحدت و به حسودان ما شفا و به خودبینان ما انصاف و به فحاشان ما ادب و به مجاهدان ما صبر و به مردم ما خودآگاهی و به همه ملت ما همت، تصمیم و استعداد فداکاری و شایستگی نجات و عزت ببخش... دكتر شريعتي (956899) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۲:۴۰:۲۴
دوران روشنفکری ادبی سپری شده ما نیازمند روشنفکران واقعی همراه با عامه هستیم تا سرگرم قافیه ساختن و بازی با کلمات هستیم دنیا همچنان از ما فاصله گرفته و پیش می افتد گویا سرنوشت کشور ما شاعری و ردیف کرده واژه ها و تعریف از خودمان است در عمل چه؟ کشور گل و بلبل
خدارو شکر (957049) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۳۰ ۱۱:۴۲:۲۲
و به زنان ما شعور و به مردان ما شرف..........لطفا نيايش دكتر را سانسور نكنيد! (961645) (moderator1)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۱:۱۴:۳۷
شما چه برنامه ریزی برای انتخابات کرده اید ؟منابع مالی شما از کجاست؟منابع خبری شما از کجا هستند ؟جریان انحرافی بازی با افکار عمومی است شما گنده تر از جریان انحرافی را کله می کنید.امثال مشایی ،پوستین دوز،بقایی در مقابل قدرت شما عددی نیستند. (956931) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۵:۵۸:۳۹
بله عددی نیستن ولی همین ها ببین چه بلایی به سر اقتصاد آوردن. مسخره دنیا شدیم. (957339) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۱:۱۸:۲۸
ملت رو مسخره کردید،هر روز یک چیز جدید میگید،همیشه دنبال این هستید که همه مشکلات رو گردن یکی بندازید،یه روز این گروه فردا اون گروه. مردم هم زیر فشار اقتصادی له شند تا یه گروه به منافعش برسه (956936) (moderator22)
 
همایون
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۱:۱۸:۲۸
چرا از دعواهای پورمحمدی و رحیمی مطلبی نمی نویسید ؟؟ متاسفم برات الف ! (956937) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۱:۲۲:۴۰
تا حالا جریان انحرافی بود ؛ از این به بعد هم شد " جریان خاص " !! (956943) (moderator22)
 
مانلی پاکباز
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۱:۵۷:۴۰
کاهش بیش از 330 برابری ارزش ریال در برابر دلار آمریکایی در طول 34 سال گذشته هم تقصیر جریان انحرافیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (956977) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۲:۰۶:۴۸
احمدی نژاد هم در جریان انحرافی هست یا نه؟
راستی ملک زاده هم انحرافی بود که الان اینجوری داره پست ها رو درو می کنه؟

بابا خودتونو لوس نکنید و این بازی ها رو جمع کنید. (956991) (moderator22)
 
nazar
Europe
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۲:۱۲:۰۰
چه عیبی داره بذارین بازم باشن تا اقتصاد کاملا رشد کنه!!!!! (957004) (moderator22)
 
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۲:۳۶:۴۸
مقصر اصلی این گرانی، تورم و لجام گسیختگی بازار ارز دولت می باشد.دولت می بایستی به مردم پاسخ بدهد و اقشار ضعیف را نجات دهد.این یک مسئله روشنی است.اگر این رویه ادامه پیدا کند مطمئن باشید که مردم جواب دندان شکنی به دولت و همه کسانی می دهند که مسبب گرانی سرسام آور و سکوت کنندگان این وضعیت هستند.حرف اینجانب این هست، مگر نه این است که علي(ع) ميفرمايد: "از دري كه فقر وارد شود از در ديگر دين و ايمان خارج ميشود." پس این کفن پوشان کجایند تا داد مظلومان را بستانند و از دین و ایمان حفاظت کنند. (957044) (moderator22)
 
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۲:۴۵:۵۹
عنوان جريان انحرافي براي سر كار گذاشتن مردم است از طرفي مي گويند جريان انحرافي آنقدر ضعيف است كه هيچ كاري نميتواند انجام دهد و از طرف ديگر از آنان وحشت دارند و دائم به مردم هشدار ميدهند و مشخص نمي كنند كه آنان چه كساني هستند بيچاره مردم كه نمي دانند چه چيزي را باور كنند (957062) (moderator22)
 
نکته
United States
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۳:۱۲:۲۵
الف شما هم برای اونها قلم میزنید و در راستای سناریو آنها ، همین تیتر و مطلب اونهارو مطرحتر میکنه ، و هدفشون هم همینه که سر زبان بیفتند.
و همه میدونن عوام دهنبین و جوگرا و جنجال پرست، متاسفانه در کشورما در اکثریت نسبی! (957102) (moderator22)
 
علی از ورزنه استان اصفهان
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۳:۱۸:۲۰
یه زمانی آقای احمدی نژاد اومد اصفهان.یه نامه ای بردم و به یکی از همراههای رییس جمهور دادم.همونایی که مسئول جمع آوری نامه های مردمی بودن.موضوع نامه در مورد اشتغال خودم بود.بعد 3 ماه جوابش اومد و نوشته شده بود به اداره کار استان خود مراجعه کنید.رفتم اداره کار اصفهان.با یه امیدی نامه را از جیبم در آوردم و رفتم ناممو تحویل یه اقایی دادم که دم در دفتر رییس نشسته بود.وقتی نامه را دید و نامه ی خصوصی من را خوند با یه بوس خندی و نگاه غمگینانه ای به من گفت جوون این اتاق را میبینی این پر نامست.راست میگفت.گفت روزی 100 تا از اینا میاد اینجا.ما که نمیتونیم همشونا بذاریم سر کار.
اصلا کو کار؟کو اینهمه فرصت اشتغال؟
خیلی راحت به من گفت برادر من اگه از من میشنوی برو یه کاری یاد بگیر و یا برو خودت دنبال یه کاری بگرد.
اینجا اومدن فایده ای نداره.الافیه.بیچاره راست هم میگفت.
ومن ناامید شدم و از اونجا اومدم بیرون و از اون شعارا داشت حالم به هم میخورد.
تازه فهمیدم همه حرفا دروغ بود
تازه فهمیدم من هیچکی را ندارم
اونهمه شعار حمایت از مظلوم و مردم عادی جامعه کجا رفت.
مگه میشه ذهن یه جوون 20 ساله را دیگه درست کرد.
من از اون روز از احمدی نژاد متنفر شدم.نه تنها از اون ...
از تموم کسایی که ژست کمک به مردم را میگیرن.
کی این وسط مقصره
من یا...
من الان 25 سالمه و تازه لیسانس گرفتم.
وهمچنان بیکارم.
بازم میگم کی مقصره...
دولت؟؟؟نماینده های مجلس یا کس دیگه ای؟؟
هر کسی مقصر میتونه باشه.

مملکتی که خون هزاران شهید روش ریخته شده به خاطر حفاظت از ناموس و کیان این سرزمین.چرا مسئولانش باید همش با هم دعوا کنن و به فکر من و امثال من نباشن؟
چرا باید دروغ گفته بشه؟
انکار واقعیت تا چه وقت؟ (957112) (moderator22)
 
United Kingdom
۱۳۹۱-۰۶-۲۸ ۰۲:۰۱:۰۸
اون زمان که تو پایان دور اول این آقا ما گفتیم کشور رو نمی‌شه با سفر استانی و جمع آوری نامه‌های مردم اداره کرد، متهم به بی‌ بصیرتی و هزار جور چیز دیگه شدیم! این روز‌ها برای ما کاملا واضح بود!! (957705) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۸ ۰۸:۴۶:۵۱
کاری به این دولت ندارم و منهم انتقاد زیادی داریم
ولی عزیزم تو که کار بلد نیستی خب سخت کار گیر میاری
اصلا اشتغال شما چه ربطی به عدالت داره؟
حالا هرکی رییس جمهور بشه
کارمند اداره کار اصفهان خوب راهنمایی کرده
اگر شما شرایط یه چیزی را داشتید و به شما نمیدادن می شد روش بحث کرد ولی اگه یه کسی که شرایط نداره بیاد در خواست بده و توقع انجام داشته باشه عین بی عدالتیه
حالا بنده با فوق لیسانس مهندسی مکاترونیک بیکارم و دنبال کار میگردم و هرگز از رییس جمهور در خواست کار نکردم چون امیدی بهش ندارم (957787) (moderator1)
 
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۳:۲۴:۱۳
بسیار به موقع به موضوع آینده نگری واقع بینانه اشاره فرمودید؛ متشکرم و بنظرم بد نیست از منظر زیر هم این مهم را مد نظر آوریم :
با توجه به اینکه گفتمان غالب در تعیین نتیجه انتخابات، مقبولیت در نظر ملت است و بدون در نظر گرفتن اینکه کلمه ملت به چه محدوده ای از ساکنین وطن عزیزمان محدود میشود ؛ بطور کلی میتوان گفت که «ملت» رفتارهای زیر را خواهد داشت :
1) کسی را برمیگزیند که بیشترین میزان رضایتمندی را برای «ملت» به ارمغان آورد.
2) کسی را پشتیبانی میکند که در ظاهر بیشترین شباهت را به او داشته باشد
3)کسی را برای رقابت انتخاب میکند که مورد وثوقش باشد ولی ظاهرا مخالف او باشد.

در این میان جریان انحرافی بنظرم راهکارهای متناسب با سلیقه «ملت » را به ترتیب زیر در نظر خواهد گرفت :
1) اولا در بازی انتخابات شرکت خواد نمود و " ضمنا کاندیدایی را ارائه میکند که به ظاهر مقبولتر از سایرین است در نظر «ملت»
2)اگر مطمئن باشد در بازی راهش نمیدهند ؛ بازی را بر هم میزند و این ممکن است البته فعلا اتفاق نیافتد بلکه بعد از بازی! زیرا به این ترتیب شمار بسیاری از رقبایش خسته و تضعیف شده اند و او تازه نفس است1
3) ممکن هم هست قبل از شروع بازی کاری کند که انتخابات و بازی کنهای فعلی برهم بریزند و سوخت شوند.
4) ممکن هم هست همه رقبای خودش را قبل از بازی بسوزاند! (957117) (moderator22)
 
حمید
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۳:۲۷:۵۶
متاسفانه به علت سیاست های غلط اقتصادی دولت احمدی نژاد ارزش پول ملی به شدت کاهش پیدا کرده و تورم شدید حاکم شده امیدوارم هر چه زودتر عمر دولت احمدی نژاد به پایان برسد و فردی دلسوز و با درایت سر کار بیاید (957122) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۳:۴۱:۴۶
مسئله ارزش پول ملی میتواند سناریویی شود جهت خود نمایی این گروه انحرافی به این گونه که این مسئله به نقطه اوج بحران میرسانند و با معرفی یک نفر از این گروه منحرف که گزینه ریاست جمهوری نیز هست همه امکانات ذخایر در اختیارش قرار میدهند و به عنوان منجی نجات اقتصاد مملکت معرفی میشود با حمایت های همه جانبه دولت و تبلیغ فراوان که صورت مگیرد هم گروه منحرف جان می گیرد هم گزینه ریاست جمهورشان برگ برنده دارد. (957140) (moderator22)
 
الفرد میرفندرسکی
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۴:۱۱:۲۰
به نظر می رسد که همه در حال متهم کردن دیگران هستند متاسفانه کسی دلش برای مردم نمی سوزد (957188) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۴:۳۴:۲۳
نمی دانم این جنگ زرگری است یا نه
اما اگر زرگری نباشد همین جریانی که شما انحرافی می نامید در غیبت اصلاح طلبان پیروز خواهند شد (957219) (moderator22)
 
مرغ مينا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۴:۳۶:۲۵
با سلام
چه عجب تو اين وانفسا يكي پيدا شد كه از اين آقاي ترمز بريده انتقاد بكنه.
آخه به قول خود آقاي احمدي ن‍زاد"من ترمز رو كندم انداختم دور" اين از كلمات قصار ايشان است.
ملاحظه فرموديد كه ايشان در مصاحبه تلويزيوني اخير خويش فرمودند كه مديريت جهاني مشكل دارد و ايشان و هييت همراه به دنبال بهينه سازي مديريت جهاني هستندو مسايل پيش پا افتاده اي چون گراني و بيكاري و مسكن در كشور را حل كرده اند.
و ديشب در خواب ملاحظه كرده اند كه هاله هايي از نور بر ايشان نمايان گرديده و بر او الهام شده كه جهان نيازمند مديريت ايشان است.
و بايد رسالت خود را مبني بر اثبات تواناييهايش بر جهانيان اثبات شود باشد كه مردمان در چهار گوشه جهان از فيو ضات ايشان بهره مند گردند. (957222) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۳۰ ۰۰:۰۹:۳۱
جالبه كه گفته ميشد حمايت از احمدي نژاد نشانه بصيرت است! (961192) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۵:۵۱:۳۱
از کدوم جریان حرف می زنید این ها همه بازی هایی هستند برای سر گرم کردن این ملت بد بخت و بی سواد و اضافه در سرزمین ایران (957329) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۳۰ ۰۰:۱۰:۲۱
نه عزيز جان، اينها همه براي جنگ قدرت است. (961196) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۵:۵۷:۱۳
این رو صادقانه میگم، (نه از روی حب و بغض سیاسی) که در تمام عمرم هیچ باند سیاسی با اینهمه سوء مدیریت و بی برنامگی و البته عدم درک صحیح از وضعیت جامعه ندیدم.
باند انحرافی یا هرچه اسمش را بذاریم برای ماندن در قدرت دست به روشهای بسیار حقیرانه و البته ناکارامد میزنه، فقط دودش به چشم مردم بیچاره رفته، نمونه اش عدم واکنش علمی نسبت به وضعیت ارز و تورمه (957335) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۶:۱۱:۳۸
تا کی با این بازیهای سیاسی ودسته بندیهای دروغی به ملت خیانت می کنید (957350) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۶:۲۴:۳۲
همه مقصرند فقط مجلسی ها هیچ مشکلی ندارند. همه پاکدست. همه تحصیلات درست. همه ....... (957367) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۶:۲۶:۱۶
انحرافی یا رقیب انتخاباتی؟ (957369) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۸ ۰۰:۲۰:۵۰
آفرین! عالی ترین نظری که تا حالا داده شده. (957646) (moderator1)
 
بهمن
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۷:۱۲:۵۰
بالاخره تکلیف ما و تکلیف خودتان را مشخص کنید!
اگر موافقید که این دولت یک دولت 24 میلیونی است، حق ندارید با این ادبیات درباره اش نظر دهید! (957422) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۷:۲۴:۰۷
اگر 700میلیارد دلار در8سال ریس جمهوری درامد فروش نفت وگازومیعانات گازی وصادرات غیرنفتی به روال8سال گذشته باشد منهم که از سیاست هیچی نمیفهمم حاضرم کاندید شوم بول حرام کردن وخوردن وریخت وباش سیاست نمیخواهدومطمئا باشید این جریان انحرافی خوب این مهم را فهمیده چهارتا شعار سفره میدن میبرند (957436) (moderator22)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۷:۳۱:۱۴
عجب تحلیلی !!!
من از مشایی اصلا خوشم نمی آید و رویکردهای بسیار غلطی دارد ولی انصافا این جور مطالب در نهایت به نفع این فرد ، تمام می شود . در این مطلب بارها از الفاظ تشکیکی استفاده کرده اید :

"این برنامه‌ریزی‌ها احتمالا باید..."
"...اکنون به‌نظر می‌رسد..."
"...احتمالا سویه‌ای دیگر..."
"شاید سویه اصلی بالا بردن شمشیری بر سر رقبا و منتقدان باشد..."
"...ممکن است ..."
"...شاید تجاربی نظیر..."

این ها را قرار دهید کنار الفاظی نظیر " جریان زیرپوستی چسبیده به نخاع" ....

در زمین مشایی بازی نکنید .
چند وقت پیش در سایتی اتهامات بسیار زیاد و عجیب و غریبی به مشایی نسبت داده شده بود ، همانجا کامنت گذاشتم که این دوست به ظاهر انقلابی ، فکر می کند دارد مشایی را می کوبد ولی : اولا ، گرچه مشایی اشتباهاتی دارد ولی قطعا اکثر قریب به اتفاق این اتهامات قابل اثبات نیست و او خودش محکوم می شود که همین هم شد و مشایی تبرئه شد ، ثانیا : مشایی مجموعه این اتهامات را جمع می کند و در وقت مناسب رو می کند و با این کار ضمن مظلوم نمایی ، اشتباهات و نقاط ضعفش را می پوشاند. (957448) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۸:۵۰:۴۵
احتمالا نویسنده فیلم تخیلی زیاد می بینه
این توهمات بدون سند که بارها و بارها رد شده است از کجا نشئت می گیرد؟! (957513) (moderator22)
 
دبیر
United States
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۹:۱۷:۱۱
طرفدار احمدی نژادنیستم اماازلج افراد هرهری مسلک ونان به نرخ روزخور که تادیروز زیر علم ایشان به چشمداشت نان ونام هرمخالف ومنتقدی رابه هزار تهمت منکوب میکردندواکنون باشامه تیز بوی کباب راازجای دیگری حس میکنندوریزودرشت همه مشکلات رانامنصفانه ازاومیدانند دلم میخواهد به هرکه ایشان بگوید رای دهم اگرچه عقل چیز دیگر میگوید اما امان ازآن افراد!!!! (957532) (moderator22)
 
Russian Federation
۱۳۹۱-۰۶-۲۸ ۱۱:۴۶:۵۰
كاري كه مي خواهي انجام بدهي مثل كارهاي غضنفر است . (957966) (moderator1)
 
قیطر
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۱۹:۵۵:۳۳
اینان گروهی تخریبچی هستند که توانستند با عوامفریبی از اشفته بازار اقتصاد ایران نهایت استفاده را ببرند وهرگز منافع ملی برایشان مهم نیست وفقط حامی طیف خودشان میباشند خدا هر چه زودتر به کشور ما سروسامانی عطا فرماید... (957544) (moderator1)
 
معترض
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۲۱:۴۹:۰۸
برین خدا رو شکر کنین که نفس کشیدن تو این دولت سهمیه بندی نشده فکر کنم اینم تا اخر این دولت عملی بشه خوب هر کسی باید به اندازه خودش نفس بکشه دیگه............. (957573) (moderator1)
 
حامد
۱۳۹۱-۰۶-۲۷ ۲۳:۳۳:۵۵
سلام
من هم سال 84 و هم سال 88 به احمدی نژاد رای دادم
ولی برای خودم متاسفم، برای طرز فکر گدشته ام متاسفم، از خودم بدم میاد خدا شاهده اگر دروغ بگم
آقای رییس جمهور، مرسی خوب مارو سرافراز کردی!!(سرافکنده)
[...] (957602) (moderator1)
 
55555
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۸ ۰۲:۰۱:۰۳
ساده لوحی به صورت ارثی میباشد همان طور که هوشمندی موروثی میباشد پس نباید زیاد غصه بخوری خیلیها اون زمان طاقت انتقاد نداشتند و با عمل کورکورانه شان مملکت را به این وضع کشیدند همین توکلی سنگ کی به سینه میزد یادمونه که بعد گفت رای اضطراری دادم یعنی چی واقعا؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (957704) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۳۰ ۰۰:۲۱:۳۰
آقاي توكلي، خدا وكيلي بيا و روراست باش و به اين اظهارنظر جواب غيرسياسي (يعني اخلاقي) بده. (961214) (moderator1)
 
United Kingdom
۱۳۹۱-۰۶-۲۸ ۰۲:۰۶:۰۲
آخه برادر من حالا سال ۸۴ هیچی‌، ولی‌ سال ۸۸ چطور بازم به این آقا رای دادی؟ شما با این بصیرتت سال ۹۶ هم میای میگی‌ شرمنده که سال ۹۲ به آقای X رای دادم! افتخار می‌کنم نه سال ۸۴ و نه ۸۸ به این آقا رای ندادم و ایشان را شناخته بودم!! (957708) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۸ ۰۰:۰۰:۰۵
شاید حرف من ارتباط چندانی با بحث نداشته باشد اما یک شبهه ای در ذهنم وحود دارد که مایلم مطرح کنم. تا ۳ سال پیش دغدغه اصلی جامعه و مردم ما - حتی اصولگرایان - وجود آزادی های اجتماعی؛ رسانه های آزاد؛ فضای باز فرهنگی؛ انتخابات آزاد با حضور همه سلایق و جریانات سیاسی؛ رشد و پیشرفت اقتصادی؛ تولید و مسائل بسیاری از این دست بود. البته طرفداران دولت که متاسفانه به دلیل اقدامات عوام فریبانه اعضای قوه مجریه تعدادشان کم نیست استثنا هستند. اما همان طور که می بینیم مدتی است که تمام هم و غم دولت و طرفدارانش این است که توجه مردم را به مساله معیشت و اقتصاد روزمره جلب کنند. آیا واقعا این مساله اتفاقی است؟ آیا این مساله برای منحرف کردن ذهن مردم از مسائل اصلی زندگی اجتماعی و سیاسی نیست؟ (957626) (moderator1)
 
شهروند درجه سه هزار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۳۰ ۰۰:۴۵:۵۰
حالا "جامعه و مردم ما" به جاي خودش، ولي كي گفته "اصولگرايان" چنين دغدغه هايي داشته و دارند؟ (961260) (moderator1)
 
م.س.ع
۱۳۹۱-۰۶-۲۸ ۰۰:۱۹:۰۲
به نظر من اینگونه تحلیلها از ترس و وحشت پیروزی این جریان در انتخاباته و یک نوع بازی رسانه ایست. شما در دل میدانید که احمدی نژاد محبوب است و از پیروزی او وحشت دارید. من کاری به موفق یا ناموفق بودن این دولت ندارم. چون تحلیل آین موضو ع پیچیده تر از دعوای رسانه ای و تبلیغاتی است که علیه دولت راه افتاده است. اما این یک واقعیت است که مردم این دولت را پاکتر از دولتهای قبل میدانند. (957645) (moderator1)
 
MSA
United States
۱۳۹۱-۰۶-۲۸ ۰۰:۵۶:۵۶
سلام

میدونم اینجا جاش نیست ولی برای رضای خدا این لینک رو تو خبر هاتون قرار بدید
http://fararu.com/fa/news/125667

باتشکر (957671) (moderator1)
 
مهری
Germany
۱۳۹۱-۰۶-۲۸ ۰۱:۴۶:۳۵
ببخشید آقای مهدی پور از روز اول روی کار امدن این دولت با آن و شخص احمدی نژاد مخالف بوده و هستم؛ ولی ممکن است بگویید طبق کدام قانون و عرفی این جریان حق ندارد به پیروزی در انتخابات بعدی بیاندیشد؟ چرا شما و برخی دیگر از دوستان این فعالیت را جرم و توطئه می بینید؟ (957694) (moderator1)
 
Netherlands
۱۳۹۱-۰۶-۲۸ ۰۲:۰۸:۳۲
کاش سفرات کانادا تو استانبول پرونده های مهاجرت رو زودتر بررسی کنه . ما بریم دنباله کارمون.ما را چه به این حرفا.هرروز تو این مملکت به شعورم توهین میشه. (957709) (moderator1)
 
جوان خوش خیال
۱۳۹۱-۰۶-۲۸ ۰۲:۱۸:۱۴
بحران فقر و بیکاری و گرانی کمر مردم اروپا و آمریکا را شکسته و ما در اینجا غرق در رفاه و آسایش در خانه هایی ویلایی هزار متری و بشکه های نفتی که هر روز سر سفره هایمان می آید چه روزگار خوشی سپری می کنیم.وای چقدر ما خوشحال و سر افرازیم چون همه چی آرومه ما چقدر خوشبختیم. (957713) (moderator1)
 
نمردوديد
۱۳۹۱-۰۶-۲۸ ۰۲:۲۶:۴۳
اعصاب خودتون را خراب نكنيددرست ميشه اگه دلار 1000ت بشه (957715) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۸ ۰۵:۰۲:۰۱
سلام به همتون که مثل من الکی خوشید.رای سفیدم در انتخابات ریاست جمهوری دور قبل را با هیچ کدام از رای های شما عوض نمی کنم.مخی پخش کن مخی نکن. (957728) (moderator1)
 
ایرانی
۱۳۹۱-۰۶-۲۸ ۰۷:۵۰:۱۳
این جریان انحرافی کل اصولگرایان است همه شما منحرفید که دولت منحرفی سر کار اوردید حالا امدید خود را از مشائی و رحیمی جدا میکنید؟ مگر نمدانستید که اینها از اول با دولت بودن چرا انحراف را ندیدید و رای دادید؟ (957748) (moderator1)
 
ایرانی
۱۳۹۱-۰۶-۲۸ ۰۸:۱۱:۳۸
همه احزاب مدعی اصولگرا در بوجود آمدن وشکل گرفتن این همه مشکلات وگرفتاری در جامعه دخیلند. یعنی این نتیجه مدیریت 8 ساله آنها بر کشور است.مگر مجلس اصولگرا در این دو دوره چیکار کرد تا دولتش چیکار کنه. (957765) (moderator1)
 
رضا
۱۳۹۱-۰۶-۲۸ ۰۸:۳۴:۰۷
باسلام خدمت همه دوستان خواننده و دست اندركاران سايت
هرچند مي دانم كه نظرم را جزو نظرهاي حذفي و غيرقابل انعكاس قرارخواهيد داد اما با اين حال حداقل براي استحضار جناب توكلي اظهار نظر مي كنم :
اولا" تمام تلاشهاي اصولگرايان براي برزگ كردن جريان انحرافي براي تبرئه خود از عدم توانايي اداره كشور است چراكه در طول 8 سال گذشته تمامي قوا در اختيار اين جريان سياسي بوده و تمام موفقيتها و عدم موفقيتهاي كشور به پاي اصولگرايان مي باشد.
ثانيا" مطمئن هستم اگر اصلاح طلبان در 8 سال گذشته كوچكترين نقشي در ساختار حكومتي داشتند تمام ناكاميها و كاستي ها به پاي اين جريان سياسي نوشته مي شد و در شرايط فعلي و درغياب اصلاح طلبان ، اصولگرايان براي گريز از تبعات سوء مديريت خود اقدام به خودزني مي كنند.
ثالثا" مگر همين جريان انحرافي از دل اصولگرايان خارج نشده و مگر غيراز اين است كه اصلاح طلبان از همان ابتدا نسبت به شكل گيري آن هشدار داده بودند و خواستار مقابله با اين نوع تفكر بودند پس چرا آن زمان به جاي توجه به هشدار اصلاح طلبان با تمام قوا از احمدي نژاد و يارانش حمايت كرديد؟
رابعا" خوب است بجاي فراكني نسبت به دلايل مشكلات موجود در كشور شجاعانه نسبت به عملكرد خود و دوستان همفكرتان در دولت و مجلس و قوه قضاييه تجديد نظركرده و رسما" به خاطر همه مشكلات از مردم عذرخواهي نماييد و كار را به افراد كارآمد و متعهد بسپاريد.
در پايان شايسته است بجاي قلم فرسايي در سايت به وظيفه قانوني و شرعي خود در مجلس بيشتر توجه كرده و با همراهي دوستان همفكر خود در مجلس از قانون شكني و نيز تخلفات گسترده صورت گرفته در دولت كه با تلاش شما و دوستانتان به قدرت رسيده اند جلوگيري نماييد . (957775) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۸ ۰۹:۰۲:۴۸
جریان انحرافی بطور کلی دنبال منحرف کردن انقلاب از اهدافش بوده و خواهد بود نمودهای عینی آن:
نا امید کردن مردم از آینده ؟
پایین آوردن سطح توقعات مردم به مسایل جزیی؟
قطع ارتباط با کشورهای بزرگ جهان و ارتباط با کشورهایی که نیازمندماهستند؟
فراهم کردن شرایط تحریم همه جانبه کشور با عملکرد اعلام نظرهای افراطی؟
رواج منکر های بزرگی چون:دروغ،مدارک جعلی،اختلاس،قانون گریزی،اعمال نظر شخصی دراداره جامعه،خانه نشینی وقهربارهبری،سخنرانی چاله میدانی ورواج ادبیات کوچه بازاری درمناصب بالا،فامیل بازی بجای شایسته سالاری،پرداختن به امور غیرضروری بجای اصلاح امور بزرگ جامعه،مقابله با قوانین مصوب،تفسیر به رای قانون اساسی،بی محلی به نظرات علماوبزرگان ،حذف ایثارگران از مناصب کلیدی،بی احترامی به نظرات منتقدان،سپردن مسئولیت های بزرگ به افراد کوچک ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!و....وخود بخوان حدیث مفصل از این مجمل (957793) (moderator1)
 
مرغ مينا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۸ ۱۰:۳۰:۰۶
با سلام

من نمي دونم اين رو با چه زبوني بايد حالي مسولين كرد كه هيچ شخصي خوب كامل و يا بد كامل نيست. آقاي احمدي ن‍اد هم در دوره رياست جمهوري خود حرفهاي زيادي زدهاند و كارهاي زيادي هم انجام داده اند.
مصيبت بار ترين اشتباه در كشور ما اين است كه متاسفانه مديران ما در فكر اين هستند كه معجزه كنند و امور مملكت داري را كاري بس اسان مي پندارند.
اگر آقاي احمدي ن‍اد كمي اهل فكر و منطق بودند كمي در احوالات دولتهاي پيشين تحقيق مي كردند و نكات ضعف و قوت انها را صادقانه تحليل مي كردند و از افراد موفق در اين دولتها بهره مي گرفتند.تا مجدادا دچار همان اشتباهات نشوند.
هيچكس چه افراد مقرض و چه دشمنان هرگز نگفتند كه آقاي احمدي ن‍اد متهم به اختلاص و نا پاكي است كه ايشان دايما از تريبونهاي مختلف خود را تبريه مي كنند آقاي ريس جمهور شما علاوه بر شرافت كه جز خصوصيات هر انسان مسلمان است (يعني شق القمر نكرديد)بايد تخصص و اگاهي و شجاعت و صداقت و روشنفكري و شخصيت يك رييس جمهور را داشته باشيد در غير اين صورت هم به آرا مردم و هم به مملكت خدمت كه نكرده ايد هيچ ........ (957894) (moderator1)
 
محسن
United States
۱۳۹۱-۰۶-۲۸ ۱۱:۲۵:۲۴
کامننت اولمو که تایید نکردید علیرغم اینکه هیچ توهینی نداشت.
بارم کامنت میذارم اگر تایید نکنید، حداقل آقای توکلی بخونن.
من نه سال 84 و نه سال 88 به احمدی نژاد رای ندادم (سال 88 که اصلا شرکت نکردم خوشبختانه)
از مشایی هم هیچ خوشم نمیاد اما فقط یه چیزو میدونم و اونم اینکه اصولگراها، مشایی و دارو دسته ش رو بیش از حد بزرگ کردن و یه لولو ازش ساختن که همه ضعفها و سومدیریت هارو بندازن گردن مشایی و جریان مثلاً انحرافی.
به عنوان یه جوون 29ساله که از سال 77 که از نظر قانونی حق رای داشتم، تقریباً تو همه انتخاباتها شرکت کردم. به نوبه خودم سعی کردم با شناخت رای بدم و علیرغم همه انتقاداتی که به حکومت داشتم، واقعاً دوست داشتم مشارکت سیاسی داشته باشم و امید داشتم به عنوان یه جوون سربلندی و پیشرفت کشورمو ببینم و نقشی داشته باشم.
اما از سال 88 به این نتیجه رسیدم که هیچ فایده ای نداره و همه چیز روز به روز داره بدتر میشه و دیگه کلا قطع امید کردم .. نه اصولگرا نه اصلاح طلب.. هیچ کدوم رو قبول ندارم و دیگه در هیچ انتخاباتی هم شرکت نمیکنم و امیدوارم اونهایی که مملکت رو به این وضع کشوندن (اوضاع اسف بار اقتصادی و فرهنگی و اخلاقی و سیاسی) به خاک ذلت بشینن. (957939) (moderator1)
 
دایی سعید
۱۳۹۱-۰۶-۲۸ ۱۲:۵۸:۲۴
اینان اگر مخربند پس چرا اینهمه در کشور پست ومقام دارند ومهمند پس حتما کاسه ای زیر نیم کاسه است ویک بازی تکراری دوباره در جریان انتخابات شکل گرفته است... (958082) (moderator1)
 
ستار
۱۳۹۱-۰۶-۲۸ ۲۰:۵۵:۵۲
با دیدن این تصاویر واقعا متاسف شدم باعث تاسف شدید است وای به روزی که مسوولین مملکت بخوان در در گاه خداوند جواب بدن یه شخصی بخواد به خاطر نداری از بیماری رنج ببرد. اقایان برین این تصاویر را ببیندی بعد بگین همه چی ارومه اوف.......... (958872) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۶-۲۸ ۲۰:۵۹:۵۴
اين بازي كي تمام ميشود (958883) (moderator1)
 
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۸ ۲۱:۵۳:۴۲
هر کس به از ما بهترون قهر کنه عاقبتش همین میشه
و الا احمدی از قبلی ها بهتره
به هر حال هرکس با اقاییون مشکل داشته باشه معلومه که منحرفه !!!!!!!!! (958969) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۸ ۲۲:۵۳:۱۶
خسته شدیم از دست جریان خاص و جناح خاص . (959050) (moderator1)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۳۰ ۰۹:۳۸:۰۰
من فقط به شمادوستان سایت الف و آقای توکلی یک جمله رو میگم بریدصحبت آقا در دیدار اخیر دولت بخونیدالبته میدانم شما صم بکم هستید (961475) (moderator1)