نظر منتشر شده
۴۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 168275
تجارت دانش آموز در دبیرستانها
مجید عزیزی، 23 مهر 91
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۷
چند سالی است که با توجه به نگرانی خانواده های ایرانی نسبت به آینده و موفقیت تحصیلی فرزندانشان در کنکور از یک سو و دامن زدن رسانه ها و جو عمومی جامعه به این امر و همچنین کوتاهی مسئولان در اجرای قانون حذف کنکور زمینه سوء استفاده عده ای فرصت طلب فراهم شده است.

این عده که از گروه های غیررسمی متشکل از برخی معلمان و مشاوران غیر رسمی آموزش و پرورش که عموما فارغ التحصیلان رشته های مهندسی و یا پزشکی میباشند و هیچگونه دوره ی ویژه ای در امر مشاوره تحصیلی ندیده اند، با استفاده از اضطراب والدین و عدم سیاستگذاری مناسب در توسعه مطلوب مدارس خصوصی از سوی وزارت آموزش وپرورش، زمینه های سوءاستفاده از این فضا را به دست آورده اند.

فعالیت این گروه ها با چاپ پوستر و بنر و حتی اگهی های روزنامه ای و تلویزیونی و دعوت از والدین و دانش آموزان برای شرکت در همایش های موفقیت ومشاوره در امر برنامه ریزی کنکور آغاز میگردد. معمولا این دسته از افراد که یا به دلیل مصاحبه های تلوزیونی افرادی معرفی شده اند و یا به دلیل مهارت قوی در امر ارتباطات و همچنین تفاوت جنسیت (به ویژه در مدارس دخترانه) در این همایش چند ساعته سعی در جذب گروهی از شرکت کنندگان برآمده و سپس با مراجعه به مدارس خصوصی که مشکل کمبود دانش آموز را دارند، دانش آموزان جذب شده را به این مدارس معرفی می کنند و در حقیقت با فروش دانش آموزان، درآمدهای کلان برای خود را فراهم می آورند. (این موضوع در دبیرستانهای دخترانه بیشترین فراوانی را دارد.)

جالب توجه مخاطبین عزیز که امروزه در بعضی از مناطق تهران این مشاورین دانش آموزان جذب شده را با رقمی بین ۱ تا ۲ میلیون تومان به مدارس فروخته و برای هر ساعت همراهی خودشان در مدارس نیز رقمی بین ۵۰۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰۰۰ تومان از مدرسه طلب میکنند.

تاکنون هیچ مرجع رسمی تحقیقی در میزان موفقیت مشاوره های ارائه شده از سوی این افراد در دست ندارد ولی اکثر این مشاورین در رزومه خود رتبه های تک رقمی و دورقمی کنکور را اعلام میکنند. این درحالیست که ما همه ساله شاهد موفقیت دانش آموزان کثیری از شهرستانها که به هیچکدام از این مشاورین دسترسی نداشته اند، می باشیم.

ضمن اینکه در چندسال اخیر مواردی از این مشاورین که حتی مدرک کارشناسی در رشته ای را نداشته ولی در بروشورها خود را دکتر معرفی میکنند هم به چشم میخورد.

آسیب جدی تر این تجارت آموزشی این است که با ورود به مدارس به دلیل دارا بودن پشتوانه تعدادی دانش آموز، همه ساله در انتظار گرفتن امتیازات بیشر از مدرسه بوده و در صورت استنکاف مدیران مدارس از خواسته های ایشان با تحریک گروه دانش اموزان و والدین ایشان در مقابل مدرسه و مجموعه آموزشی، بستر خروج دانش اموزان را در سال بعد تحصیلی فراهم نموده و با انعقاد قرارداد فروش با مدرسه ی دیگر دانش آموزان را منتقل می نمایند.

برای اینجانب به عنوان یک فرهنگی که سالیان سال با مدیران محترم مدارس، اولیا و دانش آموزان در ارتباط بوده و از نزدیک شاهد مشکلات ایشان هستم، چند سوال مهم پیش آمده که امیدوارم مسئولان برنامه ریز به آنها بیاندیشند:

۱- چرا اصرار داریم اضطراب ومفاسد کنکور درجامعه باقی بماند؟
۲- آیا تهیه کنندگان محترم رسانه ملی، صلاحیت مشاورینی را که به برنامه های تلوزیونی میکنند، از طریق مراجع معتبر بررسی میکنند؟ چگونه در جامعه ما یک پزشک عمومی و یا یک مهندس متالوژی یا مکانیک، مشاور تحصیلی معرفی میشود؟
۳- برنامه ریزان آموزش و پرورش چرا با اجرای سیاستهای صحیح توسعه، متناسب با اصل ۴۴ و خواسته مقام مظم رهبری، چالشهای اقتصادی و معضل صندلیهای خالی مدارس را حل نمیکنند تا سوء استفاده کنندگان در این رابطه امکان کمتری برای فرصت طلبی داشته باشند؟
۴- چرا مدیران هوشمند آموزش وپرورش به دام این افراد افتاده و به جای حل اساسی مشکل مدرسه به چالشهای خود اضافه میکنند؟
 
۱۳۹۱-۰۷-۲۳ ۱۱:۰۳:۳۷
با تشکر از سایت محترم الف. کارشناس فرهنگی هستم ابتدا از مسئولان محترم سایت درخواست می کنم صفحه ای را برای کاربران درخصوص اقدامات آقای حاجی بابایی وزیر محترم آموزش و پرورش باز تا همکاران فرهنگی نظرات خود را پیرامون مسائل روز آموزش و پرورش مخصوصا اجرای طرح6،3،3 بیان نمایند. فرزندم در سال چهارم متوسطه درس می خواند علنا مدیر مدرسه اعلام می کند دانش اموزان میتوانند فقط یک روز به مدرسه بیایید . یعنی باتوجه مشغله و تدریس معلمان در کلاسهای کنکور اموزشگاههای علمی آزاد، مدرسه و کلاس درس محل استراحت معلمان شود. یا با توجه به کمبود آموزگاران ابتدایی در اغلب شهرستانها و مناطق پایه ششم به مقطع ابتدایی اضافه و آموزش و پرورش مجبور شد از نیروهای قرارداد کار معین (اشتغال آنان در سمت های آموزشی ممنوع میباشد) و یا معاونین آموزشیاستفاده نمایند. مدارس بزرگ شهری با 500 نفر دانش آموز را سر کلاس درس فرستادند . نمونه آموزش و پرورش ناحیه یک ساری. (986941) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۲۳ ۱۳:۵۶:۰۵
با سلام
اينجانب دكتري يكي از رشته هاي علوم پايه و دبير آموزش و پرورش با 19 سال سابق خدمت مي باشم. به نظر اينجانب ، بهتر است همه دوستان علاوه بر ارائه پيشنهاد حذف كنكور، راه مناسبي نيز براي جايگزيني آن پيشنهاد كننند. اينجانب در مخالفت خود با حذف كنكور چند دليل دارم.1- با توجه به عدم نظارت دقيق بر اساتيد دانشگاه ها و آزادي زياد (در حق مطلق) دانشگاه ها كه همين چندي پيش در موضوع مصاحبه دانشجويان ورودي دكتري رخ داد، در صورت حذف كنكور، اوضاع از اين هم بدتر خواهد شد. 2- اگر كنكور حذف شود، دانش آموزان و موسسات تمام تلاش و تمركز خود را بر مطالعه سوالات تشريحي گذاشته و در نتيجه تعداد زيادي معدل 20 خواهيم داشت و باز هم همان رقابت و استرس و كلاس خصوصي و..... 3- در حاليكه بسياري از نهاد هاي دولتي و غير دولتي(حتي سازمان صدا و سيما و برخي نهاد هاي انقلابي و....) از راه آزمون هاي آمادگي كنكور و فروش جزوات و ...به دنبال درآمدزايي هستند ديگر راهي يراي حذف كنكور وجود ندارد
با تشكر فراوان (987074) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۷-۲۳ ۱۶:۲۰:۳۲
دقیقا من هم به عنوان یک فرهنگی با درخواست همکار محترم جهت ایجاد این صفحه موافقم این نه تنها خواست بسیاری از فرهنگیان است بلکه یک ضرورت است که سیاست های اخیر آموزش وپرورش با دقت وحساسیت بر رسی شود ومسلما شایسته ترین ها برای این بر رسی آموزگاران ومدیران وکارشناسان آموزش رورشند .اما در کمال تاسف هیچ کس پای سخن خواست ودرد دل معلمین که مجریان اصلی طرح های رنگارنگ وفشرده واکثرا غیر کارشناسی آموزش وپرورش است نمی نشیند ومتاسفانه سر درگمی ناشی از طرح های گوناگون ونا همگون که با سرعت یکی پس از دیگری ارائه می شوند معلمین را خسته کرده و هیچ فریاد رسی هم نیست اگر وضع بع این منوال پیش برود که شاهد آنیم آن چنان ضربه ای به پیکر آموزش وپرورش خواهد خورد که سالها ی سال قادر به جبران آن نخواهیم بود !! (987172) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۷-۲۳ ۱۶:۲۲:۲۱
دقیقا من هم به عنوان یک فرهنگی با درخواست همکار محترم جهت ایجاد این صفحه موافقم این نه تنها خواست بسیاری از فرهنگیان است بلکه یک ضرورت است که سیاست های اخیر آموزش وپرورش با دقت وحساسیت بر رسی شود ومسلما شایسته ترین ها برای این بر رسی آموزگاران ومدیران وکارشناسان آموزش و پرورشند .اما در کمال تاسف هیچ کس پای سخن خواست ودرد دل معلمین که مجریان اصلی طرح های رنگارنگ وفشرده واکثرا غیر کارشناسی آموزش وپرورش است نمی نشیند ومتاسفانه سر درگمی ناشی از طرح های گوناگون ونا همگون که با سرعت یکی پس از دیگری ارائه می شوند معلمین را خسته کرده و هیچ فریاد رسی هم نیست اگر وضع بع این منوال پیش برود که شاهد آنیم آن چنان ضربه ای به پیکر آموزش وپرورش خواهد خورد که سالها ی سال قادر به جبران آن نخواهیم بود !! (987175) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۲۳ ۱۷:۱۷:۰۰
ضمن تاييد گفته اين همكار فرهنگي، از طرح هاي من درآوردي آقاي وزير اجراي طرح مجتمع سازي مدارس (نه ساخت ساختمان) است. يعني در هر محدوده يا محله يك مدرسه دبستان و راهنمايي و دبيرستان اسم يك مجتمع را مي گيرند كه براي راس اين سه تا مدرسه يك مدير مجتمع هم گذاشته مي شود. اين طرح بصورت محدود سال قبل در منطقه 2 تهران اجرا شد و شكست خورد اما از اين هفته و يا حضور رئـِس جديد آموزش و پروش منطقه 2 تهران (دكتر! مرتضايي)، مي خواهند دوباره بيازمايند و دستور اجرا داده اند. درحاليكه 100% مديران و بسياري از كارشناسان منطقه با اين طرح مخالفند و شايد مابقي هم جرات مخالفت نمي كنند يا مخالفت شان را بيفايده مي دانند. تورو خدا يه فكري براي كيفيت آموزش بكنيد اينها بيشتر مديران را بجان هم مي اندازد و كيفيت فدا مي شود (987203) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۷-۲۳ ۲۱:۰۹:۱۸
در دنیای امروز و وضعیت فعلی ایران، عاقبت درس خواندن چیست؟ نتیجه اینهمه کتاب خواندن، هزینه کردن و صرف کردن عمر چیست؟ بی کاری؟ با هزار پارتی بازی، بدست آوردن یک شغل با درآمد بخور ونمیر ؟ و یا برای ادامه تحصیل رهسپارغربت شدن و آواره شدن؟

تا کی می خواهیم سر خودمان را گول بزنیم؟ تا کی می خواهیم فرزندانمان را با سراب تحصیلات عالیه بزرگ کنیم؟ تا کی باید عده ای سودجو از تصمیمات غلط و احساسی ما کیسه هایشان پر کنند؟

کمی به این پرسش ها فکر کنید. (987278) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۷-۲۳ ۱۱:۰۹:۲۲
اجرای قانون حذف کنکور همین عدالت آموزش نصفه نیمه ای رو هم که داریم از بین میبره!!!

چراکه ما یک سری دانشگاه و یک سری رشتۀ پر متقاضی داریم که اکثریت قریب به اتفاق دانش آموزان و از آنها شدیدتر والدینشان خواهان کسب آنها هستند و حالا اگه کنکور نباشه چه وضعی پیش میاد؟؟؟؟؟ (986946) (alef-1)
 
یک دبیر مناطق روستایی
۱۳۹۱-۰۷-۲۳ ۱۳:۰۱:۱۲
کاملا با نضر شما موافقم
ضمنا در مناطق روستایی والدین کمتر به فکر کنکور هستند تا بچه هایشان را اماده کنند
و بیشتر بچه های روستایی از سالهای اخر دبیرستان به فکر درس می افتند با یک سال پشت کنکور ماندن فقر فرهنگی خانواده را جبران می کنند اما اگر کنکور حذف شود دیگر انها نمی توانند جبران کنند (987030) (alef-1)
 
خواننده
۱۳۹۱-۰۷-۲۳ ۲۰:۰۱:۳۴
فقر فرهنگی مدارس ما ناشی از بی سوادی خیل بی شماری از این دبیران آموزش و پرورش است! همین دبیر محترم یک غلط املایی فاحش در این سه خط نوشته دارد! پس این دانش آموزان نیاز به کلاس کنکور و چه چه دارند!
قارغ التحصیلان رشته های مهندسی و پزشکی جز استعدادهای برتر این مملکت هستند و فارغ التحصیل شدن هر کدام از آنان میلیون ها تومان هزینه برای دولت و ملت دارد! ولی وقتی شغلی مرتبط پیدا نمی کنند این بهترین شیوه برای تامین هزینه های زندگی است!
این چرخه معیوب وقتی متوقف می شود که معلمی شغلی آبرومند محسوب شود و معلمان رسمی از بین بهترین ها ی یک کشور انتخاب شوند! (987247) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۷-۲۴ ۱۸:۴۰:۳۸
عزیزم اشتباه تایپی است (988198) (alef-4)
 
یک دبیر مناطق روستایی
۱۳۹۱-۰۷-۲۴ ۱۸:۴۹:۴۸
این یک اشتباه تایپی است
بنده در کنکور رتبه سه رقمی اوردم و با بهترین معدل فارغ التحصیل شدم
خودت هم که "فارغ التحصیل " را اشتباه نوشتی عزیزم (988207) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۷-۲۳ ۲۱:۱۲:۵۶
دوست معلم من. چرا نظر را نضر نوشته ای؟ از شما بعید است. (987282) (alef-4)
 
دوست
۱۳۹۱-۰۷-۲۴ ۱۳:۱۳:۴۷
شما از کجا می دونی ایشون معلمه یا خودشو معلم جازده؟ (987742) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۷-۲۴ ۱۸:۴۴:۱۶
عزیزم شما که با کامپیوتر ( به اصطلاح رایانه ) سر کار داری حتما معنی اشتباه تایپی را می دانی
مفهوم را بچسب (988204) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۷-۲۳ ۱۶:۴۲:۱۶
کاملا با نظر شما مخالفم معلومه شما هیچ اطلاعی از نحوه گزینش دانشگاهها در سایر کشورهای دنیا ندارید . مگر در چند کشور دنیا کنکور وجود دارد ؟ در چند کشور دنیا متقاضیان دانشگاهها با ظرفیت دانشگاهی مطابقت دارد ؟ چند کشور از این نوع کشورها جهت حل مشکل از کنکور استفاده میکنند؟ برادر عزیز حتما مدل گزینش دانشجو در دانشگاههای معتبر دنیا را بررسی کنید ودید مناسبتر -منطقی تر و لمی تر از عدالت اموزشی داشته باشید . (987187) (alef-4)
 
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۲۳ ۱۱:۱۰:۲۵
خيلي از مقاله دقيق و به روز شما سپاسگزارم. جاي بسي تحسين دارد كه شما مشكلات روز مملكت را ايطور موشكافانه بي هيچ سانسوري بيان ميكنيد. (986947) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۲۳ ۱۱:۳۳:۰۱
1-اشتغال زایی دارد.
2-توزیع درآمد از قشر دارا به سایر اقشار دارد.
3-کنکور نباشد، رقابت مدارس بیشتر می شود. در نتیجه دریافت وجوه بیشتر می شود.
4-رقابت برای آینده بهتر قابل حذف نیست. بالاخره یک عده هم از درآمد ناشی از این رقابت بهره می برند.
5-مردم پولهایشان را کجا خرج کنند بهتر از آموزش فرزندان. (986959) (alef-1)
 
Switzerland
۱۳۹۱-۰۷-۲۳ ۱۵:۳۶:۱۲
1- برنامه ریزی می خواهد
2- توزیع عادلانه ثروت می خواهد (باید در آمد سالیانه خانواده را در نظر گرفت)
3- فضا و امکانات نیاز دارد نه دانشگاه بی کیفیت و اساتید حریص که فقط دنبال پول بیشتر هستند.
4- رقابت منصفانه نه راند خواری و بر اساس پول بیشتر
5- در راه پر کردن خزانه ملی برای بالا رفتن ارزش پول ملی (مانند آلمان و بسیاری از کشور های اروپایی) تا همه از آن بهره مند شوند. نه افزایش نقدینگی (987137) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۲۳ ۱۱:۳۶:۴۴
دولت باید سیاستگذار و ناظر باشد. اجرای آموزش و پرورش فرزندان را به مردم واگذار کند. هر کسی از سیاست تخطی کرد، مجوزش باطل شود. مانند بهداشت، مطبوعات، سینما، صنعت، فوتبال. (986963) (alef-1)
 
رضا
Netherlands
۱۳۹۱-۰۷-۲۴ ۰۰:۴۸:۲۱
نه بهداشت, نه مطبوعات, نه سینما, نه صنعت و نه فوتبال درست حسابی داریم همش هم زیر نظر دولت (987369) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۲۳ ۱۱:۵۶:۱۶
وزارت آموزش و پرورش ما جمعیتی در حد 14 میلیون نفر یعنی جمعیت یک کشور متوسط همواره از بی برنامگی رنج برده همیشه ضعیف ترین و بی اهمیت ترین مدیران و وزرا واسه این وزارت خونه بوده می خواستید غیر از این بشه معلمها هم که روزی از بهترین فارق التحصیلان دانشگاهی بودن حالا همه حق التدریسی و معلمی هم جز کم جذبه ترین مشاغل در کشور ای بابا از کجاش بگم اخه .... (986977) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۷-۲۴ ۱۰:۱۰:۰۶
من بعنوان یک فرهنگی با سابقه با نظر شما موافقم به استثنا اقای دکتر نجفی که انصافا بهترین وزیر بعد از انقلاب بود .حیف که از ایشان استفاده نشده ولی در تمامی دورانها وزیر اموزش وپرورشضعیف ترین وزیر کابینه بوده در حال حاضر که .............. امیدواریم دولت بعد به صورت جدی تر وکارشناسانه تر اموزش وپرورش را ببینه وبچه های مردم موش آزمایشگاهی نشوند. (987525) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۷-۲۳ ۱۲:۱۵:۱۱
یادش به خیر قبلا از امتیازات قانون اساسی ما مجانی بودن تحصیلات تا انتهای متوسطه بود ولی امروز از اول ابتدایی و قبل از آن مبالغ فضایی دریافت میشه تازه زمان ما هر خانواده 5 نا بچه داشت که همه مجانی درس خوندن ولی حالا تو 5 تا خونواده 1 بچه هست که همه خانواده باید پولاشونو بزارن رو هم بره مدرسه!!! تازه تو کتابامون نوشته بودن زمان خسرو پرویز یه پینه دوز رفته بود پیش شاه التماس میکرد بزار بچم درس بخونه اون شاه احمق هم فکر راه انداختن مدارس غیر انتفاعی رو نکرد و بودجه میلیاردی !!!!! رو از دست داد!!!. خوب شد منقرض شدن! (986991) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۲۳ ۱۴:۴۴:۳۱
سلام
راستش تا آنجاییکه من میدانم خسرو پرویز نبود بلکه انوشیروان بود (987098) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۷-۲۳ ۱۲:۵۵:۲۸
متاسفانه نه تنها کنکور حذف نشده بلکه از اول اپتدایی تا دوره دکترا کلاس تست دایر شده و بچه هایمان فقط یاد می گیرند با مسائل آماده با چهار جواب که یکی از آنها درست است روبرو شوند.
بعد نخبه های بی کار معضل جامعه می شود.ظاهرا همه گرفتار این سیل (روش آموزش) شده ایم .

در عالم واقعی که فرزندانمان بعد از فارغ التحصیلی با آن مواجه می شوند دیگر مسئله آما ده با چهار جواب که یکی از آنها صحیح هستند رو برو نیستند. آنها باید
1-مشکل خود را به صورت مسئله تبدیل کنند در حالیکه هر لحظه قادر به اصلاح آنه هم باشند.
2- جواب آماده وجود ندارد وباید خودشان جوابها را پبدا کنند که البته یک جواب نیز وجود ندارد و جوابهای در ست تابع شرایط مختلف هستند که با زما ن تغییر می کنند.


ما کی بچه های را برای این چنین جامعه ای آماده می کنیم.
کلی پول خرج می کنیم که یک عده دلال دروس سالهای آتی را یک یا دو سال زودتر به بچه هایمان آموزش دهیم در حالیکه در سهای سال جاری خود را بصورت عمقی متوجه نشده اند.


چقدر هزینه برای کلاسهای خارج از مدرسه می کنیم؟
چرا در کلاس همان هزینه را نمی کنیم.


راه حل.

علاقه مندترین و با سوادترین افراد کشور با بیشترین حقوق باید جذب آموزش و پرورش گردد و بچه هایمان را از اول دانشجو تربیت کنیم. (987027) (alef-1)
 
Switzerland
۱۳۹۱-۰۷-۲۳ ۱۵:۴۸:۴۹
فرض کنید چنین شد و همه شدند دانشجوی دکتری و خانم و آقای دکتر در همه رشته های و به هم گفتند دکتر، بعدش چکار کنیم.

راه حل:
در همه رشته ها صادرات دکتر خواهیم داشت .
راه حل بهتر:
صادرات دانشجو در مقطع فوق لیسانس و دکتری بهتر است چون هزینه آموزش کمتری دارد.
راه حل باز هم بهتر:
صادرات دیپلمه بهتر است.

کشوری که برنامه ریزی جامع ندارد با این روشها راه به جایی نمی برد هیچ می دانید چرا اروپا یا آمریکا همه ساله مهاجر می گیرد ولی بعضی مواقع تعدادشان را کم و زیاد می کند؟ (987144) (alef-4)
 
.....
۱۳۹۱-۰۷-۲۳ ۲۰:۲۵:۳۰
کاملا موافقم که معلم جهت تدریس نباید نگرانی اقتصادی داشته باشد ...اما همین اکثر مردمند که با کوچک ترین تحرکی در معیشت و حقوق معلم هیاهو راه می اندازند...



آیا مشکل حل می شود؟!!! (987258) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۷-۲۴ ۱۰:۱۲:۲۶
احسنت میدونید این موسسات وآموزشگاههای تست و کنکور و کتابهای کمک درسی ورقابت مدارس غیر دولتی با هم چه بر سر بچه های ما داره میاره .البته ممنون از مسئولین که با صدور بخشنامه هایی در صدد جلوگیری از رشد قارچی ورقابت مدارس هستند (987527) (alef-4)
 
مسعود
France
۱۳۹۱-۰۷-۲۳ ۱۵:۳۲:۰۱
هیچ وقت از خیانتی که مشاور مدرسه ما در حق ما دانش آموزان کرد نمی گذرم! در نهایت با کمک پدرم تصمیم گرفتم و به جای انتخاب رشته با دید چشم و هم چشمی مشاور، که می خواست مرا از علاقه ام که اقتصاد بود دور کند و به خواندن عمران بفرستد تا از رشته من و دیگر دانش آموزان برای بهبود شهرت خود استفاده کند، به دنبال علاقه ام رفتم و امروز از زندگی خود رضایت دارم. گرچه به شدت غم نان دارم! (987135) (alef-4)
 
معلم
۱۳۹۱-۰۷-۲۳ ۱۶:۱۹:۲۰
خرید وفروش دانش اموز فقط در دیرستانها نیست . تو مقطع ابتدایی وراهنمایی هم بضعی از مربیان ومدیر ان مهد کودکها و اموزگاران مقطع پایانی دوره ابتدایی که خانواده ها به ایشان اعتماد دارند با انعقادقرارداد با بعضی از مدارس غیر
دولتی نسبت به معرفی شاگرد وگرفتن وجه اقدام میکنند به ویژه در مناطق شمالی شهرها (987170) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۷-۲۳ ۱۶:۲۰:۳۷
همه این مشکلات به دلیل برنامه ریزی غلط دست اندرکارانه (987173) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۷-۲۳ ۱۶:۲۸:۲۶
تو رو خدا یکی به داد معلما با این بلبشوی آموزش وپرورش برسه یکی ما رو از دست این وزیر نجات بده بابا 24 ساعت تدریس که بیشتر نیست اما روز به روز کتاب و مباحث درسی جدید اضافه میشه !!! این همه را کجای این زمان جا بدیم ؟!! (987180) (alef-4)
 
United States
۱۳۹۱-۰۷-۲۳ ۱۶:۵۷:۵۳
آیامسئولان اموزش وپرورش اطلاع دارند؟ چرا با برنامه صحیح حمایتی مشکل صندلیهای خالی مدارس را حل نمیکنند . که بچه ها ی ما تبدیل به کالا نشن؟ (987198) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۷-۲۳ ۱۹:۴۴:۱۸
باید آفرین گفت به همت و دغدغه فرهنگی محترم نویسنده مقاله
اما آنچه بنده میخواهم به آن اشاره کنم سیل عجیب و غریب متقاضی تحصیلات در ایران است که بی گمان هیچ کجا اینگونه نیست. عطش(بخوانید بی برنامگی و بی فکری) ملت ما در ورود به دانشگاه تا مقطع آخر واقعا عجیب است و نه تنها مبارک نیست بلکه بسیار هم نامبارک است و دقیقا نشاندهنده ضعف فرهنگی ما و عقب افتادگی دولت است.
شکی نیست که نظام آموزشی کشور از اول ابتدایی تا خود دکتری تنها فقط در بحث آموزش پزشکی تا حدودی مناسب است و بقیه کاملا داغان است. تا کی ما باید راه غلط را ادامه دهیم؟ دلیل اشتیاق بی ربط مردم ما به دانشگاه و مدرک چیه؟ چه لزومی داره همه مهندس باشند؟ دکتر باشند؟ چرا کسی استعدادهای خود را نمی شناسد؟ چرا هیچ متخصصی نداریم؟ نه پزشک ماهر داریم و نه مهندس ماهر و نه حتی کارگر و کشاورز ماهر. داریم کجا میریویم خدا میداند... (987237) (alef-4)
 
بهرام
United States
۱۳۹۱-۰۷-۲۳ ۲۰:۲۹:۳۹
من 23سال سابقه كار در آموزش وپرورش ناحيه يك كرمان دارم بايد به عرض برسانم روزي كه آقاي حاجي بابايي بعنوان وزير انتخاب شد بارقه ي اميد در دل همه ي فرهنگيان دميده شد كه يك وزير از جنس معلم انتخاب شده كه درد مشترك همه ي معلمين و دانش اموزان را ميداند اما افسوس كه بعد از مدتي كوتاه متوجه شديم كه ايشان هم مشكل معلمان را درست درك نكرده چون ايشان چند سالي در مجلس خدمت كرده واصلا گويي معلم نبوده است دردومشكل آموزش وپرورش ريشه ايست كه هيچ كس بجز چند صباحي كه آقاي نجفي وزير بودند ديگران اصلا به آن توجهي نكرده ونميكنندمن، معلمي كه در سال 1391باتورم (خودتان حدس بزنيد)دست وپنجه نرم ميكنم وقتي بعد از گذشت 4ماه از اول سال برايم حكم جديد ميزنند و فقط 50000هزارتومان به حقوقم اضافه ميشود،به نظر شما آدم منصف ،چيكار بايد انجام بدهم كه در پايان ماه فقط بتوانم نان خشك وخالي براي فرزندانم تامين كنم .راه ديگري جز اين ميماند كه در كلاس درس درست درس ندهم وبگويم هر كس خواست بيايد در كلاس هاي فوق برنامه شركت كند و هر چقدر زورم رسيد از دانش آموزان بگيرم، من معلم كه مثل ساير كارمندان منابع مالي وامكانات فراوان در اختيار ندارم كه رييس فلان شركت بعنوان ....... در پايان هر ماه مبلغي بعنوان پاداش به من بدهند ويا مثل فلان كارمند كه فقط به خاطر زدن يك امضا زير برگه كلي شيريني دريافت كنم ،من نه ميتوانم از صندلي هاي مدرسه در پايان روز زير بغل بزنم ببرم ونه تخته سياه ويا سفيد ويا اگر در مدارس خاص باشم تخته هوشمند را ، پس تنها راه اين ميماند كه بروم وسر بچه هاي كساني كه اينگونه از مردم پول ميگيرند والبته درس خوان هم نيستند با انواع ترفند ها كلاه بذارم و مركز مشاوره داير كنم والا ماشائ الله اينست كه آموزش وپرورش ما شده است مثل ساير ارگانها شكم سير كن وتا اين باشد اوضاع مدارس ما روز به روز خراب و خرابتر خواهد شد!!!!! (987262) (alef-4)
 
احسان .م
۱۳۹۱-۰۷-۲۳ ۲۰:۳۸:۵۴
سلام از ال 87 شروع به تدریس در کلاس کنکور ها کرده ام و اکنون با بسیاری از مدارس قوی ارتباط دارم.
معضل اصلی آموزش و پرورش بی کفایتی و کم تخصصی مسئولین آموزش و پرورش و عدم تدبیر در مسائل است.در پشت ایده هایشان هیچ راهکار اجرایی نیست.تصمیم های این عزیزان در هیچ کشور موفقی پیدا نمی شود ... این ها حت یک کتاب دیفرانسیل را نمی توانند عوض کنند چه برسد به غییر در ساختار...! (987263) (alef-4)
 
شهرام///////////////////////////
۱۳۹۱-۰۷-۲۳ ۲۳:۵۹:۱۷
آقای عزیزی فکر میکنید اگه کنکور برداشته بشه دیگه خبری از فساد و اضطراب نیست
چه تظمینی میدید این فساد یقه معلم هارو نگیره.

چه تضمینی میدید که دیگه اضطراب چند ماهه به اضطراب چند ساله تبدیل نشه.

میدونم خیلی مزایا داره شما راست میگد اما فکر کردید بچه های تهران با بچه های شهرستانهای دور افتاده از لحاظ آموزشی یکجور نیستند.

باور کنید من خودم دل خوشی از کنکور ندارم اما اینطرف قضیه رو هم باید دید. (987361) (alef-4)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۲۴ ۰۸:۱۵:۴۲
من با این نظر که معلمان باید از لحاظ اقتصادی تامین باشند مخالف نیستم. ولی در حال حاضر یکی از بی سوادترین افراد معلمان هستن.یک شخص تا خودش تحصیلات عالیه نداشته باشد نمیتواند به بی سواد بودن معلمان در ایران پی ببرد.به جرات میتوانم قسم بخورم خیلی از معلم ها بعد از اینکه دروه تربیت معلم( اصولا این دوره حکم آموزش را در زمینه معلمی دارد و چیز زیادی به معلوامتشان اضافه نمیشود) که فکر کنم مدرک فوق دیپلم به آنها اعطا میشه ، سالیانه حتی یک کتاب هم نمیخوانند.ما در فامیل و آشناها معلم زیاد داریم...واقعا از لحاظ علمی بسیار پایین هستند. به نظر من باید در همه مشاغل هر چند سال یکبار صلاحیت آن شخص دوباره مورد بررسی قرار بگیرد.مانند گواهینامه که مدت اعتبار دارد. هرچند مشکلات ما بیش از این حرف هاست. (987424) (alef-4)
 
یک مشاور
۱۳۹۱-۰۷-۲۴ ۰۹:۱۷:۵۹
سلام
قطعا سیستم تنبل پرور آموزش و پرورش ایران باعث اسن قضیه شده
مطمئنا مشاورین که مداریک مهندسی و دکتری دارند بهتر از هر معلمی راه و چاه موفقیت را میداند
با قسمتی از صحبت حرف شما در مورد فروش دانش آموز موافقم و این رفتار را قبیحانه میپنداریم اما نباید کار قدرتمند یه عده ای راندیده گرفت
لزوما هر کسی که کارشناسی مشاوره دارد و حتی ارشد یا دکتری مشاور مناسبی برای کنکور نیست
شما یکی از اساتید مشاوره را برای مناظره با یکی از مشاران معمولی دعوت کنید و مشخصا مشاور معمولی آژاد او را قورت میدهد
و خود میدانید کشور ما کشور ساختارهای غلط است
وقتی در کشور ما رئیس جمهور دکترای عمران و رئیس سازمان محیط زیست مهندسی عمران خوانده باشد دیگر از بقیه چه انتظار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
این را هم در نظر بگیرید که اموزش و پرورش تنبل پرور ما هیچ فرقی بین خوب و بد ماجرا نمیگذارد پس چگونه یک فرد در این سیستم بسته رشد میکند
با
ریا
دروغ
تزویر
دو به هم زنی
و..... (987468) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۷-۲۴ ۰۹:۲۱:۵۳
دمت گرم بهرام عزيز . دل منهم از دست اين موضوع خونه خونه . بخدا هرچي درميارم بايد به اين اموزشگاه ها و معلم هاي طماع بدهم بيچاره شدم بيچاره . نامرد ها جايي انگشت گذاشته اند كه هيچ كاري نميشه كرد مهر فرزندي و ترس از كوتاهي در مورد آينده انها ، دست و بال ما را بسته و برده و نوكر اين موسسه هاي بي مصرف و معلم نما هاي طماع شده ايم . (987473) (alef-4)
 
غریب آشنا
۱۳۹۱-۰۷-۲۴ ۰۹:۳۳:۵۲
برای سیستم 3 3 6 کدام نظرات کارشناسی ارایه شد؟ شک نکنید این سیستم هم مثل سیستم تعطیلی 5 شنبه ها ، دلایل آموزشی ندارد. تصمیم گیری های حساس را باید و الزاماً کارشناسان و خبرگان انجام دهند. نتایج اقتصادی کارشناسان فعلی در زمینه صنعت و تجارت مستند خوبی است برای آینده تصمیم گیریهای آموزشی. (987482) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۲۴ ۰۹:۴۸:۲۶
پدر پول بسوزه ......................................... (987498) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۲۴ ۱۴:۰۷:۵۷
اگر کنکور حذف شود مشکل دوجندان که هیچ هزاران هزار چندان می شود عده ایی پول دار با پول خود بچه های بی استعداد خود را به مدارج با لایی می رساند و عده ایی که نمی توانند پولی خرج فرزندان با استعداد خود کنند ان فرزندان با استعداد به جایی نمی رسند و دوباره همان بی استعدادها با مدارک پولی بدون علم در مسند جامع تکیه می زنند و روز بروز وضع ما از اینکه هست بد تر می شود (987837) (alef-4)
 
رها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۲۴ ۲۱:۳۵:۳۲
در دوره دکتری برای یک فرصت تحقیقاتی به خارج از ایران رفتم و همکاری ام با آن دانشگاه طول کشید. برایم دعوت نامه فوق دکتری آمد و آمدم ایران دفاع کردم و رفتم. و دیگه ماندگار شدم!

یادم آمد که نذر کرده بودم اگر در علم به جایی راه ببرم، به نقطه ای محروم در ایران خدمت کنم. محروم که نه، ولی برای استادی دانشگاه دولتی برگشتم ایران.
یک ترم درس دادم،،فقط یک ترم، و یکروز بردیم و شکستم ... از بس که دیدم کسی به کسی نیست و همه فقط به دنبال پست و مقام هستن و نه دانشجو راه بجایی میبرد و نه من بلد بودم با پرورویی حقشان را بگیرم...و برگشتم.

وقتی از ایران خارج شدم، بی اختیار شروع به گریه کردم، خانمی آلمانی ازم پرسید: برای چی گریه میکنی؟ در دل گفتم برای مردمم...برای مردم کشورم...

نمیدانم حق را به آن معلمین بدبخت بدهم که مسلما با شرایط بسیار وحشتناک کاری دست و پا میزنند، یا برای خانواده هایی که امیدهایشان را بدست آنها میسپارند....

حلال کنید ما را.... (988344) (alef-4)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.