نظر منتشر شده
۱۶۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 289938
«خرید خودروی صفر ممنوع»، کمپینی برای گرانی
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰
کمپین "خرید خودروی صفر ممنوع" با هدف مقابله با افزایش قیمت خودرو ایجاد شده است، ولی به نظر می رسد، عملی شدن شعار این کمپین با شرایطی که بازار و صنعت انحصاری خودروی کشور دارد، در نهایت به افزایش قیمت خودرو بینجامد.

به گزارش تسنیم، "خرید خودرو صفر ممنوع " عنوان کمپینی است که هفته‌های اخیر در شبکه‌های مجازی و فضای سایبری تشکیل شده است. هدف اصلی این کمپین ترغیب مردم به نخریدن خودروهای داخلی است. افرادی که در این گروه ها عضویت دارند در هفته های اخیر این پیام را مخابره می کنند که "خودرو نخرید تا ارزان شود "؛ فعالان این گروه ها معتقدند خودروهای موجود در بازار بدون هیچ دلیلی گران بوده و مردم باید برای کاهش قیمت‌ها از خرید‌ آنها جلوگیری کنند.

کمپین نه به خرید خودرو زمانی با استقبال مردم در جامعه رو به رو شد که خودروسازان داخلی بر طبل گرانی کوبیدند آنهم زمانی که نتایج مذاکرات هسته ای اعلام شد و مردم در انتظار کاهش قیمت‌ها بعد از توافق هسته ای بودند!

هر چند تشکیل این کمپین ها در شبکه‌های اجتماعی موضوع جدیدی نیست اما فعالیت گسترده کمپین "خرید خودروی صفر ممنوع" باعث شده تا این پرسش مطرح شود که آیا نخریدن خودروهای داخلی منجر به کاهش قیمت و یا جلوگیری از افزایش قیمت‌ خودرو خواهد شد؟

به نظر می‌رسد اینگونه موضع‌گیری ها تأثیر چندانی در تغییر قیمت خودرو نداشته باشند زیرا در نهایت خریداران بعد از وقفه چند ماهه بنا به نیازهای خود مجبور به خرید خودرو می شوند و حتی می توان پیش بینی کرد بعد از رکود چندماهه، بازار با انبوه تقاضای انباشته مواجه شده و در نهایت قیمت‌های بازار هم روند افزایشی را تجربه کند.

نباید این نکته را نادیده گرفت که هنوز سهم زیادی از بازار خودروی کشور در انحصار دو شرکت خودروساز قرار دارد که اقدامات این شرکت ها نقش زیادی را در تغییرات قیمتی انواع محصولات در بازار دارد. بنابراین نخریدن محصولات این دو شرکت را نمی توان راه علاج بی سامانی قیمت خودرو در بازار دانست چرا که قیمت‌ها انحصاری و تاحدی دولتی تعیین می شود، بلکه مسئولان باید با سیاست گذاری های مناسب مانع افزایش غیر اصولی قیمت خودرو شده و اقدامات لازم را برای حمایت از مصرف کنندگان انجام دهند.

درحالی پنج ماه از سال ۹۴ می‌گذرد که بازار خودرو همچنان با بلاتکلیفی روبه رو بوده و اظهارات متفاوتی در مورد سرنوشت قیمت آن اعلام می‌شود. این در حالی است که مردم با امید به نتایج مثبت مذاکرات هسته ای و تأثیر آن بر کاهش قیمت خودرو از ماه قبل دست از خرید کشیده اند ولی این انتظار با اعلام نتایج مذاکرات به سر رسید زیرا شرکت های خودروساز با اعلام اینکه هزینه های تولید افزایش پیدا کرده از ارسال درخواست‌های افزایش قیمت محصولات خود به شورای رقابت خبر دادند.

هرچند خودروسازان درخواست افزایش مجدد قیمت ها را به شورای رقابت ارسال کردند ولی این شورا ماه هاست جلسه‌ای نداشته و علت آنهم عدم معرفی اعضای جدید از سوی سه قوه است و همین موضوع عاملی شده تا بازار قیمت خودرو همچنان بلاتکلیف باشد.

برخی کارشناسان و فعالان بازار خودرو معتقدند که دولت برای تعیین تکلیف قیمت خودرو با همکاری دستگاه های مربوطه باید وارد عمل شود زیرا هنوز تکلیف مردم و خودروسازان در سرنوشت قیمت خودرو نامشخص است و این امر خود بر التهابات بازار می افزاید.

دولت برای مدیریت قیمت خودرو باید با رقابتی شدن بازار ضمن ملزم کردن خودروسازان به تولید محصولات متنوع و با کیفیت حمایت های لازم را برای کاهش هزینه های تولید در کشور انجام دهد تا در نهایت قیمت گذاری این صنعت ساماندهی پیدا کرده و خریداران و خودروسازان از بلاتکلیفی خارج شوند.

وضعیت فعلی خودروی داخلی و کیفیت پایین آن به طور حتم برای مردم و مسئولان پوشیده نیست اما آنچه که نباید مورد غفلت قرار گیرد این است که تحریم خرید خودروی تولید داخل در حالی از سوی برخی تبلیغ می شود که هم اکنون اقتصاد ایران نیازمند حمایت از تولید داخل است.

کمپین هایی از قبیل منع خرید خودروی صفر هر چند با این هدف راه اندازی می شود که حق مشتری است که در ازای پرداخت وجه بالا کالای با کیفیت خریداری کند ولی نباید موجب تخریب تولید داخل هم شود.

از همین رو خودروسازان و مردان شماره یک صنعت ایران باید از این قبیل پیام ها عبرت گرفته و با جدی گرفتن این هشدارها دست به کار شوند. امید می رود مردم ایران شاهد روزی باشند که خودروی داخلی با کیفیت بالا و قیمت مناسب را بخرند.
 
کلمات کلیدی : کمپین، خودرو
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۰:۳۶:۰۸
بجون مادرم پراید با تمام سهم ویژه قیمتی بیشتر از12میلیون تومان نیست ملت جون عزیزتون نخرید
مردم نخرید (3127046) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۲۰:۵۴:۲۴
قیمت واقعی پراید 6 میلیون هست عزیز جان

مردم قدرت خرید ندارد هر زمان قیمت خودرو یک سوم شد مردم توان خرید می یابند (3128620) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۸ ۲۰:۵۲:۱۱
آقا چرا قسم می خوری ؟
نمی خریم دیگه ....!!! (3175933) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۳:۰۸:۵۹
خودرو صفربی کیفیت نمیخرم همگی نخرید. (3181041) (alef-11)
 
جواد
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۰:۴۳:۴۰
مردان شماره یک صنعت ایران باید از این قبیل پیام ها عبرت گرفته و با جدی گرفتن این هشدارها دست به کار شوند . شاید ! (3127063) (alef-11)
 
یکنفر از مردم
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۰:۴۶:۵۵
سزای گرانفروش نخریدن است. (3127068) (alef-11)
 
مصطفی
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۰:۵۰:۵۱
باسلام. چرا با خرید خودرو بی کیفیت جان خود وخانواده رابخطر بیندازیم ان هم باقیمت 2برابر .تاحالا بهانه تحریم و...بود حالا چرا .خودروسازان اگر راست گویند انالیز قیمت ارائه کنند تامردم وکارشناسان قضاوت کنند. (3127075) (alef-11)
 
یاسر
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۶:۳۹:۳۱
خیلی بیشتر از 2برابر هست دوست من (3181623) (alef-11)
 
اردلان
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۰:۵۸:۱۴
تولید خودروی ملی تقویت شود ولی به چه قیمتی ؟ اولا اگه خودرو ملیه چرا دلار که گرون شد ماشینم گرون شد ؟ مگه تولید داخل نیست ؟ اگه نیست اینقدر خودرو ملی خودرو ملی نگیم . بعدشم این خودروسازان خون مردم رو تو شیشه کرده با این خودروهای بیکیفیت و گرون و بدون امکانات ایمنی و استاندارد مناسب .اینهمه ماشین خارجی ساخته میشه چرا از آنها الگوبرداری نمیکنن ؟ اگه کیفیت خودرو داخلی خوب باشه قیمتشم معقول مردم خودرو داخلی رو با جون ودل میخرن نه با اجبار (3127093) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۸:۵۴:۵۴
در کشوری که عده بسیار زیادی دلال و مصرف کننده هستند و عده خیلی کمی با خون دل به امر تولید اشتغال دارند جز این انتظاری نمیره.با این روحیه تولید ستیزی که در ایران جریان داره به بهبود اقتصاد این کشور امیدی نیست.همه کسانی که در کامنتهای بالا دیگران رو به بایکوت صنعت داخلی تشویق میکنند به زودی ناله سرخواهند داد که فرزندانمون بیکار هستند و شغلی هم نمییابند.مردم عجیبی هستند مردم ایران! (3128437) (alef-11)
 
444
۱۳۹۴-۰۵-۳۰ ۱۲:۳۸:۵۹
اگرکاری هم باشد واسه ما نیست.واسه ارتی داراست پس نباشه بهتره (3129497) (alef-11)
 
444
۱۳۹۴-۰۵-۳۰ ۱۲:۴۱:۰۲
نخرید ای مردم (3129501) (alef-11)
 
الهه
۱۳۹۴-۰۵-۳۰ ۱۷:۰۷:۳۴
همون افراد برن واسه شرکتهای خارجی خودرویی کار کنند حداقل جنس خوب بجا بنجل به مردم بدن تا خودروساز داخلی سر عقل بیاد...مونون زیر بار زور و ظلم به چه قیمت؟ (3129845) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۳:۰۷:۴۴
نه اینکه همه ملت جووناشون تو این دوتا شرکت کار میکنن..میگن حدودا یک میلیون کارگر داره تو کل کشور..که مطمنم دروغه ولی مطمنم این محصولات بی کیفیت تا حالا چند میلیون نفرو بدبخت کرده..از کشته ها بگیر تا مجروح شدن و خسارتهایه مالی انچنانی. (3131812) (alef-11)
 
مجید
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۹:۴۵:۰۳
من هستم... این شعار کمپین ماست . لطفا موافقان بنویسن ...من هم هستم... (3144664) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۱:۰۸:۱۹
با اين حرفها نميشه مردم رو به خريد جنس بنجل و گران ترغبب كرد! (3127119) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۱:۰۸:۵۵
کار خودروسازای داخلی تمامه
مردم مصمم هستن
شرایط فرق کرده (3127122) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۲۱:۵۳:۳۴
خودرو داخلی خیلی بی کیفیت است واقعا نخرید (3136769) (alef-11)
 
رحیم
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۱:۱۳:۱۳
تا زمانیکه ارزان نشود نمیخریم (3127134) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۱:۱۳:۵۴
به نظر میرسه خودروسازان دنبال شایعه پراکنی در رسانه ها هستن (3127137) (alef-11)
 
کریم
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۱:۲۸:۵۹
با این نظراتتون میخواهید جلو رواج اینگونه کمپین ها رو بگیرید ؟؟ واقعا شما چجور افرادی هستید؟ خدا کنه این فرهنگ رواج پیدا کنه و مردم در رابطه با بسیاری از مسائل روزمره زندگیشون با هم اتفاق نظر پیدا کنن .من مطمئنم اگه این روند ادامه پیدا کنه قیمتها کاهش پیدا میکنه. مطمئنن نویسنده این مقاله از سوی خودروسازها این مقاله رو نوشته نه از سوی مردم ایران زمین .امیدوارم همه مردم ما دید وطن پرستی پیدا کنن . (3127170) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۲:۵۳:۴۹
دولت راحت میتونه پانصدهزار خودروی صفر کم مصرف وارد کنه که مصرف سوختشون حدود ۵ لیتر تا در صد کیلومتر باشه و هم هوا کم آلوده بشه و هم نیاز به بنزین وارداتی نباشه و هم مردم راضی باشن و هم خودروسازها تلنگر بخورند و برن به سمت افزایش کیفیت.
م...... (3127394) (alef-11)
 
حسن
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۵:۳۰:۲۷
آقا کریم کاملا با نظرت موافقم، در ضمن تو متن نوشته که این کمپین باعث گرونی خودرو میشه! آخه یکی نیست بگه وقتی خریداری برای ماشینا نباشه چه طور میخواد قیمت خوردرو گرون بشه؟
مسئولین باید قبول کنن که این تولیدات برازنده یک ایرانی نیست و باید دندون طمع رو بکنن و بندازن کنار.
من خودم از بچگی عاشق ماشین بودم و هستم اما به خاطر قیمت بالا و کیفیت کم ماشینای تولید داخل اصلا میل به خرید خودور صفر ندارم تا درس عبرتی برای خودروسازای بی وجدان و طمع کار باشه. (3127843) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۱:۳۱:۱۵
مگه نون شبه که نباشه از گرسنگی بمیریم
بنده خودم قصد خرید ماشین صفر داشتم پولشم آماده بود ولی بخاطر همراهی با مردم فعلا نمیخرم (3127178) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۲:۴۲:۰۹
احسنت بر شما! (3127361) (alef-11)
 
شهروند
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۴:۴۲:۳۶
دمت گرم ایرانی با غیرت (3127700) (alef-11)
 
یه دلواپس کشور
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۵:۵۲:۱۷
میخواستم یه ال 90 صفر بگیرم یه 405 مدل 84 گرفتم خیلیام خوبه .
همراه هم هستیم (3127897) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۶:۲۸:۵۲
من به بي ماشيني عادت دارم اين هم به سرش.زماني كه ناوگان حمل و نقل عمومي هم وضعيتش مثل خودروهاي داخلي بود از اونا استفاده ميكردم.حالا ديگه وضع اتوبوسها بهتر شده... پس نه به خودروي صفر (3127974) (alef-11)
 
عباس
۱۳۹۴-۰۶-۲۹ ۱۸:۴۵:۰۰
بیست میلیون با بدبختی پس انداز کردم ولی وقتی متوجه این کمپین شدم نخریدم، از اونجایی که دیدم پول دستم بمونه ناپدید میشه، رفتم خیریه برای یک تازه عروس جهاز خریدم... بهترین اتفاقی بود که تو زندگی ام افتاد، حداقل شب اول قبر یه چیزی دستم هست... (3201174) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۱:۳۴:۱۲
چندی قبل کارشناسی در یکی از جراید عنوان کرده بود که دلیل گرانی خود مردم هستند چرا که همین که گفته شد کالایی گران و یا کمیاب می شود مردم برای خرید آن هجوم میبرند و این خود بر گرانی بیشتر دامن میزند اما در کشورهای بیشرفته بدینگونه نیست همینکه کالایی گران شد مردم با نخریدن آن خود باعث تعدیل در قیمت آن می شوند. می خواهم به ایشان بگویم در اینجا ایران است و با دو دو تا چهارتا حساب نمیدهد اینجا چه بخرند چه نخرند گران می شود. (3127186) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۱:۳۵:۲۵
میتوان کمپین تغییر شماره تلفن همراه را هم راه انداخت.
شرکتی که در اکثریت نقاط ایران بی کیفیت ترین خدمات صوتی و اینترنتی را ارائه میدهد. (3127189) (alef-1)
 
ناشناس 100
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۱:۳۶:۳۵
«خرید خودروی صفر ممنوع» (3127194) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۶:۴۳:۳۱
دقیقا کسانی این حرف رو میزنند که اصلا قرار نیست خودرو بخرند (3128019) (alef-11)
 
هموطن
۱۳۹۴-۰۶-۱۶ ۱۴:۳۹:۲۳
نه خیر آغا.......
ما پراید داریم، داشتیم برای پارس ثبت نام میکردیم دست نگه داشتیم. پولمونو ریختیم تو بانک با سود 25 درصد یک ساله. تا یه سال دیگه ماشین نمیخریم. اگه یه سال دیگه وضع به همین منوال بود ماشین خارجی میخریم. (3169849) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۱:۴۲:۱۸
احتمالا یه پولی گرفتی این مطلب رو گذاشتی مردم رو بترسونه. ملت خودشون درک دارند دوست من. وقتی جنس بنجل رو چند برابر میدن دست مردم عاقبتش همینه. (3127210) (alef-1)
 
م س
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۱:۴۳:۲۶
ما نیاز داریم که ماشین بخریم ولی پول مفت نمیدم به این خودروساز ایرانی سوار خر میشم که ماشین نخرم ز ی ماشینی که نمیمیرم این جوری میگن گرون میشه ک بخریم ما نباشیم اونها از گرسنگی میمیرند نخرین تو رو خدا نخرین (3127213) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۳:۲۵:۱۰
افرین به مردم همیشه در کمپین ایران (3127492) (alef-11)
 
vahid
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۳:۵۶:۵۶
درود بر شرف و غيرت شما هموطن عزيز و گرامي (3127569) (alef-11)
 
یک کارگر
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۴:۴۶:۵۰
سلام آفرین بر شما من کارگر با این گرانی با حقوق کم چطوری ماشین بخرم خواهش می کنم نخرین تا حداقل 30 درصد ارزان شود فقط خودرو نیست که خیلی چیزای دیگه هم همینطوره (3127715) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۱:۵۸:۰۱
اینها خودرو ساز نیستند بلکه خودرو بنداز هستند ! (3127251) (alef-11)
 
ایمان
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۱:۵۹:۱۸
این خودرو سازها دیگه خیلی پر رو شدن. فقط بلدن قیمت بالا ببرن. (3127255) (alef-11)
 
هداوندي
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۲:۰۰:۴۲
من خودروي سواري سمند به دليل اينكه خودروي ملي است و به خاطر حمايت از صنعت داخلي خريدم ولي متاسفانه هر قطعه اي كه از اون براي تعمير باز كرديم ديديم چيني هست حتي شيشه بالابر اون و بسيار متاثر شدم و ....؟ (3127261) (alef-11)
 
تقی پریداد
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۲:۰۹:۱۶
کیفیت خودروها پایین قیمت خیلی بالا از وسیله عمومی استفاده شود بهتر است (3127275) (alef-11)
 
کوروش
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۷:۰۱:۴۵
کاملا موافقم پیشنهاد بجایی بود (3128082) (alef-11)
 
متین حسینیان
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۲:۱۷:۲۷
اشتباه شما رسانه ها که اخیرا به این کمپین می پردازید اینه که اصلا قرار نیست مردم خودروی صفر نخرن تا ارزان بشه بلکه مردم دیگه از خریدن خودروی بی کیفیت داخلی پشیمان شدن و منتظر خودروهای استاندارد خارجی هستن ... حالا خودروسازان داخلی قیمت خودرو رو بالا ببرن پایین ببرن هیچ فرقی نمی کنه دیگه مردم از پراید و سایر محصولات بی کیفیت داخلی خسته شدن .... (3127293) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۲:۱۹:۲۲
آیا 35سال حمایت بی چون و چرا از صنعت خودرو کفایت نمی کند که شرکتهای خودرو سازی ایران ارتقا پیدا می کردند همیشه درب روی یک پاشنه نمی جرخد به گقته وزیر صنعت دولت دهم اولین پیکان تولیدی کیفیتی به مراتب بهتر از آخرین پیکان تولیدی داشت !!!!!!!!حنای مسئولین شرکتهای ماشین سازی ایران دیگه رنگی ندارد باید پوست بیندازند و طرحی نو برای ورود به بازارهای جهانی در اندازند (3127298) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۲:۲۹:۲۰
با حرفات میخوای مردم را نامیدکنی.یواش یواش خودروسازان مجبوربه عقب نشینی میشن (3127327) (alef-11)
 
has
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۲:۳۲:۱۲
مردم نمیخرن شما گرون کنید
خود مردم چین تولید خودشون سوار نمیشن اونوقت ما 90 درصد خودروی ملی مون تو چین تولید میشه و اینجا اسمبل میشه اونوقت کلی شرکت تولیدی ورشکسته داریم بعد میگن حمایت از تولید ملی . من شنیدم داره ایرانخودرو بیرون شهر انبار اجاره میکنه دیگه جا نداره واسه خودرو صفرش (3127334) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۲:۴۳:۵۷
سلام ؛ بايد بگونه اي رفتار شود كه پيش خريد معني نداشته باشد . (3127364) (alef-11)
 
arash
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۲:۴۴:۳۲
شرکتای داخلی دارن اشغال تولید میکنن و به خورد مردم بدبخت میدن و جون مردمو میگیرن .کسی نخره ازشون تا به گوه خوری بیوفتن کثافتا. آقا پیامو بذارید ملت بخونن تا کی میخایید سرتونو بکنید زیر برف. مردم دیگه خرفت نیستن ، جنس خوب بدید دست مردم. همه چیزو انحصاری کردن و میگن همینی که هست میخای بخا نمیخای نخا. یه کمپین هم که راه میوفته اینجوری میخایید بی اثرش کنید بجای اینکه همایت کنید شرکتا بیشتر تلاش کنند جنس خوب بسازن. اینجوری شما دارید پشت خودرو سازا رو میگیرید بجای اینکه پشت مردومو بگیرید. دلم خیلی پره . آقا پیامو بذار همه بخونن (3127365) (alef-11)
 
ناصر
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۲:۵۱:۰۸
آقا نخرید واقعا بی کیفیت اند و هروقت که بری نمایندگی هاشون (خودروسازها) قطعه ندارد (3127380) (alef-11)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۲:۵۱:۳۲
اقتصادی که توش مردم هیچ گونه دخل و تصرفی نداره همون بهتر که نباشه . (مردم نخرید نخرید نخرید) (3127381) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۲:۵۵:۰۲
آبروی ایران و ایرانی را با خودروهای مسخرشون بردن
وانت ال نود وانت پراید وانت پرشیا وانت پژو ...... (3127397) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۲:۵۵:۱۸
به نظرم قیمت ها 60% حباب دارد تا نترکیدن این حباب ها نباید ماشین صفر خرید. (3127398) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۳:۰۳:۲۶
اقا ملت باید نخره....مگه ماشین صفر نون شبه که واجب باشه...فوقش خودرو کارکرده بخرین....تا کی مردم باید جونشون تو جاده ها بخاطر منفعت برخی افراد از بین بره.... (3127421) (alef-11)
 
ابراهیم
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۳:۰۸:۳۷
خودم از کسانی هستم که به همین خاطر ماشین صفر نمی خرم (3127434) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۳:۰۹:۳۴
هر نظری بذارین نمی خریم (3127436) (alef-11)
 
جوان
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۳:۱۴:۱۴
باز هم نخریدن به نفع مردم هستش تا خریدن این خودروهای بی کیفیت و گران..آدم خجالت میکشه واللا.همین کشورهای همسایه بهترین خودروهای اروپایی رو سوار میشن. (3127452) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۳:۱۸:۰۳
بنده پژو پارس سال مدل 94 صفر خریدم که مصرف بنزینش خیلی بالا بود بردم گفتن دوتا سنسورش خرابه !! بعد یک ماه گیربکس زوزه کشید کمی بعد جعبه فرمانش خراب شد کمی بعد زیر بندی به صدا افتاد و داخل سقف و ستون ها و صندلی ها به صدا افتادند هر 1000 کیلومتر هم میبردم برنامه اشو عوض میکردند تا دور موتور بالا نره چون همیشه دور موتور بالا میرفت و پاین نمیومد .اخه کسی که همین ماشین 10 سال پیشو داره قد من اذیت نکشیده که تو نمایندگی هم جواب ادمو نمیدند . خودرو های صفر همگی به اینگونه هر کدام مشکل ریز و درشت دارند و بی کیفیتی در انها کاملا مشهود و به چشم میاید . هرکسی خودروی صفر بخرد واقعا مغلوب میشود . مردم با هزار زحمت پول در میارند . مردم اقازاده نیستند که ماشین خارجی سوار بشند و از وضعیت خودروی داخلی خبر نداشته باشند . حداقل وارد کردن خودرو های بروزتر با قیمت خوب و افزایش کیفیت خواسته مردمه حالا قیمت کمی گرون بشه هم عیبی نداره اما کیفیتش اشغال نباشه گنجشکو جای قناری به مردم نندازن . به والله کافر ها هم اینگونه بلا سر مصرف کننده هایشان نمی اورند.. (3127465) (alef-11)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۲۰:۴۴:۵۴
پدر خانمم یک پژو پارس سال 93 سفید داره صفر گرفته.
منم یک ریو 84 دارم
هیچی دیگه
چرا جنس وطنی را لو بدم؟
البته پژوش خوبه ها. ولی من حوصله پژو را نداشتم و ندارم.

حالا ریو معروفه که در سرعت بالا صداش تو اتاقه! واللا فرقی با پژو پارس نداره!

ایمنی را نگو
کنترل و هندلینگ هم عالی

استهلاک هم که نداره ماشاله
قیمتش هم نصف قیمت پژو

خلاصه، فعلا بروید سراغ ماشینهای منتاژ قدیمی پدر مادر دار
بلکه ایرانخودرو و سایپا تکانی بخورند (3128601) (alef-11)
 
اميد
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۳:۲۳:۴۰
مردم عزيز وباوقار ايران ارزششون خيلي بالاتر ازاين حرفهاست آقايان ايران خودرووسايپا
نخريدن دليل داره ببيند دردنيا مردمانشون باقيمتهاي شما سوار چي ميشن واقعا"؟
سوختن مردم درداخل ماشين يا فرمان بريدن وديگر عوامل حق اين مردم نيست (3127486) (alef-11)
 
میثم
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۳:۲۴:۰۲
به دوستان قبلا گفتم الان هم سفارش میکنم ماشین داخلی نخرید اصلا نخرید دوزار نمی ارزد منتظر قیمت خوب و مناسب ماشینهای خارجی باشید (3127488) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۳:۲۹:۱۴
من قصد خرید ماشین صفر ایرانی داشتم . ولی به دلیل همراهی با کمپین یک مگان مدل 90 خریدم خیلی هم راضیم. نخرید اقا نخرید تا توی انباراشون بپوسه.خدایی اگه ما مردم متحد باشیم همه رو میتونیم به زانو در بیاریم (3127502) (alef-11)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۳:۳۱:۲۴
بجای خرید خودروی صفر ممنوع بزنید خرید خودروی ایرانی ممنوع اینجوری بیشتر جواب میگیرید.تا دی یا بهمن با این پولی که میدید برا ی پژو پارس یخورده بیشتر بزارید روش ی ماشین با آپشنای خیلی بهتر میخرید. (3127506) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۳:۳۲:۵۳
منم نمبخرم (3127508) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۳:۳۳:۴۰
"به گزارش تسنیم، "خرید خودرو صفر ممنوع " عنوان کمپینی است که هفته‌های اخیر در شبکه‌های مجازی و فضای سایبری تشکیل شده است. هدف اصلی این کمپین ترغیب مردم به نخریدن خودروهای داخلی است. افرادی که در این گروه ها عضویت دارند در هفته های اخیر این پیام را مخابره می کنند که "خودرو نخرید تا ارزان شود "؛ فعالان این گروه ها معتقدند خودروهای موجود در بازار بدون هیچ دلیلی گران بوده و مردم باید برای کاهش قیمت‌ها از خرید‌ آنها جلوگیری کنند."
از تسنیم بعید نیست چنین تیتری رو کار بکنه از الف بعیده چنین عقیده ای رو رواج بده
اگرچه اصلاح طلب هستم اما برای وب سایت الف ارزش قایل هستم. (3127510) (alef-11)
 
شهرام
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۳:۴۸:۵۵
چرا صنعت خودرو؟
الان اینترنت از نون شبم واسه اکثر مردم واجبتر شده،اونم با این وضع افتضاحش.
آیا میتونید از اینترنتم استفاده نکنید که کیفیتش بالا بره؟ (3127552) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۳:۴۹:۲۴
آغا نخرین تا با ورشکستگی داخلیا خودروهای با کیفیت خارجی بیان و در ضمن اومدنشون نمایندگی هاشون در سراسر ایران گسترش پیدا کنه و دو برابر داخلیها اشتغال و درآمد ایجاد کنه (3127554) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۳:۴۹:۳۶
همین الان هم قیمت خودروی خارجی پایین امده است... (3127556) (alef-11)
 
ناشناس 101
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۳:۵۱:۳۹
خرید خودرو صفر ممنوع (3127560) (alef-11)
 
فردين
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۳:۵۲:۴۶
حق ما: قيمت محصولات در سراسر ايران = قيمت محصولات در مناطق آزاد تجاري (3127563) (alef-11)
 
احسان
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۳:۵۸:۰۷
خودروساز ها توان کاهش قیمت بیش از 5 الی 10 درصد ندارند...این کمپین هم معلوم نیست از کجا شکل گرفته شاید هدفی پشتش باشه...خلاصه سیاست پدر مادر نداره.ما آدمای معلولی فقط باید مواظب باشیم بازیچه دست کسی نشیم (3127571) (alef-11)
 
اتا
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۴:۰۱:۰۳
اگر نان شب را هم گران بدهند نمیخریم .....
چه برسد به این الت قتاله (3127574) (alef-11)
 
100
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۴:۰۲:۵۲
اقا اگه براشون سود نمی کنه خوب درشو ببندند (3127577) (alef-11)
 
امير حسين
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۴:۰۷:۴۳
خواستم خودرو صفر بخرم ولي تا ارزان نشود نمي خرم (3127586) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۴:۱۰:۱۹
من هم می خواستم ماشینم پژو405 روبفروشم ویه ماشین نو بگیرم ولی منصرف شدم وبه خاطرهمراهی با این کمپین فعلا نمی گیرم.همه
باهم متحدباشندقطعانتیجه خواهدداد. (3127595) (alef-11)
 
نه نه نه نه
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۴:۱۲:۳۴
به نظر من انهای که میخواهند اجناس بی کیفیتشان را به مردم تحمیل کنند -- چه وارد کننده چه تولیدکننده-- بویی از اسلام و --- نبردند و این کارشان حرام است (3127604) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۴:۱۳:۱۷
مگر کسی به ما پول مفت میدهد ما هم دو دستی تقدیم مونتاژ کارانی که بدرستی هم بلد نیستند خودرویی را مونتاژ کنند بدهیم , چرا حاصل چند دهه عمر مان را که پس انداز کردیم بدهیم خودرو بی کیفیت بخریم و هر روز از این تعمیرگاه به آن تعمیرگاه بریم و احدی هم مسئولیت به گردن نگیرد . پس من میتوانم نخرم چون پول مفت ندارم . (3127607) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۴:۱۴:۴۷
من پارسال 13 تومن پول داشتم واسه خرید واشین. می شد یه پراید داغون 10 ساله بگیرم که سوار صفرش شدن هم با این کیفیت و ناامنی ترس داره، به جاش یه شورلت نوای آمریکایی 30 ساله اتومات محکم خریدم. هم سواریش عالیه، هم خیلی کیفیت و امنیت بالاتری داره، خیلیم راضیم! (3127614) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۴:۱۶:۴۱
آقا خرید خودرو صفر قاطعانه ممنوع فرضیه گران شدن خودرو بخاطر انباشت عدم خرید مردم در دراز مدت یک تحلیل نادرست وغیر واقع بینانست چون همانگونه که تعداد تقاضا در طول زمان بیشتر میشود تولید. نیز ادامه دارد ولاجرم در صورت نخریدن مردم اجبارا در انبارها انباشته وبدون مشتری بافی خواهد ماند لذا در یک نقطه یکی از دو طرف مجبور به تحمیل خواسته خود بر طرف مقابل خواهد شد پس با خاطری جمع تحریم خودرو صفر تا احقاق حق از سوی مردم میسر وشدنیست (3127618) (alef-11)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۴:۱۹:۵۹
حمایت از تولید داخلی؟!!!
می بخشید این ادعا مربوط به قبل از تحریمها بود اما بعد از تحریم وقتی قیمت خودرو همپا با ارز و بلکه جلوتر افزایش یافت آقایان اظهار داشتن حتی روکش صندلیها و قطعات پلاستیکی خودروها هم از خارج وارد می شده.همین سمند در ارمنستان نصف قیمت ایران فروخته می شود.آنها مثل اینکه بیشتر هموطن آقایان هستند! (3127628) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۴:۲۲:۱۳
فعلا ماشین صفر داخلی نخرید و اگر خیلی اضطراری بود می توانید فعلا ماشین دست دوم و یا ماشین خارجی بخرید تا کیفیت و قیمت ماشین های صفر داخلی تعدیل شود. (3127638) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۴:۲۹:۳۰
تورو جون بچه هاتون کسی ماشین از ایران خودرو و سایپا که خون ملتو کردن تو شیشه نخرین، هیوندا اکسنت در منطقه آزاد 45 میلیون هست. اما سمند بی کیفیت 47 میلیون (3127659) (alef-11)
 
میثم
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۴:۳۷:۱۶
با سلام
امیدوارم همین همبستگی و اتفاق نظر در تمام مسائل کشوری بین مردم رواج پیدا کنه تا مسئولین امر متوجه باشند که خواسته مردم در ارجحیت قرار دارد (3127682) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۴:۴۹:۳۳
به نظر میرسه انبارهای خوذوسازها از خودرو بی کیفیت انباشته شده باشه،مردم دیگه گول این حرفها رو نمیخورن،خودروسازها هم تا حالا به بهانه مثلن ما اشتغال زاهستیم و به زور دولت سرپاهستن،تا حالا فکر کردین چرا کشور ما برخلاف همه دنیا،انقدر تعمیرگاه مجاز و غیرمجار خودرو داره:خب معلومه کی باید خودرو صفر رو تعمیر کنه (3127724) (alef-11)
 
شهزاد
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۴:۵۰:۵۳
اگه قرار باشه همه باهم در این اعتراض باشیم من تا آخرش هستم مگه چی میشه یه مدت ماشین نخریم به گفته دوستان از نون شب که واجبتر نیست نمیخریم (3127726) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۴:۵۱:۵۳
من خودم یک قطعه سازم و مطمئنم با انجام سیاست درست میتوان قیمت خودرو را به میزان حداقل 30 درصد کاهش داد (3127729) (alef-11)
 
دياک
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۴:۵۳:۲۸
اگه به اين فکر برسيم که ميتونيم ... پس هرکارى قابل انجام هست.ما بايد حق انتخاب داشته باشيم که نداريم.اگه خودروسازها يه کمى از حقوقاى بالايى که به مديران بى لياقت وهرکسى که تواين شرکتا به نام مهندس صدا ميکنن اما دريغ از اينکه يه کار مفيد انجام بدن که متاسفانه بامدارکى که اصلا ربطى به اين صنعت نداره دارن حقوقاى چند ميليونى ميگيرن ,يه کم کمتر بشه ميتونن بدون کاستن از کيفيت قيمتارو پاين بيارن. (3127734) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۴:۵۶:۵۷
خرید خودروی صفر ممنوع، تا کی این ملت بدبخت باید همه ضررها رو متحمل بشن؟؟؟!!! (3127743) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۵:۰۶:۰۲
من يك سوال دارم چرا بجاى پرايد و پژو ٤٠٥ مثلا بنز مدل ١٩٩٠ توليد نميكنن
جوابى كه من ميدم اينه
ميخوان مردم رو خار و ذليل نگه ندارن و هميشه سوارشون باشن (3127772) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۵:۰۶:۲۶
من که نمی خرم تا ارزان نشه حالا هرچی مصاحبه و گزارش و تیتر وتبلیغ و.... بکنن محاله که بخرم . (3127774) (alef-13)
 
ماهان
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۵:۰۷:۰۱
واقعا ما مردم چه گناهی کردیم که باید تاوان این همه ظلم پس بدیم؟؟؟ایا این انصافه برای حمایت از تولید داخلی من که اول دوران جوانیم هست اینقدر تحت فشار باشم؟؟؟ایا کسایی که این قیمت هارو واسه خودروی ایرانی در نظر گرفتن به خدا و مردم فکر کردن!!!؟؟؟؟ (3127779) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۵:۱۲:۱۴
تحلیل کاملا غلطی بود. مردم صبرشون از کارخانه های خودرو سازی خیلی بیشتره عزیز. در ضمن نخریدن مردم باعث باز شدن راه های دیگه و تولید خودرو های با کیفیت تر توسط شرکت های کوچکتر یا ورود خودروساز های خارجی برای ایجاد کارخانه در ایران میشه. (3127794) (alef-13)
 
اميد
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۵:۱۴:۱۰
دوستان نخرين به ابوالفضل ميخواستم پرشياصفربخرم ولي به خاطراحترام به ملت ايران منصرف شدم (3127802) (alef-13)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۵:۱۵:۳۳
با اینکه میتونم ماشینم رو عوض کنم ولی منم هستم ،،،، خرید خودروی صفر ممنوع (3127805) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۵:۲۰:۱۳
چرا فقط باید خودرو در انحصار سایپا و ایران خودرو باشه که هر خودروی بی کیفیتی رو به مردم غالب کنند (3127823) (alef-11)
 
ص
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۵:۲۳:۱۰
تورابه خدا نخرید . (3127826) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۵:۲۷:۲۹
عدم صداقت خودروسازان عامل اصلی این مشکله.ایران خودرو موقع عرضه دنا به بازار ادعا میکرد قیمت 43میلیونی شورای رقابت صرفه اقتصادی واسه تولید نداره واین شرکت باید محصولش رو حدود 50میلیون به بازار عرضه کنه و تنها به کسایی که سال قبل ثبت نام کردند خودرو رو با قیمت شورای رقابت تحویل میده.اما الان به خاطر همکاری مردم فروش فوری دنا با 43میلیون قیمت هست تازه بازار ازاد میشه ارزونتر هم خرید کرد. خودرو باکیفیت وخدمات خوب وقیمت مناسب حق مردم هست . (3127835) (alef-11)
 
فواد
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۵:۳۱:۵۱
بعد سالها آرزو و با پول کارگری می توانم یک ماشین پراید صفر بخرم ولی به احترام و حرمت مردم و نیز اینکه شان و شخصیت ما خیلی بالاتر از پراید 20 میلیونی است ، تا زمانی که قیمت ها ارزان نشوند و کیفیت خودروها بهتر نشود خودرو صفر نخواهم خرید . (3127845) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۵:۳۳:۲۷
شمارو به خدا نخرید تا تودهنی زده باشید به این ازخدا بی خبرا (3127849) (alef-11)
 
امیر سجاد
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۵:۴۰:۵۳
هم وطنان گرامی من هم ميخواستم پرشیای 85 خودمو بدم یه خودروی صفر بخرم اما در حمایت از این تصمیم مردم منصرف شدم بخدا ایستادگی کنید به امام رضا قسم این ایستادگی با صبر چند ماهه به نتیجه میرسم. اینها با اخبار ترسیدن وسعی در منصرف کردن امثال من دارن . فقط نترسید از گرانی مگه بدتر از این میخواهد بشه. (3127865) (alef-11)
 
علیرضا
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۷:۱۸:۲۲
صبر چند ماهه که خوبه صبر چندین ساله میکنیم ارزون هم نشد نشده مخارج و هزینه های خودروی ملی رو جمع میکنیم یه هیونتا سنتافه میخریم (3128156) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۵:۴۲:۳۳
اتحاد مردم ایران شکست ناپذیر است (3127873) (alef-11)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۵:۴۹:۳۰
آقا میگن تعداد کشته های که خودروی ایرانی داده کمتر از جنگ مغول بود؟ راسته :) (3127890) (alef-11)
 
جلیل
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۵:۵۷:۰۱
اقا تورو خدا نخرید،اگه مردم باهم باشن قیمت صددرصد میاد پایین،این سازندگان عرابه های مرگ باید تنبیه بشوند،من خودم میخواستم سمند صفر بخرم ولی به هیچ وجه نمیخرم (3127909) (alef-11)
 
علي
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۶:۰۴:۴۳
بخدا پولش رو دارم ولي ب احترام قولي ك بهم داديم نميخرم تا ارزون بشن و بفهمن با كي طرفن (3127921) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۶:۰۷:۱۲
من خیلی وقته پول ماشین صفر رو دارم و خیلی خودرو نیاز دارم ولی تا همین رویه ادامه داشته باشه عمرن نخرم،چرا تو ایران ایربگ باید آپشن و بزور راهنمایی و رانندگی باشه،آیا خون مردم اهمیتی داره یا جیب بعضی از .... (3127924) (alef-11)
 
مصطفی
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۶:۰۹:۳۷
سلام یه سوال ساده چرا خودروسازان داخلی از آزادبودن واردات خودرو میترسن چرا مگه بهترین تولید رو ندارن (3127928) (alef-11)
 
milad
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۶:۲۵:۳۴
خودرو ساز محترمي كه ميگويي توليد خودرو به صرفه نيست و بايد گران شود من يك شهروند ايراني هستم راضي به ضرر دادن شما نيستم لطفا اعلام ورشكستگي فرماييد. (3127965) (alef-11)
 
بیژن
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۶:۲۶:۵۰
خودرو ال 90 خوبه که اونم اینقدر گروننش کردن که نمیشه خرید. (3127969) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۷:۳۴:۵۵
شما دنا بخر خيلي هم بهتره (3128219) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۱۵:۱۳:۰۷
دنا=sd ارزون قیمت و بی کیفیت (3135734) (alef-11)
 
داوود
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۶:۳۸:۴۲
این چه استدلالیه ؟؟؟
نخرید آقا نخرید
خواهش میکنم (3128010) (alef-11)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۶:۴۳:۵۳
حمیات از تولید داخلی؟؟؟؟منظورتون پرایده؟؟؟؟ مردم با این تحلیل ها دیگه تو چاه نمیرن .من 40 ملیون پول کنار گذاشته بودم واسه خرید اما دیدم همین مردم دست به کار شدن منم ریختمش تو صندوق روز شمار .کوتاه نیاید!!! (3128020) (alef-11)
 
مرتضی
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۷:۱۱:۳۵
سلام می خواسم پژو 405بخرم ولی حالا نمی خریم تا با هموطنان عزیم همراه ویک دل باشم.خرید خودرو صفر ممنوع. (3128126) (alef-11)
 
کیهان
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۷:۱۳:۱۱
چه خودرو ارزان بشه چه نشه اصلا گیریم سمند بشه ده میلیون یا پراید بشه پنج میلیون شخصا خدارو شکر ماشینمو یکساله که فروختم (پنج میلیون بعد از فروش ماشینم پس انداز کردم (پول مخارج ماشین قبلیه که جمع شده))الانم یه هندا ۱۲۵دارم باهاش مسافرت بیرون شهری هم میرم گواهینامه موتورو هم گرفتم بخدا موتورسیکلت ایمنتره حداقل ادم پرت میشه یه طرفی اما له نمیشه که جنازشو توی ماشین بشورن بکنن توی قوطی
مصرف موتور توی جاده هر صدتا ۱/۵و توی شهر دوتا میسوزونه تازه چهار لیتر روغن بی پدر رو هم توش نمیرزن یه لیتر روغن میکنن تو انجینش رفت تا چند ماه بعد نهایت خرجش هم تعویض لنته که با پنج هزار تومن حله
ترافیک هم که کلا یکساله اصلا نمیدونم چیه
هرجایی هم که میخوام میرم
متوسط درامد ماهیانمم دو سه میلیونه ولی
و انشاله سال دیگه بهترین ماشینو اگه خانومم خواست میخرم حد اقل یه هایلوکس میخرم (3128135) (alef-11)
 
علیرضا
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۷:۳۷:۱۲
درود. دو ساله ماشینمو فروختم . با اتوبوس و تاکسی رفت و آمد میکنم . آسمون به زمین نیومده . این حرفهایی هم که حضرات میزنن فرافکنیه . میخوان جنگ روانی راه بندازن تا مردم هجوم ببرن.... تولیدیشونو بخرن ولی به لطف خدا ... با اتحاد مردم این ها ... به سزای بلاهایی که این چند سال بر سر مردم آوردن تا حدی میرسن ... (3128229) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۷:۴۶:۱۹
من میخواستم یک خودروی دست دوم حدود مدل 90 بخرم ولی با دیدن این کمپین دیدم حیفه. الان یا دست دو هم نمیخرم یا اینکه مدل را میرم پایینتر.
به نظر من دست دو هم تا میتونید نخرید و یا لاقل مدل پایین بخرید (3128260) (alef-11)
 
حسام
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۸:۴۶:۱۷
مال بد بیخ ریش صاحبش فرغون سازی رو تعطیل کنید و بس (3128417) (alef-11)
 
milad
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۸:۵۵:۱۲
خودرو ساز محترمي كه ميگويي توليد خودرو به صرفه نيست و بايد گران شود من يك شهروند ايراني هستم راضي به ضرر دادن شما نيستم لطفا اعلام ورشكستگي فرماييد.
دليل خارج كردن ارز مملكت براي وارد كردن خودرو هاي بي كيفيت چيني چيست؟چرا اين پول براي خودرو سازي هاي داخلي هزينه نميشود؟
چرا جهت رقابتي كردن بازار تعرفه ي خودرو هاي با كيفيت اروپايي و آسيايي برداشته نميشود؟
دليل سكوت مسولان چيست ؟وزير صنعت؟؟!! (3128438) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۹:۲۴:۲۵
نخرید ارزان شود (3128497) (alef-11)
 
عماد
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۲۰:۴۳:۳۹
بجز کیفیت و قیمت خودرو ها توهین تراست خودرو ساز ها به شعور و فهیم ملت ایران غیر قابل بخشش است. (3128600) (alef-11)
 
محمد . ش
۱۳۹۴-۰۵-۳۰ ۱۳:۵۷:۲۱
آقا ماشین صفر سوار نشیم ،میمیریم ؟؟؟؟؟ نه خدا وکیلی ؟؟؟؟بابا به امام حسین من سه پیکان 81 دارم ، خیلی هم راضی ام تا ببینیم بعدا خدا چی میخواهد . (3129631) (alef-11)
 
sajad
۱۳۹۴-۰۵-۳۰ ۱۴:۴۵:۳۶
عزیزانی که در تصادفات از دست داده ایم به خاطر استاندارد نبودن ماشین های تولید داخل هستند. بیایید این مشکل را با نخریدن خودرو ی ایرانی و چینی حل کنیم (3129684) (alef-11)
 
بهرام
۱۳۹۴-۰۵-۳۰ ۱۵:۴۳:۱۹
مردم فهیم بخدا سوگند که اگردر بازار روز بازار سیاه تمام قطعات خودرو خریداری بشه وسر هم بندی بشه یعنی مونتاژبشه 15 میلیون با کیفیت ترین پژو میشه ساخت اینها فقط از طریق رسانه ها دارن رو افکار مردم کار میکنن که شاید از این باتلاق بیرون بیان خواهش دارم به نخریدن خودرو صفر ممنوع کمک کنید ایمان داشته باشید که نتیجه مثبت از آن ماست اینجانب صاحب یکی از بزرگترین مجتمع های تخصصی خودرو در ایران هستم با مطالعه وتجربه در این زمینه صحبت میکنم ن از روی احساس خودم شخصا یک خودرو صفر پارس مونتاژنمودم هزینه آن 13میلیون شد تازه اونم با موتور زانتیا. (3129741) (alef-11)
 
مجید
۱۳۹۴-۰۵-۳۰ ۱۶:۰۲:۳۸
فقط ماشین ایرانی نخرید تا مسولین شرکتهای ایرانی ماشین سازی ادب شوند و بروند سراغ شغل دیگه (3129771) (alef-11)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۵-۳۰ ۱۶:۱۵:۴۱
وقتش رسیده که خودروی با کیفیت خوب با قیمت مناسب بسازید وگر نه مردم رای به نابودی این خودرو سازها می دهند حتی اگر یک میایارد مقاله بنویسیدمردم در تصمیم خود مصمم اند (3129790) (alef-11)
 
mj
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۷:۴۴:۴۸
تا زمانی که خودرو ایرانی استاندارهای جهانی را نداشت خرید نکنید این هست پایبندی ایرانی به نام وهمت خود (3130633) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۸:۴۸:۳۲
سلام خدمت هموطنان عزیزم.امیدوارم که این کمپین مردم را از خواب غفلت بیدار کندچرا که ایرانی لیاقتش خیلی بالاتر از این چیزهاست.غارت جیب مردم به وسیله خودروهای بی کیفیت جز کوچکی از خیانت میباشد. (3130737) (alef-11)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۲:۰۶:۳۲
به نظر من بهتر است یک سایت اینترنت برای این امر ایجاد بشود و هر چیزی گران شد در این سایت اطلاع رسانی شود و مردم نظرات خودشان را بگذارند و متحد بشوند برای نخریدن خیلی روی بازار تاثیر میگذارد. (3131551) (alef-11)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۷:۰۷:۵۲
من زنم رو از دست دادم . با یک بنز تصادف کرد ماشینه زنم پراید 111 بود کلا چسبیده بود به آهن پاره ها راننده بنز فقط خون از دماغش اوممده حالا چند تا بچه بدون مادر من این شرکت رو به خدا می سپارم (3132709) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۰۸:۱۲:۵۷
به عشق مردم ایران من هم خودروی داخلی نمی خرم . (3137353) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۱۰:۲۹:۲۷
خواب ديدي خير باشه (3137710) (alef-11)
 
ایمان
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۱۰:۵۴:۱۱
نخرید ودیگران روهم به نخریدن ترغیب کنید (3137770) (alef-11)
 
مرتضی
۱۳۹۴-۰۶-۰۳ ۲۱:۵۳:۵۵
منم نمیخرم امار کشته شدگان خودرو بیشتر از جنگ بوده (3142202) (alef-11)
 
علی تهوری
۱۳۹۴-۰۶-۱۶ ۱۷:۳۰:۳۰
تا سال 95 نخریم حرفی برا گفتن داریم
ایشالا مردم به تحریم ادامه بدن سال دیگه این موقعه نصف قیمت التماس هم میکنند
همین حالا هم قیمت خودرو کارکرده خیلی پایین آمده
به عنوان مثال دیشب نمایشگاه ماشین یه پرشیا 93 بی رنگ تمیز سفید با کفی و دزدگیر و ضبط و پخش عالی 44000هزار کارکرد قیمت زده بود 27500000 تازه باور کنید 500تومنشم واسه تخفیف گذاشته بود. (3170380) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۶-۱۶ ۲۰:۰۵:۰۲
تا کی باید جزو افرادی باشیم ک هرکار بقیه بکنن سرمونو زیربرف کنیمو بگیم ب ما چه! یکم ایرانی باشیم. یکم مرد باشیم. چیزی که اشتباهه باید درست بشه غیراینه؟ توی فضای مجازی،روزنامه ها وسایر رسانه بی فایده بودن این اقدام مردم دارن جلوه میدن. یکم زرنگ باشیم... (3170817) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۶-۱۷ ۱۵:۴۱:۱۲
خدا شاهده میخوام ماشین بخرم ولی به دلیل کیفیت بد و پول زیاد نمیخرم
شمام نخرید بسته دیگه زورگویی، جون عزیزتون نخرین (3172814) (alef-3)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۶-۱۷ ۱۵:۴۳:۳۶
در این مبارزه ما ینی ما مردم حتما پیروز میشیم بشرط این که اراده داشته باشیم اراده مبارزه با ساختن ایرانی بهتر مبارزه با بی کیفیتی با حرف زور!!! (3172820) (alef-3)
 
آریا
۱۳۹۴-۰۶-۱۸ ۰۰:۳۳:۰۲
اگه میخوای خودتو به کشتن بدی برو بخر (3173772) (alef-11)
 
موسی
۱۳۹۴-۰۶-۱۸ ۱۱:۱۳:۳۹
نخرید. جون مادرتون نخرید تا قیمتهای کذایی بیاد پایین (3174346) (alef-11)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۶-۱۸ ۲۰:۰۵:۵۱
قیمت ها خیلی پایین می آید شکی نیست اما اونا دارند تاوان پس می دهند واقعا در حق مردم ظلم کردند (3175834) (alef-11)
 
میلاد
۱۳۹۴-۰۶-۱۹ ۰۱:۱۳:۲۷
من نمیدونم این خودرو سازان و دولت چطوری میخوان جواب مردم رو بدن.من 23 سالمه دانشجوی دانشگاه تبریز سه ماه پیش به لطف نگرفتن یا بهتر بگم بریدن ترمز پرایدم ماشینو کوبیدم به گارد ریل .پام شکست .الان هم یه پلاک پلاتینی 25سانتی دارم رو پام درستو حسابی هم نمی تونم راه برم.....من که این مسولین رو حلال نمی کنم و به نظرم بهتره ورشکست شن ....کل زندگیم به باد رفته..... (3176384) (alef-11)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۶-۱۹ ۰۱:۲۲:۰۴
چرا هی میگن دلارسه برابر شده قیمتهاهم باید سه برابر باشه باسودش سه برابرمیکنید؟چرا بمحض خرید خودروی صفر هرروزباید تعمیرگاه باشیم،سنسور اکسیژن،کمک فنر،مصرف بالا،روغن ریزی،آمپرای مشکل دار،صداهای عجیبو غریب،خداشاهده تا19هزارکیلومتردوتاتسمه دینام پاره کردم چراموتورفرانسوی رو از روی 206برداشتید موتوربی کیفیت بی جون تی یو وی 5انداختین چراواسه سودبیشترسیم کشی ماشینوازمالتی پلکس به اکومکس تغیر دادین که یه کروزکنترل که قبلا باصدتومن میشد انداخت الان خودآپکو 750تومن پول میگیره پس قطعاتی که ازش زدیدوبی کیفیت استفاده کردیدفقط واسه شماسود داره نه کاهش قیمت واسه مصرف کننده ماکه راضی نیستیم اون دنیایی هم هست.تاعمر دارم از ایرانخودرو وسایپادیگرخریدنمیکنم نیسان جوک موتورش1600هست تازه شاسی بلنده آسفالتومیکنه قدرت این کجاقدرت موتور1600 206اس دی بابدنه سبکش اصلاقابل مقایسه نیستن همش دروغه قیمت بالا کیفیت پایین توروخدامردموتنهابگذاریدماشمارونمیخوایم هرگزماشین ایرانی نخواهم خرید چون دیگراعتمادی ندارم. (3176398) (alef-11)
 
امیری
۱۳۹۴-۰۶-۱۹ ۱۱:۰۷:۴۵
آفرین بر شما
این فرغونها را نخرید
تا بفهمند چه بلایی برسر مردم آوردند (3176930) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۹ ۱۴:۳۲:۳۳
مردم عزیز ، قیمت قبلی و قیمت جدید ماشین « اس 300» مقایسه کنید.
22میلیون تومن کاهش قیمت.هه هه هه . مگه توی هر ماشین چقدر میخورن؟!!!!!!!!!
به نخریدن ادامه بدید (3177457) (alef-3)
 
علی
۱۳۹۴-۰۶-۱۹ ۱۵:۴۳:۰۸
مردم عزیز ایران توجه کنید!!!!!!
لطفا برگه ای که خودروساز با عنوان: “سند و فاکتور فروش خودرو” به شما داده است را ببینید
به عنوان مثال پژو ۴۰۵ که در تاریخ ۱۴ تیر ۹۳ توسط ایران خودرو به مشتری فروخته شده در ذیل سند و فاکتور فروش آن نوشته اند:
خالص بهای کارخانه:۲۲۳،۳۷۲،۲۹۷ ریال
عوارض شهرداری:۶،۰۳۱،۰۵۲ ریال
مالیات برارزش افزوده:۱۱،۸۳۸،۷۳۲ ریال
بیمه شخص ثالث:۹،۵۶۷،۶۷۵ ریال
مبلغ ثابت شماره گذاری:۴۰۰،۰۰۰ ریال
مالیات شماره گذاری:۶،۷۰۱،۱۶۹ ریال
هزینه پست:۸۹،۱۷۶ ریال
تخفیف برای رندکردن۱۰۱ریال
جمع کل خالص پرداختی:۲۵۸،۰۰۰،۰۰۰ ریال
هموطن فهیم وعزیز
لطفا به مبلغ مالیات برارزش افزوده توجه کنید:۱۱،۸۳۸،۷۳۲ریال
طبق تعریف وزارت امور اقتصادی و دارایی:
“مالیات بر ارزش افزوده مالیاتی است که با نرخ قانونی به آن بخش از قیمت کالا و خدمات که تفاضل قیمت فروش و قیمت تمام شده است یعنی “سود” است تعلق میگیرد”
پس:
۱- طبق اصول حسابداری: “ارزش افزوده = سود”
۲- طبق مصوبه مجلس محترم نرخ مالیات بر ارزش افزوده درسال ۹۳ برابر با ۸ % می باشد.
لطفا محاسبه کنید: ۸ % چه عددی میشود ۱۱،۸۳۸،۷۳۲ ریال؟ (یعنی ارزش افزوده ای که در فاکتور است)
۱۱،۸۳۸،۷۳۲ ۱۰۰ = ۸ X
X = 147,948,150
با یک تناسب ساده که محاسبه کنیم آن عدد ۱۴۷,۹۸۴,۱۵۰ ریال میشود
و در واقع مبلغ ۱۴۷،۹۸۴،۱۵۰ ریال همان “ارزش افزوده یا سود” یکدستگاه پژو ۴۰۵ است که در فاکتور، مالیات برارزش افزوده آن را ۱۱،۸۳۸،۷۳۲ ریال درج کرده اند.
پس تا اینجا داریم :۱۴۷،۹۴۸،۱۵۰ = سود

و اگر مبلغ ارزش افزوده “سود” یعنی ۱۴۷،۹۸۴،۱۵۰ ریال را از خالص بهای کارخانه مندرج در فاکتور ،یعنی
۲۲۳،۳۷۲،۲۹۷ ریال کسر کنیم قیمت تمام شده یکدستگاه پژو ۴۰۵ فروخته شده است.
یعنی
بهای تمام شده = سود – بهای کارخانه
پس :
۲۲۳،۳۷۲،۲۹۷
۱۴۷،۹۴۸،۱۵۰ –
۷۵،۳۸۸،۱۴۷ =
پس نهایتا داریم :۷۵،۳۸۸،۱۴۷ = بهای تمام شده پژو ۴۰۵
دقت کنید قیمت تمام شده یکدستگاه پژو ۴۰۵ برای خودروساز، بر اساس اطلاعاتی که خودشان در فاکتور فروش درج کرده اند ۷۵،۳۸۸،۱۴۷ ریال است که آنها آن را ۲۵۸،۰۰۰،۰۰۰ ریال میفروشند!!!

⬅️ کدام قانون به مالکان ایران خودرو اجازه داده کالایی را که هزینه واقعی تولیدآن ۷۵،۳۸۸،۱۴۷ ریال است با سیاه نمایی اقتصادی در کشور به قیمت تمام شده ۲۲۳،۳۷۲،۲۹۷ ریال یعنی با نرخ سود بیش از ۱۹۶ % به مشتری میفروشن
[۸/۸،‏ ۱۸:۱۳] +۹۸ ۹۱۲ ۴۴۳ ۳۳۲۴ : مدیر عامل شرکت ایران خودرو روز چهارشنبه مورخ ۱۴ مرداد ۹۴ جلسه ای فوق العاده با نماینده وزارت صنعت معدن و تجارت و شورای عالی فضای مجازی برگزار کرد.
تقاضای مدیر عامل ایران خودرو جلوگیری و مقابله با پیام ها و شکل گیری اتحاد ضد منافع شرکت ایران خودرو بوده است. مدیر عامل ایران خودرو تاکید کرده در صورتی که روند کاهش خرید اتومبیل ادامه پیدا کند قادر به پرداخت سهم دولت که به رقم فروش هر اتومبیل اضافه می کند را ندارد و چاره ای به جز کاهش جدی نرخ تولیدات ایران خودرو را ندارد و یا مجبور به تعطیل کردن خطوط تولید خودرو است.جدیدا هم آقای وزیر نعمت زاده سی میلیون جمعیت رو که از کمپین خودرونخرید حمایت کردن خائن نامیده که واقعا متاسفم (3177599) (alef-11)
 
ali
۱۳۹۴-۰۸-۲۲ ۰۳:۳۸:۲۷
حسابت خوبه ها (3319960) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۶-۱۹ ۱۵:۴۷:۲۱
راستی هموطنان عزیز این % ارزش افزوده روی تمامی کالاها صدق میکنه دقت کنید. (3177603) (alef-3)
 
حسين
۱۳۹۴-۰۶-۱۹ ۲۲:۳۴:۱۳
توليد خودرو با تکنولوژی 30 سال قبل اتلاف منابع ومواد اوليه است و اجهاف به مصرف کننده اونهم مصرف کننده بيچاره ای که با تعرفه های گمرکی وحشتناک در انحصار واجبار گير افتاده است . (3178092) (alef-11)
 
جمال
۱۳۹۴-۰۶-۱۹ ۲۳:۱۰:۵۵
نیست بیاد یک حساب و کتاب و ساده انجام بده، ببینه که آیا این صنعت (خودروسازی) که قراره این همه شغل و پول ایجاد کنه، ایا در مقابل
آلودگی هوا،
کشته شدن انسان ها،
افزایش فشار روانی روی مردم،
خروج ارز برای خرید قطعات،
و غیره و غیره...
آیا ارزش حمایت داره یا خیر؟! (3178123) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۶-۲۰ ۰۱:۰۰:۳۸
ماشین چینی میخریم ولی پراید صفر که باعث کشته شدن هم وطنانم میشه رو نمیخریم (3178249) (alef-11)
 
امین
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۹:۰۵:۳۸
حق مردم نیست که ماشین های بی کیفیت و الکی گرونه ایران خودرو وسایپا که هیچ جای دنیا سوار نمیشن رو سوار بشه خودرو ساز داخلی چرا به مردم کشورت با تولید این آشغالا بی حرمتی میکنی اخه چقدر روی هموطنت بی تعصبی
تا عمر دارم خودرو داخلی نمیخرم (3181979) (alef-11)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۹:۳۶:۴۴
خودروهای صفر فعلی با بدترین قطعات داخلی درجه ۲ و ۳ وقطعات بسیار افتضاح چینی ساخته شده وانبار شده و احتمالا تا اواسط سال ۹۵ هم بفروش نمیرسد حتی اگرخودرو سازان اینبار به قولشان برخلاف همیشه عمل کنند فعلا کیفیت بسیاررخراب است ... بنا بر این اگربا کسی دشمنی دارید توصیه به خرید کنید !!!وگرنه شرمنده میشوید واگرخود بخرید دشمنی در حق خود کرده اید . (3182029) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۲ ۲۲:۱۱:۰۸
ودرو صفربی کیفیت نمیخرم همگی نخرید (3185218) (alef-11)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۶-۲۲ ۲۲:۳۳:۰۵
اصلا کمپین ومنافع ملی به کنار منافع شخصی میگوید خرید خودرویی که طرحش قدیمی است وقطعاتش قلابی چینی غیرعاقلانه است !!! اونم خودرویی که اصلش رو با قطعات فرانسوی ۳سال قبل به نصف این قیمت میخریدید !!! حالا هرکس خود داند ... (3185273) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۲۲:۲۳:۲۳
بیایید با هم هم نوا شویم و خودرو صفر نخریم
تا درس عبرتی باشد برای هر متقلب گران فروش (3188074) (alef-11)
 
شهروند
۱۳۹۴-۰۷-۰۵ ۱۴:۳۸:۳۹
ایرانی با غیرت تحریم رو ادامه بده تا کمر استثمار گران خودرویی رو بشکونی . تو میونی . ما میتوانیم . (3216999) (alef-11)
 
بهار
۱۳۹۴-۰۷-۰۷ ۰۹:۰۶:۱۳
بهیچ وجه این ارابه های مرگ رو نمی خریم (3221726) (alef-11)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۷-۲۱ ۲۲:۵۳:۱۰
اینکه ماشین ایرانی را ۳۰ و۴۰ میلیون بخرید همانقدر عاقلانه است که سیب معمولی را کیلیویی ۶۰ و۷۰ هزارتومان بخرید !!! اصلا وابدا نمی ارزد و با عقل جور در نمی آید نه قیافه ونه کیفیتش !!! (3259523) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۰۹:۴۵:۰۹
من باز هم نمی خرم (3316252) (alef-11)
 
حسین
۱۳۹۴-۱۱-۲۶ ۲۳:۵۹:۳۶
موج دوم کمپین تحریم خودرودر راه است واین بار از کمک های هزاران میلیاردی دولت هم کاری بر نمی آید … چک های برگشتی وامهای ۲۵ میلیونی هم در راه است آخه پشتوانه خودروسازان همون قراضه هایی است که قسطی دادن به مردم وارزش پاس کردن چک ندارند (3546398) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.