نظر منتشر شده
۱۹۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 177366
فیلترینگ تابناک؛ سئوال و سئوال و باز هم سئوال
شهاب خاکسار*، 14 بهمن 91
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۶
یک هفته از فیلترینگ سایت خبری تابناک می گذرد و من هنوز به عنوان یک همکار رسانه ای و بلکه دوست اغلب روزنامه نگاران فعال در این سایت موفق خبری، همچنان اطلاعی از جزییات دلیل این برخورد قضایی ندارم، چنانکه به نظرم همکاران رسانه ای نیز، پیش از این از دلیل واقعی فیلتر شدن الف در تیرماه گذشته مطلع نشدند.

با وجود این، نکته مهم و اساسی در موضوع فیلترینگ سایت های خبری و تحلیلی، آن هم در قد و قواره تابناک، بیش از آن که مربوط به محتوای آن باشد، به میزان تحمل و تسامح مسوولان امر در برخورد با اشتباهات رسانه ای -که در بسیاری از موارد ناخواسته پیش می آید- مربوط می شود.

معتقدم چنانچه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه فعالیت سایت ها، یا آن چنان که در رایانامه های ارسالی از سوی ایشان می آید، "کمیته امر به معروف و نهی از منکر مجازی" به نکات زیر توجه کافی داشته باشند، کمتر به این نوع برخوردها نیاز خواهد بود:

1- به عکس روزنامه که پس از چاپ و توزیع، اصلاح هرگونه خطا در محتوا، بسیار مشکل و تنها از طریق چاپ اصلاحیه، امکان پذیر است، در روزنامه نگاری مجازی، این امکان وجود دارد که در هر زمان و از هر مکان، به تصحیح اشتباهات احتمالی پرداخت و یا حتی در صورت لزوم، اقدام به حذف مطلب از سایت نمود.

2- برای رسانه ای که روزانه صدها خبر، تحلیل، گزارش و ... هزاران پانویس از خوانندگان در فضای مجازی منتشر می کند، احتمال بروز خطا، امری کاملاً بدیهی و پذیرفتنی است. آن هم رسانه هایی که در شرایط کنونی با کمترین نیروی انسانی و امکانات، سنگین ترین وظیفه را در عرصه اطلاع رسانی کشور ایفا می کنند و ما علی الاصول باید قدردان زحماتشان باشیم. جهت اطلاع خواننده، تعداد بازدیدکنندگان روزانه همین سایت تابناک تا پیش از فیلتر شدن، از مجموع شمارگان تمام روزنامه های کثیرالانتشار کشور بیشتر بود. رابطه ی مستقیمی است بین امکانات فنی و نیروی انسانی یک مجموعه رسانه ای یا سایت خبری و احتمال وجود خطا در محتوای آن رسانه. سایت های خبری و تحلیلی کشور در شرایط کنونی از هرگونه حمایت مالی و فنی مدعیان دولتی و غیر دولتی ناامید و منصرفند، ای کاش ایشان نیز اندکی از گستراندن سایه پرمهر خویش بر سر ما منصرف می شدند.

3- بد نیست از نظر دور نداریم که این سایت های خبری در فضای مجازی پر هیاهوی موجود به مقابله با یکه تازی رسانه های مجازی اردوگاه غرب و معاندان نظام برآمده و انصافاً باید تصدیق کرد که از پس این مهم نیز تاحدود زیادی برآمده اند. آیا بزرگوارانی که در پی هر خطای کوچک و بدتر از آن در پی مواجهه با هر مطلبی که به مذاق و سلیقه ایشان خوش نمی آید، کمر به فیلترینگ سایت های خودی می بندند، به این نیز اندیشیده اند که اگر «تابناک» و «الف» و ... نباشند، سربازان رسانه ای نظام در فضای مجازی کدامند؟ آیا پیش از صدور فرمان فیلتر شدن تابناک، اندکی به صدها هزار مخاطبی که روزانه به جای مراجعه به بی بی سی و صدای آمریکا و ده ها و بلکه صدها سایت خبری اردوگاه دشمن، به تابناک مراجعه می کردند نیز اندیشیده اید؟

4- رهبر معظم انقلاب بارها در حضور اصحاب رسانه - و آنچنان که شنیده ایم در غیاب ایشان به مسوولان امر- درباره کمک به رسانه های خودی در جهت تأمین محتوای مفید، آن هم در راستای تقویت این رسانه ها برای مقابله با اردوگاه رسانه ای غرب تذکر داده اند. این تذکرات تاکنون منتج به چه نتیجه ای شده است؟

5- در هر صورت اصحاب رسانه های خبری- تحلیلی، تمام همّ خود را مصروف این مبارزه کرده اند و در این راه همزمان در چند جناح می جنگند. خطاب به دوستان آمر به معروف و ناهی از منکر فضای مجازی عرض می کنم: اگر این تلاش ها را شایسته حمایت ندانسته و تنها غلط های این دیکته سخت و سنگین را می بینید، این شما و این گوی و میدان!
گر تو بهتر میزنی، بستان بزن! 
* سردبیر سایت الف
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۲:۳۴:۱۰
سلام علیکم
سایت به اصطلاح خبری تحلیلی تابناک در ارائه چهره ای سیاه از ایران عزیز اسلامیمون نقش فعالی داشت و حتی گاهی شاهد بودیم رسانه های دولتی دشمن به این رسانه استناد میکرد (1114393) (alef-2)
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۴:۰۴:۵۴
داداش ما سایت نداریم و نمی خواهیم داشته باشیم ولی تنها جایی که می توانیم حرف های را در چهار چوب قانون وآزادی بیان بگویم سایت وزین الف است.کار نکنیم این سایت باز فیلتر شود و جای برای بیان در دل وتذکرو..... نباشد.از طرفی امید است مسئولین محترم سعه صدر و آستانه تحمل خود را بالا برده وفضای جامعه امنیتی نکنند. (1114651) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۲:۲۲:۱۱
وقتی سایت تابناک رییس جمهور منتخب یک ملت رابارضاشاه دوم معرفی میکند چه انتظاری می توان داشت (1115799) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۸:۳۱:۵۲
هر کس به قانون تن ندهد افکار دیکتاتوری دارد. (1116311) (alef-2)
 
روح الله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۴:۱۸:۲۰
تابناک تعطیل شد چون مردم رفتن شکایت کردن که چرا حرفها و نظرات ما رو نشون میدی؟
من یه کم بی سواد هستم نمیفهمم دادستان که خوب میفهمه لطفا برام توضیح بده
اما شما دوست من ظاهرا نمیدونی سایت تابناک اصلا چی هستش وگرنه داخل این سایت هر بیننده میتونست به نظرات امتیاز بده پس از روی امتیاز نظرات میتونستی ببینی چند نفر با حرف و نظر عنوان شده مخالف یا موافق هستندتوی همین سایت هم این سیستم فعال هست و شما میبینید چقدر مخالف و موافق دارید
بابت این همه روشن بینی خود شما هم بهت تبریک میگم.شما میفرمائید هیچ کس از دولت یا مسئولین انتقاد نکنه که مبادا دشمن سو استفاده کنه؟
اینجوری که انتقاد میکنن سه هزار سه هزار اختلاص میشه وای به روزی که رسانه ها سکوت کنن (1117003) (alef-2)
 
مجيد
Europe
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۴:۱۲:۲۳
بزرگترين خوراك تبليغاتي رسانه هاي بيگانه را مديريت اشتباه و عملكرد ضغيف مسئولين در كشورداري تامين ميكند نه سايت تابناك و امثالهم (1114681) (alef-13)
 
س
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۴:۲۷:۴۳
بی انصافی نکن برادر
خداییش تابناک بیشتر از اینکه حرص شما سفیدنمای ایران اسلامی را دربیاورد
بیشتر حرص ما را در می آورد که نظراتمون را فیلتر می کرد
تابناک که بنده خداها فقط گیر میدادند به همسایه شمالی و کشورهای جنوبی خلیج فارس
کاری نمی کرد که (1114728) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۴:۴۱:۱۱
دوست عزیز انعکاس اخبار مطابق با واقعیت یعنی ارائه چهره سیاه از ایران؟ اینکه یه سایت خبری واقعیت ها رو نشون میده یعنی ارائه چهره سیاه از ایران؟ مشکل از شماست (1114759) (alef-13)
 
Switzerland
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۴:۵۹:۴۰
هر چند این سایت را به دلیل دشمن پنداری و دشمن تراشی و از همه مهمتر واج نژادپرستی افراطی در بعضی مقالات سایت مناسبی نمی دانم اما با فیلترینگ آن به دلیل محدود کردن آزادی بیان مخالفم ،اگر جرمی شده اول در دادگاه رسیدگی شود وسپس حکم صادر شود؟ (1114807) (alef-13)
 
جعفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۵:۰۰:۴۰
اينکه فرمودين تابناک در ارائه چهره ای سیاه از ایران عزیز اسلامیمون نقش فعالی داشت خودش يک نوع سياه نمايي بوده و دور از انصافه . ثانيا عدم انتقاد پذيري و روحيه تحمل مخالف باعث شده که خيلي از مردم نسبت به سايتهاي خبري داخلي و رسانه ملي بي رغب بوده و از چاله هاي وطني در بيان و بيفتن تو چاه بي بي سي که هيچ خبري را در جهت منافع ملت ايران پخش نمي کنه و همه فکر و ذکرش تخريب وجهه جمهوري اسلامي مي باشد. (1114808) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۵:۱۸:۱۹
ایران عزیز لفظی نیست که با شوخی بیان شود عزت یک کشور یعنی عزت مردم که آنهم ناشی از اخلاق، رفاه، سلامتی، آزادی است که نمایشگر قدرت اقتصادی و سیاسی کشور است چند تا از این ها را داریم که نگران سیاه نمایی در باره آنها هستیم؟ (1114844) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۶:۱۰:۲۷
برادر می خواهید از این به بعد همه سایت ها رو روزنامه رو ببندیم تا مبادا خدای نکرده دشمنان از مطالب اونا سو استفاده نکنن؟این چه حرف و تفکر کوته بینانه ای است بند دهان بعضی گشته که هیس هیس هیچی نگید دشمن خوشحال میشه (1114981) (alef-7)
 
United States
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۶:۴۸:۱۸
یعنی اینکه مثلا بی بی یس خبراشو به تابناک رفرنس میده میشه سایت ضاله
الله اکبر از بینش شما واقعا اگر امام علی الان بود چکار میکرد (1115088) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۷:۵۴:۳۹
سردبیر محترم

سایت تابناک دارای مشی‌ محافظا نئه کاری بود و به خصوص در مورد انتقاد و انعکاس نظرات خوانندگان حتّی در مقایسه با شما بسیار دست به عصا راه میرفت، اما چه شد که چنین فیلتر یا محو شد، دلیل ساده است، تنها خط محکم و روشنگر انّه که تابناک بسیار دلسوزانه دنبال میکرد، انتقاد از نقش و سیاستهای روسیه در مورد ایران بود. (1115281) (alef-2)
 
درد بی درمان
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۷:۱۶:۵۱
لطف کنید دو مورد از دوستان خارجی دولت عزیز برایمان نام ببرید ممنون میشیم. (1115168) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۹:۰۹:۲۱
اوه اوه!!! نكنه شما هم افتخارت اينه كه رييس جمهور فرانسه با خاتمي دست داد؟!!!!! (1116364) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۹:۴۸:۲۸
چین - روسیه- بورکینافاسو- سومالی- سوریه!!!!!!!!!!! کشور دوست و همسایه عراق عزیز - اینهمه کشور دوست گرامی (1116440) (alef-2)
 
رامین
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۷:۱۸:۳۲
هر رسانه ای که تا حدودی واقعیت های جامعه رامنعکس می کند میشه عامل دشمن ولی رسانه ای به نام حاجی ضرغامی که فرسنگ ها باواقعیت های جامعه ایرانی فاصله داره میشه رسانه ملی
تو این عرصه بی صدایی کی باید حرف مردم بزنه (1115172) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۷:۱۸:۴۲
امروزه هر کسی یک سایت خبری تاسیس و شغلی برای خودش درست کرده.
خیلی وقتها برای بالا بردن آمار سایت و جلب آگهی و درآمد بیشتر هر مطلبی را منتشر می کند. این مطلب ممکن است مورد خوشایند مسئولین باشد و یا مورد
خوشایند منتقدین. منفی یا مثبت. تاثیرات این مطالب بر خوانندگان بسیار کم است. (1115173) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۷:۲۳:۰۲
تعجب من از اینه که چرا سایت الف که در سیاه نمایی از همه موفق تره و قسمت نظرات خوانندگان آن به جای مکانی برای ابراز نظر جایی برای تخلیه روحی اصلاح طلبها است و مملو از جملات زشت، فیلتر نمیشه. اینهمه مسامحه اسمش سعه صدر نیست اسمش عمل نکردن به وظیفه است. (1115185) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۸:۴۴:۰۵
جناب وظیفه شناس! بپا ندزدنت با این فکری که تو داری، آمریکا می دزددت ها!! (1115375) (alef-13)
 
بی نشان
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۱:۵۴:۴۱
پاسختان خیلی بی منطق بود (1116650) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۲:۰۷:۱۹
گاهي خاموش ماندن بد نيست دوست عزيز. (1115770) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۸:۲۰:۰۴
وضعیت کنونی کشور دقیقا به خاطر همین حرف بوجود اومده: سیاه نمایی نکنید!!!
اگه منتقدین آزادانه انتقاد می کردند دولت نمی تونست هر کاری که می خواد بکنه...
مجلسم که...... بدون شرح (1115325) (alef-13)
 
قلي نيا
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۸:۳۹:۲۰
همان بهتر كه فيلتر شد. بنده نام اين سايت را گذاشته بودم شيتيل نيوز . كاري ندارم كه چند نفر از اين سايت بازديد مي كردند و چه برداشتي ممكن است از حرف بنده شود.
بارها براي سايت كامنت فرستادم،هر كجا كه به نفعش نبود، فيلتر مي كرد. بارها خواهش كردم، استدعا نمودم، ادله علمي و منطقي آوردم كه از برخي كارها و جريانات خزنده، دست بردار، انگار نه انگار.
كار به جايي رسيد كه بازديد از سايت را براي خودم تحريم كردم و براي ساير فعالين رسانه اي كه مي شناختم،نيز توصيه تحريم اين سايت را داشتم.
حالا هم كلي خوشحالم. از اينكه يك سايت محافظه كار، گردنه گير به هر دليل ممكن فيلتر شده است. خوشحالم، مديران سايت درك مي كنند كه حرف توي گلوي يك نفر گير كردن، يعني چه؟ خوشحالم كه درك مي كنند حال گيري چه معنايي دارد.
خوشحالم كه فرصت درك حقوق شهروندي براي مديران محترم سايت تابناك فراهم شده است.
اميدوارم درسي باشد براي تمامي سايت هاي يكطرفه و منفعت طلب. ان شا الله (1115364) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۹:۱۲:۵۵
باور كنيد كه من هم خيلي كامنت گذاشتم اما اصلا منتشر نكرد اما يكبار با دوستان شرط بستم كه اگه به احمدي نژاد بد وبيراه بگم منتشر ميكنه و دقيقا همين اتفاق افتاد!!!! (1116369) (alef-2)
 
محسن
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۰:۲۰:۲۸
اتفاقا تابناک تمامی نظر های مرا هم فیلتر می کرد... مشخصه که هر چی صلاح می دونستن همون رو منتشر می کردند... اما به هر حال با نفس کار مخالفم ... اینکه توی این سایت به اصطلاح مردمی نظرات من منتشر نمی شد دلیل بر این نیست که از بسته شدن و فیلترینگ این سایت خوشحال باشم... (1116498) (alef-2)
 
هـادی
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۴:۳۸:۲۱
کسی میدونه چی تو قسمت نظرات تابناک بوده که باعث فیلتر شدنش شده؟ (1117056) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۹:۳۱:۲۲
اینکه رسانه های دشمن به اخبار و تحلیلهای تابناک استناد میکردند دلیلی بر ناسالم بودن تابناک نیست . امروزه افراد مختلف دیدگاهها و نظرات خاص خود را دارند و هستند افرادی که ظرفیت نقد منصفانه را ندارند . این افراد هیچگاه نمیتونند شاهد چیزی باشند که برخلاف نظرشان میباشد .آنچه در بگو مگوهای بین مسئولین میبینیم بیشتر مشکل ظرفیتی است نه اینکه بعضیها مخالف نظامند . (1115470) (alef-2)
 
امیر
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۰:۲۳:۱۹
واقعا متاسفم که امثال شما ها با این فکرتون دارین این مملکت را لحظه به لحظه به سقوط نزدیک می کنید
ایکاش به جای این ادعا هاتو که گوش مردم را کر کرده کمی در مورد سیره حضرت رسول و حضرت علی در حک.مت داری تحقیق می کردید
این مملکت با خون به اینجا رسیده اونم خون پاکترینها توروخدا با حماقت و جهل نابودش نکنید (1115574) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۲:۲۹:۵۴
یعنی واقعا به نظر تو تابناک یه سایت ضد انقلابیه؟ واقعا نبودنش بهتر از بودنشه؟
واقعا برای تو امثال تو متاسفم (1115819) (alef-2)
 
محمد
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۲:۴۸:۵۶
می بینم که باند کامنت سازان در همه جا وهمه زمان فعال هستند (1115868) (alef-2)
 
ایران
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۱:۳۰:۰۸
داداش اگه مستنداتی داری رو کن وگرنه از روی حرف بعضی دشمنان دوست نما


کسی رو بد نام نکن (1116147) (alef-2)
 
رامین
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۲:۴۱:۵۷
من 4 ساله که تقریبا هر روز سری به تابناک و اخیرا با الف میزنم سایت میانه رویی بود من انحرافی ندیده بودم امروز عصر ارتباطات و آزادی رسانه هست کار خوبی نکردن (1116185) (alef-2)
 
United States
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۸:۴۹:۱۵
تابناک یکی از سانسورچی ترین سایتهای کشور درگذاشتن نظرات مردم بود.علت مسدودشدنش باید چیزای دیگه باشه.شک نکنید.این سایت در اکثر مواقع متکلم وحده بود. (1116340) (alef-2)
 
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۰:۲۰:۴۹
چه سياه نمايي انجام شد يك سايت پرطرفدار و واقعا اطلاع رساني جاي اين سايت واقعا الان خالي هست (1116499) (alef-2)
 
سبحان
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۰:۵۷:۰۹
مرد حسابی اخه شما هر انتقادی که میشه میزنید پای سیاه نمایی برید ببینید تابناک بیشتر این به قول شما سیاه نمایی را انجام میده یا سابت های دشمن با با آخه تا کی صبر کنیم تا شما فرق بین دوست و دشمن را تشخیص بدید یکم بصیرت، یکم فکر بیشتر هم بد نیست (1116545) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۲:۵۸:۰۷
حاجی رکورد منفی در طول تاریخ رو شکوندی خدا قوت (1116801) (alef-2)
 
siamak
Canada
۱۳۹۱-۱۱-۱۶ ۰۲:۱۷:۲۲
آینه چون روی تو بنمود راست
خود شکن آیینه شکستن خطاست! (1118671) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۲:۳۹:۳۸
هر رسانه و سایتی که از چهار چوبها و مقررات خارج شده و شرایط حساس کنونی کشور را چه از لحاظ خارجی و چه از لحاظ داخلی درک نکرده و ناخواسته باعث بر هم زدن جو وحدت و همدلی در جامعه شود، همان بهتر که تعطیل شود.

شرايط امروز كشور شرايط بسيار حساس و پراهميتي است كه بايد همه به ویژه رسانه ها چه از زواياي داخلي و چه از زواياي بين المللي اين شرايط حساس را درك كنند. (1114404) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۳:۵۹:۳۳
این حرف شما عمیقا اعتقاد شما را به دیکتاتوری و حذف صدای منتقد می رساند. (1114632) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۵:۲۰:۱۹
امروز هرگونه واگرایی نیروها و قوای کشور، به ضرر منافع ملی است. بنابراین همه باید ضمن وحدت در عمل و حرف، با یکدیگر همکاری کنند تا دشمنان اسلام مایوس شوند. (1114849) (alef-13)
 
دلسوز
United Kingdom
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۷:۱۴:۱۳
این جو وحدت و همدلی که سالهاست توسط مدیران نالایق و تصمیمات احساسی‌ و انی‌ توسط آنها دارد از بین میرود!!. اگر می‌خواهیم که دشمن از کم و کاستیهای ما باخبر نشود، با عوامل کم و کاستی مقابله کنید تا هم خیری به این ملت، مملکت و دینمان برسد هم دهان دشمنان را ببندیم. تا کی‌ میتوانیم یا می‌خواهیم لاپوشی کنیم. با این همه قدرت و ثروت این چه نتیجه گیری است که با آن مواجهیم. دلسوز (1115155) (alef-13)
 
رامین
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۷:۳۳:۵۴
الف جان باتوجه به شرایط حساس چه از زواياي داخلي و چه از زواياي بين المللي پیشنهاد میشه از این پس برای ملت فهیم هر فایل خبری را بدینگونه باز کنید

پس زمینه گل وبلبل وباغ و چمن و هرچیزی که به این جمع بیاد
اگه پولی هم داشتید میتونید با اجازه خواننده از اهنگ

همه چی ارومه و..........
استفاده کنید (1115220) (alef-2)
 
Australia
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۲:۴۰:۰۵
با این وضعیت تورم و دلار کم کم دیگه رزونامه های اصلاح طلب منتشر نمیشه.چون مخارجش در نمیاد.مردم ایران هم کم کم دیگه حتی نمی تونند کامپیوتر و اینترنت داشته باشند که بیاند سایت تابناک و الف.لذا از الان باید به فکر بازگشت به ارزشهای اصیل کشور عزیزمون ایران باشیم و مثل نیاکان عزیز زندگی کنیم.کم کم دیگه نیازی به جاده و خیابان و فرودگاه و قطار و...هم نداریم. (1114406) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۵:۲۹:۰۲
همان بهتر که تعطیل شوند. از موفعیکه اینها فعال شده اند، جامعه از همه لحاظ دچار خدشه شده اند. (1114874) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۷:۲۷:۵۵
عمو یادگار برو توغار زندگی کن تا خدشه دار نشی (1115198) (alef-7)
 
میلاد
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۷:۲۸:۱۶
به نظر رئیس جمهور بعدی شما هستید ... (1115200) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۰:۳۴:۰۹
بنظرم كلا بايد جامعه تعطيل شود تا خداي نكرده شما از هيچ لحاظي خدشه‌دار نشين. هميشه حق با شماست. باندهاي كامنت‌ساز و كامنت خوان و سايت‌بين! همه‌شون ماهيانه از آمريكا و انگليس و اذنابشان پول توجيبي مي‌گيرن. تنها شما حافظ اسلام ناب محمدي و ارزشهاي والاي اسلامي و ايراني و انساني هستيد. كثرا... امثالكم (1116517) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۲:۴۳:۴۷
از وقتی تابناک فیلتر شده بعضی سایت های دیگه نظرات مردم رو منتشر نمیکنند مثل عصر ایران که چه تعریف کنی چه نقد هیچی منتشر نمیکنه ! واقعا فضای مناسبی ایجاد نمیکنه این نوع برخورد های قهری. (1114416) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۴:۰۶:۰۶
تازه خوبه که اینا از خودشونن در غیر این صورت چی میشد؟
خدایا خودت ما را حفظ فرما به حق نام مبارکت و به حرمت ::صلوات:: (1114653) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۲:۴۸:۲۷
هنوز متوجه نشدی چرا تابناک فیلتر شده؟!
بابا تو دیگه کی هستی؟خوب معلومه دیگه دم انتخاباته. (1114430) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۲:۵۶:۴۱
تعداد سایت های مجاز به زودی به کمتر از انگشتان دست می رسه! (1114454) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۲:۵۷:۵۶
این موارد سلیقه ای است یا تادیبی یا رندوم ؟ (1114458) (alef-2)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۲:۵۹:۴۶
زمانی دوستان ما از در تابناک و الف از بستن نشریات و سایت ها حمایت می کردند. آن زمان فکر نمی کردند که روزی نوبت به خودشان هم می رسد. (1114460) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۳:۰۱:۰۴
من که به جز خبرهای مایوس کننده از این دو سایت چیز دیگه‏ای ندیدم.
خبرهایی در باره بی کفایتی مسئولان - گرانی - وضع و حال اسف بار بازنشستگان -
بیکاری جوانان - اخبار صف های طویل مرغ و ... - شکاف زیاد طبقاتی بین مردم شمال شهر و جنوب شهر و و و .... - همه اخبار همین موارد مایوس کننده است و بس.
آیا واقعا خوش خبری در بی خبری است یا شنیدن این اخبار ناامید کننده؟ (1114463) (alef-2)
 
United States
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۴:۰۴:۵۴
خبر، خبر است.
اگه باب میل شماها باشه که خبر نمیشه، میشه تمجید و چاپلوسی. ضمنا آمار اخبار به قول شما مایوس کننده در مقابل اخبار خوش، نشون میده که وضعیت مملکت خوبه یا نه. (1114650) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۴:۰۸:۲۴
شما خبر خوش داشتی ما رو هم خبر کن! (1114666) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۴:۱۷:۴۱
نه بابا همه چی تو ایران خوبه، اما در غرب مخصوصا آمریکا:

- دلار انقدر گرون شده که مردم مجبورن برای خرید 1 دلار 4000 تومن بدن و مردم طی تظاهرات اعتراضی درخواست دارن دولتمردان آمریکایی فکری به حال گرانی دلار بکنن!!!

- مرغ و برنج و ... اصلا در آمریکا مشتری ندارد چون هیچ صفی جلوی فروشگاها تشکیل نمیشه و این یعنی اینکه فروشندگان مواد غذایی در آمریکا در حال ورشکستگی هستند و خودشون هم خبر ندارن!

بقیه رو هم دوستان تکمیل کنن تا این آقا ناراحت نباشن!!! (1114697) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۴:۴۵:۲۵
راست می گی همه چیز عالیه ...اصلا اینجا بهشته.....مردم در اوج عزت و شادی اند... اونهایی که مثل شما فکر می کنند و سایتهای الف و تابناک رو فیلتر می کنند شرکای بی بی سی هستند... (1114772) (alef-13)
 
محمود
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۴:۵۱:۲۸
وظیفه رسانه انعکاس واقعیت است تا مسئولین برای مشکلات چاره اندیشی کنند ولی در ایران صورت مسئله را پاک میکنند و واقعیت را با سانسور کتمان میکنند.درود بر خاتمی که مخلف این شیوه های عصر حجری بود. (1114784) (alef-13)
 
ایرانی
United Kingdom
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۵:۰۳:۵۳
خوب حالا برو تو سایتهای حامی دولت مثل رجا و ...و به به و چه چه ها رو ببین و حالشو ببر. (1114811) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۵:۱۶:۳۹
واقعیت جامعه برای من نوعی باعث یاس روز افزون است. توکل بر خدا. (1114837) (alef-7)
 
یکنفر از مردم
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۵:۲۵:۳۰
مگه شما در ایران زندگی نمیکنی؟ و بی کفایتی مسئولان - گرانی - وضع و حال اسف بار بازنشستگان - بیکاری جوانان - اخبار صف های طویل مرغ و ... - شکاف زیاد طبقاتی بین مردم شمال شهر و جنوب شهر و و و .... را نمیبینی؟ اگه با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین میشه، خوب بفرما حلوا حلوا حلوا!!! (1114858) (alef-7)
 
جوان بیکار
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۶:۰۸:۴۵
مگر در حال حاضر خبر دیگری در مملکت وجود دارد ؟ اینها مهم نیستند؟ (1114973) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۶:۳۹:۴۳
چرا دیگه! آخرین خبر خوش فرستادن میمون به فضا بود! مگه همین جا چاپ نشد؟؟؟ (1115076) (alef-7)
 
United States
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۶:۵۱:۰۹
خب صبح تا شب شبکه خبر اخبار دروغ سلامتی جامعه رامنتشر می کند برو اونارو گوش کن (1115098) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۸:۴۱:۳۲
انتشار یک خبر همانطور که میتواند باعث هشدار و اگاهی مردم بشه همانقدر میتواند باعث تورم نیز بشود.
خیلی از گرانی‏ها بواسطه انتشار شایعه سرعت بیشتری پیدا کرده است.
و این موضوع سود سرشاری را در مدت کوتاهی به جیب دلالان بزرگ افتصادی میکند.
اما اگر شایعات توسط سایتهای معتبر منتشر نشود این خبر به کندی منتشر شده و جیب مردم دور دست سریعا تخلیه نشده موج گرانی بصورت میرا به مردم دور دست میرسد. و در نتیجه سود کلان یک شبه به کیسه دلالان واریز نشود. (1115368) (alef-13)
 
زهرخند
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۰:۱۲:۵۴
برای دیدن اخبار خوب وامیدوار کننده تشریف ببرید نارمک! ما که از دم در خونه که میاییم بیرون چیزی جز سیاهی نمیبینم. تازه به این 2 تا سایت که سر می زدیم چشممان به سفیدیها می افتاد. (1115552) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۱:۵۷:۰۴
خوشت نمیاد نخون هموطن... برو سایتی رو بخون که روحیه ات رو بالا ببره... دلیل نمیشه ببندنش که (1115744) (alef-2)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۷:۳۹:۴۹
عزیزم تو آنچه را که دلت می خواهد می توانی در سیمای ضرغامی و شرکا ببینی. ولی اگر زمانی صرفاً محض تنوع و سرگرمی، خواستی کمی واقعیت ببینی می توانی به الف و تابناک هم نگاهی بیندازی (1116252) (alef-2)
 
محمد
United States
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۳:۰۳:۱۲
جالبه همیشه حرف مسئولان و روزنامه های حکومتی و سایت های حکومتی تعریف وتمجید از مردم بزرگوار و کابینه 70 میلیونی و همیشه در صحنه و ... است ولی به محض این که همین مردم اظهار نظرکنن یک سایت یا روزنامه بسته میشه به دلیل چاپ نظر مردم .به خود الف هم هفته ی پیش ایراد گرفته بودن چرا کامنتهای مردم رو انعکاس میده ! تکلیف ما چیه ما ملت عزیزو شریف ایران هستیم به شرطی که حرف نزنیم فقط؟؟؟؟ (1114469) (alef-2)
 
موسوی
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۳:۰۴:۲۲
در ایران فقط و فقط خبر باید منتشر شود ! یعنی به فرض اگر من یک مسئول هستم و از دفرت کارم به میان خبرنگاران میایم , هر چیزی که گفتم باید منتشر کنید ! اما تحلیل چه معنا میدهد ؟ یا اینکه خبر از آینده بدهید ؟ یا حتی سخن من مسئول را کنکاش کنید ؟! خب شما خبرنگار نیستید ! فیلترو تعطیلی بهترین کار هست.

این واقعیت جامعه خبرنگاری کشور ما هست . یک جامعه بسته و تنها نگارش کننده
از زمان فیلتر شدن تابناک , بنده دقیقا در حال استفاده از سایت های خبری خارجی هستم ! (1114471) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۳:۰۷:۰۰
دوستانه فيلتر شده كه اگر خبرنگارا دستگير شدند بگن براي ما خودي و غير خودي فرقي نداره مي بيني كه همين تابناك را هم بستيم ما اينيم..... (1114478) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۳:۰۷:۴۳
اصن كي رسانه خواست؟ (1114482) (alef-2)
 
سيد ميثم
United Arab Emirates
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۳:۰۷:۵۸
تماميت خواهاني كه راس كار هستند مي خواهند رسانه منتقد نداشته باشيم. همين. اينها به همين دليل دنبال بهانه هستند تا به هر دليل بندتنباني در رسانه هاي منتقد را ببندند يا روزنامه نگاران را به دلايل مضحكي چون همكاري با رسانه هاي بيگانه و... بگيرند و بترسانند و... (1114483) (alef-2)
 
مرتضی
Serbia
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۶:۱۳:۱۴
حالا این تابناک چقدر هم منتقد بود!!!! یک رسانه پاستوریزه محطاط و لوس بود. اما سروران همین رو هم تاب نیاوردند. (1114988) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۳:۱۶:۲۹
فقط یک کلام ختم کلام ((((( سلام)))))))) (1114505) (alef-2)
 
United States
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۳:۱۶:۴۳
فیلتر کردن وسانسور عملی است غیر قابل توجیه... کسانی که دست به سانسور می زنند به خاطر کمبود ضعف خودشون
به عنوان مثال جمع کردن ماهواره... همه ی ما می دونیم تلویزیون برنامه هاش ضعیف و جامعه ای که نشون میده جامعه داخلی ایران نیست و خیلی موراد دیگه که میشه ایراد گرفت. ولی به جای هزینه کردن و آوردن آدم های تحصیل کرده که کم هم نیستند در همین صدا و سیما کمبود ها رو با گرفتن ماهواره ها انجام میدن.
مثال دیگه.. سایت های سیاسی مانند نگم بهتره سانسور میشه و ... فیلتر مشیند به دلیل اینکه سایت های داخلی پر از دروغ هستند. (1114507) (alef-2)
 
نکته سنج
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۵:۳۱:۰۹
یک مثال صنعتی، با اعمال تعرفه های بالای گمرکی، از ورود خوروی خارجی جلوگیری میشه تا از خودروهای بی کیفیت داخلی حمایت بشه! (1114882) (alef-7)
 
ناشناس
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۳:۲۱:۴۷
از وقتی سایت تابناک فیلتر شده دیگه دوست ندارم هیچ خبر یا سایت دیگری رو نظر کنم.واقعأ متأسفم برای این همه بدسلیقگی!!دولتهای غربی کم بهمون فشار وارد میکنند؟!!از داخل هم باید ...!!!خسته شدیم (1114516) (alef-2)
 
United States
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۳:۲۲:۱۶
"گر تو بهتر میزنی، بستان بزن!"
زده اند برادرمن،زده اند!
نمونه اش مخاطبان میلیونی و بیشمار فارس و رجا وکذاوکذا!!!!!!!!!!!!!!!!! (1114519) (alef-2)
 
United States
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۷:۱۲:۱۴
حالا برادر من کاری به دعوا ندارم اما خداییش فارس مخاطبش زیاده. رتبه اش تو بازدید بعد از تابناک بود که حالا جای تابناک رو گرفته! (1115148) (alef-13)
 
گیتی
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۷:۴۷:۵۸
اگر رسانه های معاند ودشمنان ازخبرگزاری فارس نقل قول کنن تکلیف چیه؟اونم تعطیل می کنن؟ (1115259) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۹:۰۶:۳۲
تو اداره ما مجبوریم فارس رو بخونیم چون (1115410) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۳:۲۴:۴۳
فیلترینگ این سایت بی مناسبت با کاندید شدن آقای محسن رضایی برای انتخابات

ریاست جمهوری نیست! (1114523) (alef-2)
 
محمد
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۳:۱۹:۳۰
دقیقا مربوط کاندیدا شدن محسن رضایی هست ؛ اکثر نظرات و انتقادها در مورد دولت از زبان محسن رضایی از سایت تابناک منتشر می شه.. (1115935) (alef-2)
 
عیسی
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۳:۲۶:۰۸
بهترکه فیلترشده تابناک نظرات کاربران راسانسورمیکرد
چاه کن خودش درچاه افتاد (1114527) (alef-2)
 
United States
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۴:۱۰:۰۱
بازم به تابناک , لااقل یه چند تا نقد می زاشت (1114669) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۵:۰۸:۵۲
سانسور میکرد که فیلتر نشه ولی شد...یعنی واقعا متوجه نشدی؟؟؟!!!
حالا اینا هم فیلتر میکنن که ... نشن ولی میشن. (1114823) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۷:۵۱:۳۵
وضعيت به جايي رسيده تندروي به جايي رسيده كه سايتهاي اصولگرا هم تحمل نمي شه! (1115269) (alef-2)
 
ارش
United States
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۳:۳۲:۰۴
اینکه شما فیلتر کردن سایت تابناک را محکوم کردید خیلی به جا و مایع مباهات است چرا که هر قلمی که میشکند یک فسادی در جای دیگر شکل خواهد گرفت بدون شک

ولی در عجبم که چرا شما فقط وقتی به این مهم میپردازید که یقه خودیها را میگیرند تو گویی مخالفان شما هیچ حقی ندارن و باید از فیلتر کننده ها ممون هم شد که سایت انها را بستند
ولی غافل از انکه وقتی تهدید و تحدید شروع شو و شکستن قلمها و خفه کردن صداها تبدیل به رویه شد دیگر انتهایی برای ن متصور نیست و دیر یا زود یقه شما هم گرفته خواهد شد
از قدم گفتند وقتی سر همسایه را تراشیدند شما هم سر خود را خیس کنید (1114539) (alef-2)
 
علي
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۳:۳۶:۱۹
علت مراجعه مردم به سايتهايي مانند تابناك و الف پرداختن به مسائلي است كه بيشتر مورد توجه مردم بوده و از طرفي امكان گفتگوي دو طرفه را برقرار مي كند
مهم نيست كه سايت موافق يا مخالف ايده اي باشد مهم پرداختن به موضوع است
وقتي مردم امكان دسترسي به انها را نداشته باشند سايتهاي ديگر اولين هدف جستجوي مردم مي شود ودر اين مسير سايتهاي فارسي زبان خارج از كشور هم در دنباله سرچ مطالب قطار مي كشند (1114557) (alef-2)
 
عبدالهی
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۳:۳۶:۳۱
هر روز اخبار رو از سایت الف و تابناک و عصر ایران و خبر آنلاین می ینم چند روزه دلم برای تابناک تنگ شده. (1114559) (alef-2)
 
رضا
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۳:۴۰:۲۲
دورود بر سردبير سايت الف (1114574) (alef-2)
 
خاک ایران کفنم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۳:۴۰:۲۴
ما کاربران همیشگی سایت الف و تابناک هستیم
انتظار زیادی از سایت الف برای حمایت از تابناک و همچنین آزادی رسانه در کشورمان داشتیم.متاسفانه ظاهرا" از کنار رفتن رقیب چندان ناراضی نیستید
بسادگی هرچه تمام تر پربازدیدترین سایت کشور فیلتر شد بدون اینکه دلیلش اعلام شود و اعتراضی در برابر آن توسط همکاران رسانه ای اش صورت گیرد (1114575) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۳:۴۰:۳۰
آقای سر دبیر الف
برو خدارو شکر کن که بدون تفهیم اتحام تو زندان نیستی!!!!!!! (1114577) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۵:۲۷:۱۹
بی سواد !! اتهام (1114868) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۷:۳۳:۲۸
ملا لغتی بازی در نیار (1115218) (alef-2)
 
رسول
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۳:۴۳:۳۸
اگر بخاطریک اشتباه در یک نشریه رامی بندند یا یک سایت راتعطیل می کنند پس باید برای دهها اشتباه ، ادارات و دستگاههای دیگررا هم تعطیل کنند بانکهاراهم ببندند بیمارستانهارا دادگاههارا و..و.. (1114588) (alef-2)
 
مهدي
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۴:۵۳:۱۷
نه عزيزم قدرتي كه در تفكر ، تعقل و كلام هست در هيچ چيز ديگري نيست . هدف از بستن سايتهايي مثل تابناك كم كردن نفوذ اين قدرت در ميان مردم است (1114789) (alef-13)
 
javad
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۳:۴۷:۰۰
به نظر میرسه تا چند مدت دیگه باید برا دیدن سایت های خودی هم از فیلتر شکن استفاد ه کنیم (1114595) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۴:۰۱:۵۱
این سانسورچی ها از اون صداوسیما عبرت بگیرند که اون تنگ نظری ها،نتیجه اش رونق گرفتن شبکه های ماهواره ای شد! (1114641) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۴:۰۹:۱۶
سایت تابناک بیشترین آمار بازدید را در بین سایت های خبری ایران دارد. اما عده ای نسنجیده و بدون احترام به حقوق اصحاب رسانه و مخاطبان کثیر آن، اقدام به فیلترینگ چنین سایت پرطرفداری می کنند. من خودم هر روز به این سایت سر می زدم. واقعا از اینکه در چنین کشوری زندگی می کنم که افراد نا لایقی مسولیت های مهمی را بر عهده دارند به حال خودم تاسف می خورم. (1114667) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۴:۱۳:۳۹
با امیدن تابیدن دوباره تابناک در فضای رسانه ای. (1114686) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۴:۴۵:۰۴
سلام مسئولینی که هنوز به مردم با دید عالم و جاهل نگاه می کنندو مردم رانابالغ فکری تصور می کنندفیلتر کردن را مرحم و علاج کارمی دانندولی ایا تاب تحمل سایت متعلق به همفکر خود هم ندارند؟ چرا وقتی علیه یک جناح خاص مطلب نوشته میشود همراهی با دشمن است و اگر هرچیز غیر واقعی از دیگران بنویسند گل و سنبل و بهترین هستند (1114771) (alef-13)
 
بامداد
United States
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۴:۴۷:۵۵
یعنی برخی از این دوستان یه جوری فکر می کنند و نظر می گذارند که ادم کله ی خودشو بزنه به دیوار
خب رسانه های به اصطلاح بیگانه اگر از یه سایت بعنوان منبع اسم بیارن باید این سایت فیلتر شه...
با این اوضاع و احوال شما بازم ادعا دارید که ایران مدینه فاضله س و هیچ ایرادی نداره (1114776) (alef-13)
 
جليل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۴:۵۴:۴۹
تعجب!فيلترينگ دامن خودي هاروهم ميگيره؟ (1114797) (alef-13)
 
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۴:۵۵:۵۰
باسلام تومملکت ما که دموکراسی اسلامی برقرار است باید آزادی قلم وبیان وجود داشته باشد بقیه راعاقلان دانند (1114799) (alef-13)
 
علی
United States
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۵:۰۳:۵۶
حقیقت تلخه ولی تلخ تر از اون مردم را گاگول فرض کردنه . الان هر خانواده ای نگاه کنی 2تا لیسانسه هست که از 100تا رئیس جمهور اقتصاد رو بهتر میفهمه. دیگه گذشته دوره ای که یکی حرف بزنه همه باور کنن . الان عصر ارتباطاته . (1114812) (alef-7)
 
Russian Federation
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۵:۰۴:۲۳
اینکه خودی ها هم تحمل نمیشوند تابناک هم تحمل نشود خنده دار است بقول عزیزی میگفت یک زمانی میگفتند کلینتون گفته دلار را میکنم هزار تومان و ما میخندیدیدم میگفتیم مگر ممکن است از قول رئیس جمهور امریکا مهمل میگویند الان دلار شده چهار هزار تومان میگوییم خدا کند چهار هزار تومان بماند از کی سوال کنیم از کی ما هم خوب اگر سوا ل کنیم که میشویم عامل امریکا و دلار شد چهار هزار تومان و ما سوال نمیکنیم اگر سوال کنیم میشویم عامل امریکا و شعور میخواهد سوال کردن که چه کسی در مملکت پاسخگو است اصلا که ما سوال کنیم سوال سوال سوال و بازهم سوال و هزاران سوال (1114813) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۵:۰۵:۳۳
به همون دلیل که روزنامه نگارها رو به جرم خیانت گرفته اند و به جایی فرستادند که عرب نی انداخت

آقایان اصولگرا آیا به راستی سال 84 برای انتخابات هم اصلاح طلبان با شما این گونه رفتار کردند و شما را خس و خاشاک و عوامل فتنه و بیگانه نامیدند (1114815) (alef-13)
 
دربه در دنبال حقوق واقعي
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۵:۱۲:۵۳
درج نظرات كاربران در ذيل مطالب مندرج در سايتها ؛ حق مسلم ماست . (1114830) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۷:۴۴:۳۳
ماست و پنير و برنج و گوشت و صابون و تايد ارزون هم حق مسلم توعه بنده خدا ! (1115250) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۷:۴۵:۴۸
آره تو راس ميگي !!!!
پرايد 20 ميليوني هم حق مسلم تو ست !!!!!!!!!!!!!!!!! (1115251) (alef-2)
 
گل مراد
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۵:۱۵:۳۱
مطالب سايت ها ؛ منهاي نظرات كامنت گذاران ، يه قرون نمي ارزه .
براي چي بايد سايت تابناك رو به خاطر نظرات كاربران ، فيلتر كنند ؟!!!!!!!!!!!!! (1114832) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۵:۱۶:۵۸
تابناك رو به خاطر انعكاس نظرات مردم دوست داشتم . (1114838) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۱:۳۰:۲۵
حدود 30 تا 40 بار بی اغراق در سایت تابناک نظر دادم که نه تندروی در نظرم بود و نه... اما دریغ از یک بار که درج شود اما برخی از همان کامنت ها رو من به سایت الف دادم و درج کرد. گرچه بابت فیلتر شدن یک سایت خبری متاسم اما دلم هم خنک شد که با تمام محتاط بودنش طعم فیلترینگ رو چشید. (1116149) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۵:۱۷:۲۳
شما خودتون الان توی صفحه اولتون خبری از قاهر 313 نیست که ایران امروز رونمایی کرده

در مورد خبر فرستادن پیشگام هم یک خبر در پستوهای سایتتون به نقل از فارس زده بودید (نه جزو اخبار اصلی با عکس که کسی بتونه پیداش کنه، من هم با کمک search تونستم پیدا کنم)

شما که فقط سیاهی های ایران رو دوست دارید نمایش بدید شایسته فیلترینگ هستید (چه فرقی با ضد انقلاب دارید)

بارها شده خود من کامنت مودبانه و منطقی گذاشتم، اما از هر 10 تا نظر 9 تاش فیلتر میشد، اون یکی هم با ویرایش مقرضانه سایت منتشر میشد

و بالعکس بارها شده حرف های صدتا یه غاز و بی منطق و فحش و ناسزا به دولت و ... که منتشر شده ، خوب معلومه سیاست سایتتون چیه !!!

رطب خورده منع رطب ... ؟؟ (1114840) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۹:۰۷:۵۷
همه بسیار خوشحال و مغرورند که توانسته ایم جنگنده با آن کیفیت بسازیم ولی چکار کنیم که گرسنگی خوسحالیمان را کم رنگ کرده است (1115411) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۵:۱۷:۵۹
فيلتر تابناك يعني فيلتر نظرات مردم . (1114842) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۷:۴۷:۰۶
....... و فيلتر نظر مردم ؛ خيلي بد و خطرناكه . (1115254) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۵:۲۰:۳۴
تابناك رو به خاطر انعكاس نظرات كامنت گذارها فيلتر كردند .
و اين يعني تعدي به عدالت و آزادي (1114850) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۵:۲۲:۵۶
چرا بايد سايتي به دليل درج مطالب مردم ، فيلتر بشه ؟! (1114852) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۵:۲۴:۲۸
همین تابنک ذوقی میکرد وقتی سایت یا روزنامه ای بسته میشد
مدتهاست وارد این سایت نشدم و اعتمادی بهش ندارم چون جهت داره تحلیل هاش با بغض و کینه اس ، بی انصافه به نظرم قلم فروشن
اما با بسته شدن هر سایت یا روزنامه ای مخالفم با خفه شدن هر صدائی مخالفم همه حق دارند هر چیزی بگن و مسئولیتش با گوینده اس اما جواب حرف حرفه نه داغ و درفش و .... اینها نشونه عقب موندگیه فرهنگیه تا آزادی نباشه به هیچ کجا نمیرسیم
کل دانمارک 8 نفر زندونی داره ملت !!! آزاد هم هست کشورش ادعائی هم نداره (1114854) (alef-13)
 
تحليلگر
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۵:۲۵:۲۸
« تابناك » هم اگه مثل « صدا و سيما » به به و چه چه گوي وضع موجود بود ؛ 1000 سال ديگه هم فيلتر نميشد . ‌ (1114857) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۷:۱۹:۳۹
الف ؛ تو هم مثل اينكه سرت به بدنت زيادي كرده !!!!
تو هم همين روزا به خاطر درج نظرات مردم فيلتر ميشي . (1115174) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۷:۲۸:۴۴
برا همينه كه صدا و سيمان اينقدر مشتري داره :-) (1115201) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۷:۳۸:۵۰
سيمان رو خوب اومدي ... (1115232) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۷:۳۱:۳۹
صدا و سيماي برادر ضرغامي امروز داشت از بحران اقتصادي در فرانسه و ايتاليا و انگليس و كانادا و آمريكا و اسپانيا و هلند و روْماني و لهستان و .... گزارش ميداد !!!! (1115212) (alef-2)
 
عاشق صداقت و حقيقت .
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۷:۳۳:۲۰
سرانه مشاهده تلويزيون در خانواده ما كمتر ا ز 3 دقيقه در سال ميباشد . (1115217) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۵:۲۶:۲۲
فيلتر تابناك رو تسليت عرض ميكنم . (1114862) (alef-7)
 
چيز فهم .
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۷:۱۷:۴۳
شايد بهتر بود ميگفتي : فيلتر تابناك رو به دليل درج نظرات مردم تسليت ميگويم . (1115170) (alef-2)
 
حامد
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۵:۳۵:۰۹
چی بگم گفتنی هارو همه گفتند .خسته شدم خسته ! (1114891) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۵:۳۶:۴۳
من خودم از خواننده های سایت تابناک بودم
واقعا از وقتی که این سایت فیلتر شده شاید بگم تقریبا میشه گفت برای اولین بار چند روزیه که سایت هایی مثل کلمه، بازتاب، بی بی سی فارسی رو دنبال می کنم

من نمیدونم چرا آقایون هنوز دستشون نیومده که نمیشه مثل 20 سال پیش به مردم بگن حق ندارید فکر کنید!!!! (1114896) (alef-13)
 
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۵:۳۸:۲۳
این فیلترینگ جدیده!
با فیلتر شکن هم نمیشه بازدید کرد!
به نظرم server تابناک را down کرده اند.
واقعن حیف بود. (1114900) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۸:۲۱:۱۳
درسته فیلتر نشده - سرورش خاموش شده (1115329) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۷:۲۶:۳۹
سايت مسدود شده چون خيلي خطرناكه (1116240) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۵:۵۰:۲۱
تابناک در کنار مشرق نقش مهمی در نشاط و شادی جامعه ایفا میکرد (1114922) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۷:۱۱:۵۳
تابناك يه ذره ؛ ولي مشرق اصلا" . (1115147) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۷:۱۵:۵۶
مشرق رو ؛ 4000 سال ديگه هم فيلتر نميكنند . (1115165) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۲:۱۸:۲۳
منطورش تحلیلهای آبکیه (1115793) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۵:۵۶:۲۰
یک پروسه جدید برای سرکار گذاشتن مردمه ! (1114932) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۷:۱۴:۰۶
اين همون وعده ايجاد 5/2 ميليون شغله !!! (1115154) (alef-13)
 
ali
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۵:۵۷:۲۰
منم واقعا نميدونم گوگل ريدر براي چي فيلتره (1114936) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۷:۱۳:۰۹
منم نميدونم كه چرا كلا" همه چي فيلتره !!!! (1115150) (alef-13)
 
انصاری
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۵:۵۸:۱۵
به عنوان یک کارشناس ارشد در حوزه رسانه از فیلتر شدن تابناک متاسفم/سایت خیلی خوبی بود به نظرات مردم خیلی بها میدادبه امید رفع فیلتر شدن هر چه سریعترش (1114942) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۷:۵۵:۵۶
منم به عنوان يك ديپلمه در حوزه خودم ؛ از فيلتراسيون " تابي جون " متاسفم . (1115286) (alef-2)
 
United States
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۶:۰۳:۴۷
هرچند فیلترینگ سایت تابناک بهترین تبلیغ برای جناب رضایی محسوب می شود (اعتراق رسمی به منتقد بودن ایشان) اما باید به این نکته هم اشاره کرد که این سایت بزرگوارانه با فیلتر شدن ، سایت را هم غیر فعال کرده است ، درحالی که می توانست مانند برخی سایتهای دیگر در شرایط فیلتر هم به کار خود ادامه دهد (1114964) (alef-7)
 
فاطمه
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۷:۲۲:۱۶
تابناک سایت خبری داخلی بود که هم واقعیات رو میگفت هم به جمهوری اسلامی وفادار بود...ما دانشجوییم ودوس نداریم بریم سایت های متملق یا اجنبی مثل رادیو فردا یا بی بی سی...لطفا رفع فیلتر یشه... (1115183) (alef-2)
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۷:۲۲:۳۵
واقعا باید به حال مردمی که گیر آدمای کوته بینی که اتفاقا هشت سال کشور افتاد دست همینا زار زار گریه کرد... (1115184) (alef-2)
 
بي نام
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۷:۳۲:۳۳
سياست خوبيه چند وقت فيلتر ميشه كل مخاطبهاي سايت پراكند ميشن بعدا رفع فيلتر ميشه

كم كم نوبت شمام ميشه !!!! (1115215) (alef-2)
 
مهران
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۷:۴۹:۴۸
مرسی سایت وزین تابناک و الف..درود (1115263) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۸:۳۲:۳۹
شما ها چقدر ساده اید! این یک جنگ زرگری است برای محبوب تر کردن تابناک! (1115352) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۸:۳۴:۳۶
تابناک و شما و بقیه سایت هایی که تا حدی سعی می کنند نظرات بی خطر مخاطبان را منعکس کنند باید به روش سایت هایی مثل بو..نیوز عمل کنید که خودشان نظرات پایین صفحه شان را تنظیم و به زیور طبع می آرایند. (1115359) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۸:۳۴:۴۵
کلا روزنامه ها باید اینو بنویسند
همه چی آرومه.... (1115360) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۸:۴۵:۴۰
هر چی که هست، این خبرگزاری ها داخل ایران هستند و کارمندهاشون، مسئولانشون مشخصه. فیلتر باید مال وقتی باشه که دستت به طرف نمی رسه. گرچه اون هم دایره اش دیگه داره خیلی وسیع میشه. (1115378) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۹:۰۸:۱۴
اتفاقا به همین دلیل که گفتید الان بیشتر از هر وقت دیگری باید به صدای مخالف میدان بدهیم ( تازه تابناک که به اصطلاح خودی بود )
همه کشورها در داخل کشور زیرآب همدیگر رو می زنند ولی پای منافع ملی که در بین باشه همه مواضع یکسانه
واقعا ساده لوحانه است که فکر کنیم صدای مخالف یعنی تضعیف نظام! بیان کردن اشتباهات و خظاهای موجود در مملکت فقط و فقط به نفع پایداری نظام است.
دوستان می بینند که ضذ انقلاب اخبار سیاه هم منتشر می کند اونوقت فکر می کنند که هر کی اخبار سیاه منتشر کند ضذ انقلاب است در صورتی که امثال بی بی 30 مهندسی خبر دارند یعنی اصل هدف مهندسی ذهن مخاطب است که باید برای آن ترکیب مناسبی از اخبار درست ، نادرست تحلیل جهت دار و ... را تنظیم کرد برای مبارزه با آنها هم باید به همین پیچیدگی عمل کنی و الا بد بختی عزیزم (1115412) (alef-13)
 
جواد
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۱۹:۴۳:۵۶
یه سایتی زدم فیلتر بود
اتوماتیک پیوند ها باز شد
تو پیوند ها سایت تابناک بود
چه حسی بهت دست میده. (1115498) (alef-2)
 
مازیار
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۰:۲۲:۰۷
نمی دانم این افرادی که سایت ها را فیلتر می کنند چه کسانی هستند که خودشان را انقلابی ترین، اخلاقی ترین و درست کردارترین آدم های روی زمین می دانند؟ چه کسی صلاحیت این افراد را برای این کار تعیین کرده؟ واقعا جای تاسف است. دادستان به عنوان مدعی العموم باید این فیلترچی ها را تحت تعقیب قرار دهد. (1115567) (alef-2)
 
حسن
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۰:۳۹:۳۴
سایت تابناک واقعا اطلاع رسانی آن خوب بود تاکی میخواهید مطالب را نشنوید (1115605) (alef-2)
 
کریم
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۰:۴۱:۱۸
اگربه تصمیماتی که گرفته می شودعناصری مانندمروت،جوانمردی،آینده نگری وقانونمداری اضافه شودشاهداتخاذاین تصمیمات نخواهیم بود.
بعضی ازتصمیمات اگرشرف نگری مناسب نداشته باشدتکمیل کننده پازل دشمن است .
تورابخدا تصمیم گیران، قبل ازهرتصمیمی کمی درنگ وبررسی کنید.
مثلی است اگرچند مجرم بدون کیفر درجامعه داشته باشیم بهتراست تایک بیگناه درزندان داشته باشیم. (1115607) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۰:۵۳:۳۹
باز كنيد قول مى دهيم ديگر نظرات منفى ندهيم ديكر نمى گوييم ارز كران شد پول از ارزش افتاد ماشين كران شد بليط هواپيما سر به فلك كشيد خانه و كاشانه به باد رفت ديكر نمى نويسيم رانتخوارى مردم را خورد نمى گوييم قدرت جشم بعضى را كور كرده نمى گوييم ... (1115627) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۰:۵۳:۵۷
دوست نادان خطرناک تر از دشمن دانا

این اقدام یعنی اینکه کسانی در عرصه های مختلف تصمیم می گیرند که کمترین آشنایی نسبت به عواقب تصمیمات خود دارند. با یک تصمیم نابجا هم باعث وهن نظام می شوند و هم میدان را برای رسانه های ضد انقلاب باز می کنند.
ما بیش از آنکه از دشمن ضربه بخوریم از همین دوستان نادان ضربه خورده ایم و می خوریم. (1115628) (alef-2)
 
محمد
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۲:۲۳:۰۳
تابناک تاب و تحمل برخی را سرآورد (1115802) (alef-2)
 
مسعود
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۲:۳۴:۱۸
اگر اشتباه سایت تابناک را در مقایسه با اشتباهات دولت یا قوای دیگر بگذاریم می بینیم که قابل مقایسه نیستند ولی با 3000000000 میلیارد کنار می اییم ولی با تابناک نه .من حداقل روزی 3 مرتبه از سایت خوب الف و تابناک بازدید می کردم و انصافا سایت های بسیار خوبی هستند و از فیلتر شدن آن بسیار متاسف شدم. (1115827) (alef-2)
 
محمد
Canada
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۲:۳۷:۳۵
سایت خوب سایتی هست که خبرهای بد رو نگه و خبرهای خوب پخش کنه. مگه خبر خوب چه بدی داره که اینا هی خبر بد پخش می کنند. خوب اگر خبرهای خوب به مردم بدند مردم خوشحال می شند. دوما سایت های خارجی بیشترین رفرنس هاشون به سایت فارس هست. (1115840) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۲:۴۳:۵۳
متاسفانه تابناک رو اول کیفر می دن و بعد محاکمه می کنند اون هم بخاطر اینکه فقط بعضی واقعیتها رو نشون داد (1115856) (alef-2)
 
Latvia
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۲:۵۱:۲۳
اگر این اتفاق در یک روستای غرب اتفاق میافتاد خبرش را در آغاز خبر 21 بعنوان خبر داغ بر علیه استکبار جهانی انتشار میدادند. خدا به این ملت رحم کند و به مسئولین ما فراست عنایت کند.
کاش مسئولین فیلترینگ به تعداد بینندگان VOA . BBCتوجه کنند. لازم نیست سایت های ایرانی را راه اندازی مجدد کنند ظاهرا مسئولین فیلترینگ دوست دارند که مردم اخبار را از بیگانگان بشنوند. ناگفته نماند که خیانت کار و جاسوس بعد از 30 سال متوجه میشود که عامل بیگانه بود و به نفع آنها کار میکرده. کاش اینجوری نباشدو فقط جهالت موجب این بوده و هست. (1115878) (alef-2)
 
Russian Federation
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۲:۵۲:۲۸
چرا سایت آقای خاتمی فیلتر است (1115882) (alef-2)
 
علی
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۳:۱۶:۲۱
چطوره که شما از کوچکترین اشتباه سیاستمداران نمی گذرید ولی وقتی نوبت به خودتان می رسد اشتباه امری بدیهی و پذیرفتنی میشود.
مگه شما کم ضربه به کشور و فضای روانی جامعه میزنید؟؟ (1115929) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۴ ۲۳:۴۶:۳۷
بچه‌ها (به قول سیاستمداران کل دنیا مردم!) این‌همه نظر دادیم! چقد خوب اما مفیده؟
وقتی فشار آوردن و گرون کردن چیزی گفتیم؟ یا هرچی گرونتر کردن ما بیشتر خریدیم بجای اینکه نخریم تا ارزون بشه وحقمون رو نخورن؟
به خودمون تالا دقت کردیم؟ قدیما بهم چطور نگاه میکردیم؟الان چی؟ انگار همه ازهم تنفر داریم که چی؟ چقد دعوا چقد حق خوری؟ چرا با تنفر ما بهم نگاه میکنیم تو کوچه خیابون محل کار درس و...؟ مگه باهم پدر کشتگی داریم؟ چرا به جون هم افتادیم؟ تالا دقت کردید چی شدیم . . . ؟

۱روزی میاد که دیر شده!
بیایید بازم باهم متحد باشیم نه از اونور بیوفتیم و وطن وخودمون به خارج بفروشیم و غیرت وهمه چیزو به حراج بذاریم و نه از اینور که چشامون ببندیم. (1115990) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۰:۰۹:۲۹
احتمالا
1_ كاركاتور كشيده بود ، يكي فكر كرده داره به رزمنده ها توهين ميكنه
نتيجه : بسته ميشه 1-2 ماه ، بعد نتيجه ميگيرن منظورش اون نبوده


2_ كاريكاتور حضرت يوسف (يكي از پيامبران قرآني و داستان هاي قرآني) رو به مسخره كشيده
نتيجه :‌ يارو گفت "" اوا ، اوا ، اينو كي اينجا كشيده.
همچنان به راهش داره ادامه ميده (1116039) (alef-2)
 
رضا
Netherlands
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۰:۵۴:۰۱
ای بابا ناراحتی چرا تابناک فیلتر شد؟ من موقعی که اینترنت خریدم فهمیدم برای وارد شدن به اینترنت نیاز به وی پی ان هست :| (1116106) (alef-2)
 
Netherlands
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۱:۵۵:۵۳
چرا وقتی شرق و اعتماد توقیف می شوند به نظر شما مجازات قانونی بوده اما وقتی الف و تابناک فیلتر می شوند تسامح کافی وجود نداشته؟وقتی سایت های اصلاح طلبان چند روز پس از راه اندازی فیلتر می شوند خوب حداقل عدالت این است که تابناک و الف هم به خاطر استباهاتشان فیلتر شوند (1116168) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۴:۰۳:۳۲
تابناک کجایی که الفتو کشتن؟ (1116204) (alef-2)
 
سحر
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۶:۲۳:۱۹
آقا !!!!!!
بیخیال !!!! این روش دقیقا یه ترفند سیاسیه که بهش میگن : " فرار به جلو " . تا فشار اقتصادی و نواسانات ارز و سکه زیاد میشه ، فوری یه بلوایی به پا می کنند که جهتِ افکار جامعه رو به سمتِ مطلوب خودشون بچرخونن . یادتون نیست وسط اون بازار سیاه ارز طرف یه دفعه حوس کرد بره از اوین بازدید کنه و با همین ترفند یک هفته رسانه ها رو از موضع اقتصادی پائین کشید ؟؟؟ فیلتر شدن تابناک هم از همین دست سیاسی کاری هاست . . . (1116217) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۷:۴۵:۲۲
از زمان فیلتر شدن تابناک , بنده دقیقا در حال استفاده از سایت های خبری خارجی هستم ! (1116260) (alef-2)
 
میلاد
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۸:۱۰:۳۵
نظرات مخالف را نشون می دید یا نه؟

صد هزار مرتیه شکر که سایت تابناک فیلتر شد.
چون شده بود تریبون فمینیست ها.
اگر الف هم بخواد تریبون فمینیست ها بشه باید فیلتر بشه.
الحمدلله که الف اینطوری نیست

یا علی (1116280) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۸:۲۴:۰۲
فيلترينگ در ايران يعني نون شب،بنويس "الف" ميگن منظور فلان وفلان بوده (1116302) (alef-2)
 
صالح
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۸:۲۸:۴۴
اول بازتاب بود بعد شد تابناك شايد اين بار بشه گمناك (1116307) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۹:۰۹:۳۳
قیاس که اشکال ندارد همه میتوانند افراد را قیاس کنند و از بین آنها انتخاب کنند مطمئن باش دیگر رای به مثل دکتر احمدی نژاد نخواهم داد (1116366) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۹:۲۰:۲۰
اين روزها هر رسانه اي كه بخواهد طبق وظيفه و تكليف خود كه همانا انعكاس شرايط و اخبار روز است عمل كند توقيف مي شود
مشكل از رسانه ها نيست از شرايط و اخبار روز جامعه است كه متاسفانه به دليل بي تدبيري و بي درايتي مسولان هميشه منفي است (1116380) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۰۹:۲۵:۲۱
متاسفانه بعضی ها سرشون کردن زیر برف و فکر می کنند همه چی آرومه. از همین نظرها معلومه که چقدر صدا و سیما و امثال خبرگزاریهای کذا و کذا راست میگن. این یک آماریه از نظرات مردم.
آخه ترا بخدا اگر دین ندارید لا اقل آزاده باشید (1116392) (alef-2)
 
فاضل سرابندي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۰:۲۱:۰۵
من هم معتقدم نه فقط امروز بلكه در آتيه هم سايت ها نبايد انتقاد و سياه
و حتي خاكستري نمائي بكنند. با همكاري و اعتماد حتي اشتباهات نادر و
استثنائي مديران عزيز و زحمتكش و بزرگوار را بايد چشم پوشي كرد. با انتقاد
به جائي نميرسيم. انتقاد يعني تهيه خوراك و علوفه براي بيگانگان. پرهيز بايد
كرد از انتقاد كه فقط رويه گول زننده غرب استثمار گر است. دست اين غارتگران
بين المللي مدت ها است كه رو شده است. انتقاد بيرون ريختن عقذه هاي
حقارت و حسادت صهيونيستي است. با نهايت احترامي كه براي سايت الف دارم اگر از انتقاد دست بر ميداشت پسنديده تر ميبود. اين عادت غرب زده ها را بايد كنار گذاشت و نيمه پر ليوان را ديد و نيمه پر را به تصوير كشيد و نيمه پر را معرفي كرد. چيزي بنام نيمه خالي وجود خارجي ندارد. (1116500) (alef-2)
 
صمد
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۰:۴۰:۵۵
با سلام
بنده تنها سايت تابناك را مرور مي نمودم و اتفاقا سايت خبري خوبي هم بود چندين سال است مطلقا تلويزيون هم نمي بينم (1116528) (alef-2)
 
araz
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۱:۲۰:۰۷
کشوری که مخالفاش و موافقاش اینا باشن این کشور معلومع میشه
ایران.... وای بر ما که در اینچنین کشوری زندگی میکنیم (1116590) (alef-2)
 
طاهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۱:۲۶:۱۴
تابناک بسته شد .. مملکت گل وبلبل میشودتمام
یکی از جاهایی که مردم میتوانستند کمی از درد و رنجشان را به گوش مسئولین برسانند همین تابناک بود .که اونم از مردم گرفتید (1116606) (alef-2)
 
احمد
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۱:۵۶:۱۴
تابناک به دلیل انتساب به محسن رضایی و جلوگیری از تبلیغات ریاست جمهوری فیلتر شد و بس (1116652) (alef-2)
 
عسکری
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۴:۵۸:۰۶
از بسته شدن سایت تابناک خیلی متاسف شدم
چون در خبر رسانی خیلی سریع العمل بود
وما که نفهمیدیم به چه جرمی؟ (1117110) (alef-2)
 
فری
United States
۱۳۹۱-۱۱-۱۵ ۱۵:۰۹:۰۵
فیلتر میکنم همچینو همچون گل گندوم
سایتا میبندم همچینو همچون گل گندوم
میریزم میگیرم همچینو همچون گل گنـدوم
پستش میدمو رییس میکنم گل گنــدوم
حرفی بزنین وزیرش میکنم گل گنـدوم
لج بازی میکنم تا به قیامت گل گندوم
..
..
..
و این قصه همچنان ادامه داره (1117147) (alef-2)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
فیلترینگ تابناک؛ سئوال و سئوال و باز هم سئوال