توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 307451
افزایش هزینه‌های هوندا از فراخوان ایربگ‌ها
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۵
سودآوری هوندا موتور از افزایش هزینه‌های مربوط به فراخوان ایربگ‌های معیوب ضربه دیده و با روند کندتری نسبت به سایر خودروسازان ژاپنی رشد می‌کند.

به گزارش ایسنا، تتسو ایوامورا، نایب رییس هوندا اظهار کرد: این شرکت پیش بینی می‌کند در سال مالی جاری ۱.۹ درصد از درآمد کل سال یا حدود ۲۷۷ میلیارد ین (۲.۲۹ میلیارد دلار) را برای هزینه‌های مربوط به فراخوان بادکننده‌های ایربگ‌های ساخت تاکاتا صرف کند.

بودجه مربوط به فراخوان قبلی هوندا حدود ۱.۷ درصد از درآمد کل سال این شرکت بود. هوندا که بزرگترین مشتری تاکاتا بوده و سهم کوچکی در این قطعه ساز دارد، اعلام کرده است دیگر از بادکننده‌های ایربگ تاکاتا برای صندلی جلو خودروهایش استفاده نمی‌کند.

این خودروساز پیش بینی خود از سود خالص کل سال را تغییر نداد و همچنان انتظار دارد این سود به ۵۲۵ میلیارد ین برسد که ۳.۱ درصد در مقایسه با سال مالی گذشته افزایش خواهد داشت. در مقابل نیسان رقم مورد پیش بینی برای سود خالص کل سال خود را به ۵۳۵ میلیارد ین افزایش داده است که بالاتر از سود هوندا خواهد بود و رشد ۱۶.۹ درصدی را نسبت به سود سال گذشته نشان می‌دهد.

هوندا در سه ماهه دوم ۱۲۷.۷ میلیارد ین سود خالص را گزارش کرد که با وجود رشد ۶.۹ درصدی، کمتر از رقم مورد پیش بینی تحلیلگران بود. درآمد سه ماهه این شرکت ۳.۶ تریلیون ین بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵.۶ درصد افزایش نشان داد.

اگرچه فروش هوندا در آمریکا در فاصله ژوییه تا سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۴ درصد رشد داشت، در مقایسه با رشد ۶.۲ درصد کل این بازار کمتر بود. این شرکت با کمک تقاضای قوی برای مدلهای شاسی بلند مانند سی آر-وی، حدود ۴۳۵ هزار و ۶۰۰ دستگاه خودرو فروخت.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، فروش ژاپن به دلیل فروش کمتر خودروهای کوچک، در مدت مشابه ۵.۳ درصد کاهش یافت و به حدود ۱۷۵ هزار خودرو رسید.
 
کلمات کلیدی : کیسه هوا ، هوندا، وال استریت ژورنال
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.