نظر منتشر شده
۱۱۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 365330
واکنش توکلی به پرداخت‌های‌نجومی در وزارت‌بهداشت:
پارسال دو بار برای رئییس جمهور درباره افزایش ناعادلانه تعرفه ها نامه نوشتیم/ از کارگر ساده تا قاضی تا فرد دانشگاهی زحمت می‌کشند
بخش اقتصادی الف، 2 تیر 95
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۵
نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت: تعرفه پزشکی را اشتباه افزایش داده و باعث این اتفاقات شدند، پارسال دو بار به رئیس جمهور نامه نوشته‌ایم و گفتیم افزایش تعرفه‌ها عادلانه نیست و باعث یک سلسله افزایش‌های حقوقی می شود.

احمد توکلی در گفت‌وگو با فارس،درباره فیش‌های حقوقی نجومی برخی پزشکان گفت:‌ تعرفه را به اشتباه بالا برده‌اند و باعث این اتفاقات شده است، سال گذشته ما دو بار به رئیس جمهور نامه نوشته‌ایم و گفته‌ایم که افزایش تعرفه‌های درمانی به غیر از اینکه عادلانه نیست باعث می‌شود که یک سلسله افزایش‌های حقوقی آغاز شود.

وی ادامه داد: ما در این نامه تأکید کرده بودیم که اگر این اتفاق بیفتد اشتباه سال ۸۳ دولت اصلاحات تکرار می‌شود چرا که در آخرین زمستان دولت هشتم حقوق کارکنان دولت تا دو برابر افزایش یافت و بلافاصله کارمندان دانشگاهی اعتراض کردند و حقوق آنها هم بالا رفت و بعد هم ترازی گرفتند و بعد کارمندان دیگر معترض شدند.

توکلی گفت:‌ در نتیجه سال بعد زمانی که آقای احمدی‌نژاد اولین بودجه را می‌بست مجبور شدند ۴۳ درصد بودجه جاری را به دلیل این تصمیم افزایش یابد.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم تصریح کرد:‌ ما هم گفتیم که اجازه ندهید تعرفه درمانی را بالا ببرند. حتی من خودم به آقای هاشمی وزیر بهداشت گفتم یکی از معاون‌های شما که سند حقوقی آن را دیده‌ام نرخ حقوق سال ۹۰ این فرد، ۶۳ تا ۸۱ میلیون تومان در ماه بوده و از یکی از بیمارستان‌های دولتی دریافت می‌کرده است و تعرفه‌ها را بالا می‌برید تا ۲۰۰ میلیون تومان حقوق بگیرد.

توکلی گفت:‌ این اتفاق مضر است و باعث جدا شدن پزشکان از جامعه می‌شود اینکه می‌گویند پزشکان زحمت زیادی می‌کشند مگر سایر کارمندان در سایه و زیر کولر کار می‌کنند؟ از کارگر ساده تا قاضی تا فرد دانشگاهی زحمت می‌کشند بنابر این باید یک تعادلی وجود داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم افزود: چرا باید بابت تمام‌وقتی پزشکان در بیمارستان‌های دولتی اینقدر دریافتی داشته باشند. مگر سایر کارکنان بیمارستان تمام وقت کار نمی‌کنند؟ انصاف باید باشد. مفهومی در اقتصاد سیاسی به نام انصاف وجود دارد که باید رعایت شود.

وی ادامه داد:‌ اگر تلقی عمومی می‌شود که پرداخت‌ها غیر منصفانه است باید برایش چاره‌ای اندیشید چون این موضوع جامعه را از دولت جدا می‌کند.

توکلی راه حل رفع این مشکل پیش آمده را برنامه پنجم توسعه دانست و گفت:‌ راه حل این موضوع در برنامه پنجم نوشته شده و تصویب شده اما آن را اجرا نکرده‌اند باید این پزشکانی که تمام‌وقت دولتی کار می‌کنند مطب نداشته باشند در حالی که این قانون را رعایت نمی‌کنند.

وی افزود: این پزشکان در بخش دولتی برای جلب مشتری کار می‌کنند تا مشتریان خود را به بخش خصوصی و مطب‌هایشان ببرند البته همه پزشکان اینگونه نیستند و آدم‌های پاکی وجود دارد که طبابت می‌کنند اما متأسفانه پزشکان حریص هم خیلی زیاد است.
۱۳۹۵/۰۷/۲۵ ۰۸:۱۶
 
۱۳۹۵/۰۶/۱۶ ۰۸:۳۵
 
۱۳۹۵/۰۵/۲۲ ۱۴:۲۱
 
۱۳۹۵/۰۵/۰۹ ۱۸:۱۹
 
۱۳۹۵/۰۵/۰۱ ۱۵:۵۱
 
۱۳۹۵/۰۴/۲۹ ۱۹:۰۳
 
۱۳۹۵/۰۴/۲۳ ۰۹:۵۹
 
۱۳۹۵/۰۴/۲۰ ۱۱:۰۴
 
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۰۲:۰۴
 
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۱۸:۰۱
 
 
کلمات کلیدی : فیش حقوقی+حقوق مدیران+حقوق+حقوق های نجومی+فیش های حقوقی
 
زارعی
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۳:۰۸:۵۶
...جناب آقای توکلی.این امورات فراجناحی است وبایستی فراجناحی عمل کنیم (3776248) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۳:۵۹:۳۳
فکر کنم توکلی خودش اولین کسی بود که از نماینده شدنش خوشحال شد . (3776382) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۴:۳۳:۰۴
جناب توکلی به آقای پزشکیان و مطهری بفرمایید شما که از بالا تا پایین نظام را مرتب به تقوا و حق گویی فرا میخوانید حالا که رفتید هیئت رئسیه مجلس پس کجایید بیایید حرفی بزنید..ماهی شصت میلیون حقوق؟مگه داریم؟مگه میشه؟آقای مطهری...آقای پزشکیان پس چی شد حق گویی حتی اگر به ضرر جناحمون باشه؟ (3776489) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۳ ۰۲:۰۴:۰۲
اتفاقا یکی از شاکیان اصلی این وضع پزشکیانه. (3777660) (alef-13)
 
نیما
۱۳۹۵-۰۴-۰۶ ۰۸:۵۵:۴۹
جناب اقای دکتر توکلی خواهش می کنم به داد ما فارغ التحصیلان بی کار رشته حقوق برسید بعضی از وکلای دادگستری درامدهای میلیاردی دارند و از ان طرف حدود یک صد و بیست هزار نفر لیسانس به بالای رشته حقوق بی کار داریم و کانون وکلا به خاطر منافع صنفی نمی گذرد وکیل زیاد شود لطفا به داد ما هم برسید (3784363) (alef-11)
 
مشکین نقاب
Germany
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۵:۰۰:۲۷
آقای توکلی متاسفانه شما نامه تون رو جایی فرستادی که به این مسائل اهمیتی نمیده که اگه میداد امروز اینجا نبودیم. (3776577) (alef-11)
 
Spain
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۹:۳۴:۲۵
اولا اینکه وزیر و یا معاونان قبول نکردند معلومه اینها غالبا بیمارستان خصوصی با درآمد 10 و 100 میلیاردی و ارزش بالای سهام دارند اگر این طرح تحول 15 میلیون بکنه تو جیب یه متخصص تازه کار، درآمد 10 و 100 میلیاردی اینها را 4 برابر کرده ارزش سهام بیمارستان های خصوصی شان را هم بهکذا و منافع اش سر به فلک میکشه
ثانیا الان مسئله منافع اینها به نظر من یک چیز کوتاه مدته به هر حال پول ملته و ظلمه ولی مسئله کلیدی تر سلامت مردمه اینها برای تداوم این وضع، تمام تمرکزشون روی قحطی و کمبود پزشکه اگر صف های 50 تا 80 نفره همچنان باشه اونها نه لازمه با دقت و وسواس کار کنند و نه حتی اگر بخوان میتونن برای این تعداد با تمرکز کار بکنند ما هم جالبه میریم پیش پزشک اما خودمون هم میدونیم معلوم نیست وقت بگذاره برای تشخیص یا فکر کنه ما که نمی دونیم روی یه احتمال یه چیزی بنویسه تا ببینه چی پیش میاد ولی ما می دونیم طرف تو باغ نیست ولی گزینه ای دیگه نداریم یا شانس و یا اقباله
ثالثا هم پذیرش باید آزاد و فراوان بشه هم تعرفه آزاد، شاید من خودم حاضرم دو برابر بدم که طرف وقت بگذاره ایرادی داره؟ شما آقای توکلی عزیز نگران تعرفه نباش نگران فراوانی پزشک باشید که رقابت بیاره و رقابت هم یعنی دقت، کیفیت، به روز بودن و حتی تلاش برای قاپیدن مشتری و ...
رفاه مردم و موکلان در فراوانی پزشک تامین میشه
لطفا چاپ بفرمایید (3777221) (alef-13)
 
م.و
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۳:۲۲:۵۱
خدا قوت جناب دکتر خوشحالم که نماینده نیستید و وقت بیشتری برای مبارزه با فسادی که متاسفانه سیستماتیم شده است دارید (3776283) (alef-11)
 
United Kingdom
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۳:۲۸:۳۴
توکلی جان دقیق زدی به هدف .... اینا از دولت 100 میلیون می گیرند خصوصی خودشون 200 دارند زیر میزی 100 میلیون .. کارانه هم است 300 میلیون .... ماهی دیگه مشه حساب کنید... رزق حلال ... کارگر که به اندازه اینا زحمت نمیکشه .. حقشون است .... استاد دانشگاه 4 میلیون می گیره استاد اینا توی دانشگاه 4 تومن ... شاگردشون 400 میلیون تا یک میلیارد .... آقا حلالتون بخاطر اینکه وزارت پزشکانتون است .... نوش جونت ... تازه شنیدم یکی تان گفته که بودجه کم آوردید .... یکی دیگه هم گفته این پول از شیر مادر حلال تره تازه شنیدم یکی دیگه گفته که پزشکانی که مرتکب عملی میشوند مثلا پای راست و چپ رو اشتباه عمل می کنند بخیه ها رو می کشند ..... تبرئه هستند .... (3776300) (alef-11)
 
کمیلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۴:۱۷:۱۶
توکلی باید سال دیگه کاندید ریاست جمهوری شود
نه محمود... نه حسن (3776437) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۴:۴۰:۴۱
منم موافق ام + علی مطهری (3776518) (alef-11)
 
رزیدنت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۴:۲۹:۳۴
از جناب اقای دکتر توکلی این طرز صحبت کردن در پارلگراف اخر بعیده ...من به سایر مسایلی که عنوان کرده کار ندارم حقوق خود ماهم که ماهی 800 تومنه و هیچ نماینده ای به فکر ما با زن و بچه نیست که واسمون نامه نگاری کنه.
اما حداقل اکثریت اساتیدی که من دارم هر شب تعدادی از بیماران مطبشون میفرستن بیمارستان دولتی ما.
و اصولا اساتید دانشگاه همه سرشناس و اینقدر مریض دارن که وقت مطبهاشون دو ماهه است و نیازی به سوق دادن بیماران به خصوصی ندارند.
با این طرح سلامت که شما نمایندگان تصویب کردید و درمان در دولتی را رایگات کردید از همه شهرستانها به بیمارستانهای دولتی تهران امده اند و فقط کار ما چند برابر شده و این بیماران توان رفتن به خصوصی را ندارند.
این که شما پزشک رو فردی حریص ...که در سایتتان دیدم عنوان کنید فقط دودش به چشم بیماران میرود.
والا پزشک حوب همیشه بیماران به دنبالش هستند. (3776479) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۴:۵۳:۰۴
شما ها احتیاج به نماینده ندارید وزیر پزشکان هواتونا داره (3776553) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۵:۴۴:۲۹
+ کمیسیون پزشکی مچلس + نظام پزشکی و ده ها سازمان ریز و درشت دیگه (3776717) (alef-11)
 
United Kingdom
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۵:۴۵:۱۷
مردم به این نتیجه می رسند کسی که پزشکی می خواند برای خدمت به مردم نیست برای منافع خودشان درس می خوانند و این برای جامعه پزشکی انحطاط است (3776722) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۵:۴۶:۳۲
این پزشکا تا بیمه ها رو ورشکست نکن ول نمیکنن سرزمین سوخته تحویل خواهند داد. (3776731) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۳:۲۲:۵۸
پس معلوم شد که ًقبلاً ،هشدار ها توسط دلسوزاني چون توکلی داده شده, اما اقایان اراده ای برای مبارزه با پرداخت های غیر قانونی نداشته اند, (3776286) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۳:۴۰:۱۰
مخالف دولت هستم اما توکلی فقط گفته به رئیس جمهور گفتم پرداختها رو قانونی بالا نبرید پس بی قانونی نبوده (جهت شفاف شدن بحث این کامنتو گذاشتم حقوقها رو قانونی ولی بی حساب کتاب بالا بردن و قانونی یعنی اینکه طرفی که پول رو گرفته خلاف نکرده و در این مورد ممکنه حقش نبوده باشه ولی قانونا بهش داده شده) (3776334) (alef-11)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۴:۱۱:۰۶
قانونی بوده که بوده
اونی که این قانون رو نوشته و اونی که اجرا کرده ....
ما حق نداریم بدونیم تو این مملکت طبق قانون! چه اتفاقاتی داره می افته (3776412) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۴:۰۹:۴۴
ضمن تشکر از آقای توکلی و عذر خواهی از آن دسته از پزشکان شریفی که با حسن نیت و به دور از زیاده خواهی
به قسم بقراطی خود پایبند بوده و درجهت مداوای مردم این مرز وبوم تلاش می نمایند، به عرض میرساند بقیه هم تافته
جدابافته ای نبوده وهمه با پول مردم این سرزمین تحصیل نموده اند و به آنها بدهکار هستند، لذا شایسته است قدری
به خود بیایند. (3776410) (alef-11)
 
دانشجوی دانشگاه آزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۲۲:۰۱:۵۳
من با پول خودم تحصیل کردم ولی باید در دور افتاده ترین نقاط کشور بالاجبار برای دولت و البته با طیب خاطر برای این مردم قدر شناس کار کنم. (3777395) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۲۲:۱۱:۳۲
خوبه که طلبکار هم هستید (3777409) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۴ ۲۳:۳۹:۳۷
فقط پزشکا با پول مردم درس خوندن؟ بقیه با پول آدم فضایی ها درس خوندن؟ (3781638) (alef-11)
 
United Kingdom
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۵:۴۵:۱۱
آن زمانی که جلوی پخش سریال مدیری را تو رسانه ملی گرفتند مشخص شد چقدر قدرت دارند. (3776721) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۳:۲۳:۳۲
آقای توکلی عزیز ظاهرا فقط شما تنها انسان با انصافی هستید ت رو می گویید ولی متاسفانه گوش شنوایی وجود ندارد... امیدوارم شما هم در پیگیری این مورد تا رسیدن به نتیجه تلاش کنید.... من برای خودم متاسفم به روحانی رای دادم.... باید از هر دو جناح دوری کرد و به افراد مستقل و با انصافی مثل شما رای داد (3776288) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۳:۲۵:۳۴
شما نامه نوشتید ولی کو گوش شنوا ؟! (3776293) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۵:۲۷:۲۴
گوگوش شنوا (3776657) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۳:۲۶:۲۷
گفتین تعرفه ها...
وزارت مخابرات تعرفه تلفن رو 50 درصد ناقابل گرون کرد! از 30 ریال یهویی شد 45 ریال.
در ضمن تورم همون 9 درصده!!!!
مثل قبلنا که در هر حالتی 6 درصد بود!!!! (3776295) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۴:۰۰:۲۸
تورم رو مردم با گوشت و پوست خودشون باید احساس کنن
نه اینکه آقای شیب ملایم بگه (3776385) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۳:۲۷:۵۹
اینا مافیایی شدن و کاریشون نمیشه کرد الان هم دیره به نظر من باید یک رئیس جمهور قاطع بیاد و این بساط رو جمع کنه احمدی نژاد با تمام بدی هایی که داشت اگه بود این وضعیت رو جمع میکرد. البته مخالف احمدی نژادم و اقداماتش مورد تایید من نیست ولی اعتقادی هم دیگه به دولت فعلی ندارم به نظر من هم اصولگرایان و هم کارگزاران از سال 84 تا الان کشور رو داغون کردن (3776299) (alef-11)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۴:۱۷:۳۰
از سال 70 تا حالا
از پرداختی های شهرداری زمان کرباسچی
و داستان فروش زمین ها و شهرام جزایری زمان دولت اصلاحات
و بابک زنجانی و ... دولت احمدی نژاد
و فیش های حقوقی دولت روحانی

هر روز بهتر از دیروز
... (3776438) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۳:۳۰:۴۸
واقعا حیف شد توکلی دیگه نماینده نیست .
نمیدونم چی شده که مطهری هم روزه سکوت گرفته (3776311) (alef-11)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۵:۳۳:۵۰
شما موقعي كه كارمند بودي درس خوندي، اون بنده خدا تا دو سال بعد از تخصص با حقوق دانشجويي زندگي كرده. اون موقع كسي به فكر زن و بچه دانشجوي رزيدنتي نبود. (3776680) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۸:۲۸:۵۶
مطهری رو با توکلی مقایسه نکن مطهری طرفدار دولته و مستقل نیست
اگه شما تونستی چند تا انتقاد از مطهری نسبت به دولت پیدا کنی. (3777124) (alef-11)
 
کارمند دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۳:۳۶:۴۲
جناب آقای توکلی خدا خیرتان دهد که واقعیت را بیان کردید.

ایکاش گوش شنوایی برای این بیانات می بود و این همه ظلم به سایر اقشار جامعه خصوصا کارگران و کارکنان دولت نمی شد. بنده کارمند دانشگاه علوم پزشکی ایران هستم. با مدرک کارشناسی ارشد و 21 سال سابقه کار 2 میلیون حقوق می گیرم در حالیکه در همین دانشگاه هستند پزشکانی که کارانه شان بالای 100 میلیون در ماه است.

او تنها 6 سال بیشتر از من درس خوانده و یک کارمند دیپلمه هم 6 سال کمتر از من درس خوانده اما تفاوت حقوقی من با فرد دیپلمه 300 الی 400 هزار تومن است ولی با پزشک مورد اشاره سر به فلک می زند. این چگونه عدالتی است؟ (3776326) (alef-11)
 
یه فوق دیپلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۴:۱۳:۱۱
درسته که 6 سال بیشتر خونده ولی با « سهمیه » خونده
ما چه گناهی کردیم که سهمیه نداریم (3776420) (alef-11)
 
بسیجی با درایت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۴:۲۸:۳۳
اقای کارمند دانشگاه علوم پزشکی! چرا شما 6 سال بیشتر درس نخوندی تا حقوق بیشتری بگیری؟ البته باید ببینیم مدرک کارشناسی ارشد جنابعالی از کدام دانشگاه پیام نور و کدام روستاست؟ ضمنا زمان این حرفها که مگر اونهایی که درس خوندن با ما چه فرقی دارند ( دولت نهم و دهم ) و از این حرفهای پوپولیستی تمام شد. (3776475) (alef-11)
 
طلبه حوزه علمیه مشهد مقدس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۴:۵۲:۵۵
آقای با درایت !!! ( که 7 پشت ات شهری بودن !!!! )
لطفا" فیش حقوقی ات
مطمئنم تو هم با مدرک پائینی که داری ؛ حقوق نجومی داری میگیری و نگران آینده فیش حقوقی ات هستی (3776550) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۴:۵۳:۲۴
از دانشگاه دولتی پزشکی بم یاسوج ابادان و امثالهمه
مگر همه پرشکان ده نفر اول کنکورن که خودتون را نابغه میدونین خوبه درصدهای پذیرشتون را هم بزارین ببینن ملت (3776554) (alef-11)
 
بسیجی بادرایت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۵:۲۸:۵۱
وقتی جنابعالی ساعت 4 بعد از ظهر میری به خونه زندگیت میرسی ولی اون پزشک مادر مرده حداقل باید تا 12 و یک شب ،مراقبت و طبابت مریضهای امثال من و تو رو انجام بده ایا این انصافه که درامدش یکسان باشه؟ (3776663) (alef-11)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۵:۰۱:۱۹
اولا از خودت مایه بذار نه از بسیجی های با درایت
دوما یک ۶ سال درس می خونه یکی ۱۲ سال
حالا حقوق دومی باید ۵۰ برابر اولی باشه
با کدوم متر و معیار (3776581) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۵:۳۰:۲۷
دانشگاه تا دانشگاه فرق میکنه
جناب بسیجی. احیانا شما پزشک نیستی (3776667) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۲۳:۳۳:۳۱
مساله درس خواندن نيست. يك استاد تمام كه بيشتر از يك متخصص يا به اصطلاح فوق تخصص درس خونده. اما حقوق يك استاد تمام در حد ٥ الي ٦ ميليون در ماه است (3777511) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۳ ۰۱:۰۶:۲۶
اولا چه ربطی به درس خوندن داره.اگه داره ،شما هم میخوندی عزیزم! (3777605) (alef-11)
 
سید مهدی موسوی تهرانپارس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۳:۳۹:۲۰
مطهری نائب رئیس شد دیگه حرف نمیزنه
داداش !
ما به خاطر حرف زدنات بهت رای دادیما
یادت نره (3776330) (alef-11)
 
یک معلم
Germany
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۳:۴۲:۳۲
در ایران متاسفانه همه طرح ها به جای کارشناسی آزمایشی اجرا میشوند که اینکار هم به اعتبار دولت وهم به اعتماد مردم لطمه میزند (3776336) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۳:۴۸:۱۲
متأسفانه دولت آقای روحانی، بیشتر در حمایت از ثروتمندان و سرمایه داران اقدام کرده است تا فقیران و کارگران!
حامیان و زحمت کشان اصلی این کشور، همین دو قشر فقیر و کارگرند؛ که متأسفانه کمترین توجهی به آن ها نمی شود! (3776357) (alef-11)
 
کارگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۳:۵۲:۵۷
آقای روحانی گفته بودند ما برای 100 روز اول شروع دولت برنامه ریزی کردیم یعنی یه هجوم برای اشتغال و رفع بیکاری و وضع اقتصادی خواهیم داشت
کو ؟!
مگر توی این سه سال شما از حقوق مدیران خودتون خبر نداشتین ؟!

اونهایی که بهتون رای دادن بهتون دلخوش کرده بدند ....

امیدوارم صداقت خودتون رو در برخورد با این افراد نشون بدین...

بیکاری از سر و کول مردم بالا رفته و فشار بر خانواده ها وقتی شما اومدین بدتر شده
تما کارخانه ها تعطیل یا تعدیل نیرو کرده اند این بود وعده های شما آقای رییس جمهور

مدیران شما فقط بلدند خوب حرف بزند اونهم کلاسیک و مدرنیته ... (3776367) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۴:۰۵:۴۶
باز فقط دکتر توکلی پرچمدار مبارزه با فساد سیستماتیک وبقیه ناظرین ونمایندگان و
مسئولین و....... خ.....گرفتن !!! ای داد ازاین پست پرستی !! (3776398) (alef-11)
 
Netherlands
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۴:۰۸:۲۸
آقای توکلی
ایکاش شما قبل از اتخاذ مواضع با دست اندر کاران آن حرفه مشورتی میکردید تا شاعبه عوام زدگی و جلب نظر به هر بهانه را از خود دور میکردید . راه کار شما برای آنکه متخصصان زبده در بیمارستان های دولتی بکار ادامه دهند چیست با اچبار میتوان از خدمات ایشان بهره برد . امروزه مردم علی رغم کمبود در بخش بیمارستانهای دولتی دلخوش دارند که عمل جراحیشان بدست اساتید زبده صورت گرفته همین برتری را با تعرفه میشود از دست داد . (3776405) (alef-11)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۵:۰۴:۵۳
آقای پزشک عزیز
راهکار شما برای کارگرانی که با ۱ میلیون تومان حقوق زندگی می کنند
و پرستارانی که هر روز زحمت می کشند ولی یک ۵۰ ام پزشکان حقوق می گیرند
چیست؟
آیا باید اینان را به زور به خدمت وادار کرد؟
آیا نباید در برابر این اجحاف و شکاف ظالمانه دریافتی ها اعتراض کرد؟ (3776590) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۲۲:۱۴:۴۳
راهکار افزایش درآمد دیگران است نه کاهش درآمد عده ای قلیل از پزشکان. مطمئن باشید اگر درآمد صد میلیونی یک جراح را یک میلیون کنند 99 میلیون دیگرش به جیب مسئولان ..... میرود و نه به جیب امثال ما. (3777418) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۳ ۱۱:۳۴:۴۴
اون راهکار باید دولت تعیین کنه عزیز برادر.
اما حقیقت اینجاست به متخصصان برتر در بخش دولتی تعرفه مناسب تعلق نگیرد به خصوصی کوچ خواهند کرد.
منظور از متخصصان زبده رتبه های تک رقمی برد تخصص است که انگشت شمارند و همه مراکز به دنبال انها هستند نه پزشکان معمولی. (3778098) (alef-11)
 
United Kingdom
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۴:۱۳:۳۹
یک پزشک در علوم تجربی درس خوانده کنکور داده و در حد فوق لیسانس هست.

بنده در رشته ریاضی کنکور دادم و در یکی از بهترین رشته های فنی فوق لیسانس گرفتم و شدم مهندس مکانیک.

دیگری در یکی از بهترین رشته های علوم انسانی فوق لیسانس گرفته و شده قاضی، وکیل و ...

از لحاظ درسی هر سه در یک سطح تحصیل کرده و کم و بیش زحمت کشیده ایم.

چطور هست که یک پزشک در طول دروه طرح 13 میلیون حقوق تحت عنوان کارانه و... دریافت میکنه و یک مهندس پدرش دربیاد 3 میلون حقوق بگیره اونم با کلی سفارش و 7الی 8 سال سایقه کار ؟؟؟؟


موضوع این هست که سیستم اشتباه داره و بر اشتباهش اصرار داره.. ربطی به اصلاح طلب و اصولگرایی هم نداره.

تا زمانی که وزیر بهداشت پزشک باشه بخاطر منافع خودشون هم شده این پول ها به هر عنوانی به پزشگان اختصاص داده میشه.


مثلا در استان ما قرار بود هزینه بازرسی گاز منازل رو از 68 هزار تومان به 92 هزار تومان افزایش بدند و هیات چهار نفره هم در مرداد سال گذشته این رقم رو تصویب کرد اما معاون عرانی استاندار جلوش رو گرفت که بخاطر رکود مردم بفشار نیفتند!!!!

یعنی ما مهندس های گاز و مکانیک بخاطر 24 هزار تومان حق بازرسی که بخاطرش دودکش چک میکنیم پشت بام میریم و هزار مسئولیت ...معاون استاندار مانع پرداختش میشه اما یک پزشک فارغ التحصیل موقع عمل جراحی باید رضایت بدیم بهش که مریض مون بمیره هم تو گناهی نداره عزیزم برئ عمل کن!!!!!!!!!!!!!

اما ما اگه خطایی از طرف لوله کش و بنا و ... سر بزنه 5 سال دیگه هم کسی تو ساختمان زیر مسئولیت ما بمیره من نوعی باید 300 میلیون دیه بدم!!!!!!!!!!!!


کدام انصاف؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (3776424) (alef-11)
 
جسمانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۴:۴۵:۳۶
الان وقت این حرفا نیست
الان وقت بیرون کشیدن حقوقای نجومی از حلقوم آقایونه
ما اجازه نمیدیم این لقمه از گلویشان به راحتی پائین برود (3776531) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۴:۵۵:۱۹
مهندسی یعنی کارمند
این لقب سرنوشت همه را نابود کرد

در هیچ جای دنیا مهندسی شغل خاصی نیست کسی نمیگه i am engineer

ولی پزشک وکیل و مشاور مالی شغل معروفیه همه جا (3776562) (alef-11)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۵:۳۸:۰۴
آقاي مهندس زبده
شما ببين بچه هاي مهندسي الان از گوگل و استارت آپهاشون چقدر درآمد دارند. (3776693) (alef-11)
 
سید جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۴:۱۴:۴۲
افزایش تعرفه های پزشکی به معنی افزایش هزینه های ویزیت، و هزینه های تشخیصی و درمانی و همینطور هزینه های بیمه درمانی و حتی بیمه شخص ثالث است و در واقع این هزینه ها بر دوش مردم زحمتکش تحمیل می شود و طبق آمارهای رسمی سالانه یک و نیم میلیون نفر از همین مردم به خاطر این هزینه های کمر شکن فقیر می شوند و این جدای از عوارض دیگر این تبعیض ناروا مانند اعتیاد و انواع جرایم است. (3776427) (alef-11)
 
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۴:۱۵:۰۸
iهمین کسب در آمد بیمارستان ها باعث شد تا بخیه چانه یک کودک چند ساله را بکشند .

تفاوت ایشان با آقای زیبا کلام در همین جاست . که هشدار داده اند ولی گوش شنوائی نبوده است ولی ایشان . نه تنها هشدار نداده اند که مانع هشدار دادن میباشند . و همه را حوالت به عدم هشدار پیشینیان میدهد . (3776430) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۴:۱۶:۰۷
اقاي توكلي مسايلي كه خودتان بهتر ميدانيد ....واقعا قصد شما رعايت عدل است،چرا وقتي پزشك به عنوان اينترن و رزيدنت و فلو رايگان بيمارستان را ميچرخاتد و وقتي با حقوق يك ميليون و نيم دور از خاواده ميره صداتون در نمياد؟ (3776434) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۵:۱۷:۵۹
اگه بیمارستان چرخوندنتون مثل املا ء تون هست خدا به داد مردم برسه
"میخرخاند " نه میچرخاتد ... " خانواده " نه خاواده مجید دلبندم (3776629) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۲۲:۱۷:۰۷
به جز تمسخر دیگران در زندگی تان کار دیگری هم بلدید؟ (3777420) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۳ ۱۱:۳۶:۴۳
برای تویی که به جای تفکر این کامنت گذاشتی متاسفم. (3778102) (alef-11)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۵:۴۰:۳۸
دقيقا. تازه الان يك و نيم شده (3776704) (alef-11)
 
علی
Italy
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۴:۱۹:۱۶
با کلی زحمت و با اینکه می تونستم براحتی 11 سال پیش حداقل پزشکی گیلان قبول شم اومدم دکتری برق گرفتم. حالا که موقع داشتن یه درآمد معقوله فهمیدم که من در بهترین حالت اینه که استاد بشم 3.5 حقوق بگیرم ولی اگه میرفتم تخصص رادیولوژی میگرفتم (که مطمئنم میتونستم چون تو کنکور ریاضی اونموقع شریف قبول شدم) الان ماهی 60 میلیون فقط کارانه ام بود. دردناکیش اینه که این وضع فقط تو ایرانه وگرنه تو اروپا از این خبرا نیست تا جاییکه به دوستام میگم که یه قشری تو ایران اینقدر درآمدشونه (دوستام اینجا تو اروپا) از تعجب شاخ در میارن. (3776450) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۵:۰۵:۱۶
این که تو اروپا این خبرا نیست کدوم مستندی داره؟ ما که هر جا رو می گردیم حقوق پزشک خیلی بیشتر از اینجاست. در انگلستان پزشک عمومی برای هر ویزین حداقل 50 پوند می گیرد(200 هزارتومن هر ویزیت) همین کشور همسایه ترکیه ویزیت پزشک فوق تخصص حدود 300 هزارتومن است. کانادا هر پزشک عمومی حداقلی که جذب سیستم هم نشده باشد حداقل حداقل سالی 340-600 میلیون تومان درآمد دارد. پس این همه جای دنیا کجاست که ما پیداش نمی کنیم.
اگر واقعا منصف هستید و بیطرف این پیغام را بگذارید. (3776591) (alef-11)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۵:۴۵:۳۴
لطفا حقوق مهندس برق و کامپیوتر و ... و حداقل حقوق این کشورها را هم بگذارید
بعد ببینید شکاف درآمد پزشکان با بقیه مشاغل در ایران چقدر است!
فهمش اینقدر سخته، دکتر جون! (3776726) (alef-11)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۵:۵۳:۲۳
تازه اين رو نميگن كه در اروپا رزيدنت هم ماهي ٤٠٠٠ يورو دريافتي داره (3776745) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۳ ۱۱:۴۹:۴۹
درآمد به پوند ودلار،هزینه به ریال! (3778132) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۵:۰۹:۱۶
مطمئنی رادیولوژی قبول میشدی رئیس؟ نفر اول پره انترنی کشور ورودی ما (هفتادو......دانشگاه تهران ) خودشو کشت اما رادیولوژی نیاورد.....حرف زدن راحته، مالیات هم نداره. .. (3776604) (alef-11)
 
reza
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۵:۱۰:۱۷
با سلام
این جانب با تخصص ارتوپدی و ماهانه 10-12 عمل جراحی و همچنین محروم از مطب خصوصی..
ماهانه 6 میلیون قرار بوده بابت عملها کارانه دریافت کنم که الان 5 ماهه یک ریال هم به اینجانب پرداخت نکردن
و کل دریافتی اینجانب از بیمارستان در حدود 2 میلیون 700 بوده بابت ویزیت و کشیک های شبانه روزی..
واقعا چه انصافی هست که همه رو با یک چوب می زنید..
بنده هم با طرح نزدیک 15 سال گرفتن تخصصم طول کشیده..
ین هم از درامدمون..با وجود ماهیتنه چندین عمل جراحی.. که هرکدومش پر از استرس و اضطراب فراوان چه از بابت حفط جان مریض چه ار بابت ناراحتی ها و بی قرارای های همرهان بیمار..
نمیدونم چرا فک میکنید پزشک ها تو نعمتند .. همکاران عمومی بنده در بیمارستان با دریافتی زیر دو میلیون هم ما داریم اون هم برای روزی 13-14 ساعت کار و کشیک در بیمارستان دولتی..
واقعا انصاف هم خوب چیزیه...اگر یک جمعیتی که مطمنم زیر 5 درصد پزشکان هستند درامد بالا دارند نباید به سایرین توهین کرد و تهمت زد. (3776606) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۷:۲۳:۵۶
ماهانه 6 میلیون یا بابت هر عمل 6 میلیون کارانه؟! (3777029) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۳ ۱۱:۴۱:۱۹
برو بابا دلت خوشه.اره اصن ماهی 500 میلیون درامده (3778116) (alef-11)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۵:۵۵:۳۲
كسي كه استعداد داره تو اروپا و آمريكا درآمدهايي خيلي بيشتر ميتونه پيدا كنه كه نه حسرت بخوره و نه حسودي كنه. شما برو ببين چند تا از هم كلاسيهات تو گوگل و توشيبا و ... دارن كار ميكنن و در آمد نجومي دارن (3776755) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۴:۲۱:۵۳
وقتي من با ظلمهاي ....شما ٦سال جداي از شوهرم زندگي كردم كجا بوديد؟وقتي حتي امكان بچه دار شدن نداشتم كجا بوديد؟وقتي كه باردار سدم و از همين بيمارها انفولانزا گرفتم و بعد گفتند چون ضريب كار هستيد استعلاجي نداري كجا بوديد؟الان كه با ٤٠سال سن و فوق تخصص و حدود ٧٠ ساعت كار در هفته كارانه ٨مليون ميگيرم با ١٠ماه تاخير و ٤٠درصد كاركرد پيداتون شده
خودتان ميدانيد و ماهم ميدانم كه مشكل جاي ديگه هست... (3776456) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۴:۵۶:۲۷
چند تا نوزار و مادر زیر دستت تلف شدن؟ اینم بگو (3776565) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۲۲:۲۱:۳۸
و جان چند نفر را نجات داده ؟ چرا این را نمی بینی؟ (3777426) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۵:۰۰:۴۸
همسر همکار یکی از دوستان ما، متخصص زنان قبول شد زمان طرح رفت شهر محروم این همکارم از کارمند معمولی شد میلیاردر الان صاحب چند پاساژ و ساختمانه

یادمه حتی سر رفتن به ان شهر محروم در جنوب التماس به کارمندان وزارت که این جا را بدن بهش چون میدونست چ خبره و چه پولی پارو میکنه
پس اینقد مظلوم نمایی نکنین در صورتی که نزدیک تهران هم میتونست بره
تازه این مال قبل طرح سلامته الان که دیگه تهران و محروم همه تریلیاردر شدن

جالبه از رقابت و دعواهای پزشکان همون شهر سر زیر اب زدن هم و گرفتن مریض و اتاق عمل چه داستانها که نمیگفت
صد رحمت به دلال و کاسب (3776580) (alef-11)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۵:۱۲:۲۰
پس همکارانتان که کارانه ۱۰۰ میلیون در ماه می گیرند، حق شما را هم خوردهاند (3776613) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۵:۳۵:۲۵
بمیرم الهی! حتما اونهایی که در رشته های دیگه از بهترین دانشگاههای آمریکا دکترا گرفتند و الان با درجه استادیاری نصف کارانه شما حقوق میگیرن فقط نشسته بودن خودشون رو باد میزدند. (3776682) (alef-11)
 
۱۳۹۵-۰۴-۰۳ ۱۱:۳۸:۵۳
دمتون گرم خوشم اومد.دو تا از معادلات نجومی رو می خوندن مخشون هنگ میکرد.هیپوفیز و مرکز و اینها همش می سوخت. (3778109) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۳ ۱۷:۲۱:۰۳
معلومه خانمی خانم محترم منظور گویندگان شاید شما نباشید اگه حقوق چهل به بالا می گیرید من هم بگویم انروزی که تو در زیر سایه کولر داشتی درس می خواندی من نوعی در مرزها از کیان اسلامی در افتاب داغ سوزان با 50 درجه از همین وطن پاسداری می کردیم که شما ارام و بی سروصدا درس بخوانی تا در اینده این مملک همه چیز داشته باشد ایا اندیشیذه ای که چه بیان کرده ای همه اقشار همانند من نوعی هستند هر کسی به نوبه خودش کاری برای این مملکت کرده که اگر نمی کرد شاید امروز شما وجود خارجی نداشتی و در زیر خروارها خاک و یا دربدر بودی پس خود به مطلبی که می گویی بیندیش (3778872) (alef-11)
 
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۴:۴۴:۲۲
آقای توکلی لطفادبدون دید جناحی پیش برید ممنون از شفاف سازی هاتون (3776525) (alef-11)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۵:۱۰:۲۲
آقای توکلی
مردم طرافداری هر جناحی باشند در مبارزه با ظلم و جور یک صدا هستند
قطعا اگر کسی پرچم عدالت خواهی را بردارد همه با اویند (3776607) (alef-11)
 
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۴:۵۵:۱۰
"این پزشکان در بخش دولتی برای جلب مشتری کار می‌کنند تا مشتریان خود را به بخش خصوصی و مطب‌هایشان ببرند البته همه پزشکان اینگونه نیستند و آدم‌های پاکی وجود دارد که طبابت می‌کنند اما متأسفانه پزشکان حریص هم خیلی زیاد است. "

در این مورد باید عرض کنم پزشکانی که هم دولتی کار می کنند و هم خصوصی از ضعف قانون گذاری است که این اجازه را به پزشکان قدیمی داده که هم دولتی و هم خصوصی کار کنند وگرنه در استخدامهای جدید دولتی پزشکان اجازه کار خصوصی و مطب به هیچ عنوان ندارند لذا لطفا اول تحقیق کنید بعد تیتر بزنید
با همین ضعف قانونگذاری هم پزشکانی که هم دولتی کار می کنند و هم خصوصی کارانه دولتی کمی دریافت می کنند بنابراین از بودجه دولتی کمتر دریافت می کنند. شما به جای اعتراض بیمورد به مراکز دولتی یک سر وسامانی به وضع پوشش بیمه ها و مراکز خصوصی بدهید. (3776561) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۴:۵۷:۳۴
در بیمارستان های دولتی تلفن ها و آدرس مطب های خصوصی را به اوپراتورها سپرده اند و گویا یکی از وظایف پرسنل پذیرش ، ارائه ی تلفن مطب ها و حتی تبلیغ پزشک های سفارشی هستند !!!!!!!!!!!! جناب دکتر توکلی عزیز و بزرگوار ؛ به نظر بنده : انتظار از این دولت ، برای اجرای برنامه ی پنجم و ششم توسعه و دستور العمل اقتصاد مقاومتی ، توقعی عبس و غیر منطقی است !!!!!!!!! زیا ساختار و سیستم تعریف شده در این دولت و دولت های سازندگی و هفتم و هشتم ، سرمایه داری ، آنهم سرمایه داری بی ترمز و ولنگار بنا گردیده و هیچ قدرت بازدارنده ای را بر نمیتابد . و لذا ظاهرا" تنها راه برون رفت از اوضاع فجیع و خطر ناک امروزی و برای جلوگیری از فجایع بسیار بدتر پیش رو ، باید تنه ی این درخت بیمار را با حرکتی انقلابی و عبرت آموز از ریشه بدر آورد و ترحم و مماشات و ملاحظه ای نباید داشت . از دولتی که ....با کمال صراحت آغشته به گس... عدم پایبندی خود به اصول مصرح قانونی و شرعی را اعلام میکند و وزیر و معاون و ... بجای عذر خواهی و تقاضای مهلت معین برای اصلاح ... کاریها ، دائما" تکذیب و تهدید و تحقیر میکنند ، میتوان طلب حق و انصاف کرد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ وا عجبا . وا اسفا (3776569) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۵:۱۱:۴۶
توی اون 8 سال چنتا تذکر دادید؟ (3776611) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۵:۱۷:۱۳
اگر میفهمیدی میدانستی که بقیه پرسنل تمام وقت کار نمیکنند.شیفت که تمام میشود به خانه میروند تاشیفت بعدی.ولی پزشکان تعطیلات،شب،صبح،بعدازظهر همیشه هستند.اگه مردی چاپ کن (3776627) (alef-11)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۵:۵۰:۱۴
اولا این همه کارگر و کارمند تمام وقت با حقوق ۱ تا ۲ میلیون
ثانیا دستمزد تمام وقت کارکردن شما چقدر است؟
ماهی ۱۰۰ میلیون!
چند ساعت بیشتر کار می کنی؟
ساعتی چند؟ (3776737) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۵:۱۷:۲۵
خواهش میکنیم فیش ها حقوقی نمایندگان مجلس و درآمد هایشان را منتشر کنید تا علت عدم پیگیری و عدم استیضاح مسئولین ذیربط واضح شود . آقای علی مطهری ها و حضرتی ها و ..... کجا هستند ؟؟؟؟ (3776628) (alef-11)
 
nashnas
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۵:۲۹:۱۱
قتل عامی که ّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّپزشگان در طول تاریخ کرده اند را ژنرالها در میدان جنگ نکرده اند خداوکیلی کدام یک ازمردم از این جماعت راضیندبررسی کنید در کدام کشور چنین فاصله حقوقی بین پزشگ و مردم عادی وجود دارد. اگراز هند و پاکستان مثل دهه های قبل پزشگ بیاد هزینه ان صدها برابر کمتره چطور وزیر این مملکت به خودش اجازه میدهد بگوید حقوق 100 هزار دلاری از شیر مادر حلال تر خود اقای وزیر و معاونان چه منافعی دارند که از این جماعت حمایت میکنندمسءله خیلی ساده است اگر کمبود متخصص است از هند و پاکستان بیان دیگه ماهی 100 تا 200 هزار دلار که حقوق نمیخوان بابا راه دور نرین از پرفسور سمیعی بپرسین پزشگ المانی ماهی 100 هزار دلار درامد داره یا نه پزشگ کدام کشور را سراغ دارید از بیمار زیر میزی بخواهد چوب حراج به شرافت خورده همش هم ملاحظه کنیم اینو نگیم انتقاد نکنیم همین میشه دیگه این قشر طاقت یه سریال را نداشت از ترس اینکه دستش رو نشه اخه مگه ممکنه مگه میشه یه عده ای این بلا را سر مردم خودشان بیارن مثال این وضع مثال کاروانی است که ... بهش زدند هر کس هر چی میتونه ....بدون ترس بدون رحم الف تو را به خدا اینو حذف نکن (3776665) (alef-11)
 
AF.g
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۳ ۱۳:۲۹:۳۵
وقتی خودت ياعزيزت نیازمند پزشک شدی اون وقت قدر پزشک مملکتت رو می فهمی . (3778319) (alef-11)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۵:۵۰:۵۹
چرا مردم انتظار دارن هم مجاني معالجه بشن هم كسي كه معالجه شون ميكنه هيچ پولي دريافت نكنه؟
آقاي توكلي شما ميدونين براي هر عمل چقدر به دكتر ميدن؟ شما كه به فيشها دسترسي دارين ختما به رقم پرداختي براي هر عمل هم دسترسي دارين. لطفا يك بررسي بكنين. كارانه عمل از ١٣ هزار تومن شده ٧٠ هزار تومن، واقعا به نظرتون زياده؟ (3776739) (alef-11)
 
مرتضی
Turkey
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۶:۱۴:۱۱
جناب آقای دکتر توکلی با سلام
اینکه جنابعالی تمام وقت جهت ریشه کنی فساد در تلاشید جای تقدیر دارد.اما بنده با مطالعه روزانه مطالب سایت شما کم کم دارم به این نتیجه میرسم که منشأ فساد در ایران تنها پزشکان هستند و تنها جامعه فاسد جامعه پزشکی است.
در متن فوق به انصاف اشاره کرده اید.جدا از اینکه اگر واقعا چنین پرداختهایی در سیستم دولتی وزارت بهداشت وجود دارد بنده به عنوان یک جراح تمام وقت با حدود 120 عمل در ماه نیز منتقد آن هستم اگر شما هم
اندکی به خدماتی که جامعه پزشکی در سالهای اخیر ارائه داده داده است از جمله کاهش مرگ میر مادر و کودک
ورسیدن به استانداردهای مطلوب سازمان بهداشت جهانی، افزایش امید به زندگی و...شما نیز تا حدودی حق مطلب را ادا کرده آید.
بنده نیز قبول دارم که درآمد جامعه پزشکی در ایران در مجموع از سایر اقشار بیشتر است اما شما همیشه تعرفه ها را هدف می گیرد در حالی که اگر یک بار تعرفه ها را چاپ کنید همگان متوجه میشوند که عدد آن زیاد
نیست ونکته ای که مورد غفلت است بیمار دهی بالای جامعه ایرانی است.از تصادفات تا نزاع تا انواع سرطان .
پس انتظار نداشته باشید با این حجم بیمار پزشکان رایگان کار کنند بلکه باید برای پیشگیری برنامه ریزی کرد که آنهم در بهترين حالت وزارت بهداشت 25% مسئول است وما بقی بر عهده سایر ارگان هست
متاسفانه پرداختن سطحی به موضوع درآمد پزشکان به روش موجود تنها موجب نفرت پراکنی در جامعه خواهد شد وقطعا نتیجه بخش نیست (3776820) (alef-13)
 
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۶:۴۱:۳۱
با سبلام..جناب دکتر توکلی عزیز..شما که اقتصاد خوانده ایید بایستی خیلی اصولی تر ریشه مشکل را که همانا طرفه عرضه پزشک هست متوجه می شدید..چرا که تا زمانی که عرضه پزشک کم باشد این مشکل وجود دارد..پیشنهاد می شود ظرقیت رشته هایی پزشکی و تخصص رو ده برابر کنند تا این مشکل خود بخود و بدون هیچ عمل دستوری حل شود (3776906) (alef-11)
 
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۶:۵۷:۳۶
آقای توکلی با فسادمبارزه کن ما هم برایت دعا می کنیم. (3776957) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۷:۰۴:۲۱
نامه فایده نداشت باید استیضاح میکردید که نکردید. (3776973) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۷:۱۱:۴۲
متاسفانه کارانه پزشکان فراتر از چیزی هست که الان رو شده و هنوز جامعه ظرفیت انتشار اون رو نداره. امروز برخی پزشکان آن چنان اعتماد به نفس کاذب دارن که خودشون رو تافته جدابافته از تمامی اقشار معرفی می کنند. متاسفانه بعضی از این افراد به بیمارستان و بیمار به دیده تحقیر و در راستای امیال خود نگاه می کنند و جوابگویی را فراموش کرده اند چرا؟ چون ما این قدرت را به آنها داده ایم. البته این قضیه مشمول همه پزشکان نمی شه و تعدادی افراد خدوم هم هستند ولی اکثرا اول هوای جیبشان را دارند بعد بیمار.
کافی است دقت کنید که بیشتر افرادی که به دنبال پزشکی کنکور هستند دیدگاه های مادی نسبت به این رشته دارند نه نگاه معنوی.
به نظرم حرف آقای توکلی درست است و کاش رئیس جمهور و وزیر بهداشت محترم در همان زمان صدور نامه به این مسئله به اندازه کافی توجه می کردند تا به این نقطه نرسیم که .... این طور در بیاید و کار به استعفا و برکناری و توجیه و عذرخواهی و ... برسد.
ضمن احترام به جامعه پزشکی ولی به نظرم آنها باید مردم را درک کنند و نسبت به دریافتی های کلان پزشکان حساسیت بیشتری نشان دهند.
نمی توان گفت پرستار ماهی سه میلیون دریافتی داشته باشد ولی پزشک 80 میلیون!!
این اختلاف درآمد را با هیچ بهانه ای نمی توان توجیه کرد بنابراین دوستان خودشان را خسته نکنند چون افکار عمومی نمی پذیرند! (3776992) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۷:۲۵:۰۵
کارانه خیلی چیز خوبی هست
چرا به ما کارکنان کارانه نمی دهند؟
کارانه ما را هم زیاد کنید (3777033) (alef-11)
 
حسين
Canada
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۷:۴۴:۲۳
بنده چندبار شبيه به اين كامنت رو در مطالب اين روزها در مورد پزشكان محترم دادم. نميدونم كجاي اين نظر خطرناكه كه هر بار منتشرش نميكنيد!

عرض بنده اينه: اين كه بعضي از مشاغل خاص درآمدشون بالاتر از متوسط جامعه باشه امري بسيار منطقي است در جهت جذب نيروهاي كارامدتر.
در بسياري از كشورها از جمله كانادا بيمه فراگير دولتي همه هزينه خدمات پزشكي رو پوشش ميده (غير از دارو). به اين معني كه پزشك 1 سنت هم از مريض نميگيره ولي دولت يكي از بالاترين سطوح درآمدها رو به پزشك پرداخت ميكنه.

دولت ثروتمند ايران كه درآمد نفت داره بايد سعي كنه به سمتي بره كه مردم رو رودر روي هم قرار نده. مريض حق داره پزشك هم حق داره.
خدا وكيلي اين كامنت خيلي خطرناكه؟ (3777067) (alef-11)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۷:۴۵:۳۴
آخه برادر من! پزشک تمام وقت، چطوری می تونه مطب داشته باشه وقتی تمام وقت، باید بیمارستان باشه. اصلا دریافتی بالای پزشک تمام وقت به این خاطر هست که مطب نداره، و بیمارستان دولتی برای حفظ اون در بیمارستان، حقوقی نزدیک به درآمد از مطب به اون می ده. اظهارنظر بدون اطلاع درست نیست.
نکته دوم اینکه بالابودن درآمد پزشک به خاطر بالا بودن تعرفه نیست. خدمات تخصصی پزشک در مقایسه با سایر مشاغل خدماتی که البته تخصص و دانشی در حد پزشک هم ندارن بالا نیست. مشکل در کم بودن تعداد پزشک در مقایسه با نیاز جامعه هست که موجب درآمدهای بالا از مطب می شه. این درآمد بالا، البته قبول دارم که چندان عادلانه نیست ولی برای حل اون، نیاز به یک برنامه ریزی بلندمدت برای افزایش تدریجی ظرفیتهاست. البته افزایش ناگهانی هم به هیچ وجه مطلوب نیست و سطح تربیت پزشک رو به شدت کاهش می ده.
نکته سوم. کارانه رشته¬های جراحی ارتوپدی، چشم و زنان (باتوجه به تشویق به افزیش جمیت) و امثال اون ممکنه به شصت هفتاد میلیون برسه، ولی در رشته های دیگه زیر پانزده میلیون هست.
نکته چهارم. شغل حساس پزشکی برای اینکه افراد ممتاز و باهوشتر رو جذب کنه، باید درآمدش بالاتر باشه که این به نفع مردم هم خواهد بود، وگرنه با توجه به زحماتش (بیش از 11 سال تحصیل، رد شدن از رقابت سنگین کنکور عمومی و تخصص و چهار سال گذران طرح، دور از خانواده و تنها، در حالی که سنی بالای 32 دارید) کسی از نخبگان وارد اون نخواهد شد. اگر نتونسته باشید از رانت، پول پدر و امثال اون کار پردرآمدی داشته باشید، و ناچار باشید با تحمل شب بیداری و استرسهای فراوان، در رشته پزشکی تحصیل کنید، حرف بنده رو خوب می فهمید.
نکته پنجم. پزشک در یک رقابت برابر با تمام مردم، و در نتیجه تلاش و استعداد بیشتر به این شغل رسیده. درآمد بالای اون به معنی اثردهی تلاش و درس خوندنه و جوونها رو به رسیدن به درآمدهای خوب از راه تلاش امیدوار می کنه. مقایسه کنید با مشاغلی که به طور غیرشفاف و با زد و بند و "زرنگ بازی" درآمدهای بالا دارند و موجب سرخوردگی جامعه تحصیلکرده شده و ارزشهای جامعه رو به سمت بی اخلاقی سوق می دن. (3777068) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۱۹:۵۵:۰۲
كارانه پول و حقوق دولتي نيست.
پولي هست كه به ازا خدماتي كه پزشكان ارايه ميدهند ، بيمارستان هاي
دولتي از بيمه دريافت ميكنند.
دقت كنيد فرض اوليه بر اين هست كه پزشك بيمار رو معالجه كند و از او پول دريافت
كند.
حالا بيمار قبلا خودش رو بيمه كرده پس پزشك بيمار رو معالجه ميكنه و پولش رو از بيمه
ميگيره.
حالا در بيمارستان دولتي ، دولت كه نماينده شما شهروند محترم هست از اون پولي كه
بيمه بايد به پزشك بده بابت معالجه بيمار ٦٥ درصدش رو كم ميكنه !!!
دقت كنيد : ٦٥ درصد پولي كه بيمه بايد به پزشك بده رو دولت به نمايندگي از شما شهروند
محترم ورميداره. چرا ٦٥ درصد حق الزحمه پزشكان رو ورميداره ؟؟ تا بتونه در چابهار ،
بندر لنگه، طبس، اردبيل يا تهران براي شما شهروند محترم بيمارستان رو سرپا نگه داره.

پس ٦٥ درصد پولي كه بيمار بايد به پزشك بده به عنوان حق المعالجه رو دولت شما شهروند محترم
از پزشك ورميداره براي بيمارستان. از ٣٥ درصد باقيمانده دستمزد پزشك هم دولت شما شهروند محترم ، براي خدمات رساني به شما شهروند محترم ماليات كسر ميكنه. كه درست هست.

حالا برا اينكه اطلاع داشته باشيد ، دستمزدي كه به يك جراح چشم بابت جراحي اب مرواريد
در چابهار داده ميشه ١٢٠ هزار تومن هست.!! بپرسيد كه در تهران عمل فيكو اب مرواريد
چه قدر هزينه داره براي بيمار و مقايسه كنيد.

حالا اگه جمع رقم كارانه پزشكي در چابهار كه ٢٤ ساعت شبانه روز انكال هست ، رقم قابل
توجهي ميشه به علت تعداد زياد بيمارهايي هست كه معالجه ميكنه. يعني جمع تعداد زيادي مبالغ
كم حق العلاج.

بر حسب اتفاق پزشكان هم بدشون نمياد از اجبار دولتي بيرون بيان و به جاي
٣٥ درصد - ١٠٠ درصد حق العلاجشون رو بگيرند . بازم جهت اطلاع مبلغ حق العلاج
رو هم خود پزشك تعيين نميكنه،، دولت و بيمه كه هر دو نماينده شما شهروند محترم هستند
تعيين ميكنند. همين ١٢٠ هزار تومن جراحي اب مرواريد رو دو لت شما و بيمه شما كه هر دو نماينده از طرف شما شهروند محترم هستند تعيين كرده اند.

دوست عزيز در سايت وزين الف ممنون ميشم منتشر بفرماييد جهت شفاف سازي. (3777265) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۲۱:۳۲:۳۷
تا موقعی که تعداد پزشکان و پزشکان متخصص افزایش کافی نداشته باشد این حرفها بی ربط است ابتدا ظرفیت ها تربیت پزشکان باید افزایش پیدا کند سپس بصورت خودکار همه چیز درست میشود (3777366) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۲ ۲۱:۵۴:۰۶
آقای توکلی (لطفا سانسور نکنید)
۱:شما ظاهرا فرق کارانه و حقوق رو نمیدونید .آنچه که شما بعنوان حقوق چند میلیونی عنوان کردید در واقع کارانه است که به ازای اعمال جراحی و یا هر نوع در مان که در مرکز دولتی انجام میشه پرداخت میشه.
۲:تعرفه ی دولتی ویزیت پزشک متخصص در مراکز دولتی با دفترچه ی بیمه۴۱۰۰ تومان میباشد.هزینه آرایش موی سر توی همین مملکت حداقل ۱۵۰۰۰ تومان است.کدام یک ناعادلانه است؟مسولیت کدامیک بیشتر است ،کدامیک امر خطیر ی است.
۳:پرداخت کارانه از محل پرداخت بیمه به مرکز دولتی بابت خدمتی که پزشک ارائه کرده تامین میشه و نه از بیت المال آقای اقتصاد دان.
۴:کارانه یا حق العلاج که بخش عمده ی اون بصورت مالیات و کسورات و طرح پلکانی کسر میشه و بحساب بیمارستان واریز میشه ،منبع درآمد بیمارستان یا هر مرکز دولتی است و درواقع این مرکز درمانی ست که مدیون پزشک است
۵:یک مثال:هزینه درمان جراحی شکستگی استخوان ران طبق تعرفه دولتی حدود ۲۷۰هزار تومان است که بخش عمده ی اون، بدون احتساب تاخیر پرداخت بیمه ،توسط بیمارستان کسر میشه.حال یک پزشک جراح چه تعداد بیمار باید با مشکلات قبل و بعد از ان را باید درمان کنه که آخر ماه بشه ۷۰ میلیون.فکر میکنم محاسبه این عدد بسیار دشوار و شگفت انگیز باشه واسه شما .
بهتر نیست به جای ماهی گرفتن از آب گل آلود و خود نمایی بصورت واقع بینانه به مسئله نگاه کنیید و ناتوانی مردم در مسئله اقتصادی رو که ناشی از ضعف مدیریتی و فساد چند ده ساله ست رو به کارانه پزشکان ربط ندین.
ناتوانی دولتها در افزایش حقوق کارمندان و نیز ناتوانی در مهار تورم و فساد روزافزون مدیرانی دولتی پشت میز نشین رو فرافکنانه به کارانه ی پزشکان ربط ندهید
۶:به هیچ وجه نمیشود بیماران مجبور کرد که برای معالجه نزد چه پزشکی برود و طبعا پزشک توانمند تر و شهیر تر بیماران بیشتر و بالطبع کارانه ی بیشتر خواهد داشت.
۶:راستی تا به حال شده در مورد حق الوکاله ی وکلای عزیز صبحت کنید. (3777385) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۳ ۰۱:۰۵:۲۵
ما هم کارانه میخواهیم.البته 50برابر حقوق مان باشد.لطفا. (3777603) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۳ ۰۳:۵۶:۳۹
چرا برای کارمندان دولت تورم 12 درصد ولی برای پزشکان وزارت بهداشت 70 درصد است. من خودم در آبان بچه ام را بردم پیش متخصص در درمانگاه دولتی، هزینه ویزیت بود 7000 تومان دوباره بهمن بردمش همون دکتر شد 10000 تومان و دیروز که بردم شده بود 12000 تومان. یعنی درآمد یک پزشک متخصص در 2 ساعت به اندازه درآمد 3 ماه یک کارگر می باشد. مگر تورم فقط برای پزشکان است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این وزیر بهداشت ابتدا باید استیضاح و سپس دادگاه ی شود. (3777715) (alef-11)
 
Australia
۱۳۹۵-۰۴-۰۳ ۰۴:۰۳:۴۶
من یک مهندس هستم. مدرکم را از دانشگاه پلی تکنیک تهران گرفتم. به خاطر وضع بد حقوقی مجبور به مهاجرت شدم و الانم تونستم با تخصصم تو یک کشور خارجی کار پیدا کنم.
فقط سوال من از پزشکان محترم کشورم این است: آیا شما می توانید با تخصص خود در کشوری غیر از ایران کسب درآمد کنید؟ البته سوال قشر حداقلی پزشکان مجرب مانند پروفسور سمیعی را شامل نمیشود.
جهت اطلاع شما یکی از پزشکان ایرانی را میشناسم که اینجا مجبور شده برای کسب درآمد در کارخانه خمیردندان سازی کارگری کند. چون مدرک ایشان را برای انجام کار طبابت تایید نکرده اند. (3777718) (alef-11)
 
دستیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۳ ۰۷:۳۹:۲۰
من قبلا دستیار چند دندانپزشک بودم بعید می دانم در حال حاضر تعداد پزشکان با وجدان و با کار درست به 10 درصد برسد
اصلا روی کارشان نظارت و کنترل نیست گاهی بخاطر پیری حتی نباید طبابت کنند ولی مجاز هستند ! در حالیکه در کشور های دیگر باید هر سال ازمون بدهند
از کجا معلوم شاید پزشکی الزایمر و یا بیماری گرفته باشد و توانایی کار نداشته باشه !؟ (3777786) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۳ ۰۸:۳۹:۰۸
یک ویزیت ساده توسط یک پزشک تو امریکا بستگی به ایالتهاش بین 100 تا 200 دلاره یعنی بین 350 تا 700 هزار تومان ولی بیمه ها پولشو میدن هم مردم راضی هستند هم پزشکان. (3777828) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۰۴-۰۳ ۰۸:۵۸:۴۹
کشورهای غربی بهشت مغزهای ریاضی وفنی است و درآمد یک فرد دکترا در این رشته هابا درآمد یک پزشک قابل مقایسه نیست. (3777861) (alef-11)
 
ناشناس
Germany
۱۳۹۵-۰۴-۰۳ ۱۳:۰۸:۳۲
متاسفانه در وزارت بهداشت بی عدالتی بیداد می کنه چون وزارت پزشکانه
وقتی همه معاونان وزیر پزشک هستند چه انتظاری می شه داشت
وقتی استاد تمام رشته های علوم پایه
حداکثر 8000000 میلیون حقوق می گیره با ۳۰ سال سابقه کار
اما یک استادیار بالینی توی بیمارستان با ۲ سال سابقه کار حداقل 80000000 تومان کارانه می گیره (3778272) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۳ ۱۷:۱۰:۴۲
خدا بخیر کند از اینده این فیشهای حقوقی نجومی مگر چکار میکنند که اینهمه حقوق بیچاره کارمند ساده . کارگر ساده و ..... زحمت از طبقه پایین پول و دریافتی از مسولین البته نه همه مسولین انسانهای با ایمان و خدا ترس هم داریم ولی ....... از پول بدش نمی اید . با این تورم و بیکاری . نداری . شرمنده شدن جلو زن وبچه خدا عاقبت را بخیر کند گفتیم .... عدالت برقرار میشه ولی ................ خدا بخیر کند با این همه شهید و مفقود و ازاده و جانباز و ....... خدا بخیر کند (3778848) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۵ ۱۸:۰۳:۰۶
برداشت های بزرگ از بانک های خصوصی هم جرم است زیرا از سهامداران جزء سوء استفاده می شود.
به نظرم باید همه سهامداران شرکتهای بورسی که به پاداش ها و پرداخت های هیات مدیره معترض هستند بلافاصله سهام خود را بفروشند تا توسط این مدیران چپاول گر مورد سوء استفاده قرار نگیرند.
باید کمپین فروش سهام بانک ها و شرکتهای خودرو سازی و سایر شرکت هایی که پاداش و حقوق نا متعارف به مدیران پرداخت می کنند راه بیفتد تا کسی بهانه نکند که از خزانه دولت برداشت نکرده است. (3783402) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.