نظر منتشر شده
۱۲۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 292927
همه‌ی ابهامات سکه‌های مهدی هاشمی در زندان
جای خالی نظارت بر زندانی امنیتی - اقتصادی
کبری آسوپار، 14 شهریور 94
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۸
سخنگوی دستگاه قضایی کشور می‌گوید که «از بند ۷ و ۸ این زندان بازرسی صورت گرفت و طبق گزارشی که ارائه شد از مهدی هاشمی هم یک گوشی تلفن همراه با سیم کارت و ۳۰ سکه طلا اعم از ربع سکه، نیم سکه و سکه گرمی کشف شد.»

شاید انتظار آن بود که با شیدن چنین خبری، از قوه قضائیه ممنون باشیم؛ اما طبیعتاً نه تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه شنیدن این خبر، بیشتر از آنکه اذهان را در مورد فعالیت‌های در زندان یک مجرم امنیتی – اقتصادی حساس کند، به این سمت و سو برد که مسئولان و نگهبانان اوین چه می‌کنند که می‌توان چنین اقلامی را داخل برد و از آن استفاده کرد؟ اولین سؤال پیش آمده پس از سخنان محسنی اژه ای این بود که مگر نه اینکه هر زندانی هنگام ورود به زندان وسایل خود را تحویل داده و مورد بازدید بدنی و ... هم قرار می‌گیرد؛ پس چگونه مهدی هاشمی توانسته با خود موبایل به داخل زندان ببرد که طبق گفته سخنگوی قوه قضائیه جزء وسایل ممنوعه برای زندانی است؟! اندیشیدن به این سؤال باعث می‌شد تشکر از قوه قضاییه بسیار کمرنگ شود.

در حالی که هنوز جواب این سؤالات مشخص نشده، یک روز بعد از سخنان محسنی اژه ای، خبر دیگری رسید که علیزاده طباطبایی، وکیل مهدی هاشمی در واکنش به کشف موبایل و سکه از وی گفته است که «زمانی که مهدی هاشمی را به زندان تحویل دادیم، مقداری پول و تعدادی سکه‌ گرمی همراهش بود که تمامی آن‌ها صورت‌جلسه شد و زمانی که دلیل حمل آن را از مهدی جویا شدند، گفت که می‌خواهم در اعیاد تحت عنوان عیدی به دیگران بدهم.» ایسنا می‌نویسد: وی با ادعای این‌که «در رابطه با تلفن همراه چون بدون دوربین بود در بدو ورود مهدی هاشمی به زندان صورتجلسه شده است» گفت که نسبت به موکلش بیطرفانه عمل نمی‌شود.

با گذشت پنج روز از این سخنان، هیچ واکنشی از سوی قوه قضائیه صورت نگرفت و طبیعتاً تلقی می‌شود که وکیل مهدی هاشمی در مورد صورت جلسه‌ی اقلام همراه او سخن کذبی نگفته است؛ بنابراین توضیحات علیزاده طباطبایی نیز بر سؤالات و ابهامات پیرامون تساهل و تسامح صورت گرفته توسط مسئولان زندان در مورد مهدی هاشمی می‌افزاید که اگر صورت جلسه شده، چرا نحوه‌ی بیان به گونه ای ست که گویا مهدی هاشمی موبایل و سکه را مخفیانه به داخل زندان برده و حالا مورد کشف قرار گرفته است؟ وقتی دستگاه قضایی در قبال ادعاهای وکیل مهدی هاشمی سکوت می‌کند، گزینه ای جز نتیجه گیری نوشته شده، بدست نمی‌آید.

اما سخنان وحید ابوالمعالی، وکیل دیگر مهدی هاشمی در مورد موبایل همراه او بر ابهامات بیشتر می‌افزاید: «من با آقای مهدی هاشمی در رابطه با تلفن صحبت کردم. ایشان گفتند که تلفن توسط یکی از اشخاص داخل زندان پس از ورود به من بازگردانده شد و عنوان شد که چون در بند عمومی و در میان زندانی‌های عادی هستم و ممکن است مشکلاتی برای من ایجاد شود، تنها در صورت وجود ایجاد خطر از آن استفاده نمایم.» وی البته در مورد سکه‌ها سکوت می‌کند.

نکته‌ی قابل تأمل دیگر این است که محسنی اژه ای می‌گوید: «نمی‌توان گفت سکه غیرمجاز است، ممکن است سکه را همراه خود داشته باشد اما داشتن تلفن همراه غیرمجاز است.» این در حالی ست که مطابق آیین نامه اجرایی زندان‌ها، زندانی مجاز به نگهداری پول و اوراق بهادار نیست. فلسفه‌ی وجودی این قانون هم جلوگیری از اقداماتی نظیر رشوه دادن یا قماربازی در زندان است. با این حساب چرا سکه می‌تواند غیرمجاز نباشد و اگر غیرمجاز نیست، چرا از مهدی هاشمی گرفته شده است؟! فهم اینکه یک مجرم اقتصادی به چه دلیل در زندان نیاز به سکه دارد، چندان سخت نیست؛ اما اینکه او اقلامی در اختیار داشته باشد که سایر زندانی‌ها از آن محروم هستند، قابل توجیه نیست. دستگاه قضایی تا حد قابل تحسینی مقابل فشارهای وارده از سوی این خانواده و برخی افراد و رسانه‌های حامی آن در جریان رسیدگی به پرونده‌ی مهدی هاشمی به خوبی مقاومت کرد؛ حال آیا رواست که بعد از این سال‌های تلاش برای اجرای عدالت در مورد آقازاده ای که سال‌ها کسی جسارت رسیدگی به اتهاماتش را نداشت، تصور شود که او از امتیازاتی در داخل زندان بهره مند است که دیگر زندانیان از آن بی بهره‌اند و با چنین مسائل پیش پا افتاده ای دستگاه قضایی زیر سؤال رود؟!

می‌توان احتمال داد که این اقلام توسط نزدیکان و چه بسا بدون بازرسی و در ملاقات حضوری به دست وی رسیده باشد؛ با این حال ضعف اطلاع رسانی و عدم کنترل‌های لازم، فضا را برای خانواده‌ی جنجالی مهدی هاشمی فراهم کرد تا به شیوه‌هایی که همیشه به خوبی بلد بوده‌اند، موج مظلوم نمایی در مورد عضو مجرم خانواده را زنده نگه دارند و با نامه نگاری، کل دادگاه را برای چندمین بار زیر سؤال ببرند. سه شنبه‌ی گذشته دو نامه در سایت آیت الله هاشمی رفسنجانی منتشر شد؛ یکی نامه‌ی کوتاه عفت مرعشی به محسنی اژه ای که صرفاً می‌توان گفت بد و بیراه بود و دیگری نامه ای با عنوان جالب بیت آیت الله هاشمی رفسنجانی که با طرح ادعاهایی کوشیده تا مثل همه‌ی سال‌های گذشته، پرونده‌ی یک مجرم امنیتی – اقتصادی را سیاسی جلوه دهد و حکم دادگاه را ظلم به وی بداند. به نظر می‌رسد حنای این مظلوم نمایی های مکتوب چندان رنگی ندارد؛ اما اگر قرار باشد این روند همچنان ادامه یابد، دستگاه قضایی باید فکری به حال آن بکند؛ ده سال زندان مهدی هاشمی نباید هر روز با خبرسازی پیرامون وی همراه باشد. امروز مهدی بالشش همراه نیست؛ فردا ملاقات حضوری می‌خواهد؛ پس فردا موبایلش در زندان آنتن نمی‌دهد؛ یک روز این رفت زندان ملاقات؛ یک روز یکی دیگر و ... ملاقات‌های زندانیان دیگر با وی بماند! هیاهو و جنجال را باید با پاسخ‌های مناسب خنثی کرد و البته باید طوری عمل نمود که بهانه دست جنجال آفرینان نیفتد وگرنه که نفع اطرافیان این مجرم اقتصادی – امنیتی در غوغازیستی ست.
 
کلمات کلیدی : سکه+ مهدی هاشمی
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۳:۲۵:۰۳
برخی دوستان نویسنده هم متمرکز شده اند روی زندگی یک خانواده و کلا اینکه این زندانی چه چیزی هم توی جیبش بوده براشون مهمه! ولی وقتی بحثهای اختلاس های عجیب و فسادهای غریب در دولت قبل میشه این دوستان خود را به کوچه علی چپ میزنند! (3163971) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۵:۴۶:۲۵
اخه این خانواده در زندگی همه مردم ایران نقش دارند اینکه تحریم ها رو بیشتر کنی ، اختلاس کنی و... (3164454) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۶:۰۲:۰۹
اینا صراحتا توی نامه اعلام میکنن دادگاه رو علنی کنین که اگر جرمی مرتکب شده مردم هم متوجه بشن اونوقت تو میگی باید اعدام میشد .
نکنه پیش نویس حکم رو تو نوشتی؟ (3164515) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۶:۰۳:۰۷
این پرونده و موارد دیگر و همه تجربه قضایی بشری نشان میدهد که لازم است برای اجرای عدالت دادگاهها علنی باشد . (3164521) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۶:۲۹:۳۷
آره. این خانواده خاری اند در چشم خیلی ها!!!!
سابقه هاشمی از 42 تا امروز مشخصه. کسی که در پایان دوره طلبگی و در بدو سکونت در تهران خانه ای دو طبقه در خیابان دولت خریده بوده. ایشون از قبل از انقلاب ثروت پدری داشته. شما بهتره به فکر رهایی از شر تازه بدوران رسیده هایی که چند ساله نفس مردم رو بند اورده اند باشی.الف اگر مغرض نیستی منتشر کن. (3164632) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۹:۰۰:۲۵
"محسن هاشمي افزود: يکي از داراييهاي معروف هاشمي رفسنجاني مربوط به قبل از انقلاب بيش از 200 قطعه زمين در قم در سالاريه بوده است که آقاي شجوني گهگاه از آن نيز در مصاحبهها ياد ميکنند. از آن قطعات فقط کمتر از 10 قطعه مانده که آن هم به نام ايشان نيست و در اختيار خانواده ايشان يعني ماهاست.

پسر رئيس مجمع تشخيص در ادامه گفت: يا دوستان و همکاران و همفکران قديميايشان ميدانند. قبل از انقلاب در هلجرد کرج ايشان به همراه همفکران مبارزه خود نسبت به خريد چندين ميليون متر مربع زمين اقدام نمودند.

بنابراين به قاطعيت ميشود گفت که دارايي هاشمي رفسنجاني و خانواده نسبت به قبل از انقلاب حداقل بين 60 تا 80درصد بستگي به نوع قيمتگذاري کمتر شده است.اخيراً يکي از داراييهاي مانده از قبل از انقلاب يعني زمين 1200 متر مربعي با 8 آپارتمان آن در دزاشيب را به عنوان وثيقه براي آزادي مهدي گذاشتهايم. فکر ميکنم که خداوند اين دارايي که از قبل از انقلاب خريداري شده بود و ايشان به بچهها و براي زندگي واگذار کرده بودند و تا هم اکنون حفظ شده بود توانست براي رفع ظلمي که به خانواده ما استفاده گردد."

واقعاً این مطلب رو که در روزنامه از قول آقای محسن هاشمی رفسنجانی خوندم، کلی برای مظلومیت این خانواده اشک ریختم! تازه ایشون شکسته نفسی کردن و نخواستن از داراییهاشون در کیش، رفسنجان، دبی، کانادا، آمریکا، اروپا، آمریکای لاتین و ... بگن که بخش اعظمی از آنها رو قبل از انقلاب وقف انقلاب کردند!

http://www.seratnews.ir/fa/news/94634/

سخنرانی تخصصی ایشان در مورد مترو تهران در کنفرانس تخصصی مترو:

http://www.youtube.com/watch?v=gHUeX2E8hoA

آیا راهی وجود داره که ما بتونیم یه بخشی از ثروت بیکران ایشون رو که وقف انقلاب شده، دوباره به ایشون برگردونیم؟ (3165049) (alef-17)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۹:۴۵:۰۷
من دردم اینه خانواده هاشمی که پول دار بودن بازم چرا بخاطر پول عزت خودشون پایمال کردن بخدا ادم تو این دنیا عزت داشته باشه خیلی بارزش تر از پوله نظر منم درج کن نه هر نظری که خودت دوست داری درج میکنی (3165143) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۸:۵۸:۴۲
فرازهایی از خطبه های نماز جمعه نگین مشعشع انقلاب، شناسنامه انقلاب، حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی دامت برکاته که بعدها به وسیله برخی حسودان و بدخواهان به مانور تجمل نامگذاری شد:


«…اظهار فقر و بیچارگی کافی است. این رفتارهای درویشمسلکانه، وجهۀ جمهوری اسلامی را نزد جهانیان تخریب کرده است.

زمان آن رسیده که مسؤولین به مانور تجمل روی آورند. از امروز به خاطر اسلام و انقلاب، مسئولین وظیفه دارند مرتب و باوقار باشند… هرچند ما فقیر باشیم و اقتصادمان به سامان نباشد، اما برای آنکه در دیدگان سایر ملل مسلمان و غیرمسلمان، ملتی مفلوک جلوه ننماییم، لازم است تا جلوههایی از تجمل در چهرۀ کشور و مسؤولین حاکمیتی رویت شود…»

ببینید، ۲۷ سال، ایشون و همفکرانشون با اینکه ما کشور فقیر و اقتصادی نابسامان داریم، ولی برای حفظ آبروی نظام اون چیزی که از دستشون بر میومد انجام دادن؟
اما بیام دکتر احمدی نژاد رو در نظر بگیریم. به عوض اینکه آبروی نظام رو حفظ کنه، بره چند تا ویلای شیک، خونه های شیک ، استراحتگاه تابستونی برای خودش و اعوان و انصارش بسازه، رفته توی کشور فقیری که داریم و اقتصاد نابسامان، یک میلیون و 700 هزار مسکن روستایی و دو میلیون و 203 هزار مسکن شهری ساخته . بعوض اینکه به فکر آبروی نظام باشه، رفته بیست میلیون نفر رو صاحب خونه کرده. خوب که چی؟ بغیر از این هست که این بیست میلیون هم پس فردا بیان سهم خواهی کنن؟

ایشون و همفکرانشون هم با اینکه ما کشور فقیر و اقتصادی نابسامان داریم، توی ۲۷ سال 127 هزار مسکن روستایی ساختند، و هم آبروی نظام رو حفظ کردند.
من وقتی خاطرات حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی رو که در مورد اقامت دو هفته اقامتشون در کاخهای چین و سفرشون به ژاپن در دهه شصت شمسی رو خوندم که از قضا سید حسن، نوه امام رو هم با خود و خانواده به این سفر برده بودند، از اینهمه تلاش و خودگذشتگی مو به تنم سیخ شد، اشک از چشمام جاری شد که ما چنین نگین درخشانی داریم ولی قدر دون نیستیم، ناشکری میکنیم. (3165046) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۲۰:۳۱:۰۵
دوست عزیز دراینکه مهدی هاشمی خلاف کرده وباید مجازات شود که میشود حرفی نیست ولی آیا واقعا تمام اتفاقات ناگوار این مملکت تقصیرخانودان هاشمی است؟یعنی اینان اینقدر قدرقدرتند که هرکاری بخواهند میکنند ؟اگراینطوراست که وای براین مملکت ومسئولانش.واگراینکونع نیست چراسایر مقصرین معرفی نمیشوند؟فکرنمیکنید اینان را سیبل کارهای خلاف خود کرده وپشت آنها پنهان شده اند؟ (3165233) (alef-17)
 
سینا
۱۳۹۴-۰۶-۱۵ ۰۱:۴۴:۳۹
در این پاسخ دادنهای منوالی از طرف تندروها تناقضها و سوالات بی پاسخ زیادی همچنان در ذهن می ماند :
1- داشتن تلفن همراه ممنوع است و کسی هم جنجالی به پا نکرده که چرا این آقازاده اقلام ممنوعه داشته (شاید چون افراد زیادی تلفن دارند) ولی داشتن سکه بنا به گفته آقای سخنگو ممنوع نیست و همه جنجال سر این است گه چرا این زندانی همراه داشته (انگار هیچ کس در زندان پول یا اقلام قیمتی ندارد ؟؟؟) .
2-آقای سخنگو در یک کنفرانس مطبوعاتی چرا باید اعلام کند که از فلان زندانی اقلامی که غیر مجاز نیست پیدا کرده اند . اهمیت پیدا کردن اقلام مجاز که صورتجلسه هم شده بوده در چیست ؟ آیا کسی نمی دانست مهدی هاشمی ثروتمند است (مثل این که اعلام کنند در بازرسی از این بند تعدادی کنسرو خاویار پیدا شده ؟؟ )
3-فرض بعدی را بر خریدن آدمها (زندانیان) می گذاریم . آیا این همه معاملات مواد مخدر و نوچه خریدن در زندانها بدون پول انجام می شود ؟ مهدی هاشمی اگر بخواهد باند درست کند در زندان نمی تواند دستمزد نوچه هایش را در بیرون زندان به خانوداه آنها حواله کند ؟
4- فرض بعدی را بر رشوه دادن می گذاریم به پرسنل زندان ، صرف نطر از اینکه امکان تسوبه دستمزد در خارج از زندان همچنان وجود دارد ، آیا مسئولان قوه قضائیه نباید پاسخگوی رشوه گیری در زیر مجموعه خودشان که از قضا نسبتا گسترده هم هست باشند؟
5-چرا وقتی درجواست انتشار جلسات دادگاه مطرح می شود می گویند نظام این همه زندانی دارد اگر هر کس بخواهد دادگاهش منتشر شود امکان ندارد و این آقا با بقیه فرقی ندارد ولی چیزهایی که به ضرر اوست با جزئیات اعلام می شود آیا در ابن بازرسی فقط از مهدی هاشمی اقلام مجاز کشف شده یا سایرین هم اقلامی داشته اند پس چرا آنها اعلام نشده مثلا سلول مجاور؟
5-خوب است از گذشته درس بگیریم ونظام تمام قد سعی در دفاع از خطای ماموران و کارگزارانش نکند و تمام اعتبار خود را هزینه نکند به نحوی که افکار عمومی فکر کند یک قاضی یا دادستان یا ... بنا به دستور دارد ظلم می کند. (3165862) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۵ ۰۹:۴۳:۲۷
کسی در زندان مجاز نیست پول نقد داشته باشد؛ همه فقط کارت اعتباری دارند. (3166256) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۵:۴۷:۴۰
20 سال می گفتند آقازاده ، آقازاده منظورشان همین بود و شما خودتان را به کوچه علی چپ می زدید، حالا برای دولت قبل شما کوچه علی چپ ما را هم 20 سال تحمل کنید. (3164462) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۶:۰۱:۳۶
اگر دستگاه قضایی سالم نباشد دستگاههای دیگر هم به تدریج به فساد خواهند گرایید. [مقام معظم رهبری] (3164513) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۶:۱۴:۲۷
اگر مهدی هاشمی اختلاس کرده باید اعدام بشه
البته قبلش دادگاه علنی !!!!!!!! (3164565) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۶:۱۸:۳۶
واقعا چرا این اصولگرایان چشم ندارند ببینن پسر حاج آقا میخواد به زندانی ها سکه عیدی بده؟ (3164577) (alef-17)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۶:۳۲:۰۲
مهدی هاشمی دزدی نكنه .كسی نیاز به عیدی نداره اگه این همه اختلاس نمیكرد این همه آدمم تو زندان نمیرفت خیلی مردم شبا گرسنه میخوابن بخاطر اختلاسهای افرادی امثال مهدی هاشمی منتشر کن الف (3164640) (alef-17)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۷:۰۹:۰۰
اخي ، طفلك مهدي بابا ،، رشوه دادن را عيدي تلقي ميكنه حيوونكي با اينهمه دزدي و وطن فروشي ده سال بايد اب خنك كوفت كنه كه اگر من يا هر إيراني ديگر دزديها و خيانتها و ضررهايي را كه او به كشور زده زده بوديم يا إعدام مي شديم يا زندان أبد ولي مهدي بابا فقط ده سال حالا اگر بعد از يه مدت كوتاه ازادش نكنند تازه عفت خانم طلبكار هم هست ،. حرف خودش را به خودش بايد برگرداند، (3164760) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۲۲:۳۸:۴۶
مردك مادر من يك كيسه آب كه هفتادتا حمد خوانده بود را ميخواست به پسرش بدهد اما اجازه ندادند داخل ببريم دريغ از يك خودكار كه بتوانى داخل ببرى !
ميخواهد عيدى بدهد ؟! به چه كسى ؟! به كسانى كه بدليل سيستم غلط اقتصادى و كلاهبردارى هايى كه از خيلي هايشان شده زندانى شده اند ؟! به كسانى كه بخاطر مبلغ ناچيزى سالهاست زندانى اند و توان پرداخت ندارند كه نتيجه اختلاف شديد طبقاتى است كه همه ميدانند كه خشت اولش را چه كسانى گذاشته اند...
بخدا كه براى مردمى مثل تو همين ها هم زيادند …
فقط اگر وقت كردى روز ملاقات زندانيان مالى برو اوين تا ببينى بلكه از خواب بيدار شوى و تمام كنى اين مبحث احمقانه هاشمى - احمدى نژاد را ! (3165531) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۶:۲۱:۱۳
خانم آسوپار این ابهامات رو هم بزارید کنار ابهامات دیگه ای که در این ماجرا هست. از عدم پخش تلویزیونی گرفته تا..... که خیلی از این ابهامات در نامه بیت آیت الله هاشمی اومده.
اگر شما میخواهی این موضوع حل بشه و به قول شما به مظلوم نمایی پایان بدید، بهتر درخواست کنی فیلم دادگاهها پخش بشه تاهم افکار عمومی بتونن قضاوت کنند و هم حقوقدانان برجسته کشور بتونن اظهار نظر کنند.
الف هر چند با آیت الله هاشمی خوب نیستید اما لطفا سانسور نکن. (3164591) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۲۲:۵۲:۴۳
طرف اگه مجرم بود از خارج ول نمیکرد بیاد اینجا محاکمه بشه مثل خاوری توی کانادا زندگی می کرد (3165568) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۵ ۰۹:۴۵:۱۳
طرف فکر کرد دستگاه قضایی مثل قبل از پدرش حساب می برد و نمی گیردش...
گفته میام و پدرم مثل همیشه نمی گذارد اتفاقی برایم بیفتد و منم ژست بی گناهی می گیرم که اگر گناه کار بودم، پس چرا کاری ندارن با من! (3166259) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۷:۳۰:۲۰
خانم اسوپار از اون 74000 سکه بنویس که در سه سال اخر دولت معجزه هزاره سوم عیدی داده شده اون خیلی مهمتره و مستند تر (3164824) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۷:۳۴:۵۶
عکس العمل صدا و سیما دیدنی بود!!!واقعا بی طرف عمل میکنه!!! (3164839) (alef-17)
 
سلمان شکیبا
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۷:۳۵:۲۵
خانم اسوپار دغدغه مند هستند اما برای کینه های شخصی خودشون؛ البته برای افرادی با سن و سال پایین و سواد و معلومات سطحی یادداشت های ایشون مناسبه.
ایشون اگر دغدغه مندیش بی طرفانه بود اول از همه این اعتراض رو مطرح میکرد که اگر داشتن سکه جرم نیست چرا اعلام میشه و ابروی فرد میره روی تریبون حساس جامعۀ سیاسی و در ضمن همین مشخص میکنه موافقت وجود داره که زندانی مهدی حاشیه داشته باشه خصوصا با اعلام کاندیداتوری هاشمی (3164841) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۵ ۰۹:۴۶:۴۷
آقای سلمان شکیبا، این جمله، دقیقا جمله ی خانم آسوپار هست:
«اگر غیرمجاز نیست، چرا از مهدی هاشمی گرفته شده است؟! »

و بعد هم می پرسه که اگر صورت جلسه شده چرا طوری اعلام کردید که انگار مخفیانه بوده و شما کشف کردید.

متاسفانه فقط یاد گرفتید فله ای کامنت بگذارید؛ یاد نگرفتید قبلش مطلب رو بخونید (3166266) (alef-17)
 
امیر حسین
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۷:۵۴:۵۵
اختلاسهایی که در دولت قبل شده بود همش با برنامه اصلاح طلبان بوده که از این طریق میخواستن نام احمدی نژاد بدنام کنند وگرنه احمدی نژاد روحشم از اختلاس هایی که کردن خبر نداره خواهشششششششش میکنم منتشر کن (3164901) (alef-17)
 
محمد رضا
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۲۱:۳۲:۲۹
نوسینده این مقاله نگران نباشد چون خیلی خیلی ساده میشه جواب این خانواده را با پخش بدون سانسور دادگاه داد که اگر این کار صورت نگیرد تا ابد دادگاه مهدی هاشمی زیر سوال است. (3165348) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۵ ۰۹:۴۷:۱۸
مهدی اونجا به دروغ اسم ده ها نفر رو برده
نمیشه دروغاشو پخش کرد که (3166267) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۲۲:۱۸:۴۹
پیشنهاد می کنم در مطالب مرتبط که پایین هر مقاله نوشته میشه حداقل عناوین 5 تا از مقالات قبلی هر نویسنده با تاریخ هم قرار داده بشه تا روند نوشتاری هر فرد مشخص بشه
برای بهتر شدن الف مطالب مرتبط را همراه با تاریخ نشر در جلوی هر عنوان قرار دهید حتی امکان با نام نویسنده
اگر بتوانید سیستم ارزیابی اثر یا نویسنده هم قرار دهید به صورتی که امکان ارزیابی از -100 تا +100 توسط کاربران وجود داشته باشه هم عالی میشه
اگر نظرسنجی هم بذارید برای تعیین بهترین و بدترین نویسنده الف هم خیلی خوبه بعد اینکه یک نویسنده 5 بار مثلا مطلبی نوشت که نمرات منفی گرفت حداقل تا یکسال اثرش در وسط مطالب منتشر نشه و در حاشیه ها و کناره ها منتشر بشه
خلاصه هم مطالب قبلی طرف رو دم دست بذارید و هم از نظرسنجی برای یافتن اثرها و مطالب خوب و نویسنده های موثر غافل نشوید. (3165477) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۵ ۰۸:۲۳:۳۱
وفور تریاک در زندانها ایرادی ندارد ولی سکه دارد !!!!!!!!!!!!!!!؟ (3166077) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۳:۲۶:۵۹
شما کار و زندگی ندارید خانم آسوپار؟ مهمترین مشکل ومعضل جامعه ما همین یک نفر زندانی است؟ هاشمی پدربازنشسته شود شما ول کن ماجرا میشوید؟
به والله مردم گرفتار معاش خود وخانواده خود هستند. یا شکم سیر تشریف دارید یا کینه ورز. (3163983) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۵:۴۹:۵۱
اگر از همان روز اول جلوی فساد گرفته می شد امروز ما شاهد هزاران فساد نبودیم، بازهم جای شکرش باقی است که قوه قضاییه در خصوص این افراد (خاص) حکم صادر کرده، البته اگر کسی دیگری بود به مراتب حکمش سنگین تر بود. (3164468) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۲۲:۴۲:۴۴
به والله كه اگرگرفتار معاش خود و خانواده ات بودى به فراست درمى يافتى كه خشت اول را چه كسى گذاشته كه به اين وضعيت اقتصادى رسيده ايم . به والله كه من با اين سن نه چندان زيادم ميدانم كه قبل احمدى نژاد هم مملكت همچين گلستان هم نبود كه اگر بود ملت اون بلا رو سر ناطق نمى آوردند سال ٧٦ ! منتهى متاسفم كه بگويم دندانهاى اين ملت باهوش سالهاست كه شمرده شده !! (3165539) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۳:۳۶:۳۷
بهتره به همراه نظارت بر مهدی هاشمی بر زندانبانها هم نظارت شود
بی شک این سکه ها برای رشوه دادن به زندانبانها و سایر عوامل زندان وارد انجا شده بود (3164019) (alef-17)
 
امید
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۶:۳۹:۰۶
از کجت متوجه شدی که واسه رشوه دادن بوده.
ای کلک خوب با روش های رشوه دادن آشنایی داریا.!!! (3164668) (alef-17)
 
اسلامی
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۲۱:۴۲:۱۶
در این بحثها مشکل ریشه ای است که خود نمایی می کند حال کاری به اصل ماجرا ندارم
اگر یک رشوه دهنده باشد دهها رشوه گیرنده وجود دارد وگرنه رشوه دهنده بدون گیرنده کاری نمی تواند بکند
سیستم ها در مملکت از روال صحیح خود خارج و به روال دیگری وارد شده اند (3165380) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۳:۳۷:۰۹
متاسفانه قوه قضائیه متوجه نیست که داره با باز گذاشتن دست امثال مهدی هاشمی در زندان، از اعتبار خودش هزینه می کنه (3164020) (alef-17)
 
آزاده
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۳:۳۸:۲۰
اشتباه میکنید کبری خانم، این شما و امثال شم هستید که حناتون در کوبیدن آیت الله رنگی نداره...
مردم در انتخابات پیشین اینو به شما ثابت کردن، اما نخواستید ببینید، پس منتظر انتخابات بعدی باشید، این بار با پشمانی باز و حقیقت بین! (3164024) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۵:۵۲:۵۸
مردم در مجلس ششم هم ثابت کردن، آن موقع شما کجا تشریف داشتید، باز هم ثابت خواهیم کرد.

ضمنا حالا چطور شده که شما طرفدار آقازاده ها شدید، یادمان نرفته که تا همین چند وقت پیش آقازاده ها را علم کرده بودید که ال می کنند و بل می کنند حالا که قوه قضائیه اقدام کرده شما طرفدار آقازاده ها شدید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (3164479) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۸:۲۵:۱۲
شاید سیبلشو چرب کرده ادای دین می فرمایند (3164984) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۶:۲۰:۳۴
باز هم همان ادعای نخ نمای همیشگی و نادیده گرفتن رای 50 درصد مردم .
من در بطن این جامعه هستم . یکی از نکا ت منفی موجود درذهن مردم خانواده اقای هاشمی و سیاق ایشان است . چند نفری هستید می ایید اینجا حرفی هم میزنید . انتخابات و انتخابات بعدی نیز خواهد امد . بیخود رجز نخوان بابا جان . بارکج سرانجامش معلومه (3164588) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۲۲:۴۶:۰۴
معلومه كه رنگى نداره ! فقط فرض كن اگر يكى از اعضاى خانواده هاشمى و وابستگان اين كامنت را با ١١١ مثبتش بخواند ( فقط همين يكى را ) كاملا متوجه خواهد شد كه اين مردم و اين مملكت حالا حالاها جا داره كه ازش ……
بيچاره وطنم ! (3165549) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۳:۴۰:۵۷
یه روزی این خانواده علیه فساد شاه و اطرافیانش ناله میکردن و فریادشون گوش فلک رو پر کرده بود.حالا روزگار چرخید و چرخید و قرعه به اسم خودشون افتاد.منتها اینا نمیخوان باور کنن که پسرشون تا خرخره غرق تو فساده و حتی تو زندان هم دست از رشوه دادن بر نمیداره.
خدا اینطوری آدما رو آزمایش میکنه.گهی پشت بر زین و گهی زین به پشت... (3164034) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۳:۴۳:۳۱
رشوه دو طرف دارد رشوه دهنده و رشوه گیرنده در این ماجرا اگر فرض کنیم رشوه دهنده مشخص باشد رشوه گیرنده چه کسی و یا چه کسانی بوده اند؟ (3164048) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۳:۴۶:۱۹
پشتش گرمه (3164054) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۳:۴۹:۲۸
به جای پرداختن به چندتا سکه یک گرمی بهتره برید نامه بیت هاشمی به اژه ای را بررسی کنید که واقعا اگر یک موردش واقعیت داشته باشه فاتحه عدالت در این کشور را باید خواند (3164066) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۲۲:۴۹:۰۶
نامه بيت هاشمى درباره عدالت در قوه قضاييه ؟!!!!!!
گذر پوست بالاخره به دباغ خونه افتاد
فقط اميدوارم درك كند آن آقا زاده يك از صدهزاران را تنها با شرح حال گرفتن از همون هم بندى هاى خودش ! و نه بيشتر (3165558) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۳:۵۶:۴۰
واقعا جای تاسف دارد.

ایشان مجرم شناخته شده است و باید به سزای اعمالش برسد.

خانواده هاشمی اگر ریگی در کفش ندارند بهتر است از هیاهو دست بردارند.

حاج آقا کاش بجای دعای زندان دعای سلامت روح و روان برای ایشان می کردند. (3164082) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۶:۴۵:۴۵
برای اینکه مشخص شود خانواده هاشمی ریگی به کفش دارند یا خیر باید دادگاه را بدون سانسور از سیما پخش کرد نه آنکه آنها را با جبر و ... مجبور به سکوت کرد (3164692) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۴:۰۷:۰۷
زمانی که یه کارمند دولت ماهی 50 هزار تومن حقوق میگرفت یه نفر 123 میلیارد تومن اختلاس کرده بود..از اعدام جست. بهش ابد دادن. 2 سال بعد شد 10 سال حبس. شد مامور خرید زندان . صبح تا ظهر آزاد تو شهر میگشت شب میرفت زندان میخابید. بعدشم آزاد شد....همه میدونن اسم و رسمش چیه و کیه. قضیه میدونین چیه؟ همیشه مجازات مال بد بخت بیچاره ها و اونایی که دستشون به جایی نمیرسه. این مهدی هم بهش بد نمیگذره... (3164116) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۴:۰۹:۱۱
من هم ازبي عدالتي درمملكت بسيارمتنفرم.
امامگراين موضوعات درمملكت تازگي داشته درهرجاكه روابط حاكم برقانون باشددركنارش بي عدالتي حتما اتفاق ميافتد ازپسرآقاي هاشمي گرفته تابرادرآقاي رفيق دوست تامعون اول آقاي احمدي نژادوتادادستان تهران آقاي سعيدمرتضوي كه متهم بااسلحه وارددادسراميشودواحضارميشودبه دادگاه ونمي رودوهيچكس هم جرات نداردبپرشدچرا.
خوب وقتي قانون حاكم نباشه همينطوراست وامنيت چنين ميشودوقضاچنين ميشودوقانون چنين ميشودپس دوستان الف شماهم خيلي احساساتي برخوردنكنيد. (3164120) (alef-17)
 
جهانی
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۴:۱۱:۰۶
مهدی هاشمی وقتی ازطرف قوه قضایییه متهم بود درخارج کشور میتوانست مثل بقیه به کشور نیاید ولی پد رش با مهدی تماس گرفت وازمهدی خواست به ایران بیاید وخودش را به قوه قضاییه معرفی کند .ولی محاکمه بیطرفانه نبود براینکه درچنین پرونده نیروهای امنیتی ونظا می دخالت میکنند ..اکثر پرونده سیاسی یک قاضی خاص رسیدگی میکند .چرا. برای اینکه قاضی مستقل چنین پروندهای راقبول نمیکنند. (3164123) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۲۱:۳۳:۲۵
احسنت

دوستان الف لطفا نام اون بزرگوار قوه قضاییه را که اصرار داشت مهدی به کشور برنگردد را صادقانه بنویسد و توضیح ایشان را هم برای روشن شدن افکار عمومی !

همینطور علت عدم پخش بی سانسور دادگاه + علت رسیدگی به جرم با تاخیر حدود 20 ساله + دهها نکته مشکوک دیگر که در همین کامنت ها آمده ! (3165352) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۲۲:۵۰:۵۳
و چه ماهرانه موفق شد سناريوى مظلوم نمايى را اجرا كند . اى بسوزه پدر سياست كه پدر مادر نداره ! (3165564) (alef-17)
 
فتاح
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۴:۱۵:۵۹
نامه خانم مرعشی اگه مغرضانه و نادرست بوده چرا بهش جواب ندادن؟
اگه همراه داشتن سکه جرم نیست چرا علنیش میکنن؟
مگه خود آقای اژه ای همیشه نمیشگه از گفتن برخی جزییات معذوریم!!! (3164141) (alef-17)
 
اصغر
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۴:۱۶:۲۰
خداپدرتان رابیامورزدتوی زندانهاانواع واقسام موادمخدراعم ازصنعتی وسنتی پیدامیشه وبزرگترین کلاهبرداری ازحساب افرادازطریق خودپردازهااززندانهاهدایت میشه حالا شمافکرمیکنیدشق القمرشده که چندعددسکه ویک گوشی مبایل پیداشده مگرنمیدانیددرزندان بعضی هاازطریق کرایه دادن خط وگوشی تلفن همراه وفروش کارت شارژدرزندان امرارمعاش میکنن پیشنهاد این است اگرمیخواهیدزندانیان خارج ازسیستم بابیرون ارتباط نداشته باشندسیستم جلوگیری عدم آنتن دهی تلفن همراه نصب کنید (3164146) (alef-17)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۴:۱۹:۲۵
خانم نویسنده محترم؛ لطفا اینقدر مغرضانه دست به قلم نشوید. از کجا می دانید "سکه ها توسط نزدیکان و چه بسا بدون بازرسی" به دست وی رسیده است؟؟؟ اگر چنین اطلاعات ذی قیمتی در اختیار دارید در اختیار نهادهای قانونی بگذارید! (3164157) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۴:۲۴:۰۱
این رای سیاسی است. (3164176) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۲۲:۵۲:۵۷
واقعاً ؟! تازه فهميدى ؟! هاشمى هم سياستمدار است كه پسرش را به سمت اين راى هدايت كرد . گرفتى كه چى مى گم ؟! (3165570) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۴:۲۹:۳۴
توصیه به این نویسنده اینستکه بازی چرخ و فلک ( گاهی بالا و گاهی پائین) را یکبار به نظاره نشینند.

این حوادث شتری است که درب منزل هرکسی و به نوعی پیش آمد خوابیدن خواهد نمود .

این همه با شور و شوق در خصوص این افت و خیزها قلمفرسائی نکنند .

گیرم صد نفر بیکار مثل من هم این مطلب را بخوانند . و همه هم لایک کنند.

شما را چه حاصل .

یکبار خدای ناخواسته فرزند شما و یا برادر شما ممکن است ناخواسته چاقوئی را به شکم کسی فرو کند و پشت میله زندان بیفتد . آنوقت از افکار عمومی چه انتظاری دارید .

آیا نیش زدن مداوم به شما را قرین به صواب میدانید . یا همدردی با شما.

باور بفرمائید از این دست اتفاقات هیچ قابل پیش بینی نیست .

میتوانید به پذیرید که یکنفر پدر و مادر و خواهر خود را سلاخی کند أرخبرها خوانده اید )

عمل این آقا شنیع تر از این عمل نبوده است . پس خیلی هم چیز عجیب و غریب با عقاب عجیب و غریب را انتضار نداشته باشید. (3164196) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۲۱:۳۹:۲۵
برادر ایشان چاقو هم بزند کسی بازخواستش نمیکند . شهروند درجه یک است (3165371) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۵ ۰۹:۴۹:۱۶
وا
اگر برادر ما هم خلاف کند باید محاکمه بشه دیگه
نه پس؛ چون برادرمونه بگیم اشکال نداره، برو مردم رو بکش! (3166277) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۴:۳۹:۴۹
حالا که دادگاه ایشون به طور پنهانی برگزار شد و یه حکمی واسش خورده که کسی نمی‌دونه درسته یا نه.
شما هم بهتر است به فکر عاقبت خودتان باشید تا سکه‌های زندانی در زندان. با ۵ میلیون تومان در زندان هیچ کاری نمی‌شود کرد ولی بیرون زندان شما می‌توانید با آن مقاله بنویسید و آقایان مانور تبلیغاتی بدهند. (3164233) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۴:۳۹:۵۲
به همين دليلايل است كه بايد دادگاه علني برگزار ميشد ،
به همين دليل است كه بايد همه اتهامات وي شفاف اعلام مي شد ،
حالا عده اي هم در آن سوي ميدان سياست معتقدند كه درباره پرونده انتخابات وي مماشات صورت گرفته در حالي كه مي دانيم مهمترين دليل تحت پيگرد قرار گرفتن مهدي هاشمي همين بود ، وگرنه سالها از كرسنت گذشته بود و دولت ديگري هشت سال بر سر كار بود اما اقدامي در پيگيري كرسنت نكرد . (3164234) (alef-17)
 
کاوه
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۴:۴۰:۵۱
کبری خانم باز دست به قلم شد!!! خدا بخیر کنه. سرکار خانم من دوستی داشتم که برای مدت 40 روز به دلیلی به زندان اوین افتاده بود که به یاری خدا از او رفع اتهام و پس از 40 روز آزاد شد. در طول این 40 روز هر روز از طریق یک تلفن همراه با من در تماس بود و از طریق من برای وکیلش پیغام پسغام میداد و روز بعد دوباره با آن تلفن یا یک تلفن دیگر تماس می گرفت و من گزارش ها را به او میدادم. شما تجربه ندارید و همین که می شنوی یه بابایی در زندان تلفن همراه دارد، فکر می کنی فقط همین یک آقا زاده است که تلفن دارد!!!!! این همه نقل قول از آقایان زندانی چگونه تبدیل به یک دل نوشته یا گلایه می شود و در فضای رسانه ای منتشر می شود؟ آری امروز اگر کسی به دلیل چک برگشتی به زندان بیفتد، شش ماه بعد در حالی آزاد می شود که معتاد است- شما لطفات این معما را حل کن. یک جوری از قوه قضاییه و شجاعتش در محاکمه مهدی هاشمی حرف می زنی که انگار ویلهلم تل است. هر چند به اعتقاد شخصی من هم مهدی هاشمی گناهکار است اما محاکمه اش نه بخاطر اجرای عدالت که بواسطه تسویه حساب های سیاسی با پدرش انجام شده است و این را هر کودکی می تواند براحتی متوجه شود. این بابا دزدی گرده و کمیسیون گرفته- اما شما هم وقتی به قضاوت می نشینی، بصورت اتوماتیک و از پیش تعیین و تصمیم گیری شده می گویی " جرم اقتصادی - امنیتی---- کجای یک دزدی جنبه امنیتی دارد کبری خانم؟!!!!! این فقط سیستم است که جرم " امنیتی " را در کنار هر جرم دیگری می گذارد تا قباحتش را بیشتر کند... ما تا کنون یک بار شاهد یک محاکمه علنی آدم هایی مثل مهدی هاشمی و یا سایر مخالفان سیاسی نبوده ایم. آری ، همه چیز امنیتی است تا مبادا اسمی از کسی برده شود که آبروی یک خط قرمزی، ریخته شود.
خیلی محکم می نویسی اما واقعیت چیز دیگری است یا آن را نمیدانی و یا میدانی و قلب واقعیت می کنی که هر دو غلط است (3164237) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۵ ۰۹:۳۶:۳۲
نمونه دیگه اش هم بابک زنجانی که میگن ازداخل زندان کاراش رو مدیریت میکنه (3166237) (alef-17)
 
کاوه
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۴:۴۳:۰۶
اقای الف
آخر این نوشته های این خانم چه ثقل و و جاهت و منطقی دارد که چون متمایل به جبهه پایداری است منتشر می شود اما باقی را سانسور می کنی؟ (3164244) (alef-17)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۴:۵۲:۴۶
واقعا بيطرفي را رعايت كرديد!!!!؟؟؟؟؟ (3164272) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۴:۵۹:۵۷
خیلی برایم جالب بود
وقتی قانون توسط قوه قضائیه اجرا نمیشود چرا باید افکار مردم بازیچه قرار گیرد و اتش ان توسط رسانه های داخلی مشتعلتر شود؟
به نظر بنده خیلی چیزها در زندان ممنوع است ولیکن با یک تجسس ساده میتوان چیزهائی یافت که در بیرون بسختی پیدا میشود
سوال بنده این است چطور اقای رفیق دوست با انهمه اختلاسهایش پس از ازادای در تلویزیون حضور مییباد و خود را مسافر قطار انقلاب میداند و هیچ گونه اعتراضی نمیشود انوقت پیدا شدن یک موبایل (که ورودش جای بحث دارد)توسط همین اقایان مورد انتقاد مجرم قرار میگیرد در صورتیکه که باید مجری(قوه قضائیه) پاسخ گو باشد (3164300) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۵:۰۵:۲۸
سوال از جناب اژه ای : اگر داشتن سکه جرم نبوده و آزاد بوده، شما به چه قصدی اومدی اعلام کردی؟ (3164324) (alef-17)
 
نکته سنج
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۵:۱۵:۳۰
خانم آسویار! کاش به حنای بی رنگ یا کمرنگ خانواده آقای هاشمی پاسخی درخور میدادی! (3164358) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۵:۲۰:۲۹
همه این شهبات با پخش دادگاه علنی که به درخواست خود متهم می باشد بر طرف میشه و همیشه افکار عمومی بهترین دادگاه برای طرفین هستش ولی یه سوال پیش میاد که چرا قوه قضاییه زیر بار پخش بدون سانسور دادگاه نمیره چون همه اتهامات مهدی هاشمی رو میدونن ولی هیچ کس دفاعیات وی رو نشنیده (3164371) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۶:۰۹:۱۵
برای اینکه در دادگاه علنی میتوان هر دروغ تهمتی به افراد زد و طرف حضور ندارد تا از خود دفاع کند (3164542) (alef-17)
 
نگین غرب
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۵:۲۱:۲۳
قوه محترم قضائیه آنقدر غرق مسائل سیاسی است که رنجی که ملت از تبهکاران اقتصادی میبرند به فراموشی سپرده شده است.
پرونده نگین غرب ۱۵ ساله شد و همچنان این پرونده در شعیه ۳۶ تجدید نظر دادگاه انقلاب باز است.
ما تباه کنندگان اموالمان را نبخشیده و نخواهیم بخشید. (3164373) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۵:۲۲:۴۷
مطلب مزخرفی بود. (3164379) (alef-17)
 
حسين زاده
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۵:۲۷:۰۳
بنده اعتقاد دارم بر اساس اموز هاي ديني هر فردي خلاف احكام اسلامي و قاونين كشور تخلفي انجام داده است بايد مورد رسيدگي و بازخواست قراربگيرد اما نويسنده اگر كمي انصاف داشت بايد پاسخگويي قوه قضائيه كه از طرف خانوده هاشمي بيان شده خواستار مي شد وگرنه با حب و بغض صحبت كردن نتيجه اي جز بي اعتمادي مردم را به همراه نخوهد داشت حسين زاده قزوين (3164388) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۵:۳۳:۴۸
اجر و فرصتی الهی که مسئولان کمتر به سراغ آن هستند؟؟؟!!!
---
جناب آقای اژه ای سخنگوی محترم قوه ی قضائیه ی کشور بسیار شایسته است جنابعالی بعنوان یکی از مسئولان ذی نفوذ نظام نظری دلسوزانه به جایهای خالی نظارت در بسیاری از امور حیاتی مردم در دولت که موجبات رنج و زجر و نا رضایتی قشر عظیم مستضعف جامعه را فراهم میسازند باشید و شایسته است صادقانه و با جدیت رفع این خلأ های مخرب را پیگیر شوید که یقینا در این کار با مشیت الهی اجر نیکوی جزیل دنیا و آخرت و دعای خیر این قشر عظیم نصیب شما خواهد شد. (3164416) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۵:۵۳:۰۴
داشتن پول در زندان اوین نه تنها ممنوع نیست که بلکه ضروری میباشد . فروشگاهی وجود دارد که تقریبا تمام نیازهای اولیه زندانی را میفروشد .
فراوان هستند زندانیانی که پول ندارند و با کمک دیگر زندانیان احتیاجات شان بر طرف میشود . (3164480) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۶:۲۶:۰۲
همه کارت اعتباری دارند اونجا؛ داشتن پول نقد مجاز نیست (3164613) (alef-17)
 
سید محمد رضا
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۵:۵۵:۴۱
آیت الله هاشمی دوستت داریم وتا کور شود چشم حسود. (3164492) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۸:۰۹:۱۳
عزیز دل
وقتی حرفی برای گفتن نداری مجبوری کامنت بگذاری شایدم به دلایل دیگری مجبوری .....
به هر حال از این خاندان مکرم که هر کسی رو یه طوری میخرند ویا نمک گیر می کنند بعید نیست چند نفر آدم اجیر کنند که با کامنت نویسی جو ایجاد کنند که افکار عمومی چنین است و چنان اگه بی طرفی منتشر کن (3164948) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۲۲:۵۹:۴۱
چشم حسود شايد كور بشه اما ايران با وجود طرفدارانى مثل شما قطعاً آبادتر خواهد شد . و هاشمى هم مطمئن تر از قبل كه اين مردم همان هستند كه بودند ! (3165586) (alef-17)
 
مردم
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۶:۰۸:۲۳
جالبه که 90%مردم ایران با یک طرز فکر مخالفن(و 100% دنیا)ولی این طرز فکر در تمام ارکان ما جاری و ساریه و داره خودشو به زور به مردم تحمیل میکنه. (3164538) (alef-17)
 
omid
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۶:۴۴:۲۷
آفرین. لپ کلام همینه. (3164689) (alef-17)
 
امید
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۶:۴۷:۰۳
واقعا این خانم آسوپار خیلی رو داره. هر مطلبی که می نویسه با بیشترین کامنت منفی رو به رو می شه ولی ایشون ولکن معامله نیست. البته این جور افراد چون خودشون رو همیشه محق می دونن ، براشون نظر مردم مهم نیست و نمونه اش تو ارکان تصمیم گیری مملکت زیاده.
خانم آسوپار و امثال ایشون هر چی می نویسن چاپ می شه و ما هر چی می نویسیم می شه غیر قابل انتشار (3164694) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۸:۲۳:۳۴
ایشون ولکن نیست چون احتمالا عده ای ازش میخان بنویسه و دست خودش نیست (3164979) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۲۱:۳۷:۲۲
برادر عزیز رمز و راز از رو نرفتن را احتمالا در دریافتی ها میتوان یافت. (3165364) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۲۳:۱۲:۴۰
برات متاسفم آقاى اميد ! تعداد مثبت بيشتر ( موافق بيشتر ) لزوما به معناى حق بودن نيست . امام حسين ٧٢ تا مثبت داشت يزيد ٣٠٠٠٠تا ! گاليله يكنفر بود كل جهان پيرامونش مخالف !!
اگر اهل قرآن باشى يه سرچ درباره " اكثرهم " و ،" اكثرالناس " بكن تا ببينى كه نوشته اكثرهم لا يفقهون اكثرهم لا يسمعون اكثرهم لا يعقلون اكثرهم لا يشكرون و الى آخر ( انديشه نمى كنند - سپاسگزارى نمى كنند - نمى شنوند حق را - روى برمى گردانند از حقيقت و …)
همينطور درباره " قليل " كه يكى اش اينه : " قليل من عبادى الشكور" يا " ثلة من الاولين و قليل من الآخرين "
اميدوارم كه اين منطق كه " ما بيشماريم " هيچ زمانى " حق " تلقى نشود . (3165625) (alef-17)
 
امید
۱۳۹۴-۰۶-۱۵ ۱۰:۰۳:۵۸
شما بهتره واسه خودت متاسف باشی. در جریان هستی که میزان، رای ملته.
شما که مثلا اهل دین و قرآن هستی، بهتره رفتار حضرت علی فراموشت نشه که ردای خلافت را به خاطر همین جمله "میزان رای ملته" به تن نکرد.
من مشکلی با حق و نا حق ندارم ولی می دونم که وجدان و نظر مردم قابل اتکاترین نقطه هست. مگر شما ها همیشه نمی گین که مردم ما بهترین مردم هستن و الی آخر، پس چرا به نظر اکثریت احترام نمی ذلرید. نظر اکثریت فقط از صندوق رای می یاد و تو هر انتخاباتی که آزاد تر و با مشارکت بیشتر مردم برگزار شده و حتی در آخرین انتخابات نظر مردم مشخصه که به کدوم سمت و سو بوده. منتها مشکل امثال شما همونه که گفتم، خودتون رو همیشه محق می دونید و در نتیجه همیشه حق با شماست حتی اگر خیلی کم باشید.
الف جواب ایشون رو نوشتی، مال من رو هم باید منتشر کنی. (3166310) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۵ ۱۶:۴۰:۱۲
حق با شماست ولی بشر در طول تاریخ چند هزارساله یه این ننتیجه رسیده حداقل دموکراسی و رجوع به آرای عمومی بهترین راهکاره. تاکید می کنم الزاما درست نیست ولی بهترین راهه! (3167331) (alef-3)
 
آس و پاس
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۶:۲۲:۴۶
خانم آسوپار مطلبی که نوشتی بسیار جهت دار و حزبی بود. بهتر است بعد از گذشت دو و نیم از انتخابات کمی تا قسمتی تغییر کنی. برات بده که هنوز مانند سال های قبل از 92 فکر می کنی. آبجی دنیا عوض شده. (3164599) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۶:۳۴:۵۷
یاد فیلمهای مافیایی می افتم .باندهای مافیایی که در همه جا هستند و یکی از مهمترین کاراشون از دور خارج کردن رقبا از صحنه است .تو این وسط وای به حال این ملت به قول خودشون نجیب!!!! (3164656) (alef-17)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۶:۴۶:۰۳
آقاي توكلي واقعا از شما انتظار نمي رفت اين نوع نوشته ها آدم را ياد اكبر گنجي و فاطمه دواني (همسر دكتر الهام ميندازه) اين كبرا خانم تازه به دوران رسيده و دنبال اسم و رسم كه امروز بعضيها در بدو بيراه گفتن به هاشمي دنبالش هستن شما چرا بايد اجازه بديد (3164693) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۶:۵۰:۳۶
اينو هي پر رنگ مي كنيد كه بگيم همه چيزمان درسته فقط مشكل ما موبايل و چند تا سكه مهدي هاشميه؟! ولي مردم مي دونند همه چي در اين كشور امكان داره اتفاق بيفته؟! (3164705) (alef-17)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۶:۵۱:۵۶
سکه ها رو خانم عفت مرعشی بهش داده بود که به کسانی که براش قدمی برداشتند پاداش بده. چون فتنه بقول مامانش از زندان شروع می شه. (3164710) (alef-17)
 
سیدمحمد خادمی
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۶:۵۲:۴۵
اعتبار مهدی هاشمی همان نامه ایست که نوشته , او تخریب نشدنی است. (3164713) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۸:۲۲:۲۸
مهدی هاشمی اعتباری پیش مردم نداره که کسی بخواد تخریبش کنه عامو مگه مهدی هاشمی کیه که کسی بخواد وقتش تلاف کنه فساد مهدی هاشمی برا همه مشخص (3164977) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۶:۵۳:۱۷
اختلاس کننده بیت المال توی زندان سکه طلا، عیدی می دهد. کی گفت ما در ایران مشکلات معیشتی داریم؟ (3164715) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۶:۵۴:۳۵
واقعا این همه کینه و عداوت با خانواده هاشمی سؤال بر انگیز است (3164721) (alef-17)
 
مجتبی
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۷:۴۰:۳۹
واقعا نوشته های زیر یک به یک بخون بنظرت کینه هست 1)اخذ مدرک مهدی هاشمی رفسنجانی بدون طی مراحل قانونی 2)استفاده از رانت های دانشگاه آزاد و قراردادهای صوری 3 )مهدی هاشمی نماینده شاخص جریان فتنه 4 )پرونده 16 سال پیش مهدی هاشمی و ماجرای کشتی انگلیسی 5)پولشویی و اختلاس در سازمان بهینه سازی مصرف سوخت 6)اختلاس از شرکت مهندسی ساخت تاسیسات دریایی 7)مهدی هاشمی و مدیریت سایت ضد انقلابی جمهوریت و هزینه های میلیونی انتخابات از بیت المال 8 )تغییر استراتژی مهدی هاشمی از تخریب دولت به تخریب نظام 9)رشوه خواری در پرونده شرکت های استات اویل و کرسنت . تاسیسات دریایی.معادن مس و سنگ گل گهرو .......... 10)استفاده از بیت المال برای هزینه انتخاباتی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خواهش میکنم درج کن (3164856) (alef-17)
 
سید جلال
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۸:۳۵:۳۱
خدایا تا کی سایه شوم این خانواده بالای ایران اسلامی خواهد بود؟ خدا یا به حق ائمه اطهار ع سایه و وجود این خانواده را از سر ملت شهید پرور ایران کوتاه بفرما (3165001) (alef-17)
 
علیرضا
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۶:۵۸:۵۱
وقتی دروغ می گوئید اول فکر کنید بعدت دروغ بگید
30 سکه آنهم برای عید ! چند ماه مانده به عید ؟ چرا 30 تا زندانیان زیاد هستند اول باید زندانیان را شمارش می کرد بتعداد سکه می برد.
بگم خودتون هستید (3164730) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۷:۳۳:۲۹
از نامه اژه ای به دادستانی معلومه که از نامه همسر هاشمی به شدت ناراحته عصبانیت در واژه های ایشان موج میزنه (3164832) (alef-17)
 
مهندس جنت شهري
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۷:۳۴:۳۲
ايكاش اين نويسنده بجاي حمله به افراد كه البته در مرام اوست به روشها انتقاد ميكرد..انگار تخريب بزرگان انقلاب توسط يك طيف تقسيم شده و خانواده هاشمي به ايشان افتاده....كاري ندارم كه مهدي هاشمي مجرم است يا نه ..كاري ندارم كه مجاهدات خانواده هاشمي توسط عده اي لجن مال ميشود...ولي مانده ام چرا سخنگوي قوه قضا چرا ابهام افريني ميكند..اگر كاري جرم است جلو انرا بگيريد و اگر جرم نيست چرا انرا بيان ميكنيد...در بررسي پرونده هم اگر به اينصورت بررسي كرده و حكم داده ايد كه تكليف مشخص است...اين خانم با يك جمله سخنگو خودش پرونده ساخته..بررسي كرده..حكم هم داده و با ابروي چند ده ساله يك خانواده انقلابي براحتي اب خوردن بازي كرده ..انوقت يكي نيست به ايشان بگويد بالاي چشم تو ابروست...كجاست مدعي العموم... (3164836) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۵ ۰۹:۵۳:۰۴
شما هم مثل باقی کامنت گذاران فله ای الف، مطلب رو نخوندین و کامنت گذاشتین
خب خود مطلب اینو میگه که »اگر غیرمجاز نیست، چرا از مهدی هاشمی گرفته شده است؟»

و در قسمت دیگری هم می پرسد: «اگر صورت جلسه شده، چرا نحوه‌ی بیان به گونه ای ست که گویا مهدی هاشمی موبایل و سکه را مخفیانه به داخل زندان برده و حالا مورد کشف قرار گرفته است؟»

مطلب رو بخونین اول؛ خوبه (3166283) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۷:۳۹:۳۴
کبری خانم شما باید یک تصمیم کبری بگیرید؟؟ تصمیمی وجدانی؟؟؟ چون تنها چیزی که در نوشته های شما نیست مقوله ای است به نام وجدان؟؟ (3164854) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۷:۴۰:۳۸
خانم آسوریار اینها باعث نمی شود که بتوانید هاشمی بزرگ را از میدان بدر کنید؟ (3164855) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۷:۴۱:۴۹
بوی عفن آمیز انتقام، کینه و... سرتاسر نوشته های شما را فراگرفته است خانم آسوریار؟؟ (3164863) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۷:۴۳:۱۶
جناب توکلی کینه شما به خاندان هاشمی به اندازه ای است که با وجود این همه مسأله که شما قانونا و شرعاً وظیفه پیگیری آن را دارید, مدام هر موضوع کوچک و بی اهمیتی را بهانه می کنید که انتقام بگیرید؟؟ (3164867) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۷:۵۶:۳۳
در سیاسی بودن رای که شکی نیست همچانکه در کینه ورزی نویسنده شکی نیست. فقط یک سوال: اگر داشتن چند سکه همراه زندانی جرم نیست انچناکه خود آقای اژه ای هم گفتند که جرم نیست، پس چرا ایشان میاد اعلام میکنه؟ آیا جز برای تشویش افکار عمومی و بهره برداری سیاسی است؟ واقعا چه لزومی دارد؟
اکثر مردم برخلاف انچه شما فرض می کنید، می فهمند
الف چاپ کن- کینه ات با خاندان هاشمی بماند برای وقتی دیگر (3164911) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۵ ۰۹:۵۳:۵۹
انقدر نیازی نبود بنویسی الف چاپ کن؛ چون در مطلب خانم آسوپار همین نکته که اگر جرم نیست، چرا اعلام شده، موجود است :) (3166284) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۸:۰۱:۳۸
طرفدارای آقای هاشمی فقط اهل اینترنت هستند اهل کار و زندگی که نیستند (3164927) (alef-17)
 
ما ادمیم
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۸:۱۵:۲۸
این اقاازاده ها به فکر این افتاده اند که این کشور جای پارتی بزن برو یا خوردن در رو-
حالا فکر کنید وقتی این اقازاده بدون دستبند وراحت با میل خودش میره زندان یعنی چی مردم فکر های میکنند بعدش چهارتا سکه گوشی با مشورت اقازاده توی رسانه ها پخش میکنند که چی ما با ایشون با بقیه رفتار میکنیم همش دروغ والله من باور نمیشه چرا این اقازاده رو مثل بقیه با دسبند نبردن مگر از بیت المال نخورده بود یا علی کجایی (3164966) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۸:۵۰:۱۸
اشكال از خود زندان اوين و زندان بان هاست چرا گير دادين به شخص خاصي
بگردين مسبب اصلي رو پيدا كنين كه از خود پرسنل انتظامي زندان اوين ميباشد
الف اين رو هم مثل بقيه نشر نده (3165028) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۱۹:۰۰:۴۲
با این کار هاشمی عزیز تر میشه (3165052) (alef-17)
 
سعيدروشن
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۲۰:۳۲:۰۸
تراسنه نه ...وكيل او گفته كه سكه ها در بدو ورود او به زندان صورتجلسه شده !؟ (3165236) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۲۱:۳۱:۴۰
خانم اسوپار:
ماموریت: تخریب خانواده هاشمی
مامور از طرف: دوستان عزیز پایداری
تعداد مقالات ایشون در باب خانواده هاشمی : بینهایت
میزان تاثیر گذاری مقالات : صفر و زیر صفر
تمدید ماموریت: تا انتخابات 96
میزان امکان تغییر فکری و اصلاح صفر (3165345) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۲۲:۳۸:۱۲
کبری خانم هم مثل آقای توکلی همواره در فکر انتقام از آقای هاشمی است؟؟ (3165530) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۲۲:۴۰:۱۳
خانم آسوریار
با چنین تحلیل هایی شاید به آب و نانی برسید اما در نهایت
عرض خود می بری و زحمت ما میداری (3165534) (alef-17)
 
شهرام
۱۳۹۴-۰۶-۱۵ ۰۱:۳۸:۴۵
از نظر من علت اصلی علنی نشدن این دادگاه و موارد مشابه این است که در جلسات دادگاه این افراد اسامی کسانی برده خواهد شد که قطعا خوشایند هیچ گروه سیاسی نیست مانند پرونده ( شهرام جزایری و ............ ) . (3165854) (alef-17)
 
سهند
۱۳۹۴-۰۶-۱۵ ۱۳:۲۴:۱۷
ولي شفافيت در نهايت به عدالت مي انجامد و به نفع كشور و مردم و آينده كشور است در عوض روش فعلي و مخفي كاري و دروغ عاقبت همه را بر باد خواهد داد. (3166841) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۵ ۰۸:۳۲:۲۸
آقای توکلی واقعا اگر آن گونه که وانمود می کنید دین ورزی و حقیقت جویی جزء دغدغه های شما است چرا اینقدر کامنتهایی که مخالف نظرتون هست ولی نه در آن توهینی است و نه مصداق جرم است ولی بازهم آنها را منتشر نمی کنید؟ در این دنیا شاید به اسم مصلحت چنین کنید ولی در آن دنیا مصلحتی بالاتر از حقیقت را قبول نمی کنند؟ (3166096) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۵ ۰۹:۳۶:۳۴
حتما اين هم كار دشمنه. (3166238) (alef-17)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.